<3<3 The Esikoisesta Haaveilevat VOL 13 <3<3

Hei taas kuumeilijat! :)

Ajattelin nyt ajankuluksi kirjoitella vähän paremmin, niin että saatte ehkä helpommin selkoa elämäntilanteestani. Mies nukkuu tuossa vieressä, ja itseä ei väsytä yhtään niin on nyt hyvin aikaa. Tosiaan olen eronnut vastikään edellisestä avoliitostani, jossa miehen kanssa kuumeiltiin esikoista, ja mentiin reipas vuosi ilman ehkäisyä -tuloksetta. Hänen kanssaan silloin sovimme että tulee kun on tullakseen, eikä hoppuilla. Mutta minähän -nainen kun olen, kirjoittelin täällä palstoilla ja testailin, sekä laskeskelin kiertoja siitä huolimatta että ex-mieheni ei asiaan ollut niin paneutunut kuin minä. Henkilökohtaisista syistä erosimme sitten nyt marraskuussa.

Toivon ettette pidä minua ihan kahelina, kun kuulette tämän, mutta eron jälkeen muutin kotipaikkakunnalleni takaisin, ja törmäsin erääseen mieheen. Tämä mies oli minulle tuttu jo ihan teinivuosista, olimme joskus tavallaan toistemme ensi ihastukset. Olemme siis tunteneet pidemmän aikaa mutta edellisen suhteeni myötä yhteydenpitomme loppui lähes tyystin. Lähdin kyseisen mieshenkilön kanssa kahville ja se oli menoa sen jälkeen. Olen todella onnellinen, en olisi koskaan uskonut sanovani näin, mutta nyt sanon: Aiemmin en tiennyt paremmasta! En uskonut että maailmalla ehkä olisi jotain näin uskomatonta minun varalleni. Ihastuin ja rakastuin hetimmiten, kävimme viikonloppu reissun etelässä lomalla ja jouluaattona miesystäväni kosi minua. Maaliskuussa menemme siis naimisiin ja ehkäisystä päätimme heti, ettemme sitä aloita. Mieheni on täysillä tässä vauva projektissa mukana, ja jokapäivä kyselee tuntemuksistani ja odottaa tietoa raskaudesta kuin kuuta nousevaa.

On vain jotenkin niin ihanaa, kun ei tarvitse "yksin" haaveilla. Toinen on vähintäänkin yhtä innoissaan ja odottavainen kuin minäkin! :)

Nyt sitten kuluneen viikon aikana olen huomannut itsessäni paljon muutoksia. Kuukautiset eivät ole edelleenkään alkaneet, mutta rinnat ovat tulleet vähän aroiksi, alavatsassa on viimeisen viikon ajan ollut sellaisia kipeitä vihlaisuja ja nippailuja. Valkovuotoa tulee todella runsaasti ja uni rytmini on pahasti sekaisin! Lisäksi mielialani vaihtelevat todella paljon. En halua innostua liikaa, mutta pakko myöntää että miehen kanssa olemme pohtineet, että voisiko olla käynyt tuuri.. Että heti kuukauden sisällä.. En tiedä, vaikea uskoa tuohon. Toivon parasta mutta varaudun ihan muuhun. :(

Nyt voin aivan luvan kanssa alkaa ostamaan ovistestejä ja aloittaa mahdollisten ovisten bongailun! Muuttamme yhteiseen asuntoon maanantaina, ja maanantaina on myöskin kihlajaiset. Heti kun olen saanut muuton hoidettua, soittelen neuvolaan ja varaan ajan lääkärille, josko saisin jotenkin puhuttua itselleni ne terot.. Jollen sieltä saa, niin luulisi yksityiseltä saavan.

Oman käsitykseni mukaan Teroista voi jollain tapaa hyvinkin olla apua ovuloinnissa? Korjatkaa jos olen ymmärtänyt jotain väärin.

