2011 kevään ja kesän lapsettomuushoidoista plussanneet

Mollis no näiden mun erinäisten vatsavaivojen ja kohonneiden tulehdusarvojen vuoksi. Otettiin myös salmonella ym. kakkakokeet, niitäkin tuloksia vielä odotan. Jotain olen reissusta tuliaisena tuonut, mutta mitä, se selvinnee huomenna. Miehen kanssa vitsailtiin, että mulla on varmaan ehec, kun menin syömään reissussa itujakin.
 
No voi kökkö AdAstra!! Mä otin neuvostasi vaarin ja soitin neuvolaan. Täti käski soittamaan terveyskeskuksen päivystykseen, jonka täti pyysi tulemaan päivystyksenä lääkärille. Otettiin tulehdusarvot, pissatesti ja EKG. Ei löytynyt mitään muuta paitsi lämpö kohollaan, joka voi tod. näk. johtua raskaudesta. Eivät ultranneet. Kivut ovat nyt laantuneet mutta olo on turta. Olin kyllä todella ahdistunut vauvan vuoksi. Listeriaa se ei kuulemma voi olla koska se aiheuttaisi kuulemma shokkimaisen kuumeen ja ripulin...

Toivottavasti AdAstra saat pian selvyyden ja kaikki hyvin!!! :heart:

Listeriasta vielä sen verran että kyllä sen pirulaisen pelko on ihan syvältä! Meilläkin työmaaruokalana on tuo Fazer Amica, joten olettaisi että safka on puhdasta, mutta tänäänkin oli jääsalaatin sekaan sotkettu maissia. Hitto eilen jo kyselin keittäjiltä fetoista, mutta olis pitäny varmaan niistä maisseistakin taas kysyä. Lisäks oli jotain vaniljavaahtoa/kermavaahtoa kiisselissä, joten mistä sitäkään tietää. Siis vi**ksen määrä olis jotain ihan käsittämätöntä jos listeria jotain vauvalle aiheuttais...

Nyt kyllä aion olla sikasupertarkka ruokieni suhteen :cool:

engeli ja muut, toivottavasti voitte hyvin. Kirjoitteluja ei ole pahemmin ollut. Liekö olette kaikki kesälaitumilla ja reissuissa...

ps. ...ja Keijo sen kuin meloo karkuun ja pulikoi niin että vaan kohtu kuplii...:eek:
 
Viimeksi muokattu:
AdAstra koska saat tulokset labrakokeista? ja mikä sun vointi on nyt ollut? tosi kurjaa kun joutuu olemaan sydän syrjällään ja huolissaan.. ja kyllä itellä ainakin on ihan ekaks mielessä aina tuon pikkuisen vointi ja sitten vasta oma. Toivottavasti kaikki on ok! :hug:

Seinäkukkanen ja toiveena tervetuloa ja isot onnittelut plussasta!! :wave:

cava joko vuodot on loppunu? toivottavasti.. koskas sulla on seuraava ultra? mä ainakin oon todennu, että viikon välein pitäis olla niin pysyis ite jotenkin rauhallisena. :rolleyes:

mitäs Neelalle kuuluu? mun vatsan huomas ekana meidän koulun keittolantäti.. olin silloin viikolla 9 kun hän tuli ihan ohimennen onnittelemaan. Olin ihan huuli pyöreänä.. Täti totesi vaan, että "juu ihan selkeästi jo huomaa" :O

Mollis onpas kamalan kuuloinen toi sun kohtaus.. itellä on ollu noita kaikkia kyllä, mutta ei ehkä ihan samaan aikaan. Mulla ainakin liittyy noihin supistuksiin heikotusta, huimausta, sydämentykytystä ja hengenahdistusta. Tuntuu tosi kurjalta, mutta onneksi on mennyt levossa ohi. Mulla ainakin tyyppi väistelee doppleria tosi tehokkaasti ts koko ajan täytyy liikuttaa doppleria jos aikoo kuunnella pidempään. Toivottavasti sun olo paranee ja Keijolla on varmasti kaikki hyvin. :heart:

Tosta listeriasta vielä, on tää aikamoista kun tuntuu välillä, että tosi tarkkana saa olla.. ja sit harmittaa välillä kun muut ihmiset suhtautuu sillai, että mitä säkin siinä nipotat.. joo, varmasti nipotankin, mutta en kestäisi elää itseni kanssa jos jotain tapahtuisi vaan sen takia, että tietoisesti vetäisin homejuustoa.

