<3<3 The Esikoisesta Haaveilevat VOL 11 <3<3

Babyfever Meidän haukku on tuollainen vähän keskikokoista pienempi paimenkoira. Ja kuten paimenkoirat yleensä, oma lauma on kaikista tärkein ja saa vaikka solmulle sen laittaa niin tee mitään :). Toivotaan että tärppäisi. Toisaalta helpottavaa että hoidot alkaa mutta toisaalta silti toivoisi että onnistuisi ilman. Rahaakin säästyisi paljon enemmän kaikenlaisten vauvantarvikkeiden ostamiseen jos ilman hoitoja onnistuisi.

Mukavaa ja aurinkoista tiistaipäivää!!
 
Hei! Ajattelin kysäistä ovulaatiosta. Elikkäs pitäisikö pupuilu ajoittaa ennen ovulaatiolimaa, sen aikana vai heti jälkeen raskautumisen maksimoittamiseksi? Itselläni havaitsin tänään ovulaatiolimaa ja edelliset kkset alkoi 17.7, kierto n. 28-31 tavallisesti. Kiinnostaisi tietää, että korreloiko limoittelu suoraan ovulaation ajankohdan kanssa. Yritys ei meillä pääse vielä tämän ovulaation aikana alkamaan, mutta ensi kierrossa yritetään :)
 
Babyfever: Me oltiin tuolla maalaismaisemissa niin siellä ei päässy kummemmin tulvimaan, mutta täällä keskustassa kuulemma on voinu kumiveneelläki seilata jne. Saa nähä onko miehen reenikämpällä soittimia hajonnu, kun ainakin viereisessä reeniksessä oli vesi tullu sisään. Eivät oo vielä käyneet kattoon, mutta toivottavasti ne ei hirveesti tavaraa oo unohtanu lattialle...
 
marjaana Kyllä niistä limoista saa ainakin vähän apuja siihen että tunnistaa tulevan oviksen. Tässä on linkki sivuille joita ite just kävin lukemassa kun noita limajuttuja kans mietein :) Ovulaatio - Oireet

ON Tosiaan noita limoja on täälläkin tutkittu(yäk :D ) Mä luulen, että ovis on nyt ohi. Vatsa on ihan hirveen turvonnu ja sellanen ihmeellinen paineen tunne siellä kokoajan.. Mut siis limoista päättelin et ohi on. Edellispäivänä ja eilen tuli (ällövarotus :D ) ihan sellanen kauhee limakokkare housuihin. Se oli oikeesti tooosi iso ja hemmetin sitkee! Tänään on olo ollu aika kuiva, joten päättelin siitä että ovis meni. Testattua en sitä saanut ku testit loppu kesken, enkä jaksanu hakea uusia..
Viime kierrossa mulla oli tässä vaiheesa jo nännit ja vähän tissitkin kipeet, nyt ei mitään oloja siellä suunnalla...

Miranenn Tosiaan, välillä on kyl aika hullu olo :D :D Onneks en oo yksin :D
 
Ja mulla siis tuo limoittelu lähinnä ainut oire, josta arvelen ovulaation olevan käsillä. Toisaalta, mitä useammin, sitä suurempi todennäköisyys, niinhän se menee :) Lähinnä oon miettiny sitä, että onko limoittelu merkki siitä, että ovulaatio on jo ohi, vaiko että se on parhaillaan menossa...
 
Empp Tsemppiä työhaastikseen! Toivotaan, ette miehesi ja bändikavereiden kamat ol saaneet osaansa tulvista.

miranenn toivottavasti ois ollut ovis sulla :) Ja tietty ne pupuilutkin sopineet kohalle.

Hei kuulkaas naiset, voiko olla mahollista että meikällä oiskin ollut se ovis esim. sunnuntaina???? Kun eilen oli se melkein yhtä vahva viiva testissä kuin kontrolli. Kp oli eilen kuintekin vasta 9. Tänään on nippaillu/vihlonu välillä sillee tosi ikävästi vasemmalta puolen (kuin joku esim. sukkapuikolla kutittelis) ja välillä kyl oikeeltakin ja muutenki ollu outo olo. Mut niinhän mulla oli eilenkin. Ja hirveen hirvee närästys koko ehtoon. Tänään ovistesti oli nimittäin vaaleempi, mutta suht tumma kuitenkin. Mitä ihmettä tää on. Lämpö oli nyt ehtoolla 36,4. En ol aiemmin mittaillu, mut mun normi lämpö on 35.8 aika pitkälti. Eli aika alhanen. Oon nyt kyl kummissani just siks, että viime kierrossa ovis oli vasta kp19. Eli jos se ovis nyt oli niin se sitten siitä kierron säännöllisyydestä ;) Vai voisko tää olla ihan jotain muuta? Kauhulla lueskelin tuolla noiden himotestaajien pinoa, että pitkään vähän haamuillut tai ei ollenkaan, mutta jotain tuntemuksia omaten onkin ollut joku tuulimuna tai muuta vastaavaa ei normaali raskauden etenemistä... Mut jos oli ovis sunnuntaina niin on se hyvä, että tuli pupuiltuu :) Eikä ees oviksen toiceissa, kun en sitä ainakaan odotellut vielä.

Että sellasta täällä tänään. Töiden jälkeen tuli hengailtuu vähän kontissa ja ikeassa. Ihan puhkinainen olo. Tuli testattua ikeassa jotain linssipiffii ja oisko ollu jtoain venhä"riisiä"alkio... Onks sellasta ees olemassa :D Mutta siis oli yllättävänkin hyvää. Ps. kaffi oli tänään kotona ja töissä pahaa! Ja voitteko uskoo, kiertelin ystävän kanssa ikeassa varmaan kolmisen tuntia ja en ees ostanut mitään :D Kerrankin selvisin siitä kaupasta ;)
 
maimai Toi on kyllä iso saavutus naiselta, jos ei osta ikeasta mitään :D Onneks lähin ikea on n.100km päässä ni ei tuu usein lähdettyy :)
Noihin ovisjuttuihin mä en nyt kyllä osaa vastata mitään, ku omasta oviksestakaan ei varmaa tietoo oo :)

On Nii se piti vielä sanoo, et on koko viimeviikon ja viel tälläkin viikolla tullu vähän välii niit kuumii aaltoja. Ne on kyllä clomien oireina, mut ei kai ne nyt näin pitkälle jatku?? Viime kierrossa aallot kersti vaa muutaman päivän mut nyt jo yli viikon.. ja voin kertoo, et on sit aika ärsyttävää! Ymmärrän hyvin miks äiti muutama vuos sitte halus lääkityksen ku sil alko mummutauti. Ei näitä aaltoja kyl kauaa jaksais!
 
Dana ikävää tollaset kuumat alloot. Tosin en tiedä miltä ne tuntuu, mutta ilmeisesti ei kivoilta ja omakin äiti niistä joku aika sitten valitteli. Toivottavasti menisivät pian ohi sultakin. Ja viisaampi ken on niin vastailkoon sulle onko se normaalia, että kerstää niin pitkään nuo.
Ja juu, ihmettelin kyllä itekkin ettei sieltä tarttunut mitään kippoa edes mukaan. Ihan hyvä vaan. Meiltä ei taida olla tohon ikeaan ku ehkä joku 7-10km luulisin... Mut eipä siellä tul usein käytyy. Ja jos noin kaukaa lähtee ikeaan niin sitten sitä kyllä melkein jo lähtee jotain ostamaan :) Maveri kyllä osti jotain tärkeitä juttuja kotiinsa.
 