En varmaankaan ehdi kirjoittelemaan tänne ennenkuin vasta muuton jälkeen, mutta paljon plussatuulia tänne, ja pitäkää peukut pystyssä, että saisin ne Terot! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Miuyy
Tervetuloa Meri kuumeileen! :) Oli pakko tulla täältä taustalta heti kommentoimaan, että terot EIVÄT vaikuta millään tavalla ovuloimiseen. Jos on ovulaatiohäiriö (esim. pco), niistä harvemmin on mitään apua. Terot ovat keltarauhashormonia, jota normaalistikin erittyy kierron loppuvaiheilla ovulaation tapahduttua. Kun ovulaatio tapahtuu, niin puhjennut folli muuttuu keltarauhaseksi, joka tukee alkuraskautta. Keltarauhashormoni siis liittyy ovulaation jälkeiseen osaan kiertoa. Itse käytin primoja (samaa tavaraa kuin terot) ja myöhemmin teroja yhteensä noin puolen vuoden ajan tuloksetta. Ovulaatioinduktioon on ihan omat lääkkeensä, esim. clomifen, puregon, anazol ja femar. Teroista apua voi olla niille, joilla on esim. liian lyhyt/pitkä luteaalivaihe tai loppukierron tiputteluja. Jos ovulaatio kuitenkin jossain kierroissa tapahtuu, niin teroista voi olla apua pitämällä ovuloimattomien kiertojen pituudet kurissa.
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Täällä olis tänään kp 13 eli varmaan viikko voi vielä mennä ennen kuin ovis toivottavasti on. Olen yrityksen aikana yhdessä kierrossa etsinyt ovista digin avulla ja silloin hymynaama ilmestyi kp 19. Ilmeisesti monet bongailee täällä ovista, mutta mä jotenkin stressaannun siitä vielä lisää, kun muutenkin tuntuu, että tästä vauvaprojektista on tullut pakkomielle. Jouluna kuulin taas yhden uuden raskausuutisen enkä jaksais niitä nyt yhtään, kun kaikilla tutuilla tuntuu tärppäävän heti ekasta kierrosta. |O

Ja nyt näyttää siltä, että sekä minä, että mies ollaan tulossa flunssaan niin saa nähdä miten se vaikuttaa tähän kiertoon. Toiveet ei kovin korkealla ole. Onko muilla kokemuksia miten flunssa voi vaikuttaa esim. ovikseen?
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille uusille ja vanhoille :) Eipä ole tainnu uusia plussia kuulua pyhien aikaan :/ Toivotaan että uusi vuosi toisi tullessaan paljon iloisia uutisia!

Mie oon ihan ymmälläni itteni kanssa. Viikko sitten limat ja vihlonnat oli sen suuntasia että ovis olis ollu ennen joulua kp19-20. En tikuttanu joten ihan täyttä varmuutta en saanu. Tänään sitte tuli taas sellasta ovislimaa ja en nyt ymmärrä että mitämikshäh. Koko kierron läpi on ollu tosi liukkaat paikat, miehen kanssa yhessä ihmetelty. Katotaan nyt mitä tästä tulee, edellinen kierto kesti 33päivää eli sinne asti ois kai hyvä oottaa ennenku käy edes testailee.
 
Tervetuloa Meri, toivotaan lyhyttä visiittiä!

Oon käyny päivittäin lukemassa teijän kuulumisia mutta ei oo ollu aikaa kirjoitteluun. Meillä muutto lähenee ja tehdään uuteen omaan asuntoon just pintaremonttia niin kädet ollu täynnä hommaa : /

Kyselinkin mieheltä ku mietittiin makkarin sisustusta että mihis sitten vauvan sänky mahtuu ja miehellä oli selvät vastaukset että tähän vauvan sänky ja tähän tulee sun imetystuoli jne. Ihana mies :heart:

