<3<3 ELOMASSUT huhtikuussa <3<3

neitiperho
Heissan masut ja mammat

Töissä edelleen. Menin hölmö lupautumaan, että tuuraan tänää työkaverii vaikka oon ollu jo kolme päivää putkeen töissä :/ Sit peräti yksi päivä vapaata huomenna ja takas töihin. Olinpa taas tyhmä ja liian kiltti. Tuntuu et oon aina nykyään ainoa mahdollinen joka tuuraa kaikkia. No itseä saa kans vaan syyttää.

Jospa huomenna silti pääsis pumppiin edes taas niin saa muuta ajateltavaa. Oon kyllä aika tyytyväinen itteeni et töissä ollessa oon nyt käyny kuntosalilla säännöllisesti ja kotona ollessa käyn pumpissa. Jos ei ihan päästäisi itteään surkeeseen kuntoon varsinkin kun taas pystyy kaikkea tekemään. Mullakin kun meni jo siihen ettei pystyny kun hetken kävelemään, kun alkoi sattumaan alamahaan mielettömästi. Samoin oli pyöräilyn kanssa. Nyt ei sitten enää mitään =) Vointi siis ollut hyvä. Miehen kanssa ei ole tarvinut tapella kun oon töissä eikä sitä näe, joten taas mennykin pari päivää hyvin. Saa sitten nähdä kun illalla kotiin pääsen. No ei vaa...josko nyt taas menis ilta/huominen paremmin. Toivon mukaan.

Mutta nyt töiden pariin.


 
Huomenta!

Tässä värkkäilen mitä tekis, oonko niin reipas että selviän ennen töihin menoa kauppaan vai sitkuttelisko maanantaihin kun pääsee töistä.. Ainiin... onhan täällä tuo siwa ja kulmakauppa huomenna auki. Ite menossa 12.15-18-15 töihin joten en saa tehtyä ruokaostoksia ja maanantaina meen aamuvuoroon. Onneksi on nuokin pikkukaupat jotka on auki. Muille on kyllä ruokaa mutta ite jukurttia himoitten ja en voi syödä kuin yhtä tällä hetkellä (en oo ihan kaikkia tutkinu) Juustoportin sellasta asidofilus bifidus vai miten kirjotetaankaa kun niissä ei oo vaniljaa. Eikä soijaa..

No jos sitä sitten vaan lötköttäis. Pesukone on kohta pessyt, kävin laittaas sen vessareissulla päälle ja menin vielä nukkuun hetkeksi.

Olo on edelleen räkänen ja tukkonen ja välillä oli eilen tuskaa olla töissä mutta iltaa kohden helpotti vähäsen eikä ihan kokoajan tarvinnu niiskuttaa. Meillä vaihtui alkuvuodesta meijän osaston pomo ja joka pidemmän tauon jälkeen on hommia muutettu niin ettö tuntuu että olis eka päivää töissä. OSa muutoksista on kyllä ollut ihan järkeviä mutta porukka ei meinaa pysyä perässä ja esim lehtivuoroja tulee nykyään paljon paljon harvemmin ja siihen menee aikaa kun pitää muistella että kuinkas tää taas sujuikaan.

Sain osan työvaatteistakin eilen!! Elokuusta asti oottanu niitä mutta eka tilaus ei vissiin lähtenytkään ja nyt tuli sitten koko kaupalle uudet vaatteet. No ei siinä ollut kuin housut ja liivi joista housut ei enään mahtunut!! :LOL: Joudun normaalisti pitään niin pieniä ja sitten tuo maha on raskausaikana kumminkin aika iso muhun muuten nähden. Työkauluspaitaa olisin kaivannut että olis voinu alla pitää esim omaa t-paitaa mutta ei tarttis omia pitkähihasia sotkea mutta ei auta..... No eipä tässä kauaa oo jäljellä. Ja tiiä sitten palaanko tuonne lomien jälkeen. Hartiat/niska ei tykkää tuosta hommasta mutta muuten on kyllä ollut kivaa. Mieskin haaveillu työpaikan vaihdosta ja sillä mun isän ja papan kans suunnitelmia tulevaisuuteen joten saas nähä muuttuuko meillä kaikki äippäloman aikana.

Mutta nyt lisää tätä polttoainetta (kahvia :p ) hakeen että herää kunnolla!!

