2011 kevään ja kesän lapsettomuushoidoista plussanneet

Vielä olen positiivisin mielin, olen lukenut palstoilta paljon siitä että monet ovat pelästyneet turhaan kun viikkonäyttö näyttänyt liian vähäisiä viikkoja. Jospa se mun hCG vaan olis sen verta matalaliitoinen että tuo testi ei näytä oikein. Toivottavasti en tipahda korkeelta ja kovaa mutta on se nyt saakutti jos taas menee pepuilleen. Uskon vielä olevani raskaana vahvasti:D

Mörkötys+piina-aave 5+
 
Hyvä juttu Mörkötys, että sait lähetteen! Pidän sinulle hurrrrjasti peukkuja!
Ihmetyttää miten olet saanut tuollaista kohtelua Päksistä, minusta tuntui koko hoitojen ajan että kohdeltiin kuin kukkaa kämmenellä... Mutta meitä on moneen junaan...

Tsemppiä!!!
 
En meinaa pysyä nahoissani sillä uskon että dopplerini saapuu tänään!! :p

Onko muille tullut vielä outouksia ja pieniä himoja? Pelästyin yöllä kun valvoin keskellä parasta uniaikaa suurten ajatusten äärellä 3h. Nenääni kantautui ihana kaurapuuron (kyllä!) tuoksu. Voisilmällä. En ole sietänyt lapsenakaan moista höttöä ja se on aina tullut paluupostissa takaisin. Onneksi olin nukahtanut uudelleen ajatusteni ääreen, sillä muuten olisin varmaan pian keitellyt puuroa. Hui miten pelottava puurofiilis.

Hmm...miksköhän tänään on ollut lieviä menkka-aaltoja?!? Voisko johtua jalkaan tungetuista ratakireistä sukkahousuista?! :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
Heippa taas! Täällä kirjoitellaan, niin aktiivisesti, että tällainen laiskemman puoleinen palstailija saa tehdä töitä hiki hatussa pysyäkseen mukana jutuissa :D Hieno homma, että on aktiivista keskustelua!

Ihan ekaksi Kaarneelle suuren suuret pahoittelut ja voimia! :'( :hug: Tuntuu todella pahalta, että teille kävi noin. Toivon kovasti, että tutkimuksissa löytyisi jotain, mitä voitaisiin hoitaa ja estää tuon epäonnen jatkuminen. Voimia ja toivottavasti kesään löytyy kuitenkin jotain iloa murheen keskelle!

Engelille tsempit pahoinvointiin! Ei kyllä kuulosta kovin kivalle… Olen ymmärtänyt, että kaksosten odottajat saavat usein tuplamäärän myös tuosta ”ilosta” : / Tosi hyvä, että lääkäri on ymmärtäväinen ja antaa reilusti sairaslomaa. Ihanaa, että molemmilla pikkuisilla oli ultrassa asiat hyvin ja voit jatkaa odottamista siltä osin seesteisenä :)

Uttiselle myös voimia pahoinvoinnin kanssa taisteluun. Toivottavasti helpottaa viimeistään lomamatkaan mennessä. Tosi kiva, että teillä saa noin monta ultraa! Ja onnittelut masusta :)

Toiviksella
myös pahoinvointia, höh :( Saa itse olla kiitollinen, kun tältä on säästynyt… Tosi ihanaa, että teilläkin ultrassa hyvä meininki! Tuosta keskenmenoriskistä myös minulle sanottiin ekassa ultrassa (taisi olla viikko 8), että kun tuossa kohtaa on nähty ultrassa normaalisti kehittynyt alkio ja sydämen syke, niin joidenkin tutkimusten mukaan riski olisi jotain puolen prosentin luokkaa!! Se vk 12 / 13 perustuu ymmärtääkseni siihen, että siihen mennessä useimmat tuulimunat jne. ”paljastuvat” itsekseen, jollei ultrassa ole tilannetta tarkistettu. Eli ultralla voi tavallaan tuota riskiaikaa lyhentää. Stressaamista ei ole helppo lopettaa, mutta eiköhän se vähene pikku hiljaa…

Plastex – hyvä, että olet päättänyt hylätä stressin! Minäkin huomaan, että vähitellen alan uskoa enemmän tähän raskauteen ja pelot vähenevät. En toki vielä ole niin pitkällä, että lähtisin vaunumalleja katselemaan tai muuta yhtä uhkarohkeaa :D

Neela – hienoa, että seuloista ei löytynyt mitään huolestuttavaa! Ja tosi ihanaa, kun vatsa alkaa näkyä. Itse ainakin tykkään kovasti tästä muuttuvasta ulkomuodosta, on tätä sen verran pitkään odotettu :)

Joko olet Mollis päässyt doppleria testaamaan?? Tuo epätoivon ja toivon vaihtelu taitaa kuulua tähän tilaan… Vähän rasittavaa, mutta toisaalta pitää kai yrittää ottaa niistä hyvistä hetkistä kaikki irti :) Tuttu tunne tuo neuvolakäyntisi, siis että mitäs ihmettä minä täällä kaikkien odottajien ja vauvojen keskellä teen :D Mutta usko vaan, olet nyt ihan ydinasiakaskuntaa! Harmi jos käynti oli vähän mitäänsanomaton, mutta eiköhän ne fyysisen terveyden kannalta tärkeimmät tule silti hoidettua. Meillä onneksi tosi ihana ”täti” (itseä selvästi nuorempi tyttö :p ), joka kyselee kyllä kuulumisia ja fiiliksiäkin. Minulla ei ole ollut kummempia himoja, mitä nyt alkuviikkojen lievään öklötykseen söin normaalia enemmän porkkanoita, ruisnäkkäriä ja mahdollisimman happamia tuoremehuja. Ei kun puuroa syömään, se tekee hyvää vaan :D Ja jotain menkkatuntemuksia on minullakin välillä, eli tuskin mitään sen kummempaa. Sukkikset alkoi täälläkin puristaa ikävästi jo aika nopsaan – käypä reilusti ostamassa mammamallia, jos meinaa ahdistaa!

Postimestarille tervetuloa! Sinnikkäästi olet sinäkin saanut IVF:iä läpikäydä ja ihan mahtavaa, että nyt on sitten tullut plussa!! Jännää varmasti nähdä ultrassa, että liitytkö Engelin kaksoskerhoon vai pidätkö seuraa meidän yhden odottajien joukkueessa… Koska on ultra?

Samoin Hoppikselle tervetuloa! Olen lueskellut tuota 35+ ketjua, vaikken aktivoitunutkaan kirjoittamaan, joten olet sieltä ”tuttu”. Hieno juttu, että HCG oli kohdallaan ja toivon KOVASTI että tämän päivän varhaisultra on tuonut hyviä uutisia lisää…! Kovien koettelemusten jälkeen olisi ihanaa, jos teilläkin voisi lähteä raskaus hyvissä merkeissä liikkeelle. Ymmärrän hyvin, että kaipailet oireita…mutta onneksi se ei ole kovin tieteellinen mittari, vaan on tosi yksilöllistä! Raskaustestit taitavat olla kuitenkin aika paljon luotettavampi tiedon lähde :)

Ja vielä Isla – tervetuloa ja mukavaa, kun porukka kasvaa! Tervetuloa erityisesti keuloille lasketun ajan suhteen, kiva saada muitakin tämän vuoden puolelle tähtääviä :) Luulisi, että lapsettomuusklinikan hoitaja ymmärtäisi tällä taustalla tarpeen käydä kurkkimassa vauvaa vähän tiheämmin :D Joko sinulla on vatsa kasvanut? Minulla tulee 16vk täyteen ylihuomenna ja tuntuu, että nyt viikossakin on tullut aika paljon lisää muhkeutta muotoihin… Vau-kirjasta katselin, että tässä kohdassa vatsassa tapahtuu kovasti kasvua ja viikossa tulee babylle 4cm (!!) lisää pituutta, joten ei ihme, jos jotain näkyy ulospäinkin.

AdAstra – teillä siis pari neuvolaa ultrien välissä…! Helsingissä periaatteessa nolla (ainakin meidän neuvolassa), mutta sain siis itselleni ruinattua ekstrakäynnin. Kyllä on erilaiset käytännöt tai siis rahat ohjataan eri kaupungeissa eri kohteisiin ;) Meillä on rakenneultra heinäkuun lopussa, aika jännää sitten taas nähdä, miten paljon baby on kasvanut ja kehittynyt!

Mörkötys – voi arhg noita HCG-arvoja :kieh: Ne viitearvot on kyllä aika laajoja tuossa alussa eli varmaan tilanne ihan ok, jos hoitajakin oli luottavainen. Toivottavasti saat nopeasti uuden mittauksen, niin ei tarvitse stressata!! Tuota mainitsemaasi repäisykipua oli minullakin alkupuolella, kuulunee ilmeisesti kohdun kasvuun eli hyvä merkki :)

Tarantella – meillä (Helsingissä) on myös rakenneultra viikon 21 tienoilla ja lääkäriultra samoin joskus reilusti viikon 20 jälkeen. Kuten tuossa aiemmin kirjoittelinkin, niin kovasti on eroja paikkakunnittain näissä käytännöissä! Kyllä varmasti selviät sokerirasituksesta, kun olet jo hoitojakin piikkeineen (oletan?) käynyt läpi! Vaikka kukas niistä piikeistä nyt kamalasti tykkäisi. Kuljin viikonloppuna sen apteekin ohi, josta kävin useimmin lääkkeitä hakemassa ja kyllä tuli jotenkin niin onnellinen ja kiitollinen olo, ettei tarvitse mennä sinne enää reseptien kanssa hakemaan pinokaupalla ampulleja…

Hoh, tulipa tekstiä, jaksoikohan kukaan lukea :D Täytyy selvästi kirjoittaa useammin, ettei tule tällaisia maratonviestejä. Omia kuulumisia tuli vähän tuossa edelläkin, mutta tosiaan viime perjantaina käytiin neuvolassa, mitattiin hemoglobiini (noussut taas tasolle 137 eli tosi hyvä) ja kuunneltiin ekaa kertaa sydänäänet. Oli ihanaa kuunnella sitä vähän junan kuuloista jumputusta :) Tuli taas luottavaisempi olo ja mahan kasvu lisää sitä, voi ihanuus!! Olen ostanut nyt vähän lisää äitiysvaatteita, kun monet normaalipuserot alkavat näyttää aika hassuille. Niihin saisi kyllä rahaa menemään aika paljon, kun niin iso osa normaalista vaatevarastosta ei ole enää istuvuudeltaan ihan optimaalista, mutta täytyy yrittää vähän rajoittaa, kun aika lyhyestä ajanjaksosta on kyse kuitenkin. Vaikka onhan tässä vielä melkein puoli vuotta aikaa…

DQ 15+5
 
DancingQueen, ihanaa kun kirjoitit meille kaikille! =) Ja hienoa että kaikki on hyvin ja raskaus tulee koko ajan konkreettisemmaksi!

Mörkötys, tosi hyvä, että pääset piinasta! Hienoa, että saivat verikokeen järjestettyä. Toivon todella, että kaikki on hienosti.

Mollis, siitä vaan omia sydänääniä kuuntelemaan :p (vai miten se Toivis menikään???)

Meillä näkyi ultrassa kaksi pientä elämänalkua, molemmat omissa pusseissaan. Olivat vasta n. 3mm suuria, joten tarkemmin ei nähnyt. Ymmärtääkseni tarkoitus oli varmistaa kohdun sisäinen raskaus, mutta sen verran pystyi lääkäri toteamaan, että molemmissa näkyy liikettä (olisikohan ollut sydän, ei kai ne muuten liiku?) pussit (vai kohtu vai istukat?) on oikean kokoisia ja näyttää niin hyvälta kun vain voi! Itsekin näin liikkeet!!! Mieheni oli vähän shokissa kahdesta elämänalusta, joten koitan nyt pitää huolta hänestä :D

Seuraava ultra meillä on viikon päästä! Toivottavasti kaikki on hyvin silloinkin. Raskausoireisiin liittyen lääkäri osasi luvata, että ne tulevat sitten... Engeli, olet varmaan keskustellut lääkärin kanssa kaksoisraskaudesta ja ennenaikaisesta synnytyksestä? Meille lääkäri sanoi, että suurin osa onnistuu kuitenkin pysymään matkassa 30 rv:n yli, mutta monet joutuvat jäämään sairaslomalle jo viikolla 28 (vai oliko se 24?). Apua! Olipa hyvä, että tuli juuri kuukausi sitten ostettua uusi kallis asunto ja vielä liian pieni :kieh:

Kiitos teille kaikille tsemppauksesta! Se selvästi auttoi. Meillä on nyt suljettu pois sekä kohdunulkoisen että tuulimunan mahdollisuus :) Ihanaa, että te olette täällä!

T. Hoppis ja 2 elämänalkua (6+1)
 
Viimeksi muokattu:
Dancing Queen: kylla on aika ihme fiilis, kun VIHDOIN hoito onnistui, vielakaan en tahdo uskoa todeksi! kahden viikon paasta on eka ultra. Janskattaa, etta liitynko Hoppiksen ja Engelin kanssa saman klubiin :wave:

Muuten tassa ei kummempia ole tapahtunutkaan. Turvottaa ja ei oikein saa nukuttua. Alkaa olla vahan tuskaista kayda toissa kun ihan saa nakit silmilla menna. Viela kun muutaman viikon jaksais kesalomaan |O

Tuleepas tata juttua nyt ihan solkenaan, alkaa vasymys nakya jo ajatuksen juoksussakin.. taidan ottaa pikku torkut ennen kun meen younille.

Postimestari ja kummitus tai kaksi rv 5+
 
Postimestari: Unihiekkaa sinne! Se vie kyllä niin voimat jos ei saa nukuttua. Mistäpäin maailmaa muuten kirjoittelet? Pakko uteliaana kysyä. :ashamed:

Hoppis: Ihanat ultrakuulumiset! Onnea pikkuisille ja äidille! :)

Dancing Queen: Kiva kun kirjoitit pitkän viestin, oli mukava lukea! =) Olen miettinyt ihan samaa miten on eri käytännöt kunnissa. Meillä (siis olen myös Helsingistä) on rakenneultra Kätilöopistolla 20+0 ja olikohan neuvola pari-kolme viikkoa ennen sitä. On jotenkin hassu olo kun nyt ei olekaan mitään; varhaisultra, eka neuvola ja nt-ultra oli kuitenkin niin lähekkäin.

Mollis: Mulla on ollut ihan sama intohimo! Reilun viikon keitin kaurapuuroa joka aamu ja joskus vielä illallakin. :p Ja nimenomaan voisilmän kanssa. En ole moneen vuoteen syönyt sitä, nyt oli vaan ihan "pakko" saada. Nyt on himo talttunut, katsotaan mitä seuraavaksi tulee... :rolleyes:

Mörkötys: Hyvä että sait lähetteen! Täällä on peukut pystyssä että tulos olisi toivottu! =) Tuo on kyllä kurjaa että olet saanut sairaalasta ikävää kohtelua. Ihme juttu jos ei ole samat säännöt kaikilla lääkäreillä ja hoitajilla. Meillä oli Naistenklinikalla (jossa oltiin hoidoissa) monta tosi kivaa lääkäriä ja hoitajaa mutta yksi niin hapan lääkäri että tuntui kun olis kiilteetkin lähteneet hampaista kun sen luona joutui käymään. :kieh:

Engeli: Lepäilyä ja paranevaa vointia sinulle! :flower: Mulla oli pahoinvointi pahimmillaan viikoilla 6-8, silloin se oli ihan päivittäistä. Sen jälkeen on ollut vain satunnaisia tuntemuksia. Toivottavasti sullakin helpottaa pian!

Uttinen: Ihanaa että masu on alkanut tuntumaan! =) Toivottavasti pahoinvointi lakkaa pian ja pääset nauttimaan lomasta!

Toivis: Ihana lausunto Brunolta! Toivottavasti saat olla nyt rauhallisin mielin! =) Tuo Bruno alkaa tuntua jo "vanhalta tutulta" kun olet hänestä kirjoittanut. ;)

On: Väsyttää, mutta ei onneksi haittaa kun on loma. Mulla on tullut sellainen päivärytmi että menen koiran kanssa lenkille aamulla kun mies lähtee töihin, sit syödään - sekä minä että koira - ja luen Hesarin. Ja sitten vähäksi aikaa takaisin nukkumaan! :p On kyllä luksusta kun ei ole mihinkään kiire.
 
Täällä yksi stalkkeri ilmoittautuisi mukaan porukkaan :D
eli
07.02.2012.........Cava.................esikoinen.............30+............

Olen käynyt monta kertaa lukemassa tätä pinoa ja jännännyt vaiheitanne taustalta. Kaarnen kohtalo tuntuu tosi pahalta, sillä juuri menetystähän me kaikki tässä eniten pelätään. Halauksia ja jaksamista eteenpäin kaikesta huolimatta. :hug:

Kun nyt ainakin tänään olen varhaisultran perusteella todistetusti raskaana, päätin uskaltautua tänne. Soitin myös neuvolaan, vinha kokemus. Siis minäkö muka varaamassa aikaa neuvolaan...? :confused: Tänään on viikkoja kasassa 7+1 ja kaverin sydän on nähty ultrassa jo kahteen otteeseen. Alkunsa tämä ihme sai lahjamunasoluhoidon toisesta passista. Laskettu aikaa osuu näköjään kaksosodottajien eli engelin ja Hoppiksen väliin. Kovasti onnea teille molemmille sykkeistä! :heart:

Plastex, moikka! :wave:

Sen verran kauan olen palstalla roikkunut, että Toiviksen muistan hyvin tuolta toiselta puolelta. Ihanaa että olet saanut Brunolta hyviä uutisia ja kaikki on pienellä ihmisenalulla hyvin!

Joko Mollis olet testannut upouutta doppleriasi? Kävin Raskauskeijun sivuilta kurkkaamassa, millaisista härveleistä oikein on kyse. Mies innostui heti, kun äkkäsi jutun juonen:
"Ehdoton hankinta odottavalle äidille, josta koko perhe voi nauttia!"
Miten niin muka rouva ollut hermona...?! Oireita on tosiaan vain vähän, ja välillä nekin vähät katoavat kokonaan. Eli kyllä tästä on seesteisyys kaukana...

Mörkötykselle toivon hyvää verikoelukemaa! Varsinaista piinaa on kyllä ollut sullakin odotuksen alku.
 
LA..................nimimerkki..........monesko lapsi......ikä........SS

29.11.2011.......isla79....................esikoinen..............31.......SaKS
08.12.2011.......Dancing Queen.........esikoinen..............35......NKL
10.12.2011.......Millis-81..................toinen................30.............
22.12.2011.......AdAstra.................esikoinen..............31.......TYKS
23.12.2011.......mapunen................toinen..................40...........
25.12.2011.......Plastex..................esikoinen..............33.......SeKS
26.12.2011.......Tarantella-83...........esikoinen..............28......KSKS
28.12.2011.......Neela Naranja..........esikoinen..............31.......KOS
28.12.2011.......Tevu.....................toinen..................37.............
08.01.2012.......Hanskis..................esikoinen..............31............
19.01.2012.......toivorikas-72............esikoinen..............39......NKL
22.01.2012.......syystoive................kolmas.................30............
23.01.2012.......Uttinen...................kolmas.................36.......PHKS
24.01.2012.......mollamaija-82...........esikoinen..............28......KHKS
25.01.2012.......engeli.....................esikoinen.............36.......TAYS
07.02.2012.......cava......................esikoinen.............30+........
13.02.2012.......Hoppis-73................esikoinen.............38..........
21.02.2012.......Mörkötys................esikoinen..............28............
21.02.2012.......postimestari............esikoinen..............33...........
 
moi cava :wave: ja kovasti tervetuloa! olen myös käynyt joskus lukemassa sitä lahjamunasoluketjua koska itellekin olis voinut tulla kyseeseen. mahtavaa että teitäkin on onnistanut ja syke nähty :heart:! mollis, oleksää ny kuunnellut jo niitä ääniä?? mulla ei edelleenkään kuulu kuin se oma syke, se tunkee joka paikasta ja ei oikein voi erehtyä luulemaan sikiön sykkeeksi kun tahti on jotain alle 60 : /. Aion kuitenkin yrittää sitkeästi :p. hoppiksella mahtavia ultrakuulumisia, jei! Kaksoset oikein, ihanaa! ja engeli, hyvä että lepäät, pikkuinen on nyt kaikkein tärkein, ei mikään työ voi siihen kaatua jos jää vähäksi aikaa kotiin. Ite kävin tänään taas lekurilla ja olen sitten ensi viikon loppuun saikulla ja pidän itsestäni ja öttiksestä hyvää huolta. neela :wave:, sulla kuulostaa ihanalle lomalle! otapa rennosti! DQ:lta ihanan pitkä viesti ja makeeta kun ostelet jo mammavaatteita ja silleen (lievästi kade olen). Miten uttiksen olot???? jäitkö kotiin kanssa? mörkötykselle toivon kovasti hyvää tulosta huomiselle, kaikki ulokkeet on pystyssä =) kaikille muillekin kovasti terkkuja ja hyviä oloja ja silleen!

toivis jä öttis 9+6 (eli huomenna öttiksestä tulee virallisesti sikiö :heart:)
 
Tervetuloa Cava! Meillähän ei ole lasketussa ajassa väliä juuri lainkaan, 6 päivää. Mäkin soitin tänään neuvolaan ja halusivat ehdottomasti että tulemme käymään ennen lomamme alkua eli ensi keskiviikkona. Meillä se toinen ultra on kanssa 7+1 eli ens tiistaina. Siis paljon vauvajuttuja ja sitten lomalle keskiviikosta. Onnea hyvin alkaneesta raskaudesta sinulle :heart:

Mörkötys, täällä kaikki raajat pystyssä toivoen sinulle korkeaa hcg-arvoa veritestissä! Koita jaksaa odottaa huomiseen =). Oletko testaillut kotona?

Mollis ja Toivis, kertokaa sitten miten sen dobblerin kanssa eläminen sujuu? En tiedä kestäisikö omat hermot ( vaikka onko se sitten parempi ilman, kun pitää joka toinen päivä juosta jossain tarkastamassa, että kaikki on hyvin) ;)

Toivis, hyvä, että olet saikulla. Alkaako sinulla lomat heti siihen perään?
 
Cava, teretulemast! olenkin odotellut, jotta koska uskallat siirtyä! :D onnea sykkeestä!

mieli on ollut hyvä ja levollinen jo viikon. kunnes..... hain eilen dopplerin postista ja kokeilin tänään. oma syke siellä kuului, mutta ei tsuk-tsuk-tsuk-junasykettä. pitäisi jo ilmeisesti kuulua.... viikkoja 13+3. ostin kyllä kaikista halvimman version raskauskeijusta, joten jos ei kovin herkkä laite? neuvola olisi maanantaina...tulee pitkä juhannus jos en tee jotain huomenna asian eteen. uudelleen en taida uskaltaa kokeilla kuunnella.
 
Sain tänään vastauksen verikokeesta: tulos positiivinen. Nojoo! kyllähän mä sen tiesin. Hoitaja oli laittanu lähetteen väärin, arvoa ei ollut minkäänlaista:kieh: Tämä hoitaja joka tänään oli luurin päässä, meidän alueen terkka, oli sitä mieltä että mitään uusinta arvon mittausta ei tarvita. :headwall: Ihmetteli miksi mut oli siihen laitettu... Ei kuulemma kuulu käytäntöön sellasia ottaa ja hoitojen jälkeen pitäs olla samassa asemassa kun muutkin eli odottaa ekaan ultraan.Ei ottanut kantaa siihen miksi viikkonäyttöinen näyttää edelleen 1-2, sanoi vain et ovat niin yksilöllisiä nuo arvot... Että näin. Tässä pikaiset kuulumiset, nyt reissun päällä niin harvakseltaan pääsen netin ääreen rauhassa. Tsemppiä muille! Minä koitan tyyntyä epätietoisuuteeni ja rauhoittua sillä hoitajan sanomalla että nuo arvot tosiaan ovat niin yksilöllisiä. Vaikka hullulta tuntuu et tänäänkin vielä viikkonäyttö oli sen sama 1-2.

Mörkötys + piina-aave rv5+1
 
Hyvä Mörkötys, kävi just niinku pitikin. Nyt sit vaan jännäät meidän muiden lailla, että miten tässä kaikessa oikein käy. Hyvin käy, uskotaan niin.

Ihanaa Hoppis kun tulet mulle seuraksi. Kaksosraskaus alkaa tässä vaiheessa jo vähän pelottaakin, kun alkaa onnenhuumasta selvitä ja tajuta, mitä kaikkea se voi merkitäkään. Mutta en mä tätä silti pois vaihtaisi. Näin on tarkoitettu ja tällä mennään ja ollaan kiitollisia.

Doppler...hmmm. Mä komppaan neuvolan tätiä. En aio itseäni kiusata. Hänellä oli kokemuksia meidän kaltaisitamme, jotka etsivät ja etsivät sykettä ja eivät löydä ja panikoituvat. Odottaminen on hermostuttavaa, mutta mulla se ei aiheuta paniikkia. Dopplerin toimimattomuus voisi ehkä aiheuttaa. Mä siis ohitan sen ostoksen. Luen silti mielelläni teidän kokemuksia, koska aina ei varmastikaan käy niin, että sykkeitä ei löytyisi. Joku löytää kyllä ja se on varmaan aika upea kokemus. Kuunnella junarataa ja rauhoittaa mieltään.

Mulla siis eka neuvola takana, laskettu aika muuttui ja on nyt 26.1.2011. Eli päivän siirtymä. Aika lailla merkityksetön juttu, kun on vaikea uskoa tämän raskauden kestävän loppuun saakka. Tai eihän sitä koskaan tiedä, mä olen aika pitkä tyttö, joten vaaveilla on hyvin tilaa kasvaa. Aika näyttää. Ultriakin on jo pari tiedossa. 12.7. neuvolan kautta yksityiselle, meillä ei neuvola itse ultraa. Ja 30.8. on TAYS:n ultraus, seuraavat sielläkin kaksosraskautta. Kuulemma lääkärin palvelutkin tulevat sieltä eikä omasta neuvolasta. Niihin ajankohtiin asti sitten odotellaan uusia kuvia katkaravuista. Saattavat silloin jo tosin näyttää ihan joltain muulta.

Hauskaa jussia kaikille, se pukkaa päälle ihan justiinsa.
 
Huomenia! Kiitos tervetulotoivotuksista, mukavaa kun meitä on niin monta samaan aikaan ihmettelemässä tätä kaikkea uutta ja ihmeellistä. =)

Mörkötys, ei voi olla totta! Sulla siis piina jatkuu, höh. : / En tiedä, millainen käytäntö missäkin päin maata on, mutta itse kävin yksityisellä lääkäriasemalla hcg-mittauksessa ilman lähetettä. Taustalla helmikuulta yksi kemiallinen, joten plussatestin jälkeen oli pakko saada jonkinlainen varmistus siitä, että kaveri on tällä kertaa napannut edes hiukan tiukemmin kiinni. Olet saanut omituisen tylyä kohtelua, ei tuollaista pitäisi tapahtua! Totta kuitenkin, että ei se viikkonäyttöinen kerro koko totuutta, kun hcg:tä erittyy virtsaan niin eri tavalla eri ihmisillä. Oman lääkärini värikäs mielipide oli, että verikoe hakkaa tikkutestit 100-0. Jaksamista epätietoisuuden kanssa. :hug: Olisin kyllä niin suonut sulle selkeän varmistuksen siitä, että kaikki on hyvin. :headwall:
 
Ny mä vasta hokasin, ettei Mörkötys saanut nousuarvoa, vaan pelkän plussatuloksen. Jotenkin luin väärin... Miten tää nyt on näin vaikeeta. Kaksi veritestiä, joilla antaa toiselle mielenrauha, miksi niin ei voida toimia. En ihan meinaa ymmärtää tätä byrokratian kankeutta tässä kohtaa. Mutta mä silti uskon, että sä olet raskaana. Ensimmäinen arvosi oli ihan normaali raskaana olevan arvo. Mutta eipä se sua lohduta, että mä uskon. Tiedän senkin. Itselle se varmuus on saatava. Voimia piinailuun kaveri.
 
Cava, kiva kun liityt ketjuumme! :wave:

Toivis, viimeksi eilen rullailin löllerömasuani dopplerilla mutta taidan olla liian paksu nainen jotta äänet kuuluisivat vielä moneen viikkoon. Oma syke tyksyttää mutta sitä ei tosiaan voi erehtyä luulemaan vauvan sykkeeksi! Onneksi taas pääsee (4:een) ultraan ens pe! Sain nt:n 12.7...´
Ja onnea sinulle: öttiksestäsi tulee tänään SIKIÖ!! :heart:

Voi Mörkötys kyllä sua nyt koetellaan!! Etkö nyt oikeesti saa klinikaltas lähetettä parempaan testiin?? Meillä täällä tuppukylässä on jopa yks yksityinen lekuriasema jonka labraan ei tartte lähetettä ja sinne voi hermoheikko tunkea itsensä :)

ON: edelleen lieviä menkkatuntemuksia eilisestä lähtien...onks nää nyt niit normi kipuja ja tökötyksiä vai pitäskö olla huolissaan?!? Ai ressaako?!? :eek: Ai että houkuttelis saikuttaa ens viikko ja ottaa ilo irti alkuraskaudesta kun voi...ja ehkä tekeytyä vähän sairaammaksi kuin on...:cool:

Ihanaa Juhannusta kaikille meille tuleville äideille :heart::heart::heart:

-Mollamaija ja Keke 9+2-
 
No voihan rähmä Mörkötykselle, inhottavaa että joudut piinaamaan mutta yritä nauttia raskaudestasi ja ajattele paljon positiivisia ajatuksia :) (tosi helppoa, tiedän... ) Minä tein ainoastaan viivatestejä ja yhden sellaisen johon tuli ne viikot, niihin oli vaan luotettava, en piikkikammoisena raahautunut veritestiin ollenkaan...

Nyt kun olen lueskellut teidän juttuja doplereista, päätin, että en hanki moista. Olen juuri niitä hermoheikkoja joka varmaan saa hirveät sätkyt jos äänet ei kuulukaan... Joudun myös jossain vaiheessa tiukempaan seurantaan aiempien raskausmyrkytysten takia, joten siinä samalla saa sitten kuunnella sydänääniäkin useammin :)

Eilen ja tänään ei ole oksu lentänyt ja olo on ollut muutenkin parempi. Pahanolon kyllä havaitsee tuolla taustalla, ja jos on vähänkin pidempi aika ilman pupellettavaa niin alkaa ällöttää. Mutta, minä pässi täällä jo mietin, että onkohan Uttiksella kaikki enää kunnossa... :headwall: Kyllä sitä osaa olla niin idiootti... Mutta toisaalta, eipähän tarvitse tänä kesänä mennä huvipuistoon kun tämä elämä ja ajatukset on yhtä vuoristorataa :LOL: Töissä olen ollut on/off, esimiehen luvalla pois olotilasta riippuen... Onneksi enää 3 päivää töitä ennen LOMAA!!

Mutta ihanan rentouttavaa ja mukavaa lomaa kaikille! Upeaa, että olette olemassa :)
 
Voi mörkötys, uskomatonta miten sua piinataan!!!! Miksi sieltä ei tullut arvoa!!!! Mä kävin silloin ilman lähetettä yksityisellä. Kunnallisen kautta veritestiin ei olisi ehkä päässytkään? Nousu on yksilöllistä ja kaikki on varmasti hyvin, mutta uskon että turhauttavaa on!

Soitin aamulla dopplerista neuvolaan. Sanoi, että kotidopplerit toimii ehkä vasta 16 viikon tienoilta. Sanoi myös, että hänellä on 20 min päästä tyhjä aika, jos haluan tulla käymään. Uskomattoman ihanaa kohtelua! No, kun kerran tarjottiin aikaa, niin minähän menen. Täti sanoi ensimmäisenä, että SULLAHAN ON JO VÄHÄN MAHAA! Mä pyörin tyytyväisenä.... Hänellä oli siellä ultra valmiiksi kytkettynä, joten katseltiin sitten sätkivää sittiäistä, kooltaan noin 7 cm päästä pyllyyn. :) Nyt laitan dopplerin kaapin nurkkaan ja palaan seesteiseen olotilaani!!!

Nyt on viimeiset 5 päivää ollut parempi olo. Enää ajoittaista kuvotusta, ei jatkuvaa. :)

Mollis
, mulla oli silloin viikoilla 8 ja 10 menkkatuntemuksia. Ei vaikutusta!! Normaalia kohdun venymistä varmasti!
 
Mollis mulla repii ja vihloo vatsaa myös. Monena yönäkin olen herännyt siihen menkkamaiseen kipuun. Neuvolassa ei oltu yhtään huolissaan, kohtu se elelee omaa elmäänsä, venyy ja vanuu ja tekee vaaveille parempaa pesää. Mutta jännä tunne se on. Varsinkin, kun usein kuulee, ettei raskaus missään tunnu. Ei sen kuulu tehdä vatsassa kipeää. Ja silti hetkittäin tekee, tulee lyhyinä aaltoina ja menee ohi. Mutta ihan normaalia kuulemma. Uskotaan viisasta neuvolan tätiä.

Voih plastex, 7 senttiä on kauhian iso jo. Ihanaa. Meikäläiset juhlii vasta millejä ;) Nyt taitaa tosin olla jo parin sentin paremmalla puolella.
 
Tervetuloa Cava minunkin puolestani :flower:. Neela Naranja, kyselit etta mista pain maailmaa kirjoittelen, no kirjoittelen Norjasta. Nyt varmaan kaikki mun kaverit, jotka kay vakoilemassa taalla tietaa kuka on kyseessa :D. No, ei se haittaa..
Olen kaynyt lukemassa myos helmikuisten palstalla, ja kylla huomaa etta me ollaan koettu yksi jos toinenkin pettymys matkan varrella. Taalla tuntuu monellakin olevan kaikenlaisia epailyksia raskauden onnistumisesta. Makin just tana aamuna kuulostelin itseani, ja en perkule ole edes varma etta olen raskaana :confused:. Missa viipyvat mun isot tissini? entas muut raskausoireet kuten se kuuluisa palelu ja pahoinvointi?? Mutta olen paattanyt, etta yritan olla SUUREMMIN hermoilematta (tulee ihan pyhimysolo nyt). Katsotaan nyt siihen ekaan ultraan, johon on 12 paivaa aikaa (ai miten niin kyttaan kalenteria?)
Mörkötys: pidan sulle kovasti peukkuja, etta olet "oikeasti" raskaana, positiivisena ihmisena uskon lujasti siihen, vaikka ymmarran ihan taysin hermoilusi ja toivotan karsivallisyytta kunnes asia varmistuu.
Olenpas ma positiivinen tanaan, johtunee siita etta sain vihdoin nukuttua kunnon younet.
 
Hyvä hyvä plastex, että saat neuvolasta kunnon palvelua! 7 cm kuulostaa tosiaan valtavalta, kun oma toukka on juuri ja juuri päässyt milleistä sentteihin asti. :)

Eiköhän Mollis ne kivut ole juuri kasvukipuja. Varmasti hermostuttaa, kun sitä ei voi itse varmaksi tietää, kun ei ole aikaisempaa kokemusta. Ja kun pelottaa.

postimestarilla ihanan positiivinen viesti. =) Kyllä ne raskausoireet ehtii vielä tulla, ja jotkut kai vaan välttyvät kaikilta oireilta, kunnes mahan kasvu aikanaan tuo hommaan jotain konkretiaa. Toivottavasti pystyt olemaan hermoilematta ylimääräisiä. Kunpa itsekin osaisin!

Itselläni on tänään paha päivä. Ilo eilisistä ultrakuulumisista ei kestänyt kauan, sillä yöllä tuli hiukan veristä vuotoa ja nyt iltapäivällä vähän tuhrua. Eihän sen tietysti tarvitse välttämättä merkitä mitään pahaa, mutta ei tämä kivaltakaan tunnu. Aivan kuin tämä olisi rangaistus siitä, että eilen uskalsi hetken hengähtää ja toivoa, josko tämä voisi tällä kertaa onnistua. Eipä tässä auta kuin odotella ja toivoa parasta. :|
 
Varovaisesti ilmottaudutaan nyytin kans tänne mukaan; Tänään raskaustestiin kaksi punaista viivaa, joista toki toinen hailakampi. Tänään pp10. Ihanaa oli katsoa, että täältä löytyi monta tuttua käyttäjää :)
 

Yhteistyössä