<3<3 ELOMASSUT huhtikuussa <3<3

Täytyy kyl sanoo että oon erimieltä, ettäkö miehet tulee isiksi vasta, kun vauva syntyy ja etteikö he ennen sitä ois minkäänlaisissa "yhteyksissä" vauvaan. Tai meillä ainakin tuleva isi on ollut "yhteyksissä". Erityisesti nyt, kun vauva käy koko ajan todellisemmaksi. Ei musta oo kyllä tuntunut, että oisin yksin tän masuni kanssa =) Tietysti miehiäkin erilaisia. Mutta en kyllä yhtään lähtis vähättelemään tulevia isiä ja heidän roolia raskauden aikana. Tietysti meilläkin silloin tällöin riidellään - se on ihan normaalia. Mutta puhumalla ja kommunikoimalla selvitään. Täytyy osata ottaa myös toinen huomioon ja kattoo välil muuallekin kuin omaan napaan.




 
salah voimia sinulle :hug:

Se, että vauvalla todettaisiinkin Downin syndrooma, ei kyllä ole mikään maata järisyttävä asia. Yhtälailla Downin syndroomaa sairastava lapsi on lapsi. Meillä on lähipiirissä Downin syndroomaa sairastava lapsi ja hän on aivan mahtava tapaus =) Aivan kuten muutkin lapset. Hänkin on yksilö.

Toivotaan, että vauva on terve.
 
Salahille :hug: voimahali! Toivotaan että kaikki on hyvin vauvalla. Inhottavaa kun yhdelle ihmiselle tulee noin paljon isoja asioita mietittäväksi!

Onneksi esikoisesi on kuitenkin ollut koulun kanssa jo reippaampi. Yhdeltä tutultä meni lapsivesi tutkimuksen oton jälkeen 2 viikkoa ja he saivat tulokset. mutta menikö kotiäidillä kauemmin?? jos en ihan väärin muista. Mutta hirveesti tsemppiä odotukseen.

mie sitte vetäsin tunnin tirsat tossa ja poitsu kävi välillä tönimässä et herää jo.. ankeita nää miehen iltavuorot, ja flunssa on niin paha että koko ajan saa niistää.. äsken en ees kerenny niistämää ku valu rinnuksille.. yäk.. mie valun näköjään joka reiästä jotain :kieh:

Tosta isän rakkaudesta, miun mies on toki aina rakastanu lastaan ja ollu pojan kanssa, mutta miusta tuntuu, että nyt tän raskauden aikana ne ois jotenki lähentyny ja isä ois niiku enemmän isä nyt ku aikasemmin, heillä on hirveesti omia juttuja ja mielellään on pojan kanssa kahelleenkin, ennen ei oikeen uskaltanu.. mutta hyvä näin, en valita yhtään kun mie en oikee osaa noita auto leikkejä, prr prr, ja surr surr, mielummin pukisin ja harjaisin, vaikka barbeja :D .

mutta nyt iltapalaa ja teho-osasto, jäikin viimeviikolla näkemättä!!
 
Salah voimia :hug:
Ja voimia myös kaikille miehenjörriköiden kanssa porskuttaville. Minulla ollut hellun kanssa vissiin hyvä tuuri, kun ainut ongelma on ettei se tuo mulle ylettömiä määriä lakritsijätskiä kaupasta, sanoo vaan ettei Möykystä saa tehdä sokeripalloa :kieh:

Sokerista puheenollen, koska tehdään se sokerirasituskoe ja onko se nieltävä mömmö pahaa... Mun ku on tosivaikeeta saada mitään epämiellyttävää alas kurkusta vaikka olis pakko. normaalissa masuttomassa elämässä paastoan 2krt/vuosi, niin en saa eden sitä suolentyhjennysnestettä juotua ku tulee heti yrjönä lavuaariin.

