2011 kevään ja kesän lapsettomuushoidoista plussanneet

Ei voi olla totta Kaarne! Ei ole sanoja...Olen niin pahoillani. Syvä halaus.

*************************

Postimestari ja hoppis tervetuloa!!

Oma napa ei nyt oikein tähän sovi mutta...kävin oireettomuuden vuoksi siis tänään tarkastusultrassa Mehiläisen riisto-ultraajalla, mutta oli kyllä sen arvosta...meidän Keijo oli 20.2mm ja aivan täydellisessä kuvaus-asennossa "naamari suoraan kameraan" eli pieni pää, melakädet ja kippurajalat siellä heiluttelivat. Aivan selkeä pieni vauvan alku ja vastasi viikkojaan. Päälakihalkiokin (vain mikä se on ?!?) näkyy kuvissa ihan hullun tarkasti. Kyllä jännitti. Nyt lopetan stressaamisen ja aloitan nauttimisen. Olen vieläkin ihan epäuskoisen pökerryksissä. Huoh.

Hän on jo nyt niin osa minua ja tärkeä.

Nyt untenmaille kirjastosta lainattujen vauvakirjojen saattelemana.
:wave: Öitä tärkeät kanssasisareni!

Mollamaija ja Keijo 8+3 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Kaarne: olen sanoinkuvaamattoman pahoillani. Life is a bitch really sometimes. Voimia teille ja iso iso :hug:.

Kauheeta samassa postauksessa sitten onnitella muita mutta näinhän se menee ja kaikki me pelätään että huonosti voi kuitenkin käydä, tää on niin raastavaa....

molliksella ihanat ultrakuulumiset, hienoa! Mörkötykselle toivon tasaista ja "normaalia" HCG:n nousua =) ja hoppis: tervetuloa! olenkin odotellut koska tänne tulisit, piti oikein käydä tuolla 35-lapsettomat ketjussa pyytämässäkin sua mut sit ajattelin että tulet jos tulet kun olet valmis. mäkin ajattelin viime kerralla taikauskoisesti että ei uskalla odottajien puolelle ennenkuin on tyyliin 12 viikkoa täynnä mutta eipä se taikausko mitään auttanut ainakaan silloin. kiva "nähdä" sua täälläkin :wave:. Tsemppiä sullekin ultraan, eikö se tiistaina ollut?
 
Viimeksi muokattu:
Voi Kaarne, voimia sinulle! :hug: Tuntuu niin kamalan epäreilulta. :'(

*******

Tervetuloa Hoppis ja Postimestari! :flower:

Onnea Mörkötys positiivisesta tuloksesta! :) Toivottavasti arvo nousee niinkuin pitää!

Mollis, ihanaa että ultrassa kaikki hyvin!

AdAstralle hyvää reissua!


Neela 12+3
 
Moikka kaikille! Mahtuisikohan tänne vielä mukaan? paljon oon käynyt teidän kirjoituksia lueskelemassa, mutta nyt vasta uskaltaudun ilmoittautumaan.. :) eli plussasin ekasta ivf:stä maaliskuussa, esikoinen olisi tulossa ja LA 29.11. Ikää itsellä on 31 v ja synnäri olisi Satakunnan keskussairaala.
Nyt on siis menossa jo viikko 16, mutta edelleen tuntuu, että on tää aikamoisen hermojaraastavaa.. Noista raskausoireista on täällä ollut juttua, itellä ne on ainakin vaihdellu koko ajan. Välillä on ollu tissit superkipeet ja saanu oksennella aamusta iltaan ja sitten on taas ollut päiviä ettei oo ollu yhtään mitään.. Hoitoklinikalla käytiin ultrassa pari viikkoa sitten ja hoitaja oli vähän ihmeissään kun varasin aikaa, hän kysyi, että "kai sä tiedät, ettei tälläiset "väliultrat" oo pakollisia?" Joo tiedän, mutta kertokaapa se mun hermoille.. :D
Oikein mukavaa viikonloppua kaikille! :heart:

Kaarne ihan hirveän paljon voimia ja halauksia! :hug: itsellä takana yksi km viime kesältä ja silloin ultrassa (viikolla 11) todettiin, ettei ollut enää sydänääniä. Itkin täällä eilen illalla luettuasi viestisi eikä sanoja oikein ole. En voi muuta kuin toivoa oikeasti paljon paljon voimia ja jaksamista. :hug:
 
:'( Kaarnelle iso voima rutistus!

