-2012 yrittävät pinosta plussanneet-

MelkeinPrinsessa, Onnea ja Tervetuloa! :) Mäkin ootan ekaa, että hukassa ollaan kans oltu! :D Ja mä tein testin silleen et olin IHAN kamalassa flunssassa ja kuumeessa, kyllä se siitä! Toivotaan että et tuu kunnolla kipeeks.

Sone, joo mä luulen että mun tuurilla nää mun valmiiks ohkaset hiukset lähtee kaikki tän odotuksen aikana ja viimeistään imetyksen. :/ Ihan tosi pelottavaa, kun lähtee näin paljon että ohentumisen huomaa ihan kunnolla, muutkin!

Epistä että joillain on ultra neuvolassa!!! Se vaan on ihan peestä ettei sitä mahdollisteta kaikille, koska on kyse oikeesti aika suurista asioista ja ihmisen psyykkeestä :D Ainaki mä oon meinannu välillä vaipua johonkin kamaliin ajatuksiin, kun pitää vaan oottaa ja oottaa! Onneks ei oo enää pitkä aika, pari viikkoa!

Rakkausvauva89 & Kirppu 9+6
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa!:wave:

Lämpimästi tervetuloa uudet!:heart:

ON. Kyllä on ollut rankkaa tää reilu kuukausi. Viime torstaina oli neuvola ja kaikki hyvin siellä. Kun ei sydänääniä saatu kuulumaan niin lääkäri ultrasi vanhalla koneella ja siellä pikkuinen pisteli menemään oikein kunnolla:heart:. Kaikki tosiaan menee hyvin mutta olen ollut jotenkin aika loppu fyysisesti ja sitä kautta henkisestikin. Huonoa mieltä poden siitä etten osaa nauttia tästä sisälläni kasvavasta lapsesta vaan lähinnä ajatukset ovat pelonsekaisia. Eniten mua pelottaa se sektio ja se että miten mun leikelty ja kiinnikkeiden vatsanahkani ja kohtu kestää raskauden rasitukset. No ehkäpä mieli kohenee kun olot helpottaa ja liikkeet alkaa tuntumaan=).

Sone vatsa on tosiaan pullahtanut ulos muustakin syystä kuin pelkästä syömisestä:D.

Mun rivini nykyään tosiaan on unikettu/la 2.5./4.lapsi

Oikein hyvää vointia kaikille, voikaahan paksusti=).
 
Rakkasuvauva: Hei syötkö jotain vitamiiineja? Meinaan miulla tää ohentuminen on johtunut aina joko kilpirahauhasesta tai jostain puutostilasta. Tietty on ohkaset hiukset geeneissäkin..

Unikettu Mie elän välil kans tunteiden vuoristorataa, oon niin onnellinen tästä vauvasta ja sitten välillä iskee ahdistus omasta jaksamisesta, raha-asioista, töiden järjestämisestä äitiysloman ajaksi jne. Stressiä pukkaa! Ja ihanat kamalat hormonit... Aika jännä kyllä että muuten oon ollu "kovempi" kun ennen raskautta, en ole niin herkkä!
Millos siun masu on viimeeksi leikelty, eikös siulla ole jo aikaa edellisetsä sektiosta kuitenkin, vai muistanko väärin :) Eiköhän kaikki mene ihan hyvin! Ootko ottanut puheeks neuvolassa?

Nyt on nostettu miun kilpirauhaslääkitystä ja huomaa jo pienen eron kuudessa päivässä. Aineenvaihdunta alka pelaamaan, ja eilen olin ihan inoissani siitä että hikoilin! Ihottumat on paremmassa kunnossa ja ajatus ei katkeile ihan niin pahasti. Väsymys on kyllä viel tosi rankkaa, meinaan ei uskaltas ajaa autolla kun on hyvin lähellä rattiin nukahtaminen, tasanen hurina ja lämpö... Illalla saa käyttää kaiken voimansa että jaksaa suihkuun ja laittaa yökkärin päälle. Mut pitäs helpottaa parissa viikossa kun arvot tasaantuu.