Mut nyt töllön äären. Uus muodin huipulle alkaa justiinsa
 
Halit ja jaksamista salahille! :heart: On varmasti kauheaa elää nyt epätietoisuudessa tuon asian kanssa, ennenkuin asiaan saatte varmuutta. Mutta olen toisaalta samaa mieltä mellulin kanssa, asia ei ole niinkään hirvittävä, kuin jotkin muut vakavat vammat/sairaudet voisivat olla. Toki asia järkyttää näin aluksi, ja on iso asia.. mutta toivotaan silti parasta, että vauvasi olisi terve!

Kiitos poni06, itsekin mietin, että voisiko se kohdunkaulan verestävyys ja rösöinen pinta johtua ihan tästä raskaudesta.. siis että voisi kuulua asiaan.. :/ Kun nyt on alavatsakipu loppunut. Luulisi, että jos olisi jotain tulehdusta tms, ei kipu yks kaks loppuisi. Kävin nimittäin maanantaina ensimmäistä kertaa nyt raskaana ollessani hierojalla, ja kökötin siinä hierottavana hieman epämiellyttävässä asennossa, etukenossa istueltani. Tuli nyt mieleen, josko alavatsakipuni olikin lihaskipua, kun jouduin jännittämään vatsalihaksiani.. kun kipu nyt loppui.. noh, saas nähdä...

Pikkunen kuitenkin heiluu masussa vähän väliä, siitä tiedän että siellä on ainakin kaikki ok =) Nyt vaan sit lepäilen saikulla =)

oda-sofia & pikkunen 22+2
 
Kiitos kaikille onnitteluista.

tänään oli lämmin päivä ja ulkona tuli oltua. Kokeilin miltä tuo haravointi taas tuntuu talven jälkeen ja kyllähän se harava siihen käteen sopi oikein hyvin mutta kun olin jonkun aikaa haravoinut niin tuli kova supistus ja koko alaselkä oli oudon tuntuinen no kesti puoli tuntia makoilla ennen kun helpotti ja onneksi ei tullut enää uudelleen, ei ollut kiva kokemus.


salahille todella paljon :hug: toivottavasti kaikki kuitenkin olisi hyvin. Meillähän juuri oli piina viikot tuon kromosomi tutkimuksen kanssa ja kaksi viikkoa paukahti lisää odotusta kun tarvittiin vielä ne vanhempien verikokeet.
Täällä olleen hengessä mukana muistaen kuinka piinaavaa tuo epätietoisuus voi olla. :hug: :hug: :hug:
 
Voimia Salah :flower:
Taivaannasta sokerirasituskoe tehdään ainakin mulla viikoilla 26-28.
Joskus sellaisessa käyneenä muistelen, että oli sokerilientä, joka maistui hieman colalle.
Ei ole paha juoda. Klaubersuola puolestaan on jotain järkyttävää :x

Tänään oli neuvola ja sain Kelan paprut...tosin en kyllä osaa täyttää sitä kokonaan, pitänee kysyä helppiä palkkahallinnosta.

Sydänäänet kuuluivat hienosti ja oli tosi vahvat. Sf-mitta otettiin ekan kerran ja se oli 20.
Hemoglobiini oli laskenut 121:een ja hoitaja kehotti syömään rautaa joka toinen päivä. Ilmankos on väsyttänyt, kun tän sairastelun lisäksi hemppa noi alhainen. Mulla ei muistaakseni koskaan ole ollut alle 130, yleensä 133-155.
Paino oli hieman laskenut viime kerrasta, mikä on hyvä juttu, koska mulla riittävästi lähtöpainoa :ashamed:

Huomenna taas korvaklinikalle kontrolliin. Toivottavasti eivät enää punkteeraa :snotty:

Hyvää yötä mammat ja masut!

Mikkka + pikku-Raksu 22+1 :heart:
 
Salahille :hug:
Toivottavasti kaikki on pikkuisella hyvin!

Kuinka moni teistä kärsii pahasta siitepölyallergiasta (=joutuu syömään lääkkeitä). Itselläni on lepän ja koivun siitepölyallergia. Huolestuttaa käyttää lääkkeitä, mutta varsinkin koivuaikaan en pystyisi olemaan ilman. Sain lääkäriltä reseptin Nasonex-nenäsuihkeelle sekä silmätipoille. Mitä lääkkeitä teillä on? Nasonex:in selosteessa oli maininta, että jos olet raskaana, niin mainitse asiasta lääkärillesi ennen lääkkeen aloittamista. Mutta onneksi raskaus ei ollut "Älä käytä lääkettä, jos jokin seuraavista toteutuu"-listalla. Silti ei tunnu kivalta, että joutuu käyttämään lääkkeitä.

Pikkuinen on alkanut kutittelemaan (aiemmin oli vain kuplia). Ja maha on pullahtanut niin komeaksi, että jopa miehet työpaikalla ovat uskaltaneet tulla kyselemään, että oletko raskaana. Tosin yksi väitti arvanneensa jo tammikuussa!! Mitenköhän se senkin on arvannut, kun ei olla edes päivittäin tekemisissä eikä istuta samassa kerroksessakaan? No kaipa ne miehetkin voi olla tarkkasilmäisiä?!

Marikki ja pikkuinen 20+2
 
Marikki A Minä soitin juuri aamulla Hussin teratogeeniseen keskukseen ja kysyin, että mitä siitepölyallergia lääkettä saa käyttää raskauden aikana ja sieltä täti vastasi, että kaikkia saa käyttää. Olin ihan hoo moilasena, kun lekuri esim. sanoi, että ei Nasonexia(jota olen ennen käyttänyt) eikä Xyzal5mg tabuja saa käyttää. Lääkäri sitten kirjoitti Histec reseptin ja sen eilen hain, mutta vielä en ole aloittanut. Pitäisi ajoissa aloittaa lääkitys, ettei mene pahaksi. Mulla ainakin menee niin pahaksi, että hyvä että henki kulkee. Olen ollut aika paniikissa tämän allergian suhteen ja olen ajattelin, että jospa sitä teratogeenisen keskuksen tätiä uskoisi ja alkaisi käyttämään Histeciä. Ei se varmaan vauvallekaan ole hyväksi, jos äiti on ihan tuskissaan monta kuukautta.

Huh, tulipa sekava selostus...
 
Sone
Nea85: Ei meilläkään sanottu niitä pituuksia tai painoja, eikä merkannut ylös, harmi vaan, koska vauva on pieni ja kasvun kontrolliin mennään.

Niin, oliko täällä ketään muuta kenen vauvan kasvua seurataan?

Salah::hug: Koita jaksaa!


Parisuhteesta on puhuttu täällä.. Meillä on taas pitkästä aikaa tosi hyvä jakso menneillään, stressi ehkä helpottanut töissä. Meillä ei ryyppäämisestä tai menoista tule riitaa ikinä, mies käy harvoin ja ottaa kohtuudella. Nahistelu on meillä se yleisempi juttu tai mököttäminen, kumpikin tekee sitä väsyneenä ja stressaantuneena.
 
Tukkoista Huomenta!!

Alkaa ottaa päähän tää tukkosuus.. naama on niin nätin näkönen kaikkine kirkkaanpunasine nenineen, tukkaki on taas vaihteex kauheen näköne..

Ihanaa et alkaa viikonloppu, saa taas hyvää ruokaa, tehää yleensä vkloppuna sellasii kivoja extra ruokia, mitä ei jaksa viikolla väsätä!!

Pitäs vaan tänää jaksa vähä siivoilla, ku huomen aamulla ois tulossa vieraita.. ja pyykkiä pitäs pestä kanssa, ollu niin väsy olo, että en oo jaksanu tehä mitään pariin päivään..