Niimpä maimai, saattoipa olla että törmättiin!! Mää siellä taas hypistelin kaikkia kivoja vauvajuttuja. Olin työkaverin kanssa ja se oli vaan että ''joka asiasta sulla kanssa tulee vauva mieleen'' hihiii. Esim semmose lampaantaljan päällä olis ihana ottaa vauvakuvia :heart: Mä oon kyllä kyllästynytki tohon Ikeaan aika suuresti. Ei sieltä kyl kauheen kestävää tavaraa saa ://
 
Fiinaliina totta, mut sit taas kivan edullisesti kaikkea. Mun tekis mieli uusia astioita, mut jos nyt ois uusimatta vaan ja tällä kertaa onnistuin oikein hyvin :) Mun ei onneks tul nii kauheesti viel suunniteltuu mitä vauvalle ostaa jne. Siskon vaunuihin olen kyllä ihastunut ja sen turvakaukaloon. Ehkä sille turvakaulo on jo turha, kun meillä on vauva niin voisaan saada se siltä :) Se on vaan niin kivan värinen, vihreä :) Mutta kaikki sellaset sitte aikanaaan. Lähinnä oon toiveisa, jos sais olla ens kesänä vauvalomalla..Sais alkaa loman jo ajoissa, kun ois ensin kesälomat jne :) Voi että, ei sais liikaa haaveilla.
 
Ei saiskaan liikaa haaveilla, ettei sit putoo korkeelta ja kovaa. Mut toisaalta, musta tää haaveilu on yks osa tätä lapsen hankintaa. Ja olis kamala aina kieltää kaikki haaveilu iteltää. Musta tää antaa vaan voimaa ja hyvänolon hormoonit lisääntyy kehossa.

Dana tosi hyvä toi sinun ovulaatiolinkki!!
 
Juu DAna, kiitos linkistä! :)

Ja Fiinaliina, mustaki olis kiva saada vauva kesällä! Toivotaan tärppiä... Ja haaveilu on kyllä enemmän ku sallittua, mulla ainaki se on tärkeä osa valmistautumista äitiyteen ja vauva-arkeen. Toivotaan tietenkin, ettei jäis vaan haaveiluks, vaan muuttuis jossain vaiheessa todellisuudeksi :) Ja tottakai muutki realiteetit on hyvä pitää mielessä, eli voi olla rankkaaki pienen kanssa.
 
Marjaana87, mun mielestä tää pino onki just siks niin kiva ku täällä on niin positiivinen meininki, vaikka välillä masistaa, niin täällä porukka jaksaa tsempata toisiaan=) jos vuodessa on vähän päälle 12pvää ku voi tulla raskaaksi, niin kyllähän siinä aikaa voi mennä, ei kukaan varmaan ajattele että raskaus tapahtuu sormia napsauttamalla. Mutta silti voi aina vähän haaveilla jos vaikka jo enskesänä sais kastella nyytisen varpaita meriveteen :heart:
 
Se on kuitenki myös suuri muutos elämään ku vauva tulee, niin onhan tää myös sitä valmistautumista. Jos aina ajattelee vaan, että ei sitä tärppiä kuitenkaan tuu tai anna sijaa niille vauva-ajatuksille, niin se voi olla yhtäkkiä aika jännäpaikka ku onki raskaana ja huomaa ettei oo edes miettiny millasta se sitten on =)
 
Hei kaikki

Täällä on yksi uusi haaveilija joukkoon mukaan :D Olen juuri pari päivää sitten rekisteröitynyt tänne ja kaikki lyhenteet yms. on vähän outoja, mutta onneksi ne kaikki on löytynyt täältä keskusteluista tai googlesta.

Tällä hetkellä en ole varma olenko raskaana vai en. Tein tänään testin joka näytti negaa ja menkat on ny kolme päivää myöhässä. Ajattelin testailla uudestaan muutaman päivän päästä jos menkat ei ala.
Periaattessa tämä on kai eka kerta yrittää vauvaa mieheni kanssa. Ehkäisy jätettiin pois pari viikkoo sitten. En tosiaan tiedä koska on ollut ovulaatio, mutta silloin vaan halutti koko ajan kovasti. Olisin voinut vaikka monta kertaa päivässä naida, mutta mies on vähän semmoinen, että se ei tykkää/pysty montaa kertaa. Tai siis ei kuulemma tunnu miltää tai jtn.
Ja syy miksi jätettiin ehkäisy pois vasta pari viikkoo sitten on, että ei oikein silloin vielä tiedetty koska aletaan vauvaa yrittämään. Tässä syksyllä minulla on koulua vielä muutama kuukausi, joten se on vähän mietityttänyt, mutta vauvakuume on kova :D
Yleensä kuukautiskiertoni on 30 päivää ja nyt on 33 päivä. On toki hyvin paljon mahdollista, että menkat on stressin takia myöhässä. Muutto uuteen asuntoon yms.
 
Kiitos maimai:)

Se on kyllä oikeesti kumma, miten Ikeaan saa aina tuhlattua hulluna rahaa ja tulee ostettua kaikkea turhaa, mitä oikeesti ei ees ollu tarkoitus ostaa. Mua ei ikinä pitäs päästää siihen kauppaan... :D Onneks on Haaparantaan sen verran matkaa, että tulee käytyä max 2 kertaa vuodessa. :D
 
eläväinen, tervetuloa joukkoon. Toivottavasti visiittisi olis lyhyt ja olis tärppi käyny =) Teillä ei ilmeisesti ollu käytössä siis mitään hormonaalista ehkäisyä?
Minkä ikäisiä te olette ja kauanko ootte ollu puolison kans yhdessä? hih kyselytunti :D
 
  • Tykkää
Reactions: maimai83
E-pillerit oli käytössä viime kuuhun asti, mutta en muistanut hakea apteekista uusia niin köytettiin kumia ja nyt ei sitten tarvitse hakea ollenkan lisää pillereitä : D
Älkää kauhistuko ny Minä olen 19 ja mies on 30. Yhdessä ollaan oltuvuosi ja 4kk ja kihloissa 4kk. Ja ollaan asuttu yhdessä periaatteessa koko seurustelu ajan eli viikot mun opiskelija luukussa toisella paikkakunnalla ja sitten miehen luona viikonloput tai minun vanhempien luona. Ollaan kotoisin samalta paikkakunnalta ja molemmat on asunut siellä koko ikänsä. Minä olen kyllä asunut pari vuotta opiskelija kämpässä muualla, mutta sitä ei lasketa : D viikonloput ja lomat olen ollut vanhempien luona tai jossain koti paikkakunnalla kuitenkin. Ja nyt muutetaanyhteen sinne. Parin kilsan päähän vanhempien talosta.
 
eläväinen tervetuloa myös mun puolesta. Samoilla ajatuksilla Fiinaliinan kanssa, toivottavasti vierailu on lyhyt ja sitten jatketaan plussanneiden puolella :)

ON Ovistesti oli taas haaleempi kuin eilen eli siis haalenaa vaan. Vasemmalla vihlasuja yhä edelleen jo heti aamusta. Oli pakko tehä r-testi samaan syssyyn kun en vois millään uskoo, että ois ollu ovis jo näin aikaseen ku kp8. Meinasin ensin et se oli kp7 mut kasi se on ollu jos se oli ovis joka nyt haalistuu. No kyllä se tässä varmaan selvii. R-testiin joka tapauksessa vaan viivan paikka, kun ensin ajattelin että oiskin ollut jotain liitteyn niihin mun ns. menkkoihin. Ja miten meillä on nykyään näin pahaa kaffia...

Mutta nyt töihin. Mukavaa päivää!
 
Heissan naiset!

