Toivikselle onnittelut ultrakuulumisista! Tulee mieleen se yksi Sinkkuelämää-sarjan jakso, jossa hihkuttiin raskaanaolevalle, että kasvatat vatsassasi pientä pippeliä...
Onko
Molliksen flunssa hellittänyt? Ja voi, vaunutkin olette jo hankkineet, ihanaa! Oliko vaunumallin valinta hankalaa vai oliko teillä jotain tiettyjä kriteereitä/toivomuksia, joiden perusteella päädyitte juuri tuohon City Crossiin? Keken kuvan salaisuus ei auennut mulle, paitsi että hieno reisiluu (?) siinä näkyy komeasti. =) Kirjassa Näin kehityn kohdussa (kirjastossa on tullut käytyä täälläkin!) ultraproffa Stuart Campbell selittää näin: "Kahdeksannen raskausviikon jälkeen ulkoiset sukupuolielimet ilmaantuvat molemmilla sukupuolilla ulkoneman muodossa... Jos sukupuolielimet "törröttävät", kyseessä on poika; jos ne osoittavat alaspäin, vauva on tyttö." Auttoiko?
Vaunuista vielä... Ihanko oikeasti toimitusajat voivat olla jopa useita kuukausia?! Täytyykin säikäyttää mies tänään ja alkaa kysellä, pitäisiköhän meidänkin mennä vaunukauppaan ihmettelemään vaihtoehtoja. Vaunumaailma on mulle täysin vieras ja jotenkin kynnys alkaa miettiä vaunuja tuntuu yhä vieläkin liian korkealta, vaikka varovaisesti olenkin vaunumalleja netistä vilkuillut, kun olette niistä täällä keskustelleet. Mutta että oikeasti menisi johonkin liikkeeseen, jossa niitä myydään... minä?!?
Syömisistä: olen yrittänyt olla tositosi varovainen ja välttää listeria- ja toksoriskiä mahdollisimman tarkkaan. Mulla otettiin neuvolassa toksotesti ja vaikka olin ihan varma, että olen sen lapsena sairastanut, niin mitä vielä. Ihan alkuraskaudessa säikähdin kunnolla, kun maistoin ravintolassa pitkän miettimisen jälkeen tilaamaani pastaa: kastikkeessa maistui aivan selvästi sinihomejuusto, eikä kyse taatusti ollut kotimaisesta aurajuustosta. Onneksi kastike oli niin kuumaa, että vahinkoa tuskin pääsi tapahtumaan, mutta säikäyttihän se silti. Nyt tulossa olisi yhdet juhlat, joissa on varmaan tarjolla perinteinen pitopalvelun noutopöytä. Toivottavasti ei tarvitse tyytyä pelkästään keitettyihin perunoihin, lihapulliin ja leipään...
engeli, rauhallisuutesi on paitsi ihailtavaa, myös jollain käsittämättömällä tavalla tarttuvaa.
Sykkeistä en osaa sanoa mitään... tyttöjä tai poikia, niinpä...
Hoppis, mekään emme ole vielä päättäneet, halutaanko tietää vauvan sukupuoli etukäteen. Tavallaan kyllä, mutta sitten taas toisaalta... Saattaa olla, että rakenneultraan (johon on vielä valovuosi matkaa!) mennessä uteliaisuus vie voiton, mutta katsotaan nyt. Itselläni on kyllä ollut alusta asti vahva olo siitä, kumpi tuolla vatsassa pyörii. Tosin en taida uskaltaa luottaa vaistooni, kun kavereidenkin vauvojen sukupuolen olen arvannut järjestään väärin!
nanniga :hug:. Jos teillä neuvolassa on ultra, uskoisin, että ultraavat kyllä, kun kerrot taustastasi ja peloistasi. Meillä ei neuvolassa ole ultralaitetta lainkaan, joten en osaa sanoa, ultrataanko neuvolassa yleensä ensikäynnillä.
Millis kyseli painonnoususta. Missä vaiheessa painon pitäisi alkaa nousta? Varmasti se on kovin yksilöllistä, mutta välillä tulee mieleen, että pitäisikö tässä jo huolestua, kun painoa ei ole tullut yhtään lisää (oikeastaan päinvastoin)? Syön kyllä mielestäni riittävästi ja usein, mutta ylimääräiset herkut ovat jääneet lähes kokonaan pois, kun ne eivät jostain syystä maistu. Lähtöpainossakaan ei ole yhtään ylimääräistä, joten se ei selitä tätä.
Milloin te pitemmälle ehtineet olette tunteneet
ekoja liikkeitä? Vielä tässä saa toki niitä tovin jos toisenkin odotella. Tuntuu vaan että tämä vaihe on jonkinlainen välivaihe: oireita ei oikeastaan ole, liikkeitä ei vielä tunnu ja rakenneultraan on aikaa pieni ikuisuus.
Leppoisaa viikonloppua kaikille!
Cava ja pikku-B 12+4 (Mollista tasan 2 piiiiiitkää viikkoa perässä ja kyllä, aika matelee!)