Isla79 tervetuloa! :)

Mua vähän ihmetyttää lääkärineuvola, kun täällä se on vasta viikolla 28, ellei aikasemmin tarvitse..kauheen kauan joutuu vielä odottamaan..
Kauhulla ootan sokerirasituskoetta, ku kauhee piikki kammo (etenki suonen ronkintaan) ja siellä sit joutuu ihan kahdesti ojentamaan käden :x

Omassa navassa ei erikoisempia..rakenneultra 15.8. sekin justiinsa ku vaihtuu 21+0..eli tosi kauaks senki venytti.. :O

Huomenna poks ElliEemeli 12+6

Muoks. Ksks sairaalaksi ja keski-suomi kotikaupungiks :D
 
Viimeksi muokattu:
:flower:Tervetuloa uusille ja suuret pahoitteluni Kaarnelle. En oikein osaa mitaan sanoa, niin surullista se on.

Mukavaa Mollis, etta olet saanut hyvia uutisia! Voi kun makin olisin jo siella asti, odottavan aika on pitka:D

Mörkötys, todellakin on meilla maaginen LA seka hauska sattuma noi tyonimet. Musta vaan tuntui silta, etta kummitus on hyva nimi, kun ei kuitenkaan viela mitaan konkreettista ole nakyvissa, niin siihen asti kummittelee..

Oireita ei ole viela kovin kummoisia, paitsi mahtava turvotus! Naytan silta, kun olisin vahintaan 5.kuulla. Toivottavasti ilmio on ohimeneva, en uskalla edes kuvitella, milta naytan muutaman kuukauden paasta : / Tissit aristaa aina valilla ja koko ajan on nalka. Pahoinvointia ei ole, mutta epailen etta se jossain vaiheessa ilmestyy, nyt valilla on semmoinen yök-fiilis, jos ruokailusta on kulunut liian pitka aika.

Viela reilut pari viikkoa ekaan ultraan, siihen asti yritan olla rennosti asenteella "raskaana ja kaikki hyvin kunnes toisin todistetaan"..
 
Pahoittelut Kaarne :hug:

Itsellä on vieläkin vähän ristiriitainen olo tuon hCG arvon takia: / Ilman tuota alhaiselta kuulostavaa arvoa olisin täysin paksuna:D

Mulla on öisin ollut jotakin vihlontaa aina kääntyessä tuolla alavatsan sivustoilla... jossain munasarjojen kohdilla suunnilleen. Sellainen repäisevä tunne kun kääntyy tai nopeasti liikahtaa.
 
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista! Ihanaa, että pääsee mukaan. Toivottavasti ei vierailu minun osaltani lopu sinne ylihuomiseen! Jännittää niin kauheasti, kun ei ekalla kerrallakaan ultrassa ollut mitään merkkejä epäonnistumisesta, mutta pieleen se vaan meni.

Mörkötys, nuohan on hyviä oireita nuo vihlonnat ja repäisevät tunteet, ainakin siten kun minä ymmärrän. Noita minullakin jonkin verran on. Milloin sinulla oli se seuraava verikoe?

Isla, tervetuloa minunkin puolestani! Hermoheikkojahan tässä kaikki ollaan :)

Toivis, ihanaa, että sinulla on tällä kertaa sujunut kaikki hyvin. Olen niin iloinen puolestasi! Kiva, että olet muistanut minuakin. Kiitos siitä! :)
 
kaz
Anteeksi, että kuokin tätä teidän pinoa. On niin mukava käydä katsomassa muidenkin pitkään yrittäneiden tunnelmia.. Varsinkin niitä hyviä, ikävää, että myös huonoja mahtuu joukkoon. :'(

Ensinnäkin paljon onnea kaikille plussanneille. Toivottavasti kaikki saisivat vauvat syliin saakka :)

kaarne lämmin :hug: Toivon, että teillekin vauva vielä suodaan. Onneksi myös alkuraskauden toistuviin keskenmenoihin on olemassa hoitoja.

