<3<3<3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 Maaliskuussa <3<3<3

Hejjj, miten tää voi näyttää koko ajan, että mä oisin kirjautuneena tänne sisälle, vaikka en ole?? (siis paitsi tietysti nyt :D) Mutta siis koko ajan tossa mun profiilissa on tuo vihreä pallo, vaik en ois kirjautunut ja käyn täällä katsomassa.. vai onko joku muu mun tunnuksilla täällä..? Outoa... Vai meinaaks toi vihreä pallero edes sitä, että paikalla.. ?

Kukkaiskeijulle Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!! Mua harmittaa edelleen, että ei saatu rakenneultrasta yhtään kuvaa :( Mutta sen tekikin joku vanha lääkäri.. ois varmaan erikseen pitänyt kuvia pyytää, mutta mä luulin, että ne kuuluu ihan asiaan eikä tartte erikseen pyydellä..: /
 
Viimeksi muokattu:
Moi!

Rakenneultrassa käyty ja mut voi sit poistaa listalta. :'(

Viime viikolla viel neuvolassa sydänäänet ihan ok. Nyt en tosin ollukaan liikkeitä tuntenu, mut muutenkin viel huonosti tuntu.

Nyt rakenneultrassa lapsivettä ei ollu ja vauvan sydän ei sykkiny, eli oli menehtyny kohtuun. Syytä ei tiedetä, mutta kaiketi sillä mun infektiolla muutama viikko sitten oli osuutta asiaan? Selvinnee myöhemmin, kun sikiö ja istukka tutkitaan.

Maanantaina käynnistellään synnytys. Toivottavasti ei oo kovin kivulias kokemus, kun muuten on kuitenkin niin surullinen.

Oon aatellu, et ehkä sen infektion seurauksena vauvalla ois ollu joka tapauksessa sit jotain "ongelmaa" ja luonto hoiti asian näin, mua helpottaa sellainen ajatus...

Toivon sydämeni pohjasta, ettei kellekään muulle kävisi mitään vastaavaa enää ja vauvat syntyisivät heinäkuun tienoilla sit terveinä tähän maailmaan.
Hyvää odotusta joka mammalle.

Elli ja Enkeli-Terho 19+6
 




...No nyt onnistui! Eli ylemmässä näkyy tosiaan miten raukka on siellä linkussa...Ja toisessa niin kaunis profiili ;) :heart:

Hah, vähän oli säätäminen kun en ensin huomannut että noissahan näky mun koko nimi henkkareita myöten! Ei onneks ollu kun ehkä minuutin tuossa...:ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
NiQ
Ellille suuren suuri halaus :hug: oon tosi pahoillani!

Pearl kiitos vastauksesta :) en mä tuosta 20+0 tuomiosta niin huolissani oo, koska oviksen tituttelun mukaan nyt olis olluki vasta se 20+3, mut häiritsee vähä tuo reisiluu, mutta toivotaan että se olis vaan mittavirhe ku tuskin tuossa kuitenkaan kovin isoista milleistä kiinni ole.. kai (?). Me saatin siksi tuo kontrolliaika (kuulemma) koska tuota laskettua aikaa on nyt säädetty monta kertaa välillä 7.7-23.7, joten saa lääkäri tehdä viimeisen tuomion lasketusta ajasta :)

NiQ & Pena 21+1 (mennään nyt näillä vanhoilla lääkäriin saakka)
 
Elli :hug: Tosi, tosi ikävää kuulla tällainen uutinen :( Voimia suruunne!

Kukkaiskeiju ihana ultrakuva <3

Zumbasta vielä Kiitos kommenteistanne! Kyseessä on siis Turun urheiluliiton Jumppala. Ihan avoimesti mainoksissaan tiedottavat tästä zumba-kiellosta. Mä jäin Mayingan tavoin ihmettelemään sitä, mikä tekee zumbasta niin erityisen lajin, että juuri se pitäisi kieltää raskausaikana. Eikö myös monissa "hc-aerobiceissä", bodycombatissa, -pumpissa ym. ole vastaavanlaista kuormitusta :confused: Tästä asiasta kaipaisi tosiaan vähän faktatietoa..

Nyt pitää mennä, paremmalla ajalla lisää :)
Viikonloppuja kaikille!

