<3 <3 <3 <3 <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT TOUKOKUUSSA <3 <3 <3< 3 <3

Paljon onnea juuri ihanasta prinsessasta :flower:

Tässä just lueskelin noita teidän leipomisianne pakkaseen.Saitte mutkin innostumaan ja teinkin just kaksi mustikkapiirakkaa pakkaseen.Lisäksi siellä on vapulta munkkeja ja sitten olen tehny kaalilaatikkoa,makaronilaatikkoa,lasagnea ja jauhelihakastiketta!!!Vielä yritän jotain leipoa pe tai la esim.kuivaakakkua,niin ei tarvitse sitten kärvistellä,jos väsy iskee vauvan synnyttyä!

Sairaalakassin pakkasin eilen ja mietin kans,et mitä sinne laittaisin?!
Vauvalle varasin pehmeän olopuvun ja pari 56cm bodya.Sitten sukat,tumput,pipon ja päällipuvun!Niillä kai sitä tollasen 15-20min matkan selviää kotia asti...

Vauvanvaatteet ja tavarat on nyt sitten vihdoinkin paikallaan ja tavaroistakin puuttuu vain pinnasängynpatja.Sekin tod.näk.ostetaan myöhemmin,kun meillä ensi sänkynä toi sairaalasänky!

Kotona olen pikku hiljaa kuurannut kaikki kaapit ja muut paikat eli kaikki siltäkin osin valmiina:D
Viikkosiivouksen teen sitten taas pe tai la,mut se onkin helppo,kun ei täällä kamalan likaista ehdi tulla,kun olen jatkuvasti rättikourassa.
Ikkunat lupas äiti tulla pesemään ensi viikolla,jos säät sallii!

Mukavaahan se ois,jos saisi tuon käärön piakkoin hoidettavaksi...taidan myös lojua täällä kesäkuuhun asti :LOL:

Hemuli79 + "mönkijä" 37+4
 
Onnea kovasti Marimintille tyttösestä!! :flower: Tänään jo mietiskeltiin, että mahdoitko lähteä synnyttämään :)

Mua jännittää huominen. Iiks! 12 tunnin päästä ollaan jo sairaalalla! Pitänee mennä saunaan rauhoittumaan...

naukuri 39+0
 
onnea onnea marimint
taas yksi äitikysymys:kuinka nopeasti olette aloittaneet tutin käytön? meidän neidillä semmoinen imutustarve, että varmasti helpottaisi kaikkien meidän oloa. Ja imetyskin sujuu hyvin. Ei kai mitään ikäesteitä ole? Kovin aikaisinhan tuota tuttia ei suositella.
 
Onnea Marimint pikkuisesta tytöstä!

Katrinainen, tuo pukemisen pähkäily jatkuu aina vaan...nyt poika 2 v (tai tulee nyt äitienpäivänä :heart: ) ja tänään viimeks mietin mitä ihmettä laittas päälle. Hankalaa on neuvoa, oma kokemus sitten kertoo. Toiset kun hikoaa ja toiset ei, meidän pojalla on aina tosi kylmät sormet ja varpaat, tarttee näilläkin keleillä ohuet sormikkaat ?! Tuttia alettiin käyttää aika nopeesti, just ton imemistarpeen tyydyttämiseksi. Eikä ollut mitään haittaa mihinkään asiaan. Kokeile rohkeesti vaan.

Edellinen synnytys alko vesien menolla rv 39 - mut siihen sit tyssäs. Supisteli, mutta ei tarpeeks. Sairaalassa jouduin olemaan, kun vettä lorisi koko ajan ; ei siis päässy lisääntymään. Lopulta sain lisäapu tableteilla kohdunsuulle, ja sit tiputuksella. *tuiks meni koko touhu, epiduraalikin pysäytti synnytyksen 2 kertaa. Sehän on sen aika yleinen haittavaikutus. Lopulta poika synty imukupilla 39 + 3, jokainen voi laskea miten kauan synnytys kesti...Eli nyt jos pääsis kokeilemaan spinaalia! Hyvillä mielin jännitän kuitenkin tätä seuraavaa!

Sinuhe ja Ukkeli 37 + 2
 
Paljon onnea kaikille vauvautuneille!!! Ihanaa kun vauva uutisia tulee nyt kuin sieniä sateella :D :heart:

katrinainen Meillä esikoinen sai tutin kuukauden ikäisenä mutta ei sitä osaanut syödä. Vasta joskus yli puolen vuoden ikäisenä tais tajuta miten sitä syödään. Poika sai tutin heti kun sairaalasta kotiuduttiin ja se onkin aina välillä suurikin helpotus. imetys sujuu täällä myös hyvin, että ei tuo tutti sitä mitenkään häirinnyt.

