<3 <3 <3 <3 <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT TOUKOKUUSSA <3 <3 <3< 3 <3

Mymmelis - Sun mahas on tosi sulonen ja näytät kaiken kaikkiaan tosi pieneltä! Koko kroppa näyttää pitkältä ja hoikalta, kun täällä taas vauva täyttää koko tilan nivusista kaulaan.

Mä en tiedä, mitä tekis. Alkaa jo kyllästyttää. Onko vinkkejä? En oikeen uskalla ajella autollakaan mihinkää kauemmaksi, ja kävely on yhtä hoipertelua. Sitten vaan nukun parin tunnin päiväunia kissan kanssa ja odottelen iltaa, että vois mennä nukkumaan. Ois kiva tehdä jotain hyödyllistä mut kevyttä kotona. Vihjeitä otetaan mielellään vastaan. Mitä te ootte esim. leiponu pakastimeen? (Siis te, ketkä ootte leiponu.) Ja jo synnyttäneet, onko jotain, mitä toivotte, että oisitte tehny ennen ku vauva tuli - noin niinku kodinhoidon ym valmistelujen kannalta? Tässä vois vielä saada jotain aikaseksi...
 
munkin mielestä mymmelin masu on ihan normi kokonen

mulle ei oo luomia ilmestynyt mut kaulalle, rintakehään ja naamaan on ilmestynyt sellaista pientä finninalkua, mut eiköhän nuo lähde sitten synnytyksen jälkeen pois.

puliina: hyvä käydä tarkistuttamassa nuo maksa/sappiarvot. mulla alkoi kutina pari viikkoa sitten ja nyt syön adursalia ja kutina on helpottanut samoin arvot on lakeneet normilukemiin. silti raskautta ei päästetä loppuun asti ja mulla käynnistetään synnytys rv38+2

tekipäs terää kun nukuin parin tunnin päikkärit, kohta pitäs lähtee hakee esikoinen hoidosta.
 
hei lakupiippu ja leipominen :)
minä olen korvapuusteja leiponut pakastimeen. nehän maistuu sulatettuina oikein hyvältä vielä.
nyt pitäisi kanssa leipoa lisää, kun vaan keksisi, että mikä säilyy hyvin pakkasessa ja maistuu sulatettuna, VINKKEJÄ !! :)
 
Siivouksen lomasta pistäydyin pikaisesti katsomaan. Tuntuu että meno on vähän hidastunut, taitaa olla moni hakemassa nyyttiä laitokselta! :heart:

Oma vointi edelleen loistava. Tosin olen ihmetellyt jatkuvaa nälkää :| Ei tarvi kovinkaan kauaa olla syömättä niin masu kurnii... Olen käynyt pitkästä aikaa kävelylenkeillä aamuisin kun olen pojan vienyt tarhaan. Viileät aurinkoiset aamusäät on olleet todella ihania.

Pakastimeen olen tehnyt ruokaa valmiiksi esikoiselle. Kolmea eri laatikkoa olen nyt laittanut annoksina ja ajattelin täs viel tehdä ainakin pinaattilettuja/porkkanalettuja valmiiksi. Pullaa olen kans miettinyt et vois leipoa, mut viel en ole saanut aikaiseksi.

Eilen sanoin miehelle et vajaa viis viikkoa ja sit pitäs ihan viimeistään olla meillä nyytti kotona. Tosin toivon että ei siihen nyt ihan niin kauan menis kun mies on jo katsonut valmiiksi ristiäisviikonlopun heinäkuun alkuun. Sanoinkin hänelle että muistaa että lapsen täytyy olla syntynyt että voidaan kastaa hänet :LOL: Onhan se mukava että on mukana täysillä kaikessa :D

Vilma rv 37+
 
Heippa taas,

juuri: onnea suloisesta tytöstä! :flower:

Tekemistä lakupiippu kyseli niin ite oon neulomassa vauvalle villapaitaa, sitten oon siivoillu kaappeja, hakenu kirjastosta luettavaa, tehnyt ostoksia, katsonut leffoja jne. Jos vielä aikaa jää niin ajattelin tehdä tietokoneella jonkinlaisen odotuspäiväkirjan (tekstiä ja kuvia) tai suunnitella jo lapsen nimijuhlia. Oon sellanen etten oikein kestä ilman tekemistä, joten kaikkea on keksittävä... :)

