<3<3 The Esikoisesta Haaveilevat VOL 11 <3<3

No juu oisimpaa vaan raskaana, mutta olis vaan nii hirveen outoo jos ei testissä kunnolla mitään näy. Jotain haamun haamua vaan. Siskolle just juttelin tota asiaa ja se sanoi, että sillä oli tosi pitkään nega tulos vaikka oli koulun terkkarikin sen ottanut ja lähettänyt kuulemma tk:hon. ja sitten ne vaan ihmetteli sen oireita. Oiskohan sisko ollut jo viidennellä vai kuudennella viikolla kun tuli positiivinen tulos. Mutta sillä ei kyl menkkoja ollut siinä välissä, mut sillä oli tosi harvoin niitä muutenkaan.Nyt se vaan tossa koittaa muo tsenpata, että sun pissassa ei vaan ol tarpeeks sitä hormoonii vel, ku hänelläkin kesti nii kauan, että sitä oli tarpeeks siellä. Huoh! Mut olishan se ihanaa. Ja jos ei ois ollu menkkoi niin voisin alkaa veikkaamaan raskauden puolesta. Tosin ehkä oottelen, et tissit vois olla kipeet, ku ne oli sillo ennen niitä "menkkoja" ja nyt ei oikeestaan enää mitään. Kahtotaan testailenko huomenna vai vasta lauantaina,. Tuskimpa päivässä mitään mullistavaa tapahtuu, mutta dpo:iden mukaan olis syytä alkaa tapahtuun... kun jos ne ei olis olleet menkat niin sittehän mulla ois dpo18. Vilijonkka juu nyt on vertaistukee ihan kunnolla. Ja meen kiertohan meni aika käsikädessä muutenkin. Tosi outoa, kyllä tosiaan luulis näillä päivillä jotain jo näkyvänkin. Mä ootan, että sä teet uutta testiä!!! Vasta huomennako?

Babyfever noi halkiovauvat on kaikki niin erijuttu. Joillakin on hengitysvaikeuksia enemmän ku toisilla. Esim Olivialla ei niitä kauheesti kyl ol ollu eikä hän ol misää vaihees ollu hengityskoneessa. Hän syö tosi hyvin ite, tehtiin aamulla enkat 117ml ja äiti oli ylpee vaikka täti syöttikin :) Mutta siis tulevaisuudessa, kun alkaa puheen oppiminen niin sitä tarkkaillaan ja Husuken asiakkaan hän on ainakin 18v asti. Tosiaan toisillä on paljon viakeempaa ja joutuvat olla pitkään sairaalassa, mut tää tyttö olikin vaan 3vko, kun joku taas voi olla sen 3kk. Ja toivottavasti tää letkukin jäis pois nyt kuun vaihteessa, kun heillä olis letkun vaihto. Mut siis enhän mä tuosta niin kauheesti tiedä, mut tuun varmasti viisaammaks. Sen verra läheisii ollaa siskon kanssa :)
 
maimai Mun yhdellä kaverilla on poika, jolla on ollut tosi paha suu- ja kitalakihalkio . Poika on nyt 5v ja jos en tietäis et hällä on ne halkiot ollu niin sitä ei kyllä ees huomais. Nykyään kun toi kirurgia on niin hyvällä tasolla, että suurin osa saadaan leikattua niin että jää vain pieni arpi. Puhe sillä pojalla on sellasta hieman "honottavaa" mutta siihenkään ei oikeestaan kiinnitä huomiota. Pojalle on mun tietääkseni tehty 2 leikkausta ja halkio saatiin korjattua.
Toivottavasti Olivia-tyttösenkin halkio saadaan hoidettua hyvin :)

ON Vatsan nippailut on taas vähän koventunut.. Oviksen tulon toivossa vielä elellään :)
Kaikkea sitä tulee taas mietittyä ja nyt mä mieteinki sellasta, et voiko se lh-huippu olla niin nopee, että menee testeiltä ohi. Jos vaikka esim. testasin eilen kolmelta ja tänään taas kolmelta niin voiko olla et se on ollu siinä välissä ja testi ei sitä löydä? vai onko se huippu aina kuitenkin sen verran pitkä että kestää ainakin vuorokauden?
Kauhee paniikki päällänsä ku pelkään että ovista ei tuukkaan...
 