Liro ja piu pojunen 1vko 5vrk :heart:
 
PieniTytönTylleröinen eläpä sano, ettetkö kerkeis ensin.. mun mielestä SHV oli "aika oireeton" ja on nyt synnyttämässä.. eli voipi olla että karkaat synnärille ihan puskista ja mä oon täällä yksin kesäkuussa.. Että oottakee mua sitten..

leipomisista tein suklaapullia pakkaseen, huomenna ajattelin tehdä mansikkapullia... sitten porkkana-aurajuustokierteitä tein kanssa.. ja huomenna teen semmosia pizzakierteitä.. ne on hyviä pakkasesta otettuna.. yritän täällä kovasti harjotella tota pullan paistoa.. noista suklaapullista tuli vähän tummia tosta päältä, joten tuunaan ne sitten tomusokerilla.. on meinaan hyviä, mutta tumma ulkonäkö hämää...

Marimintille paljon onnea tytöstä!!!

niin ja vauvan vaatetuksesta.. meillä on bodyt ja päällihousut pakattu. Bodyn päälle laitan vielä semmosen kollegepaidan ja toisen päällihousut, eli niinkusta kahdet housut päällekkäin. sitten on vaaville villasukat ja pipo.. mies ostaa sitten tommosen päällipuvun, jos sillon on kylmät kelit.. luulisin että vauva kyllä pärjää kahdella kerroksella vaatetta, toi päällipaita on ainakin aika lämmin.. sitten ajattelin vielä jonkun filtin varata, että voi kaukaloon laittaa... ja voi että tota päänvaivaa riittää, mitä pukea vauvalle päälle.. Niin ja vaatteita on mukana kahta kokoa 50 ja 56 cm... mutta jos noin hyvin kasvaa niin ei varmaan 50 senttiset kauaa mee...

nyt iltapalalle ja greyn anatomiaa kattelemaan...

huomenna sitten neuvola ja leipomispuuhat

birdie
 
Mymmelis Sulla on ihana masu ja onhan se "iso" jos näin voi edes sanoa. Eihän masukki ole maitopurkin kokoinen vaan ainakin 3xmaitopurkki ja päälle pari pakettia voita =) höh. Törkeää tuo arvostelminen, minuakin on arvosteltu ja vieläpä anoppi...noh, se alkoi jo jouluna, pari kertaa hän on sanonut että vatsan on valtava...vaikka oikeesti ihan normaali raskautta ajatellen. Tulee varmaan hetki jolloin vetäsen takaisin, kun hänellä on ylipainoa itsellä varmaan sellaset 15-20 kg... noh onhan mullekin tullut 20 kg mutta tiedän että ne lähtee pois ja jos ei muuten niin kovalla työllä ainakin.

Ihania kääröjä taas syntynyt - onnitteluja paljon vauvan tuoksuiseen maailmaan :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja karpalo78:
kiitos vinkistä, carmen että uusin kaks plus on ilmestynyt,taidanpa lähtee ostamaan sitä ! jotain tekemistä siinä. kauhee sade vaan. ja siis nkl:lle annetaan vasta 41 + 5 yliaikakontrolli,voi paska ! no ei mulla ole mennyt edes yli, mutta aion kyllä vaatia heti sinne käyntiä seuraavana päivänä, jos ei ole tullut.. :D
Oli kyllä aika huono numero - mun mielestäni :/ Olin aikanaan tosi pettynyt, kun Odotus- lehti lopetettiin ja tilaus muuttui KaksPlussaksi, koska toi Odotus oli NIIN hyvä lehti. Nyt olen kyllä jo ilmoittanut, etten jatka tätä KP:n tilausta, koska tykkään enemmän Vauva- lehdestä. Senkin kun ehdin jo tilata B)

Ja juu, aikas pitkälle pitää jaksaa odottaa (41+5) ennen kuin pääsee kontrolliin... Minulla siis nyt 40+3 ja kätilö oli kyllä sitä mieltä, että eivät ota vastaan, jos laittaa lähetteen ihan vain siitä syystä, että haluan tarkistaa missä mennään. Tosin mietin tässä tänään, että mitä siellä OIKEASTI tekisinkään? Koska eihän synnytystä kuitenkaan käynnistetä joten mitä hyötyisin ultrasta - kun kerran kaikki on kunnossa! Päätinkin ottaa päivän kerrallaan ja nauttia tästä raskaudesta ihan loppuun saakka. Pitäisi muistaa, että kaikki maailmassa ei ole meidän päätäntävallassa vaan joskus pitäisi malttaa vaan odottaa ja antaa asioiden tapahtua niinkuin niiden on tarkoitettu!

Vauvautuneille onnea! :flower:
 
onnea vauvan saaneille mm.marimintille :flower:

kauheesti ootte leiponut pakkaseen ! mun pakkaseen ei mahdu noin paljon. mutta mustikkapiirakan taidan vielä leiposkella viikonloppuna.

carmen
ei muakaan huvita mihinkään turhiin kontrolleihin nkl:lle mennä. jos kaikki on kerran kunnossa, niin kyllä se vauva itse päättää/ luonto päättää millon se haluaa syntyä :heart: .
sulla on ihan oikea asenne, että päivä kerrallaan. koita jaksaa, kyllä aika nopeesti kuluu !

ja juu jätin ostamatta kaks plussan, koska vaikutti tosiaan huonolta. viimeksi niillä oli perhe ja odotusnumero, nyt ei ollut. mulle tulee vauvalehti ja mä luen aina sen HETI. joten ei tossa meiän lähikaupassa ollut sitten muita vauva-aiheisia lehtiä, jäin ilman.

Onko SHV synnyttämässä ? multa on mennyt ihan ohi. :whistle:
 
onnea vauvatuneille! :flower: :flower:

täällä yhä masun kanssa rv 41 ei ole muuten enään neuvolaa... yliaikaiskontrolli nyt lauantaina (koks)ja eiköhän ne sit viimestään ens keskiviikkona käynnistele...

yritän nyt nauttia tästä masusta vielä...kun ei sitä taas tiedä milloin seuraavaksi vatsaa kasvattelen/toivottavasti vielä joskus kolmaskin vauva suodaan..
 
Täällä odottelen huomen aamuista yli aika kontrollia.

Melkein jo vietiin lapset hoitoon yheksän aikaan kun tuntu että lähtö tulee kohta, supisteli kipeesti ja tulee toista päivää tuota vaaleanpunaista verijuova limaa, mutta kakkan marjat kun nuo supistukset loppui kuin seinään. Tämä on todella pyllystä ja syvältä. :headwall:

Carmen, kiitos sulle tuestasi ja melko varmasti et joudu näin pitkään odottelemaan, useimmat lapset ymmärtää kuitenkin syntyä suhteellisen ajallaan.

MOLLAKKA ja pikkunen 41+4
 
Onnea kaikille TAASEN vauvan saaneille, kyllä ottaa päähän ku täällä ei mitään tapahdu!!!!!!!!

Joo ylihuomenna ois laskettu aika ja ei mitään muuta kun kaveri vaan möyryää tuolla mahassa mut ei tajua pois tulla!! |O

Mulla on nyt kahtena iltana ruvennu ihan hulluna särkee käsivarsia, sellasta hermosärkyä, ihan outoo..Päivällä ei mitään kipuja käsissä..Mistähän vois johtuu?

Pe ois neuvola ja 40 vk täynnä, saas nyt nähä et tapahtuuko ennen sitä mitään...

D ja mahan asukki 39+5
 
Oikein paljon onnea kaikille vauvan saaneille! Hauskaa kun näitä uutisia tulee nyt vähän väliä.
Jaksamista mahan kanssa tuskaileville, omaa vauvaa vielä odottaville!

Carmen ja muut kyselijät/ihmettelijät
kylllä vaan me molemmat ollaan ihan suomalaista sukujuurta tytön isän kanssa. Isä kyllä on aika tumman puoleinen, mukavaa että vauva sai värit häneltä. Lopullista väritystähän saadaan odottaa vielä pitkään... Voi hyvin olla että tytöstä tuleekin ihan äiskän näköinen eli värit haalistuu ;)

Ei kuulkaas kestä kauaa teillä mahan kanssa matkaavilla enää kun mm. närästykset ja turvotukset on taakse jäänyttä elämää. Toki edessäpäin on sitten mm. maitolammikossa nukkumista. Ja yöheräämisistä ei pääse eroon vieläkään, entiset vessareissut vaan muuttaa muotoaan :)
 
Onnea Marimint :heart:

Juttelin tässä yks päivä kaverin kanssa joka sai nopealla aikataululla kaksi muksua josta jälkimmäinen syntyi viime syksynä. Hän siinä ohimennen mainitsi että vieläkin on mammahousuja osaksi käytössä :eek: Esikoisen jäljiltä muistelen että taisin käyttää sen sairaala-ajan eli parisen viikkoa mammafarkkuja mut aika nopeasti kyllä vanhat housut meni jalkaan. Täytyy vaan toivoa ettei koidu itselle sama kohtalo kun tuntuu toi ruoka ja herkut maistuvan vähän liiankin hyvin :ashamed:

Tutin meidän poika sai jo sairaalassa. Oli sellainen ihan minimini keskostutti :D Tosin ei hän siitä kovin kiinnostunut ollut ensimmäiseen puoleen vuoteen sen jälkeen se sitten maistuikin useamman vuoden ja vasta viime kesänä päästiin siitä eroon. Tällä tulokkaalle on jo tutti ostettu valmiiksi (0-2kk tarkoitettu) ja tarjoan heti jos näyttää sitä tarvitsevan.

Taidan huomenna leipoa korvapuusteja, alkoi tehdä mieli niitä kun joku kirjoitti niitä leiponeensa. :D

:wave: Hyviä pakkasen kestäviä leivontareseptejä ja linkkivinkkejä otetaan ilolla vastaan!

Vilma
 
Aikainen huomen! :flower: Jäi taas yöunet aika lyhkäisiksi, mutta haittaneeko tuo, kun heräsin kuitenkin aivan virkeänä. Saahan sitä vielä näin odottavana äitinä ottaa päikkäreitä silloin, kun siltä tuntuu (positive thinking) :p

Dora Meillä aikanaan isoveljeni ihmetteli, että olenko minä oikeasti hänen siskonsa, kun näytän niin erilaiselta kuin muu perhe :LOL: Tämä siis koska kaikilla muilla on luonnostaan ihan musta tukka ja perusihonväri paljon "normaalia" suomalaista tummempi (kesistä puhumattakaan, kun ovat koko sakki kuin turkkilaisia B) ), kun taas minä olen tällainen kalkkilaivan kapteeni.. Iho on niin valkoinen, että läpi näkee enkä siis onnistu edes polttamaan itseäni auringossa: ihollani ilmeisesti ei ole mitään pigmenttiä mikä vaihtaisi väriä :eek: Eli en ole kaukana albinosta :D Toivonkin, että meidän lapsi saa isänsä ihanan ihotyypin - hän kun ruskettuu auton tuulilasinkin läpi :LOL:

karpalo78 Juu, KaksPlussa tosiaan on selvästi jo taaperoikäisten vanhemmille tarkoitettu - nytkään ei odottajille ollut oikein mitään!! Näin siinä käy, kun yksi lehti yrittää tarjota jokaiselle jotakin :/

Leipomisesta Meillä on pakkaseen leivottu suklaa- ja vadelmamuffinsseja sekä munkkeja. Jääkaapista tosin löytyisi vielä margariinia ja hiivaa, jos sitä jotain kääräisisi kasaan.. Vaikka itse kyllä olen sitä mieltä, että jos joku haluaa tulla kyläilemään vastasyntynyttä katsomaan niin kohteliasta olisi tarjoutua tuoda mukanaan kahvipullat eikä odottaa, että juuri synnyttänyt äiti siellä olisi laittanut valmiit tarjoilut pöytään :whistle:

(.) Tänään 40+4, MUTTA jos kuukautisista laskisi niin LA olisi vasta tänään (minulla, kun muutettiin LA, koska hedelmöittymisajankohta oli tiedossa)! Eli jospa tänään tapahtuisi jotain B)

Löytyykö joukostamme kesäkukkaexperttejä? Meillä on takapiha länteen päin eli aamu+aamupäivä on varjoa, kunnes joskus klo 13-14 alkaa paistamaan ja sitä jatkuukin sitten iltaan saakka. Mitä kukkia suosittelette (amppeli+kukkalaatikko)?

Tänään ohjelmassa vierailu kirkkoherranvirastoon kyselemään kuntamme ristiäiskäytännöistä. Minä kun itse kuulu kirkkoon niin pitää ottaa asioista ajoissa selvää...

Mukavaa aamua,

Carmen ja Nirppu 40+4
 
Huomenet kaikille :wave:

Täällä taas takana yksi vallattoman levoton, mutta levollinen yö, kuusi tuntia pyörimistä ja vessassa laukkaamista ja silti muka ihan pirteä. Varmasti nukahdan kauppa jonoon...


Kiitos kaikille tuosta mun eilisestä maha-purkauksest. Oikeasti, tootte ihan mahdottoman hyvä porukka, mitä lie ilman teitä tekisinkään möhköjen ajatuksieni kanssa :headwall: Kyllä se vaan jotenkin loukkaa, kun ihmiset arvostelee mahaa ihan pikkaisen suoraan ja välillä tosi tökerösti. Pahin, mitä mulle on nyt viime aikoina tultu sanomaan, ni "kylläpäs sä näytät tyttö typerältä tuon hirveän mahan kanssa." Siinä olin sit et A), en ole tyttö, ainakaan sulle ja B) tässä mahassa nyt ei ole hirveä, ihan ihmislasta olen synnyttämässä :/
Samaisia "läskimaha"-kommentteja kuulen sit näiltä "kavereiltani"...Mitä ihmeen teini-angsteja ne nyt on alkanut samaan, kun moisia letkauttelevat... :| Alan tökkimään niiden möhiksiä ja nauramaan, että mullapa on mahassa sentään jotain sisällä, sullapa ei :LOL: No eih, jätän ihan omaan arvoonsa täst edes, enkä vaivaa pientä karvaista päätäni enää kertaakaan moisilla jutuilla!
Jokainen meistä kantaa ite mahansa!
Ai niin, pituutta löytyy vajaa 170 ja painoa reilu 60 :) Voipi olla, että se maha tosiaan kyllä näyttää ulkopuolisenkin silmään sitten isolta, kun tuota vartta ei ole muuten hirmuisasti ole...Mikä siinä on, että raskaana oleva nainen on yleistä omaisuutta kaikille, saa tulla lääppimään ja arvostelemaan?? :eek:

No niin, se siitä ja piste pussiin...

:heart: ONNEA MARIMINT!!!!! :heart:

Nyt jos sitä vaikka menis suihkuun rauhoittumaan, neuvolan täti ois huolissaan TAAS tästä mun verenpaineesta, jos pääsis mittaamaan, sai taas nuo jutu vähän käyrät kaakkoon :LOL:
 
Huomenta kaikille. Taivas miten huonosti nukuttu yö takana :( ravasin vessassa yhtenään, toki joinkin kun oli jano. Pikku neiti kömpi yöllä väliin ja on se hellyyttävä kietoo kädet tiukasti kaulan ympärille ja siinnä sit nukutaan masu välissä -muuten kasvotusten. :heart:
onneks ei tuu usein, koska vauva luultavasti alkaa nukkuu meidän välissä.

kesäkukistalaita ainakin jotain roikkuvaa myraattia-niitä on vaikka mitä kivoja. Ahkeraliisa ja petunia on kestäviä -ja värejä vaikka kuinka. Mä tykkää sellasista sekotuksista -laitan useampaa sorttia.

siivoomisestamulla kotona kaaos-jotenkin en saa aikaiseksi niin paljon kun esikoista odottaessa. Haluaisin kyllä -mut jotenkin ei nyt onnistu saati et leipoisin. Toisaalta meillä riittää tytön kanssa puuhaa -mut kun edes sais ne vauvan jutut valmiiksi. Toki meillä on kirppispöytä, ja ylimäärästä tavaraa olen saanut kivasti pois. Kyllä tämä tästä.

Pitänee kokeilla jos nukahtais viel hetkeks! :wave:
 
Huomenta |O Vauvaantuneille jälleen :flower:

Kesäkukista Krassit on helppohoitoisia ja varsin näyttäviä. Niitä minäkin laitan tohon pihalle. Appeleihin käy myös lobeliat, petuniat, pelargonit jne.

(.) La saavutettu ja vielä yhtenä kappaleena, kuinkas muutenkaan....Se on sitten tämän natiaisen viimosia päiviä mahassa. Neuvolan terkan kans sovittiin, että häätö tulee viimestään lasketun ajan nurkilla, joten jos nyt en pääse sinne äitipolille, niin nousen kyllä totaalisen puihin. Vaavilla on kuitenkin painoa sellaset 4 kg, joten joutavat viikonlopuksi käynnistelemään, jos nämä supparit eivät ole mitään tehneet kohdunsuulla ja jos tilanne ei ole lupaava. Kävin eilen ostoksilla ja jo ennen sinne menoa otin särkylääkettä kun arvasin, että ei ole helppo reissu. Jestas miten kipeä voi ihmisestä tulla pelkästä kävelystä!

Mä voisin kyllä kans kannattaa ajatusta, että vieraat tuo pullat tullessaan, kun tulevat :) Aivan käsittämätöntä vaatia tuoreelta äidiltä, että pöydässä makaa sen seittemän sorttia. Tosin oon mäkin yhden kuivakakun pakkaseen tehnyt, mutta muutoin mennään kyllä pakasteallas-pullilla/kakuilla jos tarve vaatii....
 

Yhteistyössä