-2012 yrittävät pinosta plussanneet-

Viime keskiviikko oli tosi järkyttävä päivä. Käytiin varhaisultrassa ja kokemus oli todella kamala. Ultraaja ei selittänyt koko ultrauksen aikana mitään, ei mitannut alkiota, ei antanut kuvaa yms. Sanoi vaan, että alkio on liian pieni viikkoihin nähden ja ei kannata elätellä suuria toiveita. Lisäksi vasemmasta munasarjasta löytyi melkein 8cm kysta, jota pitää kontrolloida. Sanoi vaan, että tulkaa parin viikon päästä uudestaan. Alkujärkytyksen jälkeen varasin ajan muualle ja ollaan nyt perjantaina menossa uudestaan. Toivottavasti alkio on vaan hedelmöittynyt myöhemmin kun luulin tai kasvanut hitaasti. Kovasti toivotaan, että kaikki olisi hyvin. Tuosta ultraajasta aion tehdä valituksen. Sain niin huonoa kohtelua, että en toivo sitä kenellekään muulle!
 
Unelmavauvasta: Tsemppiä ultraan, ja toivotaan että siellä olisi kaikki hyvin :) Monesti ekoissa ultroissa ei ole alkio vielä kerennyt kehittyä tai kokemtaon ultraaja ei osaa katsoa. Pidetään siulle peukkuja :heart:


(.) Täällä oli neuvola eilen ja sf mitat pompsahti yläkäyrille, pikkusella ilmeisesti kasvuspurtti :) Jännää kun molemmat vauvani on ollut kasvuseurannassa pienuuden takia ja tämän mahan kanssa terkka mietti josko laittas ultraan kun oli 2 viikossa 6cm kasvanu mitta. No tultiin siihen tulokseen että seuraavaan ultraan on enää kolmisen viikkoa niin siellä katsotaan. Tämä vauva kyllä tuntuu isommalta kun edelliset, mutta en usko että jättiläinen on. Maha on kirjaimellisesti täynnä vauvaa :) Ja paino oli tippunut puoli kiloa tästä huolimatta, JES! Oli joulun aikaan kuitenkin tullut kerralla enempi. Nyt siis yh. 10kg.

Mites muiden mahat, joko on tukala olla?


rv 32+5
 
Voi Plääh! Kirjotin tosi pitkän jutun, ja jotenkin onnistuin hävittämään sen kokonaan! No raapustan nyt jotain uudestaan.

Kathiille paljon onnea! :heart:

Unelmavauvasta; halauksia sulle. Olen äärimmäisen pahoillani. Sanat ei nyt jotenkin riitä. :hug:

Undu, ihanaa vauva-arkea :heart: Oliko nimen päättäminen helppoa? Oliko nimi valmiina jo ennen vauvaa? Montako nimeä vauva sai? Tuliko nimiä suvusta vai mistä nimi keksittiin? Meillä olis ollu tytölle muutamakin hyvä vaihtoehto, nyt ei oikeen pojalle oo valmiina mitään. Saa nähä, jääkö kaiffari nimettömäksi ;)

Sone, tsemppiä sulle loppurutistukseen ja siihen viimeseen ultraan. Toivottavasti ei vauva nyt kauheen iso oo. Mua kanssa vähän pelottaa mun vauvan koko. Mulla todettiin rd, mun maha kasvaa yläkäyrillä ja edellinenkin vauva oli yli nelikiloinen. No, mä oon nyt mittaillu pari viikkoo noita sokereita ja paastoarvot on ollu useesti koholla, sen sijaan ruokailuarvot on ollu hyviä. Oon syönyt nyt tosi terveellisesti ja hiilareita ja sokereita välttäen. Pääasiassa syöny vihanneksia ja kalaa/kanaa. Lisänä vähän ruisleipää, täysjyväpastaa jne. Herkkuja on kyllä ikävä... No ehkä joskus huhtikuussa taas. Paino mulla on jopa nyt vähän pudonnut.

No, mulla on nyt sit aika Taysiin loppukuusta, siellä sitten selviää, pitääkö alkaa pistää insuliinia. Luultavasti myös ultraavat ja tekevät jonkunnäköistä kokoarviota sitten. No, kattellaan ja mittaillaan arvoja siihen asti :)
 
Voi unelmavauvasta, olen niin kovin pahoillani:'(. Kovasti jaksamista:hug:.

miss_piggy oikein paljon onnea ja onnea matkaan:heart::flower:. Tervetuloa odottajiin=).

Undu mukava kuulla vauvakuulumisia:heart:. Onhan se erilaista kakkosen kanssa kun on se isompi jo siinä, kaikilla totuttelemista tilanteeseen.

Leenuliinukka, onko sulla aiemmin ollut sokereissa raskauden aikana sanomista? Mä just varasin ajan rasitukseen, se olis sitten torstai aamulla. Pitää keksiä joku kirja mukaan.

Sonelle paljon jaksamista=). Musta kuulostaa hyvältä että vauvasi tuntuu isommalta, jospa sieltä se Paavo nyt putkahtaa:). Joko tytöt odottaa malttamattomina? Kumpi on lasten toiveissa? Meillä esikoinen haluaa toisen pikkusiskon, miehet kuulemma niin tyhmiä ettei halua niitä yhtään lisää tähän taloon:LOL:. Ei olla kerrottu että tyttö tulee.

(.), mulla on ihan hillitön turbovaihe!! Olen siivonnut kohta kaikki huushollin kaapit jotka olivatkin hurjassa kunnossa. Roskakuormaan on kertynyt nyt peräkärryllinen tavaraa ja ison määrän olen pieniä vaatteita laittanut lasten kaapeista varastoon. En malta millään olla aloillaan muuta kun ihan pakosta kun alkaa koskemaan nivusiin, sektiohaavoihin ja selkään, sitten on pakko hellitttää ja olla edes hetki paikoillaan. Luulin ettei tätä vaihetta tässä raskaudessa tulekaan. Ihanaa!
Muutenkin olo ollut oikein hyvä. Ensimmäinen sf-mitta oli neuvolassa ihan omilla käyrillään ylhäällä, sehän ei kyllä ole yllätys. Saa nähdä tasaantuuko tästä ja painoa oli tullut viime kerralla liikaa, mun mielestä, mutta täti ei ollut huolissaan kun muuten tähän mennessä oli tullut kilon verran.
Eipä tässä vissiin muuta, jotein tekemistä pitäis taas keksiä=). Tämä ei siis ole ollenkaan tyypillistä meikäläiselle!:D

unikettu ja typyllä viikkoja takana kai reilut 25:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Unikettu Toi turbovaihe on ihana :heart: Itsekkin sain nauttia siitä keskiraskauden ja oli kyl suht helppoa :) Tuli siivottua ja töissä jaksoi hyvin! Siullakin on jo noin hurjasti viikkoja, miusta tuntuu välillä että aika pysähtyy ja sit välillä onkin yhtäkkiä mennyt pari viikkoa :)

Meillä isompi toivoo ruskeasilmäistä poikaa ja pienempi sinisilmäistä tyttöä :) Ei siis toiveet lopu sukupuoleen vaan silmänväriäkin toivotaan ;) Mie taidan sit veikata sinisilmäistä poikaa ;) Tai sit tää on isohko tyttö :) Kylkiluut huutaa kun tää tyyppi potkii, miten mie en muista että noi liikkeet ois näin kipeetä tehny, aika kultaa muistot??:confused: Onks siulla muuten miten vilkas asukas masussa ja tuleeko viel ultria?

33+1
 
No tyttö ei oikeastaan ole vilkas eikä rauhallinenkaan, sopivasti ilmoitelee itsestään ettei tarvii huolestua :). Mulla pojan liikkeet aikanaan tuntui kovin kipeästi kylkiluissa mutta hää olikin perätilassa ja tunki päätään kylkien alle.
Mullahan tulee synnytystapa-arvio jossakin vaiheessa ja siinä ultra. Normaalisti viikolla 36 mutta saa nyt nähdä onko aikaisemmin.
Nyt ei taas kyllä ole pahemmin kiristellyt arvet joten ei hätää tilailla vielä aikaa.
Juu lapsilla tuntuu olevan kovinkin tarkat mielikuvat ja halut siitä millainen vauvan tulee olla:).
Mitenkäs sulla onkaan aiemmat synnytykset menneet ja onko vauvelit tulleet millä viikoilla?
 
Unikettu, meetkös sie sit suoraan sectioon?
miun synnytykset on ollu pitkiä, eka kesti 2pv ja tokassa meni vedet illalla 19.30 ja seuraavana päivänä syntyi 12 kieppeillä. En muist avirallisia kestoja mutta yhtä helvettiähän ne oli molemmat, ponnistukset ei sattunut kyllä yhtään, ja ne nopeet. Eka 20 min, väliliohan leikkaus siin välis, eli parilla ponnistuksella. Tokassa 11min ja parilla ponnistuksella. Toisessa ei tullut repeämiäkään :) Toivon että nytkin menis yhtähyvin ponnistus, tietty jos vauva on isompi, vaikuttakohan se kuin paljon siihen :confused: Mut kipu kyllä ahdistaa jo valmiiks kipuherkkää...
 
Juu mulla on edessä suora leikkaus. En saa synnyttää alakautta eikä saisi tulla synnytyssupistuksia koska kohdun on arvioitu kestävän raskaus mutta ei supistuksia. Hirvittää! Itsehän olen tämän riskin tiedostaen ottanut mutta ei kukaan ole, neuvolassa eikä lääkärit, nyt missään vaiheessa kauhistelleet tilannetta joten ei ilmeisesti sitten suurta vaaraa ole mihinkään komplikaatioihin. Kyllä tämä neljäs saa kuitenkin olla se viimeinen.

On se kyllä vaan niin kova vietti/halu vai millä sitä kuvais, tuo vauvan saaminen että vaikka sullakin synnytykset eivät ole menneet helpoimman kautta eikä mullakaan sektiot niin kuitenkin sitä vaan uudelleen ja uudelleen mennään:O=).
En tiedä sitten kuinka paljon isompi vauva vaikuttaa, tai kuinka iso on sitten niin iso että vaikuttaa jo synnytyksen vaikeuteen. Onhan siinä tietysti muitakin tekijöitä.
Kyllä mä niin toivon sulle poikaa pesueeseen. Mielestäni on ihana seurata molempien sukupuolien kehitystä. Olen kyllä kokenut pojan kasvatuksen vaikeammaksi, ainakin hermoja repiväksi. En ehkä ole tarpeeksi emo palvelemaan miehenalkua kun tuntuu että tytöt niin toimivia. Tytöillä on tietysti omat juttunsa sitten mutta niitäkin koen ymmärtäväni paremmin. Toki kolmas prinsessakin olis mahtava juttu teillekin. Vieläkö "toivot" tyttöä niinkuin alussa?=)
Toisinaan mua hiukan harmittaa että en saa toista poikaa mutta kun asiaa sitten ajattelee ihan tosissaan niin tuntuu että näin sen pitää ollakin ja ihanaa saada vielä yksi tyttö:heart:.
 
Kyllä tuo tyttötoive on nyt kallistunut sinne poikatoiveeseen, varmaan vaikuttaa se että miusta tuntuu että tää vois olla poika kun on isompi. Ja olishan se hienoa kasvattaa yksi pieni mieskin kun meille ei enää tämän jälkeen vauvoja tule. (piste :D) Mutta vähän kaivertaa varmaan sitten se kun miulla olis niin ihana nimi tytölle keksittynä <3

Kyl sitä vaan on hullu kun tähän ruljanssiin lähtee uudelleen ja uudelleen, syytän hormoneja, biologisen kellon tikitys tais olla aikalailla suoraa huutoa ennen plussaamista :D Mutta aika kultaa taas muistot ja päällimäiseksi kuitenkin yleensä jää ne hyvät kokemukset, mutta sen verran saisi muisti säilyä ettei minun kelloni enää alkaisi tikittää.
 
TÄÄLLÄ, VIHDOIN :)!!!!!! en voi uskoa!

Pe-aamulla tehty kaksi plussatestiä (liuska ja apteekin oma) dpo 17 ja ruutuun piirtyi kaksi mojovaa viivaa. Hyppy happy happy! Vieläkin niin kovin epätodellinen olo pitkän yrityksen tuotettua tulosta. Nyt myös pelottaa ihan mielettömästi, onko kaikki hyvin, onko pikkunen oikeessa paikassa ja onko siellä ees ketää?? Ääh, joka kerta vessass käydessä pelkään näkeväni verta. Miten te muut selvisitte tästä??

Ihanaa sunnuntaita!

Vilijonkka rv 4+6
 
Moikka!

Onnea Vilijonkka!:)

Tänne kuuluu ihan hyvää, masu kasvaa vauhdilla! Alkuväsymys on tiessään ja energiaa riittää taas ihanasti. Vauvahankintojakin ollaan jo tehty hiukan:) Ainoa vaan on nuo sokeriarvot, ne olivat jo ekassa rasituksessa koholla ja huomenna aloittelen sitten kotimittauksia. Siihenkin kyllä pian rutinoituu, ei siinä mitään.

Jonkin verran vielä selkä on vihoitellut, mutta olen jumpasta saanut siihen avun. Olen huomannut, että istuminen ja paikoillaan seisominen on selälle kaikkein pahinta; ulkona kun olen lasten kanssa pihalla, niin saapastelen ympäri pihaa, kun pakko pysytellä liikkeessä. Jonkin verran jo supisteleekin, mutta sekin kai on normaalia jo näin kolmannella kerralla(eivät ole kuitenkaan kivuliaita).

Viikot vierivät tosi nopeaan tahtiin. Kuukauden kuluttua ollaankin jo puolessa välissä!

Äitikissa ja Milli, 16+0
 
Onnea Vilijonkka!! Ei kaisiinä kun pakkohan se on selvitä :D Ihan hirveetähän se pelko koko ajan oli ja vessassa ramppaaminen.. :/ Mut mie yritin ottaa sitä asennetta että se pelko ei millään tavalla auta asiaa, ja itse siihen ei voi vaikuttaa kuinka käy, on vaan heittäydyttävä ja mentävä eteenpäin päivä kerrallaan :heart: Pidetään peukkuja teille että kaikki menee hyvin!! :)

Rakkausvauva Yritähän nyt levätä ja ottaa rauhallisesti niitten suppareiden kans! Siullkain on ilmeisesti supistuherkkä kohtu, niin miullakin, puolesta välistä asti riivannu tässä raskaudessa.. Mut onneks ne supparit yleensä on vaarattomia!

Äitikissa Luulen myös että supparit tulee viel herkemmin kun on usempi raskaus takana, tarvii vaan kuunnella omaa kroppaa ja lepäillä tarpeen mukaan! :) Toivotaan että sokerit pysyy kohillaan siulla :)

Unikettu: Voi, tyttöjen nimiä olis vaik miten paljon ihania, miusta pojalle on vaikeempi keksiä :confused: Myö pidetään salassa noi nimet niin en paljasta täälläkään vielä :D

Pelottaaks teitä muita että onko vauva terve? Miulle on alkanut nyt sellaset ajatukset tulla pintaan kun ihmiset hirveesti toivottelee onnea ja sanovat etttä ihan samahan se kumpi sieltä tulee kunhan on terve.. Mut jos ei ookkaan! Liikaa taas aika ajatella! Eihän sille mitään mahda jos jotain on vinossa, mutta sitä niin toivois että pikkusella olis kaikki hyvin..


Hankinnat Alkas olla kaikki valmiina jo, tänään viel ompelin äitiyspakkauksen haalarista kaukalopussin, muutamia kestovaippoja vois vielä ommella, mutta muuten eikai tarvii enää mitään.

Sone ja Paavo rv 34! 6 viikkoa laskettuun! :)
 
Vilijonkka tuhannesti onnea!! Ihana uutinen:heart:! Tervetuloa odottajiin ja paljon onnea matkaan:). Ymmärsinkö oikein että olette käyneet tutkimuksissa tai menossa tutkimuksiin. Miten se nyt meni, ehdittekö käydä missään tutkimuksisssa, hoidoissa? Olen seuraillut sun matkaa muilta palstoilta:D. Ihanaa tosiaan saada sinut tänne ja niinkuin Sone sanoi niin yrittää vaan ottaa ilman paineita kun ei itse näihin juttuihin oikein voi vaikuttaa, mutta helpommin sanottu kuin tehty. Sulla vielä kun on pitkä yritys takana.

Sone nyt ei ole mielessä ollut tuo vauvan terveys kun silloin alussa joutui liiaksikin pelkäämään asian puolesta mutta kyllä varmaan jossain vaiheessa taas hiipii pelko siitäkin asiasta pintaan. Huii kun sä oot pitkällä jo!!

(.) Täällä energiat hiukan hiipuneet tosin viikonloppuna meni yöt valvoessa lasten kanssa kun vuorotellen kaikki sairastuivat yskään, vatsakipuun ja kuumeeseen. Nyt on itsellä kurkku kipeänä. Tänään olen tehnyt "paperitöitä" eli Kelan papereita sun muita juttuja koneella hoidellut.
Muuten kyllä kaikki hyvin, ei suuremmin supistele edes kivuttomasti, tyttö muksii ja tekee ties mitä vatsassa kun kaukosäädinkin pomppii kivasti vatsan päällä:D. Aika ihanaa:heart:. Harmikseni huomaan jo surevani sitä että tämä onkin sitten viimeinen kerta kun vauva mun vatsassa kasvaa.

unikettu ja tyttö ööö.. 26+4:heart:
Ja huomenna taaas neuvola. Nopeesti menee viikot.
 
Ja tää kärähti sokerasituksesta(kin):|. Tuli vähän yllätyksenä ja masentaa vaikka ei kai tämä maailmanloppu ole. Huomenna soittelen hoitajalle ja torstaina saan vehkeet että "pääsee" mittailemaan. Ei kyllä olis jaksanut mitään ylimääräistä. Ehkäpä tässä on se positiivinen juttu että pakosta pitää alkaa nyt ruokavalioon kiinnittämään huomiota. Olen aika pihalla näistä sokerijutuista kun ei ole koskaan ollut tarvetta aiheeseen tutustua.
 
Unikettu: no voi harmi :/ Mutta jos aatellaan jotain positiivista asiassa, niin vähäsokerinen ruokavalio pitää kilot kurissa suht hyvin :) Mie oon noudattanut siitä puolesta välistä raskautta vähäsokerista ja paremminhan sitä tulee syötyä ja voitua :)
 
Aamupala: kaurapuuro+ gefiluskeittoa (jossa on kyl sokeria aikapaljon mut sallittakoon se) appeelsiinituoremehu ja 1-2 palaa ruisleipää päällisineen

Lounas: tavis ruokaa, salaatit ja muut härpäkkeet, jos syön töissä niin keittolounas + joku kiisseli/rahkajälkkäri

välipala: jogurtti tai hedelmä

illallinen: tavisruokaa

iltapala: leipäpala ja jogu tai hedelmä

Ruuat koostuu siis ihan perustarvikkeista, ei mitään kevyttuotteita kuitenkaan, mahdollisimman paljon teen itse, mutta kiireisinä päivinä einestäkin on :x jos on varaa niin luomua ostan, kaurahiutaleet esim on luomunakin halpoja :)
 
Unikettu, mulla on ollut raskausdiabetes joka raskaudessa ja nyt tällä kertaa ollaan siinä vaiheessa, että tän viikon alusta olen nyt mittaillut sokereita. Ruokavalio on tosi yksilöllinen eli on tosi vaikea kenenkään antaa suoria ohjeita sen suhteen. Parhaiten sitten näkee, kun pistää ruoka-aineet ylös ja mittailee alkuun joka atrian jälkeen, niin mikä sitä nostaa:) Mulla on nyt ollut sokerit todella alhaiset, kun olen ollut tiukalla ruokavaliolla, mutta silti selkeästi näkee, mikä eniten nostaa; voin ennustaa jo, että kun viikkoja tulee lisää, ja arvot alkavat huonontua, mitä pitää jättää kokonaan pois. Tsemppiä!
 
Kiitos Äitikissa ja Sone=). Niinhän se varmaan on että sitten sen vasta näkee että mikä niitä nostaa kun alkaa mittailemaan ja laittamaan syömisiä ylös. En ole hirveästi herkkujen perään tai olen hyvin valikoiva makean suhteen ja parempi vaan olla ostamatta niitä lempikarkkeja kaappiin.
 
Tänne kans käyty raskausajan diabetes -diagnoosi hakemassa ja huomisesta alan mittailemaan arvoja. Mulla oli kaks arvoa koholla, joten joudun tarkempaan seurantaan : / Toisaalta on kiva et pääsee viel kurkkaamaan toukkaa ennen toukokuuta!

Ja tyttövarmistus saatu maanantaina :heart:

panzkus ja toukka 25+6
 
panzkus onnea tyttötoukasta:heart:. Mä menen kohta hakemaan vehkeet ja sitten vaan mittailemaan. Mullakin oli 2 arvoa koholla. Miten tää nyt masentaa mua kohtuuttoman paljon.. Neuvolassakin taisi huomata ja sanoi että ei tämä nyt niin iso juttu ole että varmasti saat ruokavaliolla kuntoon ja mullahan on joka tapauksessa tulossa vielä yksi ultra synnytystavan takia joten tämä sokerihomma hoituu samalla.

Enpä muista koska olisin ollut yhtä kovassa flunssassa kuin tämä viikko on mennyt. Tänään ei tule ääntä. Onneksi isovanhemmat ottivat kaikki lapset eilen yökylään ja sain levätä koko päivän ja nukkua tänään pidempään!:heart:
 

Yhteistyössä