<3 <3 <3 <3 <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT TOUKOKUUSSA <3 <3 <3< 3 <3

täällä yöllä supisteli 12-3 kipeästi mut sit loppu ku seinään.. :headwall: nyt nulee kyllä supistuksia mut ei oo millään tavoin kipeitä.. jos sitä tuonne kaupungille lähtis niitä metsästämään.. mielikin on huomattavasti parempi ku eilen.. :) kai se siitäkin johtuu et limatulppaa tuli illalla ja supistukset oli sellaisia et jotain niiden täytyi aikaan saada tuolla alapäässä.. vauvakin ilmeisesti laskeutui kuoppiinsa ku paineentuntu entisestään kasvanut alhaalla..

onnea toukonuppu! :flower:

carmen: ole onnellinen jos nla-tätisi on kätilö. itsellä oli ensin kätilö mut nla vaihtui ja samalla tuli neukkatätiksi tuo terkka joka ei edes itse luota oikein omiin arvioihinsa.. huomattavasti osaavamman oloinen oli kätilö..

birdie: mulla on tuntunut pään pyörimistä tuolla häpyluun tietämillä.. tai terkka ainaki sanoi et pää siellä etsii lähtökuoppiaan ku kerroin miltä tuntuu..

anuliina 38+3
 
ekan ja tokan raskauden aikana mulla oli tosi huono nla-täti siis pelkkä th ja aina ku siltä yritti jotain kysellä niin käski soittaa tyksiin, ei sitä silloin tullut paljoa neuvolassa mitään kyseltyä tahi turhia sinne soitellu mut muuton takia tän raskauden aikana uus neuvola ja aivan ihana neuvola-täti joka on th/kätilö, tosi symppis ihminen, sinne on aina kiva mennä kun tuntuu että sut otetaan siellä todesta ja sua kuunnellaan ja tämä nla-täti tuntuu tietävän tosi paljon kaikesta ja osaa rauhoitella.

(.) tekipäs terää kun kiskoin parin tunnin päikkärit ja söin tos äsken lindströmmin pihvei perunamuussilla, nam
 
Onnea hirmuisesti vauvan saaneille! :flower: :heart:

Ja kiitos onnitteluista. Meidän pieni on ihmeen rauhallinen tapaus, nukkuu ja syö. Saapi nähdä miksi muuttuu. :D

Jälleen tsempityksiä ja jaksamisia loppumetreille!


 
rakkausvauva onnea käynnistys ajan saannista :)
Carmen minkä ihmeen kommentin kätilö oli heittänyt ystävällesi, "olisi koko ajan tekemässä lapsia" hohhoijjaa!! |O

Meillä on neuvola täti onneksi kätilö sekä th! :) Ja tuntuu tietävän suht hyvin asioita.

Olin hetki sitten kaupungilla käymäs, ja tuli yksi ainut kivulias supistus, sellainen että oli pakko istua läheiselle penkille!
 
alakerran tilannetta ei edes tutkittu tyksissä et en tiedä mikä tilanne siellä on. Kaikkein eniten ketuttaa kun kokoajan tulee suppareita siis 6-15 min välein mutta ei ne saa mitään aikaiseksi. Joka kerta aamu ja ilta kun olin käyrillä niin kokoajan säännöllisesti tuli supistuksia mutta kun ei ne tunnu missään. Mielummin olisin sit kokonaan ilman supistuksia. Nämä saa vaan vitutuksen päälle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja majj:
tmvk tiedän tunteen kun supistelee koko ajan mutta ei tarpeeksi kovasti etä vois synnärille lähteä :kieh:
Mutta miettikääs tilannetta, että ei supistele lainkaan ja menossa 40+5 :LOL: Meidän Nirpulle voidaankin alkaa hakemaan samantien eskaripaikkaa syntymän jälkeen, kun ei selvästikään ole mitään aikomusta hänellä syntyä ihan lähiviikkoina...

