-2012 yrittävät pinosta plussanneet-

Äitikissalle onnea ja tervetuloa pinoon!

Sone alkuraskauden pärjäsin ihan hyvin renniellä mutta nyt niillä ei tunnu olevan mitään vaikutusta tai sais syödä kourakaupalla :( Oon nyt yrittäny miettiä et onko ruokavaliossa muutettavaa..
 
Äitikissa: Hienoo! Ollaankin jo tuttuja!! :D Muistin kyl siun vanhan nikin ja joskus mietinkin että palstailetko enää :) Mut facessahan me ollaanki luettu toistemme kuulumiset! Olipas mukava ylläri! Ja teille onkin sitten tulossa ihana isänpäivä nyt! :heart:

Panzkus Minuu auttaa kun syö helposti sulavaa ruokaa, keittoja ja puuroja mm. Tukevat ja rasvaset ruuat tekee pahan närästyksen. Asidofilus-bifidofilus maustamaton jogu on tosi hyvä apu, tasapainottaa vatsantoimintoja, ootko kokeillu sitä?
 
Viimeksi muokattu:
Äitikissa: Mie oon hamstraillu jo vuosia kaikkee vauvanvaatteita, retroja oikeestaan, kun sellasen jos näkee niin ei voi jättää kirppikselle :) Mut plussauksen jälkeen olin jotenkin niin paniikissa että "shoppailu" loppui kun seinään hetkeks, en edes uskaltanut käydä lastenvaateosastoilla :) Ompelu oli myös hetkisen paussilla, nyt oon aatellu et alkasin pikkuiselle jotain väsäämään, viimestään kun äitiysloma alkaa!
 
Ihania uutisia monilla, paljon onnea kaikille!:heart:

Lämpimästi tervetuloa Äitikissa, onnittelut plussasta ja onnea matkaan!:flower::heart: Ihana uutinen sinulla isänpäiväksi=).

Punktiossa käyty eikä ollut todellakaan paha operaatio, tämä on tietysti ihan henkilökohtaista miltä se kenestäkin tuntuu. Mulla ei sattunut yhtään, hiukan oli paineen tunnetta. Ajatus siitä on paljon pahempi kuin itse homma. Jälkeenpäin oli hiukan hutera olo mutta se johtui varmaan siitä kun jännitys laukesi. Tiedä sitten kuinka paljon vaikuttaa kuinka kokenut pistäjä on, tämä tekijä oli ilmeisesti varsin kokenut. Siltä osin on nyt helpottunut olo ja nyt vaan odotellaan. Odotukset on hyvin realistiset. Tunteet vaihtelevat ahdistuksesta varovaiseen positiivisuuteen mutta sitten taas joskus on hyvinkin turta olo kun yrittää sulkea vauvaa pois mielestä.
 
Hyvä juttu unikettu että punktio sujui niinkuin pitää. Ja tosi hieno asenne sulla koko hommaan, mahtaa olla todella rankkaa, en pysty edes oikein kuvittelemaan.

äitikissalle onnittelut plussasta! Mulla alkoi äippäloma tänään, eli kyllä ässä nyt h-hetki uhkaavasti lähestyy. En ole vieläkään oikein sisäistänyt että kohta meidän perheessä on neljä henkeä.
 
Ihanaa Undu, kohta sulla on nyytti viekussa:heart:. Aika on mennyt hurjan nopeasti=). Tiedättekö kumpi tulossa?

Niin, ei käy kieltäminen etteikö tämä olisi ollut ja on edelleenkin raskasta aikaa mutta kun meillä jo kolme täysin tervettä ja ihanaa lasta niin ei voi kuin olla kiitollinen jo olemassa olemasta onnesta joka meille suotu. Nyt vielä selvemmin tajuaa sen ettei terve lapsi ole ollenkaan itsestäänselvyys!
 
Äitikissa, onnittelut plussasta ja tervetuloa joukkoon! :D

Unikettu, hienoa, että sujui punktio hyvin. Niin kuin muutkin jo mainitsivat, sulla on kyllä ihailtavan hyvä asenne! Paljon voimia tulosten odotteluun!

Undu, nautiskele äippälomasta! :) Mulla alkaa äitiysrahakausi 29.11, mutta päätin olla koulussa joulukuun 14., joten mun pitäisi jaksaa puurtaa vielä yli kuukausi :/

kathii & vekara 31+4
 
Undulle ihanaa äippälomaa ja kathiille tsemppiä loppurutistukseen ennen lomaa :)
Toisaalta loppuaika menee nopeemmin mitä pitempään jaksaa käydä töissä tai koulussa.
Miun äitiysloma alka. 4.2 mutta teen töitä niin kauan kun vointi sallii, toki vähemmän mutta kuitenkin.
Jos nyt vaan kaikki sujuu hyvin loppuajasta..

Olis sitä kotosallakin tietty tekemistä, pitäs myllätä koko huusholli ennen vauvan tuloa,
on nimittäin pikkasen ahdasta tässä tavaran paljouden keskellä.
 
Kiitos kaikille:)

Undu onpa ihanaa, mukavaa äitiyslomaa!

Lapsilta salaa supatin uutiset tänään isukille, ja niin suloisen hymyn sieltä vastaukseksi sain. Nyt se kattelee jo netissä isompaa autoa. Miehet!:LOL::heart:
Kellekään muulle ei varmaankaan vielä kerrota, jouluna ehkä sitten, kun sillon on luultavasti jo ekassa ultrassa käyty. Voi sentään, kun vaan toivoisin, että kaikki menisi hyvin. Nyt kuitenkin haluan iloita tästä hetkestä, enkä ajatella mahdollisia ikäviä asioita.

Minua vaivaa järjetön väsy, joka on ollut kaikissa raskauksissa. Myös pahoinvointi on alkanut nyt viikonloppuna. Sitä ei ollut ekassa raskaudessa, tokassa oli, mutta ei mitenkään mahdotonta. Sitten on ollut repäisykipuja, kun on vaihtanut asentoa liian nopeasti, aivastanut tms.

Mukavaa isänpäivän iltaa ja alkavaa viikkoa. Nukkumatti kutsuu jo, herätys 5.45 aamulla:)

ÄK+pikku, 5+0
 
Äitikissa: Miehet.. Se auton vaihto onkin eka juttu mitä pitää tehdä aina ;) Meillä kanssa sama homma, mies enempi innostui ja mie sitten perässä, joten vaihdoin myös auton tossa syksyllä että mahtuu kolme turvaistuinta. :)
Kyl ne pelot alkaa helpottaa kunhan oot käyny sen ekan ultran, yritä nyt vaan nauttia jos pystyt! Toivottavasti siulle ei tuu kaameet pahoinvoinnit tässä odotuksessa! Mie rupesin nauttii tästä raskaudesta vast alähemmäs puoltaväliä just ton pahoinvoinnin takia, ja oli siin muutakin vaivaa mutta nyt on hyvä olla :)
Joko varasit ekan neuvolan?:xmas:
 
Alkaa taas ahdistamaan enemmän, odotan ja pelkään tulosten saamista. Saa nähdä tuleeko tällä viikolla vai meneekö ensi viikkoon, ilmeisesti tässä on ollut paljon vaihtelua tilanteesta riippuen. Ei auta, pitää vaan puskea eteenpäin ja keskittyä lapsukaisiin ja arkeen.

Oikein hyvää alkanutta viikkoa kaikille ja parasta vointia masunkasvattelijoille!:heart:
 
UnikettuMie niin toivon että ne tulokset tulis jo tällä viikolla, pääsisit tuosta piinasta :/ Jotenkin mie uskon että ne tulee ennen viikonloppua, ainakin kovasti toivon :heart: Onneks siulla on siellä kotona useempi lapsukainen pitämässä kiireisenä, et kerkee ihan koko ajan ajatella asiaa :hug:

Mites muute, ootko tuntenut jo liikkeitä? :heart:
 
Sone en ole kuulostellut liikkeitä. En ole varma onko pariin otteeseen jotain tuntunut mutta en ole halunnut pysähtyä. Tosi ristiriitaiset tunteet nyt. Sydänäänien kuuleminenkin neuvolassa oli toisaalta epämukava kokemus, jos vaikka joudun pienokaisesta luopumaan. Toisaalta halusin kuitenkin että ne kuunnellaan. Aika on jotenkin pysähtynyt kun ei osaa eikä halua miettiä tulevaa ennenkun tietää tilanteen.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos paljon Sone:heart:. Onneksi ei tarvii enää viikkoja odottaa vaan kyse on päivistä enää. Kyllä tämä tästä.
Mitäs siellä, onko sudet ulvoskelleet nurkissa? Oletko muuten koskaan nähnyt livenä?
Olen kova luontoihminen ja usein toivon näkeväni petoja kulkiessani metsissä, tai mieluummin autosta, mutta se kyllä tekis peloista sitten konkreettisen että ehkä parempi olisi jos ei näkisi;).
Hassua kun punktion jälkeen tuli tekstiviestiä niin hetken ajattelin että se on varmaan Sone joka kyselee kuulumisia:D.
 
  • Tykkää
Reactions: Sone*
Ihana ajatus, no hetihän mie täällä oonkin ollu kyselemässä:heart:

Ei ole näkynyt petoja täällä nyt, oon kyllä melkeen joka päivä ahkerasti lenkkeilly ja jopa ihan metsässä käppäillyt :) Mie toivon etten törmää yhteenkään elukkaan tuolla luonnossa, pelottaa.. Jokos nallukat on menny talviunille, ei varmaan vielä :D No jos hirviä näkyy niin se on ihan ok, ne ei oo pelottavia :)
 
Voi Sone=), kiitos sinulle:heart:.

panzkus kiitos paljon:heart:. Lupaan nauttia, jo tänä iltana käyn makuulle, olen hiljaa ja toivon että pieni tyttöni hiukan muksisi äitiä liikkeelle=).

Apua, kolmas tyttö:O. Heh, poitsu on hätää kärsimässä kolmen siskon kanssa. Mies ei halunnut tietää sukupuolta mutta mä olisin "tiennyt" sen ilman tuota tutkimustakin. Mulla on ollut ensimmäisen ultran jälkeen todella vahva tunne tytöstä. Jännä miten sen vaan voi tietää. Jokaisen lapsen sukupuolesta olen ollut todella varma. Kun tieto terveestä vauvasta tuli maailma pysähtyi ja iski jumalaton päänsärky, alkaa varmaan stressi purkautua. En vieläkään ymmärrä että nyt voin alkaa nauttimaan raskaudesta ilman ylimääräistä huolta!
 
  • Tykkää
Reactions: Sone*
Ihanaa, unikettu! :) :heart:

Tervetuloa, äitikissa, en muista oonko toivotellu vielä. :)

Jokos sulla Sone kohta on se seuraava ultra? Peukut pystyssä, että kaikki on ok. Uskon, että on!

Undulle ihanaa äippälomaa!

Panzkus, toi närästys on kyllä inhottavaa. Mulla kanssa sitä vaivaa. Ei vielä yhtä paljon kuin viime raskaudessa. Nyt on pysyny renniellä kurissa, vielä ainakin. Viime raskaudessa sain reseptilääkettä siihen, Nexium oli nimeltään ja se auttoi. Siinä kyllä lukee, ettei suositella raskaana oleville, mutta lääkäri kuitenkin sanoi, että voi käyttää.

Kauheen nopeesti menny aika, raskaus on jo kohta puolivälissä, ens viikon keskiviikkona poksuu 20 täyteen. Rakenneultrakin on jo ens viikolla. Toivottavasti kaikki on hyvin ja sukupuoli selviäis.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sone*
Leenuliinukka Hienoa rakenneultra teillä edessä :) Onko fiiliksiä kumpi olis tulossa?
Miulla on 19.12, eli kuukauden päästä se ultra, sitten on jotain 28 viikkoa :)
Vähän jännittää kun masu ei oo mielestäni hirveesti kasvanut, että onko vauva sitten kasvanut.
Neuvolassa oli eilen sf mitta 21cm, sama kuin esikoisesta näillä viikoilla ja syntymäpaino oli siis vaan 2,7kg... Hmm...
Kaikki on kyllä muuten hyvin, painokin oli noussut maltillisesti neukun mukaan, yht. nyt 6kg :) Rautakuuri pitää kyl aloittaa, hemppari 110, mut toihanon miulle ihan normia, kunhan pysys yli 100.
 
uniketulle isot onnittelut hyvistä uutisista! Toivottavti pystyt nyt hengähtämään ja nauttimaan loppuraskaudesta. Vääriä hälyjähän nuo useimmiten on mutta pelkkä tuon prosessin läpikäynti laittaa kyllä varmasti prioriteetit järjestykseen.

