<3 <3 <3 <3 <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT TOUKOKUUSSA <3 <3 <3< 3 <3

Onnea Päivänsäde!!!

tmvk - MITÄ IHMETTÄ???? Miten ne lääkärit ei huomannu asiaa aikasemmin? Ja miks ihmeessä ne ei anna sulle leikkausaikaa? Toihan on ihan älytöntä! Peukut pystyyn, että synnytys alkaa pian ihan itestään, ja heitteleehän noi arviot tosiaan aika usein.
(Mä pelkään samaa, koska sf-mitta on tosiaan se 40cm ja painoa on tullu n. 24kg. Painoarvio tehtiin kuukausi sitten, enkä voi uskoa, et se pitäis paikkansa. Muka 3600g vauva tulossa.)

kriisi - Mun puolestani sopis maratoni vaikka Turussa tai Helsingissä. Turussa juoksin viimeksi - hitaasti mutta varmasti. Tuntuu olevan mulle ainut konsti saada kroppa jonkinlaiseen järjestykseen...

 
tmvk minkäs kokoinen sä olet? ja onko suvun naiset synnyttänyt minkä kokosia lapsia? Ikävää tollanen epätietoisuus ja se et tiedät et siellä on iso vauva -mut voipi olla myös pitkä. Ja päänympärys se eniten tuntuu. Mulla leikattiin ja sillä avitettiin vähän ja sieltä se hyvin tuli vaikka punnertaa pitikin yli 1h. Alakautta on kuitenkin luonnollisin tapa,ja voipi olla et käynnistyksellä se pikkunen tulis liian vauhdilla -ja siks ne lääkäriti käynnistä. Tiedä niistä sitten. Nyt vaan kovasti kokeilemaan 3xS ja 3xR ja vadelmanlehtiä yms. poppakonsteja. Tsemppiä sinne, se hyvä puoli on et sen vauvan saa aina pois yläkautta vaikka olis jo kuinka alhaalla -se lohduttaa ainakin mua nyt kun toista meen hakee. :hug:
 
Osaisko kukaan kertoa, että kuinka pian raskauden jälkeen vois kuvitella esim menevänsä jumppaan tai tanssimaan? Mulla ois tän kuun lopussa yks tanssijuttu ja haluisin sen kyllä tehdä, mutta että uskallanko? Viimeksi olen tunnilla käynyt joulukuussa ja kyllä pystyn edelleenkin tanssimaan, mutta miten mahtaa tuo alakerta reagoida? Eli onko jotai riskejä jotka pitäís ottaa huomioon? Tottakai jokainen palautuu eri tavalla, mutta onko joitai suosituksia?
 
Olen 170 pitkä ja normi vartaloinen et toivottavasti mahtuu. Ja mitkään poppaskonstit ei kyllä auta. Ne on tullut kokeiltua. Kaikissa mitoissa mitä ne otti niin oli tosi iso. Ja eilenkin kun toinen lääkäri ei uskonut että on saatu oikeat mitat että niissä on heittoa niin se itse ultrasi ja sai itse isommat lukemat. ja totesi vaan et iso on ei kannata enempää mitata. Ja pään ympärys mittaa ne ei kertonut vaikka kysyin eli nähtävimmin iso. Sf-mitta ollut viimeksi kun mitattiin 38cm ja lapsivettä mulla on normaalisti ehkä vähän vähemmän. Jos lapsivettä on paljon niin se vaikuttaa siihen mittaan. Yksi lääkäri epäili että on sokerin takia kasvanut niin isoksi mutta pissa aina ollut puhdas paitsi kaksi kertaa kun olen ennen neuvolaa syönyt epähuomiossa koko suklaalevyn. Muuten ollut aina puhdas niin rasitusta ei ole tehty. Sen lääkärin mukaan se olisi pitänyt silti tehdä vaikkei ole ollut siihen aihetta. Jos meille vielä joskus lisää lapsia tulee niin tiedän ainakin vaatia tarkempaa ultra seurantaa ettei näin pääse käymään. Tätä se teettää kun ei ultrata ja katota kokoa viikolla 36. Viimeksi olen ultrassa ollut rv27 kun supisteli niin silloin oli vielä ihan normi kokoinen. Mutta tosiaan nyt osaan seuraavalla kerralla vaatia tarkempaa seurantaa.

Lakupiippu Mulle on painoa tullut noin 20kg ja sun kannattaa vaatia uusi kokoarvio ettei tule "ikäviä" yllätyksiä.
 
Voi äsgh, mitä tekopyhyyden huippua taas multa...Olin muutama päivä sit täälläkin vollottomassa, ett ihan sama, vaikka vauva meniskin yliajalle, mutta nyt on olo just nii kurkkua myöten täynnä tätä mahaa, kirjaimellisesti, et kiitos, nyt voisi alkaa Ru syntymään! Mä en pysty liikkumaan kunnolla, sattuu käveleminen ihan holtittomasti, hyvä, kun iltapäivästä eteenpäin ylös pääsee :| Ilta menee sit maatessa ja koneella kökkiessä...

Vähän ois ihanaa, jos pystyisin hyvällä mielellä maalaamaan keittiön kaapit, olohuoneen seinän ja viemään noi vikat laatikot varastoon!! Mutta KUN EN VOI! |O prkl prkl prkl |O

Mie stulee töistä himaan nukkumaan, möllöttää sohvalla ja pelaa xboxia taas. PRKL. Eikä mitään liiku päässä... :headwall:

Katsotaan mitä tapahtuu, kun irrotan keittiösta kaikki kaapin ovet ja lataan ne prkl parvekkeelle valmiiksi, avaan maali pöntötkin valmiiksi!SAATANA |O

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

leipomisista ei todellakaan aio leipoa varastoon mitään, tuokoot vieraat mukanaa, jos haluavat jotain hyvää. Niin se mun mielestä kuuluu mennä. :whistle:

Tuteista Tilailin netistä niitä Bibin tutteja muutaman, Tommy Tippeen tutteja on kanssa kaksi ja sitten kaksi jotain muuta pölvästin näköistä imu-vekotinta. Jos se vauva nyt edes söisi tuttia, eihän sitä tiedä, mutta kun oli pakko saada ostaa jotain suloista... :LOL:

Tuttipulloja tilailin myös, kaksi Aventin pikkuvauvan pulloa, liekö sitten sen kummoisempia, kun muutkaan :whistle: Ajattelin, jos saisi vauvan syömään myös pullosta, ihan vaikka vaan välillä, että saisin hetken huilata,jos siltä tuntuu ja mennä vaikka yksin kauppaan :| Eihän sitä tiedä, mitä tulevan pitää, varalle hommasin :xmas:


Äääh, millä mä saan olon takaisin hyväksi?? Ärsyttää ja raivostuttaa kaikki, mieli on malttamaton ja tekisi mieli pistää tuo ukon kuvatus alennuksella myyntiin...
 
Imetyksestä tuli mieleeni; Tuossa juttelin yhden enskertalaisen äidin kanssa.
Hänellä on jatkuvasti ollut vaivoja imetyksen kanssa, maito pakkautuu eri puolille rintoja vaikka miten imettäisi. Rinnat tulevat todella kipeksi.
Tuli mieleen, että muistetaankohan varsinkin ensikertalaisille kertoa että imetysasentoja tulisi muuttaa joka imetyskerralla, jotta joka puolelta maito tulisi tasaisesti? Siis välillä lapsi oman kehon mukaisesti (maaten), välillä istuallaan vauva poikittain edessä, välillä vauva takaa kainalosta jne.
Toki kaikilla asentojen vaihtelu ei onnistu (mm.pienet rinnat tms) mutta mahdollisuuksien mukaan asentoja tulisi vaihdella, jotta tulehduksia ja pakkaantumisia ei pääsisi syntymään.
Tälle enskertalaiselle ei oltu neuvolassa eikä synnärillä puhuttu mitään asentojen vaihtamisesta, oikeasta imuotteesta kylläkin.
Ei ihme jos imetys alkaa tuntua ikävältä tai tuskaiselta, jos kunnon ohjeita ei edes saa, ja rinnat pakkaantuvat kipeiksi.
Muuten, niihin pakkautumisiinhän auttaa sitten mm. kaali ja lämpimät/kuumat hauteet/suihku ;o).
 
mymmelis: tuo sun kirjotus oli ku suoraan mun olotilasta! vähän aikaa sitte miehelle itkin ku ei jaksa enää tätä oloa.. :ashamed: hermot menee joka asiasta ja ahistaa ku toinen antaa ymmärtää mut ei ymmärrä antaa.. siis tuo ipana tuolla mahan toisella puolella. ensin tulee oireita et synnytys käynnistyy justiinsa ja sit kaikki oireet häviää. ja kuin ilkkuakseen ipana alkaa sen jälkeen liikkuun hulluna, ihan niinku yrittäis sanoa et hehheh empä tuu vielä.. raivostuttaa!!! meillä mies häipyi taas motarilla ajeleen, tosin se varmaan oikeesti kaipas ihan rauhaa ku ei tätä mun oloa ja valitusta jaksa kukaan kuunnella ja kattoa.. :ashamed:
toisaalta järki sanoo et mitä pidempään vauva on tuolla puolen niin sen parempi sille mut sit tunteet sanoo et en jaksa enää ja et syntyis tuo jo tuolta et sais oman kropan takas ainaki osittain..
valivali... :ashamed:
 
mymmelis sellasia ne miehet on :LOL: Eileenkin mies tuli iltavuorosta kymmenen maissa, saman tien suihkuun ja sohvalle lätkää katsomaan :D ilmoitin sitten meneväni nukkumaan kun ei ollut miehestäkään paljon seuraa, niin hän sitte että jaaha enkö ilta pusua saa, sanoin että saa jos tulee sänkyyn antamaan, niin mies sitte saapu yhden pusun takia vasta erätauolla :LOL: et mikäs siinä! :D
gha Mä en ainakaan tiennyt että imetyksessä kannattaa niitä asentoja vaihdella, kiitos vinkistä! :)

yhdyn myös mymmelikseen ja anuliinaan tuossa olo jutussa!
Ja tua oli hyvin sanottu antaa ymmärtää mutta ei ymmärrä antaa... Tosiaan nyt on neljäs päivä kun supistelee, ja iltaa myöten kasvaa!! Ja yöksi loppuu! :|
Alan jo väsymään tähän! Koska nytkin koko ajan odotan et "jospa ne kohta muuttuis vielä kipeemmiks ja päästäis lähteen synnärille" vaan ei, loppuu aina yöksi. Ei supistelis sitten ollenkaan jos ei tahdo vielä ulos!
Voihan tämäkin jotenkin ennakoida että pian pääsis tosi toimiin, mutta herää aina toiveita kun alkaa supistelemaan.. Nytkin alaselkä ja koko lantio ihan liekeissä + sitten siihen supistuksia :ashamed:
 
Onnea Marimint, Elle ja Päivänsäde! :flower: :flower: :flower:

Ihana kun vauvoja alkaa syntyä kovaa vauhtia. Kohta kai se omakin vauva sieltä tulla putkahtaa. Ei vaan malttaisi enää odottaa kovin pitkään.
 
anuliina täällä kanssa ihan samanlaiset tunteet!!! Alkaa kyllästyttämään tää jatkuvassa valmiudessa oleminen..,, Rassaa kun ei tiedä koska on lähtö. ja oman kropankin haluaisin takasin... sais sormukset sormeen ja kengät jalkaan... nää "ei mun käsissä olevat tilanteet" ei sovi mulle.

TMVK kuulostaa kyllä tooosi uskomattomalta toiminnalta. Toivottavasti h-hetkellä paikalle sattuis lääkäri, joka ymmärtää minkä kokonen kaveri sieltä on tulossa. Ettei turhaa tarvii ensin yrittää punnertaa ja sitte joutuski hätäsektioon kun kaveri ei mahdu tulemaan. täällä huomaa kyllä hyvin paikkakuntakohtaset erot..

Meillä ei muuten enää saa synnytyksessä ilokaasua.. että sillai.

mulla tosiaan tuli ummetusta siitä toisesta (F:llä alkava rautavalmiste) rautavalmisteesta.. Ja nyt kokeilen obsidania... No tänään on käyny jo 5 kertaa isolla... Varmaan johtuu siitä pullataikinasta :LOL:

Mulla iski appiukkoahdistus. Taas se soittelee mulle... useammin ku mun kaverit. Mä en kestä. Mitäs helvettiä sille mun vaivat kuuluu.... Ahistaa...

nyt iltapalalle ja nukkuun..

Niin ja laittakaa mulle niitä suppareita, mä kun en tiedä miltä ne oikeat supparit tuntuu...

birdie
 
tmvkaika outoo etteivät tee synnytystapa-arviota viikolla 36 ja jotain. Yleensä silloin aina tehdään ensisynnyttäjille. Toki ei se silti kerro koko totuutta (. ) tosiaan tehtiin ja 3300g näytti ja 3900g oli arvio ja 2 viikkoo yli. ja sen teki oikeesti yks kokeneimmista lääkäreistä ei mikään vihree. 1kg meni vikaan. Seuraavalla kerralla sun on sit helpompi kun tiedät itse pyytää päästä polille ja sokerirasituskoe tehdään automaattisesti 4500g saaneille äideille. Mulla tosiaan kontrolli nyt viikolla 38 ja ihan hyvä, pyysin sitä itse ja kukaan ei pitänyt huonona ajatuksena. Eipä toi seuraava kerta varmaankaan lohduta -mut kyllä sä selviit siitä vaikka oliskin iso vauva -koska lääkärit sen tietää, niin kyllä ne hoitaa pikkusen maailmaan niin et molemmat olette ok. Ei ne ota turhii riskei, mutta ei ne heti leikkaamaankaan ryhdy. :hug:

imetyksestä toi on muuten GHA ihan totta ettei tarpeeksi kerrota. Sen mä muistan esikoisest et jos rinta kipee -niin aina piti alottaa siitä mistä eniten teki kipeetä. Voisin väittää jopa et imetyksen alku oli tuskallisempaa kuin itse synnytys(kipu meni ohi kun rinnat tottu muutamassa päivässä toki) imetystukiryhmäsuosittelen lämpimästi, niitä on aika monella paikkakunnalla luulis ja toki netissä. Jutellaan vauvoist, kasvust, kehityksest ja ennen kaikkea imetyksestä. Yleensä samat äidit osallistuu muihinkin kerhoihin yms. saa uusia äiti-vauvakavereita. :)

Öitä kaikille! :wave:
 
Mie tääl kukun...tulin purkamaan tunteita ku ei oo mihkä muuallekkaan niit purkaa...En saa nukuttua kun olo on jotenki oksettava. Mahassa pahaolo. Ja tytyki on ollu poikkeavan hiljainen tuolla masussa. :ashamed: Huolettaa hiukka että mistä on kyse. Yleensä se iltasin pitää kamalaa meteliä masussa. Kaikesta sitä oikeesti repiikin ressiä. Liikkeitä kuitenki tuntuu mut ei sillai ku yleensä. Harkkasuppareitaki on vähä väliä, mut eipä niist taija paljo iloa olla. Sit mulle tuli yhenyön aikana kamalasti finnejä naamaan...nassu on aikasta pipinä, ollu koko raskausajan kuitenki aika hyvässä kunnossa. Mieli kyl vetelee täl hetkel ihan jossain tuolla pohjamudissa ja ihan sama mitä ajattelee ni kaikes on jotain huonoo tai valittamista... :ashamed: :( Oonkohan mä sekoomassa (lue lopullisesti =) )... Taijan säästää teijät enemmältä ruikutukselta ja kääriytyä peittoon märehtimään... :snotty:
 
Täällä myöskin hereillä... Ei saa nukutuksi ku pikku jättiläinen painaa johonki niin et on pahaolo ja oksennuksen maku kokoajan suussa :x Tää on sit hauskaa... ti-ke yönä sain nukuttua 1,5 tuntii ja viime yönä max 3 tuntii... Onneks ei oo ku muutenki univelkaa...

Tää on kolmas lapsi niin ei oo tehty synnytystapa-arviota ja pieni paikkakunta niin ei ole ultraa millä ne vois kattoa. Ainoa jos on jotain hälyyttävää ni sit voi, HUOM voi ehkä päästä tyksiin äippäpolille. No aamulla täytyisi raahautua neuvolaan... Taas vaihteeksi...

tmvk ja jättiläinen 41+0
 
en kuulu tälle listalle laisinkaan, mut ihana lukea teidän viime hetken kärvistelyjä!tulee niin ne ihanat ajat mieleen, huokaus!itse kärvistelen tämän "ihanan" alkuraskauden kanssa(rv12)..viitosta odottelen.
kenties mullakin sama edessä, kun teillä nyt, jos kaikki hyvin menee.

tvmk kommentoisin sen verran, et ihmettelen käytäntöä, jos eivät suostu käynnistelemään, onhan vauva jo iso ja viikkoja hyvin kasassa. menet lyömään nyrkkiä pöytään...
ja must se on pee puhetta etteikö vauva kasvaisi yliajalla..aivan tasan kasvaa, mun esikoinen ainakin. mullekin samaa väitettiin, lie yrittävätkö rauhoitella äitiä?

tsemppiä teille kaikille viime hetken kärvistelyihin, ihana palkinto odottaa!!!nauttikaa viime hetkistä masun kanssa ja siitä ihanasta vauva ajasta!

toivottavasti ette ole pahoillanne mun tunkeutumisesta tänne..
 
Toivottavasti sait tmvk edes vähän nukuttua. Itse onneksi saan vielä 5-6 tuntia nukuttua (normaalisti 8-9) vaikka levottomat jalat vaivaa säännöllisesti klo 20 eteenpäin joka ilta ja yö. Joku kyseli salikäynneistä, olen raahannut itseni salille 2krt viikossa koko raskauden ajan, koska en ole pystynyt juoksemaan ollenkaan supistusten takia. Nyt kokeilin viikko sitten vajaa kilometrin hölkätä ja ongelma vaikuttaa poistuneen, ei tää tenava enää halua pois, kun sai luvan tulla.
Lakupiippu tuo Paavo Nurmi vaikuttaa paremmalta kuin HCM, jossa oon ollut 3 tai 4 kertaa, kahdesti koko matkan. Siellä on myös lyhyet matkat, jos valmistautuminen menee mönkään, voi vaihtaa vielä aamulla.

Hauskaa päivää kaikille, lähden etsimään syötävää. Lukiolainen taisi kiireissään tyhjentää leipäkaapin reppuunsa ja juosta junalle.

kriisi + typsy 36+6
 
Jee sain ruhtinaalliset 3 tuntia nukuttua... Tää on kivaa... Viikon päästä täällä on sellanen zombi vaan minkä pitäisi yrittää synnyttää, mutta ei pysty kun ei ole voimia. Se on tällä hetkellä pahin pelko. Ja oma mielipide siihen kasvaako vauva lasketun-ajan jälkeen on että kasvaa. Koska niin kauan kun vauva voi hyvin se pysyy mahassa ja sitten kun se alkaa voida huonosti se käynnistää synnytyksen. Ja tämä jättiläinen voi erinomaisesti ja istukkakin oli hyvässä kunnossa vielä. Siksi hän sieltä ole tulossa ulos ainakaan itsestään. No katotaan saako terkkari tehtyä asialle jotain. En kyllä luota siihen.
 
huomenta täältäkin
pidän peukkuja sulle tmvk että synnytys silti lähtisi nyt pian luonnollisesti käyntiin !

mä odottelen edelleen nkl:lta soittoa, milloin voin mennä sinne koko ultraan, mutta hyvin mahdollista, että siellä on kiireellisimpiäkin tapauksia ja ne soittaa vasta mun la:n jälkeen...

täällä vauva mylläsi illalla ihan mielettömästi ja en todellakaan tajua, mitä se siellä masussa vielä tekee, kun tuntuu olevan niin ahdasta hällä, mutta kai se luonto tietää. :heart: .

olen nyt ns. viime hetken ostoksia vielä tehnyt, eli vaippoja, vauvaöljyä, jos sill on karstaa päässä ja kylpyveteen ja nyt ajattelin lähtee ostamaan vielä talkkia ja miehen voisi yllättää browniesseilla kun tulee duunimatkalta, sattuu rakastamaan niitä ! :)

 
tmvk: yritä puhua siellä neuvolassa jos he sieltä käsin pystyisivät asiaan vaikuttamaan..

birdie: heh, onpas sulla utelias appiukko, ehkä se vaan on niin tohkeissaan tulevasta lapsenlapsestaan.. :D

majj: voi sua :hug: toivottavasti pian pääsisit nyytin hakuun, ikävää tuollainen kärvistely..

(.) vointi on hyvä, ei niin mitään erikoisenpaa tuntemusta joskus kun vauva riehaantuu masussa niin saa aikaan muutamia supistuksia mut siinä se :) väsyttää vaan sikana, eilenkin nukuin kahdet päikkärit :eek:
mut jos menis keittää kahvia, mies ku keitti aamusella niin vahvaa kahvia et hyvä ku alas sai, enkä sit pystynyt juomaan ku vajaan puol kuppii..

kurpitsa rv36+6
 
heipä hei kaikille :wave:
onnea kaikille vauvan saaneille :flower:

kotona ollaan viihdosta viimein.
meille syntyi suunitellulla sektiolla tyttö 5.5. klo:11.11 paino:3310 painoarvio meni ihan pyllyleen pituus50cm :heart:
sektio meni ihan oukei, pelotti ihan hirveästi ,
kirurgi oli nainen mukava sellainen joka oasasi rauhotella ja selitti miten leikkaus etenee
perätilä olikin raivotarjonta tyttö oli erittäin vastahakoinen tulee maailmaan viälä joten joutuivat vetään imukupilla.istukka olikin erikoinen siinä oli vain yksi suoni napanuoraan
mutta hyvin oli silti toiminut.
sairaala aika olikin yhtä helvettiä en nukkunut koko aikana tytöllä on aikaslailla mahavaivoja tuttipullo ruokinan takia. maitoa ei ole tullut kuin 5milliä syöttökerta sitten meni likan sokeriarvot alas joten lisämaitoa annettiin parin tunnin välein :|
eileen illalla lähdin kotio että saisin edes vähän nukuttua tyttö nukkuikin hyvin heräs kerran syömään ei kitinöitä =)
mutta tämä aamu onkin sitten ollut yhtä huuto :eek:
tulenpa lukeen teidän kirjotukset myöhemmin ,nyt huilaan.
 
Anuliina Oon kans miettinyt jumppa ja tanssitunneille menoa jo etukäteen. Uskoisin että riippuu hieman siitä miten kaikk menee. Aattelin itse aloittaa heti oman kuntoni sallittua vaunukävelyillä alkuun, sitä ehkä kk verran hiljalleen lisäten lenkin pituutta ja tempoa. Sitten varmaan meen taas kaikkeen vanhaan mukaan. Mä tosin tanssin ja kävin ryhmätunneilla huhtikuun puoliväliin asti. Sit oli lopetettava kun vaavi oli jatkuvasti viistotilassa. Noh, tää on mun näkemys siitä aloituksesta, mutta uskoisin että oma kunto on kuitenkin se paras mittari.

Mymmelis Mullakin oli eilen samanlaisia tuntemuksia... ottaa pannuun kun mies tulee töistä kotia ja sammuu sohvalle. Vaikka kyllä ymmärrän tietty työn aiheuttaman väsymyksen, mutta jotenkin tää loppuodotus on tehnyt minusta erittäin epäsosiaalisen ihmisen. Kyllä tää tästä. Mutta minusta on kasvanut oikee tyranni viimeisten viikkojen aikana - laitan ukon nukkuun ja kattelen ite jääkiekkoo yöt :LOL: sanoinkin hänelle, että sitten voi alkaa katsomaan hänkin kun olo on pirteämpi, sohvalla ei tarvii nuokkua oluen kera vaan mennään reilusti nukkuun kun väsyttää :LOL: :LOL:

Viime yönä tuli nukuttua todella kehnosti, kattelin johki neljään asti kiekkoa, tosin taisin ottaa pienet välitirsat. Edellisyökin meni valvoessa. Noh, jos tänään ottaisi pitkät päikkärit. Jotenkin sitä vaan käy hieman ylikierroksilla. Eilen lähdin aamulla neuvolan jälkeen talsiin kaupungille eli olin liikekannalla aamu 8 iltapäivä 2 - ja tietty siinä toivossa että homma etenis.

Koitetaas taas kaikki jaksella ja edelleen onnea kaikille vauvautuneille :flower:
 
tmvk :hug: Jos ei nyrkki pöytään auta niin sitten täytyy ottaa naisellisemmat voimat käyttöön eli itku! Menet sinne neuvolaan ja itket vuolaasti neuvolatädin olkaavasten ja vuodatat kaikki surut ja murheet :'( :D Vinkki mun kaverilta kun hänellä myös ongelmia saada käynnistysaikaa.

Omaa napaa sen verran että eilen illalla alkoi aivan tajuttoman kipeät vihlomiset. Tulivat aalloittan ja sit vielä supisteli välissä. Mies oli jo miettimässä lähtöä kun oli niin kipeitä etten pystynyt edes puhumaan tai ajattelemaan. Supparit eivät kuitenkaan tulleet säännöllisiksi ja nukkuminen auttoi. Nyt olo taas ihan ok! Vielä saisi kaveri odotella että saadaan remppa valmiiksi. :D

Vilma rv 37+
 

Yhteistyössä