<3<3 The Esikoisesta Haaveilevat VOL 12 <3<3

miranenn Noniin, nyt toimi :) Kyllähän siinä jotain on!! Vähän on vinossa kyllä on se missä on väriä, mut musta siellä taustalla silti näkyy viiva.. Toivottavasti toi taroittas SITÄ!! :heart:

Anteeka muuten kaikille kun on kirjottelu ollut aika hiljasta omalta osalta.. Ei vaan ole sit niin mitään kerrottavaa. Tää on vaa odotusta odotuksen perään.. Tätiä nyt siis odotellaan saapuvaks, mut siinä nyt voi mennä vaikka kuinka kauan vielä.. Teroja oon jo kyllä ottanut muutaman päivän, et toiottavasti ne tehois niinku enneki.
Jotain ovisoloja oli muutama päivä sitten, mut en ees jaksanu testata ku kierto oli jo niin pitkällä ja ei voitu kuitenkaan peittoja heilutella..
Miehelle tuli siis joku tulehdus tuonne ihan alaselkään. Ilmeisesti joku karvatupen tulehdus. Se tuli yhtäkkii tosi kipeeks ja sinne tuli sellanen kananmunan kokonen patti joka oli tosi kipee. Ei mies raukka voinu edes istua ku sattu niin paljon. Hän sit sai kahta eri antibioottii ja paljon särkylääkkeitä, jotka nyt onneks tehos ja patti on vuotanu melkein tyhjäks.. eli siis miehestä ei ollut vauvantekohommiin niin nyt ei tarvi tässä kierrossa kyllä odottaa yhtään mitään ihmettä!! Toivottavasti noi antibiootit ei vaikuta simppoihin mitenkään huonolla tavalla..

Niin ja on pahoillani kun en mitään oikeen kellee kommentoi ku tekstiä on tullut niin paljon, et en yksinkertasesti enää muistanu mitä kukin on kirjottanu :/ Sen verran tarvii kuitenkin kommentoida, et toivottavasti naapurin tytöllä on masussa kaikki hyvin :heart: niin ja maimai Mitenkään en halua sun mieltä hämmentää tai muuta mut eikös ovis voi vaikuttaa myös niin, et raskaustestiin saattaa tulla viivaa?? Jostain muistasin näin lukeneeni. Korjatkaa jos olen väärässä.. Mä silti ihan kovasti toivon, että se mun näkemä viiva siinä ylemmässä kuvassa olis ihan oikee plussa :heart:
 
Onpas täällä kirjoteltu muutaman päivän aikana kun ei ole koneelle päässyt käymään. Ihan mahtavaa lukea, miten moni plussaillut nyt pienen ajan sisällä! Onnea plussanneille ja paljon onnea matkaan että pysyy pikkunen kyydissä loppuun saakka :heart: Ja vielä plussan odottelijoille tsemppiä yritykseen ja hirmuisesti plussatuulia.

(.) Täällä mikään ei oo muuttunut. Minä haaveilen vauvoista, mies autoista. TURHAUTTAVAA! Tuntuu, että kokoajan kauheen itkuherkällä tuulella kun joka paikassa pieniä vauvoja, lapsia ja raskaana olevia naisia. En millään pahalla tätä kenellekkään tarkoita, olen todella iloinen niiden puolesta kenellä tärppää mutta kyllähän tässä pieni katkeruus nousee pintaan kun ei itse pääse edes yrittämään.. Täällä pillereiden syönti lopetettu 5/12, ensin kierto oli 28pv ja siitä laskenut koko aika vaan pienemmäksi. Viime sunnuntaina alkoi menkat kp 20! Tässä tietysti ehtinyt kaikki mahdolliset ja mahdottomat asiat miettimään läpi että miksi vaan lyhenee kokoajan. Ajattelin muutaman kuukauden vielä odotella ja katsella mihin päin lähtee kiertopäivät menemään ja jos vieläkin tästä lähtee lyhenemään niin sitten lääkäriin kyselemään mistä vois johtua. Onko muita jolle ois näin käynyt pillereiden lopettamisen jälkeen?

Voi kunpa jo pääsis yrittelemään..
 

