<3<3<3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 Maaliskuussa <3<3<3

pippuri81, eli tuleeko teillä mies olemaan kotona heti vauvan synnyttyä?

Täällä on monet tekemässä reissuja kevään aikana, mäkin olen suunnitellut jotain pientä irtiottoa ennen vauvan syntymää. Toisaalta tässä on nyt ihan hirveä härdelli pääläl, kun on muuttoa yms. Ehkä joku risteily olisi helpoin ja ihan mukavakin ratkaisu...
 
Sillis Siis kun netissä ainakin lukee et työnanatajalle on ilmoitettava isyyslomasta 3kk ennen loman alkua mut sitä ei voi kuitenkaan anoa ennen ku vauva on syntynyt... me ei oikein ymmärretty sitä juttua. Joku kyl puheli et se riippuu työnantajasta ja yleensä pääsee melkein heti viettämään isyyslomia kun vauva on syntynyt... Meillä siis ekaa kertaa mies pääsee näistä nauttimaan, kesä&isyyslomasta. Olemme molemmat olleet opiskelijoita kun aikaisemmat lapset on syntynyt joten jos nyt on tiukkaa rahallisesti oli kyl sillonkin :) Mies painoi eka koulussa ja sitten töissä tuli kotiin aina joskus klo 21 paikkeilla ja lähti aamulla klo 8.00 :O

Mut silloin asuttiin vuokralla ja tuet oli kohdillaan jos niinkään voi sanoa :/

Juu kyl nyt täytyy mennä vaatettaa. Alkaa taas ahdistaa ja itkettää kun pelkään sitä tätiä ja sen mielipidettä, ei se vaan ymmärrä kuin paljon se viimeks loukkas mua sillä omalla asenteella.

Ja onneks on se toinen täti ja hän lupas eilisen keskustelun kirjata koneelle niin että se lääkäri voi etukäteen tutustua "tapaukseen" Lääkärikäynnin syyksi merkattiin vointi?!? Eikö siinä kohtaan pitäis jo jotkut kellot soida...

Ne on päiväkodissakin enemmän huolissaan mun jaksamisesta mitä tää neuvolalääkäri tai vanha neuvolatäti on ollut kertaakaan. Mut ehkä se johtuu siitä että ne tietää millasia mun nää kaks tättähäärää on... :D Ihania kullannuppuja :D
 
Niisku-Rouva, nyt täytyykin selvitellä tuota loma-asiaa, tulen sitten tänne kertomaan kun olen asian suhteen täysin oppinut ;)
Ihan hirveästi tsemppiä nyt sinne lääkäriin, toivon tosissani että jotain muutosta parempaan syntyy! Tuu sitten heti (kun jaksat) kertomaan miten kävi.
 
Moi!

Painosta: Mulla oli ylipainoa, kun tulin raskaaksi. Onneksi olen saanut pidettyä suhteellisen hyvin painon nyt kurissa. Ensimmäisen neuvolan jälkeen marras-joulukuulta painoa on tullut rapiat 4 kiloa. Voi, kun onnistuisi pitämään tilanteen yhtä hyvänä.

Raskausarvista: On tullut. Tuli jo viime kesän alussa kaksosraskaudesta, joka meni kesken. No, rasvaanhan tuota masua, mutta neuvolatäti sanoi, että ihan turhaa. Jos on tullakseen, tulee, kun on niin kiinni kudostyypistä, perintötekijöistä jne.

Liikunta: Alkuraskauden aikana liikuin vähän, kun oli pahoinvointia ja olin niin tautisen väsynyt, että työpäivän jälkeen kaaduin sänkyyn. Nyt olen alkanut liikkua enemmän. Käyn kerran viikossa joogassa ja lenkkeilen. Maanantaina kävin hiihtämässä! Mutta se ei sovi nyt minulle: illalla vihloi hulluna vatsaa. Välillä on kyllä huono omatunto, kun työpäivän jälkeen en jaksa lähteä liikkumaan.

Työstä: Olen nyt lyhyellä sairauslomalla. Huimasi töissä niin paljon ja lopulta putosin lattialla, kun pyörytti niin paljon. Samperi, kun mua ottaa se mun työ päähän. Olin taas eilisen tosi kiukkunen työpaikkani työilmapiiristä ja työn määrästä. Miten ne pässit ei tajua, että raskaana en haluaisi tehdä töitä siihen tahtiin, että syömiseenkin jää aikaa alle vartti. Illalla en saanut unta, kun mietin noita työasioita. Ja nyt aamulla kun nousin ylös, niin eikö sieltä töistä ole soitettu mulle 8.30!!! Mä oon siis saikulla! Onneksi sain eilen neuvolassa puhua tästä työtilanteestani. Olen nyt ihan kauhuissani, kuinka jaksan ennen kuin loma alkaa. Nyt aamulla mietin, että jos aloittaisikin äippäloman jo ennen 30 arkipäivää. Miten muut, varhennatteko äitiyslomaa? Laskin, että jos jäisin 35 arkipäivää aiemmin ja pitäisin kesälomat ennen sitä, voisin jäädä pois töistä jo pääsiäisenä! Sekin tosin tuntuu tosi kaukaiselta. Haa, kertokaa, miten te olette selvinneet työstressistä.

Isyysvapaasta: Mun mies on seonnut positiivisella tavalla. Se jäi tämän kuun alussa nelipäiväiseksi, jotta voi olla jo nyt enemmän kotona. Kesäloman aloittaa kahta viikkoa ennen laskettua aikaa ja pitää sen perään isyysvapaan. Sitten pyytää lisäksi kuukauden palkatonta. Kun palaa kaiken tuon vapaan jälkeen töihin, on edelleen nelipäiväisenä.

Aurinkoa kaikille!
 
Varhennan Se on se viiminen oljenkorsi ja tartun siihen... ei se paljoa aikaistu mutta kuitenkin sen verran että odotan sitä päivää kuin kuuta nousevaa :D

Sinne lääkäriin... joo... tarttis kyl lähteä... mä saan koht jonku kohtauksen ko pelottaa niin paljon.

Palaillaan.

Heh, Masussa ollaan niin kovalla liikekannalla että kannettavakin sai osumia kun jalkojen päällä pidin... kops kops vaan kuulu ;) (masu siis nojas kannettavaan)
 
Heips mammat :)

Niisku-Rouva: tsemppiä sinne neuvolalääkäriin, kyllä on kumma jos sitä sairaslomaa ei irtoa..

Painosta: Mulla on edelleen - 5kg plussaamisesta, viime neuvolakäynnillä oli -300g edellisestä käynnistä..Onnex mulla on sen verran tota vararavintoo et ei neuvolassa ihan hirveesti huolehdittu. Onko muita jolla paino on vaan laskenu? Mä en sit tiiä et onx tää joku geneettinen juttu, kun mun äiti on kuulemma laihtunu kaikissa raskauksissa. Mulla kyllä tota pahoinvointia vieläkin, joten ruoka ei hirveesti maistu.

Isyyslomista: Meillä on mietitty, että jos mies olis ainakin ekan viikon lomalla, että saan toipua synnytyksestä. Meillä on tässä tota elikkoo sen verran, että ei varmaan tulis mitään jos joutusin aluksi hoitaan sekä vauvan, että eläimet. Onneksi lampaat ovat laitumella siihen aikaan. Mä tuskin saan hirveesti apua sukulaisilta/ystäviltä, sillä olen muuttamassa tänne miehen luokse ja kaikki ystävät/sukulaiset jää yli 200km päähän. Onko kellään kokemuksia paikkakunnan muuttamisesta kesken raskauden? Miten neuvolanvaihdot ym. on sujunut?

Raskausarpia ei ole tullut vielä, tosin mahakaan ei ole vielä oikeestaan kasvanut. Mulla on vanhoja raskausarpia paljon mahassa, kun joskus lihoin nopeasti, mutta ne ovat ihan vaaleita.

Tänään pitäs hakee multaa ja taimiruukkuja, kun exotic gardenilta tuli siemenpaketti eilen :) Lisäksi Ikeassa pitäis vierailla ja anoppilassa...
Huomenna meidän yhdellä lampaalla on laskettu aika, eli rupee jo jänskättää :)

Onko ollut puhetta lastenhuoneista? Onko teillä vauvalle oma huone? Mä oon aatellu, et vaavi sais olla meidän kans samassa huoneessa ainakin vuoden. Meillä toi ylimääränen huone on yläkerrassa ja tällähetkellä kuitenkin elämme kokonaan alakerrassa. Jos sais sen yläkerran puolivalmiin huoneen rakennettuu vuoden sisällä loppuun, niin sitten vois muuttaa makuuhuoneen yläkertaan ja lapsi sais sitten sen toisen yläkerran huoneen. Ei oikein taida onnistuu, et ite nukkuis alhaalla ja lapsi ylhäällä.. Mä oon ihan keltanokka näissä lapsiasioissa :D

Aurinkoista päivää kaikille!

mei-mei ja möttiäinen 19+1 poks! :)
 
Ihanan aurinkoinen päivä,kevät tulee!!:) (ja takatalvi jossain vaiheessa:D)

Neuvolassa käyty,kaikki arvot hyvät.Sydemen syke 150.Sokerirasitus 4vkon päästä,vaikka mulla tosiaan ei niissä mitään ole ollut.Nuorin oli sen 4,6kiloa niin ihan senkin takia.ja painoindeksin:ashamed:
sf mitta oli nyt viikolla 21+4(oikeasti 6pv vähempi) niin 25!.Ei taas meinannut terkka uskoa kun ei kuullemma niin iso mittaa voi olla jo nyt ja vähensi siitä 2cm minkä kirjasi korttiin.Meillä on ollut vähän kädenvääntöä ton terkan kanssa kun viimeksikin mulla huiteli sf mitta ihan missä sattuu,samalla sanoin että musta tuntuu että on iso vauva mutta mua ei uskottu:/,se mitta antaa kuitenkin vähän suuntaa siihen miten vauva kasvaa(ainakin mulla on).
Samalla sanoin mun pelosta että vauva kasvaa isommaksi,eipä ottanut oiken tosissaan:/..

isyyslomasta ei tietoa.Periaatteessa sillä isällä ei ole ainakaan meillä ollut vauvan kanssa niin tekemistä kun se kuitenkin ekat viikot syö ja nukkuu.ja kiukkuaa mutta en osaa antaa ihan vauvaa iskälle kiukuttavaksi.lähinnä tarviin miestä noiden isompien kanssa oloon ja siiten kun vauva kasvaa niin ottaa enempi osaa sen hoitoon.Meillä ainakin toiminut hyvin:).
Ja niillä on töissä niiin älyttömän kiirettä että tuskimpa voi olla kerralla kun pari viikkoa pois.
Oltiin suunniteltu että olis lomalla viikon ENNEN laskettua kun olen kuitenkin niin kipeä.ja vauvan synnyttyä pari viikkoa.Mutta eipä noista tiedä,mulla mennyt kaikki yli la:n niin hankala suunnitella.Niillä muutenkin on lomat tiedossa muutama viikko aikasemmin vasta:).
Ja sitten elokuussa mies pitäis pari viikkoa kun esikoisella alkaa koulu.Saa nähdä:)

Niin ja painoa oli tullut 5kiloa.
Mutta nyt ihan pikana vaan,myöhemmin ajatuksen kanssa!:)

Mm itu 21+4
 
Kiitos tuhannesti kaikille, ketkä kerroitte teidän isyyslomakokemuksista. Onneksi täällä on meidän keltanokkien lisäksi myös niitä, keillä on jo ihan käytännön kokemusta näistä asioista.
Teidän juttujanne luettuani en ehkä olekaan enää niin ehdoton tuon isyysloma-asian suhteen. Meillä kuitenkin on vain kaksi koiraa eikä muita lapsia, joten pärjään toivottavasti hyvin. Ja ehtiihän se isä luomaan suhdetta lapseen sitten iltaisin ja isyyslomansa aikana myöhemminkin. Olisihan se ihan kiva, jos loman aikana pystyisi vaikka jo käymään jossain, kun vauveli olisi pikkuisen isompi...

Raskausarpia ei ole (vielä), tämä siis ensimmäinen raskaus. Aikaisemmin niitä on kyllä tullut murrosiässä ihan hitusen, eli varmaan on nytkin odotettavissa. Rasvaan hullun lailla, mutten niinkään arpien pelossa vaan inhottavaa, kuivaa, kiristävää tunnetta ja kutinaa ehkäistäkseni. Body Shopin Cacao Butter -vartalovoi on kyllä parasta levitettä mitä olen milloinkaan iholleni lotrannut!

Meillä vauva nukkuu meidän makkarissa, mutta muuta kuin pinnasänky ei sitten pieneen makkariin mahdukaan, joten lastenhuone tehdään toisesta makuuhuoneesta. Ja mehän siis oltiin muuttamassa, eli ihan alusta pääsee laittelemaan kaiken.

mei-mei kyseli muuttamisesta kesken raskauden, ja meillä on se tosiaan edessä kuun lopussa. Muistaakseni joku muukin täällä oli vaihtamassa asuntoa, kun siitä joskus muutama kuukausi sitten puhuttiin. Neuvolan vaihtamisen suhteen olen viisaampi huomenna, kun olen soittanut uuden paikkakunnan neuvolaan. Harmittaa ihan kauheasti vaihtaa paikkaa, kun nykyinen ei voisi olla mukavampi ja ymmärtäväisempi. Ollaan vielä suht. saman ikäisiä, niin jutut menee kyllä niin hyvin yhteen. Hän viime käynnin lopuksi sanoi, että voin soittaa milloin vain muuton jälkeenkin, jos kysyttävää tai huolia tulee. Ihanaa, kun joku on ihan tosissaan omistautunut hommalle :)
 
Juu, se on kyllä mun uusi suosikki! Tarkoitus oli kokeilla seuraavaksi jotain toista vartalovoita, mut en taida uskaltaa kun toi on niin huippua. Iho on sileempi kun ikinä, mä oon normaalisti mallia raastinrauta ;)
 
Töistä ja äitiyslomasta
Mä oon ajatellut aloittaa äitiysloman kesäkuun alusta eli lähes heti kun on mahdollista. Vaikka oon osa-aikaisesti vain töissä niin työ on tarpeeksi raskasta. Haluan myös nauttia kesästä ennen vauvan syntymää. Lisäksi ratkeaa ekaluokkalaisen hoitopaikkaongelmat. Oi että odotan kesää. :)

Raskausarvista
Edellisessä raskaudessa arvet tuli vasta synnärillä. 9 arpea ilmestyi tosta noin vaan, ennen sitä ei ollu mitään. Tais joutua vatsanahka koetukselle supistuksista ja ponnistamisesta. Vielä ei oo arpia näkyny mutta noi edelliset jo haalituneet näkyy paremmin kun maha kasvaa. En kauheasti stressaa niistä, kyllä ne lähtee pois ajan kanssa. Enemmänkin murehdin että miten mun rintojen käy. Ne on kookkaat jo muutekin. Liekö on vaan roikkuvat pussit jäljellä kun imetys loppuu. :D

Viikko rakenneultraan! :)
 
pippuri: Meillä on esikoinen tyttö ja nyt pari sukulaista odottaa tästä poikaa.. hassua. Me taas miehen kanssa toivottavas vähän enempi tyttöä :) Vaikka eihän tuolla sukupuolella mitään väliä ole. Anoppi sanoi jo ennen mun raskaana oloa miehelle, että "älä huoli, kyllä sinäkin vielä sen pojan joskus saat!" Ihan niinkun tuo tyttö nyt ei ois mitään.. Musta taas tuntuu, että kaikki saa poikia! :D
Mutta toisaalta monilla ihmisillähän on sen perus 2 lasta ja ne sitten tyttö ja poika, että senkin takia varmaan monet olettaa, että tämä tuleva on nyt sitten sitä toista sukupuolta!! :)
No me ei nyt tiedetä sukupuolta etukäteen, että näkee sitten synnärillä.

Raskausarpia Ei tullut esikoisen aikaan, vaikka vatsa huiteli sf-mitoiltaan yläkäyrien yläpuolella ja iho oli todella tiukilla. En rasvaillut millään koko aikana.. sama homma nyt, eikä ole tullut ainakaan vielä arpia. Jostain olen kuullut, että myös ihotyyppi vaikuttaa tuohon arpien tuloon, eikä sitä varsinaisesti vois millään rasvailuilla tms. estää??

Neuvolassa kävin tänään ja sain Kelalle paperit, siinä sitä taas täyttelemistä.. töistäkin kun saan jonkun aikaa sit alkuun palkkaa ja esikoinen on alle 3-v, ni en oikein tiedä miten niitä nyt pitää täytellä. Mutta täytyy Kelalla käydä kyselemässä, yleensähän sinne puljuun ei mikään paperi ensi yrittämällä mene läpi, kun aina puuttuu jotain liitteitä tms. :headwall:

Sf-mitat huiteli taas yläkäyrien yläpuolella ja tää vauveli on vaan koko aika perätilassa. Esikoinenhan oli kanssa alusta asti perätilassa ja sit lopulta päädyttiin sektioon, kun ei käännösyritys onnistunut ja epäiltiin ahdasta lantiota. No onhan tässä rutkasti aikaa kääntyillä, mutta koko ajan ne potkut vaan tuolla alhaalla on tuntunut siitä rv 16+ lähtien.. :D Esikoisen "jalan jäljissä" siis toistaiseksi tämäkin seurailee..

+3kg alusta asti painoa tullut, kuulemma just hyvin. Ihme kun ei enemmän, kun on ollut noita kaikkia "terveellisiä" mielitekoja! :D Esikoisesta ei ollut tässä vaiheessa tullut vielä mitään ja sitten jossain vaiheessa niitä kiloja alkoikin kerttymään, lopulta 12kg. Noh toivottavasti nyt ei kauheesti tulisi.. tuo 12kg oli ihan ok ja lähti suht äkkiä poiskin :)

Pearl ja pieni rv 22+6:heart:
 
Moikka.

Sain 2,5 vko sairaslomaa ja nyt tiheempää seurantaa ettei mulla tule ahdistuksia ja itsetuhoisia ajatuksia ku olen niin masentunut. :stick::O:headwall:
Ja sitten 20.3. uusi seuranta käynti jos sitten alettaisiin keskustelemaan sairaslomasta äitiysloman alkuun :stick:

Siihen asti psykologin kanssa puhelinaika ja tapaaminen hän kartoittaa tilanteen. Kotitöitä ei saa tehdä ei edes ajatella kaikki vaan miehen pyydät tekemään ja olet lastesi kanssa minkä jaksat ja pystyt.

Mä en tiedä miten päin mä nyt olisin. Saikkari ok...mut tässä helvetin tilanteessa ei oltais jos mua oltais kuunneltu aikasemmin.

Ja paras lääkäriltä, en mä usko sun kipuihin sä olet vaan ressaantunu! :LOL:

Ja sitten vielä, kirjoitanko psyykelääkkeitä?!?!? Mä olin et ei jumaliste kysymys on vaan siitä ettei mulla ole rahaa! Ja se saikkarilappu tuli kun vakuutin et siitä on hyötyä. Saikkaria ei kuulemma kirjoiteta jos on työtön, sillähän vois päästä jotenki liian helpolla Kelan etuuksiin kiinni ja ehkä pärjätä tämän talouden kanssa.

Se psykologi soittaa varmaan huomenissa ni kyllä mä annan tulla ihan kaiken mitä olen mieltä tästä odotuksesta ja neuvolan palvelusta.

Näin vaikeeksi en uskonut sen menevän mut menköön... nyt voin ainakin maata luvalla sen 2,5viikkoa

Ja kun lähdin lääkäristä olin niin sekaisin koko touhusta että ajoin auton kyljen ihan naarmuille yhteen betonitolppaan... Nyt on sit mieskin kiukkunen ja käski olla tossa mielentilassa ajamatta mihinkään... tulee viel liian kalliiks.

Nyt se lääkäri kysy ekan kerran mun taustoja kuinka monta lasta mulla on kotona ja minkä ikäisiä...

Noh 18 viikkoa sit se on siinä! Sit mul on 4 ja helvetisti tätejä ympärillä ja varmasti kyselee voinnista kun on merkattu papereihin raskaudesta johtuva uupumus ja väsymys.

No ainakin seurataan.Ei voi valittaa... ja varmasti apua saa kun soittaa siitä nyt ei enää ole huolta. Harmittaa vaan ku näin pitkälle oli pakko mennä ja varmasti olenkin uupunut mut se johtuu tästä rahattomuudesta kun täytyy kaikkia lippulappusia täytellä ja tulostin hajos tämän kaiken kukkuraks!!! Eli nyt täytyy mennä johonkin tulostamaan, että saan ne hemmetin liitteet toimitettua kelaan.

Kiitos tuestanne. Kyllä tämä tästä!
 
Lista päivitetty!

Niisku-Rouva nyt vaan sitten lepäät kunnolla! :)

Raskausarvista Rintoihin on kyllä tullu, ihan täynnä :( Mahaan ei onneks vielä, mutta tiiän että tulee, mulle tullu muutenki niin helposti. Jenkkakahvoissa ja jalat melkein täynnä :/ Joo ei se rasvailu kauheasti auta, mutta vähän kuitenkin. Pitää ihon kimmoisana ja joustavana niin ei niin helposti tule. Mutta ne kenelle on tullakseen niin tulee, mutta jonku verran tuolla rasvauksellakin voi ennaltaehkäistä :)

Äitiyslomasta kai se pitää varhentaa, kun työt loppuu huhtikuun loppuun. Tai 7.5, ei mun pomokaan oikee tienny mihin asti. Mutta ihan mieluusti jään jo kotiin sillon, saa vähän aikaa lomailla ennen vauvan tuloa. Mutta ei mitään hajua mitä muita vaihtoehtoja mulla on ku tuo varhennettu äitiysloma, että tippuis rahaa. Mutta eiköhän tuo selviä :)

Merlina ja murunen 21+6 Huomenna poksuu taas :eek:
 
NiQ
Hyvä että Niisku-Rouva sait asioitasi vähän eteenpäin, ja eikös tuollakin saikkarilla jo kelan rahoille pääse hyvin :) tsemppiä jaksamiseen!

Merlina mulla loppuu kans soppari huhtikuun loppuun, pomo kyllä lupaili että jos vointi on hyvä niin jatketaan, mut mä taidan vaan lomailla :) kaks vaihtoehtoo vissii on joko ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi ja päästä liiton rahoille tai sit yrittää saada huhtikuuksi saikkua, jolloin kelalta saa rahaa. Musta kuitenki tuntuu että taidan olla ihan vaa laiskimus enkä hakee kumpaakaa...

IIKS! Ylihuomenna on rakenneultra aamusta!

NiQ & Pena 20+6
 
Tulin äkkiä vielä moikkaan!
Koko päivä menny siivotes ja loppuilta/yönalku esikon vaatekaappia kasatessa...hitonmoista hommaa O_O
Mä otan äippiksen varhennettuna,oon aina ottanu ja se alkaa 6.5.
Niisku,sulla oli kumma lääkäri siellä.... ei jaksa ymmärtää o_O

Huomenna neuvola pääsee kuulee taas :heart: äänet ihanaa =)

Mutta tämä tässä,pakko mennä nukkumaan ku hirve väsymys.
Tänään oli poks päiväkin mutta en kerinny ennen vuorokauden vaihtumista tänne joten nyt on jo 22+1 :)

Nenna ja
 
Huomenta!

Isyysloma meillä menee kuten aina ennenkin, kun aiemmatkin syntyneet kesällä. Mies on ilmoittanut töihin lasketun ajan ja sopinut jäävänsä lomalle lapsen syntymäpäivänä. Pitää siinä ensin sen kolme viikkoa isyyslomaa ja siihen perään viisi viikkoa kesälomaa. Mahdollista myös aikaistaa, jos mulla vointi menee mahdottomaksi.

Joku koirien ulkoiluttamista mietti aiemmin... Tässähän on hyvä puoli se, että kun kesällä syntyy, niin ulkoilu onnistuu heti ja itselle onkin aina ollut tärkeää päästä normaalisti päivittäin ulos heti alusta alkaen. Vaunuihin siis vauva ja hyvin onnistuu koirien lenkitys, ja tottuu lapsi heti pienenä vaunuissa nukkumaan. Pysyy pää virkeämpänä, kun on hyvä syy lähteä ulos joka päivä =). Hyvin onnistuu muuten tallityötkin pienen vauvan kanssa, kun rauhassa vauvan rytmisesti puuhaa, usein nukkuvat hyvin ulkona ja vaunuja on helppo liikutella mukana.

Knox ja Papu 19+0
 
NiQ mulla ei ole ede mahdollista jatkaa, mutta ei tuo haittaa :) Pitää varmaan yrittää tuota saikkua saada... Työkkäriin ei kiinnostais mennä ku ei ne ole siellä ikinä osannu hoitaa mitään oikein -.-

Isyyslomasta katotaan nyt ensin millon tuo mies pääsee töihin, eilen se soitteli ja joitakin insinöörin paikkoja olis auki ja hakemusta se sitten pistikin menemään. Mutta jos ei tuonne tehtaalle, niin sitten on vielä onneks kaks muuta tehdasta plus pienemmät paikat :)

Kohta olis ollu neuvola jos se ei olis töpänny ja laittanu jonku muun samaan aikaan, joku joka oli ihan viimesillään. Tässä vielä elättelen toivoa että se joku olis lähteny synnyttää nii pääsisin sittenki jo tänään :D Muuten on ens viikon keskiviikkona ja toisessa neuvolassa :( Haluan äkkiä laittaa ne kelan paperit menemään!

Merlina ja muru 22+0 <3
 
Superkiirettä pitää töissä ja lomalle lähdön valmistelussa, varmasti taas unohtunut jo aikaisempien sivujen jutut, pahoitteluni siitä :)

Isyyslomasta, meillä mies jää kesälomalle töistä viikko ennen laskettua aikaa, pitää kesäloman siitä putkeen, käy viikon töissä ja pitää isyysloman. Melkein 2 kk loma siis. Musta on ihanaa, että mies on alusta asti kotona. Esikoisen kanssakin puuhasi paljon ja osallistui hoitamiseen heti jo sairaalassa ja kotonakin vaihtoi vaippaa ym. heti kun sinne päästiin. Imettää ei tietty voi :) Jos synnytys sattuisi tapahtumaan jo ennen kesäloman alkua, hän jää sitten siitä pois töistä. Tuo on kai työpaikkakohtaisesti sovittavissa.

Töistä poisjäänti, jään kesälomalle 19.4. ja siitä suoraan äitiyslomalle.. Ei kauaa siis! Viihdyn työssäni ihan hirveän hyvin ja poisjäänti jopa harmittaa, vaikka pitkä loma tuntuukin ihanalta. Taidan olla onnekas, kun mulla tosiaan on työpaikka mitä rakastan, eikä oikeastaan koskaan ota päähän mennä töihin :)

Painosta, se 3-4 kg on tullut.. Lähtöpainoltani olen hoikka, joten enemmänkin olis voinut tulla. Esikoisesta tulikin... Nyt luulen että tuo liikunta on pitänyt painonnousun kurissa + se, että pidän edelleen yhden herkkupäivän viikossa, muuten syön terveellisesti enkä pahemmin herkuttele. Ruokaa syön kyllä paljon, ja välipaloja :) Liikunta on mulle ja koko meidän perheelle tosiaan elämäntapa, rakastan lenkkeilyä, jumppia, kuntosalia jne.. Juoksin muutaman puolimaratoninkin tuossa ennen raskaaksituloa, ja siihen jäin ihan koukkuun.

Niisku-Rouva, onneksi olet tullut nyt kuulluksi neuvolassa. Toivotaan, että asiat tästä etenevät parempaan suuntaan.

Mayinga 23+3
 
Tulin vain pikaisesti ilmoittamaan, että tänään oli se kauan odotettu ultra. Kaikki oli edelleen vauvalla hyvin ja meille annettiin tyttölupaus, jonka voi puolestani lisätä ensimmäisen sivun listaan :heart:

Niin onnellinen Sukkasillaan ja pikku sukka rv 21+3
 
Isyyslomasta: Meillä mies jää kesälomalle heinäkuun alusta eli pari viikkoa ennen laskettua aikaa ja on sitten vielä 2 viikkoa lasketun ajan jälkeen lomalla. Aloittaa isyysloman heti kesäloman perään. Me päädyttiin tuohon, että jää kotiin jo luultavasti ennen vauvan syntymää, koska kuitenkin tuo meidän tyttö (silloin 2v) on sen verran hyppeliäs tapaus, etten tosiaan viitsi rehkiä niitä viimisiä viikkoja ihan täpöllä. Lisäks miehen työpaikalle tuo on oikeinkin hyvä järjestely, koska "synnytysuhanalla" ne ei anna sille virallisia omia potilaita eikä laita sitä vastuuhoitajaks jos joutuukin lähtemään kesken päivän, eli olis mieskin vaan lisäkäsinä tuossa vaiheessa :)

Huomenna rakenneultra! Mua on vähän kuitenkin alkanut huvittaan kysyän sitä sukupuolta, vaikka oltiin kyllä sitä mieltä että ei kysytä... no saa nähdä huomenna maltanko olla kysymättä vai en...toisaalta, tytöstä kun olisin rakenneultrassa kysynyt niin oli koko ajan niin ettei nähty.

Perätilasta... Tää mun vauva on varmaan kans perätilassa kun potkut tuntuu tosi alas vaan, ja varmaan vielä selkä mun mahaan päin, kun ei siihenkään juuri ne liikkeet tunnu, tuntuu sinne jonnekin syvälle lantioon vaan. No huomenna selviää sekin!

Mutta nyt tekemään esikoisen vauvakirjaa, että saan sen joskus valmiiks :D Illalla taas kommentoimaan, koska muistan että jotain mun vielä piti laittaa, mutta en yhtään että mitä se oli...

Kukkis ja pieni 20+5
 
lomista: Todennäköisesti pidetään miehen kanssa yhteinen kesälomaviikkon touko.kesäkuussa. Mun ä-loma alkaa 16.6. ja yritän sinnitellä sinne asti töissä. Mies jää todennäköisesti kesälomalle sillä viikolla, jolloin laskettu aika on (eka lomapäivä 16.7., laskettu 22.7.) eli on kesälomalla 14.8. asti. Isyyslomaa voisi ottaa tuohon yhden viikon lisäksi ja silloin mahdollisesti mies aloittaisi loman jo 9.7. Olen antamassa miehelleni kaksi viimeistä vanhempainlomaviikkoani. Ollaan suunniteltu, että aikaisintaan menen töihin elo-syyskuussa 2012, tai sitten vasta vasta 2013 alussa tai ... ei voi tietää vielä! Meillä firmassa saa pitää molemmat kesälomat vanhempainloman perään, joten ei ole pakko yrittää pitää ennen ä-lomalle jäämistä.

Lastenhuoneesta: nukumme mieheni kanssa asunnon yläkerrassa, joka on nyt avointa tilaa. Tarjoituksena on rakentaa väliseiniä sitten kun on tarvetta eli joskuslähivuosina

Anna+Urmas 19+6 - puliväli lähestyy!
 
"Moni odottaja puhkeaa hehkuun: iho kuultaa, silmät ovat kirkkaat ja tukka tuuhea. Toisaalta keskiraskauden riesoja voivat olla myös raskausarvet, suonikohjut, peräpukamat, suonenvedot,
kuuma olo, valkovuoto, sienitulehdus, ummetus ja edelleen tiheä virtsaamisen tarve."


Kuinka moni teistä tuntee itsensä hehkeäksi? :D Itse en nyt pahemmin ja syytkin on tossa kaksplussan sivuilta lainatussa tekstissä. Lisäksi mun iho on huonossa kunnossa. Pakkaset on kuivattanu ja silti on näppylöitä. :(
 
Ei kyllä täälläkään kovin hehkuva olotila ole. Iho on ihan korppu kuiva pakkasten jälkeen ja ihottumaa tulee sitä myötä. Naamaan on kuitenkin alkanut ilmestyä finnejä. Tukka on kyllä ihan hyvässä kunossa, mutta se sit sojottaakin joka suuntaan, kun on sitä uutta kasvavaa haiventa nii paljon. Maha on jo ihan hillitön ja olo kuin norsulla. Sf-mitta lähti taas heti ekassa mittauksessa yläkäyrältä. Että sellasta hehkua. :D

Painoa on tullut joku 6 kiloa ja varmaan nyt jo enemmänkin. Peottaa suorastaan mennä siihen puntarille seuraavsaa neuvolassa. Mullakin kun tuota lähtöpainoa oli jo ihan tarpeeksi.

Meillä kokoarvio rakenneultrassa rv 21+2 oli 460g. Musta aika isolta kuullosti, mutta ihan viikkoihin sopiva kai se oli. Tosin vastasi viikkoja 21+6.

Supistuksia tulee ja menee joka päivä. Välillä inhottavia ja välillä vaan tuntuvia. Ei onneksi kipeitä kumminkaan. Esikoisestakin alko näihin aikoihin ja jatku sit loppuun asti.

Ihanaa kun aurinko paistaa. Saa edes vähän energiaa, kun jotenkin on niin väsynyt olotila.

Barbapörrö ja Urkki 22+5
 

Yhteistyössä