Mut nyt pitä sjaksaa tehä vähän töitä!!

Äiti lpr 22+3
 
Huomenta!

Minulla on joka raskaudessa laitettu vauvan mitat neuvolakorttiin. Siis ne mitat mitkä on otettu np- ja rakenneultrassa.

Sone: Minä käyn vauvan kasvuseurannassa 4 viikon välein. Syynä tähän on minun kilpirauhassairaus, joka voi aiheuttaa vauvalle kasvun hidastuman sekä ennenaikaisen syntymän riskin. Edellisessä raskaudessa meni kyllä just päinvastoin, vauva oli 56 cm pitkä.

Vaunut on nyt sitten hommattu. Vaikka miehen kanssa päätettiin, että mitään ei hommata valmiiksi. Aloin sitten miettimään, että mitähän nuo vanhemmat lapset ajattelevat jos vanhemmatkaan eivät usko tämän päättyvän hyvin. Pakko se on katsoa luottavaisesti tulevaisuuteen, ja uskoa, että huono tuuri ei voi tulla kahdesti samaan perheeseen.

Niin, meille tuli Emmaljungan Cangaroot City kopalla. Kaikenlaisia vaunuviritelmiä on tullut lapsilla kokeiltua, ja nyt on vuorossa nämä.

Salah: voimia sinulle :hug:

Minunkin tuli näitä asioita käytyä läpi alkuraskaudessa. Kohtukuoleman jälkeen päätettiin miehen kanssa, että otetaan vastaan se, mitä meille annetaaan. Meidän vallassa ei edellisen vauvan elämä ollut eikä tule koskaan olemaan. Ihan yhtä rakas hän olisi ihan omana itsenään.

Töihin suuntaa nyt tieni. Ai niin, tuli eilen ainakin todistetuksi, että meidän vauva kuulee jo kohtuun. Jouduin painamaan tööttiä isossa autossa. Kun alppitorvi törähti, niin johan tuli tomera potku mahaan. Reppana säikäti ihan tosissaan.

Scala rv 23
 
Heipat vaan masuleille!

En oo jaksanu/ehtiny..kirjotella..Aapeli pitää hereillä yölläkin potkimisellaan..

:/

viikon päästä olisi ultra, onko ketään käyny porin keskussairaalassa rakenneultrassa?

Kertooko ne kätilöt kumpi on tulossa??

Äitin pienempi muru opettelee kirjottamaan.. :heart:
Nenä on tukossa ja olo on kuin valaalla..ei siis häävi ollenkaan.

Joku puhui vuodoista..Mulle neuvolan akka sano että täällä päin lääkäri ei edes tutki pientä vuotoa, voi kuulemma ruveta enemmän lorottaan..

voisin valittaa vaikka romaanin verran mutta en viitti. Mies on ollu ihana taas hetken..Mulla heittää noi hormoonit häränpyllyä |O
 
Salamatkustaja, mä kävin maanantaina rakenneultrassa Porissa. Ei kerrottu oikeen mitään muuta kuin, että kasvanut on niinkuin pitääkin. Ensimmäisessä ultrassa ultraaja oli tosi iloinen ja reipas nainen ja puhui meille kaikkea mitä löysi. Saatiin hyviä kuviakin mukaan.

Tämä nainen ei meinannut ees saada niitä kuvia ja mittoja otettua. Tosiaan aina kun kysyin jotain niin ei osannut oikeen vastata mitn. Toivotaan, että sulle käy parempi tuuri.

Tänään taas hakemaan lisää sairaslomaa :headwall: Tää flunssa on nyt vaivannut jo melkeen pari viikkoa. Alkaa huumori loppumaan.
 
salah :hug: Paljon voimia koko teidän perheelle.

Juuri kävin neuvolassa. Kaikki hyvin. Nyt mitattiin kohtua ja sf oli 19 cm. Yläkäyrälle mitta meni. Sykkeet löytyi hakemisen jälkeen ,kun vauveli oli niin villissä. Ne oli 150 luokkaa. Ei ultrattu ollenkaan ,kun olimme viikko sitten siellä rakenne ultrassa. Laitettiin jo kolmen viikkon päähän uusi aika ,kun nyt seuraataan noiden supparien takia tiuhemmin. Hyvä niin ,kun neuvolassa on kiva käydä :) .

Me ollankin tytön kanssa kahdestaan viikonloppu. Mies lähti Milanoon viettämään kaverin 30-v synskiä. Mua ei innostanut lähteä mukaan ,enkä olisi nyt edes voinnutkaan. Ihanan rauhallinen viikonloppu tulossa.

Nyt laittaan ruokaa. Heipat!
-Poni ja Manteli 20+2
 
Voimia salahille :hug:

Iltavuoroon olis tänää mentävä. Kiinnostus taas täys sata... :headwall:

Mä näin viime yönä unta synnytyksestä. Synnytin kotiin ja vauva paino vaan reilut 600g...Mutta selvis kuitenkin hienosti. Aamulla kun heräsin olin ihan paniikissa, et etten kai vaan oikeesti oo synnyttäny. :eek: Onneks oli vaan unta, saa vielä pysyä hyvän tovin masun uumenissa. =)

Jaksuja kaikille joilla on isännän kanssa hankaluuksia! :hug:

Suihkuun... :wave:


 
salahille :hug:

Meillä oli eilen neuvola, ja kaikki oli ihan kunnossa eli:
Rv 22+5
Paino: +505g/vko (onpa tullu sitten herkuteltua....) yht. painonnousu siis 5,2kg
Turvotus: -
RR: 122/90 sain mittarin kotiin seurantaa varten, ja ainakin eilen illalla oli ihan normaalit paineet kotoa, taidan siis vain jännittää nuilla neuvolakäynneillä
Pissa: sokerit plussalla, mutta mullahan onkin jo insuliinit käytössä
Hb: 136
Sf-mitta: 22cm
Vauvan syke: 155
Vauvan liikkeet: ++

Liitoskipuja on siihen malliin, ettei puhettakaan mistään lenkillä käymisestä, neuvolatäti neuvoi hankkimaan tukivyön, on kuulema auttanu monia.
Kelan paperit sain mukaan, mutta ajattelin täytellä ja palauttaa ne vasta kun uus äitiyspakkaus on tullut jakoon :)
Flunssa jatkuu edelleen, olo on ihan kauhea kun ei jaksa mitään tehdä ja pää on täynnä räkää.

Täällä on ollu puhetta miesten haluista ja seksin kaipuusta. Miun täytyy kyllä antaa pisteet siipalle, en ole kokenut minkäänlaista painostusta seksiin, hellyyttä olen kyllä saanut enemmän nyt ku koko suhteen aikana yhteensä :heart:

Mutta nyt täytynee alkaa kirjoittaa koulutehtäviä, vaikka aivot tuntuvatkin olevan jumissa.

mibaze ja Ponteva 22+6
 
Mulle on nyt pesänrakennusvietti iskenyt täysillä! Aion vaihtaa vähän järjestystä; irroitin hoitotason meidän hoitopöytäkaapista(siis nyt siitä tuli vain kaappi) ja siirsin vauvan vaipat vessan hyllykköön, nyt sain lisää tilaa vauvan vaatteille. Viikonlopun aikana käyn läpi vauvan vaatteet, että mitkä säästän ja mitkä laitan myyntiin. Pesukoneessa on kutistumassa bambu-ja hamppukankaat, joista ompelen sitten vaippoja vähän lisää.

Sain tänään tosi ihanat äitiysfarkkucaprit, sopii ihan täydellisesti mulle(ostin nettikirppikseltä)! Nyt ei sitten muuta oikeastaan tarvitsekaan, mulla on muutamat kesäiset äitiyshousut, parit ei niin kesäiset ja hameita monia. Paidat on vaan vähän venahtaneita, kun oli niin iso maha viime raskauden loppupuolella, mutta niitäkin nyt olen ostellut muutamia(ei äitiyspaitoja, mutta muuten sellaisia että peittää masun). Tavallisetkin farkut kävisi, mutta hiertää leikkausarpea.

Mistäs te keskustelitte... Scala, on tosi kiva että ostitte vaunut, ettekä ajattele vain pahinta =)

Parisuhdeasioista... mun mies on tuntenut itsensä ulkopuoliseksi kun minä olen ollut raskaana, ainakin kun odotin poikaa. Hän ei oikein osannut ajatella että vatsassani todellakin on hänen lapsensa... auttoi kyllä kun rohkaisin kuuntelemaan ja kokeilemaan liikkeitä. Sitten kun poika syntyi, niin mies sai ensimmäisenä lapsen syliinsä ja pestä ja pukea hänet, ja minä jäin tietysti kokoonkursittavaksi:) Siitä kyllä tuli erityinen side heidän välille. Nyt tätä toista lasta odottaessa tilanne on helpompi, kun meillä tuo poju jo on huomion kohteena. Mutta kyllä olen huomannut että mies kaipaa enemmän erityishuomiota, ja joskus on hankalaa kun mulla ei ole aikaa sitä hänelle antaa.

Sokerirasitus tehtiin mulle viikolla 15 ja toinen on ennen viikkoa 30 eli kai tässä kuukauden kuluttua suurinpiirtein. Tänään on mulla muuten kasassa 22 viikkoa, siis odotettu etappi sekin ainakin minulle.. nyt voi lapsi jo selvitä hengissä vaikka syntyisikin, ainakin mahdollisuuksia on. Mulla ei kyllä pitäisi olla mitään riskiä ennenaikaiseen synnytykseen, kun ei tuo ekakaan luonnollisesti ulos tullut!

Ihanaa kun on kevät; poika pääsee hiekkalaatikolle rypemään! Miehellä on sellainen käsitys ettei lapsia saa viedä ulkoleikkeihin ennen kuin sitten kun eivät enää syö hiekkaa :headwall: En taida kyllä ihan niin kauaa odotella, hiekkalelut odottaa :)
 




Olen kanssa huomannu että siellä on niin monen sortin kätilöö..toiset ihan persereikiä ja toiset niin ihania että oksat pois.




Alkuperäinen kirjoittaja Ennu:
Salamatkustaja, mä kävin maanantaina rakenneultrassa Porissa. Ei kerrottu oikeen mitään muuta kuin, että kasvanut on niinkuin pitääkin. Ensimmäisessä ultrassa ultraaja oli tosi iloinen ja reipas nainen ja puhui meille kaikkea mitä löysi. Saatiin hyviä kuviakin mukaan.

Tämä nainen ei meinannut ees saada niitä kuvia ja mittoja otettua. Tosiaan aina kun kysyin jotain niin ei osannut oikeen vastata mitn. Toivotaan, että sulle käy parempi tuuri.

Tänään taas hakemaan lisää sairaslomaa :headwall: Tää flunssa on nyt vaivannut jo melkeen pari viikkoa. Alkaa huumori loppumaan.
 