miss_piggy
Onko täällä muuten kuinkamoni käyny gynellä pillereiden loputtua ja yrityksen alattua. Perustarkissa tms?[/B][/I] Mietin et varaisko jonku perusajan ja vois muutenki vähä kysellä kaikkii pelkoi ja murhei mitä nyt sit liittyy raskautumiseen..
Ite kävin jo pari kuukautta sitte julkisella puolella, tai joskus huhtikussa, ku menkkoja ei ollu tullu ja pilsut lopetin helmikuussa, no lääkäri vaan teki sisätutkimuksen ja lähinnä naureskeli että miks mä niitä menkkoja ootan, että ei muutako hommiin vaan... En ollu tyytyväinen saamaani palveluun, joten sitte tosiaan kävin noin kuukausi sitte yksityisellä joka otti mun huoleni tosissaan, ja sieltä ultrastahan sitte paljastuikin se pco. Tää yksityinen sit kirjotti ne terolutit, ja sanoi että jos vuoteen ei ala raskautumaan niin sitte jatkotoimenpiteisiin... Maksoi yli 100 euroa tuo käynti mutta oli kyllä rahansa arvonen tuon paskan julkisen puolen palveluun verrattuna. Sain vahvistuksen sille, että turhaan en ollu huolissani vaan oikeasti mun kroppa ei pelaa niinku pitää, ja raskaaks tulo voi olla hankalaa ihan ilman mitään apukeinoja...
 
miss_piggy
Babyfever: Tuo serkku jolla on se vauva, sanoi että silläki meni melkeen puoli vuotta ennenku menkat tuli ja olikohan se yhen tero-kuurin syöny ennenku raskautui, mutta sille oli lääkäri sanonu myös julkisella puolella, että saattaa mennä 4-5 vuotta ennenku tulee raskaaks, että ku sillä ei olis ovulaatiota tms, tai jotain typerää kumminki, sielläpäin mistä me kaikki ollaan kotosin, on ihan paska tuo neuvolatoiminta, laukovat kaikkia idioottimaisuuksia jotka ei sit pidä edes paikkaansa,
sit se sen raskaana oleva sisko, siitä en oikein tiä, mutta se sanoi, että joku sen kaveri oli lahjottanu sille ovistestejä, mutta se ei ollu koskaan kerenny niillä testailla ku oli huomannu olevansa raskaana, nyt se lupas antaa mulle ne testit, tuumas vaan että jos ne testit on sen verran hyviä, että tulee jo raskaaks sillä hetkellä ku tietää että laatikossa on ovis-testejä oottamassa :LOL:
Ja tää serkku jolla on se vauva, oli käyny synnytyksen jälkeen jossain jälkitarkastuksessa niin joku ääliö harjottelija oli siltä alkanu papaa ottamaan ja tekemään kaikenmaailman tutkimuksia, vaikka se papaki pitäs ottaa vasta vuoden päästä synnytyksestä! Muutenki oli paikat kipeenä ni siellä tää oli maannu pöydällä, ja sit sillä oli välilihan leikkauksesta jääny limakalvoa jotenki näkyviin niin siitäki se harjottelija oli menny ihan hämilleen ja lähteny hakeen jotain lääkäriä jostain toisesta huoneesta ja serkku vaan maannu siellä, sit se oli tuntenu kuinka se spekulaki oli valunu pois paikoiltaan ku se harjottelija ei sitäkään osannu laittaa oikein.

Että suosittelen kaikille lämpimästi yksityistä lääkäriä :headwall:
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Miss_piggy Voi ei mitä kokemuksia sun serkulla on ollut :( Tollasist lääkäreist ja harjottelijoist pitäis kyllä melkeen tehä joku valitus. Ja etenkin tossa vaiheessa, kun suunnittelee perhettä ja asia on aika arka, kun ei olekaan niin yksinkertaista ja helppoa raskautua. Onneks menit yksityiselle. Ja toivottavasti serkkusikin saavat nyt paljon parempaa palvelua. Ja toivotaan myös, että niissä ovistesteissä, jotka tulet saamaan olis jotain taikaa :D

dana juu niinhän se on, että se kirurgia on tosi hyvää nykyään ja jos oon ymmärätny niin suomessa viel jotenkin erityisen asiantuntevaa näiden halkiolasten kanssa. Olivialla on onneks vaan kitalakihalkio ja pienileuka. Mut ne kulkeekin kuulemma yhdessä. Luin just sun viestis siskolle siitä sun tuttus pojasta. :) NIIIN ja nyt sitä ovis onnea! Siihen en osaa vastata mitään kuinka kauan se ovishuippu näkyy... Kerran sen vasta tikutellu. Toivottavasti se sieltä löytyy :)
 
Fiinaliina Itse en käynyt gynellä, kun pillerit lopetin tuossa tammikuun lopussa, mutta nyt kun YTHS aukeaa taas ensi viikon maanantaina niin aion soittaa sieltä ajan. Jos siellä sais vähän jotain osviittaa, olenko mä jotenkin rikki.

Kauheeta lukea kyl noita törttölääkäri kokemuksia. Mulla on vaan yksi kunnallinen ikävä gyne-kokemus. Ja se oli ihan eka tarkastus. Lääkäri oli ihan hirvee muija. Menin itkien kotiin ja makasin sängyssä koko päivän, kun alavatsa oli niin kipee. Äitinihän teki sillon sitten valituksen ja lääkäri pyysi anteeksi myöhemmin ja selitteli sillä, että oli ollu vähän kiire päivä. En menny enää sille lääkärille ikinä.

Sen jälkeen kävin kerran kotikaupungissani sellasella ihanalla vanhalla pumpuligynellä. Se oli tosi hyvä. Tampereella kun asuin kävin nuorisoneuvolassa, joka oli ihan huippu. Ja nyt sitten täällä pk-seudulla käyn tuolla YTHS:llä ja siellä kans kaikki gynet on ollu mukavia ja peruslääkäritkin lähes kaikki.

Yksityisellä puolella olen käyny vaan työterveydessä, siellä työterveyslääkärit on ihan persiistä ollu, mutta sitten taas yleislääkärit taas ihan huippuja.
 
Siitä turvaistuimesta. Näin ensiksi tiedoksi, että ollaan miehekkeen kanssa vähän semmoista autoilijakansaa ja siksi tämä niin kovin sytytti. Kyseessähän on siis automerkin logolla varusteltu turvaistuin. Ja siis emme (toivon mukaan ja ainakaan omasta mielestämme) ole tämän merkin prototyyppejä.. :D
Ja mikäli teillä on kokemusta/ olette kuulleet jotain kyseisestä turvaistuimesta, otan kaiken tiedon ilolla vastaan! Onko ihan pönttö ostos? Turvallisuus?
(Mahdolliselle) tulevalle pienokaiselle vain parasta/turvallisinta. <3

http://i.ebayimg.com/00/$(KGrHqV,!h8E3PVe,gD7BO!Hlp!uRg~~0_1.JPG?set_id=8800005007

Tänään on taas ollut koko päivän aika etova olo, kahvikaan ei oo maistunut. Ja tämä väsymys..huh. Onkohan tämä jonniinsortin valeraskautta vai pitäisikö tehdä testi uudelleen? Viimeksihän tein sen illalla, mutta jos nyt malttaisin huomisaamuun odottaa. :)
 
iitahoo ehdottomasti teet aamulla testin! Täällä oottelen jo innolla, että saadaa ntietää onko jotain kasvamassa :) Turvaistuin asiaan en osaa sanoa mitään, kun ei ole mitään kokemuksia tai kuulopuheitaakaan. Joten jätän kommentoimatta suosiolla.
 
Babyfever, heh en ookkaan muuten koskaan aikaisemin iloinnutkaan menkoista :D

Miss_piggy kamalia kauhutarinoita tosissaan... hyrr.:$

Marpa mullakin olis mahdollist käydä YTHS:llä, mut jotenki mul on ollu vähä huonot kokemukset siit. ja tääl turussa gynenä on mies ja jotenki, en tiijä, ei vaan inspaa mennä miesgynelle..

iitahoo Ja mäkään en saanu linkkiä auki ja haluan ehdottomast nähä!

Eli nyt jännätään iitahoon, maimain ja vilijonkan testauksia.
 
miss_piggy
Mulle vois muuten päivittää iän kohdalle 31v, tosin vasta huomenna virallisesti vanhenen, mut sama se on vaikka sen päivittää jo nyt :D
Kävin muutes hierojalla, kun työpaikalla oli mahdollisuus mennä hierottavaks, ihan hyvää teki, mutta nyt mulla on vaan hartiat ja yläselkä ihan niinku ois lekalla vedelty :$ Siis semmosta mustelmaa, vähän niinku fritsuja...
Pitiki sen hierojan huomata mun lapsuus ajan vaivani, eli mun vasen hartia on alempana ku oikee, ja oikealla puolella lonkka on alempana ku vasen...mulla oli nuorempana oikea jalka hippusen lyhyempi ku vasen mutta oon luullu että se on korjaantunu jo ajat sitte pituuskasvun mukana..ilmeisesti ei ja siks vasemmalla puolella oli selkälihaksetki aika pahasti jumissa :stick: Ei muutaku vaivaa vaivan perään, tänne vaan kaikki vaivat, ei lisä pahaa tee..hohhoi.|O
 
miss_piggy Ihanaa, säkin pääset työajalla hierojalle. Maksaako työnantaja? Meillä käy töissä kerran kuukaudessa hieroja ja saadaa ntyöajalla käydä, mutta ite kyllä maksetaan se. Ihanaa luksusta :) Mä olin nyt ekaa kertaa hierojalla nyt keväällä ja kyllä se sieltä kaikenmoista löysi ja joka kerta löyty vähän lisää mitä syvemmälle pääsi. Nyt on hieroja ollut viime kesäkuun alussa... Elokuuta odotellen, josko pian pääsis hierottavaks :)


Ps. Voiko oikeesti haluta syödä puol purkkia pepperoneja. Onneks ei olleet tulisia. Hih! Melkein toivois ton himon johtuneen jostain ihanasta. Ei kyllä tietoa mut outo mieliteko. Alamasulla vihlasuja edelleen molemmin puolin ja päänsärkyä ollut ilmassa. Ootellaan onko toiveet turhia.. Kauniita unia naiset!
 
Mites teidän testailut on menny?

Mä nyt päätin, etten ala mitää testaileen..menkat nää on. Sovitaan ainaki niin...tosin ekan päivän jälkeen tullu vaan tuhrua, mut kivuista ei voi erehtyä. En jaksa nyt piinaa itteeni enempää ja lisäksi säästyypä se viimenen testi nyt sitte parempaan ajankohtaan...tuntuu et jos tolle linjalle lähden, oon testaamas koko ajan. Kyllä se raskaus olis jo dpo16 näkyny jos ois ollu jotain näkymistä. Yritän siis ottaa rennommin :) Ja nauttia tulevasta mökkiviikonlopusta! Mut silti ootan innolla muiden testailuja...

Turvaistuimista en kyllä tiä yhtää mitää, täytyy myöntää...ihanaa ku ootte hommaillu ja katellu kaikkee kivaa. Ite en ehkä oikein vielä uskalla, tuntuu et sitte kattelis niitä tavaroita koko ajan haikein mielin..ei meillä kyllä liikaa säilytystilaakaa oo ;) Ihanaa perjantaita!
 
Mukavaa mökkireissua Vilijonkalle! Toivotavasti tuo aurinko paistelis, että saatte nauttia.

