--2012 yrittävät--

Huomenta,

tässä aamukahvilla eksyin teidänkin pinoon. Ovistikkuvinkki tuolta "konkareiden" palstalta (40+ so what):

planningfamily | eBayn kansainvälinen ostospaikka

En ole itse tikuttajia :) (ainakaan vielä...) mutta sanovat, jotta helppoa ja nopeaa, kotiovelle tulee, toimituskulut muutaman euron. Eli katsoin tosta että 30 kpl ovistikkupakkaus + vielä 3 raskaustestiä päälle toimituskuluineen eur 6, 37. Eli ainakin minä ostaisin täältä jos päädyn ostamaan, ihan kamalia hintoja apteekissa!

++++ -tuulia kaikille!

toivottelee Kastehelmi
 
  • Tykkää
Reactions: Sone*
Onnea menkoista Sone ja paljon onnea uuteen kiertoon=):whistle:+++.
Jep, taitaa olla ovis tässä viikonlopun korvilla kuten toivoinkin:). Se on sitten tulossa meidän talouteen rankka puhde loppuviikoksi:D.

Kastehelmi, kiitos vinkistä, noita voisi harkita sitten kun Onni-tikut loppuu=).
 
  • Tykkää
Reactions: Sone*
Pakko hieman avautua tännekin, vaikka kovasti yritänkin hillitä tätä kuumeilua (olen toki päivittäin seurannut pinoa :) ).

Nyt siis pelkkää omanapailua: Mulla on menossa nyt kp 29/28 (yk1) ja koko kierto on ollu outo. Vasta 3. luomukierto tosin menossa. Mulla alko jo kp8 alavatsajuilinta ja kosteus, joka kesti muutaman päivän, sitten kp 15 taas juili (tuolloin luultavasti ovulaatio?, en tikuttanut) ja siitä n. kp 22-25 alavatsanippailua, juilintaa, paineen tunnetta ja repäisykipuja yöllä. Hirveä turvotus ja kaikenlaisia mahdollisia ja mohdottomia raskauoireita bongattu... Niin ja tissit ihan helkkarin arat nännejä myöten! Alkukierron 3 eka viikkoa hirveät himot Perjantaina tein testin malttamattomana (negan päiväpissasta) kun aloin jo epäillä olisko jo viimekierrossa tärpänny ku niin oudot olot..hohhoijjaa:whistle: Nyt alko eilen taas kunnon menkkajuilinnat ja tänää pitäs siis alkaa menkat. Aamulla tein sit testin ja negaahan se näytti, kaamea pettymys :(

Täytyy vaan ihmetellä kuinka hyvin tää mun mieli ja kroppa kehittelee näitä "niin selviä" oireita ja sit tullaan ryminällä alas. Noh alkais nyt ne menkat ja uus kierto!

Ps. ja tätä vauvvantekoa meilä vaikeuttaa vielä se, et mies eri paikkakunnalla töissä arkipäivät syksyyn saakka..onneks nyt kesällä nähää vähä useammin kuite.
 
Sunflower11
Pahoittelut Sone* mut ilmeisesti oot ihan hyvillä mielin?! Tsempit seuraavaan kiertoon :)

Mua paleltaa, mahassa menkkamaisia olotiloja.. kp ois jotain 15-20 välillä ehkäkenties. Tiedä ny sit onko ovis menny vai tullu vai päällä :D No, sen näkee sit joskus :)
 
  • Tykkää
Reactions: Sone*
Sunf: Joo mie olen jo ihan hyvällä tuulella, helpotti suunnattomasti tätä hormonitasapainoa kun vuoto alkoi. Ihan kun olis räjähdyspisteessä :)
Kiitti vaan kaikille tsempeistä ja ymmärtävistä sanoista, vertaistuki on niin hyvä juttu näiden asioiden tiimoilta :)

Unelmavauvasta Sehän voi olla luomukierto on siulla reilusti pudempi kun pillerikierto. Yleisinhän taita olla se 28-30. Toivotaan että siekin pääset pian piinasta, se on niin hermoja raastavaa! Tai sitten jos vaikka plussaatkin! ootko muuten testannu?
 
Sone hiukan väsy painaa kun viime yö meni valvoessa ja luulen että mies on muakin väsyneempi. Pitää yrittää saada muksut ajoissa nukkumaan jos vaikka ukko pysyis niin kauan hereillä että jaksais vielä pupuillakin.=)

Niin unelmavauvasta jospa oletkin pieniin päin!=)

panzkus se on aika jännä juttu tuo oireiden kirjo vaikka ei oliskaan raskaana. Kumpa huijaa kumpaa, pää kroppaa vai kroppa päätä..:headwall:.

Heh, katselin vanhaa kalenteria taas ja vuonna 2009 ovuloin kesäkuun 8.päivä josta sitten tämä meidän nuorimmainen sai alkunsa voipi olla että osuu aika lähellä tänäkin vuonna, ainakin netin laskurin mukaan just 8.päivä olis ovis:).
 
Hienoa Sone, että menkat sieltä tulivat, loppuu piinailu taas ainaki hetkeksi ;)

Eilen tosiaan tikutteli oviksen (oli kp 14)..nyt vaan harmittaa ku menee miehen kanssa ristiin niin nämä työvuorot tänäänkin et mä oon jo umpiunes ku se tulee kotiin...plääh. eilen tosin illalla talleteltiin, mutta eikös se oo vähä etuajas ovistikutuksen perusteella (ovisplussa aamulla)..no, toivotta, että säilyisivät hyvin ;) ehkä yritän tänäänki pysytellä hereillä vaikka huomanne oonki sitte kuollu töissä.

Harmittaa vähäsen ku tuli miehelle kerrottua ovistestailuista yms... se halus innokkaasti kuulla ja yritti ymmärtää (vaikka sen mielestä tommosia tikutuksia ei tarvita) ja sitte seksi tuntu eilen jotenki liialliselta yritykseltä (väsyneenä ja huonoon aikaan ku ristiin oli taas menny aikataulut)...uskon et mieheen vaikutti noi mun tikutukset ja kun sen ekat sanat seksin jälkeen oliki et nyt on sitte talletettu. Noh, rupesin sitte siinä heti itkemään ku tuntu niin pahalta et se ei ois jaksanu mitää pupuiluja eilen ja mä vaan "painostin"...no kerranki näinki päin ;) siinä se sitte lohdutteli et se haluaa vauvaa yhtä paljo ku mäki. Niinhän se on mut kadehdin miesten tapaa pystyä ottamaan asiat niin rennosti ja ajatella monta kk et tulee ku tulee. Mut mua kalvaa vaan ajatus et entäs jos ei tuukaa! ens kierros taidan kyllä pitää tikuttelut salassa, sen opin...tai sit hylkään koko tikuttelun!

Ihmetyttää, et nippailuja tunsin kolme päivää enne ku tuli plussa, mutta minkäälaisia limoja ei oo näkyny?! Onko muita, joilla ei tuu limoja?

Koskas ajattelit Unelmavauvasta testailla? pidän peukut pystyssä!
 
Nyt en tiiä taas mitä tuola kropassa tapahtuu.. 3 yötä peräkkäin ollu menkkajuilintaa ja viime yönä sain pyöriskellä kippurassa ja juosta vessassa ku oli niin polttavat menkkakivut (eikä ollu lääkettä) ja ehdin jo iloita et alkohan ne. Mut sit ne loppu ku seinään eikä vieläkään mitään vuotoa?! Ärsyttää :mad:
 
Vilijonkka minä opin aivan saman tässä kierrossa, joten ensi kierrossa pidän tikutukset omana tietona. Niin ja tosiaan testasin lauantaina (kp24) sen negan.

Panzkus täällä vähän sama homma. Eilen illalla juuri sellainen olo, että kohta alkaa menkat. Onneksi ei kuitenkaan noin pahat kuin sinulla. No eipä alkanut.

ON: Kannattaako mun vaan ootella, että menkat alkaa vai kannattaisko tehdä uus testi viikonloppuna? Tosiaan se kp24 nega kummittelee mielessä, mutta jos kierto onkin pitempi, niin plussaaminen voisi olla mahdollista. Tosin en ole tunnistanut itsestäni mitään raskausoireita, lähinnä niitä menkkojen alkamiseen viittaavaa. Voihan se olla, että mulla ei edes ollut koko ovista tässä kierrossa!

Se piti vielä sanoa, että me muutetaan taas (kolmas kerta vuoden sisään), mutta tällä kertaa sinne minne pitääkin. Takas molempien kotikaupunkiin, josta muutettiin vuos sitten pois. Sinne on ollu ikävä!
 
Unelmavauvasta Jos oot testannu kp 24 nii voihan se olla et oli hcg:ta vielä liian vähä veressä eikä näyttäny siksi??? Ite keksin aina mahollisia oljenkorsia.. Mulla tuo nega tuli kp28/28 nii oon menettäny toivon...

Laitanpa ihan huviksi tähän vielä tän taulukon

Aika hedelmöityksestä/Aika viimeisistä kuukautisista/HCG:n määrä mIU/ml
1 viikko 3 viikkoa 0-5
2 viikkoa 4 viikkoa 3-426
3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340
4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500
5-6 viikkoa 7-8 viikkoa 7650-229000
6-9 viikkoa 8-11 viikkoa 25700-288000
8-11 viikkoa 10-13 viikkoa 13000-253000
17-24 viikkoa 2. kolmannes 4060-65400
>25 viikkoa 3. kolmannes 3640-117000
 
Sunflower11
Jos teillä ei oo ovulaatiosta tietoa niin plussa voi hyvinkin tulla tyyliin viikko oletettujen menkkojen poisjäännistä, nimim. kokemusta on.

Unelmavauvasta tähän ei kait mitään "oikeeta" vastausta ole :D testaat jos haluat testata. Mä varmaan kuluttaisin miljoona testiä jos menkat jäis tulematta oikeaan aikaan :D mutta jos ovulaation ajankohdan tiedän niin ei oo koskaan tarvinnut testailla, aina ne oikeaan aikaan on tullut.
 
unelmavauvasta testaa ihmeessä uudelleen jos ei menkkoja kuulu=)! Minä ainakin testaisin jos en olis selkeästi myöhempää ovista tikuttanut enkä pystyis siitä laskemaan. Pidetään peukkuja että testasit liian aikaisin sen negan:). Voi kun minäkin pääsisin palaamaan kotikaupunkiini. Ei me kaukana asuta mun lapsuudenkulmilta mutta haluaisin silti takaisin rakkaisiin maisemiin. Onnea teille, kuulostaa ihanalta että te molemmat pääsetten kaipaamaanne paikkaan asumaan=).

Vilijonkka, mä oon kanssa pari kertaa lähellä ollut kertoa tikutuksesta miehelle mutta parempi varmaan etten kerro. Se on just se pelko siitä ettei tulekaan raskaaksi joka saa hermoilemaan vaikka yritystä olisi takana vain nimeksi: /.

ON. Täällä ei mitään ihmeempiä. Tänään ovistestiin tuli jo selkeä paksu viiva kun eilen oli lähes olematon. Paljon haaleampi vielä kuin kontrolli mutta ehkä se siitä kuitenkin parin päivän päästä plussa tulee.
Mä kävin viime yönä synnyttämässä:D, kaikki meni hyvin ja sektion jälkeen lähdin ilman kipuja vauvan kanssa mökille ja metsään.
 
Negatiivinen tulos tuli taas. Olin varautunut siihen negatiiviseen ja tiesin jo muutenkin, että en ole raskaana, mutta silti petyin taas kovasti. Kyllähän sitä plussaa aina toivoo. No nyt pitää vaan yrittää olla miettimättä koko asiaa, niin josko ne menkatkin sieltä alkaisi.

Panzkusille onnea uuteen kiertoon!
 
unelmavauvasta pahoittelut negasta:hug:. Toivottavasti nyt alkaisi sitten pian menkat saisit mustat päivät pois alta ja hyvillä mielin uuteen kiertoon:).

panzkus, plussatuulta uuteen kiertoon:whistle:+++. Olen yrittänyt miettiä että sainko tytön vai pojan unessa mutta en vaan saa tarkkaa mielikuvaa. Muistan kyllä kun olin synnyttämässä jossain ihme paikassa, joku työmaa jossa oli synnytyshuone. Olin vauvan kanssa metsässä ihan vaan sen takia kun rakastan kulkea metsässä ja ajattelin heti totuttaa uuden perheenjäsenen muun porukan tavoille:). Mä niin haluaisin toisen pojan, mutta eipä tuolla sitten väliä jos niin meitä vielä siunataan että neljännen lapsen saan=).

Ja unista puheenollen, näin ennen ensimmäisen lapsen syntymää unta että sain poikavauvan jolla oli punaiset silmät ja hirviön terävät hampaat. Ja toisen unen että pieni vauva lähti itse kävelemään portaita ylös ja sanoi jotenkin aavemaisesti että "tule mukaan". Karmivia unia:O.
 
Voi ihanat teidän unia :p

Unikettu tän kuukauden kokemuksen perusteella suosittelen et pidät suus supussa, mäki yritän hillitä intoani ja höpinöitä..vaikeaa ku on vaan tottunu höpisemään kaiken suodattamatta ;)

Hillitön on täälläkin kuume eikä helpotusta näi kun tämän kuun ovulaatiota ei tullut oikein ristiin menevien työaikojen takia hyödynnettyä...jollei sit ois kyseessä supersiittiöt, jotka olis sinnitelly kehossa ovuun asti. Pieni toivo elää silti, vaikka eiköhän sitä sit taas pety :(

ppluuuuuusssssaaaaa tuuuuuliiiiaaaa!
 
Plussatuulia kaikille uuteen kiertoon taas! Ja toivotaan nyt menkkoja teille, jotka niitä odotatte että pääsette taas yrittämään!

Mulla olikin aika rajut menkat nyt, kun ei enää ole rengasta. :/ Toivottavasti en joudu niistä kauaa kärsimään. Ärsyttää, kun lähen päivää ennen laskettua ovispäivää reissuun jossa olen neljä päivää. Menee siis tän kuun "tsäänssit" ihan täysin raskautua. :( Harmittaa kyllä ihan sikana. Täytyy tallettaa kuitenkin muutamana iltana ennen lähtöä, kuinka kauan ne siittiöt pystykään elämään tuolla mestoissa?? Olikos se muutaman vuorokauden? Vai muistanko väärin. :D

Tää kuumeilu on välillä TOSI raskasta. :/ Mutta melkein aina se on vaan ihanaa! :)

Ps. Ovistikut tilattu nyt ja pari raskaustestiäkin samalla ;)
 
Viimeksi muokattu:
Oma napa päivitys: Kp 27/30 eikä minkäänvaltakunnan luottoa raskautumisesta. en ole tikuttanu ovista, mutta luulen, että olin oviksen aikana siellä sairaalassa, niin oli komeita limoja siellä havaittavissa.
Ja ihan on ilmoilla "maailmanlopunfiilikset", jotta eiköhän ne menkat sieltä maanantaina tule...
Mutta SILTI aion testata tänään tai huomenna.. kunhan pääsen apoteekkiin ensiks..

Tääl paistaa aurinko... lähden ulos kiukuttelemaan..
 
Toivoliini, miten on muuten vointi? Jännitetään kuitenkin sun testailua, ei sitä koskaan tiedä jos vaikka kuitenkin:popcorn:=).

Rakkausvauva kannattaa joo talletella kuitenkin, voihan se olla että "tyttösiittiö" sinnittelee hengissä tarpeeksi kauan:D. Ja jos et tikuta ovista niin mistä sitä varmalla tietää milloin on. Laskurin mukaan mulla pitäis tänään olla mutta ovistesti ei lähelläkään plussaa.

Sonelle toivottelen tsemppiä vauvakuumeen kourissa=).

ON. Mulla tänään kp15 eikä tosiaan vielä tänään ovisplussaa testiin tullut. Eilen illalla kyllä todella vihaisesti vihloi oikealta ja tänäänkin vähän. Limatulvaa ei ole ollut vielä havaittavissa vain vähän kirkasta. No, talleteltu on ahkerasti ja sama tahti jatkukoon viikonlopun ylikin, sitten vois ehkä muutaman päivän keräillä voimia, jos vaan malttaa:D.
 
Huomenta ( oon ollu yön töissä ja vasta heränny) !

Jep, ovisplussa tuli tänään, ja tänään on just se päivä ku mies on 42 h duunissa....
Mut eiks ne siittiöt eläny max 3 pv? Eli jos eilen talleteltiin ja mahd ehkä huomenna kans niin vois olla jotain mahkuja? Mulla tosin se et jos irtos oikealta puolen niin ihan hukkaan menee ko ei siellä oo enää johdinta mistä vois kohtuu kulkeutua. Joten periaatteessa joka toinen kerta ihan toivotonta hommaa...

Kiva lukea kaikkien juttuja, vaikken nyt aamuunipöpperösilmillä jaksakkaa kommentoija kettään, sorry!

öh siis 24 h tänään ukko duunissa... hups
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä