2011 kevään ja kesän lapsettomuushoidoista plussanneet

Cava, mikäli sinulle tehtiin ultraus alakautta, tuhruttelu on enemmän kuin tavallista. kohdunkaula on herkkä vuotamaan. ja muutoinkin vuotoja (harmittomia) esiintyy paljon. olikohan se joka viidennellä? itsellä myös tänään pikku vuoto. vaikkakin ultraus mahan päältä. toivottavasti harmitonta......tuntuu silti vähän ikävältä. onneksi nyt tuntuu loppuneen.

tervetuloa, kn071!!! ja onnea plussasta!
 
Hyvää Juhannusaattoa kaikille!
Täällä ollaan reissusta palattu, matka meni hyvin, mutta se tuli kyllä huomattua, ettei sitä raskaana jaksa samaan tahtiin kuin ennen. Miehen kanssa meinas tulla sanomistakin, kun se luuli, että minä tahallani löntystelen... Ihanaa olla kotona ja odotan juhannuksen jälkeistä aikaa innolla, niin voin alkaa viettää leppoisaa lomaa Neelan tavoin, kädet oikein syyhyävät käsitöihin ja koirat tietysti tykkäävät, että mamma on kotona.
kn071 ihanaa, että teillä on tärpännyt ja tervetuloa! Tervetuloa muutkin uudet!
Oliko se Dancing Queen joka kyseli neuvolasta, juu meillä on näin aluksi neuvola kerran kuussa, sitten kahden viikon välein ja lopuksi kerran viikossa. Luulin, että se on yleinen käytäntö.
postimestarille terveisiä Norjaan, oon sielläkin joskus itse opiskellut, kiva maa (vaikkakin opiskelijabudjetilla kallis...) :)
Maha on pullahtanut, tuntui tapahtuneen yhdessä yössä, kaikki housut ei mene enää kiinni ja loputkin kiristää. Ja minä kun kuvittelin pärjääväni kesän omissa vaatteissa. Kohtu tuntuu jo navan alapuolella. Paino on tosin pudonnut 2-3 kiloa. Olen myös ollut tuntevinani liikkeitä, sellaista pientä kuplimista, mutta saattaahan se olla kuvitteluakin.
Täytyy vielä lukea teidän kirjoitukset ajan kanssa uudestaan, nyt täytyy mennä pesemään pyykkiä ja pakkaamaan, tällä kertaa mökkikamppeita.
 
Oi oi kn ja fiia! Mahtavaa ja tervetuloa mukaan!! :heart:

Cava, yhdyn plastexin ajatuksen ultrasta! Toivotaan että "normaalia" ;)

Hitsi Mörkötys, hus vuotelulle!! Hyvä ettei ole tullut lisää!

ON: puhki ja poikki. Ei nälkää. Mies grillaa ja kokkailee. Itse napostelen Ässäkeksejä sohvalla. Olen nukkunut 11h yöunet ja kahdet päiväunet tänään. 300m jaksoin käppäillä hakemaan vihtaa. Hyttyset söi ja v*****i. Aivan mieletön uupumus. Se on kuulkaas pakkoruoka, mölkkykisa, lettujen paisto ja mökin juhannussauna vihtoineen ja holittomine kuohuviineineen ja äkkiä nukkumaan. Ai että mä nautin. Oikeesti. :p

Juhannuksen jatkoja odottajat :heart:

ps. neuvolatäti antoi mulle Helistimen "roska" dvd:n odotuksesta, synnytyksestä ja vauvan hoidosta. Ei tsiisus, kuka voi rentoutuneena nauttia vauvanodotusvideosta kun isää esittää TAALASMAAN KARI?!?! Jessus.:O
 
Viimeksi muokattu:
Luojan kiitos vuotoa ei ole näkynyt. Hirmuinen päänsärky on vaivannut, toivottavasti se ei enteile huonoa:| Muistan edellisestä keskeytymisestä että mulla oli ensin parina päivänä tuhru vessapaperissa ja sitten tuli hitonmoinen hedari ja seuraavana päivänä alkoi kunnon vuoto ja kivut. Mutta kaipa tuo päänsärky voi olla ihan positiivinenkin oire.

Mollamaija82 Kari Taalasmaa!! Kääk:O:D
 
Heräsin aamulla puoli kuuden aikaan ja kun yritin käydä takaisin sänkyyn niin vatsaa väänsi, ei pystynyt pitkällään olemaan ollenkaan. Se oli kuin menkka juilintaa mutta keskittynyt yhteen kohtaan, kuvittelisin että kohtuun. Ei ollut oikeastaan kipua vaan ennemminkin vi....maisen tuntuista. Ajattelin että nyt se vuoto alkaa mutta ei. Jossain vaiheessa se sitten helpotti kun olin popsinut jotain suuhuni ja katsonut eiliset kummankaa jaksot tallenteelta. Nytkin kokoajan on hivenen sellainen kelju tunne tuolla alaosastossa. En tiedä onko nämä tuntemukset hyviä vai huonoja kun en ole aiemmin kokenut. Onneksi hedari sentään on helpottanut.

Mörkötys ja Piina-Aave rv 5+4
 
Kävi samanlailla kuin viime syksynä, päästiin vain muutama päivä pidemmälle tällä kertaa.
Helvetilliset kivut ja vuoto alkoi eilen iltayöstä:'( Ihan pelottaa et kuinka uskaltaa yrittää jos aina käy näin.

Onnea muiden odotuksiin, toivotaan et joskus perässä tullaan. Kiitos ja kumarrus. Mörkötys palaa tuonne hoitoihin toivottavasti heti kesätauon jälkeen...
 
Mörkotykselle isoja voima haleja! Tuo on niin turhauttavaa.. :´(
Itselläni eka tärppi viime marraskuussa tuulimuna ja cb:n digitesti ei noussut viikkoja 2-3 ylemmäks ja sit kävinki veritestissä, jonka tulos oli ihan olematon..sitten lääkkeellinen keskeytys. :(


Mukavasti meni täällä jussi, mökkeillessä ja saunoessa.

Tarantella83 ja ElliEemeli 13+6 huomenna poksuu.
 
mörkötys voi kurja, voimia ja :hug: toi on niin epäreilua ja hirvittävää.. :'(

kno, fiia ja cava tervetuloa ja onnittelut plussasta. :flower:

Neela mulla on varmaan menny ohi, mutta varasitko ajan "väliultraan"? Mä oon taas ite suunnitellu meneväni, tuntuu, että joka viikko pitäis olla niin pysyis rauhallisena.. :rolleyes: täällä neuvolassa on siis nt-ultra viikolla 11 ja sit rakenneultra vko 20. Käytiin ekstratsekkauksessa vkolla 15 ja nyt on taas semmonen olo, että tohon rakenneultraan on vielä kolme viikkoa.. mikäs olo sulla on ollu muuten?

Toivorikas onko väsymys yhtään helpottanu? joko oot saanu dopplerilla äänet kuulumaan?
Mollis samoin, joko dopplerilla on huristeltu? :D vieläkö sulla on ollu menkkakipuja? mulla alkoi menkkakivut jo ennen plussausta ja on ollu sieltä asti tasaisesti koko ajan. Viimeksi kun kerroin neuvolassa, että supistuksia on tosi paljon, niin neuvolan täti sanoi, että ei tarvi huolestua jos ei niihin liity kuukautiskipuja. Noh, sanoin, että niitä on ollut koko ajan.. ilmeisesti on kuitenkin melko yleistä ja tuntuu vaan samalta kuin menkkakivut kun kuitenkin tuolla samalla "alueella" tapahtuu.. :)

AdAstra kiva, että reissu sujui hyvin, tunnistan kyllä ton "löntystelyn", mä ainakin suorastaan laahaudun paikasta toiseen, kaupassa käyntikin on välillä melko raskasta.. mitähän se on sitten loppuvaiheessa.. :rolleyes: oliskos niin, että säkin olet ammatiltasi kansankynttilä? oikein ihanaa ja rentoa lomaa sinne! :)

Hoppis isot onnittelut tuplista! vau! :D joko mies on tokeentunut? :D koskas teidän lomareissu alkaa?