Pihlamaria & Hippula 20+1
 
Voi Elli, olen todella pahoillani. Hirveesti voimia teille :heart:.

Aina vaan lisää näitä huonoja uutisia :'(, toivottavasti näitä ei enää tulisi lisää.

Paljon taas tekstiä tullut, päivittäin kyllä olen lukenut mutta nyt jaksaa oikein ruveta vastaamaan. Pari päivää olin töissä oksutaudin jälkeen ja aika väsyneissä oloissa menin :(.

Isyyslomasta: Mies jää heti vauvan synnytyessä isyyslomalle ja pitää sitten viellä kesäloman siihen perään. Saa olla pitkän pätkän kotona kesällä :) Ilmoittanut jo töissä jäävänsä kesäheinäkuussa isyyslomalle ja sitten ilmoittaa kun vauva alkaa syntymään.

Olot synnytyksen jälkeen : Esikosta tehtiin eppari ja muutamia tikkejä tuli. Istuminen kovalla penkillä oli hankalaa, muuten ei mitenkään hankalaa ollut. Toisen synnytyksen jälkeen olo oli tosi hyvä, samana päivänä kun tultiin kotiin kävin jo rauhallisella kävelylenkillä. Eli hyvin olen palautunut. Petipuuhiin päästy kun pahimmat jälkivuodot ohi, noin kolmisen viikkoa synnytyksestä. Ja jälkivuoto ollut noin kuukaudessa kokonaan loppu, en nyt ihan tarkkaan muista :D Kunnon liikunnan aloitin kakkosen jälkeen kun jälkitarkastus tehty.

Nukkumisesta: Tyttö nukkui ekan kuukauden välissä, sitten siirtyi omaan sänkyyn meidän huoneessa. Nukkui siellä sitten kaksi ja puol vuotiaaksi, jolloin siirrettiin omaan huoneeseen. Poika nukkui reilun puol vuotiaaksi meidän välissä, kätevää imetyksen kannalta :) Sitten aina vajaan vuoteen asti nukkui alku yön omassa sängyssä meidän huoneessa ja loppu yön meidän välissä. Oiskohan noin kahden vanhana siirretty siskon kanssa samaan huoneeseen, missä nukkuvat edelleen yhdessä. Vauva tulee sitten meidän huoneeseen ja todennäköisesti väliin, mutta sittenhän sen näkee.

Vauvavakuutus: Ei olla otettu isommille lapsille ja tuskin tulokkaallekkaan. Mekin asutaan pienellä paikkakunnalla, eikä täällä ole yksityisiä. Ihan hyvin ollaan tk:hon päästy ja hoidettu. Vaikka onneksi aika vähillä käynneillä ollaan päästy.

Nyt keskittymään telkkariin :)

Muumi ja pikkumies 22+1 :heart:
 
Ellille: Otan osaa. Todella kurjaa. Yrittäkää jaksaa koko perhe.:hug:

Kuukaiskeiju: Ihanan ihana ultrakuva!

Kärsiikö kukaan muu migreeneistä? ja miten lääkitsette itseänne? Mulla on ollut noita migreenikohtauksia suht usein ja panadolia on tullut napsittua..Otenkin niidenkin syöminen arveluttaa, mutta neuvolassa käskivät syömään lääkkeitä, ettei sikiö kärsisi kivuista. Tunteekohan sekin ne kivut?:confused:

Luglio 20+6 ja Viiru
 
Musta on varmaan tulossa kohta vainoharhanen.
Siis kun meille täällä palstalla jaksaa edelleen tapahtua näitä menetyksiä,niin oon alkanu pelkään et olenko mä seuraava suru uutisen antaja:(
Mietin kokoajan et liikkuuko vauva nyt muka ihan tarpeeks näille viikoille? Eikö potkujen pitäis olla jo oikeita potkuja?
Tuntua joka päivä useesti?
Onko mun vauva kumminkin vähän liian hiljanen kun kunnon potkua tulee ehkä vain kerran päivässä ja sitten vain sellasta möyrymistä.. :(
Ihan hirveetä...nää kaikkien menetykset vie vähän niinku itseltäkin toivoa että kaikki menis sittenkään loppuun asti hyvin..:'(

Nenna ja möykky 22+2
 
Nenna: Mullakin tuntuu vaan möyryämistä pääasiassa, mutta tosiaan, kuten kuvassa näkyy niin eipä tuo asukki taida kauheasti voimaa niihin potkuihin saada tuommoisessa asennossa :D Pistäähän nämä miettimään ja suremaan, mutta nyt vaan muistat kuitenkin iloita siitä omasta onnesta joka sulla on.