Tarantella en halua mitenkään säikytellä, mutta sokerirasituksessa otetaan 3 verinäytettä suonesta. Jouduin itse siihen viime viikon keskiviikkona..

Terkuin kaz 26+4
 
Hoppis73 Ei ole lähetettä verikokeeseen, täällä phks:ssa luottavat pelkän kotitestin tulokseen, verikoetta tai varhaisultraa ei täällä tehdä. Sain tuohon hCG-kokeeseen lähetteen Felicitaksesta jossa siirto tehtiin. Mutta nyt ei siis ole lähetettä mihinkään enää...

Tein juuri äsken clearbluen viikkonäyttöisen ja näyttää edelleen sitä "raskaana 1-2", oikeastihan hedelmöityspäivästä on huomenna tasan 3viikkoa: / En sitten tiedä kuinka korkea sen arvon pitää olla että nuo viikot tuossa testissä lisääntyy, jos mulla alakantissaan ne on vaikka oliskin noussu:confused:
 
Tervetuloa uusille naisille. Sekaan mahtuu hyvin.

Mä lähden tästä pikapuoliin lekuriin. Tuli pahaa oloa mitta täyteen. Ruoka ei maistu, olo on huono, eilen aloitin oksentamisen, migreeni tuntuu olevan iskemässä (estolääkkeet lopetin raskaustestiin), mikään määrä unta ei riitä ja työkaverit sanoivat, että mä näytän huonolta. Kiloja on lähtenyt muutamia ja alavatsaa repii vähän väliä. Itku on herkässä. Leiki tässä nyt sitten johtajaa. Loma alkaisi ensi viikolla ja olin päättänyt sinnitellä sinne asti. Mutta ei riitä voimat. Mun mitta täyttyi nyt.
 
Heipsan! Ja mukavaa maanantaita kaikille (jos maanantai nyt mukava voi olla...?)
Hyvä Engeli, itseään tässä on pakko kuunnella... Taidan tulla perässä saikulle...
Pahoinvointi tuntuu vaan yltyvän :(

Viime viikolla oli ensimmäinen neuvola jossa kuulin iloisia uutisia; Lahti tarjoaa nykyään äideille 3 ultraa :) Niinpä kävimme tänä aamuna Uttisen kanssa taas ultrassa ja tyyppi oli kasvanut tosi hienosti :) Jaksaisikohan nyt odotella np-ultraa...

Mörkötys olen myös ollut Phks:n/Felicitaksen asiakas ja minulle kyllä tehtiin varhaisultra Päksissä ! Nimenomaan he halusivat sen tehdä... Ajan kanssa oli tosin hieman ongelmia kun porukka oli jo jäänyt lomille, mutta 10.6 kävin siellä kun viikkoja oli 7+4. Onpas tosissaan outo juttu ettei sitä muka sitten kaikille tehdä :(

Oikein mukavaa viikkoa kaikille!!

Mii&Uttinen 9+0

ps. ja kuten viestistäkin käy ilmi, minulle voi synnäriksi lisätä PHKS:n.
 
Kiitokset tervetulotoivotuksista :)

Mollamaija tulehan sitten kertomaan kun doppleri saapuu, että miten toimii. Ite oon suunnitellu hankkimista jo kauan, mutta mies on sitä mieltä, että olis parempi jättää tilaamatta.. :rolleyes: hän on sitä mieltä, että sit me ollaan joka toinen päivä jossain lääkärissä kun doppleri ei toimikaan tai mä en osaa sitä käyttää.. :D

postimestari tuo turvotus on mulle ainakin tuttua.. mulle tuli ivf:stä hyperi ja turvotus oli aika melkoista.. eikä sitten laskenut missään vaiheessa vaan muuttui pikkuhiljaa enemmän raskausmahan näköiseksi. Jo viikolla 7 ei menny enää mitkään tavalliset housut tai farkut jalkaan, ei edes sellaiset mitä käytin kun painoin kymmenen kiloa enemmän :O ja paino ei kuitenkaan tossa vaiheessa ollu noussu vielä kiloakaan. Nyt on tullut kolme-neljä kiloa lisää ja enää ei juuri turvotusta huomaa. Mutta aika monta viikkoa kesti se "silmäpussit polvissa" -vaihe.. :D

