<3<3 ELOMASSUT huhtikuussa <3<3

Mä kävin vähän tarkasteleen tota kelan laskuria, niin kyllä se antaa maksujaksot molemmista erilaiset. Eli jos alottaa 30pv ennen, maksut alkaa siitä ja jos alottaa 50pv ennen, alkaa maksut siitä asti.
Tai näin mä sen käsitin... Korjatkaa jos olen väärässä!
 
Kelastahan ne kaikki saa tarkkaan, mutta mä ainakin olen niin laiska lähteen sinne hoitaan asioita... :ashamed:
Mutta mua on tosiaan mietityttäny se, että ilmotanko nyt jo pomolle jääväni kesäkuun alussa älomalle?? Mä kun en ole edes mitään kelan papereja saanu...
 
Miun mielestä ne maksaa jälkikäteen, koska mie en oo varma joudunko olla töissä joitakin päiviä äitiyslomalla ja ne sano kelalla miulle, et kunhan ilmotan tehdyt työpäivät 4pv ennen maksupäivää, ni hyö kerkeevät muuttaa työpäivät minimi raha päiviksi. eli jälkikäteen ne maksaa ne rahat.. ainakin miun mielestä. ja esikon aikasista lapuista katoin, ni sielää on kanssa maksupäivät ollu aina jälkikäteen, esim. 4.4.-5.5 on maksettu 5.5.
 
Heips!
Kävin hammastarkastuksessa äsken, ja yllätyksekseni ei ollut yhtään reikää, vaikka edellisestä tarkastuksesta jo kaks vuotta!!! Ja oon laiska hampaiden harjaaja (=voi jäädä joskus päivä,kakski väliin....:D ) ja nyt oon mässänny kaikkia herkkuja.. :p

Masukki on perjantaista lähtien monotellut oikeen urakalla aamuisin ja iltaisin, ihana pikkuinen! :heart: Mieskin tunsi eilen korvallaan liikkeet, tänä aamuna kädellä :D Sanoi, että potkut näkyy jo päällepäinki, masu hytkyy =) Taitaa mun tyttöolo mennä mönkään, huomasin eilen että mulla menee linea negra yli navan jotain 8cm, eikö se oo ollu monelle pojan merkki ;) ? Saa isi vaavista jalkapalloilija kaverin, oli eilen ihan innoissaan kun huomattiin tuo linea negra homma :D :heart:

Oliko se Marikki joka kyseli muita perhe-/synnytysvalmennuksissa käyneitä?:) Täällä yksi! :wave: Huomeniltana ois toinen kerta, käydään läpi kivunlievitykset ja synnytys vaihe vaiheelta läpi, ja katsotaan pari videoo aiheisiin liittyen. Niin ja synnytyspelkojakin käsitellään. Sitten toukokuussa on kahtena iltana myös, silloin aiheina lapsen hoito, parisuhde ja perhe-elämä yms.:) Ollaan siis saatu lappu kotiin, missä kaikki käsiteltävät aiheet, isona plussana voin mainita aiheista esim. vauvahieronnan ja isän merkityksen lapsen elämässä..:)

Huoh, putkiremppaa pukkaa... Toukokuun loppuun mennessä pitäis olla valmis.... Asutaan siis rivitaloasunnossa, ja remppaa tehdään kaikissa asunnoissa yhtäaikaa, eli ei siis yhtä kämppää kerralla valmiiksi.... :kieh: Kiva kun ne voi pölähtää tänne jo 7ltä aamulla. Jouduttiin tyhjentää makkari kokonaan ja nukutaan nykyään olohuoneessa... :whistle:

Ihanaa päivän jatkoa masuvoimaloille!! :heart: Ja tervetuloa uusille!! :wave:

Upp3 ja potkiva Mötky 21+6
 
upp3 Mulla on kans toi linea negra, mutta mulla se lähtee navasta alaspäin, ei ylöspäin, ja poikaa veikkas ultrassa meille :) tiedä noista sitten :) mulle nousi sit 39 asteen kuume viimeyönä.. Tänää olis lääkäri kahdelta.. Taas tulee sairaslomaa ja töissä tykkää hyvää.. :( semmosta. Nyt vaan lääke naamaan ja petiin takas.. Katham ja poju 23+1
 
Ultrassa käyty! Kaikki hienosti! :heart:

Pikkuruinen painoi 452 grammaa ja pituutta oli 19.1cm(pää-perä) ja sitten noita muita mittoja en muista että mikä oli mikäkin:) Vähän oli pienikokoinen, mutta normaalin rajoissa. Istukka oli takaseinässä, epäilinkin sitä koska viimeksi kun se oli etuseinässä niin kohtua ei tuntenut niin hyvin päältäpäin, kun taas nyt se on tosi hyvin tunnusteltavissa.