Nukkumisesta: Mä kerroinkin aiemmin, että petyin kun tyttö ei halunnutkaan nukkua vieressä, mutta täytyy tarkentaa, että tämä tapahtui siis vasta lähempänä vuoden ikää! Meillä oli siihen asti oman sängyn laidalla sivuvaununa pinnis ja käytännössä nukku siis vieressä/pinniksessä johonkin vajaa vuoden ikään asti. 7 kuisena alko itse ryömiä syönnin jälkeen omaan petiin, joskus nukahti vierelle. Sit 9 kuisena kun lopetettiin yösyömiset niin nukku pääasiassa siinä omassa sängyssä. (Tai nukku ja nukku, heräili siis, minkä takia tosiaan muutettaessa laitettiin omaan huoneeseen, jolloin siis alko nukkuun kokonaisia öitä vuoden iässä)
Nytkin on sit tavoitteena pitää kyllä vauva sivuvaunussa/kainalossa ja varmaan sit unista riippuen jossain vaiheessa (ei kiirettä) isomman kanssa samaan huoneeseen.

Masusta: Oli ollut puhetta miten monia inhottaa jos vieraat kommentoi tai koskee mahaa... Mä en itse koe sitä pahana. Varmaan jos ihan ventovieras satunnainen ihminen tulis ni sit, mutta tutut kyllä saa koskea vaikka eivät mitään sydänystäviä oliskaan :) Eihän se kosketus sitä vauvaa vahingoita. Kommentit voi sen sijaan olla rasittavampia... Eka raskaudessa Mua alko tympäseen jo kuulla aina se sama "hauska" vitsi että "no sä ootkin näköjään syönyt pullaa kun on maha noin kasvanut" *vaivautunutta naurua*. En mä sitäkään pahana ottanut, mulla tosiaan tuli kaikki kilot mahaan ja tisseihin, mutta ei vaan jaksa tommosta muka hauskaa läppää päivästä toiseen meni minne meni. Onkohan tuo joku juttu tällä alueella... Mahan kokoakin saa kommentoida, mutta että aina se pulla, pläh. onneks kukaan ei vielä ole tuota alottanut.

Nyt silittämään noita ihania pieniä vaaleanpunasia tyttöunelmia valmiiksi kaappiin :heart:
Kukkis ja neiti 20+6
 
Ei kai nyt kukaan kuvittelekaan, että vauva siitä mahan lääppimisestä huonoa tykkäisi :D
Mulle se koskettelu vaan on henkilökohtaiseen tilaan tunkeutumista, ja sinne ei ole tervetulleita kuin oma perhe ja läheiset. Rupean varmaan kohta silittämään takaisin, taas tuli töissä kaksi tätiä oikein kunnolla kokeilemaan vatsaa edestä ja sivuilta. Meinasin sanoa, että ne on kyllä ihan pullalla hankitut jenkkakahvat, mutta tyydyin taas vain hymyilemään ja poistumaan paikalta.

Kukkiksen kanssa samoilla linjoilla kyllä noista kommenteista, aina ei jaksais niitä samoja "hauskoja" sutkautuksia. Oma ärsytys noiden kommenttien osalta on lieventynyt nyt kun on ihan selkeä raskausvatsa, eikä vain löysentynyt olemus ja kaamea turvotus. Alkuaikoina nuo kaikki paino kommentit kyllä saivat välillä sapen kiehumaan.
 