Mä hätähousuna testasin muutama päivä sitten negan ku sillon mulla oli jotenkin huonoa oloa ja nännit ol järkyttävän arat, mitä mulla ei oo ikinä aikaisemmin ollu. Ajattelin varmuudeks tehä vielä yhen huomen aamulla, viime kierto teroilla oli sen 33 pv, tässä kierrossa aloitin terot yks päivä myöhemmin eli kyllä varmaan alkaa vuodot joskus keskiviikon paikkeilla, mutta ekaa kertaa nyt olis niin kova halu ettei ne alkais vaan tulis plussa!!! Oon aikaisempina kuukausina ottanu ihan rennosti eikä sillai niin oo harmittanu menkat mutta nyt sais jäädä välistä kokonaan =)

Ihanaa uutta vuotta kaikille, toiveena että me kaikki raskaudutaan tulevana vuonna!!!!
 
miss_piggy
Mä en enää teroja halua, ei edesauta mitenkään raskaaksi tulemista...ainut positiivinen juttu on, että menkat tuli ajallaan.
Tai ainaki haluan jotkut clomit avuksi, sillä tavoitteena on raskaaksi tuleminen ja ovuloiminen, ei pelkkä kuukautisvuodon tuleminen kuten lääkäri tais tilanteen viime heinäkuussa tajuta.
Voi hohhoi...

Siis kp 25 ja melko varma oon että tääkin kierto on ns. "susi", kun ei tärppää niin ei tärppää!

Eilen tein huvikseni wondfon ovistestin ja näytti edelleen plussaa, eli on näyttäny kierron läpi kahta vahvaa viivaa, ja davidid taas on näyttäny koko kierron negaa. En tiä sitte että onko ovis ollu vai ei... vai mikä nyt mättää.
 
Onko täällä sellasia kellä ovulaatiotestit näyttää plussaa, mutta todellisuudessa ovista ei tapahdu?
Ja eikö yleisesti jos on ovulaatio ongelmia niin myös kiertokin ole hiukan epäsäännöllinen tai pitkä tjmv?
 
Iia-Maria vissiin pco saattaa sotkea niitä kuvioita... itselläni sitä ei ole diagnosoitu, mut tässä nykyisessä kierrossa tuli kaks kertaa ovisplussa viikon sisällä. Todellinen ovis oli tokan plussan aikaan jolloin myös tunsin sen. Kp 48 menossa, eli allekirjoitan ton et jotain ongelmia saattaa olla :D Vedin uudet pohjat omalle kierrolle! Ja dpo 14 menossa, yleensä menkat alkanu viimeistään dpo 12-13. Eilen viimeksi testasin negan, eli tätiä edelleen odotellessa. Eiköhän se tänään tule valtaisien kipujen kanssa...
 
Luna85 Mietin kun mulla kierto on suht säännöllinen, ovistestien mukaan huippu löytyy, ja tunnistan ovisoireet, mitkä on mulla vahvemmat kun menkkakivut. Mutta silti ei tärppää :(
Putket on auki ja mitään rakenteellista vikaa ei ole. Ei myöskään ole diagnisoitu pco:ta. Niin silloinhan vika täytyy olla joko munasolujen kypsymisessä, irtoamisessa tai kiinnittymisessä....
 
miss_piggy
Tässä elävä esimerkki ovistesteistä ja oviksista, nyt on siis kp 25...oon saanu koko kierron alun Davidin ovistesteillä vaan pelkkää haamua tai negaa, One Stepin testit taas näyttäny vahvaa viivaa lähes koko kierron... tein nyt tänään huvikseni Davidin testin taas enkä oottanu saavani siihen toista viivaa laisinkaan, mutta kuinkas ollakaan:

Siis voiko mulla olla nyt vasta ovis???:O En oo ikään ennen saanu Davidin ovistesteillä tommosta toista viivaa ja se alkoi piirtymään esiin heti ku olin kerenny pissiä tikkuun...

Mullahan tuo pco on riesana ja tää on eka luomukierto terolutien jälkeen, joten oisko niin että mulla onki nyt ovis vasta tulossa? Mahassa on välillä nippaillu vähän ja pari päivää sitte oli jotain älyttömiä panetuskohtauksia ja limoja. :p
 
Iia-Maria älä nyt masennu vielä! Tiesitkö, että vaikka kaikki oliskin hyvin, niin per kierto on 25% mahdollisuus raskautua? Sussa siis ei ole välttämättä mitään vikaa... Koita ottaa iisisti, mikä helpommin sanottu kun tehty...