Energistä keskiraskautta odotellessa :kieh:|O:mad: (mie varmaan saan sit vasta aikaseks päivittää etusivun...!!!! :D)


Ps. Iiiihana aamuherätys, vauvan potkut tuntui taas vähän kovempina :) Sai oikeen hepulin ja rummutti kunnolla :) Mieskin sanoi että nukkus nyt toikin kun viel saa nukkuu :LOL:

19+3
 
Viimeksi muokattu:
Tänään soittivat sairaalasta jossa tehtiin ultra ja veriseula. Tietenkin tiesin mitä se tarkoittaa.. veriseula hälyttää ja jatkotutkimuksiin naistenklinikalle. Jotenkin kestin puhelun itkemättä ja muistan tätin lohdutelleen että usein nämä vääriä hälytyksiä mutta puhelun jälkeen itkusta ja huudosta ei meinannut tulla loppua. Edelleen olen shokissa eikä ajatuksiin mahdu muuta kuin se että sisälläni kasvaa sairas lapsi. Halusin ehdottomasti mennä jatkotutkimuksiin ja päästä mahdollisimman hyvään hoitoon tämän asian tiimoilta. Pelottaa niin pirusti.:'(
 
Viimeksi muokattu:
Unikettu :hug: Voi ei, sie joudut nyt piinaavaan tilanteeseen! Ei varmaan paljon lohduta nuo sanat että suurin osa on vääriä hälyjä... :/ Eikös siulla ollut ultrassa kaikki kuitenkin hyvin, eikä mitään epäilyttävää huomattu?
Millon sie pääset sinne tutkimuksiin, jouvutko oottelee montakin viikkoa?
Jaksamisia hirveesti teidän tilanteeseen, tuntuu pahalta siun puolesta että joudut nyt epätiedon ja pelon kanssa elämään :/
 
unikettu, tsemppiä tuon käryn kanssa. Toivottavsti kaikki on kuitenkin hyvin, niinhän sone jo totesikin että valtaosa (mahtaisiko olla 80-90%) on vääriä häytyksiä. Olen lueskellut tuota seulassa kärähtäneiden ketjua ja siellä on tosi empaattista porukkaa, varmaan saisit sieltä vertaistukea ja kokemuksia. Toivottavasti et joudu odottamaan jatkotutkimuksia kovin kauan. Sanoivatko pueöimessa milä riskiluku on?

Vähän iloisemmissa merkeissä täällä on kaikki toistaiseksi hyvin, tosin sokerit oli koholla viime neuvolassa ja joudun ensi viikolla sokerirasitukseen. Pientähän tuo on, mutta harmittaa silti. Nyt vaan sormet ristissä ettei sieltä paljastu mitään.

Töitä on jäljellä vielä kolme viikkoa, ihan kummalista miten aika menee. Täälläkin porukalla viikot poksuu...
 
Moikka..

Vitsit täällä alkaa olee aika hyvillä lukemilla monien rv:t. Ihanaa..Käyn salaa välillä lukee teidän kuulumisia.
Tuolla linkissä mun kuulumisia mikäli kiinnostaa. Ja samalla moikkaan nyt viimisen kerran tänne odotuspuolelle..en tuu enää kurkkii;).
Ihanaa odotusaikaa ja voikaa paksusti kuumelija sisaret:heart:

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2198393-ma-elan-uusk-paiva-ja-kotiin-lahto-kujeet/#post27346813

Uniketulle valtavat tsempitykset ja halaukset, onneksi asiat selvitetään ja usein häläri on väärä, se vaan ei tuskin sun mieltä juuri lohduta, vosin kuvitella. voimia:hug:
 
Viimeksi muokattu:
Toivo En osaa sano muutakuin voimia ja jaksamista, tulee olemaan varmasti rankkaa käydä läpi koko episodia henkisesti :hug: Luojalle kiitos oot hengissä! :heart:
Ihan tuli itku kun luin siun kuulumiset..
 
:'( ompas täällä ikäviä uutisia!

unikettu tuo on varmasti jokaisen painajainen ja niin epäreilua, mutta toivotaan että oli vaan väärä hälytys :hug: Toivottavasti pääsette pian jatkotutkimuksiin, kamala elää epätiedossa! Mulla ultra reilun viikon päästä ja pelko persiissä :|

Toivoliini Itku tuli silmään täälläkin kun luin kuulumiset.. Sulle nyt paljon voimia ja tsemppiä sekä fyysiseen että henkiseen paranemiseen :heart: Ja parempaa onnea tulevaan!

(.) Pahoinvointi pitäs muka jo hellittää.. noh mulla se vasta kunnola alkaa.. Pari päivää menny sohvala ja eilisestä asti vessassa pönttöä halaillen..:x

panzkus 11+0 *POKS*
 
Unikettu ja Toivoliini! :( Mitäh! Ei löydy sanoja...

Toivoliinille tsempit ja halaukset, täällä tuli kans itku kun luin sun kuulumisia. Ihan hirveetä. Ei pysty kuvitteleenkaan tollasta, miltä se tuntuis ihan oikeasti käydä noin lähellä kuolemaa ja samalla menettää jotain tosi tärkeetä. Kaikella on kuitenkin tarkoituksensa ja varmasti osaatte nyt entistä enemmän arvostaa elämää ja sen pieniäkin hyviä asioita. Kyllä saa olla kiitollinen kaikista terveistä päivistä. Voimia nyt kovasti! :hug:

Unikettu, voin vaan kuvitella miltä susta tuntuu. :( Toi on suoraan sanottuna mun PAHIN pelkoni. Tosin, sulla vasta toi tilanne että hälytys voi hyvin olla väärä! Mutta silti, uskon et oot kauhuissas... Toivon niin koko sydämestäni, että kaikki on hyvin. :hug:


Panzkus, tiedän tunteen!! Itellä kans pahentuu vaikka pitäis tosiaan alkaa jo hellittää!? Nyt rv 10+3.
 
Unikettu: Mikä vointi, miten sie jakselet??? :hug:

ON: Tää päivä viel ja sit saan jäädä lomalle! Tainno saikulla oon mutta tää päivä ja ens viikon ti olis jaksettava.. Muuten sit lepoa että kroppa ja pää nollaantu!
Supisteluja tuntuu silloin tällöin ja kumartelua näköjään pitää välttää, se aiheuttaa selkäkipuja. Tukivyö ja tukisukat on käytössä työpäivinä.

Tsemppiä pahoinvoinnista kärsiville!! Toivotaan että helpotas pian!!
 
Voi Toivoliini:'(. Olen sanomattoman pahoillani. Paljon jaksamista sinulle. Onneksi sulla on ihana perhe ja ystävät jotka auttavat sinut jaloillesi uudelleen. Kaikkea hyvää sinulle ja läheisillesi:hug:.

Kiitos tsempeistä rakkaat:heart:. Ei, mitkään sanat eikä ajatukset eivät nyt helpota oloa ja ahdistusta. Jo eilen tuli soitto ja maanantaina on tutkimukset, ainakin punktio ja ultra. En tiedä tarkkaan mitä tekevät. Pelottaa todella paljon. Tuntuu että olen ihan rikki vaikka tuomiota ei ole vielä edes langetettu. Olen jo miettinyt kaiken niin että neljättä lasta en tule saamaan, muuhun en pysty.
 
Sone kaipa siellä jotain selviää heti mutta tiedä sitten kuinka kauan tuota istukasta otettavan näytteen tuloksia pitää odotella. Jotenkin on sellainen olo että pääsinkö sen takia näin nopeasti kun tilanne näyttää niin pahalta.. Eivät ole sanoneet mitään lukuja, vain että hälyttää selvästi.
 
Unikettu: Eikai ne luvut siihen vaikuta kuin nopsaan pääsee, luulis että jokainen jolla on häly tullut niin laitetaan ihan "järjestyksessä" sinne. Siis uskosin näin :confused: Minuu kyl jännittää ja pelottaa siun puolesta, ja omasta puolesta ens viikon rakenneultra..
Monasti on käynyt mielessä sekin että vaikka miten näytäs kaikki olevan hyvin ultrissa niin se ei viel sitä sano että vauva olis terve.. Ja sitten taas on suuri mahdollisuus että kaikki onkin kunnossa vaikka kokeissa jäiskin "kiinni".
Toivotaa nyt parasta!!!! :heart:
 
Huomenna rakenneultra, jännittää ihan hirveesti! Viime yökin meni pyöriessä ja painajaisten kourissa. Onneks se on jo heti aamulla klo 9.00!
Kumpa siellä olis kaikki hyvin! sukupuoltahan me ei edes aiota kysyä..

20+2
 
Joo Sone heti kuulumisia!

Olen ollut koneen ulottumattomissa ja sitten kotona en saanut konetta toimimaan, onneksi on toinen vanhempi kone joka pelittää. No Helsingissä käyty mutta istukkapunktiota ei voitu tehdä koska istukka takana. Tarkkaan ultrattiin ja sen mukaan kaikki näytti ihan normaalilta,ainakaan ei sanottu että jotain vikaa olis löytynyt siinä. Uhkana tosiaan on down, 1:15:(. Ikä, paino, niskaturvotus ja seulasta saadut tulokset suhteutettuna antaa tuon riskiluvun. Turvotushan oli 2,5 rv 10+1 nyt oli 1,7 rv 12+4. Nyt odotellaan sitten että viikko 15 tulee täyteen ja voidaan tehdä lapsivesipunktio. Aika tuskaa tämä odottelu. Tunteet heittää laidasta laitaan:(.
 
Unikettu: voi siuta, varmasti tuskaa odotella noin monta viikkoa vielä! Pitää vaan yrittää aatella että yks viidestätoista on vielä harvinaista että sattus kohdalle. Ja sehän on kuitenkin hyvä merkki että ultratessa kaikki näytti olevan hyvin, eikö vaan? :hug:

(.)
Ultrassa käyty ja kyllä jännitti niin pirusti! Oli ihan tuskaa viime yö meni valvoessa ja raavin itteni melkeen verille.. Noh, kaikki oli vauvalla tällä hetkellä hyvin ja kasvaa ihan normaali kokoisena, arvio oli 351g ja vastasi päivää nuorempaa kun on viikot. Aiemmat vauvat on siis täsäs vaiheessa jo olleet pieniä ja on jouduttu kontrolleihin. No kontrolliin joudutaan nytkin mutta toisesta syystä, napanuora on kiinni istukan reunassa, ei kuuulemma vaarallista mutta täytyy seurata, on mahdollista että vaikutttaisi istukan virtaukseen ja sitä kautta vauvan kasvuun, joten kahden kuukauden kuluttua, 19.12 on sitten seuraava ultra. Toivotaan että tämä nyt ei vaikuta mihinkään. Onko kellään muuten kokemusta asiasta?
Mittasi samalla synnytyskanavan ultralla, 47mm, ja on kuulemma ihan hyvä. Infetktionäytteet otti sitä varten myös kun on ollut supistuksia.

Sukupuolta
ei siis kysytty, mutta ultraaja sen kyllä näki selvästi :) Mie olin kattovinani että tyttö ja mies oli näkevinään siellä jotain ihan muuta ;) Yllärinä pysyy! :heart:
 
Minäkin täällä taas :D

Unikettu, voimia sinulle! Ei todellakaan helppo tilanne, mutta niinkuin muutkin ovat jo todenneet, lapsi on kuitenkin suuremmalla todennäköisyydellä terve!

Sone, onnittelut ultrakuulumisista! Toivottavasti olisi täysin vaaraton tuo napanuoran kiinnittyminen.. Sulla on sitten ultra päivää myöhemmin kuin mulla :D Mulla on vielä 18.12 ensisynnyttäjäkäynti eli synnytystapa-arvio, jossa kuulemma vielä kerran ultraillaan :)

Meillä oli eilen ensimmäinen perhevalmennus :) Ihan mukava se oli, vaikka ei sieltä nyt hirmuisesti sellaista tietoa tullut, jota en olisi entuudestaan tiennyt.

kathii & vekara 29+1
 
Tämä on just tämä tilanne josta varoitellaan jos seulontoihin menee. Tässä kyllä aika iso varjo laskeutuu raskauden ylle ja luulen että jatkuu osittain koko loppuajan vaikka kaikki todettaisiinkin olevan hyvin. Silti ei kaduta yhtään että seulontoihin menin ja menen kyllä ehdottomasti punktioon vaikka kauhulla toimenpidettä odotankin.
Kiitos teille ihanat että jaksatte tukea:heart:.
 
  • Tykkää
Reactions: Sone*

Yhteistyössä