NiQ
Mulla kans keittää noi mahantaputtelijat. Ärsyttää kun ne tulee mun henkilökohtaiselle reviirille, kun en muutenkaan tykkään että ihmiset koskee muhun (ei siis tietenkää koske kavereita ja lähisukua). Vois edes kysyä etukäteen että saako mahaan koskea...
 
|OHei pearl! Hyvä että sanoit tosta henkivakuutuksesta:).Miehellä se on mutta mulla ei,enkä tajunnut että sen voi lapsillekkin ottaa.Täytyy heti ens viikolla noi lapsille ottaa,noille kolmelle maksaa jotain 70e vuodessa(yläkanttiin)+oma.Ja jos saa jotenkin yhdistettyä tohon miehen vakuutukseen.Ei paha hinta!:)

Samoilla linjoilla kun sillis,enmä tykkää muutenkaan että mua tullaa läppimään miksi sitten raskaana ollessa:D.Ja joo,aletaan vaan silittämään takasin:D.Voisi olla pokassa pitelemistä:D.

Mua lähinnä ärsyttää kommentit "onpa sun maha iso!","koska oikeen synnytät,vasta silloin?!!"
Ja sitten jos se olisi pieni masu niin siitäkin tulisi varmana sanottavaa.

Lastenhuone meillä on täyteen buukattu:D.Kaikki kolme nukkuu samassa huoneessa,pienet kerrossängyssä ja esikoisella runkopatjasänky siellä.Mutta tykkään tosta huoneesta vaikka aika ahdasta onkin:).Vauva tulee meidän makkariin,nukuttiin olkkarissa aika pitkään että vanhin sai oman huoneen mutta nyt vaihdettiin tämä järjestys jonkun aikaa sitten:)
olkkariin sohvan taakse jää myös leikkitilaa.Välillä ahdistaa ja haluaisi lisätilaa mutta tässä on todella mukava asua.Meillä siis 75 neliötä+sauna.(ja törky kallis vuokra!!)

Niin ja kakkonen muutti ykkösen huoneeseen kun oli jotain puol vuotta(?) ja kolmonen muutti sinne vissiin samanikäisenä.Mihin tämä aika on mennyt??!.En yhtään muista,tuntuu kuin siitä olisi sata vuotta vaikka toi pienin täyttää toukokuussa kaksi.
Meillä on kaikki lapset nukkunut huonosti alkuun ollut koliikkia ja sen jälkeen on heräillyt kokoajan vaikka vieressä nukkuisivat.Herätyksiä tullut vuoden ikään asti yössä 4-8krt.Varmaan siksi en muistakkaan.Ja noi on aika tykännyt herätä aikasin,joskus 5-6 aikaan
|O Tämän viikon ovat heränneet 5.20,olen nukkunut siinä vieressä kuuteen sitten ollut pakko nousta.
Meniköhän nyt vähän aiheen ohi:D.Täytyis varmaan nukkumaan mennä.

Äääh,tänä viikonloppuna pitäisi kuullemma alkaa miettimään miehen kesälomia.Ei tosiaan saa pitää montaa viikkoa kerralla joten hankalaksi menee.Kun tietäisi koska tää vauva meinaa syntyä niin olisi helpompi miettiä.Isyysloma tosiaan sitten mutta kesäloma pitäisi olla jotenkin järkevästi kun "etätyttö" tulee silloin.Oliko täällä muita uusperheellisiä,miten teillä lomat menee??.Ei taas jaksaisi miettiä yhtään.On ollut paljon helpompi synnyttää noita kevät vauvoja kun ei ole mennyt näin hankalaksi:D
Ja sekin mietityttää kun meillä ei vahteja ole kun mun äiti,miehen suku asuu 500km päässä.joten synnyttämään lähtiessä ei montaa vahtia ole.ja vielä kesä aikaan kun moni on mökeillä ym.
Enkä haluaisi yksin mennä.Kyllä nekin siitä järjestyy,kaikkea vaan osaan stressata:D

Vointeja!!! Mm itu 21+6
 
Hei

Halusin taas pitkästä aikaa tulla tänne kirjoittelemaan kun kerrankin sellainen rauhallinen hetki löytyi. Tai siis kiirettä pitää kun iltapäivällä olisi kotona sisustuskutsut, vaikka ei nyt kovasti olis ylimääräistä virtaa kutsuja pidellä. Mutta nämä on niin ihana ja erilaiset kutsut et pakkohan nämä on pitää :)

Tuosta mahan taputtamisesta. Mä olen hoitoalalla ja minulla omia potilaita jotka tulleet sitten tutuiksi käyntiensä vuoksi. Osa heistä luulee että olemme jo kavereita ilmeisesti kun haluavat taputtaa mahaa :kieh:

Minun kohtaa voisi laittaa tyttölupaus.Laskettuaika pysyi samana.

Hei kysympä sellaisen jutun että onko teillä kenelläkään ollut raskauden aikana nuhaa,ei siis poskiotelotulehduksia vaan ihan nuhaa ja tukkoisuutta. Mulla ollut jo 10rvk:lta lähtien ja alkaa jo pikkuhiljaa voimille ottaa ku nuha saattaa yhtä-äkkiä alkaa ja kunnolla tippaseen. Sain eilen sitten Otrivin nenäsumutetta et jos se auttaisi oloa. Meinas alkaa kirjoittamaan sairaslomaa ku hieman nuhan vuoksi ilmeisesti tähtiä näkyny ja supistellut, mut en haluannut vielä jäädä.Raskausmyrkytys testit tehtiin ja ne neg.Jos viel kuukauden pystyis olemaan töissä niin sit vois jäädä pois odottamaan äippälomaa.

Mut nyt hieman siivoileen.

Hyvää vkl:a mammat

Niinikki81 22+5
 
heippa!

tänään tohinapäivä,ku tyttö menee eskarikaverin syndeille ja kutsusta just katoin,et nehän on kaksostytöt!!!!eli täytyy kipaista viä toisellekki lahja:)sit mä lähen kuopuksen kans sillävälin kirpparikierrokselle:)

meillä tää pienin ihan hulluina vauvoihin!naurettiin,ku oli pukenut jotku 68cm koon vauvan henkselihousut päälle,piti niitä 2päivää,ei millään pois....jemmasin ne sit yx yö...olihan tiukat trikoot,ja ku kuopuksen oma koko on 92-98cm;)kaveripiiris on paljo vauvoja ja meidän tyttö aina aivan onnes niiden vieres istuu ja heijaa setterillä:)toivottavasti on yhtä onnellinen sit omasta pikkuveljestä:)

ELLI:niin kamalaa!!!!!!!!!otan osaa.kaveri kävi ton läpi pari vuotta sit.ja 2 kertaa peräkkäin....19 ja 21 viikoilla todettiin hänellä kohtukuolema:( nyt heillä on terve pieni poika!!:):)

jotain palautumisesta SYNNYTYKSEn JÄLKEEN ollu aikasemmin puhetta....ite oon ollu aina positiivisesti yllättynyt miten nopeeta se kävi:) ja viimesin synnytys mulla päätty hätäsectioon ja siitäki palauduin viikos normitilaan,vaikka aluksi olin varma et menee vuosi....
ratsastamassa kävin section jälkeen 2viikon päästä,en ny esteitä pomppinu,mut suht normisti muuten.ainut harmi ollu jälkivuoto!!!!kestäny n.4viikkoa aina!!!!tai viikon kunnolla,sit semmosta tiputtelua!!!voinu olla parin päivän taukoja ja sit alkanutki uudelleen...aargh....ja sitä makkarihommaa ollaan harrastettu hmm.....7-10pv päästä synnytyksestä...:)tottahan toi on yksilöllistä!rask.aikana multa ei sit juuri tipukkaan;)evvk.

vauva kyllä jyllää melkosesti mahassa ja isommat onki keksiny hauskan huvin.laittavat sählypallon mun navan päälle ja odottavat et vauva potkasee sen alas:)ja tippuuhan se:)liikkeet näkyy selvästi vaatteidenki läpi.mulla aina ollu näin.heti ku liikkeet alkaa vaan tuntuu (16-17vk),nii heti ne huomaa "mahanki läpi".liitoskivut tullu hieman riesaksi tai jokin inhottava paine tuola alapäässä:(ja tänään saapui riemukseni NÄRÄSTYS!!!!!!!!!!mulla ainoostaan rask.aikana on närästystä ja ny se sit alkoi:( täytyy kaivaa renniet esiin!!!!!!

hyvät vk.lopun jatkot!!!!!!hiihtoloma loppu ja maanantaina töihin...blaah....

Taiska&toukka 23+5
 

Yhteistyössä