<3 <3 <3 <3 <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT TOUKOKUUSSA <3 <3 <3< 3 <3

Kiitos kaikille tsemppauksesta..pakkohan se vaan on ajatella että kaikki menee hyvin..mä tsemppasin itseäni et kyl se kätkykuoleman riski on tosi pieni ja viellä kun ajatellaan et meillä ei kumpikaan polta eli vauva ei altistu moisellekkaan ja parhaani kun teen parempaan en pysty ( apua mun herkkis kanavat on ihan auki mulla valuu vedet silmistä) Mut äidin rakkaus on niin suuri et sitä ei kyl sanoin voi kuvata..tunnustan et mä käyn tarkistaa välillä et hengittääkö meidän esikko kun käyn yöllä vessassa..

Tsemppiä kaikille jotka odottaa pienokaisen syntyvän millä hetkellä tahansa.

Erityis ajatukset lähetän Weissille sairaalaan kun hänellä on ollut niin hankala raskaus ja kohta hän saa siitä palkinnon kainaloonsa :heart: ( ja taa valuu kyynel meri)

Meiju mä kans oon varannut tosi vähän alle 60 senttisiä vaatteita kun ne menee nii vähän aikaa...

 
Nyt on sitte käyty vyöhyketerapiassa. Kuulemma lantion alueen ja alaselän lihaksisto kirellä ku viulunkieli ( enpä olis arvannutkaan....) :saint: Lähinnä käsiteltiin noita levottomien jalkojen pisteitä. Jospas ne tästä helpottais.

Vai että täällä jo marssiärjestystä varaillaan. Kattokaapa tyttäret, että kenellä se laskettu aika on niinku lähimpänä....MULLA! Mä meen eka!! niin varmasti....juhannuksena ehkä :LOL:
Supistelee koko ajan. Mutta loppuvat sen verran välillä, että ei näistä mitään valmista tule....tosin kipeytyneet ovatkin kovinkin....
 
Synnytys vuoroista, mun vuoro meni vissiin jo ohi ja joudun ensi vuoteen tätä maha asukasta kasvattamaan kun on jo 10 päivää yli. Onhan se toisaalta kätevää kun voi suoraan siirtää lapsen syömään kiinteää ravintoa ja maitoa purkista :LOL:

Pikkusen meinaa tämä asia välillä harmittaa kun ei ymmärrä syntyä ja välillä taas tuo synnytys asia hirvittää.

MOLLAKKA ja pikkunen 41+3
 
Niin tai MOLLAKKA, eikö se ole kiva kun lähtee heti juoksemaan ja itsenäistyy? Jää kaikki hankalat jutut kokonaan pois :LOL:

Joten kaikille huhtikuisille teretulemast ja toivottavasti pääsette hommiin kohta. Olen melkein kolme viikkoa odotellu lasketun ajan jälkeen esikoista, joten ei paljon naurata, jos nyt käy samalla tavalla. Tosin jonkun viksun mies on tokassu, että ei enää montaa viikkoa niin vuosi on täynnä ja ennätystä pukkaa....
 
Juuh, MAJJ, mä lähen sit eka :LOL: Et rynni mun ohi!!!! :LOL: Liimaat vaikka ittes kiinni, ettet pääse jonon ohi!!!

Voi jessus, mul on ihna levoton olo, liekö syynä jonkin asteinen sokeri humala, söin lähes puolikkaan täytekakun äsken kahvitellessa kaverin kanssa... Oohoh :whistle: Oli hyvää :p
 
poika kyllä mäkin käyn kurkkaa esikoista öisin, en kylläkään siks et hengittääkö vaan kun peitto on aina pois ja neiti on putoamaisillaan sängystä. Joskus kuuluu parkaisu ja neiti -04 kans keräilee itseään lattialta. Laitan sinne tyynyjä ja viltin -pehmentää.

Kyllä se äidin rakkaus on todella jotain suurta -ja kun lapsi kasvaa huolet kasvaa sen mukana. Nyt pitää varotella autoista ja pelätä ettei vaan tipu mistää liian korkeelta. Sit kavereiden kanssa vähän aletaan etsii omaa paikkaa -ja voi sitä itkua jos se kaveri ei nyt haluukkaan leikkii :ashamed: mut onneks se 5min päästä taas haluukin.

