-2012 yrittävät pinosta plussanneet-

Undu, paljon onnea!:flower:

Mulla poksuu tänään 37+0, joten täällä ollaan täysiaikaisia. Kovasti haluaisin jo oman nyytin, mutta samalla toivon, että en jakaantuisi ennen vuoden vaihdetta. Olisi mukava, että lapsi koulun kannalta syntyisi vasta ensi vuonna. Huomenna on synnytystapa-arvio, niin tiedän vähän enemmän, näyttääkö siltä, että mennään yli vai tullaan ajoissa.
 
  • Tykkää
Reactions: Sone*
Undulle paljon onnea tytöstä :flower:

kathiillakin alkaa h-hetki lähestyä :)

(.) Täällä liikkeet tuntuu hyvin jo päivittäin :heart:, vielä ei miehen harmiksi päältä tunnu. Huomenna tosiaan poksuu 20+0 ja puoliväli saavutettu. Ens viikon pe rakenneultra. Poikaolo on vieläkin, saa nähä suostuuko haaroväliään vilauttaan ;)

panzkus ja masuasukki 19+6
 
  • Tykkää
Reactions: Sone*
Täällä ollaan vihdoin ja viimein! :) Tiistaina sain haamun testiin joka on upeasti vahvistunut. Huomenna aattelin tehdä vielä digin. Nyt menossa jotain 4+3-5+0 välillä. Menkat alkoi tiputellen, joten vaikea määrittää missä nyt mennään. Varhaisultra varattu 9.1 ja ensimmäinen neuvola 17.1. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Sone*
Moi pitkästä aikaa!

Onnea Undulle! :heart:

Onnea unelmavauvasta! :heart:

Voimia kathiille viime hetkiin! :)

Mulla 25. viikko menossa, 24+4. Rakenneultrassa käyty ja poikaa odotellaan :) Pikku-pätkis potkii ja heiluu jo niin, että ihan kunnolla tuntuu ja näkyy muillekin kuin mulle. Kaikki oli ultrassa hyvin, vastas viikoissa 5 päivää enempää kuin ikänsä.

Närästys oli ihan kamalaa, nyt sitten reseptilääkkeillä on kurissa. Selkäsäryt nyt vaivaa. Tukivyöt helpottaa oloa, mutta silti olen ajoittain tosi kipee. Turvotusta on jonkin verran ja jalat sitä myöten iltaisin vähän kipeet. Kuitenkin olo ihan ok ja aika energinen. :)
 
Kiitos kaikille! :)

Panzkus kyllähän tässä on jo ehtinyt ilmaantua oloja. Vessassa pitää ravata useammin, janottaa hyvin usein, tissit (etenkin vasen) välillä tosi kipeä ja alavatsaa jomottelee silloin tällöin. Unenlahjatkin on parantuneet. Voi ottaa päikkärit ja silti saa hyvin yöllä unta. :D

Leenuliinukka
onnea poikalupauksesta!

Hyvää joulua kaikille!

Aamuinen: Aijaa.com - 11478757
 
Mites teillä meni joulu? Mie olin ollu hirmusen kiltti ku sain niin paljon lahjoja :saint: ja syötyä tuli syömisen perään.

Niin ja tänään oli rakenneultra ja kaikki näytti olevan oikein hyvin. Mitat vastasi viikkoja ja kovasti toukka siellä möyri ja potkutteli :) Istukka oli noussu tarpeeks ylös nii siitä ei tarvi olla enää huolissaan. Ja saatiinhan me varovainen tyttölupaus :heart:

panzkus ja masuasukki 21+1
 
panzkus, onnea tyttölupauksesta :)

Täällä meni joulu syödessä ja levätessä ja supistusten kourissa. Ensiviikolla yritän saada lääkäriajan että tsekkaavat paikat, jos on lyhentyny ja pehmenny saa kirjottaa saikkuu. Muutenki alkaa olla raskasta seistä töissä. Noh, katotaan.

Rautatabuja oon syöny ja kyl ei mikää liiku :) siis ummetus ja mahakivut. Lääkäri sanoi että syö silti, voi kuulemma vaikuttaa vauvan kasvuun jos alle 120 hemppari. Miulla oli 111. Yleensä on muuteki matalat. Popsiikos muutki tääl rautaa?

Turvotus on nyt joulun jälkeen valtaisa, tukala olo. Pakko taas alkaa herkkulakkoon ja lenkkeilyä lisää :) pakkasta on ollu senverran että vähemmälle jäänyt kävely. Toivotaan hyviä ilmoja uudelle vuodelle! :)

Myöhemmin lisää, kännyllä näpyttelen nyt..
 
Moii kaikki!<3

Undulle valtavat onnittelut prinsessasta!<3<3
Onko alku kahden lapsen kanssa sujunut hyvin? Miten olet itse toipunut?

Leenuliinukalle onnea hyvistä ultratuloksista ja poikalupauksesta!<3

Rakkausvauvako vielä rakenneultraa odottelee?:)

Ja unelmavauvasta! Ihanaa, pääsit porukoihin<3. Oikein paljon onnea teille ja paljon onnea mukaan pikkuiselle!:)

kathiille paljon tsemppiä loppurutistukseen!:)

Sone, otahan nyt iisisti! Mulla oli viimeksi hemis laskenut, reilu 120. En ole aloittanut rautaa kun mulla muutenkin menee vatsa helposti kovalle ja sitten alkaa pukamat vaivaamaan yms. Mitäs teille muuten kuuluu? Tytöt nauttineet joulusta ja koululainen lomasta, vai joko kiirus koulunpenkille?:)
Mikäs fiilis sulla muuten on Paavosta, voisko olla tyttö vaikka mies vehkeet pongasikin?:)

Me saatiin kanssa hyviä uutisia ultrasta:). Kaikki niinkuin pitääkin. Kengän koko 3,2cm:-D. Laskettua ei siirretty mutta olisi taas voinut olla pari päivää nuorempi koneen laskelmien mukaan. Tällä hetkellä ei siis jättiläistä tulossa:).
Muistinkohan kaikkia nyt onnitella.. Ärsyttää tämä kännykällä kirjoittaminen.
Hautajaisiin matka vie huomenna:-(. Viime raskauden aikana meiltä kuoli 3 läheistä. Ainoastaan toisen raskauden kohdalla ei kuollut ketään sukulaista. No, niinhän se elämä tietysti menee. Surullista kuitenkin.
unikettu ja typy 23+1(??)

Ja panzkus, sinulle myös isot onnittelut ultratuloksista ja tyttölupauksesta!<3
 
panzkus onnea tyttölupauksesta! :heart:

Kiitos onnitteluista unikettu! =)

Täälläkin suunnalla oltiin vissiin oltu kilttejä, koska lahjoja tuli paljon. Lahjaksi saadut rahat laitettiin suoraan "vauvarahastoon". Joulu oli ihana kun oli hyvää ruokaa ja rakkaiden seuraa, mutta vapaat meni kyllä aivan liian nopeasti.

Töissä olen huomannut, että meinaa alkaa väsyttämään nuo seitsemän tunnin seisomiset ja touhuamiset. Olen vaateliikkeessä töissä ja tää aleaika on kyllä aika hulinaa. Onneksi kohta pitäisi rauhouttua. Töissä olen joutunut pitämään löysiä vaatteita, koska turvotus on ihan kamalaa. Tuntuu, että maha näkyy kilometrien päähän, vaikka viikkoja vasta 5+3 tai 6+0.

Varhaisultraa odotellaan kovasti. Aika on siis 9.1 eli noin 1½ viikkoa enää.
 
Unikettu Voi ei, jaksamisia sinne surun keskelle, raskausaikana on vielä kurjempaa noi hautajaiset kun mielikin on herkempi :/
Mut kiva kuitenkin kuulla että raskaus etenee hyvin :heart: Voihan se olla että siulla tyttö kirii sitten loppua kohden kokoa lisää :)

Meillä olivat lapset odottaneet lomaa niin kovasti ettei tunnu olevan mikään kiire koulunn ja hoitoon, tosi väsynyttä porukkaa oli viimiset viikot joten tää loam tekee erittäin hyvää tytöille :) Eivät oo ihan mahottomasti kinastelleetkaan ;) Pe käytiin luistelemassa kun oli niin hyvä keli, jos tänäänkin vaikka, mutta mie pysyttelen kyl kengät jalassa, luistintenkaa joutuu jäkittää aika plajon vatsaa kun on aikaa siitkin hommasta jokunen vuosi. Ja eilen illal alkoi taas supistelee joten yö meni huonoilla unilla ja vähän ahdistaa. Pitää peruu huomisen asiakkaat jos tänä iltana jatkuu sama meno ja tosiaan ma soitella neuvolaan.

Miulla ei oo kovin vahvaa fiilistä sukupuolesta, se vaihtelee niin usein :) Enemmän ehkä poikafiilis kun vauva isompi kun edelliset mutta sitten seuraava ajatus on että tyttöhän siellä majailee kuitenkin :)

Unelmavauvasta Yritä istuu aina kun on mahdolllista edes parisen minuuttia niin jaksat paremmin, miekin oon seisomatyössä ja tukisukat on ollu käytössä melkein koko raskauden, suosittelen lämpimästi niitä sinullekkin :) Tsemppiä ultran odotteluun :)

30 poks :heart::heart::heart:
 
Heippa!

Undu, paljon onnea pienestä tyttösestä!:)

Ja Unelmavauvasta, ihanaa kun sinäkin pääsit tälle puolelle:) Onnea!

Mulla on joululoma tehnyt tehtävänsä, eli olen saanut levättyä ja rauhoituttua rankan syksyn jälkeen, onkin tullut lepo tosi tarpeeseen:) Masu on pömpähtänyt esiin ja sen kyllä ovat tutut jo huomanneetkin, eli en voi enää salaillakaan:) Mulla kyllä on aiemmatkin näkyneet nopsaan, mutta tämä kolmas nyt tunki esiin ennätysajassa!

Mulla oli tuota vuotoa ja selkäkipua pari viikkoa, mutta nyt se on jo loppunut onneksi. Luulen että selkäkivut johtuivat ihan rasituksesta, hoidan lapsia työkseni ja joudun olemaan lattiatasossa ja nostelemaankin vielä jonkun verran, joten sekin voi rasittaa. Nyt lomalla kun selkä ei ole niin paljoa vaivannutkaan.

Neuvolalääkärissä kävin tiistaina ja siellä saatiin jo sydänäänetkin kuuluville, ihanaa! Ultra on tammikuun puolivälissä, mutta sikiöseulontoihin ei osallistuta. Sitten on sokerirasituksessa käytävä myös tammikuun aikana. Nyt on jotenkin jo ihanan helpottunut ja rauhallinen olo, niin että voi jo alkaa innolla odottelemaan kesää! Toivottavasti vaan aika ei menisi liian nopsaan, haluaisin ottaa tästä raskaudesta nyt kaiken irti, kun se luultavasti kuitenkin on viimeinen.

Hyvää uutta vuotta ja hyviä vointeja kaikille!

Äitikissa ja Milli(tytön keksimä työnimi) rv 12+0!
 
Huii Sone, onpas sulla raskaus jo pitkällä! Niin se aika menee.
Ei ole meilläkään koulua kaivattu, saisi kyllä äitinkin mielestä jatkua loma vielä toisen viikon mutta täällä alkaa jo keskiviikkona uusi lukuvuosi.
Kiitos paljon osaanotosta<3. Vanha ihminen saatettiin hautaan mutta kovin oli rakas. Ikävä jäi.

(.) Mulla on jo ilmestynyt suonikohjuja:-( ja luulen että niitä on alapäässäkin koska paikat usein kipeät. Huomaa pöntöllä istuessa tai kyykyssä ollessa. Onneksi nämä vaivat ovat poistuneet aina raskauden jälkeen, saa nähdä kuinka tällä kertaa käy.
 
Unikettu Nyt äkkii tukisukat ostamaan, suonikohjut vaan pahenee kun menee yli 28 vai 29 viikkoa, jostain luin.. Miulla alkaa puristaa nää tukisukatkin enenpi, eli turvotusta on reippaasti. Tilasin tukisukkahousutkin netistä pari kk sitten, mutta ne ei mahtunu!!!! :D Eivät jousta tarpeeksi vaikka koko pitäs kyllä olla oikea, enkä ala äheltää niitä jalkaan enää...

Kyllä se ihmisen kuolema on aina surullista vaikka olisikin ikäihminen ja luonnollinen kuolema. Eihän se ikävä mihinkään katoa :heart:
 
Kiitos Sone<3.
Tukisukat, hitsi kun ei ole tullut edes mieleenkään moisten hankkiminen! Täytyy käydä ostamassa pikimmiten, kiitos vinkistä:).

Oikein hyvää uutta vuotta kaikille ja parasta vointia jokaiselle!<3
 
Onnea Unelmavauvasta ja tervetuloa! Mahtavaa :) sulla pian ultrakin...

Unikettu, osanotot täältä suunnalta myös.

Meillä oli tänään ultra, ja saatiin tietää että poika tulossa. <3 mutta sen lisäksi se tärkein, eli että vauva on terve. <3

Aika menee nopeasti, ajatella että mekin jo yli puolivälin.
Sonella on jo upeasti viikkoja kasassa. :)

Mulla on taipumusta suonikohjuihin, joten reisiin on tullut vähän niitä nyt lisää ja polvitaipeiden kohdalta on suonet turvoksissa eli pian sinnekin ilmestyy niitä. :/ saa nähdä kuinka paljon tuun kärsii turvotuksesta kun siihenkin taipumusta. Yritän välttää suolaa ja juoda paljon.

Liitoskivut vaivaa niin että kävelykin tekee välillä tiukkaa. Mut vauvan potkut lohduttaa aina näiden tyhmien oireiden keskellä.

Rakkausvauva89 & kirppu 21+3
 
Kathii onne paljon ja kiva kuulla että synnytys meni hienosti ja nopeesti! Voi kun itelläki tällä kertaa menis nopeesti!! :)

Rakkausvauva: onnea poikalupauksesta :) ja hyvä että kaikki oli hienosti ultrassa :) tukisukkahousut olis siullekkin hyvät jos on taipumusta suonikohjuihin :) miulla ei oo tullu jalkoihin mut alapääs on yks :-/

(.) vauvan pää on niin alhaalla että on aiheuttanu suppareita joten saikkua lomaan asti, eli ei seisomatyötä. Joudun kyllä kevyempiä hommia käydä pakosti tekee, mut se nyt ei haittaa ku ei tarvi seisoo..

Myöhemmin lisää, kännyl nii rasittava kirjottaa!
 
Paljon paljon onnea kathii<3. Ihana kuulla että helppo synnytys:). Oikein hyvää vointia pikku prinsessalle ja koko perheelle!

Rakkausvauvalle onnittelut hyvistä ultrauutisista ja ihanaa kun pikku poika masussa kasvaa:). Kiitoksia myös osanotosta <3.

Täällä voidaan ihan hyvin. Jonkun verran kyllä kiristää alavatsaa ja täytyykin kuulemma herkästi sitten kivuista raportoida neuvolaan ja siitä eteenpäin. Hiukan alkanut taas hirvittää että kuin kroppa kestää loppuun asti.
 
kathii onnea pienestä tytöstä! Ihanaa että synnytys meni hyvin, on alkuaikakin helpompi kun itsellä ei ole kaikenlaista jälkivaivaa.

miss piggyllle onnea plussasta!

Täällä elellään vauva-arkea, kahden kanssa riittää yll touhua. Alkuhämmennyksen jälkeen isovelikin on jo tottunut vauvaan. Neiti on helppo tapaus, ei itkse, syö hyvin ja nukkuu paljon. Juuri sellainen kuin oli tilauksessa. Toivottavasti sama meno jatkuu. Nimi on jo päätetty ja lomakkeet viety maistraattiin, passi pitää nimittäin saada tytölle nopsaa. Ristiäiset pidetään sitten vasta maaliskuun alussa.

Tsemppiä odotukseen kaikille!

Undu & tysty 5 vkoa
 
miss_piggy: Onnea hurjasti :)

Rakkausvauva: Supistukset on aika normaalia jos eivät ole kipeitä, eli tavalliset harkkasupparit vaan kiristää mahan. Jos tulee kipeitä suppareita niin olis hyvä hiljentää tahtia ja ehkä tarkistaa kohdunkaulan tilanne. Jaksuja sinne töihin :hug:

Undu: Voi että, meneepäs aika nopsaan, teillä on jo totuttu vauva-arkeen ja kohta nimikin päätetty :) Ihana kuulla että on mennyt suht helposti vauvan kanssa!

Mitäs muille kuuluu?

(.) Täällä alkaa olee suht kypsä olo tähän raskauteen, joten toivon että aika menis nopsaan. Olo on tukala ja väsymys kova, mitään ei jaksais tehdä mutta tuntuu että pää leviää jos ei tee mitään. Ei ollenkaan niin ihana olo kun mitä päätin että miulla olis näin loppumetreillä ;) Unet on ollu viel suht hyvät, välillä on pyörimistä ja ajatukset vaan pyörii päässä. Ultraa odottelen kovasti, siihen olis kuukaus aikaa, eli rv 36 sitten katotaan taas lapsen kasvua ja napanuoran virtauksia. On tää vauva ainakin kasvanut ja veikkana että on isompi kun edelliset, olo on senverran täyteläinen :D synnytys jä sen jälkeinen aika jännittää! Ristiriitaisia oloja on, sitä odottaa kun kuuta nousevaa että saa nyytin syliin ja tuntuu että nyt jo rakastaa sitä pikkuista ihan hirveästi, ja välillä taas iskee ahdistus päälle että entä jos en kiinnykkään vauvaan heti ja masennun ja ahdistun ja ja ja ja....Varsinkin öisin tulee ihan liikaa vatvottua, kai se kuuluu asiaan ja herkistymiseen loppuajasta.(???) Muilla tällästä ollut?

Sone ja Paavo 32+2
 

Yhteistyössä