Mymmelis: ei maha niin isolta näytä mutta ehkä siksi korostuu kun näytät muuten olevan hyvin hoikka. Älä välitä, meillä rotevammilla taas maha sulautuu osaksi muutenkin tuhdimpaa olemusta, mä oon ainakin ihan kade sulle. :D
 
karpalo78 & Vilma77 - Kiitos vinkeistä. Pullaa mäkin olen ajatellu, mut mieluummin tekisin jonkun helpon piirakan... Laiskuus voi iskeä kesken homman. Jospa tekiskin vaan 0.5l taikinan, ni ei oo niin paljon pyörittelemistä tiedossa. Hei, ja kakkupohja vois olla ihan hyvä ristiäisiä varten!
 
gha: Olipa mukavaa luettavaa tuo sinun synnytyksesi! Kiva, että synnytys oli "helppo", kun odotusaikana kerran jouduit kärvistelemään. Toivottavasti toi ei kuitenkaan mee aina myös toisinpäin, sillä mulla on ollut ihan superhelppo raskaus... Iiks!

mymmelis: Ihana maha!!! :) Mulla taas päivitellään jatkuvasti, et miten se on noin pieni ja sun laskettu aika on varmaan vasta heinäkuussa jne. Ja ihan normimaha pitäs mullakin olla! Tai ainakin sf-mitta on menny koko raskauden siinä keskikäyrällä. Tosin ehkä toi perätila aiheuttaa sen, et mun maha on vähän eri mallinen ja siks näyttää pienemmältä kuin onkaan. Mut hei plikat, ei muuta ku synnytyksen jälkeen vaan muiden mahoja arvostelemaan: ai, on sullekin vissiin tullu tuohon vyötärölle vähän extraa, koskas aattelit laihduttaa... :LOL: No, ei sentään ;) Ihme miten raskaana olevien mahoja saa arvostella miten vaan. Mur.

juuri: söpö tyttö teille syntynyt, onnittelut koko perheelle!! :flower:

Ihana kun sataa! Saa luontokin sitä mitä tarvitsee :)

naukuri 39+0
 
Terkkuja neuvolasta! Sain kun sainkin vielä yhden ajan neuvolaan, ensi maanantaille, jolloin on siis 41+1 (tai siis toivottavasti EI olisi ;) ). Yliaikaiskontrolliin kun NKL:lle pääsee vasta 41+5, jos ei ole mitään ongelmia sitä ennen ja mamma voi hyvin. Ja minä kun nyt olen elämäni kunnossa niin taas vaan odotellaan B)

Verenpaine, pissa ym. arvot mainiot ja mikä parasta: paino LASKENUT kilon :D Päivän paras uutinen =) Nirpun syke vaihteli mainiosti ja neiti taas esitteli parasta puoltaan myllertäen massussa niin maan penteleesti (hän suorastaan VIHAA sydänäänien kuuntelua :p ).

ghalle ja juurelle ONNEA vauvoista :flower:

mymmelis Se, että ihmiset päivittelevtä massusi kokoa johtuu ihan varmasti vain siitä, kun se EROTTUU sen verran hyvin. Itselläni on ihan sama homma eli olen suht' hoikka ja 180cm pitkä, mutta massu on aikas muhevan kokoinen - ja se jos mikä saa ihmiset päivittelemään mahan kokoa, kun erottuu niin hyvin! Purnaan aina miehelleni, että pitäisikö sitä sitten mossahtaa joka puolelta niin saisi olla rauhassa :kieh: Mielummin otetaan tällaiset kiinteät, kovat kummut eikö vaan? ;)

Kesävaatteita ostettu mallia mamma: yhdet mustat pellavahousut, kiva/asiallisempi paita sekä valkoiset toppi ja "vaarinpaita". Kaveri kun aamulla lohdutteli, että saan taatusti käyttää mammavaatteita vielä synnytyksen jälkeenkin joten ei ne varmastikaan hukkaa menneet nuo ostokset! En nimittäin taatusti mahdu kaikkiin normaaleihin kesävaatteisiin, kun painoa on kuitenkin tullut sen n.15kg :/

Mutta nyt ruoan laittoon ja sitten soffalle uuden KaksPlussan pariin!
 
Hei,

Oikeasti majailen tuolla km/kesäkuisten pinossa, mutta välillä käyn teitäkin kurkkimassa.
Nyt oli ihan pakko kommentoida tuota KirsikkaTomaatin risiiniöljykokemusta. Omalta kohdaltani voin vahvistaa aineen tehon - tai sit se oli pelkkää sattumaa...
Esikoista odottaessani nappasin kaverin (ei kylläkään lääkäri) suosituksesta maanantaina klo 18 risiiniöljyä hyvän annoksen. Ripuli (!!!) totta tosiaan tuli. Yöllä klo 3 heräilin kummalliseen oloon, aamuviideltä nousin lopullisesti sängystä ihmettelemään menkkajomotuksia ja vaaleanpunaista limaa vessareissuilla. Klo 9 aikaan oltiin sairaalassa ja hieman klo 13 jälkeen vauva oli sylissä.

Taidanpa ostaa purkillisen varastoon tämänkin raskauden aikana ;) .
Onnea kaikille teille vauvautuneille - ja muille leppoista loppuodotusta ja helppoa synnytystä.

-A- 36+1
 
kiitos vinkistä, carmen että uusin kaks plus on ilmestynyt,taidanpa lähtee ostamaan sitä ! jotain tekemistä siinä. kauhee sade vaan. ja siis nkl:lle annetaan vasta 41 + 5 yliaikakontrolli,voi paska ! no ei mulla ole mennyt edes yli, mutta aion kyllä vaatia heti sinne käyntiä seuraavana päivänä, jos ei ole tullut.. :D
 
Onnea Juuri! Ihana tyttö sinulla. :flower: :flower:

Leiponut olen ahkerasti ja pakastimessa on tällä hetkellä korvapuusteja, kinkkukierteitä, kinkkupiirakka ja mustikkapiirakka. Noilla luulisi jonkin aikaa pärjäävän.

Vilma77 Mulla on kanssa menossa joku ihme nälkiintymiskausi. Tänäänkin meni ehkä vaivainen viisi minuuttia lounaan syömisestä kun taas alkoi nälkä kurnia. En ymmärrä! Koko ajan saisi olla syömässä. Oon selittänyt ilmiötä sillä, että vauva ottaa kovempaa kasvupyrähdystä masussa ja vaatii energiaa. ;)

Ja taas syömään...

Meiju rv 37+5
 
juurionnea pienstä nyytistä!

Mymmelis Söpöltä sun masus näyttää, kaikki paino on tainnut mennä sinne -ruotos :) näytti muuten niin hoikalta ei jenkkakahvoja. Oliko ne sun kaverit kun vappuna avautui "läskimahasta puhumaan"? vai jonkun toisen en nyt muista. Onhan se iso maha jos se sun sf mittas on 36 -katsoinko oikein, mut ei se näytä siltä ainakaan kuvassa. Mut kun ollaan kaikki niin eri kokosii ja vauvat eri asennoissa ja synnytetäänkin viel erikokoisia vauvoja niin kait ne masutkin on erilaisia. Tyhmää tollanen päivittely. Ole ylpeä mahastasi(kuten tietysti oletki) se jää sinne synnärille kuitenkin ja sit päivitellään et voi eiks sulle jäänyt mitään. ;) Totta, sellasia ne ihmiset on. Mulla kans aikast komee maha -mitat kulkee yläkäyrällä ja pituutta kuten Carmenilla sellaset 180cm. ootko sä pitkä?

:wave:
 
Tosta näläntunteesta! Mulla on kans jatkuvasti nykyään nälkä!! Oikeen lämpimän ruoan ku syön ni ei oikeesti tarvi puoltatuntia oottaa ni tuntuu et masu kurnii!!!Aivan uskomatonta. Kuuluukohan se jotenki tähän raskauden vaiheeseen vai mitähän ihme nälkätautia meillä on liikenteessä!! :LOL: Miun ukkeliki eilen ihmetteli ku vejin ekaks illalla lasagnee, sit kohta pari vanukasta, sit mulla oliki nenun alla kulhollinen mysliä ja jogurttia ja sit kohta mussutin jo poppareita töllön ääressä. Mä syön oikeesti melkeen kokoaika jotaki ja sit ku lopettaa ni tuntuu et heti on nälkä.Ja paino mullakaan ei ollu noussu kuitenkaa viikossa ku reilut 350g. Kait se vauva sit vaan kerää rasvaa ympärilleen, ku tässä mammassa sitä ei ainakaan juuri ole normalitilassa.

Ja nyt syömään jauhelihakeittoo... :D
 
täälläkin nälkä kokoajan! :wave: ihan sikana tekee mieli fazerin ruispuikuloita kokoajan.. paahdettuna ja päälle lehtisalaattia.. ja juomaksi mansikkamehua. tuossa tunti sitten söin ruuan (ja samalla tuota leipää :whistle: ) ja nyt jo tekis mieli lisää.. et onko ihme jos tuntuu et masu tekee noita tyhjennyksiä. :LOL:
täällä ollaan siis ässiä ja ärriä koko päivä puuhattu, vielä ku jonku ajan päästä kävis saunassa ja lähtis rappusia pitkin anoppilaan.. :LOL: tosin ei mitenkää tarkotuksella oo noita ässiä ja ärriä puuhattu, yhtäkkiä vaan huomasin.. mut ei muuta kuitenkaa oo saanu aikaseksi ku menkkajuilintaa selässä ja mahassa. :whistle:

mymmelis
nätti tuo sun masu on! just katoin et oispa sitä itellä niin et ei muualla näy ku mahassa.. ja tuo näyttää ihan kiinteältä pallolta, toisin ku mun puolipehmeä potkari.. :)

nyt jatkaan siivousta ja sit saunaan! :wave:
anuliina 38+1
 
Tere! Ei jaksa, ei huvita olla raskaana...Ärsyttää, kun oon ruvennu odottamaan synnytystä kuin muuta elämää ei enää oliskaan edessä. Sitten tuntu tää odottaminenkin ihan hirveen pitkältä :| Tähän saakka onkin menny aika kuin lentäen, mut nyt sit jumitti.

SYömisestä, mulla on huomenna lekuri ja neuvola. Kyllä taitaa uudet kymmenet taas paukkua, nyt menee varmaan 90 kg puhki!!! Huh huijaa, normaalisti painan jotain 66kg, riippuen suolen toiminnasta, kuukautiskierrosta ja vuoden ajasta :D Joo, mut teinpä tuossa silti pannaria omaksi iloksi, mieskin on poissa koko illan. Pikku poika onneks pitää mamman virkeenä ja toivoo katsottavan junien ja rekkojen ja traktorien kuvia netistä...Pitäähän sen niitä sitten näytellä.

Paineen tunnetta on tuolla alhaalla, juilii välillä ihan toivottoman kovasti ja vatsa on kuin ois tehny tosi rankat vatsalihastreenit - silleen väsähtäneen olonen. Jospa, voi jospa tämä alkas pikku hiljaa tietämään sitä synnytystä. Ai kamala, jos menis yliajalle, eihän sitä tietysti multa kysytä...

Sinuhe ja Ukkeli 37 + 2 (ihanat viikot jo!!!)
 
mymmelis sun masuhan on tosi söpö!!! Ei kerrassaan mitään vikaa!! Kai se maha nyt isommalta hoikalla naisella näyttää kuin jos sulla olis valmiiks vaikka 20 kiloa ylipainoa (vertaa esim erään tanssiohjelman tuomarin masua)... Älä huoli siis!! Täällä kanssa saa jatkuvasti kuulla päivittelyjä masun koosta..

ja siitä luontevasti omaan napaan. eli äitipolilta kotiuduttu. vauvalla kaikki hyvin, painoa nyt noin 3,3 kiloa. Lapsiveden määrä oli normalisoitunut. Eli nyt voin huoletta vaihtaa alkkarit lapsiveden menon jälkeen, eikä tarvii rynnätä heti vaakatasoon ;) hyvä niin. Ja en siis saanut mitään käynnistysaikaa, joten pahimmillaan täällä kökitään vielä se neljä viikkoa. ARGH. En tosin kysynyt että miten pitkälle pitää mennä yli jotta käynnistetään. Ei maalata piruja seinille. Mies käski lopettaa synnytyksen ajattelun, kun en sen alkamiseen voi kuitenkaan vaikuttaa.. Eli jos sais nukuttua niitä öitä vähän paremmin... Niin ja pissatestin ne otti, kun on ollut noita menkkajomotuksia. Ettei vaan oo virtsatientulehdusta.

nyt taidan mennä kattomaan Tilaa.. Mihin täältä on muuten kaikki ihmiset hukkunut?? vauvanhakureissulla???

huomenna neuvolaan..

birdie
 
juuri ja dora onnittelut todella suloisista vauvoista.

meillä tulee huomenna jo 2 vkoa täyteen, ei uskoisi. aika menee niin nopeaan. Kävin tänään nopeasti töissä näyttämässä vauvaa ja eiköhän siinä ollut pian muutama 5 vuotias ihastelemassa vauvaa melkein vaunuissa sisällä. :LOL: ainoastaan huolestutti kun toinen niistä ehti yskimään melko paljon vaunuihin. Toivottavasti oli vaan allergiaa. en haluaisi, että pieni sairastuu tuosta reissusta johtuen. nyt on oikea huono äiti tunne, kun noin pienen vein päiväkodin pihalle.

Täällä on ihanan lämmintä ja vauvan pukeminen on ongelma. tuntuu että toinen hikoilee koko ajan ja liian vähääkään ei haluaisi pukea. mitä te puette vauvoillenne+17 lämmössä?

gha ihana synnytyskertomus!
 
Iltoja!
birdie81 katotaas kumpi meistä saa nyytin ennen kun tuo sama La on ;) veikkaan kyl et sä saat, kun mulla ei mitään tuskia vielä ole :headwall:

Laitoin eilen vauvan pinniksen valmiiks, ainoo et pussilakana ja lakana puuttuu, ne laitan hieman myöh.ettei pölyty liikaa :D
ja eilen pakkasin myös hoitolaukun valmiiks, vauvalle siis nuo vaatteet, laitoin: 56cm puolipotkarit,56cmlyhythihanen body, ja 50cm pitkähihanen haalari+ sukat ja ohut kesähattu, sitlaitoin varuiks vieläsemmosen koko haalarin, jos lämpötila huitelee +10
oliks hyvät kauheeta kun ei esikolta enää muista :|

jee uusi viikko alkoi! rv 38
 
Katrinainen jopas tosiaan, 2 viikkoa on mennyt todellakin nopeaa!! Vielä hetki sittenhän olit sairaalassa kärvistelemässä ja me täällä jännitettiin koska vauvaa aletaan käynnistelemään! :D

Mä oon laittanut kassiin vauvalle valmiiksi: Pitkähihaisen body, puoli potkuhousut, sukat, ohuen pipon, suht ohuet lapaset ja varmuuden vuoksi vielä yhden pitkähihaisen paidan + ohuen fleece haalarin. oon miettinyt kans että onko ok??

Äsken sain tiskattua suuren kasan (ei uskois että asutaan vielä miehen kanssa kahdestan :D ) , tiskaaminen on muuten kauheeta nykyään! Sekä laitettua viimeisen vauvanvaate koneellisen pyörimään + vauvan tarvikkeet oikeille paikoilleen ja vielä siivosin vielä koko kämpän joten kuten ! :D Ajattelin ottaa itseäni niskasta kiinni että ei ole kaikki ihan hujan hajan jos toinen tosiaan meinaa etukäteen syntyä!
Kuitenkin avautuminen + supparit loppuu yhtäkkiä ja istun täällä kiltisti kesäkuussa! toivottavasti en. Anteeksi että aina oon kirjottelemassa oman navan asioita, mutta ei ole paljoa kenellä tälläisiä asioita juttelisi :D joten päätän purkautua täällä :D
 
Hiphei sairaalasta :)!

Pikkuisella prinsessallamme oli 5.5. kova kiire maailmaan. Kävin täällä tosiaan kertoilemassa aamuyön tunnelmista, mutta silloin ei vielä ollut kiire. Sairaalassa tilanne oli todella alussa, joten tapahtumaan alkoi vasta iltapäivällä...ja vauhdilla. Synnytyksen kesto 3h 40 min, josta 10min ponnistusta, Näin ensisynnyttäjälle aika hurja kokemus. Tyttö syntyi klo16.30. Strategiset mitat 2790g ja 49,5cm. Koko perhe voi hyvin, mitä nyt ollaan onnesta ihan sekaisin =) .
Palaan kertomaan synnytyksesta tarkemmin myöhemmin ja lukemaan myös teidän kuulumisia. Huomenna mahdollisesti kotiudutaan.

Onnittelut kaikille vauvansa maailmaan putkauttaneille! :flower:

Marimint ja pikkuinen kirppu-tyttö 2vrk :heart:
 
leipomisista mulla pakkaseen on siirtynyt munkkeja, pullaa, sacher-piirakkaa, suklaa-piirakkaa, mustikkamuffinsseja, tiikerikakkua ja jäälauttaleivoksia (kiitos muuten jollekulle linkistä).. ja lisää haluttais leipoa mut ei pakkaseen mahdu ku on vaan tuommonen jääkaapin "puolikas".. :whistle: miten niin ollu tällä mammalla pesänrakennusta..? :LOL: äitilleki oon pihan siivonnu ja viikonlopun siellä touhusin paikkoja kuntoon ku ei omassa kaksiossa riitä tekemistä.. :saint: äiti tuumas et saat tulla kotiin asuun jos joskus haluat.. :D
 

Yhteistyössä