Salah voimia teille!! :hug: Mä en tiiä kuinka kauan menee tutkimustuloksissa kun vauva vielä mahassa mutta meillä esikoiselta otettiin ne kromosominäytteet syntymän jälkeen ja niissä meni kaks viikkoa. Meillä oli vauvalla kaikki Down-piirteet (kieli ulkona, naaman muoto, niskan velttoisuus, neliraajapoimu..) mutta terve tyttö olikin! Toivotaan että te saatte myös hyviä uutisia! Ja mua lohdutti silloin tosi paljon äitini sanat kun itkin sairaalassa vauvaamme ja sitä mitä tulevaisuus tuo niin hän sanoi että ei niitä "vammaisia" lapsia anneta kenelle tahansa vaan Luoja on nähnyt meidän olevan sille oikeat vanhemmat. Ja niitä vastoinkäymisiä annetaan jokaiselle jokaisen voimien mukaan. Silloin musta tuntui että kyllä me saadaan voimia ja apua jaksaa sen asian kanssa eteenpäin. Erinlaistahan se tietenkin on omallalaillaan. Mutta ainakin Down-lapset on yleensä onnellisia! Eikä ne murehdi sellaisia mitä me terveet. Mutta toivotaan että kaikki menee parhain päin!

Allergiasta ootte jutellu. Ootteko muut jo tukossa sen takia? Mulla nenä aina vaan tukossa, ensin flunssaa ja luulen että vaihtuu lennossa allergiaoireisiin. Eli seuraava "terve" hetki sitten kesällä! :kieh: Ihana vaan niiskuttaa kassalla silmät punasena. Täällä on kyllä tuo ilmanlaatu todella huono tuon katupölyn takia että sekin varmaan vaikuttaa.

Vaunuista kävin eilen niitä kattelemassa ja löysin yhet jotka nousi suosikiksi siinä liikeessä eli Hequles Raptor 3 spin (olikohan just noin kirjotettu mutta kuiteskin). Kolmipyöräiset ja vihreä-mustana. Saa nähä mitä isäntä tuumaa kun vien sen kattomaan. En halua tavallisia vaunuja vaan jotkin "kevyemmät" versiot vaikka nuokin aika jämäkät on.

Mutta nyt valmistautumaan iltavuoroon ja laittaan lapsille kamat valmiiksi jos lähtevät tältä päivän aikana mummolaan.

Jaksamista kaikille!

Mammaliini83 ja "Api" rv 21+3
 
Kiitos kaikille :hug:

En ollenkaan sano että downin syndrooma olisi paha asia. Yhtä rakas poika se silti on :heart: . On vaan itsellä todella paha olla. Ja kun ei tiedä mitä tapahtuu. Miehellä on myös paha olla, mutta yrittää mua koko ajan piristää.

Onneksi mun oma äiti ja isi tulee tänne suomeen huomenna :heart:

Kiitos ihan mielettömästi tosiaan kaikille täällä tukena oleville. Koittakaahan taas jaksella

salah ja prinssimme 19+4
 

Allergialääkkeistä:
Konsultoin lääkäri-tuttavaani, ja hän kävi allergialääkkeistä raskauden aikana keskustelua myös kollegoidensa kanssa. Eli seuraava on viiden lääkärin lausunto: Nasonexin sisältämät vaikuttavat aineet ovat sinänsä vaarallisempia sikiölle kuin steritsiini (esim histecin sisältämä vaikuttava aine). Mutta koska nasonex on otetaan nenäsuihkeena, verenkiertoon pääsee niin vähäisiä määriä aineita, että lopputulemana on, että nasonex on jopa parempi kuin suun kautta otettavat allergialääkkeet. Mutta joka tapauksessa sekä histeciä että nasonexia voi käyttää suht turvallisin mielin. Vaarallisempaa on se, että äidillä ei henki kulje.
 
Allergiasta: En ole nuorempana ollut allerginen millekaan, mutta viime raskauden aikana 4 vuotta sitten puhkesi siiteplolyallergia. Ja taalla Israelissa kun asun, olen allerginen oliivipuulle. :) Kukinta ei ole viela alkanut tana vuonna. Minulla on Telfast -nimista laaketta ja siina lukee ettei kay imetysaikana. En kylla taida uskaltaa ottaa odotusaikanakaan, sen sopivuudesta on ristiriitaista tietoa. Onko Telfast tuttu laake siella pain?

Helmi71 ja massu 21+2
 

Yhteistyössä