Maimai: Mulla oli viime kierrossa vähä tommonen tilanne ku sulla. sain joku kp11 melki yhtä vahvan viivan ja mietin et menikö ovis kun nippailujaki oli...no jatkoin täältä saamani kannustuksen ansiosta vaan tikutuksia ja kp 18 tuli vasta semmonenki musta viiva ettei epäilyksiä. Et jatka vaan tikututksia, se saattaa olla vielä tulossa...mulla ainaki noista munisten nippailusta saattaa mennä vieläö jopa viikkoki ennen ovisplussaa..Eli mullaki oli siis lähes yhtä vahva jo aikasemmin ja viivat haaleni hetkeks kunnes taas tummu. Toivottavasti saat vielä kiinni oviksen!!

Tervetuloa eläväinen! toivottavasti visiittisi täällä on lyhyt :)

Vielä me ehditään ens kesäksi vauvalomalle :D toivotaan pikaista tärppiä mahdollisismman monelle!

ON: kp9 menos täällä..taidan viikonloppuna viimeistään alottaa taas tikuttelut!
 
lullaby tietenkin toivotaan, et tärppäis ennen hoitoja!!! ;) itsekin jo valmiiks stressanut rahan menoa, jos joskus hoitoihin joutuis.. :/
marjaana87 itse olen joskus huomannut pienen eron ovislimoissa (kun normaalisti ei mitään ovisoireita) oviksen tikuttelun yhteydessä, jos limat olivat runsaimmat juuri oviksen aikana, eli heti vaan kovasti pupuilua, kun limat bongaat ;) mut hyvät ohjeethan tuolla linkin alla olikin! :)
empp TOIVOTTAVASTI miehes soittimet ei oo kärsineet vahingoista :( tosi ilkeetä kyl tollanen..varmasti hirveesti vahinkoja aiheuttanut yksi tulvasade :/
Toivotaan dana et nyt sit olis tärpännyt :p itse luulen, et meni tää kierto ohi, mut ihana kerrankii olla stressaamatta loppu kiertoon :D
maimai voihan se kait olla, et ovis olis tullut jo noin paljon aikaisemmin ku edellinen?! mullakin tää kierto ihan outo, ku oon jo monta kk bongannu säännöllisesti ovista, mut tästä en :/ OUTOA!! toivotaan, et oli sit ennen tai jälkeen bongausta!! Mutta turhaan siitä ressaamaan, peukkuja et plussa silti tulis ;) ja miekii niiiin toivoisin, et voisin olla enskesän mammalomalla :heart:
Heippa eläväinen, tervetuloa mukaan joukkoon!! :) Toivotaan, et olis tärpännyt, mut jos ei, ni toivotaan, et kiertos ei olis sekasin!! Nimimerkillä pillereiden lopettamisen jälkeen 3 kuukauteen ei menksuja, jonka jälkeen lääkkeet apuun :/ MUT eihän sulla sellaista ole, stressi se varmaa vaan on ;) oletko pitkään pillereitä syönyt?
Ja iällähän ei ole mitään väliä, jos toisiaan rakastaa :)
Vilijonkalle tsemppiä tikutteluun :p

Lähden pitkäks vlopuks Tampereelle, joten en varmaa paljon täällä kerkee käymään... :( mut tulen sit taas, varmasti ;)
 
Tervetuloa munki puolesta eläväinen! :) Mulla on melkeen yhtä iso ikäero miehen kans, ite oon 21 ja se 30. :)

Babyfever: Niinpä, pitää toivoo ettei tullu tuo tulva kovin kalliiksi. :D

JEE, sain työpaikan! Parin viikon päästä alkaa työt päiväkodissa 4-vuotiaan pojan henkilökohtaisena avustajana. :) Ja 10 kuukauden soppari mulle kirjotetaan, eli on vähäksi aikaa töitä. :) Päiväkoti nyt vaihtuu, mutta tää uus paikka on nyt vaan kilometrin päässä kotoa. Toivottavasti ei päädytä muuttaan kovin kauas...
 

Yhteistyössä