<3 <3 <3 <3 <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT TOUKOKUUSSA <3 <3 <3< 3 <3

Moi ja ONNEA TAAS KAIKILLE PIENOKAISISTA :flower: :heart: !

Kotiintulovaatteista: Mulla on nyt kassiin varattuna 56 cm valkoinen body ( tarvis löytää joku 50 cm tilalle) , vaalea/ beige plyysipotkarit 50cm, valkoinen puuvillalakki ( 36) ja valko/ beigeraidallinen puuvilla pipo (40), parit sukat ja valk/ beigeraidallinen puuvillahaalari (vaihtiksena harmaa puuvillavuorinen plyysihaalari) ja beiget käsineet ja töppöset. Vielä tarvis kattoo vaikka puolipotkarit mukaan ja joku pitkähihainen paita/ neuletakki) :whistle: ;) :D

Muutama menkkajomotus tullu, ei mitää kummempaa.

Sädis ja rv 38+1
 
onnea ellelle ja päivänsäteelle vaaveista!!

anuliina aika jännä homma, että miten eri toimintaohjeita sairaalat antaa ton lapsiveden menenmisen jälkeen... siis että miten pitää toimia. mulle sanottiin että voi odottaa kotona muutaman tunnin hyvinkin. eli jos aamulla menee vedet, niin kunhan saman vuorokauden puolella menee sairaalaan niin hyvä niin.. ja mun käsityksen mukaan meidän vaavi ei myöskään oo kiinnittynyt. Se kuulemma tapahtuu vasta kun h-hetki on käsillä. tai sitten oon ymmärtänyt hommat ihan päin mäkeä. tosin mieskin ymmärsi samalla lailla.. mutta pidetään peukkuja että sulla toi menkkajomotus johtuis lähestyvästä synnytyksestä.

mulla kanssa masu sekasin, mutta johtuu varmaan tosta raasta pullataikinasta jota taas pistelin leipomisen ohella.

kriisi käytkö todellakin vielä salilla ja juoksulenkeillä??? mä oon ihan kade. jos voit noin hyvin puuhastella ja liikkua näillä viikoilla...

birdie
 
Suuresti Onnea Ellelle Tyttärestä ja Päivänsäteelle Pojasta :heart:

Nää sivut on nykyisin niin ihanaa avata, kun joko on syntynyt vauveleita tai sit äidit ovat suunnistaneet käynnistykseen tai sectioon :)

Aloitanpa tässä heti omalla (.)lla. Kävin eilen neuvolassa ja sieltä kuulumiset:

rv 37+6
paino + 800 g/ vko ( yht. 14,5 kg )
turvotus +
RR 110/74
pisu puhdas
sf 35 ( sama kuin 2 vkoa sitten, vauva laskeutunut. Mitoissa laskeuduttiin hitusen alle ylärajan )
rt
:heart: 140
liikkeet ++

Omassa olossa tapahtunut "notkahdus". Hirvee jäytö ja kipuilu vaivana, nyt ollu jo kaks päivää. Ja väsyttää ihan tautisesti. Tänään tuntuu, että paras asento olis olla vaan vaakatasossa, kun pystyssä/ istuessa alkaa tajuton menkkakipuilu ja tuntuu kuin lanteilla olisi kiristävä vanne. Ja jalat on jotenkin voimattomat. Eilen illalla antoi jo aikas paljon supistuksia, mutta ei mitään synnytyssupistuksiin verrattavia. Mullahan menkoista laskettu laskettuaika on tulevana maanantaina ja kokonsa puolesta tasan kahden viikon päästä. Että jännätään nyt, million Onni päättää syntyä. Onko teillä muilla mitään käsitystä siitä, mikä olis "varmin" la, varhaisultra, viimeiset menkat vai jokin muu? Ite oon joskus jostain lukenu, että se varhaisultrassa todettu olis se kaikkein varmin!?