Mä oon kyllä ajatellut,että ehkä ne sitten vaan oli tällä kertaa noin lyhyet menkat. Ihmettelen vaan noita parin päivän oloja. Kahtotaan mitä tää päivä tuo tullessaan. Ja mistä kummasta tulikin eilen mieliteko syödä niitä pepporena. Naurattaakin oikee. Ylees noi himot menee tkyl karkkin, suklaasen ja sipsiin ja seon ihan luonnollista :) Mut jos olot vielä jatkuu niin sitte tarttee varmaan tilaillaa aikaa tohtorille, että mitä tää on olevinaan.

Muuten taisin mainitakin tuolla aiaemmin ehkä, että sisko sai positiivisen tuloksen vasta, kun oli jo viikolla 5-6 eli aika pitkään meni sillä että näkyi. No arvatkaa vaan saiks se sillä nostettua mun toiveita. Sama kai se mitä tässä toivoo... päivät kuluu ja kohta on aika alkaa bongailee ovista, jos sitä nyt sitten tarvii bongailla.

Jee, tänään paistaa aurinko, viimeinen lomapäivä! Maananantaina sitten töihin aamuvuoroon....
 
Juu ihania uutisa mäkin täällä oottelen. Ja vielä ihanampaa se ois kun se ois omalle kohdalle. Mut jännää miten paljon sitä iloitsee täällä teidän jutuista ja varsinkin kun joku plussaa. Vois melkein luulla et ois kateellinen, hih. Ei onneks kuiteskaan.
Ja nyt aamulla ei mulla mitään niitä vihlasujakaan ole ollut mitä eilen myöhään vielä oli.

Harmittaa myös, että meen piti miehen kanssa tehä nyt joku retki jonnekin viikonlopuks. Mutta sillä hajos auto eilen ja se on nyt korjaamolla :( Eli täällä sitä kärvistellään sitte näissä omisa nurkissa. Se olis DBTL... pitäisköhän siellä piipahtaa... Ilma ainakin suosis nyt.
 
Olek sää maimai Turust myös? Nyt on tosiaa hyvät DBTL ilmat!

Mä vielä toistaiseks iloitsen kaikkien teidän plussauutisista, mulla tuskin hetkeen tulee omakohtaista jännäämistä, kun tää yritys on niin alussa, eikä vielä oo tarkotuksena ajoittaa yhdyntöjä(kamala sana muuten :D) ovikseen (enkä mä edes osaa vielä arvioida sitä, kun ei oo mitään tietoon kierron pituudesta).
Harrastetaan ku harrastetaan ja tulee jos on tullakseen. Eli tovi voi kyllä mennä. Vaikkakin mä oon aina halunnu tulla näin alkusyksystä raskaaksi ku silloin vavveli syntyis toukokuussa. Must toukokuu olis aivan ihanteellinen vauvakuu. Ei oo kylmä, saa olla kevyillä vaatteilla, mutta ei mysökään tuskaisen kuuma. + koulua ei enää toukokuussa ole joten hyvillä mielin sais keskittyy vaan vauvaan =)
 
miss_piggy paaljon oonneeaa vaan! <3 :)

No ainaskin sillä lailla näkee istuimen mallin, kun kirjoittaa googleen bmw baby seat 0+ . En nyt ossoo sitten suoraa linkkiä laittoo, mutta tuolla lailla ja kuvahaku. Tulee semmonen sinisävyinen istuin, niin se on se <3 .

Ostin eilen testin, en tosin vielä uskaltanut tehdä sitä.. Mulla alkaakin tänään loma, niin voisi huomenna aamulla "loman kunniaksi" testata. Toisaalta, juoksujen ois jo pitänyt alkaa, mut.. iiks! :D

On muuten aivan mahtava ilma! "Vielä on kesää jäljellä, vielä tulee kauniita päiviä.." :)
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Dana, maimai onko hajua mistä tuollainen kitalakihalkio johtuu, vai voiko se tulla ihan kenelle vaan?! Jadana kylhän se voi mennä nopeestikin joillain ohi, jotkuu joutuvat tikuttaa ovista 2krt päivässä sen takiakin...
Testejä nyt vaan tekemään :p toivotaan niiiin plussaa!!!!!
maimai toivotaan, et sulla sama kun sun siskollaskin ;)
Fiinaliina itsekin miettinyt, että ei silleen ole haitannut, kun lapsen tulo kestää, koska jos nyt tärppää, niin kerkeän melkein jo käydä koko ensivuoden koulua. Ja jos syksymällä tärppäis, ni sit varmasti kerkeis käydä :p olishan se kiva, et sit jäis vaan viimisen vuoden tarjoittelut ja opparit jäljelle... ja oppariakin vois vauvaloman aikana vähän jo alkaa suunnittelemaan!! Toivotaan siis molemmille tärppi onnea :) JA KAIKILLE MUILLEKIN!! heti tuutte sit tänne kertomaan, jos plussaa tuleee :p
Multa poistettiin just viisaudenhammas ja poski ihan turvoksissa :/ auts!
iitahoo minäkään en saa linkkiä auki :( mielenkiinnolla haluisin kyllä nähdä millaiset ovat mieleesi :)
IHANAA KUN AURINKO PAISTAA JA ON LUVATTU HELLETTÄ B) HYVÄÄ VIIKONLOPPUA!!!
 
Miss_piggy ai hitsi, jäi ihan epähuomioon... Paljon Onnea myös täältäkin :flower: Kivaa synttäripäivää!

Fiinaliina Juu Turussa ollaan :) Ja oot muuten ihan oikeessa tosta, että toukokuu ois hyvä vauvakuu. Tai huhtikuukin. Itse ei ois kesä helteillä isona liikenteessä. Talvikin menis silleen ettei olis viel niin älyttömän iso masu, kun sitte varmaan vaikeaa saada masu suojattua... Tai saa, mutta joutuu varmaan kovasti tekee vaate hankintoi. Mut tänä kesänä ei ol vauvamasujen omistajat kovin joutuneet kärsimään kun ei niitä helteitäkään ol ollu.

iitahoo Nyt tais löytyy tarkoittamsi istuin. Hyvältä näyttää. Muuta en osaa sanoa :) Sininen ei mun väri mut se väri nyt ei se isoin asia istuinta valittaessa ole. Ihanaa alkavaa lomaa sulle. Nyt ne aurinkoiset ilmat alkaa, koska mun loma loppuu! Ootan jo sun testin tekoa! Plussa puhuria....

babyfever Olin tosiaan siskon kanssa perinnöllisyys lääkärillä tiistaina TYKSissä ja se sanoi, ettei ole perinnöllistä ja että on vaikea sanoa mistä tuo halkio johtuu. Jos on ollut raskausajan diabetes niin se saattaa olla syynä, mutta siskolla ei tosiaan ole ollut. Tytöllä oli reisuut lyhyemmät kuin ois kuulunut olla, mutta ei osata sanoa johtuuko se siitä. ja sitten se lääkäri tiesi sanoa, että pienileuka ja kitalakihalkio kulkee yhdessä. Mutta johtuuko halkio siitä, että leuka on pieni ja kieli painanu kitalakeen niin ettei se ole päässyt umpeutumaan vaiko onko halkio seurauksena siitä että koskan on ollut se halkio niin kieli on vetäytynyt taaksepäin ja näin leuka on jäänyt pieneksi. Aika epäselviä selityksiä. Mutta näitä että on lyuhyet reisiluut, haklio ja pieni leuka ei ole kirjattuna montaa lasta. Voihan niitä kuulemma olla, mutta ei kirjattuna. Harvinainen tapaus. Mut sitten en osaa sanoa mitään niihin liituen, jos on huulihalkioita jne... Kirjallisuuttakin kuulemma just tuohon siskon tytön tapaukseen liittyen on tosi vähän ja englanninkielistä. Ilmeisesti sitten huulihalkiot ovat vähän yleisimpiä. Niin ja tosta istuimesta...kirjota noiden ohjeiden mukaan sinne googleen niin löytyy :) Ja AUTS! Pitäis kans ite tilata aikaa hammaslääkäriin kun ei toistaiseks ol mitään viavaa. Oon sitä nyt suunnitellut tässä lokakuusta sti, mutta se on niin kamalapaikka! Mulla ei ol viisauden hampaat vielä puhjenneetkaan onneks. Mutta ovat kuulemma kuvien mukaan tulon päällä... tulon päällä ovat olleet jo kohta pari vuotta. Hmm. Oisin niin toivonut ettei ne ees ol tulossa, ku muutenki on hampaita tulematta. Ja kyllä joo o mulla on edelleen kaks maitohammasta joiden tilalle ei hamamsta asitten tuukkaan. Oon aina omannut järkyttävät juuret, niin eiköhän nuokin siellä suussa pysy!

