2011 kevään ja kesän lapsettomuushoidoista plussanneet

Mörkötys: voit mennä jo tänään, lähete vaan mukaan ja sitten yleensä antavat joo soittoajan milloin voi soittaa tuloksen, ainakin mehiläisessä saa samana päivänä jos on ajoissa. Kipinkapin jo menoksi että saat tuloksen tänään!
 
mapunen ja tarantella, onnea ihanista ultrakuulumisista!!

Voi toivis, mäkin olen jokapäivä käynyt vierailemassa kotidoppler-verkkokaupassa haaveilemassa!

Ja nyt taas sori vaan omaa napaa: A-P-U-A! Mun vähäisetkin tissioireet ja vatsan turvotus ovat tiessään. Finnit ovat parantuneet ja olo on AIVAN NORMAALI. Olin aamulla 2h töistäkin myöhässä koska olin vaan niin lamaantunut etten päässyt liikkeelle. Nyt voin kertoa, että koen pelkoa isolla P:llä. Olen soittanut kaikki lähikaupungit läpi, ja ainoa ultra-aika oli ens maanantaille iltaan!!! Voin kertoa että v******aa suunnattomasti. Itkin automatkan töihin. Tiedän, että oireettomuus ei ole mikään merkki, mutta olen lähes varma että meidän Keijo ei enää kasva. Olen syvästi pahoillani tästä negatiivisuudesta ja pysyn nyt vähän aikaa taka-alalla valituksieni kanssa :)

Toivottavasti voitte kaikki ihanasti! :heart:
 
Tsemppiä Mollis! Minullahan oli aivan sama homma vielä viime viikon alussa, ei mitään oireita! Kaikki katosivat! OIreet tulivat takaisin heti ultran jälkeen joka oli viikoilla 7+4. Keijo siellä ottaa nyt vaan vähän happea rauhassa, että jaksaa kiusata sinua taas pian kaiken maailman oireilla!! Kovasti voimia!! :hug:
 
Terveystalossa olisi maksanut 67€ tuo verikoe ja tuloksen olisi saanut maanantaina. Soitin mehiläiseen niin sinne pääsen kokeeseen vielä tänään ja tuloksen saan huomenna. Kyllä tässä ihan hulluksi meinaa tulla heti alkumetreillä :eek:

..ja tosiaan mehiläises hinta vain 43€
 
Verikokeessa käyty, huomenna puolen päivän jälkeen saan soittaa tuloksesta labraan. Sitten seuraava ongelma varmaan onkin että mikä sen hCG:n kuuluisi olla tässä vaiheessa, sehän kai vaihtelee tosi paljon ihmisestä riippuen...

Nyt kiipeilen kai seinille huomiseen asti tulosta odottaen, ja sitä ennen kerkeän tehdä aamupissasta testin jos toisenkin :LOL:
 
Mollis, tsemppiä! Fiilikset meille kaikille niin tuttuja. Oireettomuus ei kerro yhtään mitään, mutta koska ne tunteet olis järkipuhetta uskonut....

Mulla tuli tänään hätä, jotta onkohan siellä enää ketään hengissä. Oireita on, mutta epäusko iski. Vähän menkkamaisia tuntemuksia. Samalta istumalta tilasin netistä dopplerin (tulee 1-2 päivässä) ja tilasin myös yksityiselle ultra-ajan illansuuhun. Pakko tietää, onko siellä ketään. Jestas kun on skitso olo...mistä nämä epäuskon hetket tulee? Onneksi mies reissussa, ei tarvi paljastaa ku jälkikäteen.... Halvemmaksi se doppler tulee kuin jos käy joka vko ultrassa...
 
Plastex: mun doppleri tuli päivässä :whistle:. Tilasin sieltä raskauskeiju.fi:stä ja otin vielä jonkun bola-korun siihen :ashamed:. Tsemiä ultraan ja tuu sit heti kertoon kaikki!
Muoks: ajattelin että lisätään (ne jotka haluu) niin synnytyssairaalakin tohon listaan....
 
