2011 kevään ja kesän lapsettomuushoidoista plussanneet

Isla, ihme äänetön hiipijä sulla on ollut ultraajana. Mur. Mutta onneksi kaikki kuitenkin hyvin!

Toivis ja AdAstra, jaiks , ootte uskaltautuneet minivaateostoksille! Pikkuhiljaa mahan kasvaessa täytyy uskoa, että tässä ollaan paksuna. Mutta se nyt on vielä ihan käsittämätöntä, että tämä päättyisi lapsen tuloon! :p

Tänään neuvola ja hyvin kaikki. Paino, hb ja verenpaine kunnossa. Ja "höyryveturi" tuksutti myös neuvolan dopplerissa. Seuraava kertoa on vasta rakenneultran jälkeen, 21.8. Silloin saan mukaan jo Kelan lappuset äitiyspakkausta ym varten. MINÄ!!!!????? =)
 
Ensiksi todella suuret pahoittelut teille Postimestari ja Toiveena :hug:!! Toivon kovasti voimia tulevaan ja onnea jatkoon.

Voi Mollis ja Isla miten kurjat ultraajat teille on sattuneet :headwall: !! Mutta onneksi kuitenkin vauvoilla on kaikki hyvin. Meillä on rakenneultra 1,5 viikon päästä ja toivottavasti menee yhtä kivasti kuin np-ultra, jossa saatiin kyllä hyvin selvitystä siitä, mitä ruudulla näkyy jne. Engelille myös onnitteluja siitä, että molemmat pienet on havaittu ultrassa hyvinvoiviksi!! Samoin kuin Uttiselle ja Toivikselle stressitöntä ultran jälkeistä aikaa ja onnittelut.

Itsekään en ole vielä uskaltanut vaatteita ostella, toisin kuin AdAstra ja Toivis. Mammavaatteita kyllä olen ostanut ja käyttänyt jo parisen kuukautta pelkästään mammahousuja. Mutta, mutta… ollaan nyt loman aikana kierrelty miehen kanssa vauvatarvikeliikkeissä lähinnä vaunuja tutkimassa. On se kyllä ihan oma maailmansa, johon nyt on vähän päässyt sisään. Meillä rajoittava tekijä on ahdas hissi eli valikoima on oikeasti tosi suppea tuosta johtuen. Ei vielä ole tarkoitus sentään mitään ostella, mutta vähän tässä orientoidutaan ajatukseen. Etenkin ekoja kertoja näissä liikkeissä asioidessa kyllä hirvitti, kun totta kai haluais olla innostunut ja täysillä mukana, mutta sitten vaan pelkää, että jos jotain käykin ja tämä ihana elämänvaihe ei päätykään niin kuin toivotaan : /

Isla ja muut supisteluista kärsivät – minulla oli myös etenkin yhtenä päivänä tosi paljon supisteluja, taisi liittyä siihen kun olin edeltävinä päivinä urheillut sen verran paljon. Nyt on ollut vajaan viikon verran aika rauhallista. Onneksi ne kivuttomat supistukset taitavat olla aika harmittomia, mutta tuntuu tietysti vähän kurjalle tuollainen. Ei kai voi muuta kuin ottaa riittävän rauhallisesti sitten. Eli Neelan kommentoima urheiluspurtti tuntui minulla ainakin kostautuvan tuolla lailla, vaikka muuten teki tosi hyvää!

Hope - tervetuloa ja lämpimät onnittelut plussasta! Kuten moni muukin, kävin myös lapsettomuusklinikalla varhaisultrassa. Viikkoja taisi olla silloin vähän yli seitsemän. Oli tosi kiva käydä tutun ja luotettavaksi havaitun lääkärin vastaanotolla varmistamassa tilanne. Kyllä silloin jännitti (ja moneen kertaan myöhemminkin), mutta uskomattoman ihanasti on näin pitkälle jo päästy =) Meillä hintaa oli reilusti yli satasen, mutta siihen sisältyi myös lyhyt lääkärintarkistus: hän tunnusteli kohdun ja katsoi kohdunsuun jne.

Sain itse kanssa äsken aikamoisen raivarin, olisko hormoneilla asiaan vaikutusta… Oltiin ruokaostoksilta palaamassa kotiin ja siinä tuli vähän epäsopua (mies mielestäni suuttui /loukkaantui ihan turhasta). Lopulta multa paloi ihan täysin hermot johonkin hänen sanomaansa, minkä tuloksena istun yksin kotona ja mies lähti oletettavasti jonnekin ajelemaan… Ihan tyhmää, itse olen jo leppynyt, mutta en jaksaisi alkaa hieroa sovintoa. Meidän riidat ei onneksi yleensä kestä kauaa, tulis nyt vaan kotiin, niin saatais joskus sitä ruokaakin tehtyä ;). Muuten raskaus on edennyt hyvin, välillä tuntuu liikkeitä ja masu kasvaa, ihanaa!

DQ 19+1
 
...DQ kuulostaa tutulta...välillä tuntuu kuin mies olisi raskaana. Kiukuttelee ihan oudoista jutuista! Ja mullahan ei ole osaa eikä arpaa...! :vampire:

Plastex saat jo pian äippäpakkauksenkin hakupaprut! Kyllä, niin se vain menee! Wau!!

Voi Addis, sun itkukohtaus kuulostaa aika hellyyttävältä!

Olen nyt pari iltaa pyöritellyt käsissäni ultrakuvaa vauvamme reidestä/jalasta. Aikaisemmin luulin että tyyppi köllii siinä napa alaspäin ja ojentelee jalkojaan, mutta nyt olen tullut siihen tulokseen että hän levittelee haarojaan ja siksi k*sip*ä-ultraaja antoi kuvan meille. Ihan kuin hän esittelisi killuttimiaan :) Vai alkavatko jalat tyyliin navasta näillä viikoilla? Kiinalaisen raskauskalenterin mukaan meille olisi kyllä tulossa tyttö..mutta voisiko siinä olla virhe kun kuitenkin täytin 2kk hedelmöittämisen jälkeen vuosia? :LOL:

Mittasin pitkästä aikaa sykettä: 167x/min. On kyllä hauskaa sitäkin tulkkailla ja miettiä kumpi tulisi. Aivan sama kumpaa sukupuolta oleva rakas meille siunataan. Mulla on vaan ollut heti alusta saakka sellainen olo, että meille tulee poika. Ihan taikauskoa ja fiilistelyä. Mä kyllä haluan tietää sukupuolen jos vain mahdollista, niin on sitten helpompi tehdä hankintoja. Meidän äippä roudaa melkein viikottain jotain vauvakamaa meille. Olen itse tykästynyt vaaleisiin unisex-vaatteisiin ja retropotkareihin :p Lisäksi olen päättänyt, että meille tulee valkoruskea vauvan huone, jossa on paljon ruskeita ja vaaleita nalleja, kaniineja ja muita suloisia pehmoja :heart:
Kun teimme talossa syksyllä remonttia, jätimme tarkoituksella ja ns sanattomalla sopimuksella tulevan lastenhuoneen pelkille pohjamaaleille. Silloin siitä kyllä haaveiltiin tahoillamme ihan salaa, ei uskaltanut edes ääneen haaveilla että tämä on vauvan oma huone...

Ihanaa kuulla että kaikilla menee omilla tahoillaan odotus hyvin :heart:

ON: tänään on kehiin tullut melko usein piinaava pisu hätä! Yölläkin oli pakko käydä tiristämässä puoli desiä. Oltiin koiran kanssa lenkillä ja oli myös pakko mennä metsikköön heittämään rakkoa tyhjemmäksi :D

Meillä on jostain syystä sekä mökillä ja kotona vain turpa-peilejä ja kun olen niin lyhyt tappi, en paljoa niistä näe kuin oman nassuni. Olen muutaman viikon tarkastellut rintoja ja etsinyt tummumisen merkkejä. En ole itse moista havainnut, mutta eilen tuolin avulla tarkasteltuna, ihan kuin nännipihani olisivat lautasen kokoiset!! Aika hassua...

Saunaa ja hauskoja kotivideoita odotellessa,

Mollis ja Keijo 12+3

ps. millaisia mittoja muilla on ollut np-ultrassa? Eikös vkolla 13 mitta ole about 52mm? Meidän Keijo oli 12+0 CRL 65mm...(?)...
 
Mollis, sun Keijosi on jättiläinen ;) Meidän nappulat oli 49 ja 54 mm ja vastasivat viikkoja 11+6 ja 12+1. Ja ultrauspäivä oli laskutavasta riippuen (TAYS ja neuvola laskivat päivän eron...) 11+5 tai 11+6. Itse lasken tuo TAYS:n alkuperäisen laskutavan mukaan. Vaikka eipä sillä päivällä ole mitään merkitystä sinänsä.
 
Huomenta vain kaikille. Liitynpä nyt sitten tännekkin. Eli kesäkuussa plussattu toisesta ivf-hoidosta. LA olisi laskureiden mukaan 6.3. Ikää on 28 vuotta, ja esikoinen kyseessä. Sairaalana Tyks.

Ensi viikon torstaina olisi ultra aika, ja kovin saa jännäillä onko masussa asukasta. Yksi km takana 12/09, keinohedelmöityksestä.

No, täytyy yrittää pitää lippu korkealla, ja uskoa vain parhaaseen mahdolliseen tulokseen :)

Nanniga & Tirriäinen 6+5
 
Pahoittelut kyydistä pudonneille! :(



Tervetuloa Nanniga ja muut uudet tulokkaat ja onnea raskautumisesta! :D

Mulla kans ekan icsin tulos oli tuulimuna ja pakastealkiot ei lähteny tammikuussa ollenkaan. Toisen icsin tuoresiirrosta lähti tämä kaveri :)

Meillä np-ultrassa oli kokoa 60,5mm viikot 12+1, vastasi 12+3.

Tarantella ja ElliEemeli 16+6
 
Mollis - meidän baby oli 12+1 ultratessa 58,8mm (saavatkohan ihan oikeasti noin tieteellisen tarkasti mitattua ;) ) ja korttiin on kirjoitettu, että vastaa viikkoa 12+3. Teille on siis tulossa iso poika :D Tai tyttö... Itsellä oli alkuun syystä tai toisesta fiilis, että meillä olisi kasvamassa poika, mutta nyt se on kadonnut. Ehkä viikon päästä jo tiedetään, kun käydään siellä rakenneultrassa. Jännää!! Meillä on ollut myös koko reilun kolmivuotisen tässä asumisemme ajan pieni huone "romuhuoneena", jossa on miehen soittimia, urheilukamoja, palautettavia pulloja, varastoon vietävää kamaa odottamassa jne jne. Nytpä saadaan (toivottavasti!!) se siihen käyttöön, jota silloin tätä kotia ostaessamme jo vähän mietittiin. :)

Nanningalle tervetuloa ja kaikille muillekin aurinkoisia kesäpäiviä! Täällä mennään jotenkin kumman onnellisissa tunnelmissa, vaikka harva se päivä huolestun jostain asiasta. Liikettä tuntuu kuitenkin sen verran, että se tuo hyvää mieltä. Tänään ostin jopa ihanan värisiä baby-villalankoja, joista ajattelin alkaa puuhata peittoa pikkuiselle :heart: Tuo lähestyvä rakenneultra alkaa varmaan jännittää enenvissä määrin kun se lähenee, mutta nautitaan näistä hyvistä päivistä. Halauksia!

DQ 19+4
 
Hei siskoset! :wave: Nyt on mökiltä kotiuduttu ja pääsen lukemaan teidän kuulumisia!

Tervetuloa Hope ja Nanniga! :flower:

Hyviä kuulumisia ultrista oli monella. Onnea Toivis, Uttinen, Engeli ja Mollis! =) Ja Islalla oli jo rakenneultra, mahtavaa! =)

En kyllä tajua miten voi olla noin töykeitä lääkäreitä/kätilöitä, joita muutama oli ikävä kyllä joutunut kohtaamaan! Oikein suututtaa! Tuo tilanne on tuleville vanhemmille niin jännittävä ja tärkeä ja sitten ammatti-ihmiset käyttäytyy noin. Grrrr! :kieh:

AdAstra, voin kuvitella miten suloisia ne pienet nutut ja tossut ja myssyt on joita siellä teet! :heart: Mä en ikävä kyllä osaa neuloa kuin suoraan... Okl:ssä oli kiva kun kursseilla neuvottiin tekniikat ja tehtiin kaikkea mutta eihän sitä enää muista. :ashamed: Pitää varmaan käydä siellä Käspaikassa, siellä on töihinkin hyviä ideoita. Alkuopetuksen kässät pidän itse mutta isommille en osaisi.

Ainakin Isla, DancingQueen, Plastex ja Toivis on jo käyttäneet äitiysvaatteita! Ajatelkaa naiset että meistä oikeesti (toivottavasti) tulee äitejä! :heart: Tuntuu vielä niin uskomattomalta. Mä olen selvinnyt vielä omilla vaatteilla, kun käytän niin paljon mekkoja. Esim. Nanson mekot on sellaisia löysiä ja mukavia päällä. Ja Thaimaasta on sellaiset löysät housut jotka myös menee hyvin.

Noista säryistä olisin kysynyt... Onko teillä niitä nukkumaan mennessä? Mulla on parina yönä ollut jomotusta alavatsalla vasemmalla, en tiedä onko kohdun/kiinnikkeiden venymistä vai mitä. Ja se jomotus kyllä menee aika pian ohi. Mulla on myös endometrioosi, josta iso endokysta juuri vasemmassa munasarjassa. Mietin sitäkin mutta lääkäri sanoi että siitä tulee kovaa kipua jos se puhkeaa tms.

Halaukset kaikille! =)

Neela 16+6
 
Kiva, että porukka taas aktivoituu!
Tervetuloa uudet!
Ihanaa, että monella alkaa vauvan odotus jo jotenkin konkretisoitumaan, joko vaatteiden, käsitöiden tai huonesuunnitelmien muodossa! Itse olen nyt pessyt ja silittänyt kirppis- ja huuto.net -ostoksiani ja on ne pikku vaatteet vaan ihania. Silti tuntuu jotenkin oudolta ajatella, että ensi talvena pukee niitä jonkun pienen tuhisijan päälle. Meidän pienempi koira painaa hiukan yli neljä kiloa ja on mielestäni tosi pieni ja kevyt, ja se vauva luultavasti on vielä pienempi syntyessään. Uskomatonta =)
Neela eipä niitä kaikkia muista ei. Itsekin pidän vain pari tuntia kässää, kun olen toisen aineen aineenope (koulun ainoa) ja mulla menee paljon tunteja siihen.

ON: meikäläinen on nyt toista päivää kytkettynä sokerimittariin, pitää kuljettaa sitä koko ajan mukana, vessaan ja suihkuunkin. Huomenna onneksi pääsee eroon siitä ja selviää jatko tän rd:n suhteen. Kaikki mittausarvot ovat olleet hyviä, yksikään ei ole ylittynyt ja tuntuu vähän tyhmältä mittailla "turhan takia". No kyllä tämän raskausvaivan kestää, mulla oli huonekavereina sairaalassa vuodelevossa olevia, ovat viikkotolkulla maanneet sängyssä, syödäkin pitää makuultaan ja mitään ei oikein saa tehdä. Kunpa ei itse siihen tilanteeseen joutuisi.

AdAstra ja Viuh-viuh 17+ 5
 
Hola!
Neela, mulla ei nukkumaan mennessä ole särkyjä kummemmin, mutta silloin tällöin, 1-2x vkossa, tulee ihan yhtäkkiä kova alavatsakipu, joka jäytää pahimmin kävellessä. Eilen teimme pihahommia (aidan leikkuuta :)) niin silloin kyllä alavatsa ja Keke 3-4 h päästä muistutti että rauhoitu jo hyvä ihminen...

Lisäks tiedän jo nyt että kymmenen vuoden takainen alaselän noidan nuoli kyllä tulee vaivaamaan takuuvarmasti odotuksen edetessä.

Kävin tänään shoppailemassa ja pitää oikein keskittyä vauvaosastoille menoon, sillä niillehänä ei ole eksynyt aikaisemmin tietoisesta syystä...Löysin ihanat vauvojen farkkuiset UGGien tapaiset saappaat joissa harmaata karvaa sisällä...oli pakko ostaa. Vaikka kirjahyllyyn :)

Addis, ihana kun olet löytänyt kirpparilta vauvalle vaatteita! Meidän kylän kirppareilla on karmeita ja haalistuneita nöyhtä-nuttuja enkä voi käsittää että joku sellaisia lapsillaan on pitänyt...ihan roskiskamaa!! Täytyy autossa aina ihan kosteuspyyhkeellä kädet pestä...:x
Toivottavasti vointisi kohentuu päivä päivältä ja odotus normalisoituu! :heart:

Kasvais jo kunnolla tää masu! :p
 
Kivuista mulla ei muuten ole, mutta liian reipas liikunta saa vatsan kovaksi palloksi ja myös pissahädän aikaiseksi eli kovin kauas kotoa ei lenkille voi lähteä :)
Mollis kävin kanssa eka itse sellaisella saastakirppiksellä, mutta toisesta paikasta löytyi ihan kivoja. Toivottavasti säkin löydät jonkun kivan paikan tehdä ostoksia. Oon aatellut rakenneultran jälkeen mennä oikein "kunnolla shoppailemaan", saa nyt nähdä mitä löytyy.
ON: tänään ultrattiin ja kaikki oli hyvin, Viuh-viuh vastasi viikkoja ja liikkui reippaasti. Sokerit mulla oli niin hyviä, että seuraava kontrolli vasta 10 viikon päästä eli viikolla 28. Rakenteeseen onneksi enää 2 viikkoa! Paino oli taas pudonnut meikäläisellä kilon viikossa eli dieetti pitää. Rintsikoissa tosin täytyy alkaa taas etsimään seuraavaa kuppikokoa ja se on tuskaista se.

AdAstra ja Viuh-viuh 17+6
 
Addis, mukavia ultrauutisia sulla! Mikäs se sun dieetti onkaan? Hiilarikontrolloitu vai...? Mä en ole uskaltautunut vaa'alle ekan neuvolakäynnin jälkeen. Tänään oli haettava taas jo uudet liivit (normisti 80B, nyt ostin 85C't), kääk!

ON: levottomuus, energisyys ja unettomuus. Rahaa palaa kun joutuu shoppaileen jokapäivä...Jopa yöt ovat vaikeita koska en saa unta ja pyörin jatkuvasti. Lisäksi havahdun vähäisestäkin unesta aina kun vaihdan mahan kyljeltä toiselle...ei kiva pidemmän päälle! Muuten olo on ihan mainio. Hitsi kun nyt tajuaisi kunnolla että odottaa vauvaa! Eilenkin tapasin ystäväni, joka odottaa rv 30 ja välillä ihan havahduin että pirunen, olenhan mäkin raskaana! Miten oon näin käsittämättömän urpo etten ymmärrä onneani...!!! Mur mur...

Mollis ja Keijo 13+1
 
Pitkästä aikaa :wave:

Postimestari ja Toiveena, olen niin pahoillani menetyksistänne. En osaa sanoa mitään lohduttavaa, mutta toivon teille molemmille paljon voimia, jaksamista ja onnea seuraavaan siirtoon/hoitoon. :hug:

Täällä oli paljon hyviä ultrakuulumisia, onnittelut toivis, Mollis, engeli, Uttis ja Isla! Toivottavasti kukaan ei listasta unohtunut... Höh, ikävää, että Molliksella ja Islalla oli sattunut kohdalle tympeät ultraajat. Voi Mollis, en tiennyt, pitäisikö itkeä vai nauraa, kun luin kirjoitustasi Keken reisikuvasta ja killuttimista. Siis oikeasti, mistä tuollainen ultraaja on voinut löytyä??? Islalle onnittelut poikalupauksesta ja pahoittelut supisteluista. Toivottavasti kutsu äitiyspolille tulee pian ja jo sitä odottaessa lepäily auttaa.

H.o.p.e ja nanniga, kovasti onnea plussista ja voimia ekan ultran odotteluun! Piinapäivien jälkeinen kakkospiina. :)

plastex saa kohta odotella jo äitiyspakkausta... Poden selvästi jonkinlaista rv-kateutta, kun olisin mielelläni itsekin jo noin pitkällä!

DQ:lla on jo ensi viikolla rakenneultra. Tuntuu käsittämättömältä, miten pitkällä te monet jo olette... puolivälissä ja jopa yli...

AdAstra, hyvä että sokeriarvot ovat pysyneet kurissa! Hauskaa että löysit hyvän kirppiksen ja vieläpä sait kassillisen tavaraa mukaasi. Ja sinullakin on rakenneultra jo noin pian...

En ole käynyt kirjoittelemassa vähään aikaan, koska täällä on oltu melkoisessa vuoristoradassa. Aluksi stressasin, typerää kyllä, oireettomuutta, kun niin monessa paikassa korostetaan, kuinka pahoinvoivilla äideillä keskenmenoriski on pienempi. Oloni rauhoittui vasta kuultuani, että kyseessä taitaa olla "sukuvika": myöskään oma äitini ei ole kärsinyt minkäänlaisesta pahoinvoinnista eikä oikein muistakaan raskausoireita. Helpotti kuulla, että joku on oikeasti joskus onnistunut saattamaan eläviä lapsia maailmaan oireettomasta alkuraskaudesta huolimatta.

Seuraavaksi keksin jännittää, pääsenkö koskaan 11. raskausviikolle, kun olin joskus jostain lukenut, että keskenmenoja tapahtuu eniten 9. rv:llä/rv 9:llä. Kuinka ollakaan, rv 9+4 alkoi yöllä ilman ennakkovaroituksia verinen vuoto. Toivonkipinää piti kuitenkin yllä se, että vuoto väheni ja lähes loppui seuraavaan iltaan mennessä. Seuraavana aamuna soitin neuvolaan, josta ei sen sijaan toivoa juuri annettu. Lääkärissä paljastui, että vuoto ei tullut kohdusta vaan kohdunsuusta ja sikiöllä oli kaikki hyvin. Sain tulehdukseen antibioottivoide- ja hiivalääkekuurin, ja nyt toivon, että vuodot loppuisivat vihdoin kokonaan ja pysyvästi. Lääkäri epäili lugeja osasyyksi vuotoon, joten lopetin lääkkeet lähes seinään, kun päivät olivat juuri täynnä. Voitte kuvitella, että siinä vaiheessa myös lääkkeiden lopetus aiheutti ylimääräisiä sydämentykytyksiä... :ashamed:

Tänään nt-ultrassa pikku-B:llä näytti kaikki olevan oikein hyvin. Turvotus mitattiin, se oli ok, mutta veriseulaan ei haluttu osallistua. Käsittämätöntä, miten paljon pieni jo muistutti ihka oikeaa vauvaa... Ultranäyttöä katsellessani tajusin, että en vieläkään käsitä olevani raskaana. Että ihan oikeasti se pieni väkkärä on tässä minun kanssani, minun vatsassani... Pieni rakas. :heart:

Loppukevennykseksi pakko vielä kertoa äitini reaktiosta raskausuutiseeni. =) Hän kuuli uutiset rv 9+ ja totesi ykskantaan arvanneensa asian jo ajat sitten. Tivasin, josko turvonnut vatsani on syypää paljastumiseeni, mutta ei: seison kuulemma eri tavalla kuin ennen! :O Näinköhän raskaus on kuitenkin alkanut vaikuttaa jossain korvien välissä niin, että vaapun ympäriinsä kuin paremmillakin raskausviikoilla...? Vaateostoksille joudun ainakin suuntaamaan vielä tällä viikolla, sillä en mahdu enää vaatteisiini, vaikka paino on laskenut entisestään. Katoaako tämä turvotus ennen kuin vauvamaha alkaa näkyä vai muuttuuko se vain jossain kohtaa oikeaksi vauvamahaksi? Hämmentävää...!

Mukavaa loppuviikkoa ja hyviä vointeja kaikille!

C + pikku-B 11+1
 
CavaLopetitko luget siis rv.9? Itsellä luget sekä estradon-laastari vielä tukena, sekä klexane sitten koko raskauden ajan. Mietinkin tässä yks päivä kuinka mahtaa käydä kun noi lopetan... Meilläkin taitaa olla sukuvika toi pahoinvoimattomuus... sisko ainakin kerran mainitsi ettei voinut mitenkään huonosti, ja hänellä on neljä lasta.

(.) Tänään on varhaisultra... kääääääk!! Jännittää kyllä, onko kaikki nyt niinkuin pitääkin. Yksi km takana niin sitä ei uskalla vielä hehkutellakkaan.
Jeps. jatkanpa töiden tekoa :)

Nanniga + Tirriäinen 7+2
 
Heipsan pitkästä aikaa kaikille! Ja tervetuloa uusille onnellisille!

Mukava lukea iloisia ultrakuuluulumisia, tosin samalla aika erikoisia... Mistä tosiaan edes löytyy tuollaisia alan "ammattilaisia" kuin Mollis ja Isla ovat kohdanneet... Huoh... Mutta pääasia, että kaikki on kunnossa.

Kateellisena luin käsityöihmisten juttuja! Olen itse niiiiiin peukalo keskellä kämmentä, ettei onnistuisi kyllä minkään näköisen vaatteen kutominen tai ompeleminen. Onneksi minulla on näppärä sisko :)
Minäkään en ole minivaatteita vielä uskaltanut ostella.. Muutaman kerran hipaissut ohi mennessäni :) Jos syyskuussa saisi pienen sukupuolen selville niin voisi alkaa tehdä hankintoja pikkuhiljaa. Vaunuja olen googletellut ja pähkäillyt kovan ja pehmeän kantokopan välillä. Uusien ja käytettyjen välillä, Suomesta tai Saksasta hankittavien välillä :) Merkistä olen jo suht varma mutta päätin jättää asian hautumaan muutamaksi kuukaudeksi.

(.) Olo on ollut aika karmiva. Paha olo tulee lähes jokaisen syönnin jälkeen ja suht jatkuva päänsärky on vaivannut reilun viikon. Kiloja on tullut parissa viikossa melkein 4! ja turvotus on aika hurjaa... Pitkään kun on paikallaan ja nousee liian nopeasti ylös, niin tuntuu että vatsa "jää jumiin" ja kipu on aika hurja.. Onkin pitänyt oikeasti opetella, että tässä ollaan raskaana,ja jotkut asiat vaan täytyy ottaa rauhallisemmin.
Stressi on hieman helpottanut dopplerin myötä.. sydänäänet löytyvät suht helposti ja niiden kuuntelusta onkin tullut koko perheen yhteinen harrastus pari kertaa viikossa. Lapset ovat aivan haltioissaan... varsinkin poikani (melkein 9v), joka ilta myös masuasukki saa halit ja pusut <3
Uusia stressejä on tosin tullut tilalle... 2 viikon kuluttua pitäisi muuttaa uuteen kotiin ja tuosta ajasta olemme yli puolet pois kotoa, hah! Kukakohan pakkaa???

Huomenna olisi tosiaan lähtö viikoksi Italiaan. Ruuasta en jaksa enää stressata, syön pitsaa :D
Nyt alan tilailemaan väliultraa, on jo ihan ikävä kun ei ole nähnyt pientä yli viikkoon...

Mii&Uttinen 13+3
 
Cava, onpa ikävää että vuoto kävi pelottelemassa sinua! Hui!
Turvotuksesta: mullä on ollut aivan järkyttävän kokoinen massu lähes koko ajan. Töissä oli turvotuksen vuoksi pukeuduttava rv7-11 telttoihin. Sitten joskus rv 12 turvotus katosi ja olo oli varsin kepeä, mutta kyllä pötsi taas tuossa möllöttää! Suurin osa vararengasta, mutta alavatsa ihan jo kiinteä! Se kasvu on niin älyttömän yksilöllistä...Ja vielä siitä ultrasta, kyllä, tervetuloa "käsittämättömien kerhoon", ei tätä onnea ymmärrä...

nanniga, onnea ultraan! Tulehan pian kertomaan miten pienokainen voi! :heart:

Uttiselle mahtia Italian matkaa! :wave:

Keijo oli melkoisen villillä päällä eilen illalla. Dopplerissa piti ihan volyymiä säätää pienemmälle, sillä tyyppi ilmeisesti potki ja nyrkkeili ihan hulluna! Sykkeet paukkuivat taivaissa jumppatuokiosta johtuen. Ensihoitaja-ystäväni valaisi, että kovat kopsahdukset ovat potjuja. Ääni on aivan sellainen, kuin päällä oleva mikrofoni kolautettaisiin mikkitelineeseen! Huisia ja jännää! :whistle:

ON: tämän yön unisaldo oli huimat 5h...mä en kestä tätä unettomuutta! Eilen hankimme koirapojallemme autoon pehmeän kuljetuskopan. Ostettiin keväällä uus farkku eikä ymmärretty tarkastaa, että tararontti on tosi ahdas. Koira-rakkaamme saa sitten alkuvuodesta eteenpäin matkustaa kuljetuskopassa takapenkillä, ja Keijon vaunut takarontissa. Surukseni tajusin, etteivät unelmavaununi, Emmaljungat mahdu välttämättä autoomme...Pitäisköhän lähteä autokaupoillekin...? :p

Varovaisuudesta: onko muilla ilmennyt käsittämätöntä fiilistä siitä että kroppa ja aivot käskevät ottaa rauhallisesti ja turvallisesti? Itse olen huomannut suurimman eron fillaroidessa! En kertakaikkiaan uskalla enää lasketella alamäkiä täysillä ja muutenkin olen liikkeissäni ja jopa autolla ajaessa kuin ... mummo! Joku alitajuntainen juttu ei saa kroppaa ja aivoja toimimaan samalla intensiteetillä kuin ennen. Mummeli mikä mummeli.

Endometrioosi: kuinka monella ollut sitä/leikattu?


Mollis ja Keke 13+2 (miks aika kuluu näin hitaasti?)
 
Viimeksi muokattu:
nannigalle pikaisesti onnentoivotukset ultraan! Lääkkeistä: mulla oli käytössä zumet ja luget ja lopetin ne nyt sitten kokonaan 10+1. 10+0 puolitin annokset ja 10+1 sama juttu. Oman lääkärin ohje oli, että lääkkeet voi lopettaa kokonaan 10+0 tai sitten vähentää parin päivän ajan. Jotenkin olisi tuntunut turvallisemmalta ajaa lääkitys alas vähän pitemmän kaavan mukaan, mutta kyllähän istukan pitäisi jaksaa ylläpitää raskautta jo 11. rv:n alussa.

Mollis, unettomuus on kurjaa. :( Toivottavasti helpottaa pian. Saatko nukuttua yhtään päivällä vai viekö se loputkin yöunet?
 
Mollamaija83Tuo unettomuus on piinannut mua nytten reilun viikon. Ensalkuun nukuin kuin hullu joka välissä, mutta nyt en illalla taho saada unta, uni on katkonaista, ja aamulla nousen aikaisen kun ei vaan väsytä. Sinäänsä ihmeellistä, koska olen aina ollut kova nukkumaan, painosanalla kova. Omaan hyvät unenlahjat ja unta on riittänyt vaikka muille jakaa. Nyt ei sitten nukuta millään, ja töissä silmät ristissä. Päikkärit saan just ja just otettua... mietinkin että mistä moinen mahtaa johtua...

Kiitoksia onnen toivotuksista, toivotaan parasta :heart:
 
TMO
Jokohan sitä uskaltautuisi tälle palstalle ilmoittautumaan... Elämäni toinen positiivinen testi 12.7. (Ensimmäinen 08/2001 kohdun ulkoinen) Kymmenen vuotta on siis tätä odotettu. Vuosia aktiivisemmin, kunnes hermot ei enää kestäneet..:| Yli kuusi (!) vuotta meni ensimmäisen tuoresiirron jälkeen, ennen kuin palasimme pakastimelle... 4x2 jäi silloin pakkaseen, ja nyt ajatuksena oli aloittaa rumba taas. Mitään ennakko-odotuksia onnistumisen suhteen ei todellakaan ollut, jotenkin on jo turtunut siihen ajatukseen, että ei meille muksuja tule.. lähinnä päällimmäiset ajatukset olivat, että eipä voi ainakaan yrittämisen puutteesta syyttää, kun jatketaan hoitoja.
Meni viime metreille oviksen bongauskin, että edes ehdittiin ennen kesälomaa siirtoon. Siirto viimeisenä mahdollisena päivänä 1.7. Jotenkin olin jo yllättynyt, että ensimmäisestä kierrosta päästiin yleensä siirtoon asti :O Kaksi sulatettiin. Toinen "valioyksilö", sanoi lääkäri. Toista ei siirretty, koska rakenteellisesti poikkeava, vaikka jatkoikin jakautumista ihan normaalisti. Aloitin seuraavana aamuna luget, ja sain aika monta listattua sivuvaikutusta :) Oireiden arvailu oli siis turhaa, koska pääosa johtui lugeista.
Lugejen lopetus ja siis testipäivä olisi ollut 16.7. Olin itselleni vakuuttanut, että sitten vasta testaan, jos vuoto ei jostain syystä ala ennen sitä. Mielessä ei kuitenkaan pyörinyt yli viikkoon mitään muuta, joten 12.7. (pp11) en voinut enää odottaa (halusin negan alata pois, jotta voin jatkaa kesän viettoa) vaan hain viikkonäytöllisen testin ja ajelin kotiin sen tekemään. (Edellisenä päivänä olin toki jo sortunut tekemään yli jääneen ovistestin:ashamed: johon pärähti hymynaama..) "Raskaana 2-3"..:O:confused: Ei voinut uskoa! En kyllä usko edelleenkään :LOL: Siirron mukaan laskettuna tänään 5+2. Ultra 1.8. eli reilu viikko vielä, ennen kuin nähdään missäs se on ja mikä se on : / Vaikka hetkittäin elän onneni kukkuloilla, ei pelon tunteille kuitenkaan mitään voi..eikä tämä kulunut kymmenen vuotta ainakaan optimistisemmaksi ole tehnyt: /
No, raskaana kuitenkin, kunnes toisin todistetaan;) Laskettu aika laskurien mukaan 20.3.2012. Ikää on jo 36, ja ensimmäinen siis edelleen tekeillä:)

Raskaana..minä?!?!? :)
 
Unettomuudesta: heti aamiaisen jälkeen silmät painuivat taas kiinni ja oli pakko vetästä 2h unet aamupäivästä! Hupsua että unet on näin sekaisin. Lisäks näen ihan todentuntuisia unia jopa viiden minuutin torkahduksissa päiväsaikaan. Unet ovat perus arkitapahtumia. Eli päiväsaikaan mieli on levollinen ja esim ruokalevot ovat parhaita, mutta yöaikaan vaikka mieli on tyhjä, katselen pimeyttä ja kattoa...Eilen illalla klo 00 ajattelin jo ruveta imuroimaan ja pesemään vessaa! Niin paljon sitä energiaa oli! :stick:

TMO kiva saada uutta porukkaa pinkkaan! Onnea plussauksesta ja tervetuloa odotuskerhoon :) Aivan käsittämättömän ihanaa että olet vihdoin raskaana!!! :heart: Kaikkea hyvää odotukseesi! Meillä tehtiin 2v sisään seitsemän siirtoa ja nyt kahdeksas siirto (2 IVF, tuoresiirto) toi ihmeemme lähemmäksi todellisuutta! Pelosta ja onnesta: tuttua juttua turiset! Aivan vuoristorataahan tämä vaikeasti raskautuvan naisen odotus on...Jos tässä käy huonosti, tiedän että joudun vähintäänkin pitkälle sairauslomalle ja jopa lataamoon. Toisaalta hetkessä ajatus tulee yltiöpositiiviseksi ja tulee vahva tunne että kaikki menee hyvin. Pakko mennä. Me olemme sen ansainneet. Teen kaikkeni ajatellakseni että haluan elää nyt jokaisen hetken ja päivän raskaana, onnellisena, niin ettei koskaan tarvitse peruutuspeilistä katsoa ja katua että elin onneani liian himmaillen ja tyynesti...

...paljonkoha sellainen ultralaite maksais? Nyt on viikko edellisestä ultrasta ja hirmuinen halu nähdä pikkuinen ja kaikki kasvu ja tök tök äänet ja eleet!

-Mollis ja Keijo 13+2-
 
Viimeksi muokattu:
Oltiin sitten varhaisultrassa. Syke sieltä löytyi :heart:, ja vastasi viikkoja 6+4 vaikka pitäisi laskujen mukaan olla 7+2... lääkäri kyllä sano, että se voi muuttua moneen kertaan ja mittasuhde voi heittää ettei saa kunnolla mitattua eikä syytä ole huoleen. Lääkärinä oli joku iha vieras kun lapsettomuuspoli kiinni... noh, kaippa kaikki on nyt tältä osin ok...

Nanniga & Tirriäinen 6+4 (7+2?) tai jotain.....
 
nanniga mistä lasket viikot? mulla laskettiin menkoista,vaikka tarkka hedelmöittymispäivä on tiedossa..mutta on kyllä pitäny kutinsa kasvun suhteen tai oikeestaan edelläkin ollu kokoajan..

Lugeista mä lopetin ne toisen varhaisultran jälkeen joskus viikolla 7+, ekassa kävin sen takia ku tuli veristä vuotoa, eka 5+6 ja syke löytyi jo sillon. Kyllä pelotti lopettaa ne niin aikasin, mut se oli lääkärin määräys. Tehtiin tuoresiirto 2. icsistä.

Paljon Onnea ja vielä enemmän tarrasukkia TMOlle!
 
Tervetuloa mukaan TMO! :flower: Tuo on niin totta että ensin odottaa plussaa ja kun sen vihdoin saa, eivät pelot lopu siihen, sitten odotellaan varhaisultraa, nt-ultraa, kaikenlaisia väliultria joita meillä lapsettomilla taitaa olla lähes kaikilla :whistle:, rakenneultraa ja... En tiedä katoaako jännittäminen missään vaiheessa kokonaan. Tsemppiä sinulle kovasti alkutaipaleelle! =)

Mollikselle unihiekkaa ensi yöksi! Mulla oli myös yhdessä vaiheessa jatkuvaa öinen heräily ja nukahtamisvaikeus, mutta nyt pari viikkoa mennyt paremmin. Jospa sullakin helpottais pian! b:)d

Endometrioosista: Mulla on leikattu endo laparoskopialla Naistenklinikalla lokakuussa 2009. Tammikuussa huomattiin että suurin endometriooma oli kasvanut takaisin samoihin mittoihin 3kk:ssa... On siis ärhäkkä laatuaan ja saanut vielä lisää kasvuvoimaa hoidoissa piikityksistä. :kieh: Nyt tais olla jo jotain 10cm halkaisijaltaan kun yhdessä ultrassa mitattiin... :O

Nanniga, ihanaa että pikkuisella on kaikki hyvin! =) Varmasti ne viikot tarkentuu tässä vähitellen ja kaikki menee hienosti!

Mii&Uttinen, mukavaa Italian reissua! =) Just miehen kanssa puhuttiin toissapäivänä että olis kiva käydä Italiassa - oltiin italialaisessa ravintolassa syömässä, söin aivan mahtavaa pasta all'arabbiataa! Nam! :p Toivottavasti myös huono olo helpottaa pian!

Cava, voi kun ihanaa kuulla että kaikki on pikkuisella hyvin! =) Hurja tuo vuotokokemus oli sinulla, en voi edes kuvitella mikä paniikki sellaisesta tulee. Huh!

AdAstra, mahtavaa että pääsit taas katsomaan miten Viuh-Viuh sukeltelee! Ja onneksi myös sokerit oli kunnossa! =)

On: Me ollaan suunniteltu vähän jos lähtis käymään kaupunkilomalla Euroopassa ensi viikolla. Maanantaina on neuvola ja haluan sieltä saada vielä varmistusta että kaikki on hyvin, vasta sitten varataan reissu. Meillä ei tosin siellä neuvolassa edelleenkään ole ultraa, mutta pääseepä kuuntelemaan sykettä ja juttelemaan tuntemuksista kuitenkin. On eri täti kun ekalla kerralla ja mennään myös eri paikkaan kun oma terveysasema on kiinni.

Rakenneultraan on vielä 3 viikkoa. Tekis niin mieli nähdä meidän pikkuinen, väliultrasta on "jo" reilu 2vk... Joku lääkäriasema vois tehdä sellaisen ultrakausikortin meille hoidoista plussanneille, että sais käydä aina välillä vähän edullisemmin vilkaisemassa murua! ;)

Neela 17+1
 

Yhteistyössä