Mörkötys toivotaan, että arvo rupeaa sitkeästi nousemaan! Ainakin noi sun vihlonnat ja repäisyt kuullostaa hyviltä oireilta!

Hoppis tsemppiä ultraan! uskotaan lujasti, että siellä se pikkuinen viuhtoo :heart: mua on ainakin kyllä jännittäny noi ultrat ihan sairaasti, vähällä etten oo pyörtyny sinne.. mulla kans takana yks kerta kun km todettiin ultrassa ja tottakai se vaikuttaa.. tulehan sitten kertoilemaan meille kuulumisia!

engeli ja uttinen ehdottomasti vaan saikulle jos on mahdollista, eipä tässä vaiheessa varmasti mikään oo tärkeämpää ku se oma jaksaminen. Mua ärsyttää ihan hirveesti kaikki "raskaus ei oo mikään sairaus" -kommentit. : / no joo, mutta mun mielestä tääkin on niin yksilöllistä. Joku voi voida tosi hyvin ja joillain on sitten kaikki oireet ja rankimmalla mahdollisella tavalla. Voimia ja tsemppiä! ja ihanaa uttinen että pääset ekstraultraan ihailemaan pientä. :)

mukavaa viikonalkua kaikille!
Isla 16+5
 
Uttinen Mulla tämä olettamus et ultraa ei tehdä oli siitä et viime syksynä kun olin samassa tilanteessa niin silloin sanottiin ettei ole enää tapana tehdä varhaisultraa. En siis tajunnut sieltä edes kysyä mitään nyt. Onkohan lapsettomuus poli nyt kesätauolla jo vai vieläkö sinne on soittoaika aamuisin? Mitenkäs tuo neuvolan puoli millä viikolla sinne eka aika ?
 
Aurinkoista viikon alkua! Täällä Helsingissä ainakin tällä hetkellä paistaa, vaihteeksi! =)

Tervetuloa mukaan Isla! :flower: Oletkin meistä pisimmällä!

Engeli, hyvä päätös! Oma terveys ennen työtä. Toivottavasti olosi alkaa vähitellen helpottaa!

Samoin Uttinen! Ja onpa mahtavaa että teillä saa 3 ultraa kunnalta! =) Helsingissä on vaan nämä kaksi...

ON: Nyt pitäisi sitten seesteisenä oleilla ja ihmetellä heinäkuun loppuun, jolloin on toinen neuvola (siellä kuunnellaan sitten sydänääniä) ja elokuun 10.:een kun on rakenneultra. Olis ihanaa kun täälläkin olis neuvola jossa vois edes kerran välissä käydä tsekkaamassa tilanteen tai vaikka kuuntelemassa niitä sydänääniä, mutta ei... Olen alkanut kallistua siihen että käydään yksityisellä "väliultrassa", niin pysyy mieli rauhallisena.

Viikonloppuna huomasin että nyt taitaa olla masu tullut esiin! :heart: Ei sitä vaatteiden alta vielä näe, mutta itse ja mies huomaa kuitenkin. Saa nähdä milloin huomaavat muutkin, olen aika pienikokoinen joten luulisin ettei sitä pitkään voi "piilotella". Eikä tietysti tarvitsekaan! =)

Tsemppiä ja tyyntä mieltä kaikille alkavalle viikolle! :kiss:

Neela 12+5
 
Heips! Engeli ja Uttinen, taidan seurata teitä taas sairauslomalle, tää paha olo on iskenyt totaalisen hirveenä ja siihen vielä lisäksi se etten vieläkään nuku yöllä niin ei perkele kun en jaksa töissä olla. Ja pakko sitä on joskus nukkua, haluan että pikkuisella on mahdollisimman hyvät olot ja jos äiti on puolikuollut väsymyksestä ja stressistä niin ei voi olla.... isla: mä tilasin dopplerin jo viime viikolla ja se toimii ihan hyvin (kait) siis oma syke kuuluu pirun hyvin:p. Vauvan syke ei vielä kuulu mutta johtunee muusta kuin dopplerista. Miehen mielestä doppler on lelun näköinen mutta mistä se mitään tietää. Mä tilasin sen "state of the art"- dopplerin angelsounds jotain raskauskeijusta. Mulla on vaan taaksepäin kallistunut kohtu ja sitten vielä läskiä mahassa niin ei kait se vielä kuulukaan.... Kyllä mä vielä näytän mun miehelle että äänet kuuluu!

ON: oltiin brunon luona taas tänään. KAIKKI HYVIN :heart:!! Pikkuinen oli jo 2.85 cm pitkä (CRL) ja syke säännöllinen, mikä taas kuultiinkin. Siellä näkyi jo pää tosi hyvin ja kyynerpäät ja kädet ja polvet ja jalat ja kaikki. Mahtavuutta. Bruno otti sellaisen 4D kuvankin missä näkyi tosi hyvin jo ihan oikea vauvan alku. Bruno sanoi myös että nyt keskenmenoa ei enää tarvitse pelätä, en tiedä mihin perustuu kun eiks aina sanota että sinne vkolle 13 se mee? Öttis vastasi viikkoja 9+4. Sain myös naikkarilta ultra-ajat, np-ultra on sitten 6.7. (11+6) ja rakenneultra 2.9. (20+1). Voisko nyt lopettaa stressaamisen. Haluaisin mutta en usko että pystyn....

terv. Toivis jä Öttis 9+4
 
Huih, olipas täällä tapahtumia!! ;)

Kaz, kiva kun kävit meitä täällä tervehtimässä :)

Hoppis, tuopas meille kivoja uutisia sitten huomisesta ultrastasi, eiks jeah? :p

Mörkötys, mulla on peukut ja varpit edelleen pystyssä että testi vahvistuis entisestään ja veriarvot nousisi hienosti lisää! :D Neuvolan ensikäynti on ainakin täällä viikoilla 8-10.

engeli, hus kotiin lepäämään ja kasvattelemaan kultahippusia!!! Itsekin ajattelin, josko aloittais loman vähän aikaisemmin... |O Eilen oli törkee väsymys...Voi kumpa voisin helpottaa oloasi ja ottaa vähän heikkoa oloa sulta pois itselleni! :heart:

isla, meitsi tilasi dopplerin(kin) salaa mieheltä...Oih kun ihan ajattelenkin että rullailen sillä töttöröllä masuläskini ihan mustaksi ja naatiskelen pikku jumpsutuksista muutaman viikon päästä! Jiihaa!! :cool:

Uttisella ihania uttis-ultraterkkuja :heart:

Neela, massu pystyyn! Mun pitää tehdä kaikkeni kätkeäkseni oih-niin-ihanan-pikku-salaisuuteni...masu on ihan räjähdyksen partaalla :D

postimestari, meikämandoliini näyttää edelleen ihan turvokkeelta. Masu on rehellisesti sanottuna keskimäärin kokoa rv22-25 tms...

Ja ystävämme toivis! Sinä olet sitten tarkastellut että lyökö oma sydän?!? Nice! :p
Neuvolatäti muuten kertoi jostai hieman urponpuoleisesta odottajasta, joka kuunteli himalaitteella sydänääniä ja soitti neuvolaan että "sikiö liikkuu mutta sydänäänet eivät kuulu". Pyhällä hengelläkö se tyyppi siellä sitten pyrähtelisi?!? Heeha!! Ja ihanaa onnea mahtavista ultrakuulumisista! Olen myös alkanut miettimään että josko kohta vois jo vähän hengähtää km pelkojen kanssa un on niin hienosti asiat tuolla sydämen alla....Mut ei...:whistle:

Terveiset elämäni ensimmäisestä neuvolasta! Oli kyllä ihan sellainen olo että nyt on mimmi kävellyt väärästä ovesta sisään. Vähän oli myös salamyhkäiset tunnelmat sillä ei haluais äippäneuvolassa törmäillä tuttuihin vielä tässä vaiheessa...perusluettavat sain ja veriseulaan tilattiin aika. Eipä käynnistä hullua hurskaammaksi tullut, mutta olipas kiva kuitenkin käydä. Ehkä enemmän olisin toivonut että pari minuuttia olisi voitu oikeasti tuhlata ihanuuden hehkuttamiseen ja täti olisi kysellyt muodon vuoksi että "miltä nyt tuntuu"...
Monta kertaa totesin että hirmuinen pelko keskenmenosta on päällä jatkuvasti. Neuvolatätsky kyllä sanoi että jos menee ylitsepääsemättömäksi ennenkuin liikkeet alkavat tuntua, saa tulla kuuntelemaan sydänääniä. Sillä oli kyllä ihan joku "vuodelta nakki ja makkara" oleva kuuntelulaite jolla varmaan kuulee äänet vasta lähempänä synnytystä...JA pyysi perumaan tilaamani dopplerin sillä kuulemma pelästyn turhaan jos sykkeet epämääräisen hitaat tai nopeat. Sovittiin että saan vaan kuunnella että kuuluu, en tulkita sykkeen tiheyttä. En varmana peru ihanaa AngelSoundsiani!!

Veriseula-aika tilattu, pisupurnukat on saatu ja vielä pitäis aktivoitua tilaamaan nt-ultra, JES!

Mollis ja Keijo 8+6
 
Viimeksi muokattu:
Mörkötys, kysy ihmeessä felicitaksesta tai terveyskeskuksesta uutta verikoetta. Itke puhelimeen, ettet kestä tätä epätietoisuutta. Kyllä nyt pitäisi saada yksi veritesti pitäisi saada järjestymään. Tyhmiä ovat muuten! :mad:

Engeli, Uttinen ja Toivis, ikävää, että teillä kaikilla on niin huono olo! Milloin teillä pahoinvoinnit alkoivat? Minulla ei vieläkään muita oireita, kun että energiataso tuntuu tosi alhaiselta. Sunnuntaina en meinannu jaksaa seistä suihkussa. Jos nyt meillä kaikki on hyvin, toivon etteivät pahoinvoinnit ala loman ajaksi (rv 7,5-11). Meidän on tarkoitus lentää Sloveniaan ja vaeltaa vähän =)

Isla, joo, tuntuu karmaisevalta menna sinne ekaan ultraan kun tähän asti sieltä ei koskaan ole saatu hyviä uutisia. Tekisi mieli perua koko ultra, jotta tämä onni kestäisi vähän pidempään : /. Toisaalta on aika luottavainen olo kun raskaustesti näyttää tosi vahvaa plussaa, eikä kipuja tai vuotoja ole. Vaika toisaalta, eipä niitä ollut sillä meidän ekalla kerrallakaan. Tuli se tieto tuulimunaraskaudesta täysin yllätyksenä. Nyt tiedetään enemmän.

Toivis, ihanaa, että teillä on kaikki hyvin! Koita nyt vähän alkaa jo nauttiakin raskaudesta. Onko teillä muuten päiviä, jolloin ETTE OLE KÄYNEET ULTRASSA? :LOL:

Hoppis ja 1-2 suurta unelmaa (6+0)
 
Viimeksi muokattu:
Mörkötys, minulle annettiin ohjeet, että kun testi näyttää plussaa on soitettava polille. Tein työtä käskettyä ja heti kertoivat että on vaikeaa järjestää ultraa lomien takia, mutta haluavat "omansa" tarkastaa. Näin ollen odottelin muutan päivän ja sieltä soittelivat perään ja sain ultra-ajan Koskiselle. Ultra tehtiin vielä samassa huoneessa jossa on tullut muutama vuosi rampattua. Oletko sinä ilmoittanut sinne mikä oli tulos? Aamun soittoajat taitavat olla kesälomalla, mutta sain ohjeeksi soittaa äitiyspoliklinikalle ja jättää soittopyynnön naistentautienpolille. Kokeile ihmeessä vielä ja sano että miksen minä kun muutkin!!!

HoppisMinä aloin voida pahoin 7+4 eteenpäin, ja tuntuu vaan pahenevan mitä pidemmälle menee. Heikotus ja voimattomuus tosin alkoi jo viikon 6 jälkeen. Eilen oli 9+0 ja meni kyllä koko iltapäivä sängyssä itkua vääntäen. Tänään tuntuu taas hieman helpommalta... Tuntuu, että joka toinen päivä on aivan järkyttävä ja joka toinen vaan semi järkyttävä. Olen itsekin lähdössä reissuun 10+3, kyllä vähän jänskättää meneekö loma hotellihuoneessa potiessa vai kestänkö hellettä.

Viime päivinä olen tuntenut masun :D. Häpyluun jälkeen ei tulekaan enää kuoppaa, vaan siinä on ihan selvä pullistuma... Ihanaa!!! Saa peitettyä läskit supersuloisella vauvamasulla :heart: Mulla on myös edelleen ylävatsa aivan järkyttävän turvonnut hoitojen jäljiltä. Olen jo menettänyt toivon ettäkö se ehtisi laskea ollenkaan...

Mä otin tällaisen puolikkaan sairaslomapäivän, teen siis töitä kotikonttorilta käsin, omaan tahtiin... Sopi onneksi pomollekin. Minulla kun ei ole ketään joka voisi sijaistaa, niin tietyt hommat vaan on tehtävä ennen lomaa. Enää 5 työaamua lomaan, jippii!!

Mukavaa päivää kaikille!!

Mutta näihin iloisiin, ei niin oksettaviin tunnelmiin, Mii&Uttinen 9+1
 
Mulla alkoi huono olo muutamilla aalloilla jo päivää ennen raskaustestiä. Pari viikkoa siitä eteenpäin se kehittyi ja viikolla 5 oksetusolo oli jo jatkuvaa. Kuulemma viikot 9-11 on pahimmat...ja ne on mulla vasta edessäpäin... Tänään kun on 8+6. Sairauslomaa kirjoitettiin 8 päivää ja lääkäri vannotti, että haen lisää, jos huono olo jatkuu. Lomaa ei saisi uhrata tähän. No, katellaan. Pääasia, että nyt saan olla kotona. Olo ei sairauslomasta helpota yhtään, mutta olosuhteet voida huonosti on huomattavasti paremmat.

Tsemppiä huonovointisille vertaisille ja muille jaksamista oireettomina. Lopputulos se on meillä kaikilla sama, oma ihana vauva. Joillakin jopa kaksi ;)
 
Kiitos Uttinen tiedon jyväsistä. Ajattelin soittaa neuvolaan ja kysyä mitä mieltä siellä ovat, jospa voisivat sitä kautta laittaa verikokeeseen tai lääkärille tai jotakin. Odottelen tässä että soittoaika alkaisi niin pääsisi soittamaan. Tuo päksiin soittaminen hieman arveluttaa kun tosiaan silloin viime syksynä sain aika tylyn vastaanoton pariinkin otteeseen kun soitin. Silloin hoitaja sanoi että ei heillä ole aikaa kaikkia raskaana olevia tänne ottaa:ashamed: Ja mullahan silloin meni kesken ihan varhaisessa vaiheessa 5+, tai kemialliseksi tuota kai nimitetään. Silloin neuvolan puolelta sain kuitenkin asianmukaista neuvoa ja ottivat samantien sinne päivystykseen jossa lääkäri ultrasi ja olivat oikein ystävällisiä.

muoks. Laittoivat neuvolasta lähetteen hCG-kokeeseen, torstaina puolenpäivän jälkeen kuulen tuloksen.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä