2011 kevään ja kesän lapsettomuushoidoista plussanneet

Tervehdys pitkästä aikaa myöskin täältä! :) AIka monet rupeaa jo olemaan puolenvälin kieppeillä ja ylikin, niin se aika vaan rientää.. :p joku jossain vaiheessa kyselikin tosta ajan kulumisesta, itestä tuntui ainakin, että aluksi aika meni tooooooosi hitaasti. Sit rupesi hiukan nopeutumaan tää viikkojen kuluminen ja nyt tuntuu, että välillä joku viikko vaan hujahtaa ohi ja sitten taas toiset matelee..
Mutta silti tuntuu, että ei noista peloista pääse eroon.. : / ne vaan muuttaa muotoaan.. nyt oon viime aikoina ollu molliksen kanssa samoilla linjoilla.. ;) listeriahysteria on vaivannut jonkin aikaa.. ja nyt oon ollu reilun viikon ihan hirveessä flunssassa ja tottakai sitäkin miettii, että toivottavasti Tapsalla on vatsassa parempi olo ku äiskällä. Mitähän sitten seuraavaksi, jokohan kohta voi ruveta hermoilemaan synnytystä.. :D

hankinnoista.. monet onkin jo löytäny kaikkea kivaa.. molliksen shoppailureissu kuullostaa vallan hyvältä.. itelle meinaa iskeä pieni paniikki kun kaikki on hankkimatta eikä tiedä edes mitä sitä sitten tarvis.. :confused: nännikumit ja sinkkivoide?? apua.. :D äitiyspakkaus ollaan ottamassa, ton haalarin kanssa voi kyllä käydä tosiaan niin, että sesonki menee ohi, mutta silti. ja muistelenko väärin, että AdAstra olisit jostain turun seudulta, kerrohan ihmeessä mistä kirppareilta teet noin hyviä löytöjä, mäkin voisin jossain vaiheessa lähteä sinne päin kiertelemään.

Nukkumisesta oli kans juttua, täällä uni on ainakin hyvin katkonaista.. varsinkin nyt parin viime viikon aikana vatsa on kasvanut ihan huimasti ja iltaisin nukkumaanmeno on varsinainen show.. yks tyyny jalkojen väliin, yks kainaloon, pari pään alle ja sit vielä pari peittoa rullalle sopiviin paikkoihin.. ja sitten kun kääntyy niin sama alusta uudestaan..

täytyy tulla lueskelemaan teidän juttuja vielä paremmin, nyt on toi flunssa vieny kyllä kaikki voimat.. halauksia kaikille vatsa-asukeille ja tietenkin äideille kans! :)
Isla ja Tapsa 23+4
 
Huomenta kanssasiskot!
Kiva Mollis, että löysit Keijolle jotakin, meillä Hikean reissu oli hukkareissu, ei se sänky ollutkaan mieleinen. Nyt ollaan katseltu Brion pinnistä "sillä silmällä". Mennään ens viikolla käymään Vantaan musiikkijuhlilla, niin käydään sitten pääkaupunkiseudun liikkeissä samalla.
Millis mulla kanssa mahassa melskataan, välillä mietin jo, että onko joku hätänä, kun molskiminen ja potkiminen ei tunnu loppuvan millään.
Isla oon käynyt sekä Manhattanin että Länsikeskuksen Kirppis-centereissä, niistä en tosin ole kovin kummosia löytöjä tehnyt. Lastenkirppis Pikku-Siilissä on ihan hyvää tavaraa tarjolla, mutta hinnat on korkeemmalla. Varsinaisia löytöjä olen tehnyt Piispanristin Kirppismaailmasta, siellä on paljon sutta ja sekundaa tarjolla, mutta joukossa helmiä :)

(.) Liityn huonostinukkuvien joukkoon. Kolme viime yötä mennyt pyöriskellessä. Masu ei niinkään vielä haittaa, vaan käsien puutuminen. En tajua mistä johtuu, sillä ainakaan näkyvää turvotusta ei ole. Alkaa olla aika nuutunut olo.
 
Heippa naiset.

On meillä monenlaisia univaikeuksia, monista eri syistä. Itse nukun lyhyitä pätkiä, kun koko ajan on pissahätä. Onneksi lähes jokaisen vessareissun jälkeen saan heti nukahdettua hyvin. Ja jos taas ei uni tule, niin vartin päästä on edessä uusi vessareissu. Mulla on tullut kuvioon painajaiset. Joka yö monta painajaista peräkkäin, joskus heräämisen jälkeen sama uni jatkuukin. Unet ei kuitenkaan ole vauvapainajaisia, niissä ei juuri koskaan ole vauvaa/raskautta mukan millään tavalla. Onneksi niin. Lisäksi mun menee nykyään yöllä aina nokka tukkoon ja aamuyön unet kärsii siitä. Kaikesta huolimatta nukun ihan hyvin enkä koe olevani väsynyt.

Hankinnat etenee... Ikeasta ostettiin kirjahylly eli säilytystilaa niille kirjoille, jotka on olleet tulevassa lastenhuoneessa. Sen huoneen huonekalut taas menevät sukulaistytölle ensikämppään, kun ei ne olisi olohuoneeseen sopineetkaan. Ja vaunukaupoilla käytiin eilen. Tai siis tutustumassa, ei ostamassa. Kaksosten kohdalla valinnat on huomattavasti helpompaa kuin yksösillä. En tiedä, miten ikinä siitä paljoudesta saisin valittua vain yhdet... Nyt on vaan ongelma se, että autoon ei mahdu oikein yhtikäs mitään kaksostenvaunuja. Ei vielä kokeiltu, mutta varmaan lähiaikoina mennään ihan kokeilemaankin. On meinaan mitat niin hilkulla. Meilläkään ei ole ihan perinteistä henkilöautoa vaan vähän isompi maastoauton tyyppinen, mutta ei sekään meinaa riittää. Saattaa olla, että muutamat kaksostenvaunut karsiutuvat mittojensa vuoksi. Easywalkerit mahtuvat, mtta teutoniat kiinnostaisivat ehkä silti vähän enemmän, mutta ne ei ehkä mahdu kyytiin... Aina haluaa, sitä mitä ei saa...

Mahaa alkaa nyt olla, viime viikon aikana oikeastaan pompsahti kunnolla esiin. Potkuja tai liikettä en silti tunne vielä lainkaan. Mä jotenkin ajattelin, että se mahakin kasvaisi tuolla alhaalla navan alla enemmän tässä vaiheessa. Mutta mulla kasvaa kyllä kauhean ylhäällä. Eikös näistä mahan kasvuistakin voi jotain päätellä sukupuolesta...? Mä saatan vaikka kohta laittaa tänne masukuvaakin (tuskin laitan sinne masukuvasivuille vaan tänne tuttujen sekaan). Mahan kasvu ainakin mulla helpottaa menettämisen pelkoa. Alkaa tuntua todemmalta koko ajan. Ihan niin kuin varmaan liikkeetkin saa aikaan saman tunteen. Niitäkin odotan kovasti. Voi teitä, jotka jo saatte niistä nauttia. Eikös Molliskin jo tuntenut jotain? Mennään vissiin muutaman päivän erolla, mulla kun on tänään 15+4. Doppleri olisi nyt kova sana, jos sillä varmasti saisi äänet kuuluviin. Mutta en mä silti sitä ole aikeissa hankkia, kun sitä varmuutta ei ole. Näillä mennään, 15.8. on neuvola ja sitten pääsee taas kuulemaan sydänääniä ;)

Ai niin, liityin muuten jo Monikkoperheet ry:n. Sillä jäsenyydellä saa onneksi vähän alennusta kaksoshankinnoista. Näyttää meinaan käyvän jonkun verran talouden päälle tämä kaksosten saaminen. Mutta eilen näin vaunukaupassa odottavan äidin, jolla oli kolmoset tulossa. Sen vaunujen hankinta on vielä vaikeampaa ja kalliimpaa...

Halaus kaikille teille ihanille naisille.
 
Heippa kaikille :wave: Ihanaa lukea teidän hankinnoista, vitsit kun itsekkin jo voisi edes jotain pientä ostaa, mutta kai pitää hetki vielä malttaa. Ootte kyllä kadehdittavan pitkällä moni, mutta perässä tullaan :p

Turkulaisen on kiva kuulla kokemuksia noista kirpputoreista, hankintoja sieltäkin suunnalta tulee varmasti tehtyä. Sitä lastenkirppistä eritoten olen pohtinut... pitää käydä siellä kurkistelemassa.

(.) Mä oon nykyään kuin nukkuneenrukous. Työpäivät menee unessa, ja kaikki tuntuu todella raskaalta, jopa ne kevyemmätkin työt |O Joskus vain voisi kesken työpäivän mennä maate, ja alkaa vain nukkumaan. Ehkä tämä tästä helpottaa.
Syöttekös muuten kaloja? Jos, niin minkälaista? Itse tuskailen graavilohihimoni kanssa ( en siis ole syönyt, mutta tiukkaa tekee, koska on aivan tautisen hyvää).

Krooooh, ehkä mä painun tekemään työni loppuun, jotta voin sitten ottaa lunkisti :cool:
 
engeli, kiva kuulla sinusta! :heart: Mahtavaa että kaikki hyvin ja pienokaiset kasvaa puksuttavat kovasti :) Potkuja olen viime maanantaista tuntenut päivittäin, 1+3 x pv...Musta tuntuu kanssa että viimeisen viikon aikana maha on pömpsähtänyt esiin ja makkarat ovat sulautuneet yhdeksi palloksi. Olet oikeassa, masun kasvun myötä asia konkretisoituu...

Masukuvista: jos engeli rohkenee julkaista täällä masukkikuvia, olen messissä! Musta olisi ihana nähdä muidenkin tämän palstalaisten masuja, jokainen tyylillään ja halunsa mukaan. Kännykässä on jo eilen otettu kuva... :)

Tiistain neuvolaa odotellessa...mä käyn ens viikolla vaunukaupassa kysymässä lopullisen tarjouksen vaunuista ja kaikista niistä tarvikkeista jotka valittiin. Sitten laitetaan tilaukseen. Pääsee "tyyppaamaan" sitten vaunuja. Meillä on varmaan ennen Keijon kotiutumista urat parketissa kun rullailen varmaan niillä vaunuilla ihan mielipuolena...:xmas: Ärsyttävää kun ei ole suositushinnastoja netissä (tai en ole ainakaan löytänyt..) niin ei yhtään tiedä että mitä sellainen paketti maksaa. No, kerrankin mulle on aivan sama. Ukki lupas maksaa vaunut :)

Ihana seurata tota miestä kun se remontoi Keken huonetta...Mä sitten huolehdin sen jälkeen sen kämpän täyteen vauvakrääsää ja leluja, jiihaa!!

Nyt hemmottelen itseäni ja lähden vaihtamaan vauvakuulumisia ravintolaan!

Mollis ja Keijo 15+5
 
Käyn teitä kurkkimassa tuolta "2010/2011 hoidoista plussanneet" puolelta.

Engelin tuossa bongasin tuskailemassa vaunuostosten kanssa ja muutenkin. Meille on tulossa myös esikois kaksoset ja la ois 11.11.2011. Me ostettiin käytetyt Emmaljungan tuplat ja justiinsa mahtuvat meidän farmarin perään. Eivät mene poikittain, mutta silleesti pitkittäin. Mekin jo tuskailtiin, että joudutaan auto vaihtaan (vaunuista en luovu, ne oli pakko saada! =) ). Kalliiksihan tämä tuplaodotus tulee, mutta ollaan paljon hankittu käytettyä tavaraa. Itseasiassa ei olla ostettu viellä uutena, kuin hoitopöytä Ikeasta. Huutonetti,mikko.fi ja tori.fi on ollut ahkerassa seurannassa. Me hankitaan osa tavaroista x 4. Esim pinnasänkyjä on neljä, kun mökille on hankittu ihan omat. Ja viellä aiotaan muutakin hankkia sinne, ei tarvi aina olla roudaamassa jumalatonta määrää tavaraa matkassa.

:heart: Vimpula ja Vampula 26+2 :heart:
 
Kiitokset Mollikselle ja Millikselle onnitteluista!

Minäkään en aio ottaa äitiyspakkausta, koska esikoisen jäljiltä on tavarat ihan hyväkuntoisia. Mutta oli pakkauksen saaminen ihanaa silloin eka kerralla. Oikea aarrearkku! Tuli siinäkin vauva taas vähän todellisemmaksi, kun niitä pieniä vaatteita hypisteli. Toppapuku jäi tosiaan melkein käyttämättömäksi, kun ensin oli iso ja syksyllä ei enää mahtunut päälle. Tällä kertaa ei ole oikein mitään hankintoja tehtävänä, jos onnistuisin välttämään tuplarattaiden oston. Kaikkea muuta melkein on, rintapumppua harkitsen ja varmaan joku tutti täytyy hankkia.

Mun ratkaisu uniongelmiin on päikkärit, nukun melkein joka päivä pienen pätkän.:D Se onnistuu, kun on hoitovapaalla. Vielä ei nukkuma-asento tuota ongelmia, mutta varmaan ennen pitkää joutuu kaivamaan tyynyt esiin.
 
Tervehdys Katjuska :wave:

mapunen, mielenkiintoista että sulla uniongelman ratkaisu on tuo päiväunirutiini :) Itse yritän välttää parhaani mukaan jotta sais yöllä unta. Me mennään aina arkena nukkumaan jo viimeistään kympiltä.

Oho, Keijo tervehti potkulla. Käski vissiin mamman vuoteeseen ja yöpuulle :)

On tämä raskaus kyllä niin suunnattoman ihanaa. Musta tuntuu että mä olen henkisesti kasvanut ainakin 5vuotta tämän 3.5kk aikana...Oli muuten aivan ihanaa kun yksi miespuolinen kaveri tänään kysyi miten olen voinut ja missä vaiheessa raskauteni on. Ensimmäisen kerran joku sanoi että minulla on pieni maha. Olen vähän häpeillen mahaani näytellyt kun olen ajatellut että jengi tuumaa muijan nauttineen kesän aikana muutaman kaljan ja kasan grillimakkaroita liikaa...Täytyypäs taas vähän guuglettaa vkon 16-17 mahakuvia niin sais osviittaa...Kuka messissä masukuvissa ;) ?

...Öitä tärkeät tukijani :heart:

ps. mammaliikunnoista: meinaatteko osallistua ohjattuihin liikuntajuttuihin? Mä olen tosi huono liikkumaan tietyllä aikataululla enkä ole koskaa paria kuukautta kauempaa jaksanut kerran viikossa-tyyppisesti mitään aerobickiä yms...Oon ennemmin syönyt sohvalla :) Nooh, nyt huomastin että kansalaisopistolla alkaa syyskuussa mammajooga, ja loppuu just sopivasti 12.12, kun on 1kk laskettuun aikaan. Se jooga voi olla ihan kiva juttu? Ja siellä näkis muista odottajia...ja niitä masuja...:)
 
Eilen se alkoi. Kutina, jota yritin raapia pois. Kunnes tajusin. Tässä on nyt ne kauan odotetut vauvojen ilmoitukset olemassaolostaan. Liikkuvat ja kutittavat. Ja ihan varmasti kahdessa eri kohdassa yhtäaikaa eli molemmat touhuavat. Itkuhan siitä tuli. Ja itkettää nytkin, kun kirjoitan tätä :'( Tälläkin hetkellä kutittaa. Mun vauvat. Ne on elossa. :heart:
 
voi engeli, vauvat tervehtivät ensimmäistä kertaa äitiään! Ihanaa :heart:

ai kamala näitä verensokerin laskuja ja nousuja. Nyt jos joku näyttäisi mulle tankomakkaraa niin tulis ylös...jäk...burbs...:x

Arvatkaa montako tuntia nukuin yöllä? 3,5! En kertakaikkiaan pysty rentoutumaan kylkiasennossa...taidan käydä hankkimassa imetystyynyn, josko sen sais asennettua mahan ja reisien välimaastoon ja se hämäis mun kroppaani luulemaan että se rötköttää mahallaan... : /

muoks: kävin ostamassa jumbo imetystyynyn. Sen kanssa tulee varmaan ihanat unet. Toinen pää reisien väliin ja toinen posken alle. Aivan törkeen hyvä hankinta, jo pikaisesti tyypattuna! Hip hei, unimaa täältä tullaan!! :p Ja, nyt on vaunut ja muut oheistilpehöörit, veskat ja pussukat tilattu. Toimitus 2kk...
 
