Heippa pitkästä aikaa! Olen ollut viime viikot ihan kiinni töitteni kanssa ja jossain välissä ulkona & mökillä auringosta nauttimassa, joten on jääneet kaikki nettikirjoittelut välistä. Paljon on tapahtunut ja uusiakin tullut mukaan hirmuisesti onnea!! Se on aina niin upeaa, kun lapsettomuustaipaleen jälkeen joku saa kaipaamansa plussan =) Ja nt-ultraonnittelut ainakin
plastexille,
AdAstralle,
Tarantellalle ja
mapuselle (olikohan vielä muita
)
Tänään tuli - uskomatonta kyllä - 15 raskausviikkoa täyteen ja tiettävästi kaikki on hyvin. Ymmärrän tosi hyvin kaikkia panikoijia, enkä ole itse vieläkään päässyt eroon ajoittaisista peloista ja epäuskon tunteista, vaikka olen jo ns. suht pitkällä. Nt-ultra oli kolme viikkoa sitten ja vaikka siellä kaikki oli hyvin, niin välillä tulee sellainen olo, että pikkuinen on kuollut tai jotain muuta synkkää, vaikka vatsa on jo kasvanut ja mitään varsinaista huolestuttavaa ei ole ilmennyt, joten sikäli pitäisi kai osata olla luottavaisella mielellä. Varmaan tällä meidän lapsettomuustaustalla tämä stressaaminen on ihan normaalia, vaikkakin tosi rasittavaa ja ahdistavaakin.
Itseltäni on kaikki oireet hävinneet, jos ei lasketa mukaan väsymystä, joten sikälikin välillä miettii, että onko vatsassa kaikki hyvin
Mutta kuten täällä on todettu, niin ihan oikeasti tästä ei voi kyllä päätellä oikeastaan mitään. Ja tietty näillä mun viikoilla useimmat alkuraskauden oireet (öklötys yms.) on jo vähentyneetkin ja mulla ei niitä kamalsti juuri aiemminkaan ollut.
Meillä on neuvolakäyntejä "virallisen" ohjelman mukaan hirmu vähän tässä alussa (toukokuun alun käynnistä vasta kolmen kuukauden päästä seuraava), mutta huomenna pääsen ylimääräiselle käynnille ja siellä sitten toivottavasti sydänäänten muodossa saa vahvistusta sille, että asiat ovat kunnossa. Meilläkään ei ole ultraamisesta toivoakaan neuvolassa (ja joissain paikoissa jopa 3D/4D-ultralaitteita!!), mutta sydänäänetkin ois kiva juttu
Mietiskelin jossain kohtaa tuota doppleria, mutta eipä ole tullut hankittua.
Toivis, mulle voi myös merkitä NKL synnytyssairaalaksi. Hui kun sekin tuntuu vielä kaukaiselle asialle! Ja kiitos muuten listan ylläpidosta!
Täällä oli puhetta ihmisille kertomisesta. Itse kerroin lähimmälle perheelle ja ystäville aikalailla heti ja nyt viime viikkojen aikana olen puhunut muutamalle ihmiselle töissä. Jotenkin vieläkin pelottaa puhua ihan kaikkialla, kun takaraivossa on se olo, että mitäs jos jotain meneekin pieleen
Pian alkaa kyllä jo varmaan näkyäkin sen verran selvästi, että pakko vaan avautua.
Uttinen - kyselit matkustamisesta alkuraskaudessa. Matkustan aika paljon työni puolesta ja plussasta muutaman viikon sisään olin jo ollut useammalla päiväreissulla Euroopassa ja muutaman yön matkalla Aasiassakin. Tietysti riippuu hirveästi voinnista, mutta minulla ei ainakaan ollut mitään ongelmia. Syömisen kanssa saa tietysti olla vielä vähän tarkempi kuin kotimaassa, mutta lennot menivät itseltäni ainakin ihan normaalisti. Toki esim. kovan pahoinvoinnin kanssa tilanne olisi ollut varmasti ihan toinen.
Engelille kovasti tsemppiä tuhrujen kanssa ja toivottavasti ovat ihan harmittomia vaan!!! Toivon kovasti, että tämän päivän ultra on antanut varmuutta ja hyviä uutisia. :hug:
DQ 15+0