Sukupuolta en uskaltanut kysyä, mutta jotenkin tyttömäisen näköinen mun mielestä tämä lapsi olis... :) :heart: Kuvittelua vain:) Ja hän ujosteli, peitti käsillään kasvonsa kun yritettiin saada kasvokuvaa:) On nyt kyllä pikkuisen tyttöolo.

Harmitti vähän kun olin tuolla pojan kanssa kaksin, ja piti siinä samalla pitää silmällä mihin poitsu meni ja sai pelätä kaatuuko ja satuttaa(9kk ja ei vielä seiso kovin hyvin).. Luulin että tuolla olisi saanut rattaat mukaan muttei saanut, hankalaa. Myöskin se täti oli ihan kauhuissaan kun laps oli mukana(mihin mä sen jätän, pihalleko?)... sanoin vaan että hän kyllä tulee mun mukana joka paikkaan:) Paitsi ei ehkä synnyttämään, mutta sitten on miehellä loma.























Kaikille kipeänä oleville taas paranemisia, ihmeen sitkeessä nuo flunssat tänä talvena!
 
Tuota äippärahan maksupäivää ootte miettiny, ni mä oon aina ekan maksun saanu tilille suurinpiirtein lasketun päivän aikoihin, olen siis aina alottanu 30 päivää ennen äippä loman et en tiiä miten ne maksaa jos alottaa 50 päivää ennen, mut raha tulee niinku jälkijunassa...
 
Linea Negrasta: Esikoisesta (poika) mulla tuli tuo viiru tuolta ihan alhaalta häpyluusta ja ulottu melkein rintojen väliin ihan loopuajasta. Nyt ei oo ainakaan mitää viirua vielä ilmestyny, ku oon koittanu tiirailla näkyykö sitä. Eli kyl siin vissiin joku taika on...Mut onhan niitä paljon ollu sellasa kelle tyttö tullut ja viirut ollu masussa. =) Ja harmittaa kun en oo kirjottanu ton ilmestymisestä esikon odotusaikoihin mihinkää, siis missä vaiheessa tuli esii. Kaikkea muuta oon kyllä laittanu ylös, vatsanympäryksistä yms... :D

Mä en malttais millää oottaa et pääsis lomailee. Joka aamu tuntuu niin ärsyttävän lähteä töihin. Onneks on soppari vaa 1.6 asti enkä taatusti aio jatkaa, vaikka varmaan tarjoovat! Mää aion lepäillä vauvan syntymää asti, ku sit taas alkaa ne ihanan kauheet yöheräilyt.

Kohta lähen hakee matkahuollosta kärryt pikkuselle. Ihana päästä niitä hypistelee. B)

Hyvää alkuviikkoa kaikille!! :wave:


 
Heips pitkästä aikaa. :wave:
Tänää kävin neuvolassa, ja kaikki ok. Hb oli laskenu 109 elikkä 20 pykälää alas päin, että rautaa alan syömään ettei kovin paljoa pääse enempää laskemaan. Jännä vain että ei oo tuntunu missään tuo raudan lasku, en ees oo ollu yhtää tavallista väsyneempi...mut hyvä näin.
Painoa ei ollu tullu lähtö painoon verrattuna kuin muutama sata gramma, mikä oli iloinen yllätys. :D Sf mitta meni siinä puolessa välissä käyrää.
Kelan laputki sain, ja pitää ottaa yhteyttä sinne suuntaan tuosta äippä rahasta. Sairaala laputki sain täytettäväksi, täytynee muistaa ne joskus kiikuttaa sit neuvolaan.
Linea negrasta sen verran, että ku tyttöä odotin tuli viiva alhaalta asti rintojen väliin ja hyvin selvänä, nyt ei ole vielä viivaa näkyny...tietäneekö sit poikaa vai tyttöä
Liikkeet tuntuu jo niin selvästi, että alkanu jo mahan päältäki näkymään, ja vilkas kaverin sieltä on tulossaki ku tuntuu että koko ajan liikkeessä, niin se oli tyttöki ja on vieläki.
:whistle:
Täällä ollaan toistaiseksi taas terveitä, nuhaa ja yskää ollu sekä viime viikon Posion mökki reissulla oksennustauti jylläs, mut meni nopsaa ohi.
Jaksamisia kaikille mahan kasvattajille :wave:

enmppu ja kaveri 22+2
:heart:
 
Moi,

oleelliset neuvolakuulumiset tältä päivältä olivat, että hb on laskenut 108:aan - joka tosin raskausaikojen ulkopuolella on minulle ihan normaali arvo. Jostain syystä raskausaikoina tuppaa aina hb nousemaan. Rautaa en vielä ajatellut aloittaa, koska ei perinteisesti minulla kovin kummoisesti imeydy.

Painoa on tullut nyt yhteensä + 3,9 kg. Peilikuvan mukaan omasta mielestäni kyllä ainakin kolme kertaa tuon verran :LOL: Sf -mittakin mitattiin nyt ensimmäisen kerran, ja se oli 19 cm.

Siinä ne tärkeimmät. Kelan paperit sain ihmeteltäväkseni, mutta esitietolomaketta synnytyssairaalaan ei tosiaankaan enää harrasteta. En pääse siis kirjoittamaan mihinkään pikkuhiljaa muotoutuvaa nimiehdotusta pikkumiehelle :heart:

Moni odottaa täällä lomailemaan pääsyä, minua puolestani hirvittää kuinka nopeasti heinäkuun puoliväli lähestyy, jolloin täytyy jäädä töistä pois. Kalenterista tuntuu loppuvan päivät, jotta saisi kaiken kuntoon tuohon mennessä ja voisi hyvällä omalla tunnolla jäädä kotiin mammalomailemaan. Muut lomat jäävät pidettäväksi sitten äloman jälkeiseen aikaan.

Säihke 20+5
 
Mulla on tällä kertaa mieli maassa :'(
Sairaslomaa vielä huominen, mutta onneksi otsa- ja poskiontelon tulehdus tuntuisi olevan paranemaan päin.
Muuten sitten ollut ikävä päivä. Piti viedä toinen kissa lopetettavaksi ja vollotin silmät punasena ja pää kipeenä.
Meille olisi tullut huomenna 14 vuotta täyteen yhteistä taivalta.
On se mahdotonta, miten noista eläimistäkin tulee kuin perheenjäseniä.
Noi "pojat" on olleet mun lapset tähän asti, kun olin jo jättänyt toiveet omista lapsista.
Saa nähdä mitä toinen kissa tykkää, kun toista ei enää näy... :(

Onneksi elämä yllättää välillä positiivisestikin ja on se oma pikku-Raksu tulossa :heart:
Tänään aamusta lähtien tuntunut kipeältä alavatsa kun liikkuu. Laitoin tukivyönkin, mutta ei tunnu siihen auttavan. Toivottavasti menee ohi.

Nyt ei jaksa enempiä...

Mikkka + pikku-Raksu 22+5
 
Hei. Muutamaan paivaan en oo ite kirjotellut, joten katsotaan, muistanko kaikkea kommentoida =) .

Ihanat vauvakutsut oli ainakin olleet AE:lla! Ite kun taalla ulkomailla luurataan (ja nyt toissa, ei oo ääkkösiä koneella, eika koko ajan jaksa leikkii nappiksella) ei oo juuri niita, kenen kanssa vauvasta hossottaa. Onneks on sit netti. Ja 6 viikon paasta ollaan Suomessa!

Hoitotasosta/-poydasta on kyselty. Meilla oli pinniksen paalle laitettava taso, mika oli tosi kateva! Ei vie "ylimaaraista" tilaa, mut kumminki on oikeella korkeudella sopiva taso, missa vaihtaa vaippaa/hoitaa vauvaa muuten. Siihen tasolle mahtui hyvin kaikki rasvapurkit sun muut ja pinniksen alla oli laatikko, missa pidettiin vaippoja. Me siis asuttiin kaksiossa, kun esikko syntyi :D mutta kummasti sinneki mahtui. Ja onhan meilla taalla Bærumissaki kaksio, vielapa 17m2 pienempi, mita tolloin...
ja kun tosta hoitotasosta tuli puhe, niin taytyyki muistaa ostaa siihen uusi paalinen, vanhan heitin roskiin, kun oli niin kulunut. Juuri muuta ei tarviikaan uudelle vauvalle ostaa!

Mulla oli esikoisesta linea negra navan molemmin puolin, ja poika tuli.

Ja kun noita kelan rahoja mietitte, ni siella kelan sivuilla voi laskee seka omien tukien maaran, aitiysloman alkamisen myos jos alottaa varhennettuna, laskukaudet, arkipaivia loman alusta yms. melkein mita vaan. Mulla tyonantaja maksaa 72 ekalta arkipaivalta tayden palkan, ja senki pystyi siella laskee, ei tarvii ite arpoo kalenterin kanssa, et mitka paivat lasketaan.

Ja viela uusille tervetuloa mukaan, meidan maara senkuin kasvaa!

t. Hemuli 20+2 B)
 
Morjes mammat ja vauvelit!

Mun mielestä nuo kaikki kela,aksut maksetaan aina jälkikäteen, jotta ne ehtii ns. "tienaamaan". Tai näin toimii ainakin sairaskassa, joka mulla vastaa Kelaa. Ja eikös esim. kotihoidontukikin tule aina kuun lopussa sille kuukaudelle, jota kulloinkin eletään. Esim. huhtikuun kotihoidontuen saa huhtikuun lopussa jne. Eihän palkkaakaan makseta ennakkoon kuun alussa. Korjatkaa, jos olen väärässä.

Täällä koko perhe flunssan kourissa. Mies jo parempi, mutta nuo 1- ja 3-vuotiaat ovat kyllä niin räkäisiä kuin vain voivat. Ja kärttyisiä sen mukaisesti. Noh, aikansa kutakin. Masu on ihanan valtava , näytän jo melkein viimeisilläni olevalta. Työkaveri oli viikonloppuna "kateellinen" vatsani koosta, kun mun masu on isompi, vaikka hänellä viikkoja 8 enemmän kuin mulla :LOL: No, sille olikin eka lapsi tulossa. Huvitti vaan, kun se oli "niiiiiin raskaana", ettei voinut edes kyykkyyn mennä :LOL:

Viikonloppuna sitten "koulutusristeilylle". Aion kyllä nauttia omasta ajasta, hyvästä ruuasta ja muhkeista shoppailuista :p Mun äiti tulee jo ylihuomenna poikia hoitamaan, saadaan vähän yhteistä aikaa (mitä se on?) miehen kanssa. Tekee kyllä hyvää :heart: :heart: :heart:

Kelasta puheenollen, kai olette kaikki huomanneet, että siellä on jo uuden äippäpakkauksen kuvat. Ihanilta näyttivät, taidan sittenkin ottaa pakkauksen...

Ja muistattehan, että jos aloittaa ä-loman varhennettuna, se myös silloin lyhenee loppupäästä. Konkarin vinkki on, että aloittaa äippäloman mahd. myöhään ja on sitten saikulla sen 20arkipäivää ennen ä-loman alkua. Saikulta saa kuitenkin palkan ja ä-loma säästyy "vauvanhoitoon" :) Saikkua saa kyllä taatusti helposti loppuraskaudesta; vähän valittelee unettomuutta ja supistuksia jne. Tai sitten pitää vuosilomia pois ennen ä-lomaa. Itse kyllä tosin säästän ne aina ä-loman loppuun, jolloin "parempituloinen aika" pitkittyy ennen hoitovapaalle jäämistä.

Voikaahan hyvin, Bonus ja valtava vatsa 21+1 :wave:
 
Moikkelis!
Rakenne uä:ssä kaikki hyvin..pikkunen oli 225g.Sukupuolikin kysyttiin, mut lääkäri ei ollut aivan varma siitä, oman arvailuni mukainen se kuitenkin oli.

Voiko samariinia ottaa, kun meillä ei satu lääkekaapissa olemaan muuta närästyslääkettä?!!
Toivottavasti, joku tietäisi, niin pääsisi tästä piinasta...

 
neitiperho
Nimenomaan aion siksi aloittaa ä-loman juuri silloin kun sen kuuluu alkaakin....niin ei sitten loppupäästä ole pois. Nyt kun alkuun tosiaan pidän kesälomat pois niin saan sen avulla olla pitkään pois töistä ennen vaavin syntymistä.

Täytyy kyllä myös myöntää, että työteho laskee sitä mukaan kun loma lähestyy. Ei malttaisi enää millään odottaa ensi kuun loppuun. Ja sitten kun muutenkin kynnys s-lomalle jäädä on korkea. Mies tänään tokaisikin, että muistaisin välillä miettiä, että olisinko s-lomalla jos olisin jollakin vieraalla töissä. Todennäköisesti vastaus siihen olisi kyllä. Mutta kun halua aina järjestää miestä töihin, kun joku voi oikeesti tulla kipeäksi niin sitten ei ketään sijaista saa tilalle.

Mutta joo...tämä siis tähän väliin taas. Musta tuntuu et aina roikun täällä kirjottelemassa jotain :D


*lisäys*

Samarinia voi ottaa närästykseen, tehosta en sitten osaa sanoa. Monet vaan sanoneet, ettei auta. Joten hanki vaan Rennietä pikaiseen. Mä nykyisin käytän Gavisconia tabletteina. Alkuun olivat aika yök mutta oon jo tottunu. Ollu tähän asti paras ehdottomasti.
 

Yhteistyössä