2011 kevään ja kesän lapsettomuushoidoista plussanneet

Oi kun ihanaa Neela! Terkkuja meidän tytöiltä teidän urholle!;) Täytyy myöntää, että kavereiden koirien kuulumiset kiinnostaa tuhat kertaa enemmän kuin kavereiden lasten kuulumiset, tuleekohan musta huono äiti?
Postimestari niin paljon saa kai liikuntaa harrastaa, kun hyvälle tuntuu. Itsellä on askel lyhentynyt ja aamulla hengästyin jopa pyöräillessäni neuvolasta kotiin, joten kunto on kyllä heikentynyt.
Vielä yksi kysymys, neuvolassa vauvan sykkeet oli dopplerilla n. 150 (148-152), kumpi meille nyt sitten on tulossa? :p Eikö sykkeistäkin jotain voinut päätellä?
 
Tänään veritestissä käyty,huomenna tulokset...
Lugeja olen alkanut vähentään tänään,kun luonnolliseen kiertoon pas tehtiin ja keltarauhasta oli omasta takaa...saas nyt nähdä miten käy....menkkamaiset kivut on edelleen ja jalkoja särkee,noh se on jo varmaan vanhuutta:) Ultraan menen heinäkuun lopulla jos mitään ihmeitä ei tapahdu.
Väestöliitossako on lomat just nyt....
 
Voi itkujen itku Mörkötys!!! :( Voimia, ei siinä kyllä aina noin tule käymään. Meillä nyt toivotaan, että tämä kolmas kerta toisi toivotun tuloksen. Voi kun saisi tietää, että oliko se tuulimunaraskaus vai mistä oli kysymys. Meillä johtui eka keskenmeno tuulimunasta ja toka kohdun ulkopuolisesta. Kummallakaan kerralla ei hcg noussut kunnolla vaan cb digitesti jäi 2-3 viikkoon. Toivon sinulle kovasti onnea syksyyn ja tervetuloa silloin takaisin odottajien puolelle!

Cava, toivottavasti kaikki vuodot ovat kokonaan loppuneet! Ei meistä kukaan tuollaisia ylimääräisiä jännitysmomentteja kaipaa. Ilmankin hermostuttaa riittävästi.

Tervetuloa kn071 ja Fiia69 :heart:

Kn071, minä olen laskenut LA:n hedelmöityspäivästä eli siirtopäivä-2, koska meillä alkiot olivat kaksipäiväisiä.

Fiia69, toivottavasti veritestin tulos on hyvä. Tule huomenna kertomaan tulokset. Pidän kovasti peukkuja!

Postimestari, minulla myös oireena väsymys. Voisin nukkua 14-16 tuntia päivässä. Nukkumaan menen minäkin ennen kymmentä. Vähän ikävää, kun kesä on kauneimmillaan... Vähän olen koittanut liikkua, mutta melkein pyöräily töihin ja takaisin päivittäin (yht. 12 km) riittää nyt. Paljon muuhun ei ole paukut riittäneet. Me muuten asutaan tässä välissä, eli Ruotsissa =)

Tsemppiä sairaslomalaisille. :wave: Ihanaa, että sairaslomaa saa, vaikka mielummin tietysti olisi "terveenä raskaana".

Uttinen, me lähdetään sinne Sloveniaan ja samat asiat pyörii mielessä ruoan suhteen... Saako syödä vaiko eikö... Saako muuten kylpylään mennä vai onko siinäkin riskejä? Niin, tai ehtiikö sitä muuta kun nukkua...

Huominen ultra jännittää! Toivottavasti kaikki on hyvin, jottei maailma romahda! Meillä neuvolan ensikäynti ylihuomenna - haluavat tehdä terveystarkastuksen ennenkuin lähdemme lomalle torstaina. Meidän on ollut tarkoitus mennä vaeltamaaan, mutta nyt mietityttää, kuinka paljon sitä uskaltaa rasittaa itseään päivässä ja jaksaako sitten reitin loppuun... Äh, vaikken kyllä tätä raskautta pois mistään hinnasta antaisi. Välillä nippailee vatsasta ja se pelottaa. Välillä ei nippaile ja sekin pelottaa :kieh: Dementiaoireita ei ole vielä ilmennyt!
 
Viimeksi muokattu:
Voi Mörkötys, olen niin kovin pahoillani! Kaikki sanat tuntuvat tässä kohtaa turhilta. Tämäkin saattaa kuulostaa tökeröltä, mutta toivon, että kyse on ollut vain huonosta tuurista ja syksyn pas-plussa jaksaa sitten loppuun asti. :hug:

Luin kyllä kaikkien kuulumiset, mutta ajatukset pysyvät kasassa yhtä hyvin kuin jäätelö kesähelteillä. Kiitos joka tapauksessa tsempityksistä! Tuhruttelu jatkuu on/off-meiningillä. Tosin se on ollut niin vähäistä, että jos en olisi kehittänyt itselleni jostain tätä raivostuttavaa ja hävettävää vessapaperintiiirailuneuroosia, olisin onnellisen tietämätön moisesta. Voi miksi en vaihtanut heti plussan jälkeen lambit johonkin keltaiseen wc-paperiin... :headwall: Mietinnässä on edelleen, varatako loppuviikoksi aika uuteen ultraan, jotta näkisi, onko kaverilla vatsassa kaikki hyvin.

Mistä tulikin mieleeni, onnea fiia 69 ja kn071 plussista ja tervetuloa! =)
 
Hiukan paniikkia ilmassa :|. Eilen alkoi tulla pientä ruskeaa vuotoa, joka on jatkunut tänään. Toivottavasti ei tarkoita huonoa! Ultraan 4,5 tuntia. Koko yön näin unta, että ennen lähtöä klinikalle alkoi iso verenvuoto. :ashamed:
 
kiitos kaikille haleista:hug:

Käyn silti kurkkimassa välillä teidän etenemisiä! Paljon tarrasukkia matkaan toivon kaikille ja onnellista odotusaikaa.

Hoppis73 Jospa vaan säikyttelee tuhruttelu, toivotaan et kaikki hyvin !
 
Piti tulla pikaisesti Hoppista tsemppaamaan, että älä ainakaan luovu toivosta! Oma lääkärini sanoi keinoalkuisissa raskauksissa olevan vuotoja muistaakseni peräti 60 %:lla odottajista. Tiedän tosin itsekin, kuinka pahanpäiväisesti pienikin tuhru säikäyttää. Todennäköisesti sinulla kyse ei ole mistään vakavasta, vaan esimerkiksi istukka aiheuttaa kasvaessaan pientä vuotoa tai verestävä kohdunsuu tihkuttaa. Pidän sulle kovasti peukkuja, että saat ultrasta hyviä uutisia! :hug:
 
hoppiksen ultrakuulumisia tulin katsomaan, toivottavasti kaikki on hyvin! mörkötykselle myös minulta suuren suuret pahoittelut ja iso iso :hug:. toivotaan että syksyn hoito tuo pysyvän tuloksen. fiialle ja kn:lle onnittelut ja tervetulotoivotukset! olitko fiia jo saanut veritestin tulokset??? oliko se neela ja AdAstra joilla oli koiria? Meillä on kohta 11-vuotias noutajarouva ja 2-vuotias rotikka-nuorukainen. mun liikunta on lähinnä koirien ulkoiluttamista ja sitten työmatkapyöräilyä. matka on kyllä 8 km joten kyllä siitä ihan kunnon liikuntamäärä tulee päivälle. ja sauvakävelyä kanssa harrastan ja sitten alan vesijuoksemaan kun mökillä vesi on yli 20 astetta.... isla: täällä on myös dementiaa havaittavissa, onneks en oo nyt töissä koska ehdin jo mokailla vaikka mitä siellä.... uttiselle loistavaa turkin reissua!
ON: melko järkkyä pahaa oloa edelleen ja suunnaton väsymys. voisin nukkua koko ajan ja teenkin sitä nyt kun olen vielä saikulla. tissit kasvaa ja on toudella kipeet. iltaturvotus megalomaanista.
 
Viimeksi muokattu:
Hei ystävät ja kiitos tsempityksistä ja välittämisestä :heart:. Meidän kaksoset voivat oikein hyvin =), huh! Ne eivät jaa istukkaa, joten tällainen kaksosraskaus kuulemma menee todennäköisesti hyvin. Ja iloinen saa jo kuulemma olla, kaikki näyttää niin hyvältä. Vuodosta kyseltiin ja ultrassa näkyi, että kohdun limakalvo on tosi turvonnut ( kuten on normaaliakin) ja siksi voi vuotoa tulla. Lääkäri sanoi, että vuodot voi olla tosi runsaitakin, kun kohdun limakalvo näyttää tuolta, muttei siitä ole mitään vaaraa alkioille.

Laskettu aikakin laskettiin uudelleen. Meille sanottiin, että oikea LA hedelmöityspäivästä olisi 12.2., mutta koska kyseessä on kaksoset niin laskettu aika kannattaa laskea 38 viikkoon eli saisimme vauvat kotiin jo n. 30. tammikuuta.

Nyt vaan toivotaan, että kaikki jatkuu hyvin. Toivon teille kaikille hyvää oloa ja onnellista odotusta. Torstaiaamuna suuntaamme kohti Sloveniaa eli huomenna viimeinen työpäivä 3,5 viikkoon!!! :D
 
Heippa pitkästä aikaa!!

ensin:
Onnittelut uusille jäsenille :flower:teitä on tänne jokunen tullut poissa ollessani ja iso hali huonoja uutisia saaneille:hug:

En ole ehtinyt täällä juurikaan käydä kun meille muutti uusi perheenjäsen. tuossa mun vieressä tuhisee pieni husky tyttönen=) Täytyy sanoa että on ollut todella tehokasta terapiaa, en ole enää ehtinyt ollenkaan murehtia näitä masuasioita ja kaikki on silti edennyt hyvin.
Mulle vois päivittää uuden LA 5.1
Eka äippäpoli siis takana, niskaturvotus ok ja kaikki näytti olevan kunnossa. laskettua aikaa hieman aikaistettiin. uskomatonta että nyt on jo 12+5 en ikinä uskonu että näin pitkälle päästäis. kaikki on siis edennyt hyvin, vuodot loppui ja mulla ei oo enää pariin viikkoon ollu mitään oireita. Välillä mietityttää että onko siellä edes ketään mutta aina on sydänäänet kuitenkin kuuluneet. Aika helpolla olen siis kai päässyt kun en ole mitään pahoinvointia missään vaiheessa kokenut ainut mitä oli niin väsymys ja rintojen aristus.

Tsemppiä kaikille! nyt alkoi mulla loma ja meinaan nauttia jouten olosta, enkä tee mitään!=)
 
voi fiia: olen tosi pahoillani, kauhea isku. voimia sulle :hug:.

******************************************

hoppikselle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja loistavaa slovenian matkaa! hanskiksella kaikki hyvin ja oletkin pidemmällä kuin luulit, siistiä =)
 
Fiia, voi ei! Olen tosi pahoillani! Kovasti voimia sinulle! :hug:

******

Hanskis, onnea hyvistä ultrakuulumisista sekä karvaisesta perheenjäsenestä! =)

Hoppikselle myös onnittelut, että kaikki oli ultrassa hienosti ja hyvää reissua! =) Mietit kylpylään menoa - kyllä on mun nähdäkseni ihan sallittua ja turvallista. Jossain ulkomailla (Aasiassa muistaakseni) ei suositella lämpimiä kylpyjä ja saunaan meneminen on niiden mukaan hirveän vaarallista... Uskotaan mielummin suomalaisia ohjeistuksia! ;)

Toiviksellakin on kivoja hauvakavereita kotona! :wave: Ne on kyllä terapeuttisia seuralaisia. Toivottavasti huono olosi alkais helpottaa pian!

Cava, voi kun loppuisi tuhruttelut ettei tarvis turhaan hermoilla.

AdAstra, olen jostain toisesta ketjusta lukenut että ihmiset veikkailee sykkeiden mukaan kumpi olis tulossa, mutta ei siitä tietääkseni mitään tieteellistä näyttöä ole. Enemmän kai sellaista "leikkiä", niinkun oireitten ja vatsan muodon mukaan arvailu.