Täällä kiepsahti käyntiin yk 10 ja kp 1. Itseasiassa aika helpottunut olo kun menkat alkoi... en nukkunut yöllä kunnolla kun pyörittelin kierron pituutta ja siihen liittyviä potentiaalisia diagnooseja päässäni. Taitaa olla eka kerta kun olin iloinen että vuoto alkoi :) Tässä kohtaa tuntuu hassulta vaan se, et vuoto tuntuu aika niukalta eikä kipujakaan juurikaan ole. Viimeiset parit menkat olleet niin järkkyjä vuodon määrän ja kipujen kanssa, et on ollu lähellä et oisin joutunu saikuttamaan töistä sen takia kun olin niin järkyn kipeä. Olen siis kiitollinen tilanteestani loppujenlopuksi...

Aamulla kun kerroin miehelle että menkat alkoi, niin alkoi kyselemään oviksesta... Alkaa ukkokin olemaan aika loppu näihin mun kiertojen pituuksiin, kun ovis tulee "lyhyessä" kierrossa siinä kp 25 tienoilla :D Tää touhu on piikkasen hidasta. Mies muuten menossa ens viikolla tutkimuksiin noista hormonihäiköistään, toivottavasti löytyis jotain ni päästäis projektissa eteenpäin. Ehkä jätetään se felicitas sinne seuraavaan kiertoon sit vasta jos nyt yk 10 ei tärppää.

En muuten muista oliko tässä ketjussa vai muualla, mut joku sano hienosti: mitä enemmän yrityskertoja takana niin sitä parempi mahdollisuus on raskautua! Tilastollisesti siis...
 
miss_piggy
Iia-Maria: Ilman teroluteja mun kierto voi siis olla mitä tahansa 38-70 päivän väliltä, ja tämä on nyt ensimmäinen terolutiton kierto. Silti en nyt usko että syy on pco:ssa, koska esim. toissapäivänä en davidin testillä saanut kuin haamulaisen. Ja tosiaan koskaan ennen en oo noilla testeillä toista viivaa saanu :D

No, se ja sama, talleteltu on. :)
 
Luna85 Oon aika masentunut ja uupunu tilanteeseen.. Kaiken kaikkiaan oon elämäni aikana varmastikin ollu ilman ehkäsyä ~4,5v. niin että joka kierrossa olisi voinut olla mahdollisuus raskautua. 8v sitten tutkittiin asiaa, kun ekaa kertaa silloisen miehen kanssa yritettiin.. Sain sillon clomit jota en koskaan hakenut/aloittanut. : /

Nyt ehkä aika oikeasti mennä lääkäriin ja saada asia eteenpäin. Voihan olla että ilman tutkimuksia saan reseptin ja homma lähtee etenemään, niin että ois jokin toive raskautua. Nyt tää alkaa jo tuntumaan niin epätodennäköseltä ja toivottomalta.. :'(
 
miss_piggy, kyllähän tuo plussalta näyttäis. :) Tosin näistä pco:n tempuista ei ikinä tiedä... : /

Iia-Maria, rohkeasti vaan tutkimuksiin ja hoitoihin, sekä sinä että mies. 8 vuodessa asiat on myös voinut muuttua paljon. Itse sain lääkäriltä kuulla, että ilman lääkitystä raskautuminen on erittäin epätodennäköistä, mutta nyt kun on eka ovis todistetusti koettu (vaikka se ei tuottanutkaan tulosta), niin oon taas hieman toivekkaampi olo. Älä luovuta vielä, kun lukuisat hoitomahdollisuudet on kokeilematta. Tsemppiä. :) :hug:
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Hydra: Joo eipä tiiä :D Toisaalta tää vahvistais sitä mitä oon epäillykki, että onko mulla noissa terokierroissakaan ehtiny edes ovista tulemaan, kun jos se onki näin myöhään ihan "luomusti", niin silloinhan terokierrot on ollu myös oviksettomia kiertoja...

Samapa tuo, täytyy vaan sanoa, että onneks on tullu tässä pitkin kiertoa vähän niinku touhuiltua, paitsi joulun aikaan tais olla kolmen päivän tauko, mutta noin muuten :LOL:
Voi mies parkaa, alkaakohan sen vehe olla kovilla:p
 
Hydrangea Kiitos kannustuksesta :hug:
sitä mä vähän tarkotin, että kun ei tälleen normisti tuu raskaaks, niin pakkohan se on asia ottaa taas esille ja sitten etiä päin.. Toivottavasti kohti plussaa :heart:
Onnea sulle ekasta bongatusta oviksesta ja peukkui pidän että sulla natsaa piakkoin :heart: Tsemppia sinne siis kans.

Miss_piggy sehän on hyvä et tulee pitkin kiertoo talleteltuu siemeniä :) Niin meilläkin tehään.. Vähän liiakseenkin, kun oon lukenu et paras ois kun joka toinen päivä vaan pupuilis. No minkäs sille voi kun molemmat tykkää seksistä niin kovin ja haluttaa :D
 
miss_piggy
Tein äsken taas Davidin ovistestin, ja kyllä se viiva on taas tummempi kuin eilen. Ja nyt mahassa nippailee välillä oikein kunnolla, ja on jotenki etova olo :p Taitaa olla ihka oikea ovis! :D
R-testi näytti negaa, joten sitä tämä ei ainakaan ole.
 
  • Tykkää
Reactions: Iia-Maria
Ihanaa tätä vuotta kaikille. Tuokoon haikara ihania yllätyksiä tänävuonna <3 +++++++++++:whistle:

Me vietettiin vuodenvaihde miehen kanssa ihan vaan kaksin kotosalla (plus kisu ja koira tietty). Syötiin hyvin - mies tekee parhaita takoja ja rentouduttiin. Pari rakettiakin käytiin heittääs taivaalle, vaikkei me niistä nyt niin välitetäkkään =)

Mites te muut olette juhlistaneet??
 
miss_piggy
Me käytiin kaupungilla vähän laulamassa karaokea ja kattomassa ilotulitus, tuli juotuakin nelisen siideriä, miksipäs ei kun en kerran raskaanakaan vielä oo. Tosi harvinaista mulla muutenki tuo juominen ku edelliskerrasta oli aikaa about 5 viikkoa :) Ei mua nyt tässä iässä kyllä enää kovin paljoa tuo juominen kiinnosta, ja koitan aina pyrkiä juomaan sen verran ettei tulis mitään krapulaa.
Hitsi, heräsin tänään vasta äsken, eli puoli 11 aikaan, ja huomenna pitäis herätä pirteänä kouluun jo klo 07 :D

(.)Ovis tais olla ja mennä näin korkeilla kiertopäivillä, eli kp 25-26, tänään en enää saanu ovistestiin toista viivaa kunnolla näkymään, ja kyllä eilen oli semmoset nippailut koko päivän että voi kamala.... Ei oo kyllä varmaan ikään tuntunu muniksien kohdalla tommosta painetta ja nippailua, toivottavasti nää tallettelut riitti kun nyt tuli sitte hommailtua kp 24, 25 ja 26 :saint:
 
  • Tykkää
Reactions: Slallu
Meillä isäntä oli töissä. Ja mä olin sitten hyvän ystävän kanssa viettämässä vuodenvaihdetta, saunottiin pihasaunassa ja sitten vielä käytiin keskustassa ravintolassa, mäkin vähän otin, kun edellis kerrasta on jo aikaa reilu kuukaus.. Ja olokin on nyt sen mukanen. Mutta oli hauskaa ja tuli tanssittuakin aika lailla :)

Toivottavasti tää alkanut vuosi tois meille kaikille plussat ja pienen pienet nyytit :heart:
 

Yhteistyössä