THE ESIKOISESTA HAAVEILEVAT MA 22.10.2012




kaiku<3.................. 22...............kp 66/32..........................yk 5
Henrietta-.............. 25...............kp 47/38-49......................yk 1
Lullaby89................23................kp 46/31-36......................yk 12
Slallu........................25................kp 32/28?............................yk1




Ninni_90.....................22................kp 27/30.......................yk 3
Fiinaliina.....................22................kp 25/33....................yk/TJOT 3
Niiu...........................25.................kp 25/27-31...................yk 3
Dana-........................28.................kp 25/28........................yk 16
Vilijonkka....................26.................kp 24/29-35..................yk 8
Miuyy.......................21................kp 20/28........................yk 2





Hydrangea..................26................kp 17/26.......................yk 9
Ensimmäinen.............28....................kp 17/?......................yk1
miss_piggy................31................kp 14/26............................yk 6
Lilja87......................25................kp 11/30-44?................TJOT/yk 3




maimai83..................29................kp 8/33...............................yk 5
eläväinen................19..................kp 8/30-38..........................TJOT
pantera...................19.................kp 7/27-28...........................yk 3
empp......................21.................kp 2/30................................yk 7
buffy......................23..................kp 2/28...............................yk 7




ODOTUKSEN ODOTTAJAT (Ilmoita dpo/pp halutessasi piinailijoihin)

Vilijonkka dpo 5
Hydrangea dpo 2



HAAMUJENGI/RKTT


TAUSTALLA KUUMEILEE
Marpa
miranenn
pienestäkii
tada
Hey
Laola
Sanja
Ampparsson
jenninoora
Cheer115-





PLUSSANNEET :heart::heart::heart:

Tästä pinosta plussanneet odotuspuolella:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2199247-rolleyes-esikoishaaveista-plussanneet-2012-2013-rolleyes/


horrorpop 11.1.2011 yk 6
Zophie 15.1.2011 yk 3
elmiju 17.1.2011 yk 7
jonna_82 31.1.2011 yk 8
BlueNote 6.2.2011 yk 5
sharita 6.2.2011 yk 1
tiksutin 7.2.2011 yk 4
Gabrielle 9.2.2011 yk 5
mimmu1984 10.2.2011 yk 8
niiskuneiti90 16.2.2011 yk 3
Epa_88 25.2.2011 yk 4 (tm)
Tryffe 28.2.2011 yk 2
Äipäksi91 1.3.2011 yk 8
Kumikvatti 8.3.2011 yk 2
Laa84 21.3.2011 yk 6
Sokruli 17.4.2011 yk 4
iseeyou 29.4.2011 yv 1+
Arby 30.4.2011 yk 1
Ella83 3.5.2011 yk 7
Jomi 14.5.2011 yk 9
Namppis88 20.5.2011 yk 5
Puputi 18.6.2011 yk 2
"kuumeilija" 20.6.2011 yk 20
Memelisa 22.6.2011 yk 6+2
Laretzki 24.6.2011 yk 2
Away 29.6.2011 yk 2
Lilli88 6.7.2011 yk 7
Epa_88 18.7.2011 yk 4+3
mynttis 28.7.2011 yk 3
PikkuHöttiäinen 29.7.2011 yk 8
Syysmyrsky 6.8.2011 yk 16
viida 26.8.2011 yk 1+3
Gabrielle 27.8.2011
tiuhti_ 1.9.2011 yk 12
eskapismi 1.9.2011 yk 2
atl 8.9.2011 yk2
enkeli85 11.10.2011 yk 4
Emby^ 14.10.2011
Pikkumyy87 15.10.2011 yk 6
-pansku- 27.11.2011 yk 6
Callisto 30.12.2011 yk?
Selia ? ?
Taiteilijatar 7.12.2011 yk 3
Vanilja 87 19.12.2011 yk 5
lemonade 27.12.2011 yv 3
Jeela 12.1.2012
Apina25 29.1.2012 yk 2
Chiba 09.02.2012 yv 2
Sanja 25.2.2012 yk 8 km
nellielli 27.2.2012 yk 10
fisukisu 1.3.2012 yk 2
Ampparsson 8.3.2012 yk 6 km
mirkkunen_ 26.3.2012 yk 2
Laola 6.4.2012 yk 3 km
yöperhonen- 19.4.2012
Tessu84 18.5.2012 yk 14/15
enni. 7.6.2012 yk 2
moulinrouge 11.6.2012 yk 2
Heidukka 18.6.2012 yk 7
Amore 20.6.2012 yk 3
lenkkari 29.6.2012 yk 10
Marpa 18.8.2012 yk 7 km
iitahoo 22.8.2012 yk 2
emppuli83 7.10.2012 yk 3(4)
Babyfever1 14.10.2012 yk 12
Naapurin tyttö 16.10.2012 yv 10
Piimis 17.10.2012 yk 4


 
Dana juu mä olen kanssa kuullut noista, että oviksen aikaan r-testiin saattaa pärähtää jotain viivaa. Ja enhän mä ite kyllä usko tuohon että ois kumpaakaan. Tänään ovistesti aikalaillakin samanlainen kuin eilen ja r-testi oli joku Alicen mihin ei tullut mitään paitis oikeen tihrustamalla sain jonkun viivanpaikan aikaan. Jos tänään kävis marketissa tai kaupassa. Ja oon myös alkanut sitä PCO:ta miettii että voisko olla sellasta. Se näkyy vain sillä ultraamalla? Kun joskus on mulla sitä välitiputteluu ollut, mut ku lueskelin oireita niin emmä muita oireta saa ja sitte toi, että aina mulla on ollut masua, mut normaalipainonen pääasiassa siitä lähtien kun oon kotoa pois muuttanut. Jos ei lasketa viimesintä 1,5 vuotta kun lihosin, mut nyt ne kilot karistettu.
Mut jos nyt sattuikin olemaan ovis niin ainakin on vähän talleteltu varuiks. Ja ehkä testaan nyt viel huomen aamulla... Ovista se on kai testattava jokatapauksessa nyt ainakin sinne kp16 asti, ku kerran sen jo alotin.

Mulle on tullut flunssa :/ Eilen kutitti kurkkua ja korvia nin pirusti... Nyt muuten vaan tukkonen olo ja vilu. Kait se aamukaffia on otettava.
 
buffy pahoittelut tädin tulosta.


Nyt, kun hetken tässä mietein noitatestei niin alko kyllä nii pirusti harmittaa! Enää 3foolihappo pillerii jäljellä, laittaa mielen kyl murheelliseks, 100pvä mennyt ilman mitään tulosta... Ja hemmetin kurkkukutina! Onneks sisko tulee tyttönsä ja toisen pikkusiskon kanssa Turkuun. Ja nyt otan myös niskasta kii ja soitan päivällä sinne pulssiin...

muoks...

miranenn tee huomenna uusi testi aamulla. Ärsyttäviä tollaset testit, kun antaa toiveita. Toivottavasti huomisessa testissä tai vaikka sitten vasta parin päivän päästä ois jo jotain viivaa mikä antais luvan hymyillä isosti <3
 
Viimeksi muokattu:
Miuyyn kanssa vähän samoilla linjoilla tosta mirasen testistä, että ehkä testissä joku vika kun tolleen levähtänyt, tai sit sä olet vaan niiiiiiiiiiiiiiiiiiiin raskaana, että se väri oikein räjähti :D Teehän uus testi pian, jännittävääää!!!!

ON: Mäkin tein eilen rtestin ihan vaan koska päätettiin pitää juusto ja viini-ilta miehen kanssa, ja kumpaakaanhan ei raskaana saisi syödä joten tarkastin ettei vaan mitään yllättävää olis meneillään. Eipä siihen puikkoon plussaa piirtynyt, mutta ompa nyt kokeiltu raskaustestinkin tekemistä jos oikeesti sen aika joskus vielä tulis!! Vaikka sitä tiesi ettei siellä mitään näy kuitenkaan, niin silti oli tosi kutkuttavaa ja pelottavaa tehdä se testi. Ja mies oli myös ihan täpinöissään. Ja ostimpa semmoisen kakspakkauksen, että on sitten kaapissa jos joskus vielä tulis tarvetta =)
 
Viimeksi muokattu:
empp ja buffy, tätipahoittelut. :hug:

Voimia Dana odotteluun! Täälläkin yhä odotetaan anazolien aloitusta, kun aukkarin jälkeinen vuoto tais ollakin menkat ja kierto jäi vain 13 päiväiseksi. Joten anazolit sitten vasta ens kierrossa mukaan.

miranenn, nään kyllä puolikkaan viivan, mutta myös toi viivan kohta mietityttää. Toivottavasti olis ihan oikea viiva! :) Uutta testiä vaan. :)

maimai83, pco:n voi varmistaa ainoastaan ultraamalla. Mä oon normaalipainoinen, eikä mulla muitakaan pco: oireita, mutta silti se vaan sieltä ultrasta löytyi. Kiertojen pituuksissa on ollut tosi paljon heittoa pillereiden lopetuksen jälkeen (28-120 päivää), joten se on ollut ainoa asia joka viittaa pco:seen, mutta onhan se ihan normaalia muutenkin, jos heti kierrot ei lähde tasaantuun. Tosin mulla ei oo tasaantunut vielä tämän 1v 2kk aikana. Joten suosittelen ultrassa käymistä, niin ei tartte sitten enää asiaa miettiä. :hug: Toivottavasti sulla kuitenkin kaikki olis kunnossa.