Ja kysymys toisen tai useamman lapsen synnyttäneille...Minkälaiset jälkisupistukset teillä on ollu/ on? Senkin oon kuullu, että olis aika järkyt, kun on takana kaksi tai useampia synnytyksiä.

Vauvanvaatetuksesta Vauvalle olen pakannut ( autonkaukaloon :) ) 56 cm:set pitkähihaisen bodyn, puolipotkarit, potkuhousut ( siis semmonen haalarijuttu ) ja collegetakin, sukat, tumput, lapaset, puuvilla hatun korvaläpillä ja 62 senttisen velourhaalarin ja siihen kuuluvan saman sarjan hatun. Uskon kyllä ettei paksunpaa haalaria+hattua tarvita. Autoon kun ei sairaalan ovelta oo kun parit metrit ja autossa sit lämmin. Varuiks jos sit semmosen peiton kyytiin nakkais, niin eiköhän noilla pärjätä. Niin ja sit tutti, pullo ja Tutteli. Ihan vaan tuo Tutteli, jos nälkä yllättää ja mä en oikein osaa istualtaan syöttää :ashamed:

Tutista Ostettu on semmonen kahen pakkaus 0-2 kuukautisille ja käyttöön otetaan. Jos vaan maistuu. Ja pulloakin meillä käytetään äidinmaidonkin antoon välillä, että isikin voi paremmin osallistua vauvan hoitoon. Ja jos esim. sattuu jotain tuolle esikolle, että joutuisi sairaalaan, niin kyllä haluan lapsen vierellä sairaalassa olla, niin siten onnistuu isältä vauvan hoito. Vauvaa en halua sairaalaan mukaan pöpöjä hankkimaan. En tiedä onko itsekästä ajattelua, koen sen vaan Rakkautena lapsiani kohtaan :heart:

Äitienpäivästä Ei kummempia suunnitelmia. Jos kakun väsään ja miettis jotain hyvää ruokaa. Oman äidin luona käydään ja ehkä esikon mummin, kun hänen isä oli sitä mieltä, ettei ole hänelle tärkeetä :/ Lupas kyllä loppuviikosta ilmoitella, jos mieli muuttuu.

Mutta nyt tukan laittoon. Pitää lähtee ostamaan kummitytölle synttärilahjaa ja kun uimassa käytiin ja päikkärit , niin näyttää ihan sille, että kukkiihan se perunakin ;)

Toiveikasta torstaita kaikille!

PP ja Onni 38+0 :heart:
 
Onne prinsessasta Elle79 :flower: & Onnea prinssistä Paivansade :flower:

Tutista Otan mukaan varmuuden vuoksi sairaalaan, voihan olla ettei sitä edes hetkeen vielä tarvita.
Jossu-71 Mulla on alkanut vasen jalka kans puutua/kipeytyä, mut varmaan johtuu siitä että kun istun nii maha lepää jalkojen päällä ja painaa jotain hermoa.
Äitienpäivää Tuskin vietetään,ehkä oman äidin luona voisi käydä.. ellei tämä sattuis syntymään silloin :p
Tuntuu että moni on joutunut viemään labraan pissanäytteitä noista alavatsavihlasuista, toivotaan että kaikilla on kaikki hyvin! Itsekkin pari viikkoa sitten jouduin viemään, mutta supistuksia ne tais vaan ollakun kaikki näytteet oli negatiivisiä! :D
Leipomisesta Itse en ole yhtään leiponut pakkaseen mitään, enkä varmaan jaksakkaan kun tässä vielä pian se muuttokin edessä, elikkä samoilla linjoilla menen kun annaliina, että pakaste pullat saaneen kelvata :D

Tänään taas vaihteeks supistellut napakasta ja välillä loppuu, iltaa myöten tahti tihenee, eilen tuli jopa 5min välein reilun tunnin ajan ja yöksi rahoittuu! Tää on jo neljäs päivä tälläistä, miksei vaan vois tulla sit niitä kunnon supistuksia jotka ei yöksi lopukkaan jos on pakko "kärvitellä" mua :kieh: :D