Heippa pitkästä aikaa! Olen ollut viime viikot ihan kiinni töitteni kanssa ja jossain välissä ulkona & mökillä auringosta nauttimassa, joten on jääneet kaikki nettikirjoittelut välistä. Paljon on tapahtunut ja uusiakin tullut mukaan – hirmuisesti onnea!! Se on aina niin upeaa, kun lapsettomuustaipaleen jälkeen joku saa kaipaamansa plussan =) Ja nt-ultraonnittelut ainakin plastexille, AdAstralle, Tarantellalle ja mapuselle (olikohan vielä muita…)

Tänään tuli - uskomatonta kyllä - 15 raskausviikkoa täyteen ja tiettävästi kaikki on hyvin. Ymmärrän tosi hyvin kaikkia panikoijia, enkä ole itse vieläkään päässyt eroon ajoittaisista peloista ja epäuskon tunteista, vaikka olen jo ns. suht pitkällä. Nt-ultra oli kolme viikkoa sitten ja vaikka siellä kaikki oli hyvin, niin välillä tulee sellainen olo, että pikkuinen on kuollut tai jotain muuta synkkää, vaikka vatsa on jo kasvanut ja mitään varsinaista huolestuttavaa ei ole ilmennyt, joten sikäli pitäisi kai osata olla luottavaisella mielellä. Varmaan tällä meidän lapsettomuustaustalla tämä stressaaminen on ihan normaalia, vaikkakin tosi rasittavaa ja ahdistavaakin.

Itseltäni on kaikki oireet hävinneet, jos ei lasketa mukaan väsymystä, joten sikälikin välillä miettii, että onko vatsassa kaikki hyvin… Mutta kuten täällä on todettu, niin ihan oikeasti tästä ei voi kyllä päätellä oikeastaan mitään. Ja tietty näillä mun viikoilla useimmat alkuraskauden oireet (öklötys yms.) on jo vähentyneetkin ja mulla ei niitä kamalsti juuri aiemminkaan ollut.

Meillä on neuvolakäyntejä "virallisen" ohjelman mukaan hirmu vähän tässä alussa (toukokuun alun käynnistä vasta kolmen kuukauden päästä seuraava), mutta huomenna pääsen ylimääräiselle käynnille ja siellä sitten toivottavasti sydänäänten muodossa saa vahvistusta sille, että asiat ovat kunnossa. Meilläkään ei ole ultraamisesta toivoakaan neuvolassa (ja joissain paikoissa jopa 3D/4D-ultralaitteita!!), mutta sydänäänetkin ois kiva juttu :) Mietiskelin jossain kohtaa tuota doppleria, mutta eipä ole tullut hankittua.

Toivis, mulle voi myös merkitä NKL synnytyssairaalaksi. Hui kun sekin tuntuu vielä kaukaiselle asialle! Ja kiitos muuten listan ylläpidosta!

Täällä oli puhetta ihmisille kertomisesta. Itse kerroin lähimmälle perheelle ja ystäville aikalailla heti ja nyt viime viikkojen aikana olen puhunut muutamalle ihmiselle töissä. Jotenkin vieläkin pelottaa puhua ihan kaikkialla, kun takaraivossa on se olo, että mitäs jos jotain meneekin pieleen… Pian alkaa kyllä jo varmaan näkyäkin sen verran selvästi, että pakko vaan avautua.

Uttinen - kyselit matkustamisesta alkuraskaudessa. Matkustan aika paljon työni puolesta ja plussasta muutaman viikon sisään olin jo ollut useammalla päiväreissulla Euroopassa ja muutaman yön matkalla Aasiassakin. Tietysti riippuu hirveästi voinnista, mutta minulla ei ainakaan ollut mitään ongelmia. Syömisen kanssa saa tietysti olla vielä vähän tarkempi kuin kotimaassa, mutta lennot menivät itseltäni ainakin ihan normaalisti. Toki esim. kovan pahoinvoinnin kanssa tilanne olisi ollut varmasti ihan toinen.

Engelille kovasti tsemppiä tuhrujen kanssa ja toivottavasti ovat ihan harmittomia vaan!!! Toivon kovasti, että tämän päivän ultra on antanut varmuutta ja hyviä uutisia. :hug:

DQ 15+0
 
Voi Mollis kun saisin vähän tätä mielenrauhaa siirrettyä sinulle.

Mites plastexin ultra?

Mörkötykselle pinnaa odotteluun. Toivotaan oikein hyvää tulosta. Vaikka mä en kyllä tiedäkään, mikä se sellainen hyvä tulos on, kun en ole itse veritestissä käynyt.

Päivän ultraus takana. Kaikki näytti oikein hyvältä. Kumpikin katkarapu hakkauttaa sydäntään vimmatusti omissa pusseissaan. Pituuttakin kavereilla oli jo toisella 14 mm ja toisella 17 mm. Kuulemma oikein sopivat mitat. Oksetusolo jatkuu ja loputon väsymys. Oireettomuus olisi tännekin tervetullutta, mutta toisaalta...ymmärrän hyvin teitä, jotka kaipaatte oireita, jotta saisitte varmistusta raskauteenne. Ehkä tämä on parempi sen seesteisyyden kannalta.

Niin ja mun synnytyssairaala on TAYS.

Tsemppiä naiset päiväänne, tänään ja tuleviinkin.
 
Mielenrauha maksoi 90,40 e. Mielenrauhan toi mieslääkäri, joka ultrasi sykkeen ja liikettä. Hän vähän nosteli suupieliään kun huomasi, että vähän yliherkkä potilas on tällä kertaa tuolissa. Ja sillä hetkellä lääkäriä katsellessani tein päätöksen, jotta hittoako tässä stressaamaan. Stressaamalla ei keskenmenoja estetä. Stressistä on varmasti sikiölle enemmän haittaa kuin rentoreiska-meiningistä. :p Eli nyt se alkaa, rento ja nautinnollinen raskausaika. ;)

Engeli, hienoa, jotta näkymät oli toivotut!

Pakko ehkä ottaa päiväunet ennen yöunia....

Synnytyssairaalaksi voipi merkitä Seinäjoen keskussairaalan, lieneekö lyhenteeltään SeKS?
 
Tänään tuli postissa veriseulatulokset; niissä luki että tulos normaali eikä ole lisääntynyttä riskiä. =) Meillä ei siis (huslab) tullut mitään tarkempia riskilukuja.

Onnea kaikille muillekin nt-, varhais- ja muissa ultrissa käyneille! Aina on ihanaa nähdä pikkuinen ja saada varmistusta että kaikki on hyvin! :heart:

Tervetuloa Mörkötys, toivottavasti saat huomenna vahvistuksen plussalle!

Matkustamisesta: Mulla oli 2vk kreikanmatka varattuna alkukesälle, mutta peruin sen koska se olisi ollut vielä alkuraskauden aikaa ja myös juuri sitä aikaa kun olisi todennäköisesti nt-ultra (niinkuin kävikin). Googletin tietoa jonkun verran, thl:n sivuilla oli muistaakseni suosituksia ja tietoa esim. toksoplasmoosista, mm. Kreikka kuuluu korkean riskin alueeseen. Varmasti kyllä pärjää kun katsoo mitä syö, mutta minä valitsin näin.

Meidän synnytyssairaala on Kätilöopisto... Mikähän sen lyhenne on... :confused:

Tsemppiä kaikille! :wave:

Neela 12+1
 
Kukkuu murupullaset!!

Voi että te ootte kyl supertsemppaajia!! uttinen, sait hymyn huulilleni :)

Mörkötys, se on sitten sinullakin jännä päivä! Eiköhän sieltä hienot luvut saada ;) Tulethan sitten heti kertomaan tänne, eiks jeh?

Oho Toivis, saitpa nopeesti dopplerin, -sinä onnekas =) Mä oon tilannut Bola-hässäkän mieheltä, mutta sitä ei oo vielä kuulunut. Toisaalta sekin taitaa olla ihan sekasin kun jokatoinen päivä muistutan häntä että vaimo on raskaana ja eilen illalla viimeks sanoin että huomenna pitää varautua pahimpaan. Mistä sekään tietää mitä pitäs aatella?!? :rolleyes:

Mä tilaan dopplerin kans raskauskeijusta jos saan tänään hyvä uutisia ultrassa. Sain Mehiläisestä ultra-ajan jollekin vanhalle gupelle iltapäiväks. Mun mahdollinen synnytyssairaala on muuten KHKS (Kanta-Hämeen Keskussairaala).

Välillä tulee aivan mielettömän epätoivon tunne, äsken taas kun luin teidän kirjoituksianne, tuli hetkellisesti ihan huippufiilis. Olette hirmu tärkeitä! :heart:

Dancing, oletpa ihanan pitkällä odotuksessasi. Mahtavaa kuulla että pienesi voi hyvin =)

Jäin täksi päiväksi etätöihin/saikulle. Allergia on ottanut vallan ja toinen silmäni kaipasi heti aamusta jäisiä pikkuporkkanoita turvotusta alentamaan. Ei kyllä mielikään ole hehkeä kun sitä iltapäivän ultraa odottaa...

Voi että engeli, sinäkin toit ihanat ultrauutiset!! Onnea hirmusti hani :heart: Jotenkin tuntuu niin älyttömän hellyyttävältä että nainen kasvattaa kahta kultakimpale-katkista pussukoissaan...hih!! :)

Neela, onnea hienoista verituloksista!!!

Plastex, voisin liittyä mahdollisesti ylläpitämääsi kesän rentoreiska-piiriin jos saan iltapäivällä hyviä ultrakuulumisia :) engeli, sä lienet kans messis oothan varmaan meidän pyhimys seesteisyyteines?!? :LOL:

Nyt ristin kädet ja heitän pikkuporkkanat silmille (ihan suoraansanottuna nakit silmillä tän allergian takia!!) :ashamed:

Mollis ja Keijo 8+3
 
moikka kaikillle!
Vielako mahtuu mukaan? Olen seurannut keskusteluanne taustalta tuolla lapsettomuuspuolella, mutta kun se plussa parahti, en voi olla liittymatta joukkoonne :) Historiasta sen verran, etta lapsettomuutta takana 4 vuotta, joista kahden viime vuoden aikana tehty 5 IVF-tuoresiirtoa, ja nyt viimeisella tuli se kauan kaivattu plussa! Asun ulkomailla, eli siksi eraat pisteet puuttuvat kirjaimista ;) Eli, jos joku ehtii paivittaa, ovat tietoni: 33v, esikoinen, ja LA olisi 21.2.12. Kaksi alkiota laitettiin, eli ekaa ultraa odottelen kovasti :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

postimestari ja kummitus tai kaksi 4+3
 
Tervetuloa postimestari, kyllä tänne mahtuu!! Engelille onnittelut mahtavista ultrakuulumisista :heart::heart: ! NeelaNaranjalla puolestaan taas oli veriseulatulos juuri niinkuin pitää! Plastex sai mielenrauhan, hyvä niin ja toivotan ihanaa seesteisyyskautta :D, tahtoo kans! DQ on ihanan pitkällä ja kaikki hyvin, mahtavuutta =) ! Mites mörkötyksen tulos??? toivottavasti hyvä sellainen!!!!!!!!
 
Postimestari Meillä näköjään sama maaginen LA =) Hauska sattuma tuo sinun kummitus/kummitukset, meillä tätä kutsuttu piina-aaveeksi:)

Kärsimättömänä odotan kellon etenemistä, puolenpäivän jälkeen saan soittaa ja kysellä josko tulos olis jo tullut ! Tulen sitten heti sen tänne kiekaisemaan kun saan tietää.

Mörkötys+Piina-Aave rv 4+3


muoks. Voi tätä piinaa!! Tulos ei ollut vielä saapunut kun soitin, lupasivat soitella mulle päin kun saavat tietoa. KÄÄK!
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin jännätään mörkötyksen tulosta.
Tervetuloa postimestari!
Onnittelut kaikille hyviä uutisia saaneille! Itse varasin just rakenneultran elokuun alkuun, pystyyköhän sitä sinne asti odottamaan... No sen näkee sitten, on siinä pari neuvolaakin välissä.
Täällä pakkaillaan, me lähdetään muille maille vierahille viikoksi. Toksoplasmoosi mulla on luultavasti jo ollut, kun olen nuorempana asunut riskimaissa. Toki täytyy tarkkana syömisten kanssa olla ja sitä jännitän jo etukäteen, että mistä löytyy aina lähin vessa! Alkaa kohtu painaa jo rakkoa.
Muoks vielä: mulla synnärinä TYKS.
 
Viimeksi muokattu:
Voi kyllä nyt kidutetaan mörköä oikein urakalla, ei ole kuulunut soittoa ei:ashamed: Päätin jo et jos ei puoli kolmeen mennessä kuulu niin soitan uudelleen. Johan on hitto ku tässä saa olla kuin tulisilla hiilillä:headwall:
 
hCG 52 !? Voi v....u ! Eikös tuo ole aivan liian alhainen ????? eilen oli siis pp13. Labran ihminen ei osannut juurikaan kommentoida.

muoks.Sain klinikalta hoitajan kiinni jonka mukaan tuo arvo on ihan hyvä:heart: Voinenko tähän nyt sitten luottaa.. Voi miksi kaikki tuntuu aina menevän niin vaikeimman kautta, miksi arvo ei voinut olla reilu !

Adastra Katselin tuolta toisen ketjun listasta että sinullakin arvo ollut samankaltainen ? Kävitkö useammassa testissä että kuin pian se siitä sitten pomppasi?
 
Viimeksi muokattu:
Sori, taas pelkkää omaa napaa täältä :ashamed:

Tänään mulla oli ns. väliultra rv 7+5. Just ennen kuin lähdin lääkäriin, huomasin vessakäynnin yhteydessä pientä tummaa tuhrua tulleen. Se tietysti säikäytti, mutta yritin kuitenkin pitää toivoa yllä.
Toivon rippeet ei kuitenkaan kantaneet pitkälle. Ultrassa nähtiin, että pieni sydän ei enää lyönyt. Vauvanalku oli vain 5 mm pitkä, eli oli lopettanut kasvunsa pian ekan ultran jälkeen. :(
Huomenna tai ylihuomenna sitten tyhjennellään.

Näin kävi taas mulle. Neljänä kertana oon plussan testiin saanut, mutta ei vieläkään vauvaa tulossa. Tästä luultavasti jatketaan toistuvien keskenmenojen tutkimuksiin joskus syksyllä.

Parempaa onnea teille muille! :)
Kaarne kiittää ja kuittaa.
 
Kaarne voi ei, ei ole sanoja kuvaamaan... :(
Mörkötys mulla oli vielä alhaisempi pp 14, mutta lähti sitten nousuun ja oli pp 18 noussut taulukon mukaan. Sikiö on ollut koko ajan 3 päivää jäljessä ultran mukaan eli myöhäinen kiinnittyminen oli lääkärin mukaan kyseessä. Mulle siirrettiin 1-päiväinen alkio, joka sitten päätti kohdun lämmössä mietiskellä pitkään, että kannattaako tämä elämä ylipäätään vai ei. Toivon sinulle käyvän samoin ja kaiken olevan hyvin!
 
Hei kaikille! :wave:
Plussasin tuolta 35+ lapsettomista pari viikkoa sitten. Takana yksi keskeytynyt keskenmeno (rv8) ja yksi luultavimmin kohdunulkoinen, molemmat tältä keväältä. Ajattelin liittyä tänne vasta ensi viikolla ekan varhaisultran jälkeen, mutta Kaarnen ikävän uutisen takia, ajattelin tulla ja esittää syvimmät pahoittelut! :hug: ei ole helppoa, kun ensin annetaan ja sitten otetaan pois :(

Tosiaan meillä oli siirto 25.5. Ja tällä kertaa siirrettiin kaksi alkiota. Testasin pp10, jolloin jo ihan selvä plussa. Meillä näitä plussia on tosiaan jo muutama ollut ja siksi ei olla matkassa niin kovin luottavaisin, vaikka kyllä toiveikkain, mielin. Verikokeeseen pääsin omien pyyntöjen jälkeen, kun alkio oli 17 päivän ikäinen. Hcg oli tuolloin 1605 ja katsoivat sen olevan hyvä arvo eikä siksi seurantaa tarvittu. Ensi tiistaina (rv 6+1) siis eka varhaisultra, jossa nyt voidaan ainakin todeta, onko alkio kiinnittynyt oikeaan paikkaan. Minulla ei ole kertakaikkiaan mitään oireita, ei väsymystä, rintojen arkuutta, ruokahalua tai -haluttomuutta, aistien herkentyistä, huonovointisuutta. (noh, kerran yössä on käytävä pissalla ja joskus vähän janottaakin) Eipä ole kyllä vuotojakaan, mutta kyllä pelottaa, että ehkä ei se tämäkään kerta onnistunut. Raskaustestit, joita palaa, näyttää kyllä kirkuvan punaista ja digitestikin 3+ viikkoa raskaana. Mutta toivoisin erityisesti sitä rintojen arkuutta vinkiksi siitä, että kaikki olisi hyvin. :ashamed: Rankkaa odottaa vielä viikonlopun yli!

LA olisi omien laskujeni mukaan 13.2.2012, mutta katsotaan nyt. Ikää on jo kertynyt 38 ja ensimmäistähän täälläkin toivotaan.

Onnea teille kaikille odotusaikaan. =) Toivon totisesti, että kaikki vauvanalut tässä pinossa jaksavat 9kk ja siitä eteenpäin.Aika monien nimimerkit tunnistankin +35 lapsettomista ja 11-hoidot pinosta (jota olen salaa käynyt lukemassa)

T: hoppis ja 1-2 suurta unelmaa (5+4)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä