<3<3 ELOMASSUT huhtikuussa <3<3

nyt kyllä rupes pikkusen hirvittämään. ollaan siis miehen kanssa molemmat kokopäiväisiä opiskelijoita ja ohella töissä ei käydä koska vaikka kuinka hakee niin ei saa työpaikkaa. täällä vissiin joudutaan sossun luukulle kesällä jos ne äippärahat maksetaan maksukauden lopussa koska molempien lukuvuosi loppuu toukokuun loppuun. yritetään nyt pitää peukkuja pystyssä et mies sais töitä jostakin mutta jotenki näköjään tökkii täällä porukalla ulkomaalaisen palkkaaminen vaikka työkokemusta on 5 eri alalta ja suomikin sujuu jo sen verran hyvin et pärjää. jännä nähä sillan allekko joudutaan.
 
Olipas taas luettavaa, sieltä täältä luin kirjoituksia, en kaikkiin jaksanut paneutua... :)

Poikakin uskaltaa jo pissata taas ja on muutenkin jo suht terve :) Mies sen sijaan on flunssan kourissa, tänään oli pois töistä mutta huomenna sinne taas menee... Minä olen toistaiseksi ihan kunnossa :)
Pojan labratuloksia soittelen huomenna, ja jos niin käy että se todellakin on virtsatieinfektio mikä hänellä oli niin lähete tulee TYKSiin ultraan. Siellä katsellaan siis sitä virtsan takaisinvirtausta, jos se on tuon tulehduksen aiheuttanut.

Huomenna on neuvola, onneksi en joudu tuota poikaa nyt raahaamaan mukaan. Kummitäti tulee häntä kaitsemaan kun sopivasti pääsee töistä. Saa rauhassa jutella sitten neuvolassa ja ne Kelan paperitkin saan. Ja ekaa kertaa mitataan sf-mitta, vähänkö jännää :D

Eipä taas kummempia, masuun ei ihmeempiä. Tiitti möyrii jatkuvasti, ei siis huolta :)

Lilli ja Tiitti 22+5
 
neitiperho
Sf mitta tosiaan antaa viitteitä vaavin kasvusta. Mitataan neuvolassa, häpyluusta kohdun yläreunaan asti sentteinä. Se sitten merkataan siihen sun neuvolakorttiin. Sieltä siis pitäisi löytyä sellainen kasvukäyrä sitä varten.
 
heipparallaa!

Tauteilut senkuin vaan jatkuu... isäntä aloitti aamulla ruikuntamaan ja nyt iski 2v kuopukseen! Mä en enään kestä!!! :kieh: :headwall: :headwall:

En kyllä ite halua missään nimessä tuota tautia enään kun just alkoi tuntumaan että elämä voittaa viimein itellä ja alkoi jo virtaa olla. Tuota jukurttia koitan syyä missä on asidofilusta ja juottaa kaikille mehuun tai veteen sekoitettua lactofilus jauhetta. Jospa menis ohi äkkiä!! En vaan tiiä kuinka vuorata lasten sängyt yöksi ettei oo aamulla joka paikka paskassa. Meillä töissäkin on porukkaa mahataudin takia pois.

Tänään tuntui ekaa kertaa inhottavalta mahassa, samalta kuin joskus aiemmin kerroin kuopuksen raskaudessa olleen 24 viikolta asti. Jospa ei menis yhtä pahaksi nyt vaan kestäis sinne toukokuun loppuun ja sais rauhassa jäädä lomalle.

Hoitopöydästä Meillä on ikealta ostettu tuollainen ruskea hoitopöytälipasto jossa on taitettava tuo hoitotaso. Eli on normaali lipasto silloin kun ei oo pientä vauvaa ja kätevästi saa taitettua hoitotason esiin kun on tarve. KÄTEVÄ JA SUOSITTELEN!!!

Ostin tänään töistä sellaisen taitettavan valkoisen rautahyllykön siihen hoitotason yläpuolelle, saa siis taitettua littanaksi jos haluaa laittaa sen joskus kaappiin jemmaan. Aion laittaa siihen vaikka vaippoja tai vauvan hoitotarvikkeita ja muutaman pupun ja nallen ylähyllylle. En halua tuohon mitää kovin massiivista kun pienet tilat ja sitten kun ihan nyyttiajat on ohi niin siirrän hoitoalusta pesukoneen päälle kylppäriin.

Mutta nyt nukkumaan kun pää lyö tyhjää!

Mammaliini ja Api 21+6, hei huomenna vaihtuu rv 22!!
 
Iltaa pitkästä aikaa

Rakenneultra oli tänään ja kaikki hyvin. Alkuperäisen laskelman mukaan nyt menen 20+2 mut muutama mitta vastas 21+2 ja muutama 21+6, lääkäri sano et alle kahden vkon muutosta hän ei ala tekemään joten vanhoilla lukemilla jatketaan. Painoo eikä oikein muitaka mittoja kertonu, noista kuvista niitä katselin. Jotenkin tuli poikaolo sen lääkärin kysyessä et halutaanko tietää kumpi on tulossa ku hän tietää jo ja sano ton just heti ku oli sen tutkaimen mun mahalle laittanu. Ajattelen et jos olis tyttö niin olis ehkä tutkaillu vähän kauemmin et onko pojan vehkeet piilossa, mut ku sano noin hetiäkkiä niin ehkä näki heti kaikki. No tiedä sitä sit ja nähdään se sit elokuussa kun nyt ei haluttu tietää. Yhdessä kuvassaki musta näkyy pojan värkit (heh, varmaan toiveajattelua, maallikkona tuskin ite sitä kuvasta osaisin katsoa) Mulla oli mies ja tytöt mukana ja kaikki oltiin aivan innoissaan. Tytöt tietysti eniten kun ekaa kertaa vasta valtterin näkivät.

Aivan ihana vauvakutsuyllätys oli AE:lle järkätty. Varmasti piristi päivää.

Meillä on vklna tyttöjen 8v synttärit ja niissä menee 2 pvää, melkoinen järkkääminen mut ihana taas nähdä sukua ja ystäviä.

Nyt antaan hyvän yön pusut ja kattoon Bondia

Illanjatkoja ja pärjäillään taas

Vilma71 ja valtteri 20+2
 
Rakenneultra takanapäin, perjantaina käytiin NKL:lla. Kaikki masussa hyvin, asukki istui sieelä LOOTUSASENNOSSA jalat ristissä, toinen toisen päällä. Kysyin ultraajalta, näkyykö sukupuolesta mitään. Hetken päästä, kun pikkuinen luopui risti-istunnostaan, ultraaja näytti, että katsokaas, pippeli se siinä heiluu. Eli näkyi ihan selvästi, että poika meille tulossa :heart: ! On kyllä koko raskausajan ollutkin niin poikaolo kuin vaan olla voi, vaikka ensimmäistä odottelemmekin...;) Olipa taas ihanaa päästä kurkkaamaan mahaan, siellä oli jo huomattavasti vauvamaisemman pyöreät piirteet kuin aikaisemmissa ultrissa... :D

Iloista viikonjatkoa mammoille ja masuille täältä Lapin lomalta!!!

Elo-onni-08 + pähkinä 19+4
 
Me keksittiin viime yönä meidän pikku prinssille tekonimen, hänestä tuli nyt Masa :)

Huomenna olis käynti siellä äippäpolilla uusinta rakenneultrassa ja saadaan tietää mitä jatkotutkimuksia sitten suositellaan.. Jännittää ja pelottaa.. Kaikki koko ajan tsemppaa että kaikki on hyvin, mutta en uskalla itse ajatella niin..

Yöllä kun miehellä soi kello ja meni kahvia keittään alko Masa liikkuun mahassa. Laitoin oman käden mahan päälle ja tunsin liikkeet käteen. En voinut huutaa miestä siihen ettei esikoinen herää ja odottelin että tuli takas makkariin, no Masa sitten päätti välittömästi lopettaa liikkumisen ettei vaan mies tuntis niitä potkuja :) . Tais vaan kääntää kylkeä :)

Nyt supistelee niin pirusti :( , koko päivä menikin niin ettei supistellu. Nyt on ton joka päiväsen supistelun lisäksi tullut toi kauhea selkäkipu :kieh:

Kaikille sairastaville jaksamisia, pikaisia paranemisia ja :hug:

Hyvät yöt kaikille, nyt maate, väsyttää |O

salah ja masa 20 tasan
 
Kiva lukea taas muiden neuvola ja ultra kuulumisia, kun itsellä taas pitkä aika seuraavaan käyntiin =) .

Samaa mieltä olen , että loppuajasta saikulle ja aloittaa äippäloman 30 pv ennen niin saa olla vauvan kanssa pidempään. Korvaus on kuitenkin sama :) .

En taas yhtään muista mitä piti kommentoida :headwall: ....

Mieskin kotiutui juuri Milanon lomalta. Kyllä tyttö oli innoissaa. Hän sai tuliaiseksi ihanat vaaleanpulanset kengät ,joilla taaperteli jo kokeeksi. Hän on melkoinen vaatefriikki :) . Itse sain sievän rannekorun.

Mulla on kyllä raskaiden töiden vähentäminen selvästi auttanut suppareihin. Tänäänkin ihan huomaamatta kaupassa kävelin suht reippaasti eikä yhtää supistanut. Olen minimoinnut kaiken kantamisen, en taluta hevosia ,enkä harjaa niitä. Tyttöä kyllä kannan ,mutta nostot teen harkitusti ja hitaasti. Kiva huomata ,että oma käytös auttaa.

No nyt telkun ääreen..
-Poni ja Manteli 20+5
 
Kiva lukea teidän neuvola- ja ultrakuulumisia!

Närästyksestä on ollut puhetta. Minä käytän enimmäkseenRennietä nyt, kun ei ole vielä kovin pahat ongelmat ja tabuja on helppo pitää mukana, mutta parhaiten mulle auttaa -siis näistä sallituista- nestemäinen Gaviscon. Sitä antoivat viime raskauden aikana Kättärilläkin, kun jouduin muutamaan otteeseen pötköttelemään...

Minäkin aloitan ä-loman vasta 30 pvää ennen ja jätän kaikki kesälomatkin seuraavalle vuodelle. Jos ei jaksa olla töissä aivan loppuun saakka, niin eiköhän sitä saa saikkua B)

Story, viikot ehkä 21+6
 
Huomenia!

Mie onnessani menin jo Kelan sivuille klikkailemaan uuden äitiyspakkauksen kuva silmissä kiiluen, mutta vanhahan siellä oli :D No, mutta, se uusi taitaa nyt sitten tulla joka tapauksessa meille nyt, koska se viimevuotinen on ollut niin suosittu. Ja olihan niitäkin juttuja, että joku muka olisi jo saanut sellaisen - voikohan olla mahdollista?

Noista linea negran vaikutuksista sukupuoleen ym. Mulla ei oikeasti oikeen mikään ennusmerkki kyllä pidä paikkaansa, että mikä olis tulossa. Esim. sykkeistä olis voinut "päätellä" päinvastaista kuin kumpi meille tulee. Se siis selvisi 100% varmasti 4d:ssä, mutta pidetään se salassa vielä. Linea negraa ei ole ja muutenkaan mun raskaus ei oo vastannut näitä "XXXXX-oireita" eli mistä vois päätellä, kumpi on tulossa. :) Mutta onhan ne ihan hauskaa hömppä, mutta ainakin kohdallani todistettu, että nimenomaan hömppää.:)

RV 22 lähti käyntiin tänään.. Vauva potkuilee enkä ole kotidopplerillakaan tainnut 1,5 viikkoon kuunnella, mitäpä sitä turhia kun liikkeistä tietää vauvan olevan hengissä. Voinnissa ei mitään erikoista, viikon päästä olisi taas neuvola. Mun terkkari on muutes anorektisen laiha itse, eli ei ihme jos kyttää asiakkaiden painoja neuroottisena :D

Mie olen hoitoalalla(sh-th) ja jään silti vasta 30vrk ennen laskettua aikaa äippälomalle. Turhaa olis jäädä 50vrk ennen, koska jos ei jaksa, voi tosiaan jäädä sairaslomalle ja saa sitten pidempään noita äitiys- ja vanhempainrahoja. :) Tuskin jaksan loppuun asti, mutta katsellaan! Työssä kun joutuu olemaan liikkeellä melkein koko ajan.

Me ollaan tänään tokaa kertaa perhevalmennukseen menossa. Muut on siellä vähän isomahaisempia kuin minä, oikeasti olis toukokuussa ne, mutta käydään jo nyt koska mies ei pääsisi ensi kuussa enkä välttis minäkään.

Nyt aamupalalle, vauva haluaa ruokaa ja äiti siinä mukana :D (hyvä selitys esim.aina kun ostaa suklaata..:D) Jaksamisia kaikille!
 
Huomenta!

Mun on nyt ihan pakko kommentoida tohon 30pv ennen vai 50pv ennen älomalle. Mä hän tosiaan jään sen 50pv ennen ja juu saisin saikkua niin paljon, että voisin jäädä vasta 30pv ennen, mutta ei jotenkin tunnu hyvältä koko aikaa ravata lääkärissä hakemassa saikkua. Mä kun olen jo kuitenkin kaks ja puoli kk ollu vallan saikulla... Kun alkaa äloma, niin ei tartte koko aikaa miettiä, että koska täytyy taas mennä lääkäriin. Mä kun olisin todella mielelläni ollut töissä, mutta kun en vaan pysty. Ei onnistu henkisesti eikä fyysisesti.
Tietenkin kukin tekee tavallaan ja saakin niin tehdä kun haluaa =)

Muuten menee kohtalaisesti, typykkä kattelee muumeja. Yöllä hää heräs kauheesti itkien ja mä sain hirveen sätkyn, että mikä sen nyt on. Pomppasin ylös sängystä ja typy oli jo tos meijän huoneen ovella ja itki edelleen. Mä sit, että mikä on, johon typy itkien vastas, ettei halua nukkua yksin. Eli ei mitään paniikkia, huokasin kyllä todella huojentuneesti. Sit halattiin ja sanoin, että jättää oven auki ja ottaa nallen kainaloon. Sinne se sit meni ja nukku aamuun asti :)

Oon huomannu, että jos herää yöllä, niin pikkunen on varmasti hereillä sillon! Ei sepäivällä oo lainkaan niin vilkas, mutta illalla ja yöllä meno on aika kovaa :heart: Onneks viä ei häiritte mun unia, niin saan edes vähän nukutuks.

Nyt kahvia viä kupillinen ja sit pyykkien kimppuun, heipat!

E+M 22+1
 
Huomenta!

kiva kuulla ultrakuulumisia!!!

Neitiperho, mie oon vähän samoissa siun kanssa tossa töissä "jaksamisessa", ku on perheyritys, ni hirmu korkee kynnys hakee saikkuu, ku äiti joutuu muute tehä miun työt ja sillä on niin paljo omia, et sen pää hajoo jos se joutus näitä miun juttuja viel miettii.. toki saisin jäädä saikulle, mutta ei vaan viitti.. eikä miulla nyt niin pakottavaa tarvetta, ehkä, ois, mutta tässä toimistotuolilla istuminen 7-8h päivässä ei tunnu hirveen hyvältä.. millon koskee mihikin, ja eilen iltapäivällä en meinannu oikeesti päästä enää ylös, ku istuin vissiin tunnin putkeen.. onnex mein sosiaalitilat on alakerrassa, ni tulee ravattuu noita rappusia päivän mittaan, ni ees vähän paikat suoristuu.. ja yritän muutenkin jalotella vähän väliä, tai oikeestaan pakko ku paikat puutuu.. että nää on niitä haittapuolia tutulla töissä ollessa.. jännä, ku ei miulla tosiaan ollu esikolta mitään tälläsiä ja samassa työssä olin sillonki.. mutta näköjään raskaudet voi olla erilaisia!!

Enpä muista mitä muuta miun piti kommentoida, joten palaan varmaan astialle päivän mittaan!!

Äiti lpr 23!!!
 
neitiperho
Sepä se, aina vähän kynnystä olla tutulla töissä. Noh, enkä usko että mullakaan nyt varsinaisesti tarvetta siihen saikkuun ole. Nyt jo vointi paljon parempi taas ja oli eilen illallakin. Aamu vaan oli tuskaa, mutta onneks täällä työn ohella pystyy lepäilemään huoletta, eikä kukaan asiaan valita. Varsinkaan kun itse oon esimies täällä, eivät uskalla :LOL:

Tajusin eilen ihan tyhmän jutun. Iineshän nykyään potkii mua tosiaan päivittäin ja on tehnyt sitä nyt reippaan viikon. Aiemmin kun se oli vaan sellasta joskus muksahduksia. Niin sitä vaan herää vasta tällä tavalla näihin "oireisiin". Saatiin muuten viime viikolla meitin pikkuselle uusi keinu, joka toimii pattereilla tai siis käytettynä sen ostin. Seuraavaksi odottelen jo rintapumppua tässä, kun löysin lähes uuden sellaisen ja maksoin vaan 21?. Joten ei harmita jos ei sitä voikaan käyttää. Niin ja olisi vielä tulossa kasa vaatteitakin Iinekselle. Oon siis ihan innostunut ostelemaan kaikkea pientä vaaville. Muutenkin kun löytää tuota tavaraa edullisesti ja vielä aika hyvää sellaista.

Mutta nyt lähen suihkuun, että käynnistyy tääkin päivä. Toivottavasti tänää ei tarvi oksentaa taas aamupalaa ulos =)


 
Vähänkö kiva toi msn yhteisö juttu!!!

Siellä paljon enempi mahdollisuuksia hehkuttaa tätä odotusta ja muutenkin!! Illalla lisää sinne sat kuvaa, tai sitten ainaski pari :D . mut katoin, et ootte muut niin hyvännäkösii, et enhän mie omaa pärstääni sielä kehtaa näyttää :LOL: .

Mutta koitetaanhan jaksaa töissä, tutuilla ja tuntemattomilla, nyt jo alkaa taas painaa alaosastoon, joten lähden katsomaan löytyskö jääkaapistaa mitään naposteltavaa :D
 
Sairasloma keskustelua on ollut ja siksi ajattelin kertoa oman tarinani. En ole koskaan ollut mikään valittaja, enkä juuri koskaan ole sairastanut. Siitä sitten ole joutunut kärsimäänkin. Kun odotin toista lastani (n.13 vuotta sitten), tein kirjanpito töitä isäni firmassa. Mielestäni raskaus sujui hyvin, väsymystä oli mutta sehän kuuluu raskauteen ja kuumana kesänä oli myös turvotusta. Sairasloma ei tullut mieleenkään.

Rv 37 lääkäri kuitenkin totesi että minulla oli raskausmyrkytys ja synnytys olisi käynnistettävä välittömästi. Sanoin lääkärille etten voi heti lähteä voisiko odottaa seuraavaan päivään. Syy miksi en voinut lähteä oli työ.... maksuun menevät arvonlisäverot oli laskettava. Tein työni ja menin seuraavana päivänä synnyttämään. Synnytin pienen tytön. Sokeri ongelmien takia vauvan kanssa piti olla sairaalassa viikko ja kehittymättömän suoliston takia tyttö oli todella itkuinen neljä kuukautta. Nykyäänkin suht hankala tapaus, mutta onneksi terve. Syytän itseäni myrkytyksestä ja sen seurauksista.

Siksi olen nyt päättänyt että masuvauva menee työn ja kaiken muun edelle. Onneksi en enää työskentele perhe firmassa, joten sairaslomalle jäämiseen on pienempi kynnys. Kuitenkin jään äippälomalle vasta 30 pv ennen laskettua aikaa, muuta kuuntelen kehoani.

Onko teillä muilla paino alkanut nouseen huimasti 20 viikon jälkeen? minulla on ja pelkään että se on merkki tulevasta myrkytyksestä.

-SIUKKO 22 tasan
 
äiti lpr, samaa mieltä tuosta msn yhteisöstä!:D Täytyis ottaa uutta massukuvaa ja lisätä taasen...;) Kyllä tuo masu ilmeisesti jo näkyy ja näyttää vauvamasulta kun oon saanu paljonpuhuvia katseita osakseni esim. kaupassa (toppatakki päälläni) eräältä tutulta kassaneidiltä.:D Ja paljon kuuluu kyselyjä olevan millon missäki että ootanko vauvaa. :whistle: Eiku oon syöny vaan paljo pullaa. :LOL:

Tänään ois taas synnytysvalmennusta, ja huomenna neuvola!:) Lähettääköhän se terkka minut fysioterapeutille tän selän takia, sanoi viime käynnillä et jos tää särky pahenee nii sit voidaan harkita sitä. Ja tää on pahentunu, ennen oli vaan öisin kipeä ja särky meni ohi pienellä venyttelyllä, mutta nyt kipu ei lähde millään ja sitä on myös päivisin!! Ei passais valittaa kun ihanan asian takiahan tuo kipu on mutta..... 4kk vielä!! :headwall:

Selkäsärkyinen Upp3 ja pikkuinen Mötky tasan 22!! :heart:
 

Yhteistyössä