Fiinaliina, mäkin herkuttelin viikonloppuna juustoilla. Ajattelin, että nyt kerran vielä pitää, jos sitten kohta ei enää voikaan. :) Pahoittelut negasta. :hug: Ehkä vaan testasit liian aikasin.

ON: Eipä mitään uutta. Dpo 2 menossa, jännää. :) Yritän pitää pääni kylmänä raskausoireiden kanssa. Niitähän joka tapauksessa saa odottaa ainakin sen viikon tai pari vielä. Myös viime yö tuli nukuttua tosi huonosti. En tiedä mikä ihme nyt valvottaa. Meillä oli tosiaan viikonloppuna ne ristiäiset, joissa oltiin kummina. Pääsin pitään vauvaa sylissä. :heart: Papin sanat jäi mieleen: "tämä lapsi ei ole itsestäänselvyys, vaan ihme". Siinä vaiheessa oli vaikea pidätellä itkua. :'(
 
Viimeksi muokattu:
Miranenn: Jännittävää on! Toivotaan, että sieltä löytyy uusintatestissä ihan selkeä vastaus!

empp ja buffy: Tätipahoittelut! :hug:

Dana: Täällä myös pelkkää odottelua, miehen kanssa ei nähty oviksen aikaan noin viikkoon, joten uutta kiertoa innolla odottaen :)
 
Hydrangea ai te ootte ollu ristiäisissä. Mulla on taas menny jotain ohi. Onnea kummiudesta, se on hieno tehtävä =) Mä oon myös aika herkkä, ja kaikki tollaset tilaisuudet saa mut kyllä aina niin herkistyyn.
Se on totta että tein testin tosi aikaisin, mutta kai siihen jo joku haamun esi-isä olis tullu jos olis tullakseen. Eli en viitti enää toivei elätellä.

Mä oon töissä ja pitäis alkaa pitää oppituntia keskiajasta kasiluokkalaisille. Arvatkaa kuinkapaljon noita teinejä kiinnostaa, miten on eletty keskiajalla :D:D hehheeeee Täytyy olla aika taikuri, että saa nää kiinnostuun aiheesta.
 
miranenn Mä kannatan myös uuden testin tekoa, niin epämääriäinen tuo sun tekemä. Toivotaan että siihen uuteen piirtyy niin selkeä plussa kun olla vaan voi :heart:

buffy Ihana että sun mies sai sut paremmalle mielelle :). Vaikka välillä iskee epätoivo ja hurja suru niin jostain sitä kuitenkin saa uskoa taas uuteen kiertoon. Itsekin vielä jaksan uskoa jostain kumman syystä vaikka yritystä tulee kohta 2 vuotta ja miehellä siittiöitä tuskin nimeksikään :). Mutta periksi ei anneta!!!
 
Vilijonkka, kun oot kanssa tuolla odotuksen odottajissa, niin nousiko sulla lämmöt oviksen jälkeen? Mä oon aiemmissa kierroissa niitä mittaillu aamuisin ja ylös merkinnyt, joten dataa on useammalta kuukaudelta, mutta tässä kierrossa en jaksanu. Yhtenä iltana kun nyt mittasin, niin oli hieman koholla, mutta eilen ei taas ollu. No molemmat oli kyllä iltamittauksia, mutta eiköhän lämpöjen pitäis kuitenkin olla ihan vuorokauden ajasta riippumatta koholla, vaikka aamuisin lämmönnousun kai havaitsee paremmin. Nyt aamuisin en oo mitannu, kun yöt on tullu niin katkonaisesti nukuttua. Aiemmin en myöskään aamulämmöissä ole nousua havainnut, kun en ole ovuloinutkaan.
 
Hydrangea: no juurikin tuo asia tässä mua on vähä epäilyttänytkin...kun nimittäin tässä kierrossa oikein terästäydyin noiden aamulämpöjen mittailussa...sain enne ovisplussaa vaihtelevasti aamulämmöikseni 35,7-36,3 astetta ja nyt oviksen jälkeen olin siskon luona, enkä siis mittaillu..noh, tänä aamuna mittasin sitte ja se oli 36,4 eli ei sitte juuri mitään lämmön nousuu!!!!! ärsyttävää..no en kai voi pelkästään ton takia nyt sanoa, et ovista tuskin tapahtu, mutta mietityttää kumminki...onhan se "huima nousu" jos vertaa tohon 35,7:ään mut sitte taas kun se on ollu useesti aamuisin sen 36,3 aamuisin...Olin pettyny :( koita mittaa huomenna aamulla jos saisit paremmin nukuttuaki? toivottavasti :) dpo 5 menossa ja toivottavasti jotain kiinnitysmiskipuiluja alkaisi pian ilmetä...vaikka tuskimpa vaan...

Hieman "piristystä" tähän yritykseen tuo se, että kun täti seuraavan kerran tulee, pääsen sinne verikokeisiin. Onko teillä kellää tietoa, mitä niissä selviää? siis jotain hormooniarvoja, mut mitä ne tarkottaa? Eihän niistä esim. kuitenkaa voi selvitä onko ovis ollut kun kerta vasta tollon otetaan?!

Empp ja Buffy teille :hug: Peukut uuteen kiertoon!!!!!

Maimai ja Miranenn: kumpa teidän kutkuttavat tilanteet selviäs pian ja mielellään parhain päin ;)
 
Miranenn: ptii vielä sanoa, et mulla on joskus ovistesti tehny tommoset punerrukset...sillon on vaikee havaita sitä oikeeta viivaa niiden muiden sotkujen alta..ite oon tällöin aatellu et testi on viallinen, mut toivotaan ettei sulla tarkottais sitä :)
 
Vilijonkka, onneks toi sun tän aamunen mittaus oli vaan yksittäinen tulos. Kuulemma kolme peräkkäistä noin samaa tulosta kertoo vasta totuuden. Ja onhan toi sun tän aamuinen paljon enemmän kuin mitä ollu alimmillaan ennen ovista. Musta vaan jotenkin tuntuu, että kaikilla muilla pomppaa lämmöt sinne yli 37 astetta heti kun tullu plussa o-tikkuun. :| Yritän mitata huomenna aamulla, jos sais paremmin nukuttua. Viis tuntia yhtäjaksoista unta kai pitäis olla takana, että tulos on luotettava. Toisaalta tyhmää kiusata itseä tällaisella asialla, kun lämpöjen mittausta pidetään nykyään aika epäluotettavana menetelmänä, mutta kun on tällainen stressaaja, niin ei voi mitään... Mulla lämmöt ollut keskimäärin noin 36,0 astetta (35,8-36,2) aamuisin ja iltaisin noin 36,5 astetta. Toissapäivänä oli illalla 36,8 ja eilen taas jotain 36,3-36,5.
 
Vilijonkka, unohdin kommentoida noita verikokeita. :) Multa otettiin jotkut neljä eri arvoa. Muistaakseni LH, FSH (follikkeleita stimuloiva hormoni), kilpirauhashormoni ja olikohan neljäs sitten progesteroni. Toi LH:n ja FSH:n suhde on tärkeä. Mulla se on hieman koholla pco:n takia. Testosteronia multa ei otettu, mutta mitä todennäköisemmin sekin olis koholla pco:n takia. Mulla verikokeet otettiin ihan vaan jossain kohtaa ovuloimatonta kiertoa, kun lähdettiin selvittämään, miksi kierrot venyy. Sen jälkeen ultrassa löyty pco.
 
ai viisi tuntia yhtäjaksoisesti...no sitte mä en kyllä saa ikinä luotettavaa tulosta, oon niin huono nukkumaan ja herään yössä miljoona kertaa :whistle: Lisäksi oon miettiny et onkohan meidän kuumemittari vähä sökö ku välillä oon mitannu pari kertaa peräkkäin ja tulos on saattanu vaihdella jopa puoli astetta :LOL: Onhan sullaki kunnon nousu tossa toissailtasessa mittauksessa! Ei murehdita liikoja kuules, vaikka stressierkkejä ollaanki...nyt nautitaan siitä mahdollisuudesta että masussa SAATTAIS olla elämää ja unohdetaan murdeet hetkeksi :kiss: niitä ehditään miettiä myöhemminki! Mukavaa viikon alkua...mä oottelen täällä vieläki kuumeisesti että gradu tulis tarkastajalta..työt alkaa parin viikon päästä, hui!
 
  • Tykkää
Reactions: Hydrangea
Hydra Mulla tas on noi kierrot olleet aina säännölliset sen 27-33 pvä ja aika usein se siellä 30pvä:ssä pyörii. Tänään oli töissö sellasii menkkatuntemuksii, et ihan hassua. No kohta isoon kauppaan ja apteekin kautta. Foolihappokin alkaa oleen lopuillaan...

Milloin miranenn meinasit uusiks testailla?
 

Yhteistyössä