<3<3 The Esikoisesta Haaveilevat VOL 13 <3<3

Dana, onnea tosi paljon!! :heart: Ihana juttu!

Äläkä huolehdi niistä allergialääkkeistä, esimerkiksi Heinixiä (vaikuttava aine setiritsiini) saa käyttää vaikka koko raskausajan :) Teratologisesta tietopalvelusta (Ark. klo. 9-12) (09) 4717 6500 voi kysyä mitä vaan lääkkeisiin liittyen, jos alkaa epäilyttämään.

Onko sulla LA elokuun puolella? Jos on, niin päästään juttelemaan vielä samassa ketjussa :)

Niiu & Manteli 8+2
 
Onnea vielä Dana, siirsin sut tuonne plussaajiin, mut en tienny sun tarkkaa plussaus päivää. Ilmotahan se, jos haluut sin tuonne listoille mukaan :) On se ihana, kun saa tuloksen lukea noin selvästi, mahtavaa.

ON: Täällä lähti tänään joulumieli hurjaan laskuun. Päivä alko hyvin ja saatiin miehen kanssa paljon aikaseksi, siivottiin ja leivottiin. No, päätettiin viedä petari pakkaseen tuulettumaan kun meillä ei oo partsia niin vietiin se tonne ylimmän kerroksen tuuletustilaan. Paukutettiin se mattopiiskalla pölyistä ja jätettiin pakkaseen. No, tunnin päästä mies meni sitä hakemaan...SE OLI PÖLLITTY!!!! Ei v#####, että ottaa päähän..petariostoksilleko täs pitäs vielä revetä!!?? ihan uskomatonta porukkaa, miten on pokkaa!!? kirjotettiin rappuun aika suorasanainen viesti ja käskettiin varasta heti palauttamaan se...no, eihän sitä takas saada :( tekis mieli mennä ovelta ovelle hakemaan se takas! Tällästä opiskelijatalossa..mä en malta oottaa ku keväällä aletaan ettii omaa asuntoa!!!!!!!!
 
Onnea valtavasti Dana-!! :heart: Aivan mahtava uutinen! Nyt teitä onkin sit tavallaan jo kolme tätä joulua viettämässä :)

Vilijonkka Voi vitsit miten törkeetä! Ei voi ymmärtää miten jotkut kehtaa noin vaan varastaa toisen omaa, ja vieläpä jotain petauspatjaa! :O Uskomatonta.

miss_piggy Toivottavasti se olis enneuni ;)

ON Tänään tuli vuosia täyteen ja nyt olis jo 31v plakkarissa, hui! Kyllä se ois kiva päästä jo lastentekoon kun ei kai tässä enää nuorruta. Onko teillä muilla miehet olleet heti valmiita vauvaprojektiin vai ovatko vaatineet vähän suostuttelua/lämmittelyä/taivuttelua etc? En haluis kuitenkaan liikaa puhuu aiheesta ettei se ihan ahdistu tai koe että sitä painostetaan. Ei varmaan auta muu kun venailla että se ite on valmis ja jossain vaiheessa asian ottaa ite esille. Siihen saakka pitää sitten vaan vihjailla huomaamattomasti :stick:
 
Kirjotan tännekkin ku tuol toisel palstal on aika hiljasta ..

kolmas kerta toden sanoo? : menkat on myöhässä sen 4 päivää ja aamulla tein vanhasta
raskaustestistä testin ja NEGA se oli. Voisikohan olla et se on väärässä? Vai onkohan se ovulaatio
myöhässä ? Kuukautiset ollu aina säännöliset niin nyt on vähän WTF olo ... :$
 
Dana- Ihan mielettömästi onnee plussasta :heart: Aivan mahtava Joululahja :)

En oo muutamaan päivään käynyt ja aika paljon on tekstii tullu, pitää lukasta nyt kun on hetki aikaa..

Mulla alko sitten menkat, mitä vähän epäilinki, vaikka toisaalta olin jo melkosen varma että pieniin päin oisin.. No ei muuta kun nokka pystyyn ja kohti uusia pettymyksiä. Mieskin oli ihan pettyny kun alko :(
Ja niinku arvelinki että mulla ovis tapahtunu jo aiemmin ku yleensä, piti paikkaansa koska kiertokin oli vaan 26..
Eli mulle voi siis päivittää kp2/28-31
 
miss_piggy
Viljonkka: Ompas röyhkeetä porukkaa! Kuka oikeasti haluaa pölliä toisten petarin? Tulee kyllä heti mieleen jotkut känniset tai ulkomaalaiset, vaikken rasisti ookkaan...
Meidän talossa taas viime yönä oli riesana tuo meän alapuolella asuva 2-kymppinen muija, taas siellä mesottiin koko viime yö, kauhea töminä ja huuto rupes kuulumaan yhdessä vaiheessa, jotain siellä tapeltiin.
Asiasta sitte taas pistin isännöitsijälle postia, ja mun mielestä nyt pitäis alkaa tositoimiin ton homman suhteen, herranjumala, tän muijan seinän takana asuu vielä yksi nuoripari kellä on kuukauden ikänen vauva! :mad: Tällä ämmällä on käsitys, että tässä talossa ei vissiin asu muita kuin se, ja se saa tehä mitä sitä huvittaa ja möykätä yöt läpeensä, eikä muista asukkaista oo mitään väliä. Tässä talossa on 8 asuntoa, että silleesti...Oon ite hallituksen puheenjohtaja ja jos minusta on kiinni, niin tuota kämppää ruvetaan ottamaan sitte vaikka käräjien kautta hallintaan tuolta ämmältä, sitä kun ei voi siitä häätää kun on omistusasunto.

Että hyvää joulua vaan! :LOL: :xmas:
 

THE ESIKOISESTA HAAVEILEVAT SU 23.12.2012




Luna 85.....................27................ kp 40/35-38..................yk 9
Miuyy........................22...............kp 37/28..........................yk 3
leonella..................28..................kp 32/28..........................yk 3




kultsipallo...............20...................kp 28/28........................yk 11
Lullaby89................23....................kp 27/31-36..................yk 14
Henrietta-.............. 25..................kp 24/33...........................yk 3
jjennaa..........................................kp 23/34........................yk7
tuttikeiju...............22...................kp 22/28-35.......................yk11




slallu.....................25..................kp20/28-41.........................yk3
Kali85...................27....................kp 19/30-38.......................yk 6
Miss_piggy..............31................kp18/29............................yk8
Fiinaliina.................23.....................kp16/33.........................yk5
Fireweed...................23.................kp15/27-30......................yk2
maimai....................29...................kp12/27-30......................yk7




buffy......................23...................kp 9/28...........................yk 9
pantera.....................19.................kp 6/27-28.....................yk 5
ralliruutu..................23...................kp 5/28.......................yk 4
Lilja87......................25................kp 4/30-44?.............TJOT/yk 5
Vilijonkka..................26...............kp 3/29-35........................yk 10
Iia-Maria......................................kp 2/28-31...................yk3



ODOTUKSEN ODOTTAJAT (Ilmoita dpo/pp halutessasi piinailijoihin)




HAAMUJENGI/RKTT


TAUSTALLA KUUMEILEE
Hydrangea
pilkesilmäkulmassa
Naapurin tyttö
Kaiku<3
Marpa
miranenn
pienestäkii
tada
Hey
Laola
Sanja
Ampparsson
jenninoora
Cheer115-






PLUSSANNEET :heart::heart::heart:

Tästä pinosta plussanneet odotuspuolella:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2199247-rolleyes-esikoishaaveista-plussanneet-2012-2013-rolleyes/


Jeela 12.1.2012
Apina25 29.1.2012 yk 2
Chiba 09.02.2012 yv 2
Sanja 25.2.2012 yk 8 km
nellielli 27.2.2012 yk 10
fisukisu 1.3.2012 yk 2
Ampparsson 8.3.2012 yk 6 km
mirkkunen_ 26.3.2012 yk 2
Laola 6.4.2012 yk 3 km
yöperhonen- 19.4.2012 15.12.12 pikkuinen prinssi :heart:
Tessu84 18.5.2012 yk 14/15
enni. 7.6.2012 yk 2
moulinrouge 11.6.2012 yk 2
Heidukka 18.6.2012 yk 7
Amore 20.6.2012 yk 3
lenkkari 29.6.2012 yk 10
Marpa 18.8.2012 yk 7 km
iitahoo 22.8.2012 yk 2
emppuli83 7.10.2012 yk 3(4)
Babyfever1 14.10.2012 yk 12
Naapurin tyttö 16.10.2012 yv 10 (km)
Piimis 17.10.2012 yk 4
Ninni_90 26.10.2012 yk 3
eläväinen 15.11.2012 yk3
taru81 22.11.2012 yk3
ensimmäinen 24.11 yk2
niiu 23.11 yk4
Dana 22.12 yk17



 
Huomenta!

Iia-Marialle pahoittelut tädin kylään tuppautumisesta :(

tarkistelkaahan tietonne, kun jotenki tuli semmonen olo, et jotain tuli kumminki sähläiltyä ja jäi huomaamatta!

Täällä nukuttu hyvin, puuttuvasta petarista huolimatta..kasattiin vaan jokanen talosta löytyvä peitto lakanan alle. Käsittämätöntä kyllä! taisi mennä tarpeeseen..tuli mullakin tunne, et joku vaihtari nukkunut tähän saakka matolla ja nyt tilanne teki varkaan :( ärsyttävää!!! Varsinki ku ollaan keväällä ostamassa uusi sänky (isompi) niin tuntuu nyt sit turhalta ostaa uus, pienempi petari hetkeksi.

Joulu tuoksuu, tein ekaa kertaa ite perunalaatikkoa (mies toivoi, kun tykkää niin kovin meidän suvun reseptillä tehdystä perunalaatikosta ja kun nyt ei mennä jouluna mun vanhemmille ollenkaan vaan vasta uutena vuotena). Toivottavasti se onnistuu!!!

Nauttikaahan kaikki ja syökää hyvin :) ite nautin varsinki suklaasta!
 
What? :-o Mulla on nyt kp 14 ja koska mulla on viime oviksesta lähtien oikealla alavatsassa jomotellut päivittäin ja kokoajan selkeämmin, tein testin tänä aamuna. Lähinnä olen ajatellut että mussa on jotain vialla, umpisuoli tulehtumassa tms. mutta raskauden poissulkemiseksi ajattelin siitä testistä nyt ennen joulunpyhiä aloittaa. Meillä on vessasta mennyt valo ja taskulampun valossa sitä testiä tiirailin heti sen tehtyäni, enkä siinä nähnyt mitään. En edes odotellut testiaikaa loppuun vaan kömmin takasin sänkyyn pötköttelemään. Jonkin ajan kuluttua kun nousin, kävin hakemassa testin vessasta päivänvaloon ja se näytti tältä:



Että empä nyt sitten tiedä.. Luin että r-testi ei voisi reagoida ovikseen mutta että joillain se olis niin kuitenkin tehnyt? Ja enhän mä edes tiedä missä kohtaa tuo hailukka viiva tuohon edes tuli, että onko se sitten vaan nega tai väärä plussa jos ei ole testiajalla tullut.

Ne mun edelliset menkat alko pari päivää etuajassa mä sitä silloin vähän kummastelin, samoin ne kesti vaan kaks päivää ja sitten enää tuhrutteli, kun normaalisti on neljä päivää plus tuhruttelut. Ja alavatsaa jomotellut ei-menkkakipumaisesti nyt monta viikkoa.

No, eipä näistä nyt ota selvää. En tiedä onko apteekki tänään vielä auki että ehtis hakemaan uuden testin ja vaikka huomenna aamulla kokeilla uudestaan. Muulloin menee sitten pyhien jälkeen.
 
Oi, ihania uutisia täällä, onnea Dana :)

Ja pienestäkii, plussalta tuo minustakin näyttää? :) Saitko uutta testiä hankittua?

Itsellä ovis tuloss nyt päivän-pari myöhemmin kuin mitä luulin, voikohan flunssa vaikuttaa? Tosin, mullahan toi kierto on 27-30, että voi olla et nyt vain muuten tuommonen 30 kierto tulossa taas. Nyt kolmet viimeiset olleet tosiaan 27-28 ja niiden perusteella oviksenkin laskin. Tikuttanut en ole, mutta edellisessä kierrossa käytin ovistestejä eka kerran ja tajusin tuolloin myös sen mistä se kumma joka kuukaudessa tapahtuva toispuoleinen erittäin vahva alavatsakipu johtuu, ja nyt sitä kipua ei vielä ole tullut.
 
pienestä kii mullahan juurikin viikko sitten raskaustesti reagoi ovikseen, haamuili muutaman päivän ja sit katos ja muuttu selkeäksi negaksi... Toivottavasti sun viiva olis sitä itseään!

Mulle vois korjata kp 42 tänään. Pisin kierto mikä ikinä ollu... Aika muuten hassua miten yhtäkkiä kierto venähtää viikolla pidemmäks...

ON: olin viikonlopun töissä ja tosiaan päätin et tänään testaan. Eihän mulla ole kun dpo 8 menossa, mut ajattelin et varmistan ennen ku syön kilon graavikalaa! Negahan sieltä tänään tuli, eli kalaa vaan naamaan hyvällä omallatunnolla. Oon muuten ihan raivoissani tällä hetkellä, mun mies nimittäin lähti eilen illalla tapaamaan yhtä kaveria. Mun mies juo yleensä todella kohtuullisesti ja on korkeintaan pienessä huppelissa kun tulee kotiin. Se oli aivan perseet olalla kun yöllä tuli ja haisee ku rankkitynnyri!:x Se tietää et joulu on mulle tosi tärkeä asia, et saa kyllä krapulapäissään kuulla kunniansa kun herää!!! Tänään sitten sukuloimaan ja rauhoittumaan.

Ihanaa joulua kaikille! :heart:
 
Luna85 Tiedän tunteen tosta kierron mitenemisestä. Mulla oli viime kierto megakierto ja pahalta näyttää tämänkin suhteen.

Vilijonkka On kyllä tosi epätoivoinen kun petarin pöllii. Meillä on petari kyllä saanut osansa touhuista :rolleyes:, etten kyllä sen perusteella viittis kenenkään petaria pölliä. Toisaalta opiskelija-asunnoissa on muutenkin ihan ihme hihhuleita, ainakin meilläpäin on niin ihme porukkaa.

pienestä kii Minunkin silmään selkeä plussa on tuo. Eikun joulun taiat käyttöön ;)

ON:
Tultiin risteilyltä ja oli hiukan kostea reissu. Nyt skrappina miehen mummolaan joulunviettoon... :p

Hyvää joulua kaikille!!! :flower:
 
Kirjottelin tänne viimeksi 28.11. Sillon tosiaan ihmettelin kaikkee tätä kuumeiluun ja plussailuun liittyvää ja olin ihan pihalla kaikesta... Oon oikeestaan vieläkin. Lyhyt kertaus: vika pilleri 30.10, ekat luomu menkat 16.11, 14.12 negattiivinen tulos ja nyt 21.12 testissä kaksi viivaa. Olen hämmentynyt, onnellinen ja kaikkee siltä väliltä, mutta eniten huolissani niin, että oksettaa. Lauantaina 8.12 join neljä siideriä, la 15.12 neljä lasia viiniä ja kaksi olutta. Viime viikolla töissä hirvee kiire ja stressi, tuskin söin mitään koko viikolla ja poltin neljä tupakkaa (oon aikoinaan polttanut, mutta lopetin viime keväänä). Nyt oon ollu kolme päivää 38 asteen kuumeessa. Olin ihan varma, että plussaan menee useempi kuukaisi ja siksi en varonut yhtään. Nyt pelkään, että vauvan kehitykselle on tapahtunut jotain... Tää tunne on ihan karsee. Onko samanlaisia kokemuksia, jakakaa pliis! Niin ja ihanaa joulua kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää Joulua naiset. PIENESTÄ KII näyttää plussalta :) VILIJONKKA, tosi kurjaa pirukkaa twillä siellä. Täö palaa kunnolla palstalle vasta tammikuun toinen. Ja votte uskoa, että ittaa päähän, kun ovis ihan hollilla ja mies kotna ja minä porukoilöaa... Plaah, ens vuonnsitten.
 
miss_piggy
Lemondrop: Onnea plussasta! Kateus tässä meinaa iskeä kun itellä menossa jo yk 8 :(
Mutta sitten asiaan, en usko että tuosta juomisesta mitään haittaa on ollut, kunhan et nyt enää jatkossa juo tai polta. Kyllähän moni juo alkuraskauden aikana just kun ei edes tiedä olevansa raskaana, mutta lopettaa heti kun raskaustestiin pärähtää plussa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Miuyy
Mulla meni jotenki joulufiilikset kokonaan kun menkat alko.. Olis ollut maailman paras joululahja saada plussa testiin..
Mulla on alkuvuodesta lääkäriin aika ja ajattelin siellä ottaa puheeksi tän mun tilanteen. Oon kumminkin ollu ilman ehkäsyä iät ja ajat. Viimesen vuoden aikana seurustellut muutaman miehen kanssa ja ei olla käytetty mitään, enkä silti oo raskaaks tullu :'(
Alkaa jo tota ikääkin olemaan sen verran että olis ihana se nyytti jo saada. :heart:

Mukavaa Joulupäivää kaikille kumminkin ja plussatuulia toivon silti muille :)
 
Lueskelin itsekin netistä aiheesta ja tuskin olen tosiaan ainut, joka on tietämättömyyttään raskaudesta nauttinut alkoholia. Saman tien, kun sain tietää, alko melkonen syyni, mitä saa syödä ja mitä ei. Mulla on kolme läheistä ystävää, jotka kaikki ovat käyneet IVFt ja kaks heistä tuli raskaaski ja ainakin puolenkymmentä kaveria on kertonut, että yritykseen meni yli vuosi. Koen olevani etuoikeutettu ja kiitollinen siitä. toivotan teille kaikille ihan super paljon onnea, että se plussa ilmestyisi! En paljon ehtinyt tänne kirjotella, mutta seurasin tätä ketjua useamman kuukauden taustalla. Onnellista uutta vuotta kaikille!
 
miss_piggy
Mulla meni jotenki joulufiilikset kokonaan kun menkat alko.. Olis ollut maailman paras joululahja saada plussa testiin..
Mulla on alkuvuodesta lääkäriin aika ja ajattelin siellä ottaa puheeksi tän mun tilanteen. Oon kumminkin ollu ilman ehkäsyä iät ja ajat. Viimesen vuoden aikana seurustellut muutaman miehen kanssa ja ei olla käytetty mitään, enkä silti oo raskaaks tullu :'(
Alkaa jo tota ikääkin olemaan sen verran että olis ihana se nyytti jo saada. :heart:

Mukavaa Joulupäivää kaikille kumminkin ja plussatuulia toivon silti muille :)
Jos oot vuoden sisään seurustellu parin miehen kanssa ja ilman ehkäisyä, niin oletko käynyt sukupuolitautitesteissä? Ettei vaan oo mitään tauteja, jotka saattaa vaikuttaa myös hedelmällisyyteen..
Ole tyytyväinen ettet olekaan tullut raskaaksi. Ei kai oo mukavaa jos tulis raskaaksi jollekin hepulle kenen kanssa suhde ei kestä, ja sitten jäis heti yksinhuoltajaksi..

Ite en vaan minkään sontakasojen kans olis voinut edes kuvitella lasta tekeväni, varsinkin jos suhde kesti vaan joitakin kuukausia :rolleyes:
No tämä vaan mun mielipide, mutta..

Nimimerkillä 4,5 vuotta seurustellut saman kanssa ja avoliitossa, ikää 31 vuotta ja nyt vasta uskaltaa lasta yrittää :)
 
  • Tykkää
Reactions: Fiinaliina
Jos oot vuoden sisään seurustellu parin miehen kanssa ja ilman ehkäisyä, niin oletko käynyt sukupuolitautitesteissä? Ettei vaan oo mitään tauteja, jotka saattaa vaikuttaa myös hedelmällisyyteen..
Ole tyytyväinen ettet olekaan tullut raskaaksi. Ei kai oo mukavaa jos tulis raskaaksi jollekin hepulle kenen kanssa suhde ei kestä, ja sitten jäis heti yksinhuoltajaksi..

Ite en vaan minkään sontakasojen kans olis voinut edes kuvitella lasta tekeväni, varsinkin jos suhde kesti vaan joitakin kuukausia :rolleyes:
No tämä vaan mun mielipide, mutta..

Nimimerkillä 4,5 vuotta seurustellut saman kanssa ja avoliitossa, ikää 31 vuotta ja nyt vasta uskaltaa lasta yrittää :)
Tottakai olen testeissä käynyt :)
Mun nyt tuskin tarvitsee mitään puolustuslinjaa ottaa tähän asiaan. Mutta ei nämä miehet mitään sontakasoja ole ollut, vaikka suhde ei ole kestänytkään. Toisen kanssa olen siis parhaillaan :) Eikä edellinenkään huono isäehdokas ollut.

Ja on mulla kaksi pitkääkin suhdetta takana, molemmat yli 4v. Jos nyt sait kuvan että pelkkiä muutaman kuukauden suhteita mulla takana..

Itseäni ei pelota yksinhuoltajuus. Eihän sellasta voi pelätä, jos lapsia haluaa. Ainahan on muutenki riski suhteessa, ettei se kestä elämän loppuun asti. Toki en mielelläni halua yksinhuoltajaksi ja toivon myös että parisuhteeni kestää :) Mutta koskaan ei voi olla varma.
 
Morjensta joulupöytään! Ja Lemondropille onnittelut plussasta! :flower: Tuskin olet noin aikaisilla viikoilla ehtinyt juomalla tehdä hallaa vauvalle.

Toivottavasti kaikilla on ollut ihana joulu, vaikka oliskin täti tullut joulupukin sijasta..

Täällä vähän sekavilla fiiliksillä mennään edelleen. Sain vasta äsken käsiini CB digin, jolla testaan huomenna aamusta. Saa nähdä sitten mitä se digi näyttää, mua jännittää jo valmiiksi. Digi varmaan antaa kuitenkin ihan luotettavan tuloksen? Eilen aamulla miehen herätessä kysyin että ootko hereillä, ja kun vastasi että ei ole, niin jatkoin "no, kohta oot" ja lykkäsin sen sunnuntaina tehdyn testin sen nenän eteen. Kyllähän se siinä sitten aika nopeesti heräsi :D

Äää, en mä oikeen osaa mitään nyt kirjottaa kun ajatukset ja fiilikset pomppoilee ees taas. Alavatsaolot kyllä jatkuu ihan samalla lailla kun ennenkin, plus että kun menkkakalenterin mukaan ovis piti olla eilen niin mä en kyllä ole mitään merkkejä siitä huomannut. Normaalisti on tarkka kierto ja limoja seuraamalla oon huomannu lähestyvän oviksen monta päivää aikasemmin, nyt ei mitään. Ihan epätodellinen olo. Oonko raskaana vai enkö oo.

No, mä palailen huomenna kertomaan digin tuloksen.
 

Yhteistyössä