ON: Suurin pahoinvointi on väistyny, mutta nyt viikonloppuna oksensin taas oikein kunnolla. Ja hirvittävä päänsärky piinasi vuorokauden. :( samoin jotain ihme vatsakipukohtauksia on nyt ollut parina päivänä, täytyy toivoa, että olis normaaleja ja johtuis kohdun kasvamisesta.
Liikkeitä on alkanut tuntua ja se on NIIN IHANAA. :heart: tulee jotenkin varmempi olo, että tuolla vatsassa oikeasti on joku ja ei tarvitse kuin hetkeksi mennä makaamaan selälleen ja vähän rauhoittua niin tyyppi alkaa potkimaan ja mylläämään.
En muuten tiedä, onko olemassa "lapseni isä ärsyttää hirmusti" -raskaushormonia, mutta jos on, niin mulla tuntuu olevan sitä aika paljon kropassa.. :D jotenkin vaan tuntuu, että ihan kaikki mitä toinen tekee niin ärsyttää.. toivottavasti tää on ohimenevää.. :D

mukavaa viikkoa kaikille ja hyviä vointeja!
Isla 19+0
 
Hei taas siskot pitkästä aikaa! Jospa nyt olisi hetken rauha kirjoittaa. Olen kyllä yrittänyt pysyä kärryillä teidän kuulumisissa ja hengessä olen ollut mukana niin iloissa kuin suruissakin. Harmi, että muutamat ovat pudonneet joukosta pois, toivottavasti heillä/teillä seuraava yritys onnistuu. Ja mukavaa, että uusia tulee mukaan. Hassua, että osa porukasta on jo melkein puolessa välissä ja osa vasta plussannut. Onnittelut isla liikkeiden tuntemisesta, niitä olen itsekin odotellut, mutta vielä ei tunnu ainakaan mitään varmaa (viikkoja nyt 15+). Ultrasta on jo useampi viikko, niin taas epävarmuus kalvaa mieltä. Reilu viikko olisi seuraavaan neuvolaan, sitten saa kuulla sydänäänet. Th on luvannut, että saa käydä milloin vaan, jos huolestuttaa, mutta oon jo käyttänyt yhden ylimääräisen kerran eikä viitsisi yhtenään rampata...

Vaunuista on muistaakseni ollut puhetta, meilläkin on Emmaljungan Edge Duo -yhdistelmät ja hyvin on toimineet. Ainoa ongelma on, että vievät paljon tilaa auton perässä eikä meillä ole toisia matkarattaita. Joku jo kertoikin vaunujen hyvistä puolista ja voisin vielä lisätä, että ovat ehkä vähän korkeammat kuin jotkut muut mallit, mikä oli hyvä tällaisille pitkille ihmisille. Ja kun esikoinenkin kasvoi alussa tosi kovaa vauhtia, joku pieni kantokassi olisi jäänyt äkkiä pieneksi, mutta Emmaljungan vaunukopassa oli hyvin tilaa. Muistan kyllä, miten vaikeaa vaunujen ostaminen oli, kun vaihtoehtoja oli aivan älyttömästi eikä itsellä ollut mitään käsitystä koko asiasta. Mutta olihan se hauskaakin käydä eri liikkeissä ihmettelemässä vaunuja. =)

Nimiä jotkut oli jo miettineet, meillä olisi valmiina jo etunimi tytölle ja jälkimmäinen pojalle. Eipä ole sitten aikanaan niin paljon keksimistä. =)

Toivottavasti pysytte kaikki terveinä, ihme oireet helpottaa eikä mitään vakavampaa löydy keneltäkään. :hug: Itselläkin on välillä outoa heikotusta, mutta menee onneksi aika äkkiä ohi.
 
Mapunen, noin se juuri on, että ultra rauhoittaa mutta sitten kun aikaa menee niin alkaa taas mietityttämään... Ehkä tämä helpottaa mitä pidemmälle raskaus etenee. Ja varmaan auttaa kun alkaa tuntea liikkeitä - sitä odotellessa!

Isla, ihanaa että tunnet jo vauvan liikkeet! :) Kurjia nuo pahoinvoinnit ja säryt. Toivottavasti menee pian ohi! Koita kestää myös miestä, sille on vielä käyttöä! :D

Mollis, olipa kurja kohtaus mutta hyvä että pääsit lääkäriin ja kaikki oli hyvin. Minäkin olen miettinyt noita syömisiä kun olen käynyt ulkona kavereiden kanssa syömässä ja jäkikäteen tullut mieleen että onhan kaikki salaatit ym olleet ok. Luulis kyllä että Suomessa voi siihen luottaa? Ja vielä niistä "turvallisista viikoista": neuvolasta saadussa kirjassa sanotaan, että kun 12 vkoa on täynnä, voi olla turvallisemmin mielin. Siis kun on 12+0 eli alkaa 13. rv.