Mutta kuten aikaisemmin taisit kirjoittaa et olet maailman onnellisin pienten poikien äiti, niin täällä olis yks kohta kahden tytön. On ne lapset sellasia pikku aarteita ja pitää olla tosi onnellinen kun sellasia on itselle suotu :'( (nyt mäkin itken).kaikille kun se ei oo itsestäänselvyys. Esikoisen syntymä ja äidiksi tulo on ehdottomasti parasta ja ihaninta mitä mulle on koskaan tapahtunut. En vaihtais tätä hetkeä mihinkään. :heart:

Aurinkoisia päiviä sinulle!
 
moron.

kylläpä täällä on taas päivän aikana tullu tekstiä.

Ja jos marssijärjestystä varataan niin mä haluan etuilla ja kunnolla.... mä niin toivon että tää vauva tajuaa tulla maailmaan ja nopeasti.. eli jos joku haluaa vaihtaa paikkaa jonossa niin täällä on vapaaehtonen..

eiköhän unohdeta koko kätkytkuolema.. Sen verta kurja asia, että ei kannata moista ruveta edes ajattelemaan.

(.) sukkapuikot vaan vilistelee alavatsalla.. ja kaupassa tuli harkkasuppareita.,, mutta mitään kunnollista ei oo näkyny. mies sanokin että kyllä sulla vielä pari viikkoa menee.. sen verta hyvinvoivan olonen kuulemma olen.. meillä on kanssa masuasukki hyvin aktiivinen. masu vaan heiluu ku toisella on hikka. ja heti ku hikka helpottaa niin kyljet paukkuu.. eipä tarvii olla huolissaan onk kaikki ok..

mä jännitän täällä huomista äippäpolikäyntiä. Pitäkää peukkuja että ollaan sillon viisaampia...

nyt miehen viekkuun kattoon teeveetä..

niin ja majjlle tsemppiä jos pääset tositoimiin..

joko muuten marimint lähti nyytin hakuun???

birdie
 
Kiitos kaikille onnitteluista!

Onnellisia täällä ollaankin...

Piti vielä niistä supistuksista kertoa että silloin on tosi kyseessä kun et kuule etkä näe mitään, tunnet vaan sen supistuksen.
Toki se vaan on niin että kaikki tuntee kivun eri tavalla etkä itse pysty pahemmin tuntemaan/tietämään missä kohtaa avautumisvaiheessa mennään. Jos vaan yhtään mietityttää niin luuri käteen ja soitto sairaalaan. Ja vaikka siellä luurissa sanottaisiin että odottele vielä kotona niin ei ne varmasti pois käännytä sairaalan ovelta ennenkun ovat kurkanneet hameen alle ja tarkastaneet tilanteen.

Katsokaahan, lisäsin profiiliini pikkuisen kuvan. Tyttö on siinä 6 pv vanha. :heart:

lisää vauvauutisia odotellaan...
 
Dora teijän vauvalla onkin jo paljon tukkaa, ihana :heart:

Supistuksia on tullut pitkin päivää, välillä napakoita, välillä vain pientä tunnetta, nyt on tullut viimeiset puoli tuntia 5-7min välein, nämä ovat alkaneet tuntua jo alaselässäkin! Mutta kohta menen nukkumaan ja tiedän että herään aamulla viimeselle lääkäri käynnille kun ei mitään ja tulen kertomaan alapään tilanteen joka on luultavasti sama, 2-3cm auki ja kaulaa n. 1cm jäljellä! :D Tai kaiken huippu jos se lääkäri sanoo että kiinni ja pehmeä :D
että älä huoli mymmelis! Sie oot minua ennemmin! Oon 100% varma :D ja moni muukin minua ennemmin :D


 
MAJJ:Et sä kyllä 40 viikkoa nää, jos oikeesti noin supistelee ja paikat jo auki muutamalle sormelle. Aikast jännää seurailla kuka milloinkin lähtee. Mä en jotenkaan ees noteeraa noita kevyitä supistuksia, mut sit kun alakerrasta VIILTÄÄ niin sit on pakko pysähtyy. Mulla olis ens viikolla aika polilla, sit kasassa 38 ja näkis mikä alapään tilanne.No tää maha-asukas on silloin jo reippaasti yli 4kg et vois saaadea vaikka jotai käynnistys apuuu :D Toivossa on hyvä elää.

:wave:
 
vitsi kun on söpö vaavi teillä Dora!!

Täällä vaivaa unettomuus. Ei tuu uni silmään, ei sitten millään.. mieskin jo kyseli että eikö sua nukuta ja käski mennä koneelle pyörimään.. taitaa huominen jännittäää vähän.. ja taas ihmettelen miks niin jännitän rutiinikäyntiä...

öitä sisaret
 
Ihana vaavi teillä dora, todella suloinen :heart: =)

Täällä on herätty vatsantoimintaan hetki sitten (esikon synnytys käynnistyi mahan toiminnalla ;) ,joten nyt ei malta nukkuakaan :LOL: )... pikkasen myös juilintaa mahalla, ei kylläkään suppareita *jännittää*

sHv linjoilla täpinöissään =)

Shv ja hippu 38+6
 
huomenta!

doralla on kyllä sulonen tyttö!

vatsantoiminnasta: mulla on vatsa toiminut nyt viimeiset 3 pvää tosi aktiivisesti 2-4x pvä mut ei se mulla ainakaan oo enteilly yhtään enempää suppareita tahi muutakaan.. :eek:

jokohan majj on lähtenyt nyytin hakuun??

POIKA: mä pelkäsin kaikkea mahdollista tapahtuvaksi esikoisen synnyttyä, suurin pelko oli nukuttaa vaunuissa ulkona ja vähän väliä kävin kurkkimassa hengittääkö, tein tuota kyllä sisälläkin nukuttaessa ja pitkin yötä, hermoja raastavaa. aikansa sitä kesti mutta on vähitellen mennyt ohi, kyllä mä vieläkin käyn kurkkaamassa poikaa 3v joka ilta ennen kuin itse meen unille, lähinnä käyn peittelemässä uudelleen kun möyryää unissaan niin paljon niin peitto on aina mis sattuu. toivottavasti tulevan vauvan kanssa en olis enää niin peloissani kaikesta ja vois ottaa vähän rennommin, tosin helpommin sanottu kuin tehty..

tunnin päästä neuvolaan
 
Huomenta!

Ja heti kärkeen onnitteluja Doralle; teillä on todella KAUNIS tytteli :heart: Saanko kysyä, että ovatko molemmat vanhemmat supisuomalaisia - meinaan vaan, kun tytöllä on niin älyttömän tumma ja tuuhea tukka ja AIVAN IHANA ihonväri =) Minulla kun on kaikki sormet ristissä, ettei meidän vauveli vaan perisi minun "läpinäkyvän valkoista" ihoani... :/ Ei oo nimittäin kiva kulkea kesät talvet neonvalkoisena, kun aurinko ei tartu ei sitten millään!

MOLLAKKA Sinä kyllä olet oikeutetusti seuraava, joka "saa" lähteä synnyttämään :hug: Taidanpa itse laittaa suun suppuun tästä kolmen päivän ylityksestäni, kun sinulla alkaa kaksi viikkoa paukkumaan jo rikki :p Tsemppiä!

[.] Tänään neuvola.. Ihan mielenkiinnolla odotan, että mitä sanoo seuraavasta käynnistä eli onko enää neuvolaa vai menenkö jo seuraavaksi polille kontrolliin. Toivottavasti saisin lähetteen polille sanotaan vaikka perjantaille B)

Tänään ajattelin lähteä Selloon pyörimään ja nyt todellakin ostamaan ne kesähousut mallia möhis, koska ovat taas luvanneet tänne etelään viikonlopuksi +20 astetta ja minähän en enää suostu kulkemaan noissa verkkareissani (vähän noloa, kun niitä on jo pesty niin miljoona kertaa, etteivät edes ole enää kunnolla mustat vaan sellaiset kauhtuneet :x )! Menee sitten pari kymppiä hukkaan, jos vauva nyt syntyykin, mutta eipä haittaa - haluan kulkea normaalin näköisenä ihmisten ilmoilla!!!! Nyt olen oikein tyyppiesimerkki kauhtuneesta, odottavasta äiditä, joka kulkee miehen vanhoissa urheiluvaatteissa...

Aurinkoista päivää ja jaksuja kaikille!

Carmen ja N 40+3
 
Huomenta plikat!

Täällä vietetään nyt viimeistä kokonaista päivää raskaana! Jos kaikki siis menee suunnitelmien mukaan... Huomenna aamulla sitten seiskaksi sairaalaan. Jännittää ihan vietävästi!! :eek:

Marimintistä ei tosiaan ole kuulunut sen jälkeen kun uumoili synnytyksen alkaneen. Taitaa olla tositoimissa ellei peräti jo vaavin kanssa??

Aika monella on kyllä suppareita ja tuntemuksia. Toivotaan, että joku nyt pääsis vauvautumaan ;)

Mä meen nyt etsimään aamupalaa. Pitkästä aikaa melko hyvin nukuttu yö takana ja nälkäkin on sen mukainen! Aurinkoista päivää tytyt!

naukuri 39+0
 
moikka!
en oo tänne kirjotellu ikuisuuteen,lueskelemassa kylläkin.
aattelin nyt vaan ilmottautua,että yhdessä kasassa edelleen ja olo mitä mainioin |O
laskettu olis perjantaina eikä merkkiäkään et olis tulossa,mut katotaan kuin käy!

ja onnea jo nyytin saaneile ja hakemaan lähteville :flower:

sonja ja vauveli 39+5
 
Jaahas. SHV meinaa ottaa myös osaa lähtölaskentaan!!! Mitään uutta sun voinnissa???? Suppareita????

Toivottavasti Carmen saat sen ajan polille. Saat säkin oman nyytin jo kainaloon!!!

Täällä on ihan törkeet alavatsajuilinnat menossa.. ja selkää polttelee. onneks tänään on polikäynti niin pääsee vähän jyvälle, että missä mennään.. En meinannu saada untakaan viime yönä. No parin tunnin päästä äitipolille. Tuun sitten kertomaan taas kuulumiset.

Monellakos meistä on synnytys käynnistynyt muuten "ihan luonnollisesti" suppareilla tai lapsiveden menolla, ilman käynnistystä siis??? Ihan mielenkiinnolla kyselen, kun tuntuu että aika moni olis menossa käynnistykseen tai sectioon.

mutta nyt kotihommiin

birdie + ahmatti 38+0 uusi viikko korkattu, jee!!!
 
aiemmat synnytykset Täällä on käynnistetty 42 + ja 40+3. Ois musta mukavaa, että tämä lähtis itsekseen käyntiin kun kuitenki kuulee niitä vertailuja käynnistetyn ja käynnistämättömän välillä, niin osais itekkin sanoa jotai No, huomenna on neuvola ja silloin kuulen tilanteen. Jos mitään ei ole tapahtunut jatkuvista supisteluista huolimati niin kärtän kyllä aikaa äitipolille että käynnistävät.
(.) Sain nukuttua muutaman tunnin ja ihan levollisestikin jopa. Nyt pitää lähtee shoppailemaan kun oli noi äippärahatkin tulleet :)
 
no olipas nopee käynti neuvolassa, meni siel peräti 10 min. otettiin vaan verikoe ( viimeinen vasta-aine ) mä kun olen tuo rh neg. ens viikon to viimeinen neuvola käynti näillä näkymin.

rupee jo ottaa hermoon nää piikitykset. mahakin on taas niin arka piikeistä ja mustelmilla ettei mitään rajaa ja piikitys sattuu kun ei taho löytyy mustelmatonta kohtaa ja tänään täytys ( toivottavasti viimisen kerran ) hakee viel satsi piikkejä...

jos menis keittää kaffetta :wave:

kurpitsa rv36+4
 
sHv jospa pääsisit kanssa pian nyytin hakuun ! :p
carmen et ole ainut joka kulkee kuluneilla college housuilla :LOL: oikeen hävetti tänäänkin kun menin ne jalassa neuvolaan :D

Elikkä kasassa vielä olemme! :D Niinkun sanoin supistukset sitten loppui jossain vaiheessa iltaa kun sängyssä makoilin! Niin käynyt jo kolmena iltana :D

neuvola kuulumiset:

painoa: +800g / viikko (yhteensä nyt n. 14-15kg)
SF: 31.5 ei kasvanut viim. kerrasta
HB: 113 raudan syönti jatkuu
verenpaineet: hyvät (mutta silti seurattava kun turvotusta niin paljon, ++)
pissa: puhdas
sykkeet: 140-150
Ja edelleen 2-3cm auki ja kanavaa se reilu 1cm. ja pää kuulemma tuntui hyvin alakautta. Lääkäri ei uskaltanut kunnolla tehdä sisätutkimusta ettei vaan "tapahdu mitään, kun on räjähdysvaara edessä" lääkärin sanojen mukaan :D Se lääkäri oikeen nauroi että ei muista koska viimeeksi olisi nähny ensisynnyttäjää näillä viikoilla noin kypsällä tilanteella :D veikkas ettei kyllä sitä 40vk nähdä, ja sanoi että kannattaa olla koko ajan valmiina ja heti lähteä sairaalaan kun siltä tuntuu. :) saas nähdä kuinka käy! Ja lopuksi se vielä heitti että eikö äitienpäivä olisi hyvä päivä synnyttää :D Jäi hyvä mieli lääkärin käynnistä kun lääkärikin oli niin hyvällä tuulella! :)
 

Yhteistyössä