2011 kevään ja kesän lapsettomuushoidoista plussanneet

Tervetuloa takaisin Suomeen uttinen!
Toiveena se, että on autolla, on aina hyvä tekosyy alkoholista kieltäytymiseen ja kielletyt ruoat jätin vaan syömättä. Me tosin läheisimmille kerrottiin jo aika alussa, niin ei kauheesti tarvinnut salailla esim. vappuna. Kahdessa karonkassa tuli käytyä keväällä ja pokkana pyysin maljaksi alkoholitonta, eipä sen tarjoilijan tarvinnut tietää miksi.
Mollamaijalle hyvää lomaa! Nauti ja kasvattele Keijoa!

(.) Neuvolassa taas käyty. Paino oli pudonnut kaks kiloa reilussa viikossa, jotain iloa vatsataudistakin. Sain sokerimittarin ja ohjeet ruokavalioon. Onko tai onko ollut jollain muulla raskausdiabetes? Parin viikon sisään pitäisi mennä ekalle sairaalajaksollekin ja oisin vaan kysynyt, että mitä siellä tehdään muuta kuin kuulemma isketään joku anturi kankkuun?
Ja sitten ihania uutisia: neuvolassa ultrattiin ja siellä se Viuh-viuh iloisesti räpiköi, näyttäisi voivan hyvin kaikesta huolimatta! Ja me ostettiin nyt se uusi auto, maanantaina haetaan kotiin!
Hyvää viikonloppua kaikille rakkaille kanssasiskoille!
 
Postimestari, pahoittelut. Toivottavasti liityt seuraan uudelleen pian. Voimia.

Seinäkukkanen, tervetuloa! Ihanaa, kun tiesi toi tänne! Ihanaa kesän kestävää lomaa!

Toiveena, tervetuloa! Varsin hyvä onnistumisprosentti teillä. Uskomatonta! Hienoa, että arvot ovat nousseet.

Mollis, kyselit nimien miettimisestä. Sain juuri tietää, että noin kk päästä tulevat kelan lappuset, joissa pitäisi olla jo mietittynä nimet tytölle ja pojalle hätäkastetta varten. Pitänee ottaa pian allakkaa käteen ja alkaa makustella nimiä. Vaikkakin se tuntuu aikaiselta.

Islalla tuntuvat jo liikkeet, ihanaa! Varmasti helpottaa oloa, kun sisältä tökitään ja muistutellaan, että täällä ollaan! Minulla on myös tätä "lapseni isä ärsyttää hirmusti"-hormonia…. Välillä olo on herttainen, mutta todella helposti herra saa vereni kiehumaan melko pienillä asioilla. Toivottavasti on ohimenevää…:D

Neela, tyttö!=)

Uttinen, teretulemast takaisin. Meilläpäin dopplereita saa lastentarvikeliikkeistä, mutta olivat juuri loppu kun itse etsin. Parissa päivässä olisi saanut. Hinta olisi ollut 70 e. Päädyin Angel Soundsin halpismalliin (39 e) ja hyvin on pelittänyt. Pari kertaa viikossa kuuntelen. Vähentänyt varmasti ultrassa käyntejä…

Mollis, hyvää lomaa!!! Tänään alkoi mulla myös loma!Hymiöitä ei voi koskaan olla liikaa!;)=)

AdAstra, onneksi viuh-viuh voi hyvin vastuksista huolimatta! On ollut turvassa, vaikka vatsassa myllertää.

Täällä ilmeisesti vatsa kasvaa. Ainakin tänään kadulla tuttu kysyi, jotta saako onnitella? Kuulemma näyttää siltä...Ehkä olen turhaan yrittänyt piilotella töissä. Tietävät ehkä hiljaisesti! Tällä viikolla on muutoin ollu kertomisen viikko. Lähipiiri alkaa olla käyty läpi, vielä muutama puhelinsoitto. =) Ihana päästä lomailemaan ja antaa mahalle vähän stressitöntä aikaa. =)

Hieman olen ostellut isompia vaatteita. Vanhat alkavat kiristää. En ole vielä uskaltautunut niin rohkeaksi, että astuisin vaunujen jännittävään maailmaan! Mutta hyvä kuulla muilta aatoksia ja kokemuksia!

Plastex 15+5
 
Viimeksi muokattu:
Plastex: Ihanaa että masu kasvaa! Mulla on ainakin olo että tää on konkreettisempaa kun on tuo pieni kumpu tuossa. =)

AdAstra: Tästä se rahanmeno tosiaan alkaa! ;) Onneksi Viuhviuh on kunnossa! =) Tuosta raskausdiabeteksestä en tiedä mitään. Sokerirasituksesta odotan kuulevani seuraavalla neuvolakäynnillä parin viikon päästä. Kun se kuulemma tehdään kaikille tietyn iän ylittäneille? :confused:

Mollamaija: Rentouttavaa lomaa! :cool: Kuulostaa mahtavalta tuo kasvohoito ja hieronta!

Toiveena: Mä olen myös tehnyt niin että olen mennyt autolla, niin alkoholista ei ole tullut kysymyksiä. Pari kertaa myös vaihdoin siideri-/oluttölkkiin limua ja annoin asiasta tietävän kaverin juoda skumppalasin tyhjäksi. Ruuista jätin ei-sallitut syömättä, yleensä onnistui hyvin mutta se on tietty vaikeaa jos on vain juuri sitä yhtä tarjolla eikä sitä voi syödä... Kyllä tää on nyt niin paljon helpompaa kun voi jo sanoa suoraan mistä on kyse.

Uttinen: Kiva kuulla että reissu meni hyvin! Mulla on ollut ehkä kerran närästystä raskauden aikana, yleensä ei ole ikinä, mutta sellainen ylitäysi olo tulee helposti jos on syönyt paljon ihan mitä vaan. Tsemppiä ti ultraan! =)

Mapunen: Samaa ajattelin että pitää tosiaan olla vielä tarkempana kun luin tuon listeriakuolemajutun, pelottavaa! Kiva kun teillä tulee lapset noin pienellä ikäerolla, on varmaan toisilleen paljon seuraa ja voivat leikkiä yhdessä sitten isompana. =)

DancingQueen: Oletpa ollut aktiivinen liikunnan suhteen! Ihan tulee huono omatunto täällä kun on jäänyt vaan koiralenkkeihin tuo liikkuminen... Ja mahtavaa että teillä ei ole enää pitkä aika rakenneultraan! =)

On: Huhhuh, naapurit istui pihassa pikkutunneille asti. Kun aurinko alkoi nousta, lähdin nukkumaan. Tää päivä onkin sitten mennyt päiväunien merkeissä. Me lähdetään huomenna mökille ja ollaan siellä reilu viikko netin ulottumattomissa. Järvivesikin on varmaan juhannuksesta lämmennyt että tarkenee paremmin uida. Vointi on ollut ennallaan, melko hyvä siis. Ruuan kanssa pitää katsoa ettei syö yhtään liikaa; kaverin kanssa oltiin kreikkalaisessa syömässä alkuviikosta ja olo oli sen jälkeen ihan hirveä kun oli syönyt sekä alku- että pääruuan.

Kovasti tsemppiä ja ihania (ei liian kuumia) kesäpäiviä kaikille! :kiss:

Neela 15+3
 
plastex ihanaa, että vatsa näkyy jo! Itsellä tuntuu vähän vaihtelevan päivien ja vaatetuksen mukaan. Vaatteet kiristää, mutta ehkä se näyttää ulospäin vain siltä, että on vähän lihonut, vaikea mennä sanomaan.
neelalle mukavaa mökkireissua! Olen vähän kade, haluaisin itsekin mökille, mutta mies on töissä ja porukat reissussa ja yksin en uskalla lähteä, jos jotain käy. Ihme pelkuri musta on tullut :)
Kyllä se sokerirasitus mun ymmärtääkseni tehdään kaikille yli 25-vuotiaille. Ei tämä rd nyt mikään maailmanloppu olekaan, kaikki arvot ovat olleet kotimittauksissa reilusti alle viitearvojen, että ihan hyvällä fiiliksellä olen alkujärkytyksen jälkeen. Ja jos jotain positiivista pitää tästäkin löytää, niin säästyypähän nyt rahaa yksityisen ultrista, kun tulee noita kontrolliultria äitipolilla+ neuvolakäynnit tihenee.

Meikäläiseen on iskenyt Sulo Vilen tuolla huuto.netissä. Suosittelen muillekin, jos vain jaksaa nettiä kytätä, sieltä löytää usein ihan käyttämätöntäkin tavaraa halvalla. Tosin myynnissä on paljon ylihintaista scheisseäkin, että tarkkana saa olla.

Ja kehtaako sitä nyt edes tässä vaiheessa tunnustaa, mutta täällä on Berninaa poljettu ja puikkoja heiluteltu siihen tahtiin, että alkaa vauvan kestovaipat+ villavaatteet olla jo valmiina. Osittain jo seuraavan talvenkin...
 
kiva kuulla AdAstra että ilmeisesti vointisi on kohentumassa :) Luin varmaan viis kertaa ennenkuin tajusin että "mitä teillä oikein on poljettu...?" Voi vitsi kumpa mäkin osaisin. Mies on kahtena talvena naureskellut mun säälittäville yrityksille neuloa itselleni pipo. Jostain syystä tämän talven yrityksestä tuli ihan pesuvati...sellainen oikea soikko! Lehmän myssy! :D

Tänään on taas ollut väsymyspäivä (2x2h)...En millään malttais odottaa tiistain nt:aa...Kerromme omille isovanhemmillemme vauvasta sitten sen jälkeen...

Onko muita vaivannut ummetus? Kärsin viikolla parina päivänä kovista vatsakivuista sillä tavara jökähti suoleen. Oon yrittänyt juoda paljon ja äsken söin puol pussia luumuja. Parina aamuna puuroa ja mansikoita. Kävellyt ja fillaroinut. Ei auta mikään. Taaskaan ei ole vatsa kolmeen päivään toiminut! Saako Movikolia tai Vi-Sibliniä käyttää? Uskaltaako? Niissä lukee vaan että neuottele lekurin kanssa...
 
Se olis sitten maaginen 12 viikkoa takana, wau... Mikäli masussa nyt vielä on eloa... Minut on vallannut aivan järjetön masennus :( Öisin näen vain unta kuinka pahasti kehitysvammainen lapseni on tai sitten se on jo kuollut... Huomisella np-ultralla taitaa olla osuutta asiaan.
Ottaa suorastaan pattiin olla lomalla... en jaksa tehdä lasten kanssa yhtään mitään ja keskittymiskyky on aivan kadonnut. Aargh, ärsyttää valittaakin joten olen kotona vaan hiljaa, joka ei sekään tietenkään ole hyvä ja mies ihmettelee. Töissä sentään olisi muutakin ajateltavaa...

Ummetus on täälläkin tullut kaveriksi. Ei kiva. Mitään lääkettä en minäkään ole vielä uskaltanut ottaa, ajattelin ensin kokeilla josko liikunta ja kahvi auttaisivat :) (heti kun keli viilenee)

Tilasin perjantaina sen halpismallin dopplerin Raskauskeijusta... voi kun se tulis nopsaan...

Tämä nyt oli tänään tällaista masentunutta omaa napaa mutta kai sekin on joskus sallittua... takaraivossa piilee kuitenkin ajatus, että kaikki on hyvin ja kyllä tämä tästä vielä iloksi muuttuu...

Mukavaa maanantaita kaikille kanssasisarilleni!

Mii&Uttinen 12+0
 
Hellou hellou kaikki ihaNaiset! Olen ollut aivan törkeän saamaton tässä kirjoittamisessa, tekosyyni ovat huono olo ja mökillä olo. Ehdin olla sitten yhden päivän töissä viime viikolla kun tuli pahan olon lisäksi vielä kesäflunssa. Mies kun on telonut polvensa niin mä aina sit vien koiria ja jeesus kun se oli vaikeeta kun oli niin kuuma ja mulla niin karmee olo! Sain sitten lisää saikkua ja päätettiin lähteä mökille np-ultran jälkeen viime keskiviikkona, siellä kun ei tarvii koiria ulos viedä, hoitavat sen ihan itse :D.

Ja tosiaan, ke oltiin naikkarilla np-ultrassa ja öttiksen valtakunnassa oli kaikki hyvin :heart: !! Kätilön mukaan hieno vauva. Jatkuu kohta.... niin, käytiin syömässä. Joo, öttis näytti hyvältä ja alkoi liikkuakin kun kätilö paukutti mahaa, vähänkö oli mageen näköinen. Öttis vastasi viikkoja 12+3 silloin, vaikka naikkarin mukaan vasta 11+4. Omien laskujen mukaan silloin oli 11+6. Oli jo 8 cm pääperämitta ja 10 cm koko vaavi. Mahtava fiilis oli sen jälkeen. Kätilö muuten lyttäs dopplerin ihan maanrakoon, sanoi että antaa turhaa turvallisuuden tunnetta. Kysyttiin siis että mistä kannattaa kuunnella kun ei oltu kuultu vielä sydänääniä. No, on se mun mielestä parempi kuin rynnätä joka viikko ultraan, joten jatkamme doppler-harjoituksia, kaipa sieltä kohta on pakko alkaa kuulua jotain....

Tultiin eilen mökiltä ja nyt töissä, hiljaista on joten voi kirjoitella tänne. :D.

Mollikselle ja Uttiselle tsempit huomisiin ultriin ja kaikille muillekin omiin vaiheisiinne. Yritän nyt aktivoitua uudelleen :ashamed: tänne.... joko AdAstra on saanut kaikki tulokset??? ai niin ja hei ummetuksesta olen kärsinyt heti alusta asti, eikä helpota. kovia kikkareita tulee kauheella pinnistyksellä. en ole käyttänyt lääkkeitä vaan liottanut kuivattuja luumuja ja sitten soseuttanut ne ja laitan jugurtin sekaan. En meinaan pysty syömään niitä kokonaisia kuivattuja luumuja.... auttaa kyllä siis sillai että jotain tulee uloskin :O.

postimestarille syvät pahoittelut ja iso iso :hug:

terv. Toivis ja öttis 12+3 (kait)
 
Viimeksi muokattu:
toivis kiva, että kirjoitit pitkästä aikaa ja onnea hyvistä ultrakuulumisista! En ole vieläkään kaikkia tuloksia saanut, mutta olo on parempi, niin luulisin kaiken olevan hyvin. Ensi maanantaina menen rd:n takia osastolle, kai siellä viimeistään saan tietää.

Mollikselle jauttiselle tsemppiä huomiseen ultraan! Ihanaa, kun tekin ootte jo niin pitkällä! Tulkaa sitten kertomaan kuulumisia.

Ja mollis opettaisin kyllä sut kutomaan pipon, taitaa vain näin netin kautta olla hankalaa. Käspaikassa ainakin on joitain opetusvideoita, mutta eihän se tietysti sama asia ole kuin joku kädestä pitäen neuvomassa. Itse olen käsityöihminen ja ihanaa, että nyt saa kutoa pieniä nuttuja ja myssyjä ym. Alkoi jo miehen ja koirien kaapit ollakin jo täynnä :) Juu ja Bernina on ompelukonemerkki, ihan sitä vaan täällä on poljettu.:)

Ummetukseen en osaa muuta neuvoa antaa kuin pannullinen mustaa kahvia. Tiedä onko sitten suositeltavaa raskausaikana. Itsellä ollut päinvastoin eli vessa kutsunut liiankin usein.
 
Täällä Mollikselle ja Uttiselle ultraseuraa tälle päivälle. Kesäloman reissut on nyt tehty ja palattu takaisin kotiin, loma onneksi vielä jatkuu. Aamulla oli labrat ja pissanäytteen anto. Kohtalaisesti jännitti aamulla kotona, että saanko purkkiin mitään, kun ne pissavälit ei niin kovin pitkiä ole... Mutta ihan hyvin meni. Ja kuusi putkea verta pumpattiin. Se ei onneksi tunnu mulla missään. Iltapäivällä on sitten ultra ja aika pitkään saa siinäkin maata, liekö tehtävä vessareissu välissä ;) Kumpaakin vaavia kun tutkitaan 40 minuuttia, tai no ainakin ajanvaraus piti molemmille tehdä sen mittaiseksi. Jännittää ihan sikana. Melkein yhtä jännää, kun raskaustestiä tehdessä. Onko sikiöt elossa, ja onko ne kaiken lisäksi vielä kunnossa muutenkin. Voi hurja, että on jännää.

Mä aktivoidun nyt seuraamaan teidän vaiheitanne paremmin, kun kotona olo mahdollistaa sen.

AdAstra mun kaima. Sulo Vileneitä molemmat ;)
 
engelillekin hurjasti tsemppiä sitten! me oltiin np-ultrassa ehkä 30 min. mä kävin silloin ultran jälkeen labrassa ja otettiin 5 putkee verta. tänään sain jo tuloksenkin! "Tulos on normaali ja lisääntynyttä riskiä ei ole todettu." Mahtavaa! Musta tuntuu että alan vähitellen hellätä tätä paniikkia. Eilen kuultiin sitten myös öttiksen sydänäänetkin dopplerilla, oli about 156 krt /min. Eli kait ihan normaalia. Täytyy äänittää kännykkään ja lähettää tuleville isovanhemmille sykkeen ääniä.... Aika magee oli kyllä kuunnella niitäkin. Mua alkaa syyhyttään lastenhuoneen suunnittelu, meillä menee nyt huonejako uusiksi, koska tähän mennessä on ollut vierashuone ja työhuone. Lastenhuone vie toisen paikan.
 
Itkettää ja naurattaa! Eli terkkuja np-ultrasta. Turvotusta oli 1,1mm ja se tietsikalla laskettu homma ilmoitti että ei riskiä. Suhde oli 1:1700 tai jotain... Tyyppi masussa oli aikamoinen vauhtiveikko :) potkiskeli vaan kohdun seinämästä vauhtia lisää ja heilutteli käsiään, välillä kävi peukku suussa... Aivan mieletön fiilis! Nyt mä aion nauttia ainakin pari viikkoa!

Tänään tuli muuten myös doppleri, täytyykin illalla kokeilla saako ne upeat äänet kuuluviin kotonakin.

Mites Engelin ja Molliksen ultrat??

Mii&Uttinen 12+1

ps. eiks ole mahtavaa että välillä sataa vettä eikä tarvi hikoilla :)
 
Toiveena, valtavan iso halaus.

Ultra takana. Uttisen sanoin, itkettää ja naurattaa. Molemmat nappulat olivat kunnossa, ja kovin vilkkaita. Tökkivät toisiaan. Ja ne oli jo niin isojakin, viisi kokonaista senttiä ;) Toinen jopa vähän päälle. Niin ihmisen näköisiä 3D kuvissa. Vasta sydänäänet itketti ja kunnolla :'( Siinä kohtaa ei ollut enää pelkkiä kuvia, oli äänikin. Voi hurja miten onnellista. Mä en oikein ole varma, että tajuanko tätä vielä edes kokonaan. Kaksi lasta, meille, jotka ei millään saa lapsia ja valmistautui elämään kahdestaan. Lapsettoman roolista äidin rooliin, kauhean iso hyppäys. Tajunta tulee pikkuhiljaa mukana vatsan kasvun mukana. Ekassa itse otetussa masuvalokuvassa näkyy jo selvästi pikkuinen vauvakumpare, kun tietää, että se on siinä ;) Vaikka ei sitä oikein vielä tunne.

On kyllä ollut hieno päivä, niin kuin Uttisellakin. Missäs Mollis ja hänen ultrakuulumisensa???
 
  • Tykkää
Reactions: isla79 ja -ruska-
Hei naiset! Aivan ihana kuulla monesta pitkästä aikaa!!! On ihan ollut ikävä!

AdAstran, toiviksen ja Uttiksen nt-ultrakuulumisia luin hymyt huulilla! Loistavaa loistavaa!!

Engeli :heart:

Uttis, mulla on ollut hirmuinen masennus eilisestä lähtien. Itkettää kokoajan. Lisäks tuntuu että kukaan ei ymmärrä...

Nyt tulee sitten avautuminen...eli nt-ultra oli tänään. Herkkänahkaiset voivat hypätä yli :) Hirvee riita miehen kanssa kun viivytteli lähdön kanssa. Ajettiin motarilla 160km/h...
Mentiin äippäpolille ja vastaanoton eukko oli hapan, otti mun äitiyskortin ja jemmas sen kyynärpäänsä alle. Ajattelin että unohti antaa sen takaisin ja kyselin että "öö, annatko sä ton mulle takasin vai...ööö". Akka tylysti sanoi: "sää saat tän takasin kun olet käynyt ultrassa...". Kysyin jätetäänkö kengät pois (missään ei näkynyt kylttejä), KimiRäikkös-vastaus: "noo, voit jättää jos haluut...". Siis mitä vi****a? Seuraava KimiRäikkös-kysymys oli: "ööö, kai sulle sanottiin että rakon pitää olla täys...?" No totta helvetissä! Ja mitä se siinä vaiheessa hyödyttää jos mä seison rakko tyhjänä polin tiskillä?? Ultraaja oli viiskymppinen hapan, tyly, vittuuntunut elämäänsä kyllästynyt ämmä. Heti alkuun ajattelin piristää väkisin itseäni ja tunnelmaa ja sanoin hymyillen ämmälle kun aloittelimme ultraamista, että "annathan meille monta kuvaa mukaan. Niitä kuule joka ilta katsellaan ja hiplataan". KimiRäikkös-vastaus oli: "noo, en mää nyy montaa anna mutta saat pari...". Hymyni katosi hyvin pian! Seuraavaks ultras masun päältä ja lirautti ainakin desilitran geeliä. Pyyhkäs puolet mun legginssien yläpänniin ja totesi KimiRäikkös-tyyliin: "mee vessaan. vessa on tossa. ultrataan sisäkautta". Sillä aikaa kun olin kusella, oli ämmä kertonut mun miehelle että CRL oli 6,7cm. Mitään se ei oikein vapaaehtoisesti kertonut. Kyselin ainakin 15 kertaa että "mikä tuo on ja miten päin se oikein on...yms..". KimiRäikkös-ääni kertoi tuhannen vittuuntuneena että "noo, se on napanuora..."...Keijo istui yhdessä kuvassa ihan pylly kameraan. Kyselin vitsaillen että jos ultraaja-ämmän pitäis antaa villi veikkaus sen kuvan perusteella, kumpaa veikkaisi? KimiRäikkös-vastaus oli "noo, ei kuule näillä viikoilla vielä mitään näy...". Seuraavaksi kyselin kohdun nousemisesta ja masun pömpähtämisestä, johon sain vastaukseksi KimiRäikkös-tyyliin, että "eiii, eiii kuule (v***n nuija!) ensisynnyttäjillä maha näy kun vasta puol välissä...".
Sitten taas muistutin että ottaisko meille kunnon kuvan kun ihanasti Keijo hieroi silmiään. Mut ei! Arvatkaa minkä kuvan ämmä otti? No, sepä antoi meille kuvan REIDESTÄ! Ihana reisi, ei siin mitään, mut...(!). Sit ämmä vetäyty näyttöpäätteelleen tekemään laskelmia, tulosti paperin ja peitti osan paperista viivottimella ja näytti tuloksen 1:7700. Oltiin ihan hoomoilasena että mitä tarkoittaa?!? Lypsämällä saatiin tieto että tulos on "normaali".
Kysyin vielä lopuksi että mikä se tulos veriseulastani on sen Rhesus-tekijän suhteen...Ämmä kysyi KimiRäikkös-äänellä: "nooo, mitä sää siitä oikein haluut tietää...ei mulla sulle niitä vastauksia ole...". Näin yhdessä paperissa Rh(pos)0-tekstin ja kysyin onko se se? KimiRäikkös-ämmä vastas "noo, joo sää oot positiivinen. Mitä sää siitä oikein haluut tietää...".

Tää sama rata jatkui siis ihan alusta loppuun. Ootteko samaa mieltä että PÖYRISTYTTÄVÄÄ?!?!??! Oon edelleen aivan tolaltani. Siis aivan superhämmentynyt ja itkuinen. Minä ja meidän Keijo ei oltais ansaittu tuollaista...Pääasia että Keijolla oli kaikki hyvin. Niin ja äippäkorttiin se akka merkitsi vastaa viikkoja-kohtaan 22. Mit vit? Aijon heti huomenna soittaa sairaalalle ja antaa palautetta. Saisinkohan uuden ultran? :p

Tän kertomuksenkin jälkeen oon ihan maitohapoilla kun on niin paha olla.

Tultiin mökille loppuviikoksi ja huomenna meille saapuu vieraiksi ystäväpariskunta joka on ensi kuussa aloittamassa ekaa IVF:ää samalla klinikalla jolla itse kävimme. Tulee rankka ilta kun pitäis olla onnellinen omasta kohtalosta ja Keijosta ja samalla hirmuinen tuska kun hoidot muistuttavat lähimenneisyydestä.

Kaikkea hyvää kaikille tämän palstan naisille ja pikkutovereille omissa kammioissaan :heart:

Suruisa Mollis, ilman syytä. Ja ihana Keijo 12+0

Huomen on päivä uus..

ps. Toiveena, luin vasta nyt viestisi. Nyt se itku sitten oikein kunnolla tuli. Olen niin pahoillani. Voimia.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä olis kans yks hoidoista plussannut :heart: Kovasti ehdittiin tätä tulevaa esikoista odotellakin. Ollaan edelleen kovin alussa, la olis 10.3. eli rv5+3 menossa. Maanantaina olisi ensimmäinen neuvola, mutta siellä tuskin vielä pääsee mahdollisia sydänääniä tms kuulemaan. Kovasti jännittää että onko pikkuinen oikeassa paikassa ja tarrannut tarpeeksi kovasti kiinni. Alavatsaa on jo toista viikkoa jo vihlonut. Kovasti siis ensimmäistä ultraa odotellessa!
 
toiveena :hug: olen niin pahoillani. Jäikö teille mitään pakkaseen?

Sitten niihin iloisempiin uutisiin, ihanaa, että Öttis, Keijo, Uttinen ja engelin kaksoset voivat kaikki hyvin! Harmi mollis että olit saanut niin huonoa palvelua ultrasta. Se on tää julkinen terveydenhuolto tällästä.

Toivis on miettinyt jo lastenhuonettakin :) Meillä vauva ei saa omaa huonetta, kolmiossa kun asutaan ja isompaa ei ole tarkoitus ostaa ennen kuin palaan hoitovapaalta töihin. Työhuoneeseen tulee hoitopöytä+ vaatteet, sänky meidän makkariin ja loput tavarat pitkin poikin kämppää.

ON: meinaan olla reipas tänään ja pestä saunan sekä kylppärin lattiasta kattoon. Vasta puolitoista kuukautta olen asiaa suunnitellut :) Saa katsoa mitä mieltä Viuh-viuh on asiasta... imuroinnista hän ei tykkää laisinkaan.

Niin ja hope tervetuloa!
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kovasti :D
Tuota päivitystä varten, ikä 31 ja sairaala todennäköisesti KHKS.

Oletteko käyneet varhaisultrissa samassa paikassa missä olitte hoidoissa? Mieli tekisi kovasti käydä varmistamassa että kaikki on hyvin, kova huoli meinaa kaikesta yrityksestä huolimatta painaa mieltä :( Me käytiin alkuun yksityisellä hoidoissa mutta vaihdettiin sitten kunnalliselle. Kunnallisella oli aika ynseä suhtautuminen kun peruin pari aikaa ja ilmoitin raskautumisesta..eli sinne ei ainakaan. Paljonkohan tuo varhaisultra kustantaa?
 
H.o.p.e., tervetuloa joukkoon.

Mä kävin ekan ultran jo kuudennella viikolla yksityisellä, kun aloin vuotaa verta. Kaikki oli onneksi hyvin ja jo silloin näkyi ihan hyvin kaksi vauvanalkua - tai siis lepattavia liekkejä, mutta näkyivät kuitenkin. Hinta oli minusta ihan sen arvoinen, että sain hyviä uutisia ja mielenrauhaa. Taisi jäädä itselle maksettavaksi vajaa 70 euroa. Olin julkisella hoidoissa ja kun sinne ilmoitin raskaudesta, kutsuivat he ultraan yhdeksännellä viikolla. Siellä varmistettiin, että kaikki on ookoo ja asiakkuus siltä osin heillä päättyi (tai no meidän osalta päättyy kokonaan, jos nämä kaksi vauvaa saadaan maaliin saakka). Neuvolan kautta sitten tuli se ultra, joka "normaaliraskautumisessa" olisi vasta se ensimmäinen ultra. Ja se oli eilen eli viikolla 12. Ja kun asutan pikkukylää. niin meillä ei ole omassa neuvolassa ultralaitteita vaan ne tehdään yksityisellä klinikalla. Sieltä saikin sitten kunnon 3D-kuvat mukaan, niitä on ihailtu nyt kaksi päivää. Ja puhelimessa on taustakuvana niistä yksi ;)
 
Onnea hyvistä np-ultrakuulumisista toivorikas, uttinen, engeli ja mollis. Molliksella oli mennyt aika lailla samoin kuin Rahikaisella. Hirveän kyselyn takana tulosten arviointi ja muukin informaatio. Ja jokaisen kysymyksen jälkeen "ootko-sä-noin-tyhmä"-katse ja lyhyt vastaus. Räikkös-ultraajia on siis enemmänkin. :mad: uudelleenkoulutukseen ainakin asenteen osalta, mars!

Miten AdAstran ja muiden siivous ja muut puuhastelut? Mulla tuntuu, että jos vähänkin jotain raskaampaa yrittää tehdä, niin heti mahasta vihlotaan, jotta " äläs nyt riehu!"

Hope, tervetuloa ja onnittelut! Me oltiin yksityisellä hoidossa ja kutsuivat ultraan vkolla 7. Sen jälkeen siirryimme kunnalliselle ja siellä ensimmäinen käynti jo viikolla 8. Ultrasivat myös, heillä on laitteet. Tiiviit käynnit alkuvaiheessa olivat kyllä ainakin minulle tarpeen. Epäusko iski usein.

Toivis, hienoa kun sydänäänet kuuluu! Normaali tempo neuvolan mukaan 120-170, riippuu jumppaako vai nukkuuko. =)

(.) Eilen ensimmäistä kertaa tiukkispaita päällä kaupungin menossa. Päätin, jotta enää en piilottele itseäni säkkeihin keskenmenon varalta. Oli vallan kiva olo. Laitoin matalavyötäröiset farkut, mutta istuessa puristavat pahasti. Pitänee siirtyä pian mammahousuihin. MINÄ, LAPSETON IHMINEN!!! USKOMATONTA!!! Siitä innostuneena tein eilen netissä mammahousu-shortsitilauksen netissä.

Olo on ollut taas vähän väsynyt. Saamaton. Ja ruumiillinen työ tosiaan vihlotuttaa. Pahinta on kasvimaan kuopsutus kun pitää olla kaksinkerroin. Ja syömisen kanssa pitää olla tarkka. Kuvotus tulee runsaan/liian vähäisen syönnin yhteydessä. Huomenna neuvolaan. Nyt ei niin hätä sinne, doppler antaa varmuutta. Pari kertaa viikossa kuunneltu rummutusta. Meidän höyryveturi. :heart:

Plastex ja höyryveturi, 16+4
 
Heissan ihanat naiset! :)
tervetuloa hope!! Meillä hoitoklinikalla halusivat tehdä varhaisultran ja oikein mielelläni sinne meninkin, se oli viikolla 7. Mulla oli hematooma jota sitten seurailtiin joten kävin klinikalla ultrassa myös vko 9. Ja sit halusin viikolla 15 käydä vielä ylimääräisessä ultrassa ja suunnattiin silloinkin klinikalle kun tuntui jotenkin helpolta käydä siellä kun oli tuttu lääkäri. :) Tsemppiä ja halauksia sinne!

ISOT onnittelut hyvistä ultrakuulumisista, nyt onkin ollu varsinainen ultrabuumi. :) Itellä oli eilen rakenneultra ja kaikki vaikutti olevan hyvin. Mutta kuten molliksellakin niin meillä myös lääkäri oli kyllä suoraan sanottuna täysin p..seestä. Ensin kun mentiin huoneeseen lääkäri ei edes tervehtinyt. Hoitaja pyysi mua käymään makaamaan ja levitti geeliä vatsalle. Siinä sitten makailin täyden hiljaisuuden vallitessa varmaan kymmenen minuuttia ennenku lääkäri siirtyi pöytänsä luota ultraamaan. Ultrasi n. puol tuntia EIKÄ PUHUNU KOKO AIKANA MITÄÄN!! perkele. Arvatkaa oliko hermoja raastavaa kun tiesi, että katsoo kuitenkin kaikki rakenteet, sydämen, aivot yms.. yritin alkuun kysellä mutta lääkäri vaan murahti. :O sitten kun kysyin, että mites istukka? (kun mulla oli viimeksi istukka kohdunsuun edessä ja todettiin, että normaali synnytys ei onnistu jos istukka ei siirry) niin lääkäri vaan totesi, että mitäs siitä? ja that`s it.
Ainut mitä lausahti, niin lopuksi totesi, että kaikki ok. Yhtään kuvaa ei saatu mukaan myöskään. Mistä helkkarista näitä elämäänsä kyllästyneitä lääkäreitä oikein tulee?? Onneksi hoitaja oli itselle puolituttu ja hän sanoi sitten jälkeenpäin, että kaikki näytti oikein hyvältä ja selitti muutaman lääkärin korttiin kirjoittaman termin.
Tärkeintä tietysti on, että kaikki oli hyvin. :heart: varovainen poikalupaus saatiin viime viikolla kun kävin supistelujen takia ekstralääkärissä. :) supistelujen takia odottelen tässä myös lähetettä äitiyspolille, katsotaan voidaanko ja täytyykö asialle tehdä jotain.

Noitten supistelujen takia on kaikki siivoamiset yms jääny kyllä väliin.. toisaalta harmittaa kun samalla on hirveä pesänrakennusvietti päällä ja mitään ei pysty tekemään. toisaalta taas oon ajatellu, että kyllä "Tapsan" hyvinvointi on kuitenkin tärkeämpää kun uudet tapetit makuuhuoneeseen. :D mutta voitte kuvitella, että jokseenkin tulee aika pitkäksi... |O

plastex ja muutkin, eikö noi äitiysvaatteet ookin ihania? :D niissä on mukava olla ja jotenkin tuntuu ainakin itsestä edelleen niin hämmästyttävältä, että näin pitkälle on päästy ja on "pakko" käyttää mammavaatteita. ah.. :D

mukavaa lähestyvää viikonloppua kaikille ja voikaahan hyvin!

Isla ja Tapsa 20+2
 
Plastex tuosta touhuamisesta: kyllä meidän Keijo muistuttaa itsestään heti jos mamin vauhti on liian kovaa. Eilen vihloi ikävästi jo pelkkä käveleminen...

Isla, sorry mutta lohduttaa kun jollain muullakin oli paska ultrakokemus! :whistle: Pääasia että Tapsa voi sielläkin hyvin! Voih, sulla paukkui jo puoliväli =)

ON: Sydänäänet ovat kuuluneet vasta pitkän etsinnän jälkeen. En ymmärrä että mitä Keke oikein touhuaa yksiössään! Viimeiset pari päivää raskaus on tuntunut aikaisempaa todellisemmalta. Todellisemmalta on tuntunut myös keskenmenopelko, joka ekaa kertaa nostanut hyvin voimakkaasti päätään. Pakko taas vähän googletella keskenmenoriskin pienenemisestä rv 12-13...

Ootte tärkeitä :heart:
 
Hope me käytiin kolmessa varhaisultrassa klinikalla vuotelun vuoksi. Sitten olikin nt-ultra ja edellisviikolla ultrattiin pariin otteeseen mahavaivojen vuoksi. Ensi viikolla on sokeriultra ja siitä kahden viikon päästä rakenne, että kyllä tässä on ultrauslavitsalla makoiltu :)

Islalle onnea poikalupauksesta ja puolivälin paukkumisesta!

Plastex sama juttu täällä, kaikenlainen kyyristely ja kaksinkerroin oleminen saa vatsan heti kiristymään. Tänään yritin vähän noukkia mustikoita, mutta ei oikein tykännyt siitäkään. Toinen asia on autolla ajo, huomaan, että pidemmillä matkoilla alkaa kiristää.

ON: täällä kanssa havaittavissa lievää pitkästymistä. Päätin sitten lähteä kirppikselle katselemaan vauvanvaatteita. Oli iso pettymys koko paikka: likaisia, virttyneitä rättejä kiskurihintaan. Tosin kyseessä oli ns. yleiskirppis eikä lastenvaatteisiin erikoistunut liike. Ei iskenyt Sulo Vilèn tällä kertaa ...:)
 
Oon pitänyt tosi matalaa profiilia raskauden suhteen, koska olo on ollut niin epäuskoinen. Kumma, ettei yhtään osaa ottaa rennommin, vaikka on jo toinen lapsi tulossa. Sen nyt huomaan kuitenkin, kun vertaan teihin ensikertalaisiin, että lapsettoman identiteetti on alkanut hälventymään ja muukin uutuuden ihmetys on hävinnyt, neuvolassa käyminen tuntuu ihan luonnolliselta. :) Eilisestä asti on ollut tosi helpottunut olo, kun tunsin ensimmäiset kunnon liikkeet ja neuvolassa kuului sydänäänet. Eiköhän tämä nyt tästä.

Hope ,tervetuloa! Onko Toiveena tosiaankin pudonnut joukosta pois? Voi itku, oltiin niin kohtalotovereita...:(

Kiva, että taas oli iloisia ultrakuulumisia oikein isolla porukalla, mutta on se kumma, että kaikki terveydenhuollon ihmiset ei ole sisäistäneet asiakkaan näkökulmaa. Vaikka itse tekisi satoja ja tuhansia samanlaisia toimenpiteitä, pitäisi osata eläytyä siihen, miten tärkeitä ja ainutlaatuisia tilanteita ne ovat asiakkaille. Luulisi, että ystävällisyys ja asiallinen vastaaminen kysymyksiin ei olisi kenellekään ylivoimaisen rasittavaa.

Ai niin, ja viikkoja oli nyt 16+6
 
Viimeksi muokattu:
Kiva kuulla Islasta ja mapusestakin! Ja tosiaan tervetuloa H.o.p.e myös tänne! Molliselle rauhallisuuden säteitä, vaikka tiedän kyllä ettei helppoo ole ja epäuskon hetkiä tulee aina vaan. Plastexilla ihania kuulumisia :heart:. Minäkin siis laitoin tänään mammahousut jalkaan kun tuo pötsi oli jo aamulla sen kokoinen että ajattelin että miksi kiusata itseä normihousuilla kun äippähousutkin on olemassa (ehdin tilata viimeksi just ennen keskenmenoa). Siis näistähän ei huomaa yhtään että ovat mammahousut ja tosi mukava kun ei kiristä masun kohdalta. AdAstralle tsemiä tylsistykseen :wave:. Mä tilasin eilen sekä ellokselta että h&m:ltä kamaa (siis töissä on TOSI hiljaista ja shoppailu on tekemistä) ja tilasin sit lisää mammavaatteita ja jotain alennusmekkoja mitkä menee pötsin kanssa jne. Ja sit molemmista - en voinut vastustaa kiusausta - tilasin pari juttua vauvalle. Sellasia ihan pieniä vaatteita 56 cm-kokoisia. Neutraalinvärisiä vaikka kiinalaisen kalenterin mukaan meille on tulossa poika ja sitä ainakin tuleva iskä toivoo kun hänellä tyttö jo on. Katotaan. Meillä on ylimääräinen ultra 28.7. ennen lomille lompsimista, sillon on 15+0 joten se sukupuoli saattaa jo näkyä.... mulle on aivan sama kunhan pikkuinen on terve. Tänään taas mökille joten tuskin availen nettiä. Wiikonloppuja kaikille!

terv. Toivis ja öttis 13+1
 
mapunen kiva, että täällä on toiskertalaisiakin :) Voidaan me esikoisen odottajat sitten kysellä kaikkea tyhmää. Itse en osaa kuvitella itseäni vielä oikein mitenkään lapsellisena, mies yks päivä heitti vitsillä, että pitääkö se lapsi viedä ensi kesänä jo huvipuistoon, niin tuli ihan sellainen olo, että mitä? Mekö muka oltais joskus menossa huvipuistoon? Kaipa se tästä konkretisoituu viimeistään joulukuussa...

Toivikselle kiitos tsempeistä, taitaa tää tylsistyminen tehdä ihan hyvää. On ainakin merkki siitä, että psyyke on vaihtanut lomavaihteen päälle. Näitä hetkiä on sitten hyvä muistella syksyllä stressin ja kiireen keskellä. Hyvää mökkiviikonloppua teille!

ON: sadepäivän ratoksi kirppiskierros jatkui, nyt löytyi edullinen paikka. Esim. bodeja sai 30-50 sentillä. Ostin kassillisen vitosella :) Ruokakaupassa tosin tuli vetästyä raskauskilarien pohjat, aloin itkeä, kun en löytänyt yhtä tuotetta ja myyjäkin neuvoi väärälle hyllylle... No näin jälkeenpäin naurattaa, taisi olla sokerit vaan alhaalla.
 

Yhteistyössä