AdAstra, toivottavasti saat kuulla pian tulokset ja että kaikki olis hyvin! Oletko voinut nyt paremmin?

Toiveena, kiva kuulla noita vaunuvinkkejä, kun ei ole itsellä niistä mitään kokemusta. =)

Osa on varmaan mökeillä ja lomilla muualla, mutta tulkaa kertomaan kuulumisia kun joudatte! :wave:

On: Käytiin eilen "väliultrassa" yksityisellä. Kaikki oli hyvin ja pikkuinen siellä sukelteli ja kääntyili. :heart: Ja arvatkaa mitä? Lääkäri kysyi halutaanko tietää sukupuoli. Oltiin ihan suu auki että voiko sen nyt jo nähdä. Hän sanoi että meille on tulossa TYTTÖ! :heart:

Neela 14+6
 
Voi Neela, mulla valuu täällä kyyneleet!! Tyttö :heart: Ihanaa!!

Mulla on heti alusta ollut poika-olo. Päätettiin kyllä kysellä kaikilta mahdollisilta tahoilta raskauden edetessä, josko joku paljastaisi heti kun vaan mahdollista :)

Sydänäänet ovat muuttuneet/vaimentuneet/kuuntelu vaikeutunut viimeisen viikon aikana. Saa oikein hakemalla hakea ja tyyppi tosiaan muljahtelee anturin alta tosi herkästi pois. Olisko kohtu jotenkin muuttunut tai jokuhan on muuttunut kun aikaisemmin äänet kuuluivat paremmin. Myös kuuntelupaikka on muuttunut. Liekö sitten aikaisemmin kohtu ollut siellä lonkkamaljassa ja nyt alkaa siirtymään ylöspäin niin rasvalöllerökerrokset haittaavat eritavalla äänten kuulumista kuin häpyluu? Ja nämä yhdistettynä...? Lisäksi äänet eivät ole niin selkeät jumps jumps, vaan ennemmin kops kops, muljahdus, tök tök, sukellus...vähän niin kuin joku naulaisi naulaa seinään kohdussani! Olinko selkeä? :) No, pääasia että äänet kuuluu ja that's it.

-Mollis 11+1- (kuinka hienolta kuulosti kun jotkut olivat jo 11+ ja itsellä oli vasta 5+, uskomatonta että ollaan täällä asti) Pus*
 
nyt on mun vuoroni poistua taalta. Olin eilen ultrassa (7+0) ja siella nakyi vain tyhja sikiopussi. Eli kyseessa on tuulimuna seka keskeytynyt keskenmeno, koska en ole vuotanut lainkaan. Olo on kuin lapsella, jolle on ensin annettu tikkari ja sitten se on otettu pois. Sain laakkeet tyhjennykseen ja viime yona se sitten vuoti pois. Kieltamatta kylla lohduttaakin ajatus, etta taa oli "vain" huonoa tuuria, eika liity muuten meidan lapsettomuusongelmiin. Nyt tiedan, etta ma voin tulla raskaaksi. Mutta kylla nyt tuntuu pahalta. :'(

Mutta toivon teille muille tsemppia taipaleelle, ma tulen sitten joskus perassa..
 
Postimestari, pahoittelut ja parempaa onnea tulevaisuudessa. Kunpa palaisit tänne pian.

Sua on Mollis ihana seurata. Olet niin eläväinen joka suuntaan, että raskauttasi on mielenkiintoista seurata. En tietenkään toivo sinulle mitään pahaa vaan pelkkää onnen täyttymystä. Mutta kun kuvaat omia pelkojasi, niin kuvaat samalla meidän kaikkien pelkoja. Sinussa kiteytyy tämän palstan naiset. Ethän vaan kosaan ala himmailla vaan kirjoitat aina kun siltä tuntuu, vaikka osa meistä muista onkin rauhallisempia kirjoittajia. Sinun tarinaasi haluan lukea vaikka joka päivä ja monta kertaa (silloinkin kun ei itse jaksa/pysty kirjoittaa mitään)!!