DQ kiitos tervetulotoivotuksista, tosiaan tämän vuoden puolella pitäisi saada pikkuinen maailmaan jos kaikki sujuu edelleen hyvin. :) vatsa on kasvanu ihan järkyttävää vauhtia, tosin nyt on muutaman viikon ollut vähän rauhallisempaa. Mutta siis ihan kasiviikolta asti vatsa on ollut esillä ja silloin ostin ekat äitiysvaatteet.. (tosin itkin koko kotimatkan kun pelkäsin, että jos kuitenkin jotain tapahtuu..)
minkäslainen on sun vointi?

plastex ootpa saanu ihanaa kohtelua neuvolasta, voi kun täälläkin olis samanlaista. =) mulla on ollut nyt kolme neuvolakäyntiä, joka kerta on ollut eri ihminen. Ja jos sinne yrittää soittaa niin voi mennä viikkokin ettei kukaan vastaa. :mad: he ovat olleet koulutuksessa tai lomilla... mun ystävä asuu eri paikkakunnalla ja on kans tällä hetkellä raskaana ja hänelle oli neuvolassa sanottu, että tuu ihan koska vaan jos haluat kuunnella sydänääniä. Rauhallinen äiti kun on parasta pienelle.. noinhan sen just pitäis olla.

Uttinen mä komppaan sua tossa vuoristorata-meiningissä.. :D ei tosiaan tarvi lähtee mihinkään power parkiin harhailemaan kun ihan oman pään sisällä mennään ylös ja alas ja huimalla vauhdilla. :D

ON: täällä alkaa kohta vko 18 ja nyt on muutaman viikon ollu jotenkin rauhallista ja seesteistä eli ei oo tarvinnu enää suuremmin oksennella ja tuntuu, että kaikki muutkin oireet on jääny pois. No tietysti sitä sitten ajattelee, että mahtaako tuolla vatsassa enää ketään ollakaan.. :( liikkeitä ei oo vielä tuntunu tai en ainakaan oo niitä tunnistanu. Supistuksia on ollu tosi paljon ja ajattelin yrittää ens viikolla soittaa neuvolaan ja kysyä, että onko ihan ok. "väliultrakin" taas kyllä houkuttelis, mutta jos nyt yrittäis jaksaa odotella kolmisen viikkoa sinne rakenneultraan asti.

Ihanaa ja aurinkoista sunnuntaita kaikille ja oikein hyviä vointeja! :hug:
 
vielä piti lisätä tohon mun möhköviestiin, että tosi kiva kun täällä on aktiivista ja samanhenkistä porukkaa! :)
onko muuten muita vaivannu raskausdementia tai muu aivojen täysi lamaannus? :D itellä tuntuu, että ajatukset ei pysy yhtään kasassa, unohtelen kaikkea koko ajan ja esim. 1+2 on täysin ylitsepääsemätön laskutoimitus.. :LOL:
 
Mörkötys voi surkeuksien surkeus! Olen niin pahoillani puolestasi...toivotaan että syksyllä tulee tärppien tärppi ja heti alusta kaikki menisi hienosti!! Voimia!! :heart:

Mökiltä kotiuduttu, ai että siellä mieli lepää. Melkein tuli itku kun joutui lähtemään takaisin kaupunkiin...Kärsin pahasta ruokahaluttomuudesta torstai-illasta lähtien. Vain lakritsa ja jätski menisi alas :rolleyes:. Äsken tuikkasin lasagnen uuniin (äijän takia) ja eka kerta kun ei kolmeen päivään yököttänyt pelkka ajatus ruoasta. Jäk.

isla, menkkajuippimiset vierailevat kerran päivässä...öisin heräilen myös sillä kun kääntää nopsasti kylkeä, saattaa vihlaista...aika jännä tunne. Toisaalta myös pelottava..Ainiin, olin mökkeilyn aikana ihan unohtanut dopplerilla ajelut...!! Täytyykin heti testailla mitä masuun tänään kuuluisi ja olisiko vauvalla jo jotain asiaa.