Muuten, aloin miettimään tässä, että mitäpä jos olikin mulla kyseessä joku varhainen keskenmeno... Jollain ollut sellasta, että sen jälkeen ois noita vihlasui... Tosin se vuoto kesti kyl tosi vähän aikaan ja oli niin kirkasta ja sitten oli niit hyytymii... Oon lukenut jonkun kirjottaneen joskus jostain hematoomastakin. Tarttis varmaan kirjotella jollekin sivulle jossa olis jo sellasia joilla on jo lapsia... Tai oonkin kyl kirjottanut, mut tuntuu et ei niihin kukaan ol sen kummemmin vastannut. Ilmeisesti ei ol kokemuksii ollu. Tää keskustelu on just siit hyvä, et kommentoidaa n toisten kirjotuksii vaikka aina ei ihan osais kantaa ottaakaan. Kiitokset siitä teille naiset :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
iitahoo, mä pistin googleen ja nyt näkyi :) Pakkohan teijän on toi saada jos ootte bimmeri-immeisii!! Ja varmasti on turvallinen, kun autotkin on paremmasta päästä=)
Tsemppiä testeihin ja tänne sit heti infoomaan (ja toivottavast hehkuttamaan). Ja kuvia jos tulee epäselviä haamukavereita! =)

Babyfever, opparia on munki mielestä helppo tehdä vauvelin kanssa. Mullakin gradu viel sit tekemättä.

Muakin kiinnostaa, mist toi kitalakihalkio voi saada alkunsa!

BTW, vaikka synnytys meillä ei ihan olekaan ajankohtainen niin ooteko lukenu tätä ketjua..? http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/synnytys/1491809-epi-no-delphine-plus-valilihan-venytystreeni-kokemuksianne-pikaisesti/

onkohan tuossa jotain perää, että oikeesti vois auttaa synnytyksess?
 
Viimeksi muokattu:
Fiinaliina ihan oli outo juttu mulle. Vähän luin niitä ekoja 2009 kirjotettuja. Vois varmaan perehtyy enemmän asiaan, jos olis joskus tilanne että vois olla tervetta. Ei kuulostanut olleskaan huonolta. Mutta nyt sit uudempii viestei en enää lukennutkaan sen enempää kuin kaks viimestä.
 
ei härregyyyyyyyyyd, mää olin päivällä rannalla ja mun rantailu meni siihen ku mä seurailin pikkutaaperoiden menoa. Ai että, voiskohan jo enskesänä mennä oman nyytin kanssa kasteleen varpasia =) (mun vauvakuumeen ei edes alunperin pitäny olla semmoinen että mä edes ajattelisin enskesää jo vauvan kanssa.)

ps. mä muuten mietin, että on aika kivaa olla nainen. Tai siis tää asioiden jakaminen ja ryhmittyminen on musta ihanaa. Ei tolla miehellä paljon vertaistukea oo tohon omaan kuumeiluun (paitsi mää) eipä ne varmaan kauheesti äijien kanssa vauvoja mieti, paitsi ehkä muutamalla lauseella. Miehet jää paitsi kaikesta tämmösestä.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä