--2012 yrittävät--

Rakkausvauva voi kun hyviä uutisia!=)

panzkus panotikku:LOL::LOL:.
Ehditkö vielä huhtikuisiin? Soitin tänään neuvola-ajan ja mulla on 23.4. eli viikkoja tänään 6. Vatsa on aivan mahdottoman kokoinen kun turvottaa niin kovasti ja alkaa olla ongelmia mitä laitan päälle:O. Joko uskallat tulla odottajien puolelle?:)
 
unikettu mulla ois laskurin mukaan LA 9.5.13. Odottajien puolella oon uskaltanu käydä vaan kurkkimassa, mut ajattelin kattoa nyt ainaki torstaihin saakka ennen sinne hyppäämistä.. ke tai to kun on tuo tätipäivä nii en oo viel uskaltanu kovin innostua. Tai ainaki huomisen vahvemman viivan haluan nähä :) perjantaille oon kaavaillu sit digiä jos sinne saakka päästään :)
 
Panzkus Hurjasti onneee!!!! Alakohan niitä plussia pamahella tähänki ketjuun!

hilijaiseloa pitäny, flunssassa oltu molemmat ukon kans mut se ei sinänsä ole kyllä petipuuhua haitannu. Ovis varmaan oli viikonloppuna ehkä, en oo tikutellu. Onnex ollu nyt kaikkee muuta ajateltavaa niin ei vielä ainakaa oon sormet syyhynny testaan kun ei mitään vielä ees näykkyiskää ( kp 16?). Ostin nimittäin ihkan ekan oman auton ja nyt sitä sitte opetellu ajamaan, muutenkaan en oo paljoa autoa ajanut viimeiseen 10 vuoteen..... :D Joten jännää hommaa.

Plussa tuulia ja puhureita!
 
Hui, kohta se sit alkaisi, eli yrittäminen :) Kp 9/28 eli ovisajat olisi nyt sit vissiin viikonloppuna, mitä nyt sen verran olen aiheeseen tutustunut.. ;) Ainakin nyt aluksi mennään sillä, että tulee sitten kun on tullakseen ja ilman ovistestejä ja muuta (tosin raskaustestejä on jo ostettu...) Jännää!
 
Panzkus Ihanaa! Paljon onnea ja tarrasukkia matkaan. :flower: :)

Tosiaan on kyllä ihanaa, että tähänkin pinoon on nyt alkanut ilmestyä niitä plussia. Niitä onkin jo odoteltu.

ON: Sillon sunnuntaina (kp14) sain vahvahkon viivan ovistestiin ja ajattelin sen olevan plussa. Myöhemmin aloin epäilemään sitä, koska en ole tuntenut mitään oviskipuja kuten viime kierrossa. Tein varmuudelta vielä ovistestit maanantaina ja eilen. Maanantaina tuli melko vahva haamu ja eilen ei enää mitään. Teen kyllä vielä pari testiä, koska nyt menossa kp16 ja viime kierrossa ovis oli vasta kp18. Jos tänään ja huomenna ei näy enää mitään, niin kai se pitää uskoa että lyhyt kierto on tulossa. :)

Miten teillä muilla jotka ovat tunteneet oviskipuja. Tunnetteko ne joka kierrossa?
 
Hyvin on vahvistunu :heart: ylempi on se dpo 11 ja alempi tän aamun dpo 13 (otettu noin minuutin kohdalla)




Apua mien ole tajunnu tätä tilannetta oikein vissiin vieläkään! Parempi tietty mennä ihan hissuksiin näin alussa. Olot on kyl sen mukaset et kyllä siellä joku kyytiläinen on, kumpa kaikki menis hyvin :heart:

Niin ja oviskivuista kyseltiin. Kyllä tuntuu ovikset, välillä aika koviakin kipuja. Yhdessä kierrossa en tuntenu mitään, muutenki ihan oireeton menkkoja myöten, joten epäilen, etten silloin ees ovuloinu. Tääki asiahan on ihan yksilöllistä, toiset tuntee toiset ei.
 
  • Tykkää
Reactions: Sone*
Ihanat kuvat! ;) Kunnon plussaviiva!

Mä en ite ole koskaan tuntenut (tiedostanut...) oviskipuja tai oireita.

Tehäämpä vähän tällasta kyselyä... :D

Minkälaisella ruokavaliolla te olette, saatteks oikeesti kaikkia ravintoaineita ja vitskuja ruuasta ja syötte terveellisesti? Entä liikunta?

Pidättekö seksin jälkeen jalkoja ylhäällä/menettekö heti suoraan pesulle niin että kaikki tavara tulee ulos?


Plussanneetkin vois vastailla niin olis vertailukohdetta. :)
 
Moikka kaikille! Mulla oli viime kierrossa oviskivut kp 17/26. Tässä kierrossa aloin tikuttelemaan viikko sitten ja kaikkien oppikirjojen mukaan ovis olisi pitänyt olla viime viikonloppuna, koska kiertoni on jämpti 26 pv. Testit kuitenkin näyttivät negaa, kunnes tänä aamuna alavatsaa kivisti ja tikutin kaksi viivaa ja tänään siis taas tuo 17/26. Onko muilla kokemuksia näin "myöhäisestä" oviksesta? Aiemmissa raskauksissa en ole tikutellut, eli pelkästään hyvällä tuurilla on menty :)
 
No miepä vastaan

Minkälaisella ruokavaliolla te olette, saatteks oikeesti kaikkia ravintoaineita ja vitskuja ruuasta ja syötte terveellisesti? Entä liikunta?
Mun ruokavaliossa ei ole mitään kehumista, yritän kuitenkin syödä suht säännöllisesti ja terveellisesti. Mulla on ollu koko yrityksen ajan käytössä monivitamiini ja hivenaine valmiste raskaana oleville ja raskautta suunnitteleville. Siinä tärkeät foolihapot yms. Kevyttä liikuntaa harrastan päivittäin, raskaampaa silloin täällöin (nyt kesällä jääny vähälle :ashamed:)

Pidättekö seksin jälkeen jalkoja ylhäällä/menettekö heti suoraan pesulle niin että kaikki tavara tulee ulos?
En oo tehny mitään kikkakolmosia raskautuakseni. En pitänyt jalkoja ylhäällä tai jäänyt makuulle, vaan menin normaalisti pesulle. Mulle tulee niin helposti hiivaa yms. jos jättää tavaran sinne muhimaan..:$
 
Heippa!

Ilmoittautuisin mukaan kuumeilemaan ja yrittämään! :) Olen 28-vuotias, kahden pojan (9/08 ja 11/10) äiti. Kolmosen yritys siis lähtenyt käyntiin tässä kuussa ja nyt piinaillaan kp18/27-30 yk1. Viime perjantaille sain ovisplussan ja sen mukaan ajattelen oviksen olleen lauantaina. Eli dpo 4 ois nyt. Tosin talletuksia päästiin tekemään vain to iltana, miehen työreissun vuoksi, joten jos ovis oli la, niin saapa nähdä riittikö...Oviksesta saakka olen saanut kehitettyä itselleni alavatsan jomotuksen... mikä siis nyt neljättä päivää. Mutta olen aikaisemmissakin raskauksissa ollut mestari itse kehittämään oireeni... Menis nyt 10 päivää nopsaa!!
 
Suhveli, tervetuloa! :) Tää onkin just siitä hyvä paikka, että täällä voi purkaa/kertoa/ilmoitella noita kierron tapahtumia ja oireita, ettei aina tarvitse vaan omalle miehelleen niitä selitellä, ne kun ei ihan aina ymmärrä kaikkea. ;)
Nyt toivotaan teille plussaa heti ekasta kierrosta!

Panzkus, kiva kuulla että sinä plussanneena käyt aina heti pesulla. ;) Mulla ei ole ollut hiivaa, mut oon tosi tarkka ton puhtauden suhteen ja meen kyllä heti aina itekin pesulle, oonki pelänny että vaikuttaisko se siihen etten raskaudu.

Oma ruokavalioni ei ole kovin hyvä. Ehkä tää väsymys yms. mitä on esiintyny, vaikuttaa ettei jaksa paljoa katsoa mitä suuhun laittaa. Nyt pitäis ryhdistäytyä, painokin sais pudota (n. 10kg ku sais pois nii olisin sellanen hoikahko), niin jaksaa sitten kantaa sen (toivottavasti pian) tulevan masun!
 
Mä luulen tunnistaneeni ovistuntemuksia viime kierrosta, joka oli siis eka kierto e-pillereiden jälkeen ja moisia en muista ennen tunteneeni. Outoja kipuja alamahassa ja kipeet tissit. Tosin saattoihan ne johtua ihan pillereiden loputuksestakin. Katsotaan kuinka käy tässä kierrossa joka on siis yk1.

Ennen yritystä itsellä on ollut aikamoinen arsenaali eri vitamiineja ja nyt pitääkin päivittää niiden määrät suositusten mukaisiksi raskaana oleville. Erikseen en raskaus-monivitamiineja aio hommata. Foolihapon syöminen aloitettu jo pari kuukautta sitten kun löyty niin paljon tutkimustietoa sen hyödyistä!

Itse asiassa nyt ensimmäisten yritysten jälkeen ei oo tullu pidettyä niin kiirettä sinne pesulle menon kanssa kun tuntu tosiaan että tavara ei ehdi perille asti.. ;)

Ruokavalio on mulla mielestäni hyvä, että siihen ei tarvi tehdä muutoksia. Vähähiilarisella ruokavaliolla jatkan. Alkoholista pitää jättäytyä pikkuhiljaa, että ei sitä viinilasillista illalla tai ruoan kanssa tuliskaan enää otettua niin usein.
Salilla oon treenaillut vähintään kerran viikossa ja tällä hetkellä 3 kertaa viikossa, ja tätä aion jatkaa. Tosin joitakin liikkeitä pitää sitten rajoittaa jos tärppää. Lenkkeilyä aion lisätä, kun se tässä kesän aikana on vähän jäänyt.. Tavoitteena on yrittämisen aikana saada pari kiloa pois. Ei tuntuis ne raskauskilotkaan sitten niin paljoa ja hyvä olla kunnossa kun on enemmän sitten mitä kantaa :)
 
Mun pointti tossa oviskipujen kyselemisessä oli se, että onko ketään sellaista joka tuntee kipuja vain joissain kierroissa? Olen nyt tikuttanut kolme ovisplussaa ja vain kerran tuntenut kipuja. :O

Pyrin syömään terveellisesti, mutta syön kyllä aika mitä sattuu ja herkkuja ehkä vähän liikaakin. Koirien kanssa tulee ulkoiltua ja kaverin kanssa joskus käytyä vaunulenkillä, mutta siinä suurinpiirtein mun liikunnat. Uudessa työpaikassa on kyllä sen verran hyvät liikuntaedut, että salikortti pitää vissiin hommata. Uudesta työpaikasta tulikin mieleen, että avataan juuri uutta liikettä, joten purataan paljon kuormaa. Vastaan tulee mitä ihanempia vauvanvaatteita. :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Ovilaatiokivuista, nyt kun yrittäessä kaikkia tuntemuksia tarkkaili niin kyllä tunnen joka kierrossa ovisoireet. Seksin jälkeen usein makailen 10-20 minuuttia ennenku nousen ja menen pesulle.
Paljon plussatuulia tänne+++:whistle:.
 
Sunflower11
Oviskivut on melkein aina yhtä kovat (melkein puolituntia-tunti tuskaa).
Limailut ym. vaihtelee.

kp 12 ja ovistesti negaa, tai jotain viivaa mut nega. Kaipa se täs lähiaikoina..
 
Kiitos! Sepä tässä tosiaan on paras puoli, että voi muiden kanssa tutkia oireita! Huh huh, taas ensimmäinen ajatus aamulla kun silmät sai auki: olisimpa raskaana! Ja vielä ois kaksi päivää siihen, kun voi edes virallisen piinaviikon julistaa alkaneeksi. Odottamisen odottaminen ei ole helppoa. Saatika sitten, kun sitä joutuu odottamaan pitkään.

Ovulaatiokipuja en ole tuntenut kierroissa, joissa en niihin ole kiinnittänyt huomiota. Mutta esim. tässä kierrossa tunsin jotain, liekö sitten itse kehitettyjä vai ihan aitoja... limoista olen monessa sellaisessakin kierrossa, joissa en ole ovulaatiota tarkoituksella etsinyt, tajunnut, että taitaa olla ovis menossa. Tässä kierrossa oli tosi epäselvät limat, sitä oon ihmetellyt...

Mä olen myös aina mennyt heti pesulle seksin jälkeen, myös niillä kerroilla kun meidät pojat on saanut alkunsa. Se on niin pieni määrä, mitä sitä tavaraa sisään tarvitaan jos on hedelmöityäkseen.

Plussatuulia!
 
Vahvistuu :heart:


Mulla on iltasin ja öisin aika kivuliaita vatsakipuja, tai enemmän just sellasta kivistystä ja polttelua..viime yönäkään en saanu oikein nukuttua..Pelkään et ne menkat sit kuitenki alkaa :snotty: Mut nyt ihan hyvä fiilis, tissit ihan superkipeät, ei oo miehellä koskemista :D

Onnea ovisbongailuun ja paljon plussapuhureita!
 
  • Tykkää
Reactions: Sone* ja unikettu
panzkus, mulla kanssa oli viime viikolla alavatsa tosi arka ja menkkamaisia kipuja. Tällä viikolla helpottanut, nopeat liikkeet edelleen aiheuttaa kipuja. Ihana plussa:heart:. Joko olet laskurista katsonut paljon viikkoja?=)
 
Joo mä haluaisin kans nähdä testissä ihan tosi vahvan plussan! Pitäiskö kipasta ostamassa testi vielä=). On mulla yksi ovistesti, siihen vois pissiä ihan pahimpaan testaushimoon. Nyt sitten yllättäen iski huono olo ja ihan lamaannuttava voipuminen, tätä tässä jo vähän odoteltukin.
 
Voi onnea Panzkus!!! Ihanaa :)
Ihana nähdä noita plussia!

Täällä kp23/28. Tässä kierrossa en tosiaan käyttänyt ovistikkuja, joten ovispäivästä ei tietoakaan. Mä kun en huomaa mitään oviskipujakaan.
Jostain syystä mulla on vahva tunne, että täti tulee ens viikolla kylään. Liekö pessimistisyys saanut vallan..en tietenkään toivo tätiä saapuvaksi, mutta vauvatoiveitakaan en uskalla kovin korkealle asettaa.

Onnea vielä kerran plussanneille ja plussatuulia muille!!
 
miss_piggy
Mulla ollu kans ovistuntemuksia, mutta ovistestit näyttää miinusta. Paitsi kp 11 tuli kohtalaisen vahva viiva, sen jälkeen taas haalistunu, nyt kp 14, ja huomenna pitäs alottaa terot..
 
ON Dpo3: maha on turvonnu ja alavatsaan sattuu ajottain. Kuvittelin jo että ovis on taas ollu myöhään, mutta testissä ei kyllä näy mitään ja viime oviskivut ei kyllä ollu tälläsiä. : / En halua elätellä toiveita, koska ei kai näin aikaseen voi olla merkkejä raskaudesta?

Niin ja myös paineen tuntua. Ihan kuin koko ajan olisi vessahätä.
 
Viimeksi muokattu:
unelmavauvasta tollaista mullakin on ollut! Mulla menossa dpo5 ja oon kaikki 5 päivää tuntenut alavatsassa jotain. Sanoisinko, että olen tavallaan tuntenut, että mulla on kohtu. Kyseessä ei siis oo ollut kipu vaan lähinnä jomotus/paine. Se elättää toiveita mieleen, vaikka järki sanoo, että ei heti oviksen jälkeen voi mitenkään tuntea raskautuneensa. Mutta jos tästä nyt plussa tulee, niin väitän vastaan! Mutta jos taas ei tule, niin oon taas kyennyt kehittämään kaiken...
 

Yhteistyössä