Postimestari, mulle sanottiin että liikuntaa saa omien tuntemusten mukaan harrastaa niin paljon kuin haluaa. Ainoastaan jotkut vaarallisemmat lajit kannattaa jättää väliin, esim. ratsastus kun siinä on riski pudota kuitenkin. Minä olen käynyt vesijumpassa heti positiivisen tuloksen jälkeen. Nyt kesällä ei tuota jumppaa ole, joten koiran kanssa lenkkeilyyn on jäänyt ja olenkohan kerran saanut aikaiseksi mennä puistojumppaan. Pitäis varmaan tsempata... :ashamed:

On: Täällä kaikki hyvin, ainoastaan väsymys on valtaisa! Eilen kävi päiväkäynnillä kaverin luona Tampereella (tuli yhteensä reilu 3h ajoa) ja kun pääsin illalla kotiin, kaaduin suoraan sänkyyn. Anopilla on muuten hirveä kriisi, kun se kertoi vahingossa sisaruksilleen meidän raskaudesta, vaikka me oltiin sanottu että halutaan itse kertoa kaikille, kun se on varmaan kuulijastakin kivempi kuulla suoraan asianomaisilta. Se soitti ja pahoitteli sitä niin moneen kertaan että piti jo komentaa rauhoittumaan ja sanoa että tää ei niin vakavaa ole eikä puida tätä nyt yhtään enempää. Taitaa olla mamma sekaisin kun eka lapsenlapsi tulossa...


Neela 14+0
 
Voi fiia, kumpa olisi sanoja jotka edes vähän lohduttaisivat. Olen pahoillani :hug:

**********************************************************************

Neela, meilläkin miehen pikkuveli on sellanen pirun hölösuu ettei sitten pystynyt pitämään lupaustaan pitää salaisuuttamme. Oli ehtinyt ennen meitä kertomaan tulevalle isoisälle. No, se on sellanen kummajainen muutenkin että olis pitänyt olla fiksu ja odottaa ennen kuin kerromme...Ei se peijooni edes ymmärrä ettei ole hänen asiansa meidän uutisesta kertoa...v''''u. Onneks tuleva vaari otti asian innostuneena vastaan. Mutta onhan se nyt NOLOO!! No ei voi midist...:ashamed:

ON: maanantaista jatkunut vatsan arkuus veti kyllä naisen niin uskon, toivon ja epäuskon rajamaille että aamulla loppui pinna ja soitin neuvolaan. Pääsin kokeilemaan sydänäänten kuulumista...siellähän se parin minuutin etsimisen jälkeen jumpsutti (10+1)! Voi kuinka iso kyynel pääsi! Ei ne meitin neuvolatädin vehkeet olleetkaan kai niin kivikaudelta kuin oletin (tyyliin metallitorvi...) :rolleyes:

...on tää vaan niin uskomatonta piinaa...huomenna olis paluu työpaikalle. Toisaalta nyt voi rauhallisin mielin sinne mennä kun on saanut pikku Kekestä varmuuden...päiväks tai pariks.
Mies jo vähän suutahti kun en yhtään osaa relaa...Koskahan sitä uskaltas...?

Mollis ja Keijo 10+1

ps. tunsin kyllä itseni muiden nuorten isomasuäitien keskellä neuvolassa ihan kärpäseksi katossa...mä kyllä näytän siltä että olisin jossain viikolla 15+ :cool: (siellä siitä ei ollut haittaa...)
 
Viimeksi muokattu:
Fiialle :hug: huonoista uutisista. Ja Hoppikselle ja Mollamaijalle onnittelut hyvista uutisista!
Joo, kylla ma tiedankin etta liikuntaa saa harrastaa ja mita liikuntaa saa harrastaa, en meinannut yrittaa mun jalkakyykkyenkkoja parannella, ihan vaan semmoista sopivan raskasta ilman mitaan kauheeta huhkimista. Toissa olen yrittanyt jo vaivihkaa valtella niiden raskaimpien potilaiden siirtoja yksin, luulevat mua varmaan ihan lusmuksi sen takia.. :saint:
AdAstra: olen samanlainen, koirat kiinnostaa enemman kuin toisten muksut, vaikken kylla mitenkaan lastenvihaaja olekaan, mutta koirat on jotenkin niin vekkuleita otuksia. Mutta taytyy kai tassa pikkuhiljaa alkaa innostua niista muksuistakin, etta kaverit sitten jaksavat vastavuoroisesti kuunnella mun jaarituksia. :D
Huomasin, etta maaliskuun ryhma oli jo laitettu pystyyn, tassahan tuntee itsensa jo varsin raskaanolevaksi! Aika vaan matelee sita ensi viikon ultraa odotellessa..
 
Ovatko muut kokeneet jo raivokohtauksia? Etenkin nälkäisenä? Nyt ne alkoivat ainakin minulla. Sain kohtauksen miehelleni ja suuttuneena ajoin ravintolaan syömään. Yksin. Meinasin ottaa jälkkäriäkin mutta jätin kuitenkin väliin sillä pakkasessa kotona odotti suklaatuutteja :p. Mässäilin alku- ja pääruokani edelleen nokka pystyssä vihaisena ja palasin mykkänä kotiin. Nälkäinen mieheni alkoi grillata itselleen (tietämättä minun ravintolareissustani) vanhoja makkaroita. Itse luin kirjaa varjossa terassilla masu pystyssä, -ihan kirjaimellisesti. Kaasu loppui ja makkarat jäivät kylmiksi. Kjäh kjäh :kieh:, hykertelin...edelleen masu pystyssä. Sitten tuli sääli ja melkein itku. Kyllä on elämä yhtä vuoristorataa...:O

ps. luen juuri kirjaa Vauvatarinoita (Jakke Holvas). Suosittelen! Ihana humoristinen isän päiväkirja odotuksesta =) postimestari, olen huomannut saman että helmi- ja maalisodottajia on jo pinoutumassa hyvää vauhtia. Tuntuu niin mahtavalta kuulua tammikuisiin. Ollaan kuin vanhoja tekijöitä ;)
 
Viimeksi muokattu:
Sori häiriköin vielä kerran eli ihan vinkkinä kotikuuntelijoille että neuvolatätsky neuvoi että pienillä viikoilla ääniä metsästettäessä kannattaa pitää jalat esim sängynlaidalta polvitaipeista alas niin että selkä kaartuu ylöspäin ja pissaa tulis olla rakossa niin kohtu nousee.

Minä kuulin juuri tällä taktiikalla ihan häpyluun yläreunan päältä sydänäänet (n. 148x/min)! Ekaa kertaa rupulla AngelSoundsillani. Tai ei se kai niin rupu enää olekaan :whistle:

Voi helekutti mun ravintolareissustani on vasta tunti ja mulla kurnii taas vatsa. Kääk.
 
Viimeksi muokattu:
fiia olen niin pahoillani :hug:

Kiva, että joukossa on koiraihmisiä! Hanskikselle ihanaa pennuntuoksuista elämää! Ja postimestari ei minullakaan lapsia vastaan mitään ole, lähinnä niitä vanhempia on välillä vaikea sietää.

Neela eihän sillä tieteellistä perustetta olekaan, ihan vitsillä heitin. Tänään sykkeet kävi jopa 170, mitäköhän siitä voi päätellä?:D Vauva panikoi, kun tökitään? Niin meidän doppleri saapui tänään Hong Kongista, tuli puolet halvemmaksi kuin ostamalla Suomesta.

Mollis en ole raivokohtauksia varsinaisesti saanut, mutta se on totta, että kun nälkä tulee, niin ruokaa pitää saada heti eikä tunnin päästä. Samoin muut asiat, kuten väsymys ja vessahätä, vaatii reagoimista heti.

ON: Ne mun vatsakivut paljastui nyt sitten supistuksiksi. Enpä aikaisemmin tiennyt miltä supistukset tuntuu. Soitin neuvolaan ja olin tänään pissa-ja valkovuotokokeessa. Huomenna pitäis saada vastauksia. Mies oli kyllä sitä mieltä, että pitäisi yrittää saada aikaa meidän lapsettomuuslääkärille eikä luottaa neuvolan n. 25-vuotiaaseen vastavalmistuneeseen lääkäriin. Pientä hysteriaa siis ilmassa, mies jo mietti, että uskaltaako lähteä aamulla töihin ja jättää mut tänne panikoimaan. Voihan ne supistukset olla vain ns. harjoitussupistuksia, mutta pirun inhottavilta ne tuntuvat. No, huomenna olen viisaampi.
 

Yhteistyössä