Itse olen nyt lomalla ja aika paljon reissussa. Miehen vuorotyö estää muin aikoina reissailun, joten nyt yhteisellä kesälomalla teemme sitä mahdollisimman paljon. Huomenna starttaamme taas maailmalle. Aion käydä pääkaupunkiseudulla tutustumassa lastentarvikevalikoimiin. Sitten kun on aika ostella, niin olen jo vähän perillä valikoimista, ominaisuuksista ja hinnoista. Viimeinenkin tekijä nousee aika isoon osaan, kun tarvikkeita kahdelle ostellaan ;) Onneksi muutamat ystävät ovat jo ilmaisseet halunsa antaa/myydä halvalla heiltä jääneitä tarvikkeita ja vaatteita. Helpottaa vähän tätä tulevaa hankintarumbaa. Ja siis todellakin nimiä mietitään jo kovaa vauhtia. Ollaan ehkä päästy siihen vaiheeseen, että tiedetään, mitä nimiä ei ainakaan lapsille anneta. Alku se on jo sekin. Poikaolo on täälläkin, on ollut koko ajan. Ihan niin kuin heti alusta alkaen mulla oli tunne, että kaksoset on tulossa. Äidinvaistoa ehkä... Tai sit meille tulee kaksi tyttöä ;)

Oireet ovat helpottaneet, mutta pahoinvointirannekkeista en luovu kuin ehkä vasta synnytyksessä. En mä tiedä onko nisitä apua ollut, mutta en ota silti riskiä. Vähän tietty jännittääkin, ett mikä se meininki kohdussa on, kun ei enää oikein mitään tunnu.... Mutta ensi tiistaina on sitten seuraava ultra. Siellä selviää, missä mennään. Kaikki on varmaan ihan hyvin, mutta pieni pelko perseessä kuulunee silti asiaan....

Niin ja mää oon sellainen Sulo Vilen, että oksat pois. Löytyi kauhian halvalla äitiysfarkkuja 10-20 euroa. Ostin parit ;) Vaikka ei ne varmaan enää sit mulle mahdu, kun on aika niitä pitää. Mutta kun halvalla sai...

Kesän jatkoja naiset. Ja tsemppiä odotuksen jokaiseen päivään.
 
postimestari...olen niin pahoillani :hug: Lupaathan pian palata tänne! Tai jos palaat jollekin muulle odottelupalstalle, tulethan meitä tervehtimään?! :heart:

engeli sait hymyn huulilleni :heart: Vai vetelet ihan Sulo Vileninä? :D

Olen tunnin verran nyt selaillut vaunuja. Tiedän tarkkaan millaiset haluan. Tyyliä pitää olla. Värinä ei missään tapauksessa musta tai muut tummat. Eikä ne susirumimmat, vaikka olisivatkin käytännöllisimmät. Pakkohan niitä on kehdata työntääkin pitkin katuja!! :cool: Usemmat näyttävät ihan kovakuoriaisilta, sellaisilta älyttämiltä paskakuoriaisten kilpipanssari-hässäköiltä. Hyi! Järki ja halu vain tappelevat keskenään. Joku aika hyvin sanoi että muistakaa nyt hyvät naiset että on ihan eri asia työnnellä pienipyöräisiä ketterästi liikkeen klinkkerilattialla kuin 20cm lumessa Suomen talvessa! Tulin nyt kyllä siihen lopputulokseen että ihan turha niitä on netissä kytätä. Pitää lähteä joku lauantai sitten syksyllä kunnolla kiertämään pari liikettä ja ottamaan perstuntumaa ihan käytännössä.

BTW, musta on nyt tullut sellainen justiina sen listeriapelon kanssa että oksat pois! Mies käsitteli toissapäivänä parmankinkkua ja samoilla ropelosormillaan kopeloi Oltermannia! Sain raivarin ja tänäkin aamuna huusin pää jääkaapissa hoosiannaa kun en uskaltanut enää sitä kopeloitua juustoa höylätä omalle jälkiuunileivälleni. Ai vetikö hermoon? :eek:

Annampa tässä teille kesämasuneitosille ihanan herkkukakun ohjeen (alkuperäinen oli Kotivinkissä ihan alkukesästä, jota Mollis vähän stilisoi!):

200g suklaakeksejä murskattuna
50g voita sulatettuna
=pohja irtopohjavuokaan

3dl kuohukermaa (pastöroitu totta maars!)
2 prk mangopilttiä
1 prk Sunnuntai Sitruunatuorejuusto-valmistetta (pastöriserad jaa jaa!)
1/2-1 dl sokeria
=täyte, kerma löysäksi vaahdoksi ja loput aineet keskenään sekaisin tehosekoittimella. Sitten sekaisin koko setti.

5-6 liivatelehteä liotettuna
2-3 ruokalusikallista keitettyä sitruunamehua
=liivetelehdet puristellaan sitruunamehun joukkoon, sekoitus ja vatkataan täytemassan joukkoon

4-5h jääkaapissa ja tuoreita mansikoita päälle!

Namskis!

