-2012 yrittävät pinosta plussanneet-

Juu täällä ootellaan vielä! Unet oli viime yönä vähäset niin pikkasen alkas jo tuntuu siltä et nyt riittäs jo :D Mut varmaan menee viel yli-ajalle ku supparit vaan ei lähe voimistuu tarpeeks...

Unikettu, tosi maltillisesti siulle tulu painoa :) Miulla on nyt tullu melkeen kilo viikkoon lopussa ja se on kerryttäny yht. 14kg.. Iik.. No ei pitös ressata, tippuuhan ne. Se vaan tekee äkäseks ku joutuu käydä punnituksissa! Miun puolesta ei tarviis enää mitata painoa tän jälkee :) hei mites oot muuten jaksellu? Miulla tuntui raskaimmilta just viikot 30-34, oli niin tukala olo ku maha korkeella ja henkisesti kävin läpi synnytystä ja vauvan tulia paljon. Nyt on sinänsä helpompaa vaikka päivät, korjaan tunnit, matelee!!!

Sone ja Paavo 39+3
 
Sone,No eilinen olikin sitten aika raskas päivä vaikka aamusta kehaisin että ei ole paljoa ollut kipuja. Eilen vihloi aika paljon sekä alavatsaa että sitten sitä kipua joka tuntuu kuin puukolla tai puikolla pisteltäis jostain tuolta sisältä. Otin sitten aika maltillisesti ja pakko oli muutenkin kun uupumus oli niin ylitsepääsemätön. Tänään tuntuu paremmalta, jo herätessään huomasi ettei väsytä yhtä paljoa kuin eilen.
Mä oon tosiaan tyytyväinen kanssa tuohon painohommaan tähän mennessä mutta vielähän tässä ehtii ottaa kunnon spurtin senkin kanssa. Mieskin sanoi eilen että mä oon katsellut sua ja sä näytät jotenkin paremmalta ja virkeämmältä, olisko se tuon sokeriseurannan ansiota. Kyllä olokin on ollut parempi sen jälkeen kun aloin niitä seuraamaan.

On kyllä jännää sun puolesta kun ei ikinä tiedä koska sulle tulee lähtö! Mun tilanne ei sikäli ole niin jännä kun suunniteltu edessä mutta voipi tuo lähteä tulemaan sitten omineenkin. Oon kalenterista katsellut että minkähän päivän ne määräävät leikkaukselle. Voihan se olla että menee hyvinkin lähelle laskettua ja on heti vapun jälkeen jos eivät halua viikonloppua vasten leikata ja ottaa sisään. Mulle tuo on tällä hetkellä aika sama mutta saa nähdä kuinka tukala olo on sitten rv36 kun tästä asiasta käydään keskustelua.

Paljon jaksamista sulle loppurutistukseen:heart:!

unikettu ja tyttö POKS 32:heart:
 
Voi vitsi alatte kaikki olemaan niin pitkällä!! Meillä tyttö on jo päälle 2kk ja sai viime lauantaina nimen Inka Hannele!

Kaikille tsemppiä odotukseen ja synnytykseen, jos en täällä kerkeä ennen teidän jakautumista käymään! :)
 
Jännää Sone, kumpa pian tulisi lähtö, niin et joutuisi siellä enää kauaa kärvistelemään. Tsemiä tulevaan koitokseen :)

Uniketulle ja rakkausvauvalle
myös parempia vointeja lähettelen!

ON: Aika MATELEE yhä. Vielä 2 vkoa np-ultraan, ärsyttävää, ku se on mulla niin myöhään, vasta 12+6. Olo on ollu sen verran hyvä, et välillä ns. unohtaa olevansa raskaana. Sit pelottaaki, et onkohan kaikki kunnossa, kun oireita ei juuri ole. No, väsyny oon edelleen ja joudun joka päivä ottamaan parin tunnin unet työpäivän jälkeen ja tissit on pysyny arkoina. Muuten en esim. edes muista koska mua ois etonu viimeksi. Tuntuko teistä muista et näillä viikoilla oireet alko vähetä/heiketä? Entäs tissikipu, häviskö se teillä joilla sitä oli, niin jossain vaiheessa? Haluisin jo kovasti päästä näkemään, et onko kaikki hyvin, ku varhaisultrastaki on jo kuukausi aikaa!!

Voikaa hyvin :)

Vilijonkka ja nöpö 10+6
 
Unikettu, joo mä toivon että ei tulis ihan hirveesti mutta toisaalta täytyy vaan ajatella niinkin, että sen saa kyllä pois jos vaan ite haluaa, kun oon kuitenki nuori ja ekaa ootan. Vaunulenkkejä ja imetystä, toivottavasti :)

Sulla tullut kyllä tosi maltillisesti, kun kuitenkin jo useempi raskaus takana... Kiva juttu! :)

Sone, mua jo jännittää et koska saadaan sulta uutisia! :) Toivottavasti pian!

