<3<3 ELOMASSUT huhtikuussa <3<3

mie oon niin fiksu että tuurilla taisin iteki sinne päästä :LOL: .

sinne ku menee, siis googleen haku vaik msn yhteisö, ja sieltä perhe osio, ja sieltä elokuu 2008 ja sitten haluat liittyä mukaan. sen jälkeen siun pitää luoda net password, jos siulla ei ole noita tunnuksia ennestään..siitä vaan vastaamaan kysymyksiin ja sitten olet liittynyt!! :D selkeetä eikövain.

toivottavasti oli jotain apua..
 
Eilen oltiin rakenneultrassa. Mitat vastasivat viikkoja. Sydanta laakari tutki todella pitkaan ja palasi siihen uudelleenkin, mutta tuli kai tulokseen etta siella kaikki oli hyvin, niin kuin kaiken muunkin osalta. Sukupuolen saimme tietaa jo viikolla 15 varhaisrakenneultrassa, eli pienta tyttoa meille odotetaan, kahden isosiskon ja isoveljen hellittavaksi :heart: Typykka haukotteli makeasti ja naytti kieltaan :) Mitoista ei nyt muuta tule mieleen kuin paino, 490 g. Tanaan on neuvola, torstaina laakari ja han varmaan maaraa minut sokerirasitukseen, joka on taalla rutiinitutkimus kaikille odottaville aideille.

Helmi71 ja massu 21+6
 
heipä hei,

piti pikaseen tulla kertoo ultra-kuulumiset. Meille on tulossa toinen poika (ehkä hieman pettynyt, prinsessa ois ollut kiva), tottakai oon onnellinen et kaikki näytti olevan kunnossa. Siellä se pikkunen raapi pyllyään :LOL: eli selvä mies! Sen tarkempia mittoja ei kertonut, sano vaan et kaikki vastaa viikkoja ja hyvin on pikkunen kasvanut.

Mieskin muuten tuntee jo liikkeet ulospäin, kivaa. Nyt pullan syöntiin ennen ku vanhempi lapsukainen herää uniltaan.

Hyviä vointeja kaikille!!!

tintsa ja poju tasan 20 viikkoa
 
Josko minäkin kasvattaisin pinoa hiukan vuorostani. Mukavasti taas tullutkin tekstiä. Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

Flunssaa poden minäkin vaihteeksi, onneksi tyttö ja mies vielä ainakin toistaiseksi terveenä! Olo on muuten hyä ja pirteä, ainut että nenä tukossa ja pää täynnä räkää. Onneksi ei ole kuumetta ollut (kop kop).. Tulis vaan jo kesä että nämä tauditkin vähenis, tuntuu että taudista toiseen tässä menty koko talvi ja kevät.

Masuun ei ihmeitä. Välillä supistelee kivuttomasti ja muuten vaan jomottelee alamahaa. Ihan samanlaisia kasvukipuja oli esikoisen aikanakin. Pahempaa Repivää kipua ei vielä ainakaan ole tuntunut, sitä oli esikoisen aikana mulla muistaakseni melkos paljon. En kyllä erityisemmin sitä kaipailekaan! Masu kasvaa mukavasti, iso se jo on muttei liian iso vielä. Kyljen kääntäminenkin yöllä sujuu vielä mainiosti, kohta se sekin aika koittaa kun kyljeltä toiselle kääntyminen on valtava haaste ja hikinen työ.. :LOL:
Ruoka maistuu ja eritoten kaikki suolainen ja tukeva ruoka. Karkista ja hedelmistä tulee lähes poikkeuksetta äklö olo ja heti niiden syömisen päälle on korjattava tilanne voileivällä tai muulla suolaisella. Herkkuja siis pystyn syömään, mutta se nautinto niistä on kadoksissa. Tyttöä kun odotin niin kaapit notkui herkuista, olin niin makean perään. Nyt jätski on suurinta herkkuani, jos joku mieluinen makea pitää valita. Hyvä vaan että oikea ruoka maistuu paremmin, eipähän tule turhaa sokeria syötyä.
Poju potkii ja mekastaa masussa kohtalaisen paljon, päälle päin tuntuu myös liikkeet. Mieskin jopa pariin kertaan ennättänyt paikalle sopivalla jumppaushetkellä. :)

Nyt en millään muista mistä kaikesta ootte jutelleen, joten jätän kommentoinnit toiseen kertaan. Taidan lähteä lämmittämään kupin teetä ja torkahtaa hetkeksi ennen kun tyttö herää uniltaan.

Hyviä vointeja kaikille!


:heart: haaveilija ja poju 21+1
 
En nyt ehdi lukemaan kaikkia viestejä, luen ne sitten kotona paremmalla ajalla :) Tulin kertomaan neuvola kuulumisia eiliseltä.
Painoa on nyt tullut 5 kiloa, joka on hyvä. Menee tasesti mun reissarin käyrällä :D Yllättäen hemppa oli vaan 124, viimeks ol 137. En ole kyllä ollut yhtään väsynyt tms. päin vastoin liiankin energinen :whistle: Antoi niitä oolla (?hyvä muisti)alkavia rautatabuja mukaan ja sanoi et 120 on se raja, mutta voi syödä jos siltä alkaa tuntumaan. Alottaa vaiks 1 tabletilla jokatoinen päivä. Paineetkin oli vähän laskenueet, 105/66..Pissa puhdas. Sit taas käytiin läpi Nelli-tutkimuksen ruokavaliota ja liikunta suunnitelmaa. Ihme ettei muuten painoa ollut tullut enempää kun tais vähän toi hyvän syöminen livetä viime viikolla :p Pampulan sydänäänet oli 140-150 ja meni taas karkuun minkä ehti :D
Ainiin, tärkein meinas vallan unohtua sf-mitta 20. Muutamat on kauhistellut että ompas sulla iso maha, mutta ihan keski käyrää mennään. Tekka vaan sano että aina se maha suurenee mitä useampi raskaus on taustalla, paikat kun on vaalmiiks löysät :LOL:
Sain ne s******n kelan laputkin ja oon aivan pihalla niistä :kieh: Miten viimeks edes sain rahaa sieltä? Ja tää että työnantaja maksaa palkkaa 3 kk:tta lisää sitä tuskaa täyttää ne! |O
Hain muuten eilen varastosta vauvan vaattet et pesen ja valkkaan parhaat. En edes muistanu kuin paljon meillä niitä vaatteita on :D Ja aivan ihania :heart: Juoksin isännälle näyttään niitä itku silmässä et eiks oo ihania:D Jonkin verran oli tytöllekin punasta jotka viimeksi vaan olin siirtänyt syrjään. Mut nyt töitten pariin..

Jaksamisia mammoille :heart:

fosfori ja pampula 23+2
 
neitiperho
Eihän sulla fosfori nyt ihan mieletön maha ole. Mulla sf-mitta oli rv 20 23cm ja nyt jo tuntuu kasvaneen siitäkin jonkin verran. Tai ainakin viime viikolla oli töissä kolme päivää putkeen ja kotiin kun pääsin niin mieskin ihan tokaisi et OHO ootko noin paljon kasvanu parissa päivässä :snotty:
 
Moips taas! ja sateista päivää Jyväskylästä!

Kouluasiat hieman päässä selvenneet, johan niitä on mietittykin kunnolla. Ajattelin jättää tämän viimeisen harjoittelun väliin ja jatkaa taas vaikka ensi keväänä ennenkuin töihin lähtee, tuntuu vaan niin pahalta kun oma äitikin luulee että teen sen vain laiskuuden vuoksi enkä tämän pienen. Onhan olo taas parempi kuin viime viikolla, mutta heti kun alkaa syke nousemaan liikoja ni supistukset alkavat ja olo romahtaa. Huoh, kumpa osaisin olla murehtimatta siitä mitä toiset ajattelee...

Täällä rakenteessa käyty tänään, pieni kasvaa nopsaa vauhtia. 350g oli painoa, siellä se konttaili pitkin masua kun setä sitä tutki. Kyselin puolivälissä ultrausta, että pystyskös sitä näkemään kumpi olisi tulossa ja loppupäästä setä katseli haaroväliä (jota pieni niin ahkerasti esittelikin :D ) että veikkaili kovasti pientä tytön tylleröä tulevaksi, mutta sanoi ettei se ole yhtään varmaa. Pahalta tuntuu sanoakkaan näin, mutta me oltiin niin kovasti toivottu poikaa.. ensimmäinen lapsi kun kyseessä niin mies hieman mietiskeli, että kenellekkäs se nyt opettaa ajamaan mopoa ja kalastamaan. Mietinkin heti, että ehkä tulevaisuudessa helpompi saada miehen mieli kääntymään pikku kakkosen tekoon :whistle:

Onko muuten kellään tietoa saako raskauden aikana syödä luontaistuotekaupasta ostettua Urisan-karpalokapseleita? Nehän ovat ravintolisiä, kun inhottavat pissatulehdukset vaivaavat koko ajan ja niistä olen kuullut olevan hyötyä. Ostin jo Prismasta niitä, mutta en vielä uskalla suuhuni niitä laittaa!

Kaikille odottajille aurinkoisia kevätpäiviä odotukseen!!! :wave:

-Tiippana ja tyllerö rv20+5
 
Tuntuuko kenestäkää, että masu olisi pienentynyt? Ite huomasin sen viime vkolla ja eräs työkaveri(ei oltu nähty 2vkoon) ihmetteli tänään, että ompas sulla vatsa pienentynyt, ihan kuin se olisi laskeutunut. Supistuksia on joka päivä ja varmaa kymmeniä, mutta onneksi ei kivuliaita,herään jopa öisin niihin. Huomenna menenkin neuvolassa käymään, täti haluaa tsekata tilanteen. Pystyykö muuten neuvolantäti antamaan s.lomaa? Työvuorot on tosi ikävästi tehty ilta-aamu-ilta-aamu-ilta-vp jne. Just olin töissä 6päivää ja huominen vp ja taas töihin,blaah! Masuasukki liikuskelee kivasti,isoveikkakin eilen huomas, kun vatsa heilui :)
 
Heido. Pikaset kuulumiset.. Sairaalassa ja lääkärissä on nyt ravattu kun tulehdusarvot olikin eilen 84, tänää oli laskenu 79. Mutta korkeella pitää, yrittivät taas saada mua jäämään sairaalaan yöks, en suostunu ku asun tässä 200m päässä.. Että sama se nukunko kotona vai sielä ja aamulla huomenna joudun taas meneen takas sinne verikokeisiin ym.. Poitsu potkii ja kovaa potkiikin jo.. Musta kans tuntuu et maha on jotenkin pienentyny :| mut kaippa se siitä alkaa taas kasvaan ja 2vkon päästä olis ultrakin taas.. Semmosia, nyt suihkuun ja valmistautuun tädin 30-v synttäreille :LOL:

katham ja poju 23+2
 
Hih, onpas hassua, kun tossa oikeella on noita mainoksia, siinä on Kelan mainos, että olethan muistanut hakea äitiysavustukset. Siinä on vauvalla päällä 2004 pakkauksen toppis+makupussi, samat löytyy meiltä kotoa :D . Ja aika samanlaisia kuvia on esikosta puku päällä!

Mulla "tippui" maha alas jo maaliskuun alussa. Muistan hyvin ajankohdan, kun anoppi ja appi oli täällä käymässä, ne kehui, että onpa massu tullut hyvin esiin (oltiin viimeeks nähty jouluna) ja ite olin vaan, et ai, sehän on tässä pienentynyt! Samalla kyllä rauhottui närästys, oksentelu yms. lopullisesti, tuli mahalaukulla vähän enemmän tilaa.

Tiippana, mistä päin Jyväskylää olet? Me ollaan taas muutaman viikon päästä jyväskyläläisiä =) .

Noista tyttö- ja poika-arvauksista, niin meillähän esikko oli rv 20+0 ultrassa aivan selvä poika, oli pelit ja vehkeet hyvin näkyvissä ja niitä ylpeenä esitteli. Nyt mulla oli rakenneultra 19+3 ja vaikka kuinka tutkittiin jalkoväliä, ei saatu selvyyttä. Itellä on ollut enempi tyttöolo ja jotenki luulisin, et ois se pippeli sieltä näkynyt... voihan se olla, ettei ollu viel kivekset laskeutuneet jne ja kovasti pelkään "toivoa liikaa" tyttöä, etten sit pety kauheesti, jos tuleekin poika. Molemmat on kuitenkin meille ihan yhtä tervetulleita, vaikka miehen kanssa kyl lasketaanki leikkiä, et nyt ois sen kiltin tytön vuoro!

Nyt on kait jatkettava hommia, kirjottelen raporttia kotosalla, kun tulee muuten liian vähän tunteja mun kv-vaihtoon.... tää mei kone vaan on ihan jökissä, liikaa ohjelmia asennettuna ja liian vähän muistia. En ees uskalla enää asentaa officea, vaan koetan selvitä tolla word padilla. Kait sitä ehtii sit omassa työpaikassa muokata mieleisekseen.

Hemuli ja masukki 20+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiippana:
Onko muuten kellään tietoa saako raskauden aikana syödä luontaistuotekaupasta ostettua Urisan-karpalokapseleita? Nehän ovat ravintolisiä, kun inhottavat pissatulehdukset vaivaavat koko ajan ja niistä olen kuullut olevan hyötyä. Ostin jo Prismasta niitä, mutta en vielä uskalla suuhuni niitä laittaa!
Ei ole mitään tietoa noista kapseleista, mutta ite olen alkanut juomaan sokeroimatonta karpalomehua lasillisen päivässä nuitten tulehdusten estämiseksi. Ainakin toistaiseksi ovat pysyneet poissa. Nestemäistä makeutusainetta laitan mehun sekaan että saan sen nieltyä, kun ei nuo happamat maut ole mun juttu.
Ja ostin mie oikeita karpaloitakin pussillisen pakkasesta, mutta vielä en ole saanut aikaiseksi niitä syödä.... pelkkä ajatuskin puistattaa :LOL:

mibaze & Ponteva 23+3

 
Neuvolassa taas käyty ja kaikki kunnossa. Mulla on nyt viikkoja 22+ ja sf-mitta oli 18 cm elikkä ihan normimitoissa mennään, hieman keskiarvon alapuolella, mutta ihan hyvä. Töissä olen vielä mahani pystynyt hyvin peittämään, joka sekin on hyvä, sillä en halua sitä siellä esittää, toinen paikka kun on täynnä reilu 50v. naisia, niin sen tietää mitä ne kommentoi ja mä en kestä toisten lässytystä.
Paino oli tippunut viime kerrasta 100 grammaa per viikko, mutta mä olinkin viime viikon kamalassa flunssassa ja ruoka ei oikein maistunut, nyt taas maistuu paremmin. Mun paino on vieläkin vähemmän kuin raskauden alussa, mutta se ei ole yhtään huolestuttavaa, kun alkupaino oli hieman korkea, joten varaa on ollut.

Tyypin sydänäänet kuuluivat heti, ei tarvinnut etsiskellä ja hyvin löivätkin 152 oli syke.

shihtzu + pikku apina 22+1
 
Täälläkin neuvolassa käyty tänään ja kaikki ok. Oli pitkästä aikaa oma kätilö paikalla, hän taisi ulkomailla olla lomailemassa kun oli niin ruskettunut :)
Verenpaine oli 102/58
Hb 117, sain rautalääkkeet. Plääh...
Sf-mitta 21 cm. Sentin vähemmän mitä pojalta tässä vaiheessa :) Ja on siis keskikäyrän yläpuolella hippasen.
Tiitin syke vaihteli kovasti kun painoi masussa taas menemään, mutta n. 140-155 olivat. Kätilö siinä ääniä kuunnellessa huudahti että kyllä TODELLAKIN näkyy liikkeet vatsanpeitteiden päälle :LOL:
Pissa oli kyllä puhdas, mutta vien huomenna labraan aamupissan silti. Supistuksia ei ole enää hirveästi tullut, mutta hän katsoi paremmaksi tarkistaa ettei ole virtsatieinfektiota. Minulla kun välillä rakon ollessa täysi kipuilee selkään ja kylkeen asti. Todennäköisesti hermokipua, mutta hyvä on tarkistaa pissakin!
Painoa olikin tullut tasan kaksi kiloa viime käynnistä, yhteensä reilu kuusi kiloa. Katselin pojan odotuksen aikaista äitiyskorttia ja tässä vaiheessa minulla oli painoa tullu kaksi kiloa yhteensä :D Niin, olihan sitä painoakin enemmän kun poikaa aloin odottamaan, mutta normaalipainoinen olin.
Kelan paperit sain ja muutakin lippua ja lappua. Täytän Kelan paperit ihan piakkoin ja pistän ne vetämään. Taidan sen äitiyspakkauksen ottaa, eipä sen väliä tuleeko uusi vai vanha.

Poikakaan ei joudu jatkotutkimuksiin, eikä hänellä tod.näk. edes ollut virtsatieinfektiota. Soittelin tänään siis labraan ja pissasta ei löytynyt bakteeria. Lie mikä pippelin aristus sitten ollut, mutta ainakin tuo antibiootti on auttanut selvästi :)

Jihaa, kolme viikkoa 4D-ultraan :D Meidän tuurilla siinä käy niin että kun itsemme kipeäksi moisesta huvista maksetaan, tyllerö siellä sitten on selkä meihin päin koko ajan :) Voin lyödä vaikka vetoa!

En nyt muista pitikö vielä jotakin kirjotella....
Mutta edelleen ainakin paranemisia kipeille!!!

Lilli ja Tiitti 22+6
 
Huomenta!

Pika kyssäri heti alkuun, kun meen tonne msn puolelle ja laitan omat yhteisöt, ni mie pääsen suoraan sinne "kerhon" puolelle, eli siis kuka vaan pääsee mein kotikoneelta?? eix sitä salasanan taakse..tai jotain.. en vaan tykkää jos esim. miehen kaverit rämppää tätä konetta ja vaikka eksyski sinne josta syystä..

Kiitti jos joku osaa auttaa =)

vitsi ku asuttas lähekkäin ni vois nähä kesällä, enne ku vaavit syntyy!! täältä meiltäpäi ei oo ketään vissiin tässä pinossa!!

herätys oli tänään jo 6.15 ku pikku herran piti päässä vessaan kakalle, no viritin sit jo herätykset pois ja housut jalkaa, ku sitte vast huomasin et mies oli jo tullu töistä kotii ja oisin iha hyvi voinu torkkuu viel 15min.. no kerkeempähän kirjottaa tänne :D

mut nyt aamutoimille ja duuniin, palataan taas!!

äiti lpr 23+1
 
Huomenta

Eilen käytiin äippäpolilla uusintarakenteessa ja samat löydökset siellä oli kuin aiemminkin. Kystia tämä löysi kyllä yhden enemmän :'( . Samalla otettiin se lapsivesinäyte ja ei ollut mikään mielettömän ihana toimenpide :( . Nyt sitten ensin odotellaan pikatuloksia mistä saadaan tietää onko 13-, 18- tai 21 trisomia ja kolme viikkoa muihin tuloksiin. Pikatuloksissa kestää alta viikko, saattaa jo tällä viikolla valmistua. Oltiin eilen aika maassa miehen kanssa, taisin mennä sinne sille asenteella että ei kai sieltä mitään löydy. Ultraaja sano että kaikki on muuten just niin kuin pitääkin, ei muuta mainittavaa :) .

Mut pistettiin sitten täydelliseen vuodelepoon, nousta ei saa ku vessaan. Sen toimenpiteen takia. Ja periaatteessa pitäis kai tääkin päivä vielä maata. Masahan siitä vallan riemastu, ei ole koskaan potkinu ja liikkunu noin paljon yhden illan aikana :heart: . Ja aina kun mies sano jotain hiukan kuuluvammalla äänellä, alko kauhee meno ja meininki =) . Toivottavasti mitään todella vakavaa ei löydy, olis aivan kauheeta tässä vaiheessa alkaa edes harkitsemaan raskaudenkeskeytystä :'(

Joten nyt vaan odotellaan, mikä ei ole kauheen kivaa.. täytyy tästä varmaan lähtee lepäileen, sen verran alko jomottaan vattaan että parempi mennä makuuasentoon

Muille äideille ja vauvoille vointeja

salah ja Masa 20+2
 
Salahille voima :hug: , ja koita nyt levätä, ettei tule mitään komplikaatioita. ja toivotaan että jos jotain löytyy, niin se olisi lievemmästä päästä, eikä tarvitsisi tehdä mitään sen asian suhteen..
Hirveesti tsemppiä tulosten odotteluun!!
 
:hug: Salahille! En osaa oikein muuta sanoa, kuin että yhdyn äiti lpr:n sanoihin!


Omaan napaan ei kummempaa. Siellä se Mötky mötkyää, yölläkin oli hereillä kun nousin vessaan.:D Illalla oli synnytysvalmennusta, mulla itseasiassa alkoi haluttamaan jo synnyttämään! :D Se on ainoa pelon aihe että vauvalle kävisi jotain, mutta sitä en ala edes miettimään...

Eilen mulle iski hirvee paniikki noiden kestovaippojen suhteen, siis kun niitä on tähän mennessä ostettu niin vähän.. :ashamed: Nyt on sit tulossa 8nauhavaippaa ja 3villapöksyt.:) Sisä- ja taskuvaippojakin katselin eilen monta tuntia, löytyi kyllä kiinnostavia mutta ne olikin jo varattu.:/ Uudelleen siis etsimään potentiaalisia kohteita ;) Harsoja on muuten myynnissä ihmeen vähän!! Ehkä kolme-neljä ilmoitusta löysin eilenkin sen monen tunnin etsinnän aikana...! Täytyy varmaan uusia sit ostaa jos ei ala löytyy....

Tänään klo 15 ois neuvola :heart:
Sitä odotellessa: hauskaa päivänjatkoa kaikille!

Upp3 ja Mötky 22+1
 
Voimia salah! :hug:

Tänään vein aamuvarhaisella pissanäytteen labraan, huomenna saa tuloksia. Olen näiden viiden päivän aikana rampannut niin tiheään terveyskeskuksessa että toivottavasti ei sinne tarvitse heti mennä uudestaan :)

Meille ei tule ollenkaan synnytysvalmennusta, uudelleensynnyttäjä kun olen. Tottakai sinne olisi saanut mennä, mutta kätilö sanoi että hän käy sitten minun kanssani henk.koht. niitä synnytyksen vaiheita läpi sitten kun synnytys on lähempänä. Ensisynnyttäjälle synnytysvalmennus on tosi hieno juttu, mutta en näe itselleni sitä tarpeelliseksi enää. Tiedän jo mitä pelätä ;) Synnärikin on sama mitä viimeeksi, joten siihenkin on jo tutustuttu.

Menen pojan seuraksi katsomaan Ti Ti-nallea :D

Lilli ja Tiitti 23+0
 
salahille voimahalauksia :hug: .
mikähän mulla on ku aina kun teen enemmän töitä pystyasennossa niin tuntuu että housut on märät..? tuskin housuunkaan kusen ku on hajutonta nestettä.. säikähdin eka että lapsevettä tihkuu mut ultrassa sano että lapsiveden määrä normaali.. pitääkö olla huolissaan..?
 
äiti lpr: toivottavasti se on vaan valkkarii. on kyl tosi lirua.. kaipa ne ois sanonu että lapsiveden määrä on vähentyny jos se sitä ois...? joka päivä ei lorise, vaan rankan työpäivän aikana :snotty:
 
Salah, jaksamisia :) Älä rasita itseäsi!

Synnytysvalmennuksessa en itse käynyt eka raskaudessa, joten pääsisin nyt. Mulla oli silloin niin kiire, etten vaan ehtinyt, illat piti olla töissä ja jos sattui olemaan vapaailta, niin halusin nukkua. Nytkin se varmaan kyllä jää...

Olo on edelleen ihan hyvä, tosin eilen olin niin väsynyt etten olisi mitään jaksanut tehdä! Täytyy myöntää että oikein odotin että koska poika menee nukkumaan, että pääsen sohvalle pitkäkseni :ashamed: Pojan päiväunien aikana mä en osaa nukkua. Onneksi tänään ei väsytä.

Selkä on tullut kipeäksi kylläkin, ehkä joku tukivyö auttaisi? Onko kokemuksia? Jossain vaiheessa täällä olikin niistä puhetta.

Vauva liikkuu iltaisin paljon, maha heiluu ihanasti! Supistelut jatkuu ihan samaan malliin, ihan normaalisti.

Upp3, mitä vaippoja haet? Mulla on jotain ylimääräisiäkin menossa kirppikselle. Se on totta, ettei harsoja juuri löydy, koska ovat niin monikäyttöisiä. Ei meilläkään enää ole harsot vaippakäytössä, mutta niitä käytetään muuten paljon, ruokapöydässä suttunaaman siistimiseen, vaipanvaihdossa pepun kuivaamiseen, jatkuvasti kuolan pyyhkimiseen, äidin "esiliinana", laukussa on mukana jos joutuu vaipan vaihtamaan jossain niin saa lapsen alle.
 

Yhteistyössä