-2012 yrittävät pinosta plussanneet-

miss_piggy
Mulla oli eilen se eka neuvola, ja LA olis näillä näkymin 12. 9.

Ei ultrattu eikä kuunneltu sydänääniä... Seuraava käynti olis sitten 19.2.
Ja tänään pyörähti käyntiin rv 8+0 :)
 
unikettu Kiitos :) Mie aloin seuraileen tänään ja kaikki arvot ollu ainaki vielä tosi hyviä..joten ehkä tämä tästä. Kävin maanantaina omakustanteisesti ultrassa ja ainakaan silloin ei toukka ollu viikkoihin nähden iso vaan vastas aika hyvin. Mutta viime viikolla kun sain "tuomion" perjantaina niin meni kyllä koko päivä masennellessa ja itkeskellessä ku koin olevani jotenki huono ja läski ja kaikkea muuta kivaa :( Mutta nyt ajattelen vaan et ehkä tän ei tarvi olla mitään ihmeellistä enkä jaksa syyttää enää nii paljoa itteäni. Odotellessa aikaa äitiyspolille..
 
Mulla oli viimeksikin pikkuinen taas hiukan pienempi kuin mitä oli viikkoja mutta se oli rakenneultrassa se. SF-mitta oli viimeksi 26,5 ja meneepi ihan omilla käyrillään tämän(kin) vauvelin kasvu. Mä mittasin tänään ensimmäisen kerran ja arvo oli 6,2 ja oliko se raja-arvo tunti ruokailusta 7,8..
Mulla kanssa noita itsesyytöksiä. Kukaan ei ole kyllä syyllistänyt mua tästä, ei neuvolassa eikä tänään diabeteshoitajakaan. Täti itseasiassa vähän epäili josko tämä oli väärä hälytys mutta hyvähän sitä on nyt seurailla.
 
Nostan tän ettei ihan täysin häviä :)

Täällä ei mitään kummempaa oman navan alle, odottamista odottamista :) To ultra, katotaan vauvan kokoa, toivottavasti kaikki on siellä hyvin. Maha on ainakin kasvanut, vaikka pieneksi tätä monet sanovat, itestä kuitenkin tuntuu tukalalta. Unet on ollu vielä suht hyvät, jos ei lasketa vessassa ravaamista :D

Mitäs muiden napojen alle kuuluu? :)

Sone ja Paavo rv36+2
 
Moikka=).
Eipä tännekään kuulu mitään ihmeempiä. Sokereita mittaillaan ja hiilareita lasketaan: /, tylsää. Rautaa aloin syömään vaikka pohjille tippunut hemis olikin seuraavassa mittauksessa noussut taas mutta kuitenkin nyt sitten joka toinen päivä jos muistais ottaa. Tällä viikolla on lääkäri ja katsotaan mitä tuumaa, tuskin laittaa mua töihin kuitenkaan kuukaudeksi ennen äippälomaa.
Unet on levottomia ja aamuyöstä aina viiden jälkeen alkaa jalkoja koskemaan. Liitoskipuja ei onneksi paljoa ole eikä vanhoja leikkauskohtia liiemmin ole nyt kiristellyt=).
Mitenköhän Vilijonkan odotus on käynnistynyt:)?

unikettu ja tyttö 28+5:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Sone*
hei naiset!

Unikettu: kurja kuulla, että kärähdit. miten on laskeskelut ja mittailut lähteneet sujumaan, onko mieli yhtään parempi sen suhteen? toivottavasti! :) tsemiä!

Sone: hui, viikot vierii. Mukavaa, et pääset taas ihan pian beibiä kurkkaamaan, kaikki on varmasti hyvin masussa :) kärsivällisyyttä ja hyvää vointia viimesiin viikkoihin!

Täällä käyty viime pe 7+0 varhaisultrassa ja siellä se pienen "makrillin" sydän hypähteli terhakkaana, oltiin onnesta soikeina :heart: pikkuisen koko oli 5,6mm ja vastasi viikkoja 6+3, mikä sopi hyvin mun pitkään kiertoon ja myöhäseen ovulaatioon.
Kylkiäisenä tarttui mukaan kilpirauhasen vajaatoiminnan diagnoosi, mikä on tietty kurja juttu, mutta onneksi nyt sain lääkkeet, ettei vauvalle aiheudu puutotilasta mitään harmia :)

Väsy on valtava, työpäivän läpi kahlaaminen on yhtä tuskaa ja ällötys on aika usein läsnä, onneksi menee yleensä ohi kun vaan jotain syö :) Eilen oltiin neuvolassa ja nyt vaan oottelen, et posti toisi ultra-ajan, jota voisi alkaa odottamaan tässä viikkojen kulumisen lisäksi :)

Voikaa hyvin!

Vilijonkka ja nöpö 7+4
 
  • Tykkää
Reactions: Sone*
miss_piggy
Mitäs tänne...rv 9 on ollut tässä aika etomisen täyteinen jopa siinä määrin että ostin apteekista toissapäivänä pahoinvointirannekkeet :D Oksennus ei oo tullu kertaakaan mutta lähellä on ollu ja parina päivänä ruokahalua ei ollu juuri nimeksikään, nyt sentäs jotenki taas menee tuo ruoka alas.
Tällä hetkellä ei väsymys oo mikään aivan älytön, mutta sitäkin tässä kyllä on ollu. Valkkaria on tullu musta entistä runsaammin ja rinnat on arat. Muuten kaikki ok :)
Nyt mennään rv 9+5, ensi viikon tiistaina olis toka neuvolakäynti ja sitte perjantaina np-ultra. Vitsi että tuo aika on menny äkkiä, vasta hetki sittenhän sain sen plussan testiin ja silloin oli joku rv 5+4 muistaakseni :D
 
  • Tykkää
Reactions: Sone*
Unikettu Onks siun maha sietäny rautatabuja? Mie oon yrittäny monta kertaa alottaa tän raskauden aikana ne, mut joka kerta tulee niin pahat vatsakrampit jotka aiheuttaa supistelut että pakko ollut lopettaa. Harmittaa viel kun ostin noita kalliita obsidaneja!! :kieh: Pitää ehkä yrittää taas syödä parina päivänä..

Vilijonkka Muist avaatia kilpirauhasarvojen seuraamista koko raskauden ajan että vointu pysyy hyvänä! Miulla on otettu kerran kuussa, aluksi lääkäri ehdotti että parin kuukauden välein, mutta menin sitten jo itse pyytämään kokeita kun tuli oireita. Puoleen väliin asti jouduttiin nostamaan annosta parisen kertaa jos muistan oikein. JA synnytyksen jälkeen sitten pitää heti laskea ettei mee liikatoiminalle, se on aika *ittumaista sekin. Toivotaan että siulla korjaantuu jo yhdellä nostolla noi arvot ja hyvää vointia sinne + onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :)

miss_piggy
Jaksuja sinne pahoinvoinnin keskelle, ei oo herkkuu ei, mut mitäluultavammin se kohta alkaa siullkain helpottaa :) Sielläkin kohta ultra :)

36+3
 
Vilijonkka onnea ultrakuulumisista:heart:. Kurja juttu tuo kilpirauhasen homma:(. Kyllä sitä toivois aina ettei tulis mitään ylimääräistä mutta aina tuppaa tulemaan. Onneksi kuitenkin on lääkkeet siihenkin=).
Aikamoista kikkailua tämä on ollut näiden arvojen ja syömisten kanssa:O. Vähän ollut opettelemista että mihin aikaan mitäkin ruoka-ainetta kannattaa nauttia ja mitä ei sitten ollenkaan voi syödä. Aamuisin aika nihkeetä kun helposti arvo nousee niin aika vähällä aamupalalla mennään. On mulla parempi mieli jo mutta edelleen kyllä vähän ottaa päähän, olisi muutakin ajateltavaa kuin se mitä suuhunsa pistää.
Jaksamista sulle alkuraskauden oireiden kanssa ja voi hyvin:heart:.

miss_piggy, jaksamista sulle pahoinvointiin:hug:.

Sone, minäkin noita rautatabuja joka kerta olen veättänyt ettei tarvis ottaa mutta nyt kun on tippunut niin hurjasti alkulukemista niin hampaat irvessä kävin Obsidania hakemassa. Heti seuraavana päivänä oli vatsa kipeä:(. Yritän nyt kuitenkin niiden kanssa jatkaa ja ottaa joka toinen päivä.
Joko oot laittanut paikkoja valmiiksi=)? Niin jännää, kukahan sieltä tulee:heart:.
 
Ultrakuulumiset tännekkin :)

Kokoarvio 36+4 3043g, keskikäyrällä kasvaa. Arvioi että 3,6kg jos menee la asti. Kontrolliaika rv 40+0 vauvan kasvua seurataan. Kohdunkaula 2,5cm, ulkosuu auki, sisäsuu kiinni eli ei ole vielä merkkejä synnytyksestä, sama tilanne kun rv 30 oli. Alatiesynnytys niinkun edelliset, mahtuu tulemaan vaikka olis isompi. Tytöt oli tosiaan 2,7kg ja 3kg, tää vaikuttas isommalta nyt! :)

Unikettu Kaikki on jo valmiina vauvaa varten , lakanat sängyssä jne, nyt vaan ootellaan :) En kyllä usko että tulee ennen laskettua, sen verran paljon on ollu suppareita koko odotusajan ja kohdunkaulaa oli kuitenkin hyvin vielä jäljellä, eli ne ei juurikaan avaa paikkoja.
 
Sonelle onnittelut hyvistä kuulumisista=)! Kuulostaa oikein hyvältä. Se on hyvä että paavolle peti pedattuna:D. Onko miehellä poikatoive?

miss_piggy:):).

(.) mulla oli varsin mielenkiintoinen lääkärikäynti eilen. No kaikki oli kuitenkin hyvin ja kohtu kasvaa tasaseen ylimmän käyrän tuntumassa, vähän yläpuolella. Katselin noita aikaisempien lasten sf-mittoja ja ensimmäinen kasvoi ylimmän käyrän alapuolella tasaiseen kunnes lopussa rv 31 pomppas ihan omiin lukemiinsa, 4,4kg. Kakkonen kasvoi keskikäyrää kunnes rv 32-33 tippui alimmalle ja sitten pomppas lopussa huimiin lukemiin, 4,8kg. Nuorimmainen kasvoi tasaiseen yläkäyrän yläpuolella ja oli kuitenkin pienin 4,0kg. Eli vaikka nyt mennäänkin tässä raskaudessa siellä omilla käyrillä niin ei se tarkoita että olisi tulossa ihan jättisuurta vauvelia. Pitää suitsia syömistä lopussa niin pysyis kasvu maltillisena. Toki pakon edestä pitää nyt sokereiden takiakin tarkkailla.

Lääkäri ei kirjoittanut suoralta kädeltä sairaslomaa. Sanoin että tiedän etten pysty sitä työtä tekemään mutta hän oli sitä mieltä että edes päiväksi menisin. No, eihän siinä mitään, aikamoinen sumpliminen vaan on ja hävettää työnantajan tykö mennä pyytämään pariksi päiväksi hommia kun en pysty edes juuri mitään siellä tekemään. Kumma vaan kun kokoajan on kaikki hoitajat ja kätilöt puhuneet että ota sitten varovasti haavakipujen kanssa mutta tämä laittaa töihin. Taisi kyllä olla vähän kulttuurierojakin, sen verran mielenkiintoisia ohjeita tuli:LOL:.
Pääasia että kaikki hyvin kuitenkin. Tyttö kääntynyt perätilaan mutta eipä silläkään minulle väliä ole kun sektioon mennään. Tämä lääkäri väläytteli vielä alakautta synnytystäkin vaikka multa se on ehdottomasti kielletty!:O
Täytyy sanoa että onneksi on jo kokemusta näistä jutuista, jos olisin saanut näin ristiriitaista tietoa ja mielipide-eroja ekan ja ehkä toisenkin kohdalla niin olisin kyllä aika paniikissa.

Oikein hyvää vointia kaikille ja hyvää viikonloppua!=)

unikettu ja tyttö :heart:29+1
 
Onpas Unikettu omituinen lääkäri sattunut siulle. Mainitsi siis vielä alatiesynnytyksen mahdollisuuden!?!? :confused: :0
Töihinhän ei ole kyllä mitään järkeä mennä parin päivän takia, siitä tulee vaan työnantajalle enemmän sotkua ja paperityötä!

Juu, ei nuo sf-mitat kerro kyllä välttämättä mitään vauvan koosta, miulla menee kans yläkäyrällä ja joku aika sitten kulki senkin yläpuolella, ja ultrassa kuitenki on ihna keksikäyrän vauva tulossa. Ja loppuakohden jos kasvu hidastuu niinkun aiemmistakin niin pieneksi voi tämäkin vielä jäädä. Kun taas sitten jos ei hidastukkaan ja kasvaakin sen 200g per viikko ja menee yli niin voi tulla vaikka yli 4kg, eihän tätä voi tietää ennenkun sinne loppuun mennään. Mutta veikkana kyllä itse että 3-3,5kg on lopputulos :)

Niin, mie kyllä taitaa salaa toivoa poikaa vaikka sanoo että ei mitään väliä kumpi tulee, toivottavasti ei pety jos tuleekin tyttö, tai jos pettyy niin nopsaanhan se menee ohi kun vauva kiertää heti pikkurillin ympärille isukinkin. Eilen tarttui kirpparilta violetti joustofrotee haalari mukaan, oli vähän tyttöfiilis ultran jälkeen, mutta käyhän se pojallekkin ;)

miss_piggy Kiva että olot on helpottanut, nyt vaan nauttimaan raskaudesta :)

sone ja paavo 36+5
 
Heips, kiva lukea teiän kuulumisia! Täällä onkin ollu liian hiljaista...

Sone, sulla se vaan vähiin käy ennen ku loppuu! :D Hui! Tsemppiä ja voimia viimeisiin viikkoihin!

Unikettu, toi sokerihomma on tosi kurjaa, sulla kun sielä viel kädet täynnä hommia kun on ennestään useempi lapsi, niin ei varmaan riittäis energiaa koko ajan miettiä syömisiään... mutta mitä sitä ei pienen ihmeen eteen tekisi!? Voimia!

Kiva että on mennyt miss_piggyn olot ohi, pystyy kummasti nauttimaan raskaudesta paremmin kun ei tarvii koko ajan olla etovan olon kans.

Vilijonkalle onnittelut ihanista ultrakuulumisista!! :) Kilpirauhashomma on kurja mutta tosiaan niinku Sone sanoi, oot vaan tiukkana siitä seurailusta ja hoidosta!

( . ) Tänne kuuluu hyvää, vauvan huone on valmis ja kova pesänrakennusvietti on eli siivoilen ja laitan ruokaa paljon mielummin ku aikasemmin. :D
Olo on tukala, liitoskivut ihan KAMALIA, supparit onneks rauhoittuneet kun sairaslomalla nyt oon. Painoa ei onneks oo pahemmin tullut, silti oon kyl levinny ja lihonnu paljon, en sit tiiä miks ei vaa'alla näy...? Syön paljon, liikun TOSI vähän. Mutta ehkä se paino nousee yhtäkkiä rytäkällä. Aika käy pitkäks ja viikot menee nyt hitaasti, kun kotona vaan oon...

Rakkausvauva89 & Kirppu 27+ jotain
 
  • Tykkää
Reactions: Sone*
Sone juu kyllä lääkäri alkoi puhumaan alakauttasynnytyksestä mutta kun ei kahdessa aikaisemmassakaan synnytystapa-arviossa ole ole annettu hirveästi uskoa siihen että alakautta onnistuisi ja tämän raskauden ehtona oli se ettei saa tulla synnytyssupistuksia niin viis veisaan mitä tämä neuvolalääkäri sanoo asiasta. Synnytystapa-arvion tekee ylilääkäri joka on tunnettu siitä että ajaa viimeiseen asti alakauttasynnytystä ja jos hän mulle sanoo ettei kannata yrittää niin kyllä uskon. Ja soitto tuli että sairaslomapaperit odottaa eli toinen lääkäri jolta neuvolalääkäri kysyi mielipidettä oli sitten sitä mieltä että ei töihin.
Katselin tuolta kuvapinosta laittamaasi kuvaa ja kyllä sulla on sievä pieni massu, ainakin verrattuna meikäläiseen:D. Siihen en osaa sanoa että onko vatsasi alhaalla, mulla on ollut jo ensimmäisessä raskaudessa vatsa aika alhaalla ja aina vaan alempana mitä useampi raskaus.

Rakkausvauva kiitos=). Kyllä tää sokerihomma alkaa nyt mennä rutiinilla ja sain luvan vähentää mittauskertoja 3-4 viikossa. Arvot ovat pysyneet hyvänä mutta olen kyllä suht tarkka ollutkin siitä mitä syön.
Kiva kuulla että sulla on energinen vaihe:). Paljon jaksamista tukalan olon kanssa. Liitoskipuihin kuulemma auttaa kun laittaa kylmää jalkoväliin. Onko sulle miten tullut nyt sitten painoa tähän asti?

Ihanaa kun on taas jo perjantai ja viikonloppu edessä:). Ja hiihtolomakin alkaa:D.

Hyviä vointeja kaikille!

unikettu ja tyttö 30+1
 
miss_piggy
Meidän lapsukaisen matka oli päättynyt kohtuun rv 8, eli 3 viikkoa sitten :( Np-ultrassa näkyi tänään noin sentin mittainen alkio, ja sydänääniä ei näkynyt. Olen siis kantanut 3 viikkoa kohdussani kuollutta lapsen alkua.
Sunnuntaina on edessä kotona tehtävä lääkkeellinen tyhjennys. Raskausoireita on ollut normaalisti, ja eniten masentaa, että miksi tuo ei ole voinut tulla ulos itsestään...

Jatkamme yrittämistä, vaikka tällä hetkellä olo onkin masentunut ja pettynyt..Tänään olisi ollut rv 11+1.
 
miss_piggy Voimia kovasti rankkaan tilanteeseen :/ Mie niin tiedän miltä siusta tuntuu itsekkin monta km kokeneena! Mikään ei nyt varmasti lohduta mutta toivotaan että pääsette pian uuteen yritykseen ja tärppää nopeaan:hug: Aika usein sanotaan että km jälkeen saatta tärppi tulla heti perään!

Unikettu Juu kyllä tää maha on pieni, ei oo paljon tiellä, tosin hankalahan noi kengännauhat on sitoa tälläselläkin kessillä X) Sf-mitta oli kuitenkin 36cm nyt rv 38+1 eli ihan normikokosta sieltä pitäs tulla :confused:

Meillä on yrjötautia ja miulla on ollu suppareita ja limatulppaa pukannu ja veristä vuotoo ja sellasta. No nyt ei eilen eikä tänää oon ollu mitään noista, varmaan kroppa tekee stoppia ettei synnytys alkas kun on pieni "stressitila". Omaa vuoroa odotellessa millon alkaa yrjööminen. Muuten kyllä vointi on hyvä ja suht energinen, eilen meni 1,5h reipas lenkkikin niin että hurahti :D

Mitäs tänne muuta muille kuuluu?

38+2
 
Sone voi ei:(. Se on kyllä vihoviimeinen tauti varsinkin kun on iso porukka ja kiertää hyvin tarkkaan usein jokaisen. Jaksamista!:hug: Voi että sä oot reipas lenkkeilijä, ei ihme että sulla on hyvä vointi ja vatsa pysyttelee suht pienenä kun jaksat ahkerasti lenkkeillä:). Ja aina vaan jaksan ihmetellä kuinka aika rientää, ihan huimettaa nuo sun viikot!:O

(.). Eilen tuli käytyä taas neuvolassa. Tuntuu että siellä saa rampata kokoajan kun on kahden viikon välein. Kaikki oli hyvin, tosin rautaa saan alkaa napsimaan joka päivä kun hemis taas laskenut. Vatsa ei tykkää:(. Paino oli hiukan laskenut mikä on ihan jees, sokerien vahtiminen sen tekee. Sokerit ovat pysyneet hienosti ja saan nyt vähentää mittaamispäivät pariin päivään viikossa:). Tyttö tosiaan istuu massussa niinkuin lääkäri viime kerralla ounasteli ja nyt tarkistettiin alkeellisella ultralla asia. Kasvaa siellä yläkäyrän yläpuolella tasaiseen, kuulemma neljän kilon vauhtia.
Nyt mun pitää jatkaa pakkailua että päästään viettämään hiihtolomaa mökille. Aurinkokin alkoi paistamaan:heart:.

Vointeja kaikille:heart:!

unikettu ja tyttö 30+5:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Sone*
Unikettu, miten siulla on noin usein neuvolat jo neljännen lapsen kohdalla? Miulla on ollu neuvolat rv 28, 32, 35 ja 38. Eli 3-4 viikon välein. Nyt sitten ens viikolla on jos en oo synnyttänyt siihen mennessä :D
 
Sone juu täällä on neuvola kahden viikon välein rv 30 lähtien. Toisaalta on ihan kiva käydä tässä lopussa useamminkin, tietää miten vatsa ja muksu kasvaa =).

(.). Varasin ajan lääkärille joka kirjoittaa lähetteen sterilisaatioon joka tehdään sitten sektion yhteydessä. Haikein mielin teen tämän päätöksen mutta kun viime sektiossakin leikkurissa sanottiin että kohtu on ohut niin eiköhän ole nyt parasta jättää tämä nelonen viimeiseksi, onhan sitä jo tässäkin=). Lisäksi sitten helpottaa ehkäisypuolta kun tuntuu etten ole löytänyt itselle sopivaa ehkäisymuotoa.
Viime yönä syntyi kaverille tyttövauva ja kun kyseessä on miespuolinen kaveri ja enemmän niinku miehen kautta niin ärsyttää kun ukot ei kysele mitään tarkemmin. Mä haluaisin tietää heti kaiken:D. Äitiä ei niinkään tunne kun heillä takana suht lyhyt suhde ja asutaan eri kaupungeissa. Toisaalta olisi ihana saada jo oma tyttönen syliin mutta sitten taas toisaalta ei ole kyllä mikään kiire että ihan mielellään odottelen sinne huhtikuun loppuun. Olokin on aika hyvä. Tuli paljon paljon liikuttua ja tehtyä kaikenlaista ulkona kun oltiin mökillä. Hiihtämässä kävin pienen lenkin pojan kanssa mutta ei se oikein hyvältä haaruksissa tuntunut.
Mies lähtikin sitten varpajaisiin joten mä alan tässä luomaan jotain kuviota päivälle lasten kanssa.

Aurinkoista pakkaspäivää kaikille!

unikettu ja tyttö 31+2:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Sone*
Unikettu Neljä sectiota on varmaan jo aika hyvä peruste sterilisaatiolle, varmasti vaikea ja haikea päätös kuitenkin :hug: Mie oon nyt kallistunut siihen että otan kierukan taas, lapsiluku on täynnä mutta en halua mitään ylimääräisä toimenpiteitä. Hormonikierukalla sais menkatkin pysymään poissa, jos vaan ei tuu mitään epämääräisiä oireita sit niistä hormoneista.

Täällä on aika odottavat fiilikset, nyt toivoo jo että alkas syntyy pikkuhiljaa, huomenna poksuu rv39 :heart: Eipä muuten niin kiire mutta miulla on niin kipeet pukamat että voi jumalauta sentään....!!!
 
Unikettu, mulle on tullut painoa ekan neuvolakäynnin punnituksesta n. 2 kg, mutta sillon kun tein testin, niin siitä on tullut jo 5 kg. Mulla vähän tuli siinä ennen ekaa neuvolaa painoa kun oli niin sitä etovaa oloa että tuli syötyä ihan kaikkea mitä suuhunsa vaan pysty laittamaan!

Paino tässä alkaa mulla murheena olemaanki nyt, ku tuntuu että sitä alkaa nyt tulemaan enemmän. :/ Tietysti vauva koko ajan kasvaa ja istukka ja vesikin kai jotakin painaa, mutta pelkään et nyt yhtäkkiä tulee sitten loppuraskaudessa 20 kg yllättäen. Liikkuminen kun on melkein mahdotonta niin silläkään ei voi rajottaa...

Sone, hui miten pian sulla synnytys edessä! :) Kiva et oot voinu hyvin ja jaksanu liikkua yms... pukamat vaan on kyl ikävä vaiva, onneks niihin saa helpotusta suihkutuksella ja voiteilla.

Rakkausvauva89 & Kirppu 29+5 (kai...)
 
Heippa!

Sone vieläkö siellä odotellaan?=)

Rakkausvauva jospa sitä painoa ei ehtis kuitenkaan niin paljoa kertyä. Mä oon tyytyväinen tähän vajaaseen seitsemään tässä vaiheessa kun tosiaan ekassa ja tokassa tuli tosi paljon painoa:ashamed:. Ja toivon että tämä jää alle kolmosesta tulleen painomäärän kun siinäkin kertyi viidentoista hujakoilla painoa.

(.) olo on ollut aika raskas muutaman päivän ja väsynyt mutta muuten ihan hyvin menee. Eilen pitkästä aikaa kipuili alavatsa ja kohdunsuu(?) mutta hyvin pienillä vihlomisilla olen päässyt. Liitoksetkaan ei vaivaa kun ottaa rauhallisesti=). Aika paljon tulee nyt mietittyä synnytystä, sairaalassaoloa ja pientä nyyttiä.

unikettu ja tyttö 31+6(?):heart:
 

Yhteistyössä