Vilijonkka, ei kannata niistä oireita päätellä mitään... sullakin ultra tolleen "myöhään", meilläkin oli ja odottaminen kyl on ärsyttävää. Mutta esim. monella on paljon oireita ja sit selviääkin, että on mennyt kesken... ja sit voi taas olla että ei ole oireita paljoakaan ja silti kaikki on hyvin.
Mulla muistaakseni hellitti se rintojen arkuus / särky just joskus tokan kolmanneksen alkupuolella... mutta nyt taas särkee välillä paljonkin, maitoakin jo vähän tulee.

Pahoinvointi ei kyllä jättänyt rauhaan ihan niin aikasin... mutta se nyt on niin yksilöllistä. En enää muista mitä kaikkea on ollutkaan :D

(.) Neuvolassa käyty taas. Kaikki muuten hyvin mutta hemoglobiini oli laskenu sen verran että nyt pitää alottaa vahva rautalääkitys heti :/ Pelkään että maha ei kestä mut toivotaan että pystyn syömään sitä.
 
Jokohan Sonella on Paavo kainalossa?!:)

Vilijonkalle jaksamista ultran odotteluun. Lopetitko jo palloilun kokonaan?

Rakkausvauva, mulla lähti kilot aika hyvin pois ensimmäisen jälkeen, kun menin töihin tytön ollessa reilu vuoden niin viimeisetkin melkein lähti mutta toisesta sitten jäikin jonkun verran, kolmannesta ei juurikaan. Olen imettänyt kaikkia reilun ajan. Toiveena olis kyllä että nyt sais raskauskilot pois ja jonkun verran muutenkin painoa tippumaan raskauden jälkeen. Jos sais jatkettua tämän sokerijutun innoittamana parempaa ruokavaliota.

Omaan napaan ei ihmeempiä kuulu. Kovasti on iltaisin levossa harjoitussupistuksia ja tuntuu että miten vauva enää mahtuu kasvamaan kun nyt tuntuu jo niin ahtaalta. Kaikenlaisia liikkeitä tuntuu, ihan kuin joku kaivaisi välillä sisuksissa.
Tänään pitäis jaksaa vähän siivoillakin, saa nähdä miten käy:).

Vointeja kaikille<3.

Unikettu ja tyttö 32+5<3
 
Unikettu: en oo jättäny lenttistä vielä(kään) tauolle. Nousukarsintamatsit menossa, niin pelattava on ;) no ei, 5 matsia jäljellä..ne aion kyllä pelata. Ei oo ainakaa tähän saakka pahalta tuntunu ja jos alkaa tuntumaan niin toki lopetan. Lähes varmaa jo et noustaan niin himppusen harmittaa, ettei pysty syksyll pelaamaan, no toivottavasti vaikka heti sit joulun jälkeen :) Jaksoitko siivoilla? voi, kun itsekin saisi pian tuntea liikkeitä :) tsemiä sinne! Hienosti oot kyllä saanu raskauskilot tiputettua!

Rakkausvauva: mites siellä on masu kestäny rautaa? toivottavasti hyvin :)

Vilijonkka ja nöpö 11+4
 
Vilijonkka ei kai siinä pelaamisessa mitään kun ei ihan tiikereitä heittele=). Paljon tsemppiä loppukauteen.
Kyllä mä oon tyytyväinen siihen miten ekan muksun jälkeen paino tippui kun sitä kuitenkin kertyi liki 30kg. Toisesta sitten jäi vähäsen ja nyt ennen kun tulin neljännen kerran raskaaksi niin ehdin vähän keräillä vapaata painoa lisää:ashamed:. Ja en jaksanut siivoilla, meni päivä johonkin muuhun.. No eilen tuli kyllä tehtyä sen verran ruokia että tänään pääsee sen puoleen vähemmällä ja jos jaksais tänään sitten siivoilla vähäsen.

(.) nyt on pari päivää jalat turvoksissa ja tönköt. Pitää yrittää vettä juoda vaan kovasti. Muuten ei olekaan turvottanut pitkään aikaan. Kai se olis tästä aamupalaa alettava tekemään ja sokereita mittaamaan. Ei ole kiva mitata kun pelottaa että ne on liian korkeat varsinkin aamusta.

Vointeja kaikille!=)
 
Kännypäivitys, paavo ja pallit synty 11.3 klo 19.06 :D poikahan se olikin :D 3400g, 50,5cm ja lakki 35cm!
Oli hidas synnytys ja sen takia tuntui rankalta mutta tulos sen arvonen! Tikkejä ei tarvinnu että siitä puoleen toipuminen on varmasti suht nopea kun ei ole kipuja. Paitsi jälkisupistukset on ollu riesa, kipeitä ovat.

Poika on ihana <3 lisää sit kotona kirjottelen!

Sone ja Paavo 2vrk
 
  • Tykkää
Reactions: panzkus ja unikettu
Heippa ja mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!=)

Täällä ollaan todellakin alettu kääntymään raskauden loppupuoliskolle, olo on usein tukalahko, supistelee epämukavasti yhä enemmän, turvottaa ja nyt saakelin peräpukamat vaivaa oikein todenteolla:(. Neuvolassa kävin viime viikon lopulla ja kaikki oli hyvin. Hemistä ei nyt mitattu mutta rautaa pitää syödä joka päivä. Paino oli noussut reilu 200grammaa per viikko. Kaikenkaikkiaan nyt 8 tullut. Tyttö oli kääntynyt pää alaspäin ja luulen kyllä tunteneeni koska pyörähdyksen teki kun muljusi niin kovasti. Lähete lähti synnytystapa-arvioon ja voipi olla että tulee aikaisemmin kuin rv36. Sf-mitta pomppas nyt jonkun verran ylemmäs ja oli muistaakseni 34cm rv 33+1.
Eipä tässä muuta sitten kuin oikein aurinkoista maanantaita kaikille!=)

unikettu ja tyttö 33+4:heart:
 
Heippa!

Kiitos onnitteluista! <3

Unikettu se taitaa olla seuraava eikä mee enää kauaa, eikös siut leikata jo kuitenkin rv 38?

Mie yritän nyt jotain raapustaa :)

su 10.3 laskettuna päivänä alkoi supitselemaan säännöllisesti 10 min välein klo 12. Klo 18 supistukset oli jo kipeitä ja piti olla liikeessä koko ajan tai saunassa ja suihkussa. Yöksi otin panadolia pari kerta aja supistukset koveni, lämmittelin kauratyynyä ja mietin millon herättäs miehen. klo 2 sitten lähdettiin sairaalaan ajelemaan ja josatin kuuman syysttä supistukset taukosi epäsäännöllisiksi heti kun lähdettiin. Alkoi ottaa päähän ihan sikana! No kun lapsenvahtikin oli soitettu niin mentiin kuitenkin ja kätilö otti käyrille ja teki sisätutkimuksen 2cm auki ja kanavaa jäljellä. Jäätiin perhehuoneeseen ja supistukset alkoi uudelleen säännöllisinä joskus kuuden maissa. Mietin aika vittuuntuneena että laittaako lääkäri vielä kotiin kun klo 10.30 oli varattu ultra aika meille.

klo 9 supistukset todenteolla kipeni. Ultrassa painoarviota tehtiin vielä ja 3,7kg, käsikopelolla 3,5kg. Lääkäri sanoi vähän hierovansa kohdunkaulaa niin vauhdittuu ja käsi käymään kävelyllä. Ultran jälkeen ei tarvinnut enää lähteä mihinkään kun kivut paheni niin plajon että kätilö laittoin miut altaaseen, onneksi, sillä se oli suurinpiirtein taivas! Paras kivunlievitys tähän mennessä, joten suosittelen kaikile lämpimästi! Ja sitten kun muistaa vielä lisätä sinne välillä lämmintä vettä, toisin kun miun mies :kieh: niin siellä voi lillua kauempaankin :D Oltiin miehen kanssa kahdestaan suurin osa ajasta ja kätilö välillä kävi kurkkimassa. klo 14 aloin kyselemään epiduraalia ja sain sen n. klo 16. Sitä ennen oli koko homman kivuliain juttu, puhkastiin kalvot, laitettiin pinni ja olin auki vasta 4cm. Ihan älyttömän kipeetä teki kun samaa aikaa supisteli parin min välein.

EPiduraali auttoi hyvin supistuksiin, mutta paine peräpäässä oli tukala ja se paheni pikkuhiljaa. Tärisin kauttaaltaan melkein koko loppuajan, en tiedä mistä se johtui, mutta ihan hampaat kalis yhteen, ehkä univaje ja kun ei ollut syönyt. klo 18 ja klo 19 välissä aukesi loput 5cm ja tuskat alkoi olla kovat. Käskin miestä soittamaan kätilön heti paikalle että nyt tulee. Ponnistus oli yllättävän kivulias siihen nähjden että aiemmin ei ole koskenut yhtään. Lääkäri joutui venyttämään vielä kohdunsuuta ja paine sattui peräsuolessa ihan hel-ve-tin paljon, melkein iski paniikki etteä en synnytä, tilanne oli niin erilainen kun aiemmissa. Sitten jostain vaan tuli se voima että nyt ponnistan sen pihalle ja nopeesti! Sitten tuli pää ja loppu tulikin ihan itestään sitten.

Sain vauvan heti rinnan päälle ja kätilö totes että poikahan se :) Vauva hamuili heti rintaa. Säästyin repeämiltä, joku nirhauma tuli muttei vaatinut tikkejä, onneksi :) Ponnistus kesti 11min. Tämä oli kuitenkin helpompaa kun supistusten kestäminen vaikka sattuikin. En vaan käsitä että miksi tällä kertaa koski ja edellisillä kerroilla ei yhtään (?) Ja kivunlivityksenä oli tokassa myöskin epiduraali ja ekassa ei mitään :confused: no oli miten oli niin hyvin meni kuitenkin. Jälkeiset tuli helposti ja sitten suihkuun tärisemään. Poika siis syntyi klo 19.06. Synnytys kesti viralisesti sen kymmenisen tuntia kun supistukset taukosi hetkeksi mutta jos miult akysytään niin kyllä siihen meni se vuorokausi kiujen kanssa kärvoistelyyn ja valvomiseen. Oli hidasta tälläkin kertaa. Ja viimeistä kertaa :D Nyt on perhe koossa! <3 Poika tuli heti vierihoitoon ja imi rintaa tiheästi läpi yön. 13.3 päästiin kotiin eli vajaan khden vuorokauden iässä.

Painoarvio heitti aika hyvin, 3,7 kg olikion 3,4kg :) Ja mie viel veikkasin ite tasan 3,4kg siinä epiduraalissa maatessa, mies veikkas 3,3kg. Kuopuksen kohdalla veikkasin myös aika hyvin 3kg ja tyttö painoi 3050g :D Äidinvaistoa ;)

Nyt on sitten vauva-arki täällä käynnissä, odotan innolla että pääsee viikon päästä ulkoilemaan vauvan kanssa. Meinaa tulla mökkihöperyys kun käkkkii sisällä ja välillä iskee hormonihuurut ja yöllä on ollu jokunen paniikkihäiriökin, mutta vauva on ihana kun mikä <3 Sillä jaksaa :) Yöt on menny aika ok, välillä jää valvomaan tai paskomaan mutta päivällä on sitten nukuttu univelkoja takas. Maitoo tulee reilusti ja pitää pumpata melkein pari desiä pakkaseen päivällä. Niksat on kamalan jumissa, huimaa ja oksettaa kun maito nousee imettäessä, muistan tämän viime kerraltaki. ei uskalla heti nousta ylös imetyksen jälkeen vauva sylissä ettei pyörry. Pari kertaa olen nyt käynyt puolen tunnin lenkillä raittiissa ilmassa ja kylläpä tuntuu ihanalta olla ulkona :) Tässäpä tärkeimmät!

Kertokaahan teidän kuulumiset :) ??

Soen ja Paavo 6vrk
 
Aika usein kuulostaa synnytyskertomukset hurjilta! Onneksi palkinto on maailman paras:heart:. Eihän siihen rääkkiin muuten, ainakaan kovin montaa kertaa, tulis lähdettyä.
Kiitos Sone "tarinasta":). Kyllä minäkin luen mielenkiinnolla vaikka en alakautta pääsekään synnyttämään. Mitäs tytöt ovat tuumanneet kun saivat pikkuveljen? On se kumma tuo äidinvaisto tosiaan, aavistaa kyllä monia asioita:).
Suunniteltua sektiota ei ole ainakaan kahden aikasemman kohdalla tehty ennenkun 39 viikkoa on täynnä. Mies jo heitti toiveen että perjantai vois olla sopiva päivä eli sitten se olisi 26.4 ja viikkoja 39+1. Olis kuulemma hyvä viettää sitten varpajaiset siinä:D. No kyllähän sitä saa toivomuksia esittää arviossa mutta katsotaan nyt mitä mieltä ovat. Vatsa oli tosiaan kasvanut sen verran ja mennään lapsen koon kanssa aika ylhäällä käyrien yläpuolella joten koko ei pitäis olla ainakaan esteenä, ehkä toisin päin, jos ottavat mahd. aikaisin pois ettei sitten olisi mitään vaaraa kohdun kestämisen kanssa.

Rakkausvauva, huii, sinäkin olet jo kovin pitkällä ja vielä ensimmäinen tulossa:). Mulla tuli yhtäkkiä tämä tukalampi olotila tässä. Toivon että kuitenkin tästä vielä muutamaksi viikoksi piristyis että jaksais alkaa hyvillä mielin laittamaan paikkoja ja vaatteita valmiiksi ja nauttia vielä edes vähäsen tästä viimeisestä raskaudesta. Mullakin on keskiviikkona taas neuvolaan meno, lääkäri tällä kertaa. Toivottavasti katsoo alakerran tilanteen mutta sen sterilisaatiolähetteen takia mulla aika varsinaisesti on.

Voi että mä inhoan näitä pukamia!! Luulen että nyt sen takia pullahtivat kunnolla ulos kun istuin lauantaina neljä tuntia autossa ja eilenkin muutaman tunnin. Ihan todella kipeää tekee, jalkojakin särkee. Onneksi mulla tuota lääkettä kotona mutta tuntuu ettei se ole auttanut yhtään. Ja tietenkin vatsa on kovalla rautatabujen ansiosta.
No, eiköhän tämä tästä.. Aurinkokin paistelee niin ihanasta mutta en kyllä lähde ulos köpöttämään kun kävely sattuu aika tavalla.
 
Ja Rakkauvauvalle vielä että ehtiihän se lapsukainen vielä kääntymään. Mulla tosiaan tyttö kääntyi muutama päivä sitten ja toisen raskauden kohdalla poika kääntyi viiden viimeisen päivän sisällä neuvolassa käynnin ja sovitun sektion välisenä aikana ja hää oli kuitenkin aika reilun kokoinenkin, 4,8kg. Mulla on aika kahtaanlaiset ajatukset kääntämisestä.. Koskaan ei ole itselle tuota toimenpidettä tehty mutta siskolle yritettiin pariin kertaan eikä onnistunut. Jotenkin tuntuu että kannattaako sitä lähteä sorkkimaan jos kerran on tarkoitettu että toinen siellä istuu nököttää mukavassa asennossa. Mut sitten taas toisaalta tokihan se on synnytyksen kannalta ihan eri juttu alkaa synnyttämään vauvaa joka on oikeassa asennossa. Toivotaan että sinun pikkuinen kääntyy vielä eikä tarvis miettiä moisia.

(.) mä oon ollut niin helvetin kipee tänään noista pukamista tänään, meinaa itku ja huuto tulla. Jotenkin yrittänyt jaksaa tämän päivän lasten kanssa mutta ovat raukat saaneet kärsiä mun huonovointisuudesta tänään:(. En tiedä saisko Sheriproctia käyttää raskauden aikana, ainakaan mielellään, mutta kun ei tuo AC3comfort tunnu auttavan..
 
Unikettu Siis mie niin tiien siun tunteen, miullahan oli kans todella pahat sillon loppuajasta, tosin ihan viimisillä viikoilla. Ei siihen auttanut muu kun lepo oikeestaan.. Jalkojen päälle ei kannata olla kun se johtuu siitä paineesta! Suihkuttelua ja ac comfortia, siinä ne :/ Mut jos yhtään lohduttaa niin pari päivää on yleensä se pahin vaihe ja sit helpottaa! Ja miulla hävis koko pukamat heti sen synnytyksen jälkeen! :)

Rakkausvauva Kyllä se ehtii vielä kääntymään, montakin kertaa ;)
 
Laitetaan vaan sit uus pino ja kilot karistetaan myös :) Mie en kyl aio käydä puntarissa ennenkun tuntuu siltä että omat vaatteet alkaa mahtumaan, veikkaan että nyt on lähtenyt about puolet tulleista eli 6-7kg.
 
Sone kyllä se ajatus helpottaa että vaikka ei pukamat ihan vielä kokonaan häviäis niin tää helpottais ettei olisi niin kovia kipuja. Mulla on tullut tokan raskauden jälkeen ekan kerran pukamat ja viimeksikin pullahti heti tokana päivänä leikkauksesta. Kyllä tää tuttu vaiva on mutta aina olen saanut Sheriproctilla hoidettua pois. Tuntuu vähän että tästä päivästä voipi tulla yhtä tuskallinen kuin eilisestäkin:(. No tämä riittää mun pukamista tällä erää:ashamed:.

Jospa tänään aloittais pääsiäisaskartelut lasten kanssa kun ei eilen sekään huvittanut.
Tyttö myllää taas masussa ja taitaa olla hikkakin heti aamusta=).

Mukavaa tiistaita!:)
 
  • Tykkää
Reactions: Sone*

Yhteistyössä