On tää vaan niin piinaa. Välillä unohtaa että onkaan raskaana. Sitten kun sen yhtäkkiä muistaa, tulee ääretön onnen tunne ja muutaman sekunnin päästä pelko...Ihan skitsoo.

Olen niin tuskastunut kuvotukseen ja uupumukseeni, että varasin aamuksi ajan työterveyteen. Aion hakea pari päivää sairaslomaa. Mun on pakko elää nyt vaan itselleni ja vauvalle.

Niin joo isla, kyselit dementiasta: Kyllä, sitä on ollut liikkeellä. Mieskin alkaa olla aika hiilenä kun mä olen ihan lahopää. Eilen mm. lämmittelin saunaa ovet auki...välillä hän myös tuskastuu kun selaan vispilällä telkkakanavia hetken läpi, ja jätän päälle jonkun ihan urvelon kanavan (mm. svenskatalande) ja vaivun omiin ajatuksiini. Mies on myös useaan otteeseen huomauttanut että nykyään en kuuntele vastausta kun kysyn jotain. Sitten kysyn uudelleen. Mies kysyi toissapäivänäkin: "haloo missä sä oikein olet...".. :cool:

AdAstra, joo ei kyllä kantsi sähköä kuluttaa tuohon dcd:hen...ihan hullua sontaa...rupes ihan v****amaan kuinka nuijiksi raskaanaolevat naiset tehdään!?!?!
 
Mörkötys olen niiiiin pahoillani! :hug: Elämä on epäreilua!! Ymmärsin että poli aukeaisi taas elokuussa. Laita viestiä siihen s-postiosoitteeseen, sanoivat lukevansa sitä kesälläkin. Tsemppiä ja voimia aivan hurjasti... Toivottavasti palaat pian takaisin...

Teretulemast minunkin puolestani kaikille uusille!

ON: Pahoinvointi on vähän hellittänyt, mutta väsymys ja unettomuus ei! Tänäänkin heräsin näppärästi 3.43 enkä ole sen jälkeen nukkunut. Noh, 3 päivää töitä ja sitten reissuun, ehkä tämän kestää...
Tosin jos pomo on yhtä pahantuulinen kuin viime viikolla ja itkettää mua yhtä paljon, en vastaa seurauksista. Voi että ärsyttää kun tunteet on niin pinnassa, että itken joka asiasta :(
Yritin vielä varata aikaa ultraan ennen torstain reissua mutta ei ollut aikoja tarjolla. Ihme juttu että gynetkin muka lomailee, mitäs peliä se sellainen on??? On taas sellainen olo ettei tuolla masussa ketään ole. Viime viikolla muka tunsin kohdunkin niin selvästi ja nyt ei kyllä tunnu muuta kun löllö masu :(
Hirmuinen paniikki päällä mitä saan syötyä Turkin matkalla... Jos sittenkin syön vahingossä jotain väärää... Syömättäkään ei taida voida olla? :)
Olipas nyt pelkkää valitusta! Auts! Nyt pitää vetäistä hymy korviin ja alkaa puuhailemaan...

Aurinkoista päivää kaikille!

Mii&Uttinen 10+0
 
Hola
päivien paukkuessa 9+6 jään pariksi päiväksi saikulle. Alamasu on jotenkin tosi arka tänään. Johtuneeko jäätävästä työstressistä?!? Lekuri kirjoitti lomaa etomisen vuoksi (sitä valitin, olisin voinut lisätä listalle uupumuksen ja vi****** ja pelon ja...)...Miten tuntuukin että masu pullottaa ja on aran turpea...kääk!!

Uttinen, mä poraan kanssa ihan mistä vaan täällä töissä. Oon jopa välillä vaarallista seuraa kun pillastun ihan pienistäkin. Sekä syystä että syyttä. Ja mitä lie unettomuutta liikkeellä: mäkin heräsin tänään pahoinvointiin klo 2.30 ja sen jälkeen ei oo nukuttu...

Josko kohta lähtis sinne saikulle...voi vauva kun mami ressaa :kieh:
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
isla kiva kun kirjoitit meille kaikille, kansankynttilä olen, elokuun puolestavälistä kesäkuun alkuun poltetaan molemmista päistä ja näin kesäisin sitten kerätään voimia. Vähän jännittää, että miten jaksan aloittaa syksyllä uuden ekaluokan kanssa, jos maha on kovin iso ja voimat vähissä.
Ja täälläkin on merkkejä raskausdementiasta! Puhun kuulemma miehelle samat asiat moneen kertaan. Se on kyllä niin hajamielinen, ettei siitä haittaa ole :)
Mollikselle hyvää saikkaria, jos sellaista nyt voi toivottaa, koitahan levätä. Meillä on dvd-soitinkin kytkemättä telkkuun, niin varmuudella jää se dvd katsomatta. :D
Uttiselle hyvää lomaa! Mä olen kanssa heräillyt öisin lähinnä vessaan ja en ole aina nukahtanut heti uudelleen.
(.) Tänään oli lääkärineuvola, jossa kaikki oli hyvin. Neuvolantäti oli vaihtunut, mutta uusikin vaikutti mukavalta. Täti oli lisäksi itse paljon meikäläistä tuhdimmassa kunnossa, niin ei varmaan huomauttele painostakaan (mulle on jäänyt kauhea ylipainokompleksi julkisen puolen lapsettomuushoidoista, jossa se asia tuntui olevan elämän ja kuoleman kysymys). Paino ei ollut yhtään noussut, mikä on hyvä juttu. Sokerirasitukseen menen ensi viikolla. Lääkäri teki sisätutkimuksen ja kaikki oli ok, ainoa mikä jäi mietityttämään oli kohdunkaulan pituus, joka oli 3 cm. Kuuluuko sen olla tämän mittainen? Lääkäri määräsi myös valkovuotonäytteeseen, vaikka mitään merkkejä tulehduksesta ei ollut, mutta mulla on ollut maha viime aikoina kipeenä, niin tsekataan varmuuden vuoksi. Itse epäilen syylliseksi matkan aiheuttamia ihan suolistoperäisiä juttuja, mutta paras nyt sit vaan mennä tarkistuttamaan asia.
AdAstra 14+4
 
Voi Mörkötys! Olen niin pahoillani puolestasi! Kovasti voimia ja jaksamista! :hug:


*****

Cava, Fia69 ja Kn071, onnea ja tervetuloa! :flower:

Uttiselle tsemppiä viimeisiin työpäiviin! Toivottavasti saat myös nukuttua ja pääset virkein mielin nauttimaan Turkin auringosta ja aalloista!

Mollis, toivottavasti sait saikkua ja pääset lepäilemään hetkeksi!

Isla, en ole vielä varannut "väliultraa", mutta tarkoitus olisi. Miehellä alkaa ensi viikolla loma ja silloin ajateltiin käydä tsekkaamassa tilanne. Ja kiitos kysymästä, vointi on ollut melko hyvä, väsyttää vain tavallista enemmän. Olet kyllä ihanan pitkällä jo viikoissa, tsemppiä rakenneultran odotteluun! =)

AdAstra, kiva kuulla että reissu meni hyvin! Rapsutuksia koirille ja haukahdus meidän maastonakilta!

Postimestarille terkkuja Norjaan! :wave:

Mä olen samoilla linjoilla kuin Engeli ja Uttinen tuon dopplerin kanssa. Luulen että alkaisin vaan sitten itse hermoilemaan jos ja kun en saisikaan sykettä kuulumaan, vaikka toisaalta se on taatusti ihana kokemus kun sykkeet kuuluvat.

Varmasti ovat Engeli teidän pikkuiset kasvaneet hurjasti seuraavaan ultraan mennessä! Se oli ihmeellistä kun näki meidän pienessä eron varhaisultran ja nt-ultran välillä. Katkaravusta oli kasvanut sukelteleva ja mellastava vauvanalku, eikä välillä ollut kuin 4vk! :heart:

Teillä on kyllä Plastex huippuneuvola! Minä kysyin soittaessani verikoetuloksia ja varatessani seuraavaa aikaa (joka tuli siis heinäkuun loppuun ja on 2. käynti), että kuuntelevatko aiemmin sykettä siellä (ultraahan siellä ei ole), mutta täti sanoi että kyllä vasta sitten sillä 2. käynnillä on kuunneltu... En tiedä onko nämä Helsingin neuvolat sitten niin kuormitettuja. :confused:

Hoppis, onnea huomiseen ultraan! =)

Toivikselle ja Öttikselle mukavaa viikkoa kotosalla!

On: Mökkijuhannus vietetty. Kiva oli saunoa puulämmitteisessä saunassa. Hiukan kyllä kaipailin juoksevaa vettä, siellä kun pitää pesuvedet kantaa järvestä ja juoma- ja ruokavedet tuoda kanistereilla. Saunoessa tuo ei niinkään haittaa, mutta olis kiva että mökkiin tulisi vesi. Öisin tietenkin ravailin puuceessä metsän reunassa eikä koira edes tullut turvaksi vaan odotti terassilla. :whistle: Nyt ollaan taas kaupungissa mukavuuksien parissa ja taidan suunnata pihalle aurinkotuoliin kirjan kanssa!

Tsemppiä ja hyvää vointia kaikille! :kiss:


Neela 13+5
 
Meidän kone ei suostunut lähettämään viestiä aiemmin, niin ehdittekin Mollis ja AdAstra kirjoittaa välissä!

Hyvä että Mollis sait saikkua, toivottavasti ressi helpottaa!

AdAstra, kiva että neuvolassa oli kaikki hyvin! En osaa tuosta kohdunkaulan pituudesta sanoa, mulla taidettiin katsoa ja merkitä äitiyskorttiin vain varhaisultrassa. Varmaan lääkäri olis sanonut jos siinä olis jotain vialla? Mulla on muuten sama tilanne kuin sulla syksyllä, siis ekaluokka tulossa. Oletko ajatellut ilmoittaa raskaudesta töihin ennen koulun alkua tai oletko kertonut jo? Minä ajattelin laittaa rehtorille tekstiviestin pari viikkoa ennen koulunalkua niin saa sulatella asiaa hetken...
 
Viimeksi muokattu:
Voi Mörkötys :hug:. Mutta tunnut olevan sisukas tapaus, eli viela jaksat yrittaa, tsemppia siis syksyyn.
Viikonloppukin taas vierahti. Ma olen huomannut, etta olen voimissani aamulla ja aamupaivalla ja iltaa kohden tulee sitten armoton vasymys ja semmoinen "tuun kipeeksi" -olo. Nukkumaanmenoaika on jo ennen kymmenta. Kivaa kun joutuu tekemaan naita iltavuoroja, ovat ihan tuskaa talla rytmilla. Eli vasymysta on, ei pahoinvointia tai muuta uutta "ihmeellista".
Turvotusta on edelleen, mutta olen silti varovasti palaillut urheiluharrastuksen pariin, mulla muuten hajoaa paa! Eli olen kaynyt pari kertaa varovasti kuntosalilla ja lauantaina juoksulenkilla, mika tosin muuttui kavelylenkiksi puolimatkassa, kun vatsaa alkoi pistella. Mites te? joko olette uskaultutuneet liikunnan pariin? Ajattelin niin kauan harrastaa, kun tuntuu hyvalle ja kuntosalillakaan ei ole enaa mitaan tavoitteita, kunhan yritan pitaa ylla taman hetkisen tilanteen. Eli raskauden ehdoilla menen. Treenit sijoittuukin vapaapaiviin, tyopaivat vie musta talla hetkella mehut ihan kokonaan!
Kiitos muuten terkuista Neela Naranja :wave:
Mukavaa viikonalkua teille :flower:
 

Yhteistyössä