 
Voi sit niin #&&##&##&# liberolta tuli uutiskirje mikä alkoi näin: Toivomme, että synnytys meni hyvin ja että siitä jäi mukava muisto No ei mennyt eikä jäänyt tekis mieli laittaa siine takaisin palautetta :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
 
Miullakin on neuvplan tätinä "vaan" th... Oikeinnuori ja mukava, mutta ei se mistään mitään tiedä. Ihan sama, mistä kysyy, niin "ei ole kuullutkaan" (esim, kun kysyin, miten synnytystapa arvio tehdään) tai kun kyselin keskenmenoista, niin vastauksena oli ihan suoraan, ettei hän oikein tiedä... Olenkin looettanut kyselemisen ihan tyystin, otan kirjan käteen, jos tuntuu joku asia askarruttavan... :whistle: Google ja Wikipedia on pelastanut mut moneen otteeseen jo :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tmvk:
Carmen: Sulle voi silti tulla lähtö ihan puskista. Yhtä-äkkiä vaan rytinällä tapahtua.
Kaipa sekin on mahdollista, mutta olen sellaisessa omituisessa olotilassa tällä hetkellä etten edes odota enää vauvan syntymää :/ Olen suunnitellut vaikka mitä ohjelmaa ensi viikoksikin, etten vaan makaisi kotona ja odottaisi - tulkoon vauva sitten kun tulee. Parempi kai oman mielenterveyden kannalta koittaa keskittyä johonkin ihan muuhun!
 
Alkuperäinen kirjoittaja tmvk:
Voi sit niin #&&##&##&# liberolta tuli uutiskirje mikä alkoi näin: Toivomme, että synnytys meni hyvin ja että siitä jäi mukava muisto No ei mennyt eikä jäänyt tekis mieli laittaa siine takaisin palautetta :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

Juu, sama juttu täällä! Eilen juuri sanoin miehelle, että eivätkö olisi voineet odottaa edes sitä kahta viikkoa ennen kuin lähtevät lähettelemään onnittelukirjeitä tyyliin "sinulla on alkanut ihana, uusi elämänvaihe vastasyntyneen vauvasi kanssa kotona - eikö olekin ihanaa"! Just joo...
 
väsyttääkö teitä muita?? siis mä voisin vaan nukkua koko päivän ja tällästä on ollut nyt tän viikon. voiskohan johtua noista alhasista tromposyyteistä tahi onkohan hemppa jo niin alhanen että oon jo aneeminen?
jospa unentarve kertookin lähenevästä synnytyksestä :LOL: joopa joo

eiku kahvii koneeseen jos virkistyis
 
kiva että muitakin vituttaa noi "ootko vielä yhdessä koossa" soitot... Tota lasketun ajan muuttamista vois kyllä kokeilla.., että ilmottas ihmisille väärät ajat. Ja vituttaa kun koko ajan kysellään miten voin. Hittoako haluun jakaa vaivojani kaikkien kanssa. Mies ja te ootte sitä varten ;)

Shoppailut ei saanut aikaan mitään muuta ku vihlasuja alapäässä. Tulin vaan vittuuntuneeks kun kattelin mekkoja ristiäisiä varten. Ja vaatekoko on kasvanut ainakin yhden koon.. Ei meinaan mahdu kyllä mitkään hameet ja tyköistuvat paidat kohta tissien kohdalta... Koitin myös kattella kivoja paitoja, mutta kaikki oli ihan telttoja. No onneks löysin ittelleni hyvän hajuveden. Ja vedin sokerihumalat, viinerin ja karkkia.. Että ihmekö jos niitä kilojakin tulee...

odottavan aika on pitkä ja helvetin hikinen. Ahistaa tääkin...

ja mitä tohon neuvolatätiin tulee, niin en tiedä onko mun täti th/kätilö. Ainakin ne jakelee aika ympäripyöreitä kommentteja.. jotain jos kysyy niin aina vastaus on "se riippuu"... Jep. Ja kaikki jakelee muutenkin ohjeita ihan miten sattuu.., nyt terkka totes että mulla ei oo ongelmia painonnousun kanssa,mutta viimeks totes että' onhan tota tullu.. jotta mikä on sitten se oikea vastaus...


nyt taidan mennä hetkeks sohvalle maaten, ja sit kaalilaatikon tekoon.. jotta saa vatsan varmasti toimimaan...
 
Kurpitsa, oon nukkunu joka päivä varmaan viimesen 2 kk ajan päikkärit, sellaset 1- 2 h. Nyt nukuin 1.5h, helpottaa jaksamista kummasti! Esikko kiukutellu koko aamun, nähtävästi heräs liian aikasin ja ei olis sit halunnu olla mukana kaupassa. Jep jep, no onneks en menettänyt hermoja, kotona kyllä pari kertaa piti ääntä korottaa ja pikku mies syöttää. Pystyyn tuon lellin...ei nyt sentään. Rajat ja rakkautta :heart:

Ottaa kyllä päähän, mut noitten päikkäreitten jälkeen ei enää niin paljoa kuin aikasemmin. Tosiaan noita pojan synttäreitä järkkään, ja tiesin kyllä jo etukäteen (siis ounastelin) ettei meidän yks yh- äiti tuttu tule kuitenkaan. Ei se tullu 1 v synttäreillekään. Tää äiti on ollu mulle ihan läheinen, mut nyt ne on just muuttamassa meidän molempien synnyinseudulle takas. Voi että ärsyttää, sanoin et ois ollu kiva jos nyt edes tämän kerran olisitte tullu kun sit on varma ettei koskaan enää onnistu. Joo, vähän aikaa olin puhelimassa aika vaisuna ja lopetin vedoten kiireisiin. Useesti tuntuu että saan olla monessa kaverisuhteessa se "promoottori" ja ihmiset ei kuitenkaan innostu/ tule juhliin / keksi jotain kivaa yhdessä tekemistä. Kyllähän se olis kiva, että olis sellasia ystäviä, jotka olis oikeesti ystäviä. Siis vastavuorosia.

sinuhe ja ukkeli 37 + 4
 
sinuhe mulla kanssa samanlaisia tuntemuksia.. että aina sais itte olla järkkäämässä jotain tai toimia vetoproomuna.. aina tosin koitan vihjailla että ystävyyteen tarvitaan kaks... toisille auttaa mutta ne toiset..

ja jos nyt sinne lepäämään.
 
nukkumisesta
oon kanssa kuullut sanottavan, että sitten kun pystyy taas nukkuu, synnytys lähenee, että keho kerää voimia..plaah saas nähdä, mun kanssa tekis vaan mieli nukkua, just heräsin. olo on tukalista tukalin ja kävely on ihan kamalaa tuskaa. alakertaa vihloo. jiihaa :kieh:
 
Onnea toukonuppu! :flower: :flower:

Nukkumisesta Mä oon kanssa nukkunut hyvällä omatunnolla 1-2 h päiväunia jo varmaan kuukauden ajan, mutta nyt olen pärjännyt pari päivää pelkillä yöunilla. Itseasiassa tänään on ollut energiaa niin paljon, että mietin jo enteileeköhän tämä lähestyvää synnytystä... :p Pesin tänään ikkunat, puhdistin patterin välit pölystä ja puunasin kylppärin ja wc:n lattiat vimpan päälle puhtaiksi eikä yhtään väsytä! :D Ikinä aiemmin en ole näin paljon jaksanut samana päivänä puuhastella.
 
ompas täällä hiljentynyt :)

supistuksia tullut taas päivän mittaan, kipeimmillään tunnen ne alaselässä ja varsinkin istualtaan supistelee, kävely helpottaa :) mutta epäsäännöllisiä ovat kun aloin paperille merkata kellon aikoja; 16:23, 16:45, 16:55, 16:58, 17:01, 17:07, 17:27.. (siis siitä asti kun olen alkanut merkkailemaan) Pistin saunan päälle jos sinne pääsis vähä rentoutumaan ja illalla jos sitä seksiä sais PITKÄSTÄ aikaan.. :)
Ei sillä että mulla kova hinku tää ulos ois saada :whistle: mutta väsyttää tälläinen!
 
Alkuperäinen kirjoittaja tmvk:
Voi sit niin #&&##&##&# liberolta tuli uutiskirje mikä alkoi näin: Toivomme, että synnytys meni hyvin ja että siitä jäi mukava muisto No ei mennyt eikä jäänyt tekis mieli laittaa siine takaisin palautetta :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
Joo mulle tuli kans sama viesti, vähänkö olin ihmeissäni et mitä vittua ne nyt jo tuollasia laittaa..Siitä on varmaan reilu viikko aikaa..Ihan idiootteja, kääntäkää vaan VEISTÄ HAAVASSA!!!!!

Tänään oli joo neuvola ja eipä mikään ollu vialla et tartteis äippäpolille laittaa, verenpaine ja pissa ok, eikä turvotusta. Painokin oli LASKENU 200 g!! JEE!! Mut jospa sitä nyt ei ihan kymmentä päivää tartteis yliajalle kärvistellä...HOPE SO!

Onnea muuten kaikille jotka oli tässä taas toissapäiväisen jälkeen vauvoja saaneet!! Perästä tullaan, hitaasti, mutta varmasti!!

Nyt Saliksia kaattoo...moi

D ja mahan asukki 40+0

:wave:
 
On tainnut mammat lähteä viikonlopun viettoon, kun niin on hiljaista =) Pikku hiljaa itsekin siirryn perjantai-illan viettoon - laitoin juuri saunan lämpiämään. Äsken kitkin rikkaruohoja (ei muuten mitään helppoa, kun maha roikkuu reisien välissä :LOL: ) ja maalasin ulko-oven. Piti vähän hääriä, että sai pari kaloria poltettua, kun tuli käytyä poikkeuksellisesti pizzalla miehen kanssa B) Yleensä teen itse perjantaisin pizzaa, mutta tänään en yksinkertaisesti jaksanut kokata!
Huomenna aamusta viikko-ruokaostoksille ja uutta autoa koeajamaan, jonka jälkeen onkin pihatalkoot. Muuta en tosin luvannut tehdä kuin leikata ruohot ja osallistua syöminkeihin :D Ei yhtään maalaushommaa enää tälle mammalle!

Mukavaa perjantai-iltaa kaikille!
 
Ihan on veto poissa.

Olin kaverilla kylässä iltapäivällä käytiin pikkulenkki kävelemässä.

Lapset lähti isälleen ja mä miehen kanssa kauppaan ruoka ja äitienpäivä-lahja ostoksille. Nyt on epämääräisen vetämätön olo.

Grilli on päällä. Kohta pääsee makkaran ja salaatin kimppuun. Valmiiksi tosin närästää.

Josssu & Hemuli 37+3
 
Onneksi täällä on näköjään muitakin,jotka nukkuvat päivittäin noita päikkäreitä...meikäläinen taas vetäs n.2h koirien kanssa =)
Miten sitä voikaan olla näin veto poissa!?!Kaipa kroppa jotenki kerää voimia varastoon tulevaa vauvaa varten!

Nyt on sitten taas kämppä kuurattu,kun en muutakaan ihmeellistä tekemistä keksinyt.Päivällä taas leivoin pakkaseen tiikerikakun ja nyt alkaa sitten olemaan pakkanen täynnä!

Toivottavasti nyt viikonloppuna ois sitten hyvät ilmat,et pääsis vaik grillailee taas.Su mennäänkin mun vanhemmille syömään ja herkuttelemaan äitienpäivän kunniaksi!

Mukavaa perjantai-illan jatkoa kaikille :D

 

Yhteistyössä