Kiitos mammaloma toivotuksista, kyllä on mukavaa olla kotona ja touhuta kaikenlaista ilman hirveetä kiirettä. Esikoinen on vielä osan viikosöta päiväkodissa mistä kyllä koen syyllisyyttä) mikä tarkottaa omaa aikaa. Ihan hassu fiilis kun ekaa kertaa kahteen ja puoleen vuoteen saa tehdä ihanmitä huvittaa.
 
Undu Meillä kuopus jää myös hoitoon kun vauva syntyy. Aattelin että olis pari päivää viikossa niin pystyn vauvan kanssa menemään työpaikalle tekee toimistohommat ja vähän siivoilee jos tarvii. Mut riippuu tietty nyt siitä millanen tapaus tää tulokas on :) Jos on vaativa tapaus niin ei varmaan saa tehtyy hirveesti töitä.
Esikoinenhan on siis jo koulussa. :)

Alaselkä on kipuillut tän aamu ja eilen supisteli. Miulla taitaa olla joku rutiini jo että vapaapäivinä on vaivoja ja työpäivinä ei ;) Tai sitten töissä ei kerkee kuunnella jokaista kolotusta. Mutta siis yleisesti ottaen olen kyllä voinut nyt hyvin. Ma viel vapaa ja sit töitten pariin!
 
Moikka!
Kiitos Leenuliinukka onnitteluista:heart:. Mukava kuulla sinustakin=). Ihanaa varmaan päästä vauvaa kurkkaamaan ultraan, tulehan kertomaan uutiset, kumpikohan siellä majailee:). Sulla varmaan alkaa olla jo suht hyvä olo vai vieläkö on huonoja oloja?

Undulle myös kiitokset ja oikein hyvää äippälomaa!:heart: Koskas sulla olikaan laskettu?

Sone minkä painoisia sun tytöt olikaan syntyessään? Mun taas pitää olla tarkka siinä ettei tuu taas jättiläistä vaikka sektio on edessä ettei synnytyksen puolesta niin väliä mutta kyllä siinä on eroa kantaako liki viiden kilon vauvaa vai 4 kilon "pikkuista".

(.). Täällä tosiaan alkaa iskostumaan mieleen se ettei tarvii samalla tapaa enää huolta kantaa. Tyttö on yllätyksekseni potkaissut muutaman kerran niin lujasti että tuntuu käteenkin. Pientä kutittelua suurimmaksi osaksi liikkeet vielä on.

Voi että, meille iski vatsatauti:(, tosin sekään ei tunnu nyt kovin suurelta murheelta viimeisen piinakuukauden jälkeen. Esikoinen vasta taudin kärsinyt. Onneksi saatiin kaikki hyvä yö alle, katsotaan nyt kuinka moni sairastuu. Eniten tietysti harmittaa tuo pienimmäinen jos taudin saa kun ei osaa itse yhtään varoittaa.

Nyt tää alkais murehtimaan sitä että miten meidän raha-asioiden laita on sitten keväällä kun mullahan loppuu hoitovapaa n.kuukautta ennen seuraavaa äitiyslomaa tai sitten jos aloittaa 50 päivää ennen niin siihen jää viikko. Pitäisi selvitellä että millaista rahaa saan sillä välillä kun todennäköisesti saikulle kuitenkin siinä jään. Ja miten sitten määräytyy äitiysraha? Mulla on vakituinen työ.Turhaan yritän töihin mennä kun aina olen joutunut jäämään jo viikolla 20 saikulle kun supistelee kipeästi ja selkä kipeä. Työ on nostelua paljon tai sitten ainaki pitää seistä koko päivä.

unikettu ja typy 16+3:heart:
 

Yhteistyössä