Heippa taas! Täällä kirjoitellaan, niin aktiivisesti, että tällainen laiskemman puoleinen palstailija saa tehdä töitä hiki hatussa pysyäkseen mukana jutuissa
Hieno homma, että on aktiivista keskustelua!
Ihan ekaksi
Kaarneelle suuren suuret pahoittelut ja voimia! :'( :hug: Tuntuu todella pahalta, että teille kävi noin. Toivon kovasti, että tutkimuksissa löytyisi jotain, mitä voitaisiin hoitaa ja estää tuon epäonnen jatkuminen. Voimia ja toivottavasti kesään löytyy kuitenkin jotain iloa murheen keskelle!
Engelille tsempit pahoinvointiin! Ei kyllä kuulosta kovin kivalle
Olen ymmärtänyt, että kaksosten odottajat saavat usein tuplamäärän myös tuosta ilosta : / Tosi hyvä, että lääkäri on ymmärtäväinen ja antaa reilusti sairaslomaa. Ihanaa, että molemmilla pikkuisilla oli ultrassa asiat hyvin ja voit jatkaa odottamista siltä osin seesteisenä
Uttiselle myös voimia pahoinvoinnin kanssa taisteluun. Toivottavasti helpottaa viimeistään lomamatkaan mennessä. Tosi kiva, että teillä saa noin monta ultraa! Ja onnittelut masusta
Toiviksella myös pahoinvointia, höh
Saa itse olla kiitollinen, kun tältä on säästynyt
Tosi ihanaa, että teilläkin ultrassa hyvä meininki! Tuosta keskenmenoriskistä myös minulle sanottiin ekassa ultrassa (taisi olla viikko 8), että kun tuossa kohtaa on nähty ultrassa normaalisti kehittynyt alkio ja sydämen syke, niin joidenkin tutkimusten mukaan riski olisi jotain puolen prosentin luokkaa!! Se vk 12 / 13 perustuu ymmärtääkseni siihen, että siihen mennessä useimmat tuulimunat jne. paljastuvat itsekseen, jollei ultrassa ole tilannetta tarkistettu. Eli ultralla voi tavallaan tuota riskiaikaa lyhentää. Stressaamista ei ole helppo lopettaa, mutta eiköhän se vähene pikku hiljaa
Plastex hyvä, että olet päättänyt hylätä stressin! Minäkin huomaan, että vähitellen alan uskoa enemmän tähän raskauteen ja pelot vähenevät. En toki vielä ole niin pitkällä, että lähtisin vaunumalleja katselemaan tai muuta yhtä uhkarohkeaa
Neela hienoa, että seuloista ei löytynyt mitään huolestuttavaa! Ja tosi ihanaa, kun vatsa alkaa näkyä. Itse ainakin tykkään kovasti tästä muuttuvasta ulkomuodosta, on tätä sen verran pitkään odotettu
Joko olet
Mollis päässyt doppleria testaamaan?? Tuo epätoivon ja toivon vaihtelu taitaa kuulua tähän tilaan
Vähän rasittavaa, mutta toisaalta pitää kai yrittää ottaa niistä hyvistä hetkistä kaikki irti
Tuttu tunne tuo neuvolakäyntisi, siis että mitäs ihmettä minä täällä kaikkien odottajien ja vauvojen keskellä teen
Mutta usko vaan, olet nyt ihan ydinasiakaskuntaa! Harmi jos käynti oli vähän mitäänsanomaton, mutta eiköhän ne fyysisen terveyden kannalta tärkeimmät tule silti hoidettua. Meillä onneksi tosi ihana täti (itseä selvästi nuorempi tyttö
), joka kyselee kyllä kuulumisia ja fiiliksiäkin. Minulla ei ole ollut kummempia himoja, mitä nyt alkuviikkojen lievään öklötykseen söin normaalia enemmän porkkanoita, ruisnäkkäriä ja mahdollisimman happamia tuoremehuja. Ei kun puuroa syömään, se tekee hyvää vaan
Ja jotain menkkatuntemuksia on minullakin välillä, eli tuskin mitään sen kummempaa. Sukkikset alkoi täälläkin puristaa ikävästi jo aika nopsaan käypä reilusti ostamassa mammamallia, jos meinaa ahdistaa!
Postimestarille tervetuloa! Sinnikkäästi olet sinäkin saanut IVF:iä läpikäydä ja ihan mahtavaa, että nyt on sitten tullut plussa!! Jännää varmasti nähdä ultrassa, että liitytkö
Engelin kaksoskerhoon vai pidätkö seuraa meidän yhden odottajien joukkueessa
Koska on ultra?
Samoin
Hoppikselle tervetuloa! Olen lueskellut tuota 35+ ketjua, vaikken aktivoitunutkaan kirjoittamaan, joten olet sieltä tuttu. Hieno juttu, että HCG oli kohdallaan ja toivon KOVASTI että tämän päivän varhaisultra on tuonut hyviä uutisia lisää
! Kovien koettelemusten jälkeen olisi ihanaa, jos teilläkin voisi lähteä raskaus hyvissä merkeissä liikkeelle. Ymmärrän hyvin, että kaipailet oireita
mutta onneksi se ei ole kovin tieteellinen mittari, vaan on tosi yksilöllistä! Raskaustestit taitavat olla kuitenkin aika paljon luotettavampi tiedon lähde
Ja vielä
Isla tervetuloa ja mukavaa, kun porukka kasvaa! Tervetuloa erityisesti keuloille lasketun ajan suhteen, kiva saada muitakin tämän vuoden puolelle tähtääviä
Luulisi, että lapsettomuusklinikan hoitaja ymmärtäisi tällä taustalla tarpeen käydä kurkkimassa vauvaa vähän tiheämmin
Joko sinulla on vatsa kasvanut? Minulla tulee 16vk täyteen ylihuomenna ja tuntuu, että nyt viikossakin on tullut aika paljon lisää muhkeutta muotoihin
Vau-kirjasta katselin, että tässä kohdassa vatsassa tapahtuu kovasti kasvua ja viikossa tulee babylle 4cm (!!) lisää pituutta, joten ei ihme, jos jotain näkyy ulospäinkin.
AdAstra teillä siis pari neuvolaa ultrien välissä
! Helsingissä periaatteessa nolla (ainakin meidän neuvolassa), mutta sain siis itselleni ruinattua ekstrakäynnin. Kyllä on erilaiset käytännöt tai siis rahat ohjataan eri kaupungeissa eri kohteisiin
Meillä on rakenneultra heinäkuun lopussa, aika jännää sitten taas nähdä, miten paljon baby on kasvanut ja kehittynyt!
Mörkötys voi arhg noita HCG-arvoja :kieh: Ne viitearvot on kyllä aika laajoja tuossa alussa eli varmaan tilanne ihan ok, jos hoitajakin oli luottavainen. Toivottavasti saat nopeasti uuden mittauksen, niin ei tarvitse stressata!! Tuota mainitsemaasi repäisykipua oli minullakin alkupuolella, kuulunee ilmeisesti kohdun kasvuun eli hyvä merkki
Tarantella meillä (Helsingissä) on myös rakenneultra viikon 21 tienoilla ja lääkäriultra samoin joskus reilusti viikon 20 jälkeen. Kuten tuossa aiemmin kirjoittelinkin, niin kovasti on eroja paikkakunnittain näissä käytännöissä! Kyllä varmasti selviät sokerirasituksesta, kun olet jo hoitojakin piikkeineen (oletan?) käynyt läpi! Vaikka kukas niistä piikeistä nyt kamalasti tykkäisi. Kuljin viikonloppuna sen apteekin ohi, josta kävin useimmin lääkkeitä hakemassa ja kyllä tuli jotenkin niin onnellinen ja kiitollinen olo, ettei tarvitse mennä sinne enää reseptien kanssa hakemaan pinokaupalla ampulleja
Hoh, tulipa tekstiä, jaksoikohan kukaan lukea
Täytyy selvästi kirjoittaa useammin, ettei tule tällaisia maratonviestejä. Omia kuulumisia tuli vähän tuossa edelläkin, mutta tosiaan viime perjantaina käytiin neuvolassa, mitattiin hemoglobiini (noussut taas tasolle 137 eli tosi hyvä) ja kuunneltiin ekaa kertaa sydänäänet. Oli ihanaa kuunnella sitä vähän junan kuuloista jumputusta
Tuli taas luottavaisempi olo ja mahan kasvu lisää sitä, voi ihanuus!! Olen ostanut nyt vähän lisää äitiysvaatteita, kun monet normaalipuserot alkavat näyttää aika hassuille. Niihin saisi kyllä rahaa menemään aika paljon, kun niin iso osa normaalista vaatevarastosta ei ole enää istuvuudeltaan ihan optimaalista, mutta täytyy yrittää vähän rajoittaa, kun aika lyhyestä ajanjaksosta on kyse kuitenkin. Vaikka onhan tässä vielä melkein puoli vuotta aikaa
DQ 15+5