Mukavaa lauantaita kaikille!!

Mammaliini83 ja Api 21+4

...viikot vierii nopeaa.... onneksi... mulla jo hinku saada vauva viereen ja sitä päästä nuuskimaan ja suukotteleen... Oli vauvalehen takaaukeamalla (ristiäiskuva) niin sulonen vauva ettei malta oottaa omaa... =)
 
Heippa kaikille.
Voima hali kaikille jotka niitä tarvitsevat :hug:

Ulkona täälläpäin on kostea ilma, melkein sataa. Eilen oli pakko käydä vähän soppailemassa. Mentiin vaan isännän kanssa vaunuja katsomaan lastentarvikkeesta ja ilokseni yllätyin kuinka innoissaan isäntäkin vaunuja tutkiskeli. Isäntä mieltyi ensin Herkules raptor3 spin vaunuihin mutta kun tämän vuoden malleissa ei ole sopivaa väriä ollenkaan joten päädyimme Herkules Razor4 vaunuihin ja tietystikkin punaiset. Yhdet oli vielä viime vuoden mallia. että sain punaiset vaunut prinsessalle. Tämän vuoden mallissa ei ole kuin sillaiset keltaisen oranssit mitkä olisi sopineet tytölle mutta meinattiin että kun maalla asutaan niin kuinka paljon ne mahtavat vetää puoleensa kaikkia pikku ötököitä mitkä tykkää yleensä sillaisesta väristä. Samalla varasin myös turvaistuimen ja kas kummaa sekin puna sävyinen :LOL: merkiltään GRACO LOGICO S, ANNA. Lastentarvike liike säilyttää niitä niin kauan kun tarvitaan, se on mielestäni tosi hyvä juttu koska en niitä haluaisi mihinkään omaan ulkovarastoon vielä jossa on kosteutta.

Muuten meillä olo tila on oikein hyvä, olen tässä ihmetellytkin kun viime raskaudessa oli kaikki paikat niin kipeinä että yölläkään ei kylkeä saanut käännetty ellei noussut ensin istumaan.

Hyvää päivän jatkoa kaikille masuille vaikka onkin pilvinen päivä.

Nyt pitää lähteä siivoamaan........


 
Siís ilman puolesta =) Sain pojan nukkumaan ja toivottavasti se herää kahdeksi että ehditään jätskiautolle. Luipasin sille sen jo viikko sitten ja se on odottanut sitä kun kuuta nousevaa. Syksyiselle haaveelle myös :hug: :hug: Peukut teillekin pystyssä!
Löysit pari tunukaa seppälästä, ja korostaa muuten kauniisti mahaa :) Ja plussaa on se että niitä voi käyttää sitten raskauden jälkeenkin. Pikkumiehen 3 vee syndet olis jo viikon päästä, niin käytiin hommaan kertakäyttöastioita. Ja tiätty salamamäkviinejä :LOL:
Koskahan mä saisin aikaseksi laittaa mahakuvan tänne... :whistle:

Voikaa paksusti!

f ja p 22+6
 
Syksyinen haavevoimia sinne teillekin!!

täällä tulee kaatamalla vettä :( ei pääse ulos! väsyttää.. lähteepä lumet pääsee haravoimaan :Dse se on mukavaa hommaa!!

on teillä komiat masut!! :heart:

mulla huomenna puoliväli jee!!
 
Heippa kaikille taas pitkästä aikaa!

Lapista ollaan kotiuduttu, työharjoittelukin alkoi mutta viikon verran pystyin olemaan siellä vanhusten parissa ja jäin sairaslomalle 2vkox, stressi oli kova koulun takia kun tehtäviä ja päättötyötä yhtä aikaa värkkään sekä työharjottelu päälle että yks yö aloitti kauheet supparit ja ite säikähin jo siihen malliin et heti seuraavana päivänä lähin käymään tohtorin puheilla ja rapsahti heti 2vkoa. Tuntuu vaan ettei se tästä helpota, nyt sitä miettii koko ajan että miten ihmeessä sitä kerkiää valmistua toukokuun viimeseen päivään mennessä kun sairaslomalla joutuu olemaan ja ne päivät on tietysti edessäpäin :| Lääkärin luona itkin että kun mikään ei onnistu, se sanoikin että olet vielä sen verran nuori että kerkeät valmistumaan vaikka sata kertaa ja että sinun pitää nyt ajatella pienen parasta eikä stressata koulun takia. Minä kun oon vaan sellanen joka menee vaikka läpi harmaan kiven vaikkei jaksaiskaan, mutta nyt on vaan niin hermostuttavaa olla kotosalla ja mökillä kun en "oikeasti ole sänkypotilas".. Oisko KELLÄÄN NYT NEUVOA,MITÄ TEHDÄ? Olisihan se kiva valmistua nyt jo, mutta pitäisi osata olla stressaamatta (mahdotonta?) vai jättää koulu suosiolla syksyyn (nyytti on silloin kovin pieni jäädäkseen kotiin isin kanssa...)vai keväämmällä käydä koulu loppuun harjoittelun osalta ennenkuin äippäloma loppuu... olen ihan hukassa ja tekstiäkin tulee hirveesti :ashamed: Anteeksi.. :'(

Muuten meillä menee kyllä ihan hyvin, raskausajan ensimmäinen puolisko oli mielenmyllerrystä miehen kanssa mutta nyt melkein joka ilta hänki painaa päänsä masulle ja mietiskelee tulevaisuutta :heart: Hormoonit vaan hyrrää kovasti, välillä itkettää ja sit jo naurattaa.. en oikein itekkään pysy perässä! Kummallista tämä raskausaika... :p

Käytiin pilkilläkin, mies sai ison ahvenen mutta minä niin pienen että heitin sen lokille menemään jo! Masukivut sekä selkäkrampit ovat tuttua jokapäiväistä hommaa, panadolia olen ottanut kovimpiin kipuihin...

Rakenne olisi nyt tiistaina, pitää käydä informoimassa lisää sitten kunhan tietää että miten se pieni tuolla masussa jakselee! :heart: :heart:

-Tiippana rv 20+3
 
Tiippana Tiedän hyvin miltä susta tuntuu tuon koulun suhteen. Itse valmistuin viime joulukuussa ja koville se otti, vaikka ei se maailmoja olisi kaatanut vaikka valmistuminen olisi hiukan lykkääntynyt. Mutta kun olin itselleni laittanut sellaisen tavoitteen, että valmistun heti ensimmäisenä mahdollisena valmistumispäivänä. Mutta tosiaan niin kuin se lekurikin sitä sanoi, että ehdit vielä valmistumaan miljoona kertaa, pitää se todella paikkansa. Pikku masuvauva on nyt tärkein! =) Joten ota ihan rauhallisesti hyvillä mielin, vaikka tiedän, että se on helpommin sanottu kuin tehty. :hug:
 
pakko oli tulla tännekin kertomaan.

Mut yllätettiin niin maan perusteellisesti tänään... :D
Yks kaveri oli tulossa käymään kahvilla ja tulikin meille, ja kohta perässä tuli mun KAIKKI läheisimmät ystäväni (n. 10 naista)
Olivat järjestäneet mulle YLLÄTYSVAUVAKUTSUT...mie olin aivan äimän käkenä, yllättivät mut kyllä ihan kokonaan.
Toivat "nyyttikestiperiaatteella" kaiken maailman herkut, ja paljon kaikkea ihanaa vauvajuttuja (tuli bodeja, housuja, unipukuja, sukkia, puruleluja, helistimiä, kynttilöitä, suklaata, lahjakortti 1,5h jalkahierontaan, suihkusaippuaa, mulle lämpöiset sukat, tuttipullokin tais tulla :D )
Ihana yllätys.
Olen kyllä ollu tosi maassa, ja tuo oli piristävä yllätys :heart: :heart:
Mieskin sai oman pienen pussukan, vaikka oli juonessa mukana.
otti lapset ja lähti kavereiden luo leikkimään, oltiin ihan vaan naisten kesken.
Kyllä oli ihanaa... :heart: :heart:
Nyt kyllä väsyttää... |O

Lauantai Ajatuksin AE ja Vilho 22+2
 
Älä murehdi tiippana, kyl monet äidit on valmistuneet vauvan syntymän jälkeenkin. Jos ei paljon jää kesken, kyllä varmaan sellainen väli siteen löytyy, kun vauva on syntynytkin, ei ainakaan väkisin kannata nyt vetää läpi, jos ei pysty.
 
Täällä ilmoittautuu yksi uusi. Meneillään viikot 19+2 ja eilen rakenneultra ja kaikki oli hyvin. Kysyin sukupuolesta ja epäili tyttöä =) kysyi että miltä se mun mielestä näyttää sanoin etten ainakaan nää mitään roikkuvan jalkojen välissä :LOL:
Semmonen kysymys, että kuinka moni teistä on mennyt 4D-ultraan?itseäni kiinnostaisi kovasti mennä varmistamaan sukupuoli :heart:
 
Iltaa mammat

Täällä on tänään ollut astetta parempi päivä, henkisesti. Vauvan vointi on edelleenkin päälimmäinen ajatus koko ajan, mutta mun vanhempien tulo saksasta tänne piristi hiukan. On ihana nähdä heitä kun on viimeksi uutena vuotena nähny.

Tänään tajusin myös sen kun äiti ja isi toi vauvalle saksasta vaatteita, että oli siellä mahassa minkälainen möyrijä vaan niin muutaman nopean ja hassun kuukauden päästä se on mun sylissä ne ihanat vaatteet päällä :heart: . Meidän pikku prinssi :heart: . Silti tiistain äitipoli käynti pelottaa ja jännittää, onneksi mies pääsee mun mukaan, en pystyis ilman sinne lähteenkään.

Muuten tässä onkin ihan samanlainen olo kuin aiemminkin. Supistelee, närästää ja en siis saa nukuttua, joten olen aikas väsynyt. Tietysi tapahtuneilla asioilla on verottava tekijä unen saantiin. Mutta se on kaiken tän arvosta, sen että se pieni ihminen sieltä tulee. Kärsisin melkein mitä vaan just nyt.

Nyt jatkan kutomista.

Syksyinen haave todella iso :hug: , toivottavasti kaikki on super hyvin

salah ja pikku prinssimme 19+5
 
Tervetuloa joukkoon Niiskuneiti26. :wave: Onko teille monesko lapsi tulossa ja mikä on synnärinä, lisäisin ne vielä listaan.
Me käytiin 4d:ssä. Oli todella positiivinen kokemus. Kaikki näkyi niin selvästi ja vielä kun tutkimuksen teki ihan mahtava lääkäri setä, niin ei harmittanu yhtää maksaa 170?:a tosta lystistä. =) Suosittelen menemään!

Kattoko kukaa muuten tänää Biisikärpästä? Oli aika...öö...huono ohjelma. Jotenki sellanen tökerö, tai ne juontajat ainaki. :/

Isäntä taasen kaupungilla kavereittensa kanssa. Sano menevänsä vaan syömään, mutta saa nähä. Ei ainakaan ihan vesi linjalla oo, sen tiiän, ku kaverin kyydillä läks.
No tää mamma vetelee kaikki sen menot ylös kirjoihin ja lähtee sit joskus ite rimpsalle. :D Vitsi... B)

Oonkohan mää väsyny tai jotain. Ehkä mä painun pehkuihin, ni jaksaa sit huomena touhuta.

Öitä!!

 
Tosta koulun käynnistä; mie käyn parhaillaan lähihoitajakoulua ja se tulee jäämään kesken. Puolet teorioista saan tehtyä, mutta esim. kaikki harjoittelut jää tekemättä.
Mutta jo koulua aloittaessa päätin, että jos sattuu niin onnellisesti että raskaudun, saa koulu jäädä ilman omantunnontuskia kakkoseksi. Sen verran kauan ollaan yritetty että kyllä vauva menee kaiken edelle.
Ja koulun jatkamisesta mulla ei ole hajuakaan, kun nyt käynnissä oleva koulutus on työvoimapoliittinen, enkä tähän koulutukseen kerkeä enää mukaan. Oppisopimus vois olla yks varteenotettava vaihtoehto mulle sitten joskus, kun maltan vauvan hoitoon laittaa.

Hieman on nuo liitoskivut hellittäneet, paitsi öisin on tosi hankala kääntää kylkeä, välillä kuuluu ihme naksunoita kun kääntää itteään. Ja ihan varmasti herään joka kerta kun sen teen, joten melko katkonaista on uni nykyisin. Onneks on itseopiskelujakso menossa :) .

Ja sitten vuodatusta:
tänään sain kuulla että veljelleni on tulossa toinen lapsi kesäkuussa... Jätkä on eronnut jo pari vuotta sitten ja nyt tämä ex-rouva on raskaana veljelle. Oli kuulema käyny kylässä ex-rouvalla ja kortsu hajonnu.... siis haloo, ne on aikuisia kumpikin, eiköhän yli 30v ikään mennessä olis pitäny jälkiehkäsystä kuulla/ottaa selvää. Ja kaiken huipuksi pariskunnan eka lapsi on sijaisperheessä, koska tästä ex-rouvasta ei ole siitä huolehtimaan eikä lapsen huoltajuutta ole veljelle myönnetty vielä. Huoh, hieman verenpaine saattoi nousta kun isältä tämän kuulin! Pakko on ollu yrittää koko ilta hillitä itteään etten ota puhelinta käteen ja soita veljelle ja sano paria valittua sanaa.
Pitää yrittää rauhottua, ettei Pontevan tarvis kärsiä äipän hermoilusta. Mutta pakko oli jonnekin saada vuodattaa, kun ei tähän aikaan enää viitsi kenellekään soittaa ja siippakin on töissä.

Eli kiitos ja anteeksi :ashamed:

mibaze + Ponteva 23+0
 
Niiskuneiti26 Tervetuloa!!

Täällä ollut niin leppoisa päivä ,kun tytön kanssa oltu vaan kotona. Aamupäivän satoi niin ei päästy ulos. Illalla käytii meidän porukoilla syömässä ja saunassa. Tulipa tuosta mieleen ,että kun vauva syntyy niin koko perheen saunomiset on taas hetkeksi saunottu. Nyt on ollut niin kiva käydä koko poppoo yhtä aikaa saunassa. Mieskin soitteli Milanosta. Oli ostanut tytölle jotku ihanat lenkkarit tuliaisiksi :) .

ae onpas sinulle ihania ystäviä!

Nyt siirryn heppasivuille..näin keväällä on orivalinnat tammoille edessä. Lähden etsimään sopivia sulhoja tytöille :) .
-Poni ja Manteli 20+3
 
Kyllä taas on tullu tekstiä! Tulin vaan pikaseen kirjotteleen kuulumiset.
Ensin omaan napaan, yöllä kun muutamaan otteeseen olin hereillä, ja muutenkin menin nukkumaan vasta klo 3 aikaan, oli masussa sellanen vilske että ei oo kyllä ennen ollut! Joka kerta kun olin hereillä, pikkunen myllersi masussa. Ihanaa! :)
Olin eilen äitin serkun 50v juhlissa ja nyt olo on kun krapulaisella vaikka vettä koko illan joinkin :LOL: Yöllä kotimatkalla mut jopa puhallutettiin 2kertaa!! ja kumma juttu kun nollaa näytti :LOL:

Oli aika mielenkiintoista mennä juhliin illalla, missä on vielä noita vähän kaukasempia sukulaisia. Koita siinä nyt sit olla naama peruslukemilla kun kaikki jää tuijottaan mun mahaa ja supisee keskenään siellä!
No pikkuserkku, jota en oo nähny ainakaan 7 vuoteen, rohkeni ekana kysyä asiasta.
Ja voi vitsit että olikin ihanaa nähdä niin rakasta pikkuserkkua, oltiin lapsena niin hyvät kaverit ja tosi läheiset ja sit yhtäkkiä 7vuoden tauko. Ja tää pikkuserkku on siis miespuolinen ja se oli niin iloinen ja onnellinen kun nähtiin ja vähän ehkä järkyttynytkin kun en oo mitään kertonu että odotan...

Jäi aivan mahtava fiilis että oikeesti mulla on niin symppis ystävä vielä vuosienkin jälkeen, josta selvästi näki että edelleen se tietty pikkuserkusten välinen rakkaus roihuaa =)
Kun nyt vaan saatais tää ystävyys kukoistamaan ja oltais tiiviimmin yhdessä. Ja tällä pikkuserkulla ei siis ole lapsia, elelee sitä hurjaa nuoruuttaan vielä.

Tää päivä meneekin sitten ihan pilvissä tämän ihmisen ansiosta! ja mikä parasta, avo ja pikkuserkku tulivat oikein mainiosti juttuun :D

Nyt koirien kanssa lenkille ja sitten jos jaksais siivota vähäsen...

-Ikionnellinen Heitsu ja Papu- :)
 
Kiitoksia tervetulokommenteista. Meillä tämä on ensimmäinen lapsi ja synnäri tulee olemaan Naistenklinikka.
4D-ultrasta vielä...kuuluuko siihen muita tutkimuksia, kun mahan päältä otettava ultra?
Olen ajatellut mennä Femedaan ja olisi kiva tietää mihin varautua :D
 
Niiskuneiti26, meillä ei 4d:ssä täällä Lahdessa ainakaan kuulunut muita tutkimuksia, kuin vatsan päältä otettu rakenne- ja 4d ultraus. En tiedä muista paikkakunnista, muuta näin luulisin olevan muillakin. Ei siis mitään sisätutkimuksia tai vastaavia tehdä.
 
Hei kaikille!

Jospa minäkin jo uskaltaudun mukaan kirjottelemaan, kun puoliväli jo onnellisesti ohitettuna. Alusta saakka olen lukenut teidän tekstejä, joskin välillä kun paljon päiviä välissä ja tänne tullut paljon tekstiä, ei kaikkia juttuja ole ihan alusta loppuun tullut luettua...

Vauvaa on toivottu jo pitemmän aikaa ja nyt on toinen raskaus menossa. Ensimmäinen raskaus todettiin rv 9 kohdunulkoiseksi, joten siitä ei tullut kuin paljon surua ja ikävää. Leikkaukseen saakka jouduin ja toisen munanjohtimen menettämään, mutta onneksi yhdelläkin sitten saatiin uusi raskaus.

Nyt siis kaikki on sujunut hyvin ja Vaavi kasvaa hyvin. Oli varsinaisessa rakenneultrassa niin vilkas, että piti käydä vielä kontrollissa kun ei heti saatu kaikkia rakenteita tarpeeksi hyvin tutkittua :D

Laskettu aika on 12.8., enää ei ole montaa viikkoa töitä kun kesä- ja äitiyslomat jo häämöttää B) Synnäriksi tulee TYKS. Ikää meillä on 30 v ja miehellä tänä vuonna 35. Mitäs muuta pitäisi kertoa näin alkuun?

Miten moni muu olikaan menossa TYKS:aan synnyttämään? Millaisia kokemuksia jo siellä synnyttäneiltä siellä on? Voi olla, että tästä on ollutkin jo juttua... :ashamed:

 
Somalle tervetuloa! :wave: Eipä kai tarvi muuta kertoa. Paitsi jos tiedätte jo kumpi on tulossa, tyttö vai poika ja jos haluutte sen paljastaa, niin voin senki lisätä tuonne listalle. =)

Vihdoin löyty meijän prinsessalle vaunut. Käytettynä ostin, kun esikolle ostettiin uutena kalliit kärryt ja reilu ½vuotta niitä sitten vaa käytettiin. Saman merkkiset ku esikolla oli, Herqules. Oltiin niihin tosi tyytyväisiä ja nyt löyty viel ihanat punaset tosi halvalla. =)

Kyllähän se meitin isäntä oli sit eilen baarii eksyny. Heräsin kakskyt yli neljä aamulla kun ovi kävi ja se rojahti sohvalle nukkumaa. Kävin juomassa ja vessassa ja motkotin siinä ohimennen sille. Ollu aika hiljasta miestä tän päivän. Pergele, niin sietää ollakki! Ei mistää tollasesta illalla puhunu. Ei kai sitä munkaan tarvi tästä lähin kaikkea sit kertoa mihin meen ja kenen kanssa. :kieh:
 
Soma Tervetuloa! Ja TYKSistä kyselit... Omat kokemukseni sieltä joulukuulta 2002 ovat erttäin hyvät, henkilökunta oli mukavaa ja muutenkaan ei mitään valittamista. Täällä joillakin on kyllä muistaakseni myöhemmiltä vuosilta huonompia kokemuksia joistain hoitajista... Saa nähdä miten elokuussa sitten on =) Mulla la 11.8. ja TYKSissä taas synnytän.

Tervetuloa muillekkin uusille ja voimia ja :hug: niitä tarvitseville...

Nyt jatkamaan ruoanlaittoa =)

terv. Jennika1983


 

Yhteistyössä