En muista pitikö jotain vielä kirjotella kun oli tullut tekstiä niin paljon mutta palailen :)

maj ja 37+0 :heart:
 
Piti vielä mainita että sen verta on supistukset muuttuneet, että nyt alkavat jo tuntua alaselässä ja alamahassa, kun ennen pelkästään alamahassu. Ja kauhea paineen tunne alapäässä, tuntuu että pian se räjähtää :|
 
Vitsit, maaaaajj!!!! :whistle: Sä se vaan meinaat tosissas nyt painaa kaasua ja painaa ohi :LOL: No vitsit, annan sit tietä, perskuta rallaa :p Kuulostaa siltä, et sä et kauaa kasassa viihdy enää, ihan varmasti oot kyllä äitien päiväksi saanut oman nyytin jo :heart: Kyl se niin lupaa :whistle: :heart:
 
Onnea tytöstä Ellelle ja onnea pojasta sädikselle!!! Nyt teillä on jo aarteet sylkyssä :heart:

Kävin sit viimesessä lääkärineuvollassa. Lakupiippu, mun oma arvio tuosta painon noususta osui nyt kerrankin väärään - ens viikolla pitää sit petrata ;) Mulla ei siis mennykään vielä se 90 kg puhki, "harmi". Painoa oli tullu vaan 200g / PUOLTOISTA VIIKKOA!!!??? Muutoin tietoja:
rv 37 +3
hb 137
rr 110 / 76
rt, vauva melkeen kiinnittynyt
sf 33 - sama ku viimeks, eli laskeutunut nyt olis
Ja mikä tylsintä niin kanavaa 2 cm jälellä, paikat kiinni, pehmeet. Höh.
Mut sain tosta tutkimuksesta tunnin kuluttua muistutuksen, miten kovasti koskee kun synnytys alkaa. Rupes supistelee tai jotain, mut koski aivan tautisesti!!!! Maha meni totally sekasin ja ei meinattu kotiin päästä. Jalat harallaan sain kävellä ja ottaa sit kotona (kun viimeinä tänne päästiin...) seinästä tukea. Mutta siinäpä ne, pikku hiljaa hävisivät ja nyt ei oo kun taas porskuttaa...prkle.

Äitienpäivänä mennään taas syömään hienommin, pöytä varattuna. Ja juhlitaan esikon 2 v synttäreitä. Harmittaa ihan hirveesti, kun unohdettiin tehdä mummoille kortit. Voi että kun ärsyttää!!! Koko ajan oon muistanut, mut kun on pitäny suunnitella noi pojan pirskeet, vieraita tulee yökylään ja sit pitäähän tätä omaakin napaa ajatella (jep jep) niin jäipä sitten mummojen muistaminen. AAAARGH!

Leiponu tms. en oo mitään. En tee pakkaseen ruokia, ostetaan eineksiä jos väsyttää. En jaksa ressaa moisilla, koska en ole muutenkaan mikään "äidin keittiö on kodin
:heart: " - tyyppiä. Ja pakasteesta löytyy tosi hyviä pullia, kaupasta siis, jotain 2.50 / pussi. Tuolla hinnalla en tod. rupee sotkemaan koko keittiötä :D

sinuhe ja ukkeli joka taitaa edes pikkaisen olla jo halukas tulemaan 37 + 3
 
Hirmusesti onnea ellelle ja päivänsäteelle ihanista pikku nyyteistä!!! ( kateellinen :ashamed: )

Omaan oloon ei kait kummempia. Harkkasuppareita tulee ja menee samoten menkkajomotuksia tulee ja menee. :kieh: Viimeks onneks paikat oli jo hyvällä mallilla joten jospas se sieltä kohta tiensä ulos löytäisi. Mie niin tahtosin jo oman nyytin syliini. Kävin kaverin viikon ikästä poikaa lollittamassa ja voi että mikä itse rauhallisuus koko vauva. IHANA!!! :heart: :heart: :heart: Meijän tyty on varmasti niin itepäinen ettei tuu tuolta ulos ennen u yli ollaan menty ja rutkasti. Kiusaa mua tahallaan. :whistle:

Tutista: oon pakannu tonne sairaalakassiin tutin ja otan sen käyttöön mikäli tarvetta ilmenee.

Äitienpäivä: Kait sitä omaa äitiä ja anoppia pitää ainaki käyä kattomassa kattotaan sit josko käyään viel mummujaki moikkaamassa mikäli keretään. Tosin mieki salaa toivon et olisin laitoksella jo oma nyytti sylissä makoilemassa!!! :p Voi kun oliski ihanaa, mut ei tällä menolla mihkään päästä...

Leipomisista: Pullaa ja sämpylöitä oon pakkaseen leiponu, kerran leivoin piirakanki, mut heh tuli syötyä se ennenku sain sen pakkaseen asti... :LOL: :whistle: Pitää kattoo josko sitä tässä viel jotain sinne jaksaisi tehä, mut on toi pakkanen sen verta pieniki et ei sinne enää oikeen mahu, ku siel on niin paljo kaikkia lihoja yms ja vähä marjoja.

Nyt täytyy mennä laittaan ruokaa pöytään kun mussukka tulee kohta töistä, niin päästään syömään. (eilistä jauhelihakeittoa :D )

Mammat pijetään lippu korkeella ja mieli hyvänä, kyl ne nyytit viel meijät löytää... :heart:

liinu83 ja möykky 38+4
 
Onnittelut nyytin saaneille !! :flower: :flower:


Tutti
Löytyy 2 kpl

Neuvola uutiset
Sf kasvanut ns. yht äkkiä 40 cm:n ja vauvan koko muuttunut lyhyessä ajassa. Aluksi neuvolasta sanoi, että saattaa tulla yli 4 kiloa, mutta sitten paino tasaantui, mutta nyt se on noussut taas. Ja olisi hänen mukaan 4 kiloa ja yli 50 cm. Laittoi lähetteen nkl:lle, koska neuvolan mukaan ei ole kenenkään edun mukaista pitää (vauvan tai mun) sitä yhtään laskettua aikaa pidempään mun sisällä. Mulla on menkoista laskettu aika huomenna 9.5 ja ultran laskettu aika, mikä pitäisi kai pitää kutinsa paremmin 12.5. Mutta nkl:lla lääkäri päättää millon mä saan sen ajan, mutta normi käytäntö on kai 12 päivää yli, mutta mulla tuskin menee niin. Ja sanoi myös, että jos se nyt käynnistyy vkl, niin mun pitää muistaa sanoo synnytys tilanteessa, että ne ultraa sen, että mahtuuko se vai ei :LOL: . kiva kiva.
olo mulla on persiistä, mutta ei ole supistuksia. alaselässä kipua ainoastaan. mutta kai tää kohta ohi on..

aaahh mansikoiden ja lettujen pariin !
 
Heips=)

Neuvolakuulumisia:
-pissa puhdas
-painoa 1300g/vko :eek: apuva..
-paineet 132/68
-liikkeet ++
-syke 149
-rt
-sf 32

eli eipä erikoisempia, vauvan pääkin vielä masun päältä tunnusteltavissa, joten ei ainakaan ihan "tuubissa" vauva vielä ole |O Sf sama kuin viimeksi, joten ei onneksi ainakaan enää ylemmäs ole kivunnut...

Liinu83: en nyt halua latistaa, mutta tuo paikkojen pehmeneminen ym. ei vielä tarkoita välttis yhtään mitään... mullahan oli jo 2,5 viikkoa sitten kanava lähes hävinnyt ja suu 2cm auki, ja edelleen täällä kärvistellään :headwall:

Pipsa possu: Mulla oli tuosta kakkosesta ihan älyttömät jälkisupistukset, varsinkin imetyksen yhteydessä :$ pikkusen kans jännittää että miten on nyt tämän kohdalla...

Ja onnea taas nyytin syliin saaneille :flower:
 
tervehdys muutaman päivän tauon jälkeen. Tyksistä kotiuduttu ja en ole synnyttänyt. Menin tiistaina päänsäryn vuoksi päivystykseen ja ne ottivat osastolle lepäämään ja saamaan lääkitystä. Samalla tehtiin meidän "pikkuisesta" paino-arvio... Ja sen on 4,7kg ja koska se huomattiin vasta nyt että on noin iso niin ei voida edes kuulemma käynnistää. Lääkärit kilpaa väittävät että ei voi käynnistää kun on noin iso ja eivät suostu leikkaamaankaan. Niiden mielestä ei kasva enää lasketun-ajan jälkeen eli voidaan hyvin vielä odottaa viikko. He haluaisivat että lähtee itsestään synnytys käyntiin, mutta epäilen vahvasti. Eli olen maannut osastolla pari päivää ja tapellut käynnistyksestä koska itse haluan että se olisi käynnistetty nyt eikä viikon päästä. Oma olo niin loppu etten tajua miten ne luulee että jaksan viikon päästä synnyttää kun nyt jo paikat ihan loppu. Ja kokoajan ne sanoivat ettei se ole edes varma että käynnistyksellä lähtee käyntiin. Hermot täysin loppu tähän lääkäreiden suopaamiseen ja huopaamiseen. :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

tmvk ja jättiläinen 40+6
 
eipä taida mun lähdöstä tulla mitään.. |O kai se oli jotai nopeasti ohimenevää mahatautia ilman huonoa oloa.. :kieh: muutama supistus tuli aamupäivästä ja kaupassa käydessä.. menkkajomotukset on häipynyt ja limaakaan ei tullu ku se pikkumäärä aamulla neuvolassa.. vitsit ku mä jo niin toivoin.. :( no eiköhän se viimestään kesäkuussa..

birdie: mulle terkka sanoi että makuuasennossa mennä ku ei oo vielä pää kiinnittynyt ja ilmeisesti vaarana on et napanuora luiskahtaa esiin.. mut se tarkotti ilmeisesti et jos nyt just alkaa synnytys.. mene ja tiedä, muutenki riippuu ihan terkasta/lääkäristä et mitä käskevät tekemään..

äitienpäivä
käydään molempien äitejä ja mun mummua kattomassa.. (täälläkin tosin toive et sitä ennen pääsis jo synnyttään.. :whistle: )
 
Onnea nyyteistä Päivänsäteelle ja ellalle! :flower:

Neuvolassa käyty:

paino:tullut 2100g/viikko -Voi taivas -yhteensä koht 20kg -eikä se oikein näy kun täs mahas.
turvotusta: + mut sormukset mahtuu edelleen ihan ok, et ei paha.
RR: 134/88
hb:121 rautaa syön edelleen (lähtö yli 140)
pissa:eek:k
liikkeet:++
:heart: 150 (oli vähän koholla 190 ensin,mut tasottu kun mitattiin uudelleen)
sf: 35
rt ja pää oli aikast alhaalla :)

viikkoja 36+6 ens maanantaina uudelleen ja to polille.

karpalo mulla kans täällä mahassa telmii sellanen pikku jättiläinen. Hyvä kun ne laittaa sinne polille -ei se todellakaan oo tarpeen kasvattaa jo suurta vauvaa. Onneks -vaikka ei se esikoisen synnytys niin ihmeellistä ollut vaikka olikin melkein 5kg. Mut oli siellä salissa kätilöitä kaks, opiskelija ja lääkäri seuraamassa et miten saadaan pieni ulos. Saas nähdä miten käy ens viikolla saanko vähän avitusta.

Nyt lähden laittaa vauvan vaatteita valmiiks, silittämään. Taivas kun toi koira haukkuu tuolla pihalla menee hermot.

:wave:
 
tmvk , siis mitä ihmettä !
luulisi että automaattisesti leikataan ulos keisarilla ja eikä kasvateta masussa vielä lisää sitä. kyllä huomaa, että on todella synnytyssairaaloissa ja lääkäreissä eroja noiden asioiden suhteen. :headwall: . siis ihan kuin olisi kenenkään edun mukaista pungertaa ensin jotain 10 tuntia vauvaa, ja uuups ei se mahukkaan.

siis asia tosiaan koskettaa senkin takia mua, kun mulla on kanssa tulossa kai jotain 4 kiloa ja en halua täysin palasiksi revetä, jos on helpompikin keino se saada ulos. no 4 kiloa vielä pystyy.
merika, kiitos tuesta ! teillä n kyllä ollut ihan mukavan kokoinen kaveri esikoinen.
mä en kyllä usko tohon että pitäs "kasvattaa mahassa jotain joulupossua" jos siis tiedetään että iso tulee.. :heart: . joo saa nähä mitä käy...

rauta
joku kyseli tuleeko raudasta ummetusta... mä syön obsidan rautaa ja se toimii just toisteppäin ainakin meikällä. eli vatsa toimii joka päivä...
 
Tmvk aika kurjalta kieltämättä kuulostaa, ettei voitu sitten katsoa, mahtuukoalakautta vbaiko eih :eek: Mitä sitä väkisin punkeamaan ja punkeamaan ja sitten huomata tuntien vääntämisen jälkeen, ettei mahdukaan :| Ihme touhua... meillä sai synnytystapa arvion vauvan koko arvion yhteydessä ja senkin sai, kun van tahtoi, eli ilman MITÄÄN syitä :saint: Kummasti eriää nuo käytännöt!

Nyt koirien kanssa ulos vaappuman

:kieh:
 
SINUHE: en minä ole vielä saanut nyyttiä ;) . Tarkoitit varmaan Päivänsädettä

t. Sädis

Tmvk: Voi :hug: :hug: !

Mutta jos yhtään lohduttaa, niin mulle sanottiin kakkosesta painoarvioksi 4,5 ja oli syntyessään 3, 850kg. Mutta en yhtään epäile, etteikö sun vauvas olisi iso.
 
Päivelöitä...

Onnea kaikki vauvautuneet :heart: :heart: :heart:

Nälkä täälläkin koko ajan,mutta pitäydyn syömisestä muulloin kuin ruoka-aikoina jotka itselleni kehitin :D

En oo aikeissa leipoa varastoon,siis pakkaseen... leivon sit jotain helppoa ja nopeeta jos ja kun tarvis.

Tutti on olemassa,jos sattuu tarvimaan,mutta en aijo sitä automaattisesti tarjota. Ainoastaan jos alkaa käyttämään omaa peukaloaan tms. korvikkeena tai tissiä tuttina. Ajattelin joskus muinoinaan että se kuuluu automaattisesti asiaan,mutta nyt kun oon esim.kaverin tyttöjä seurannut,nii hyvin tulevat toimeen ilmankin =)

Äitienpäivänä mennään kyläilemään molempien äitien luona kukkapuskien kera... muuta en tiedä,tuskin nyt mua kukaan juhlii,kun ei oo siis lapsia entuudestaan.Synnyttämään aluisin,mutta tää tuntuu viihtyvän täällä mahassa entistä paremmin :D

Rautana mulla kans obsidan,eikä tietookaan ummetuksesta.

Kumma ilma ulkona,välillä sataa kunnolla ja sit paistaa sekunnin päästä aurinko :eek:

Täällä ei vieläkään kummempia,tätä samaa jomottelua... huomenna olis neuvola,niin saa selvyyden siihen pääasiaan,että onko kiinni vai ei. paineen tuntu on joskus tosi kova alapäässä,mutta menee aina ohi. Jalat kramppailee koko ajan,taitaa vauva painaa hermoon.. että sellasta =)

Voikaahan isomahaset hyvin ja niille onnekkaille ketkä ovat jo jakautuneet ihanaa vauva-arkea :heart:

Repa ja kutvis 39+2
 

Yhteistyössä