Mollisdöllis ja Keke-Keijonen
 
Viimeksi muokattu:
postimestari:hug: olen niin pahoillani!
Kiva mapunen kuulla sinunkin kuulumiasi!
Neelalle onnittelut tyttölupauksesta!
Islalla tuntuu jo liikkeet, ihanaa!
Sellaiset Emmaljungan duo edget värinä charleston meillekin olisi tulossa, mikäli sinne asti nyt päästään. Matkarattaille en koe erikseen tarvetta, kun käyn shoppailemassa ehkä kaks kertaa vuodessa ja parhaiten pääsen kävellen joka paikkaan, kaupungin keskustassa kun asutaan.
ON: ei vieläkään vastauksia. Tiedä sitten minne ovat näytteet hävinneet tai miksi kestää. Olo on itkuinen ja väsynyt, alkaa yleiskunto vissiin pettämään, kun ei ole pariin viikkoon pystynyt kunnolla syömään. Pitäis varmaan mennä letkuruokintaan loppuraskauden ajaks, niin ei tulis ainakaan mokattua syömisten kanssa. Sokerirasituksessakin kävin aamulla, mun tuurilla löytyy niistäkin arvoista jotain häikkää.
Mollis kyllä sen listerian kanssa kannattaakin olla varovainen. En halua pelotella, mutta lähipiiristä tiedän yhden camembert-juustosta tulleen tapauksen. Siinä ei auttanut enää mikään, vauva syntyi kuolleena kuukautta ennen laskettua aikaa.
 
joo Addis, listerian kanssa ei kyllä kannata yhtään pelleillä! Miten muuten voit?!? Ootko jo saanut joitain tuloksia?

Oon myös kuolaillut vähän noiden samojen vaunujen perään ja just tuo Charleston. Tai sitten Mondial Duo. Miks päädyitte Duo Edgeen?
 
Viimeksi muokattu:
AdAstra olitkin jo edellisessä viestissäsi kommentoinut surkeaa olotilaasi. Voi luoja, kumpa saisit jo pian helpotusta!! :heart:

Toiveena, ai potkuja vai? Ööh...on kyllä Keke peläytellyt niin hirmusti että olin jo aamulla soittaa neuvolaan että nyt tämä ämmä tulee viivana pöydälle ja kuunneltavaksi! Mun järki ei ymmärrä että 9+ - 10+4 kuului ihan hyvin eli nopeasti ja helposti ja nyt sitten saa hakemalla hakea ja suurimmaksi osaksi kuuluu vaan kuplintaa...Ihme meloja. :O
Voin kertoa että mieheni nukahdettua kuuntelin vielä kertaallee ääniä illalla. Dopplerista oli patterit lopussa ja nakupellenä koikkelehdin kiipeillen tuoleilla hakien palovarottimesta patteria...
Onko kukaan törmännyt hyviin sivustoihin, joissa puhutaan sikiön liikkumisesta 11+? Yritin juutuubettaakin ultrakäynneistä, jotta näkis kuinka ne vauvat oikein siellä kohdussa temmeltää...

ON: päänsärky. Maistuu perus kotiruoka ja suklaa ja karkit : /. Tänään ekaa kertaa huomasin että masuturvotus on poissa. Selällään maatessa alavatsa tuntuu piukealta.
 
kiitos kaikille osanotosta. Toiveena kyselit raskausoireista: mulla oli ihan normit raskausoireet, tissit kipeet, hirvee nalka ja jano koko ajan ja vatsa tosi turvoksissa. Ainoa, jota vahan kummatelin oli se, etta oireet ei missaan vaiheessa pahentuneet, vaan koko ajan oli semmoinen "sama" olo. Vaikka tietenkin tuo ei yksinaan ole oire mistaan poikkeavasta, luulin vaan etta mun raskaus menee talla tavalla.
Ma tulen sitten takaisin ja perustan pinon "jo kymmenen vuotta hoidoilla esikoista yrittavista vihdoin plussanneet".. Nyt alkaa jo vahan tuntua paremmalta, yritan olla positiivinen, jostainhan tata iloa on revittava.
 
Voi ei Postimestari! Olen niin pahoillani, tuntuu hirveän epäreilulta! :'( Toivottavasti tulet pian takaisin!

**********

Mollis, onko sulla jo pian nt-ultra? Uskon että Keijolla on kaikki hyvin, se varmaan vaan uiskentelee nyt enemmän ja pystyy siksi pakoilemaan doppleria, eikä tiedä ollenkaan että huolestuttaa mamia samalla.

Toiveena, mulla oli myös lähes oireeton olo, kunnes 6+ alkoi pahoinvointi. Sitä oikein odotti silloin! Täytyy tosiaan noita vaunuja testailla kun me ollaan miehen kanssa niin eri mittaisia, 23cm eroa...

Voi AdAstra, kurjalta kuulostaa huono olo ja tulosten odottaminen! Voi kun tulisivat pian ja olo paranisi!

Engelille mukavaa lomailua ja reissuilua! Ihanaa kun pääset ensi viikolla näkemään pikkuiset!

On: Nukkuminen onnistuu nykyään paljon paremmin! =) Vatsa taitaa erottua aiempaa selvemmin, kun eilen tehtiin talkoohommia naapureiden kanssa eikä kukaan kysellyt miksi en tehnyt maalausjuttuja ja tarjosivat suoraan alkoholitonta juomaa. Tai sitten ne pari naapuria jotka tietää, on vuotaneet asian eteenpäin... :rolleyes:
 
Mollis me katseltiin kanssa sitä sport-mallia, kun mies on melkein 190 pitkä ja siinä sais aisan aika korkealle. Mutta runko painaa lähes 2 kg enemmän ja tavarakori ois kangasta. Se charleston on kyllä mun mielestä ihana väri ja siihen kun yhdistää ne kaksväriset pyörät, niin saa hyvän setin.
toiveena tsemppiä vielä päivien hitauteen!
ON: ei vieläkään kaikkia labravastauksia ja kyseessä on sentään yliopistollisen keskussairaalan labra! Onneksi nyt lupasivat soittaa minulle päin, kun tulokset tulevat, niin ei tarvitse enää roikkua linjoilla ja yrittää päästä läpi. Sokerirasitus selvisi nyt, paastoarvo koholla ja huomenna neuvolaan hakemaan mittari+ohjeet. Mutta tänään rouva raahataan autokauppaan, toivottavasti löytyisi uusi menopeli!
 
Neela, mun nt-ultra on ens ti 12.7. :) Vähän alkaa jänskättämään...Vaikka jaksan kyllä uskoa että jos Keijolla on muuten kaikki reilassa, on tulostenkin oltava hyvät...(maybe?)

Toiveena, kiitos sanoistasi :heart:

Addis, siis miten h****issä voi kestää tulosten saaminen niin kauan? Mä oon jo ihan raivona täällä :) Löysitkö Emmaljungan sivuilta että onko noissa malleissa irrotettavat/pestävät kangasosat? Mua hotsittais niin paljon vaalee väri, mutta sitten tiedän että äijä ei osaa pitää rähmänäppejään puhtaana ja vauvakin taitaa sotkea (ko?)...ja mitä tapahtuukaan sitten kun parin vuoden ikäisen kurakumppari-veijarin nostaa vaaleisiin rattaisiin... =katastrofi...
Jahas, paastoarvot kohollaan? Voi skörtsä, voimia mittailuun ja mars autokaupoille :)
 
Viimeksi muokattu:
Kaivaudun taas pitkästä aikaa täältä kolostani esiin :) Viime viikko meni töissä tooodella tiiviissä merkeissä ja tällä viikolla on sitten otettu takaisin lomaillen.

Postimestarille todella suuret pahoittelut tapahtuneesta :'( Kovasti voimia uuteen yritykseen ja uskoa tulevaan! :hug:

Toivottavasti Molliksen ja AdAstran olo alkaa paranemaan ja syykin selviää. Ei ole kyllä kivaa... Tuo listeria on kyllä sellainen pelottava mörkö. Yritän olla kohtuullisen varovainen itsekin, mutta osaakohan sitä kaikki vaarat aina välttää..? Tuo AdAstran camembert-juttu on kyllä just sellainen joka pelottaa. En jotenkin osaa ainakaan vielä pelätä muita ongelmia (esim. ennenaikasta synnytystä) niin paljon kuin että vauva yhtäkkiä vaan kuolisi kohtuun - ihan kamala skenario :headwall:

Islalle onnea liikkeistä! Minäkin niitä tunnustelen usein ja olen ehkä jotain tuntevinani, mutta vähän epämääräisiä vielä ovat. Mies on varmempi siitä, että tuntee vatsan päältä sellasita pientä liikettä, kun itse epäilen helpommin, että on vaan jotain suoliston kurinaa tai muuta vastaavaa. Mutta kyllä muutamaan otteeseen itsekin olen ollut sitä mieltä, että kyllä siellä joku taitaa liikkua.

Neela - huimaa, että tiedätte jo kumpi on tulossa!! Ihanaa ja onnea tytöstä. Ehkä mekin tiedetään vajaan kolmen viikon päästä, kun rakenneultra on takana päin.

Oma vatsa on kyllä jo kasvanut ja napakin alkaa näyttää vähän erilaiselle :cool: Ei tämä vielä kaikista vaatteista silmille hyppää jos ei tarkkaan katso, mutta kireämmissä kyllä pitäisi alkaa tyhmemmänkin tajuamaan, mistä on kyse. Iltaisin tuntuu välillä aikamoista kiristystä ja puristusta, etenkin jos on vatsa täynnä ruokaa.

Viime viikko oli töissä tosi tappava ja yhtenä iltana meni pikkutunneille asti ja sen kyllä huomasi. Tuli vatsaan tosi epämukava olo ja kivisti kummasti. Selvä merkki siitä, ettei tuollaisia maraton-työpäiviä saisi tehdä. Nyt on sitten lomailtu tämä viikko ja on tullut liikuttua ihan reippaaseen tahtiin 1-2h päivittäin. Hyvältä on tuntunut, vaikkakin jotain jumppaliikkeitä jne. saa vähän varoa.

Unet on entistä katkonaisempia ja etenkin aikaisin aamulla (viiden - kuuden aikaan) herään joksikin aikaa melkein joka aamu. Onneksi nyt lomaillessa voi vielä nukahtaa sen jälkeen, kun ei ole niin kiire minnekään.

DQ 18+0
 
mollis pintamateriaali on keinonahkaa, jonka voi pyyhkiä kostealla rätillä. Sisäkankaat on mun ymmärtääkseni pestäviä (pitää vielä tarkistaa esitteestä).
Tuloksissa kestää kuulemma sen takia niin kauan, että listeria-näytteet analysoidaan kerran viikossa (uskomatonta) ja bakteeriviljelyssä näytettä ensin rikastetaan ja sitten viljellään ja se vie aikaa. Tosin mulle oli soitettu tuntemattomasta numerosta just kun oltiin sisällä autokaupassa (käsilaukku oli autossa) ja epäilen, että se soitto oli sairaalasta. No pitää piinailla vielä huomiseen, tyhmänä kun jätin puhelimen autoon. Ja me oltais nyt ostamassa farmariautoa! Oli vähän outo fiilis katsella sellaisia lapsiperheelle sopivia autoja, meillä on tähän asti ollut pikkuinen kaupunkiauto vaan. Tästä se rahanmeno alkaa, sanoi mieskin.
Sokeriarvot ei oikeestaan tulleet mulle yllätyksenä, söin metformiinia rv 6 asti, joten arvasin, ettei ihan kaikki kunnossa olisi. Taas se alkaa, itsensä pistely nimittäin, tällä kertaa tosin sormen päähän...
AdAstra ja Viuh-viuh 16+0 *poks*
 
Ohhoh, olipa hurja juttu tuo AdAstran kertoma listeriakuolema. Oon yrittänyt enimmäkseen noudattaa kaikkia ruokasuosituksia, mutta ajatellut, että täytyy olla tosi huonoa tuuria, jos Suomessa onnistuu saamaan vauvaa vahingoittavan pöpön, kun täällä on kuitenkin niin hygieenistä verrattuna moniin muihin maailman maihin, joissa kuitenkin lapsia syntyy kaikesta huolimatta. Näköjään ei voi yhtään lepsuilla tuossakaan asiassa.

Koko ajan täällä oppii uutta. :) Niin kuin senkin, että 14-viikkoisesta voi jo nähdä sukupuolen. Onnea Neela!

Toiveena: onpa meillä samanlaiset kokemukset vaunuista. :) Miten iso ikäero teidän lapsille tulee? Et varmaan vielä mieti tällaisia asioita, kun raskaus on niin alussa, mutta kuulisin mielelläni sinun ja muiden toista tai kolmatta odottavien ajatuksia, miten lasten kuljetuksen jatkossa hoitaisi. Jos tämä raskaus menee kunnialla loppuun, niin meidän lasten ikäeroksi tulee n. 1v9kk. En vielä tiedä yhtään, pitäisikö hankkia tuplarattaat vai selviäisikö jotenkin muuten.

Todella ikävää, että jouduit pettymään, postimestari. Minulla on yksi samanlainen kokemus, mutta seuraava raskaus onnistui normaalisti. Toivottavasti sinullakin.:hug: Onkohan näissä keinoalkuisissa raskauksissa kovin paljon isompi keskenmenon riski kuin muissa, tämä porukka ei ole kovin suuri ja jo niin moni on joutunut kokemaan pettymyksen...
 
Heissan kultaakin kalliimmat kanssasisaret! Ihana olla taas takaisin kotona ja netin ääressä!

Olipa ikävä lukea postimestarin uutiset :( Hurjasti tsemppiä ja toivottavasti palaat pian joukkoomme!

Mollis ja AdAstra, toivottavasti vointi alkaa helpottaa... Uskomatonta että tuloksia joutuu odottamaan noin pitkään. Voimia!

Ihanaa että otatte esille vaunuasioita! Olisin itsekin jo aivan täpinöissäni juoksemassa ympäri liikkeitä, mutta yritän malttaa mieleni kunnes np-ultrasta on selvitty. Autoja olen surffannut... Olen saanut päähänpinttymän, että autossa on oltava liukuovi :)

ON: Turkin reissu meni yllättävän hyvin. En voinut pahoin oikeastaan ollenkaan ja nukuin todella paljon. Kaupasta löytyi pastoroidusta maidosta tehtyä juustoa ja maitoa, joten rakentelin aamupalat itse. Ravintolassa olin hyvin pitkälti pizza ja tomaattikeitto linjalla. Salaatit, majoneesit, ym. Tuntemattomat ruuat jätin kokonaan väliin. Hieman tuli ystävältä kommenttia tiukkapipoisuudesta, mutta pidin puoleni :) olin kyllä niin tarkkana että luultavasti riski saada listeria on suurempi täällä kotimaassa kuin siellä :) Aineenvaihdunta toimi ihanasti. Turvotukset hävisivät, vatsa oli vaan pikkaisen pyöreä. Ei närästänytkään! Tuli välillä päälle pieni hysteria että onko kaikki enää kunnossa... Onneksi ensi ti on np ultra joten ei joudu ihan hirveästi piinailemaan. Niin, turvotus ja närästys palasivat heti eilen? Voiko salaatti närästää? Sitä tuli meinaan eilen vedettyä oikein kunnolla...

Muutin muuten mieleni doplerin suhteen ja mieskin näytti vihreää valoa! Jei! Heti tilaukseen.. Saako niitä muuten ihan lastentarvikeliikkeistä??

Jahas, nyt katse ylös kännykästä ja uimareita vahtimaan... Poikani tuossa jo eilen suunnittelikin miten ensi kesänä tuo pikkuveljenkin maauimalaan... Molemmat muksut toivovat meille poikaa, saa nähdä kuinka käy :) milloin muuuten on hyvät viikot mennä 4D ultraan katsomaan vauvaa ja sukupuolta?

Levoton Mii&Uttinen 11+4
 
Toiveena, onpa kiva kuulla että testi näyttää vahvistumisen merkkejä! Elämäähän siellä sitten on =)

ON: turvotus on pysynyt poissa. Olo on kaikin puolin normaali. Keijo jutteli aamulla tök tök-äänten muodossa :p Töissä pitäis vielä hetken aikaa kai kärvistellä kun ei kehtaa ihan vielä lähteä, mutta pian nostan kytkintä ja sanon arrivedertsi (suomalaisittain) ja lähden kolmen viikon kesälomalle lompsis! Töihin paluu onkin sitten jo rv15+ joten saa jättää säkitkin vaatekaappiin ja käyttää tyköistuvampia työvaatteita ja ennen kaikkea olla avoimesti ja iloisesti raskaana. Aion varmaan tehdä myös aamukamman :)

Mollis ja Keke 11+3
 
uttinen tervetuloa takaisin kotiin! Kiva, ollaan suht samoilla päivillä odotuksessa! Mulla on se perus AngelSoundsin GJP-100S (tai jotain sinne päin), tilasin Raskauskeijusta 39e, ja hyvin kuuluivat äänet jo 9+! Oon tykännyt!! Pois en vaihtais mistään hinnasta! :p

toiveena, vähän on ollut hankalaa juhlissa skumpan kanssa. Joskus oon ihan ottanut lasin skoolausta varten, maistanut pikkuhuikan ja hylännyt hyvän sauman tullen! Töissäkin juhannuksena piilotin pikarin näyttöni taakse :) ja lantrasin kahvimukiin sitten salaa ja kiikutin keittiön lavuaariin... :) Siideripulloihin tiettyjen kavereiden seurassa olen lantrannut mansikka Frissiä :) Se on muuten ihan kuin siideriä, ei edes v****uta juoda sitä =) (Ainoo että mokasin sen peittely-yrityksen kun starttasin autolla loppuillasta..., mutta I don't care a...)

-----> lomalle lompsis! Nyt annan kolme viikkoa elämästäni vain Keken kasvattamiseen ja hellimiseen! Tänään helliminen alkaakin kasvohoidolla ja hieronnalla :)

ps. saanko jo sakkoa hymiöiden käyttämisestä? :D
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä