<3 <3 <3 <3 <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT TOUKOKUUSSA <3 <3 <3< 3 <3

annaliina
oishan se kohteliasta, että vieraat tuo itse kahvipullat juuri synnytäneelle. mutta myöskin aikaa täytyy jollain tapaa käyttää, siis jos on tekemisen puutetta (mulla ainakin on ) joten leipominen on hyvä ajanviete meikälle :heart: .

äitienpäivän vietosta
jaa..aa toivon tietysti (salaa) olevani synnyttämässä. mutta en usko, että sitä mun osalta vietetään jos se on vielä masussa..jokainen tyylillään :) .
 
Huomenta!

Onnea juuri ja marimint :flower: Marimintin tyttö olikin samanpainoinen, kun tuo meidän esikko aikanaan =)

Aiemmat synnytykset käynnistyneet spontaanisti säännöllisillä(väli n. 5min..) supistuksilla, esikoinen rv 39+4 ja kakkonen 40+5...

Tutista joku kyseli, niin meillä esikoinen sai jo laitoksella tutin suuhunsa.. kuopus ei sitten koskaan ymmärtänytkään sen päälle mitään, enkä sitten väkisin tyrkyttänyt...

tänään neuvolaan, joten sieltä sitten takaisin kera kuulumisten :wave:

äippä ja nytty rv 39+2 :heart:
 
tutista: esikoinen tais olla jo reilun kuukauden ikäinen kun annoin tutin ekaa kertaa ja tuolloinkin annoin vain unille mennessä, eikä sitä kaivannut hereillä ollessaan lainkaan, tämän toisenkin kanssa mennään samoin, tutti vain unille jos tarve.

äitienpäivä: ihan kotosalla ollaan, mies laittaa tuolloin kuten aiempinakin vuosina aamukaffeet ja ostamansa kakun pöytään ja käydään haudalla viemässä tyttärien haudalle kukat..

 
Huomenta! Täälläpäin on semmonen tapa että tuodaan rotinoita kun vauva syntyy eli tarkottaa sitä että pullakranssin sukulaiset tuo. =) Meilläki kun vanhemmat lapset synty niin tuli usiampi kranssi. Jäi ristiäisiinki tarjota. :p =) Oon minäki vienny pullaa jne... kun tutuille on vauva syntyny kyllä se jotenki kivalta ajatukselta tuntu. =) Ei sitä tosiaan heti tuore mamma jaksa leipomaan rueta.Täällä eilen kirpakoita supisteluja mutta sitte meni ohi |O Eli kärvistely jatkuu nyt siivousta jatkamaan Moro! Nissu76 ja ipsku möyrijä rv38+3 :heart:
 
rotinoistase on ihan kiva tapa-liekö jostain karjalasta lähtöisin. Meillä kans tapana ottaa omat pullat mukaan kun ensikertaa mennään uutta vauvaa katsoon. Ei niinkään välttämättä pullakransii, mut jotain syötävää kuitenkin. :)

onko monelle pidetty vauvakutsut mulle ei esikoisesta pidetty, ei tainnut tapa olla rantautunut tännepäin. Mut siskolleni järjestin kun hän odotti esikoistaan - ja oli ihan mukavat. Syötiin, annettiin pieniä lahjoja ja jo synnyttäneet tsemppas tulevaa äitii. :heart:
Nyt oon menossa yksille kutsuille jos tää maha vaan pysyy koossa :D

aikaisemmat synnytykset neiti synty 40+5
 
Huomenta.

Mistäs te olittekaan puhuneet...

tutti: on kyllä ostettuna, mutta kuitenkin toivon ettei sitä tarvittaisi, koska noiden vanhempienkin lasten kanssa on selvitty ilman ja ihan heidän tahdostaa ei äidin mielipiteen vuoksi.

äitienpäivästä: meillä ei vietettäisi, jos ei olis noita vanhempia lapsia. Meillä ei muutenkaan vietetä mitään merkkipäiviä suurten lahjavuorten kanssa vaan panostetaan enemmän pieniin muistamisiin piristämässä arjen puurtamista.

(.) Eilen illalla sänkyyn menon jälkeen ilmestyi joitain epämääräisiä vihlaisuja, mutta ei mitään hälyyttävää ainakaan vielä. Edelleen toi toinen jalka on aina välillä lähes kokonaan poissa pelistä tai ainakin liikkeelle lähdöt pitää ottaa tosi varovasti.

leipomisesta: Itse en ole toistaiseksi saanut mitään pakkaseen asti, kun se vähä mitä olen tehnyt on tullut lähes samantien syötyä.
Tosin ei ole kauheasti ollut tekemisen puutettakaan, kun noi lapset keksii aina jotain ja tota puutarhaakin tossa on tullut kuoputettua.

Minua on kyllä tosin siunattu tosi näppärällä miehellä ja häneltä onnistuu onneksi myös ruuoanlaitto ja tarpeen vaatiessa upottaa kätensä taikinaankin. Joten kovin suuria varastoja sen vuoksi ei tarvitse pakastella. Ja hänellä alkaa kesäloma juuri sopivasti pari päivää ennen la:t.

Tuo rotina perinne on kyllä super hyvä juttu.

Esikko syntyi 41+0 lähti alkuun ihan omilla suppareilla. Tosin oksitosiinilla avustettiin, kun eteneminen hidastui ja viikkooja oli noiskin paljon.

Kakkonen syntyi 40+1 myös ihan itsestään omin voimin lähti tulemaan. Eikä tarvittu edes oksitosiinia.

Molemmista tosin kalvot puhkaistiin.

Jos olis tuo laskeva käyrä mun kohdalla niin Hemuli taitais sit syntyä vkolla 39+2 tai jotain sinne päin. Joka tarkoittais kahta viikkoa tästä päivästä eteenpäin :) Voi kyllä yhtähyvin olla toiveajattelua ja keikun täälllä viel kesäkuussakin :) Mut näillä mennään.

Hups, silloin kahden viikon päästä on mun kummitytön synttäri ja seuraavana päivänä ton nykyisen kuopuksen :LOL:

Jossu & Hemuli 37+2
 
Huomenta! Luin just kaikki uudet kirjoitukset ja NÄLKÄHÄN siitä tuli! Kaikenlaisia ihania leivonnaisia viestit täynnä - nyt täytyy lähteä katkarapupiirakan tekoon!

Sinuhe - mulla menee just samoissa noi painot. Ennen raskautta oli 64-66kg, ja eilen neuvolassa oli tosiaan just tasan 90kg! Huh huh! Suurin osa on JÄTTIMÄISESSÄ mahassa, ja jalat ja sormet on ihan turvoksissa. Neuvolantätikin eilen sano, että synnytyksen jälkeen tulen ihmettelemään, että mistä asti sitä pissaa oikein tulee, kun riittää ja riittää vaan... Oon kyllä valmistautunu siihenkin, että sairaalassa ei lähde kun joku surkea 3-4kg, ja saan alkaa armottoman kuntoilun ja Painonvartijat päästäkseni edes lähelle entistä... Ehdottaisin kaikille samassa tilassa oleville yhteistä (puoli-)maratonia joskus vuoden päähän.

Onnea Marimintille! Tosi nopea synnytys! :)
 
ollut puhetta vauvan kotiintulovaatteista. Täällä oli jo kertaalleen pakattuna yhdet, mutta vaihdoin ne pienempiin (50 cm). Nyt löytyy valkoiset puolipotkarit, vaaleanpunakuvioinen kietaisupaita, vaaleanpunainen myssy ja töppöset sekä viininpunainen kevyttoppis. Tyttö on siis luultavasti tulossa (heh, jos ei olekaan niin isä saa varmaan käydä hakemassa kotoa toiset vaatteet ennen kotiutumista).

Äitienpäivää tuskin meillä vietetään mitenkään ellei sitten olla jo saatu vauvaa siihen mennessä tai parhaillaan sairaalassa (la seur. pv).

Kukahan seuraavana pääsee lähtemään...
 
moron.

täällä on oltu näköjään taas aktiivisia.

tutin käyttöä en oo miettinyt. jostain olin lukevinani että sen antamista ihan vauvalle ei suositella, ettei häiritse imemään oppimista. Mutta kattellaan ny mimmonen vekara sieltä tulee...

äitienpäivää ei varmaan vielä tänä vuonna vietetä.. ellei tää vaavi päätä putkahtaa maailmaan.. Tietysti jos mies jotain kehittää, niin en vastaan pistä.

(.) Aamulla käyty neuvolassa. Alavatsavihlasut jatkuu edelleen, joten pisutestin vastauksia odotellessa... Ja huomenna verikokeisiin, koska hemppa on vaan 103. Sitten muut arvot:
-sf -mitta 36
- painoa -100g!!!!! Ja paino heiluu millon missäkin, ekasta punnituksesta tullut se 16 kiloa... ja nestettä piisaa täällä ja PALJON!!! kengät on taas piukat näistä nakkisormista puhumattakaan... toivotaan että osa jäis sitten laitokselle
- hemppa 103, ja täytyy tota raudan syöntiä tehostaa...
-rt
-syke 135
-liikkeet ++

kaikki siis kunnossa... täällä ässät käytössä ja ei toivottua tulosta. Myös meillä käynnistykseen pääsee vasta kun raskaus on menny sen 10 päivää yli LA:n.. en maalaa piruja seinään edelleenkään..

niin. viime yönä sain nukuttua yllättävän hyvin. Väsytin itteni kattomalla jääkiekkoa ja uni tulikin sen jälkeen helposti. Toivottavasti tän aamun aikanen herääminen tehoais ja ens yönäkin sais nukuttua.

nyt niihin leivonta hommiin ja evästä naamariin!! Mulla tekee ihan sikana mieli lontoon rakeita. täytyy soittaa miehelle että tuo kaupasta...

onko muilla muuten tullut UMMETUSTA raudan syönnistä???

birdie + ahmatti rv38+1
 
neuvolassa käyty ja yllätys yllätys...jatkuvista supisteluista huolimatta alakerrassa ei ole tapahtunut mitään. Vauva keikkuu korkealla ja paikat epäkypsät. Luulin oikeasti, että tilanne alhaalla olis ollut lupaavampi, kun jossakin vaiheessa se oli kätilön mukaan parisen senttiä auki, mutta ei olekaan ku tiukasti sormelle, kohdunsuu hyvinkin takana ja kanavaa sen pari senttiä. Siis ihan oikeesti.....nyt alkaa niinkun pää repeemään. Jos en olisi näin kipeä, niin sama kai se olisi olla raskaana vielä vaikka 20 viikkoa lisää, mutta kun ei oo pariin viikkoon nukkunu juur mitään, niin alkaa mennä hermot. Kuulemma 10 päivää enää ja sit viimestään käynnistellään. Juu ei, jos musta on kiinni. Sain kuitenni äitipolille lähetteen, mutta sekin aika menee varmaan ens viikolle. V***U!
Sori taas :snotty:
 
=) Elle ilmoittautuu myös prinsessan saaneiden joukkoon =)

"Odotuksesta, vaivasta, pala kauneinta taivasta.."

Eli tyttö syntyi 2.5 rv. 38+0 3270g ja 50 cm
Reilun tunnin ponnistusten jälkeen autettiin imukupilla maailmaan.
Ensimmäinen vuorokausi teholla tarkkailussa, Valohoitoa sai kahteen otteeseen.
Nyt nukkuu tyytyväisenä tuossa sängyllä ja äiti kyynelverhon läpi sanattomana ihastelee--

Valtavasti onnea kaikille jo vauvan saaneille ja Vielä enemmän niille jotka pääsee kohta nyyttiä hakemaan. Toivottavasti kaikki menee hyvin.
 
Hei taas!

Poika tuli taloon 5.5.2008 :)

Kaikki alkoi silloin sunnuntaina, kun valittelin ettei mitään tapahdu muuta kuin niitä menkkakipuja vaan. Alavatsaa vihloi ja vihlominen voimistui illan aikana. Laitokselle lähdettiin 23 jälkeen, kun alkoi jo tehdä kipeää.

Kun päästiin Kättärille, niin olivat hieman epävarmoja onko synnytys käynnistynyt vai ei, kun supistuskäyrä ei piirtynyt kunnolla. Kaulaa oli vielä 1 cm jäljellä ja kohdunsuu vasta 1 cm auki, vaikka omasta mielestä olin jo kärvistellyt supistuksissa muutaman tunnin :eek: Kipulääkettä ei vielä tuossa vaiheessa annettu, kun aukeamista ei juuri ollut tapahtunut. Supistukset kuitenkin voimistuivat ja pääsin vihdoin 3 cm:een auki ja sain epiduraalin. Se helpotti ihan vaan hetkeksi, kun kalvot puhkaistiin, jotta supparit ei loppuisi. Vauvan sydänäänet heitteli synnytyksen aikana, joten en päässyt edes kävelemään, kun sydänkäyrää otettiin koko ajan.

Tuosta kolmesta sentistä ponnistusvaiheeseen ei kulunut kuin reilu pari tuntia. Supistukset tuli tosi voimakkaina ja niitä tuli tiuhaan. Tuntui kun edellisestä pääsi, niin ussi oli jo odottamassa. Hengittelin siinä parhaani mukaan ilokaasua, mutta se teki hieman huonon olon.

Sain ponnistusvaiheeseen häpyluuhun?? puudutteen, joka vei takapuolesta tuntoa pois. Itse ponnitusvaihe ei kestänyt kuin 3 min. Pään kun sai synnytettyä, niin loppu soljui ihan itsestään. Kipeää teki, muuta en voi väittää, mutta palkinto oli niin upea, että kyllä kannatti!! Pieni poika näki aamun ensimmäiset sarasteet klo 4.18. Ihan ensitöiksi piti kakata ja pissata kätilön päälle :) Isä toivotti pienen tervetulleeksi leikkaamalla napanuoran ja kylvettämällä pienen tulokkaan.

Paikat repesi vähän, selvisin neljällä tikillä. Toipuminen sairaalassa meni hyvin. Vauvan sokereita seurattiin ensimmäinen vuorokausoi. Onneksi lähtivät nouisuun ja päästiin kotiin.

Strategiset mitat: Pit. 49 cm, paino 2850, pipo 34,5 cm

Täydellinen pakkaus :heart: :heart: :heart: Me ollaan ihan myytyjä :)

Tulen myöhemmin lukemaan kuulumisia ja laittamaan kuvaa.

Päikkäri ja Ukkeli 3 vrk
 
Onnea elle79 pikku Prinsessasta :heart:

Aika tyttövoittosta on ollut, missä kaikki poikien hakijat luuraavat. Meille tulossa poika mutta en ajatellut vielä lähteä häntä hakemaan! :D

Neuvolassa kävin pyörähtämässä. Kaikki on ok! Ens viikolla on viimeinen painokontrolli synnärillä sit ollaan taas vähän viisaampia alapään tilanteesta ja vauvan koosta. SF mitan mukaan kaikki pitäs olla ihan kunnossa ja 3vko sitten vauva oli jo 2,3kg.

Annaliina73 :hug: Positiivisesti ajatellen ENÄÄ 10 päivää ja sinulle on vauva sylissä! :heart:

:wave: Vilma rv 37+ risat
 
Onnea oman vauva nyyttinsä saaneille.

Tiedot on päivitetty etusivulle.

Tosiaan vielä ovat prinsessat olleet innokkaampia putkahtelemaan, mutta katsotaan, katsotaan tasoittuuko loppu kuuta kohden.

Itse voisin kyllä yhden pojat ottaa =)

Jossu & Hemuli 37+2
 
Onnea taas kaikille ja nyyttinsä noutaneille!

Jättäkää nyt ihmeessä mulle se yksi prinsessa vielä, tosin noilla tiistain kokoarvioilla voinen viimein unohtaa sen haaveen. Tänään pojan kanssa suunnistamaan ja huomenna iltapäivällä voi alkaa se maratonharjoittelu. Missäs päin lakupiippu ajttelit juosta sen? Mulla on tässä viimemetreillä kunto kohonnut rutkasti, kun supistuksia ei tule enää edes juoksemalla ja hemppakin oli palannut jo melkein normaaliin (148 kaks viikkoa sitten). Kaikestä ryynäämisestä tosin tulee yöksi niin levottomat jalat, että eilenkin meni yhteen asti venytellessä, alkaa univelkaa kertyä.
Eilen muuten salilla yksi nainen, jonka kanssa pitempään juteltiin (kun lapsiparkissa joutui itse leikkii/jonottaa yli 30min) totesi, että "ai sori, mä en huomannu, että olet raskaana" :p Jotta vaikuttaa ne vaatteetkin siihen mahan erottamiseen, itse käytän löysiä t-paitoja salilla, kun trikoot tuppaa rullautumaan ton pötsin alle.
 
elle ja päivänsade pikkuisista! :heart:

(.) tämä mamma on sit taas käyny neuvolassa..
paino +1000g/vk (turvotukset ++)
rr 125/82, hieman koholla normista
sf 33-34
vauvan :heart: 150,
rt, pää ei vielä kiinnittynyt.
pissaa ei saanu, oon juossu yön ja aamun vessassa ku kauhee ripuli.. :x :kieh: terkka kokeili kohdunsuuta mut ei yltäny kunnolla kokeileen.. :| kävi muuten ihan sairaan kipeää.. sanoi et joko on synnytys käynnistymässä tai sit ihan mahatautia tuo ripuli. limatulppaa irtos ilmeisesti siinä ronklauksessa vähän. jos lapsivedet menee niin sit pitää mennä kiireellä oys:aan ku ei tuo pää ollu vielä kiinnittynyt. ja makuuasennossa kuulemma..
viime yö meni mullakin pyöriessä.. koko ajan joko supisti tai sit oli maha niin sekasi et en uskaltanu nukkua.. nyt väsyttää.. ja nyt tuntuu hieman menkkajomotusta ja sukkapuikkoja, jospa se pikkuinen ettis lähtökuoppiaan.. ei jaksa enää tätä. :ashamed: ja vielä ku voi mennä se 3 ja puoli viikkoa..

anuliina38+2
 

Yhteistyössä