Viimeksi muokattu:
Engeli: Ihanaa, ekat liikkeet! :) Mulla muuten tuli myös tuollainen painajaiskausi. Jatkui ehkä viikon verran eikä unet liittyneet raskauteen mitenkään, vaan esim. töihin ja sukulaisiin. :O

Mollis: Vau, sulla on ollut vauhti päällä. Vauvan huone alkaa muotoutua ja tavaroita tilattu! :) Tuo imetystyyny kuulostaa hyvältä. Mulla on tähän saakka ollut peitto mytättynä vatsan alle kyljellä maatessa. Mies otti jo aikaa sitten suosiolla oman peiton kun meidän tuplapeitto katosi kokonaan mun käyttöön jossain vaiheessa yötä... :whistle: Ja liikunnoista vielä: aion ilmoittautua vesijumppaan syksyllä ihan normaalisti, syyskausi jatkuu jonnekin joulukuun alkupuolelle ja käyn niin pitkään kuin voin. Viime vuonna oli muutakin jumppaa, mutta nyt taidan jättää hyppelehtimiset väliin...

Mapunen: Tuo onkin kätevää kun teillä on kaikkea valmiina! :) Mulla on myös ollut tuota päikkäritaipumusta nyt lomalla. ;) Joka päivä ei ehdi kun on muuta ohjelmaa mutta silloin tällöin tekee tosi hyvää! Jostain syystä nuo päikkärit ei ole vaikuttaneet yöuniin, vaan saatan nukkua sekä päivällä ja yöllä hyvin tai sitten ilman päiväunia aivan väsyneenä nukun yöllä muutaman tunnin ja vessareissun jälkeen valvon. Onneksi pääasiassa yöt menee kuitenkin hyvin.

Nanniga: Kalaa olen syönyt kyllä, pääosin lohta kun kaupan kalatiski ei ole niin kovin monipuolinen. Mies tekee meillä aina kalaruuat niin senkin takia ne on mukavia ruokia! :p

AdAstra: Sinäkin olet tehnyt paljon hankintoja! Ja löytänyt kirppareilta aarteita! :) Meillä ei ole vielä mitään, olen ajatellut rakenneultran jälkeen lähteä miehen kanssa katsastamaan vaunuja ja muita kamppeita. Äitiyspakkauksen aion ottaa ja sitä sitten täydentää omilla löydöillä. En olis muuten tajunnut tuota toppapukujuttua, minkä kerroit. Mitähän kaikkea muuta mulle vielä tupsahtaa yllärinä vastaan... :D

Isla: Heippa! :wave: Toivottavasti flunssa menee ohi, kurjaa olla kipeänä kun vie kaikki voimat. :hug:

Uttinen: Tervetuloa takaisin! Kuulumisia odotellaan! =)

Millis: Teillä on aktiivinen vauva siellä tulossa! :) Minä edelleen kuuntelee näitä pieniä kuplintoja ja niitä pitää todella keskittyä tuntemaan. Täytyy kysyä rakenneultrassa missäpäin se mun istukka sijaitsee, olisko sitten etuseinässä juuri, kun ei niin vahvasti tunnu. En tiedä onko mulla mennyt ohi jos olet jo kertonut, mutta sulla on varmaan rakenneultra jo ollut?

On: Keskiviikkona vihdoin rakenneultra ja samalla puoliväli. Jännittää onko kaikki niinkuin pitää. Väliultrassa silloin (KAUAN sitten) n. vko 15, lääkäri kyllä sanoi ettei ole hätää ja kaikki näyttää hyvältä, mutta jotenkin tää on vain tällaista... Tuntuu ettei oikein jaksais keskittyä mihinkään muuhun kun se ultra on tuossa ihan oven takana. Voi kun päästäis jo katsomaan meidän murua!

Mies palasi tänään töihin, mulla on vielä tämä viikko lomailua. Yksi työkaveri laittoi viestiä että on jo ollut aloittelemassa hommia syyslukukaudelle, mä en todella aio mennä ennenkun ensi ma suunnittelupäivänä. :whistle: Sen verran olen töihin valmistautunut, että kävin kampaajalla. Nyt on ihana väri, useampaa sävyä tukassa. :p

Neela 19+5
 
Neela, ihanaa viimoista lomaviikkoa! Hitsi tekin olette jo pitkällä, puoliväli paukkuu!! :heart:

Mä teen masukuva-avauksen, muita hurjapäitä? Mieletön ammattilainen oon ton kuvauksen suhteen, mutta pääasia käy ilmi: mahahan se siinä möllöttää (15+3)! Noniin, rohkea engeli, pistäs sinä ainakin ladaten ;)

Aijaa.com - 8447233.jpg

Oon muuten tehnyt sellaisen huomion että potkut tuntuvat eniten ja parhaiten kun makaa puoli-istuvassa asennossa soffalla :) Painajaisista, täälläkin niitä on! Viimeyönä meidän kotona mua jahtasi näyttelijä Svante Martin, oli "pahajätkä". Heräsin ja aloin stressata tuskanhiestä märkänä jo aamun työasioita ja tunsin ihan mielettömiä kuumia polttoja ja hentoja kipuja vatsassa. Hui!
 
Viimeksi muokattu:
Ihana pikku masu Molliksella! Ja hieno peili :) Nyt alan huolestua, missä on mun masuni???
Neelalle hyvää vimppaa lomaviikkoa, samma här, ens ma töihin ja koulupainajaisia olen jo nähnyt. Ja tsemppiä rakenneultran odotteluun, meillä on uusintaultra perjantaina.
Engelikin tuntee jo liikkeitä!
Mapunen päikkäreitä on tullut vedeltyä täälläkin :)

ON. Nyt on pakko hehkuttaa, meillä on rattaat! =) Miten voi tälläinen asia tehdä niin iloiseksi. Sain tästä naapurustosta halvalla (en edes kehtaa sanoa miten halvalla) käytetyt Emmaljungan classic sportit + pehmeän kantokassin, sadesuojan, hyttysverkon, hoitolaukun ja vielä kaupanpäälle äp:n peitemakuupussin. Ostetaan siihen ehkä lisäksi joko city koppa tai babylift, toki tuolla pelkällä pehmeällä kantokassillakin pärjää. Pesin just kaikki kankaat ja huomenna pääsee sitten miettimään, että miten ne tulikaan tähän runkoon kiinni :) Aika paljon tilaa ne meidän auton takaluukussa vei, että ostetaan varmaan sittenkin ne matkarattaat, nyt siihen ainakin on varaa. Ja haettiin pinnikseen patja ja petauspatja sekä parit lakanat, itse olin yhdet jo ommellutkin, niin sekin asia on kunnossa. Hankintastressi alkaa helpottaa pikkuhiljaa, torstaina sitten loput.

Muoks: liikunnasta olen ilmoittanut jatkavani vesijumpassa syksyllä, mutta joudun varmaan perumaan sen. Mulla menee masu ihan kovaksi palloksi kaikesta rasituksesta ja lisäksi tulee pissahätä, että ainoaksi liikunnaksi jäänee koirien ulkoilutus.
 
Viimeksi muokattu:
Neela, meillä on sitten sama rakenneultrapäivä. Olen myös huomannut saman kuin sinä, ettei päikkäreillä ole vaikutusta yöuniin. Joskus nukkuu paremmin, joskus huonommin. Rohkeasti vaan muutkin ottamaan tirsoja! =)

Mahtavaa, engeli, että pikkuiset ovat alkaneet jo kutitella.

Mollis, kiva kun rohkenit laittaa masukuvan näkyviin. Niin söpö pieni vauvamasu, ei yhtään näytä syömällä aikaansaadulta. Täällä ei ole mitään mammaliikuntaa tarjolla, mutta yritän löytää jonkun tavallisen jumpan tms. syksylle, että vähän edes tulisi kuntoiltua.

AdAstra, olipa hyvää tuuria noiden rattaiden kanssa. Laadukkaat rattaat on käytettynäkin ihan hyvät ja säästyy rahaa muuhunkin.
 
AdAstran sanoja lainatakseni. Ihana masu ja hieno peili ;) Mun tarttee varmaan panna vaatetta päälle ennen kuin otan masukuvaa tänne. Nyt niissä itselle otetuissa kuvissa ei meinaan ihan kaikkia vaatteita päällä ole ;)
 
AdAstra, rattaat!! Ihan loistoa, vähänks oon kade kun pääset jo rullaileen :)

ON: neuvolassa kaikki muuten ok, paitsi lääkärin kautta saikulle viikoksi. Syynä kohdun varhaiset supistelut. Kohdun suu oli kiinteä ja kiinni. Niitä nää päivittäiset kivut on sitten olleet kai...Täällä kyllä vielä töissä kykin ja palaveria odottelen...Neuvottelin pomon kanssa ja minulle järjestetään vehkeet kotiin. Saan tehdä jatkossa tarvittaessa etätöitä. Niin ja painoa 7 viikossa on tullut neuvolan vaa'an mukaan vaan 3kg, ihan huippua sillä sen verran on aina tullut lihottua kesäviinittelystä ja makkaroista...

Sydäntä lämmittää masukommenttinne. Ensimmäistä kertaa joku kehuu masuani. Omaa löllökkääni :D engeli, camoon!

Maailmani ja unimaahan pääsyn pelastus: jumbo imetystyyny! Olin jopa kääntynyt sen kanssa yöllä. Se kääriytyy sopivasti kropan ympärille! Ensimmäinen kunnolla nukuttu yö. Jiiiii-haaaa!
 
Iltaa! MollisSievä masu :heart:
AdastraAlkaa varmaan tuntumaan konkreettiselta vauvan tuleminen kun on jo menopelikin valmiina pienokaista odottamassa :)

(.) Mulla alkoi tänään taas outo selkäkipu. Säteilee oikeastaan nyt toiselta puolelta, välillä koko alaselkää. Jossain kohtaa vetää tonne pakaraan asti... hui kun mua alkoi taas pelottaa kaikki kamala, ja en taaskaan pysty yhtään tästä raskaudesta nauttimaan, kun välillä pitää oikein kuulostella onko sitä edes raskaana :( Vasta ensi viikon keskiviikkona on ultra, miten ikinä selviä sinne asti. En teidä voiko mahan päältä vielä näillä viikoilla (10?) kuulla mahan päältä sydämen ääntä? Mies kuuntelee vessapaperirullan kanssa, mutta ei osaa sanoa onko just oikeita ääniä mitä kuulee vai mahan mölinää.... :D Miten tässä nyt sitten koittaa olla, ja vielä viikko :/
 
nanniga mulla on ollut jo melko alusta alkaen toispuoleista selkäkipua, mikä säteilee pakaraan ja jalkaan, sellaista iskiastyyppistä. Lääkärin mukaan johtuu lantion asennon muuttumisesta ja itsellä ainakin istuminen pahentaa sitä. Ei siis mitenkään vaarallista, mutta inhottavaa.
Neelan rakenneultrakuulumisia odotellaan :) Itse jännitän meidän perjantaista uusintaa, jos kumminkin löytyy jotain epäilyttävää. Vaikka ainahan ultrassa ei löydy, miehen työkaverillekin syntyi vakavasti sairas vauva ja ihan tervettä ultrien perusteella olivat odottaneet.
Mollis kyllä tekis mieli käydä kellarissa tarkistamassa, ettei kukaan vaan ole varastanut meidän hienoja ja kalliita vaunuja :) Naapuritalon kellareihin murtauduttiin viime vuonna, tekijä onneksi saatiin kiinni ja oli poliisin vanha tuttu. Ja oli kai se mieskin ainakin salaa innostunut vaunuista, kun pesin kankaat ja pyyhin rätillä metalliosat, niin kärryistä tuli kuin uudet paitsi renkaat jäi likaisiksi. Mies meinasi jo lähteä Biltemasta hakemaan jotain gumminkiillotusainetta, että sais renkaatkin hohtamaan, mutta ei sentään siihen ryhdytty. Vähän kitupiikki mies kyllä on, sanoi,ettei tässä kuussa osteta enää kuin pinnis ja sitten kukkaronnyörit sulkeutuu.
 
Heippa pitkästä aikaa taas kaikille!
Kirjoittelin teille pitkät pätkät viikko sitten, mutta kun yritin tekstin lähettää kaikki hävisi ja sivu kaatui taas. Olin siitä niin raivona :mad:, etten jaksanut kirjoittaa kaikkea uudelleen ja siitä siis tämä pitkäaikainen hiljaisuus :p

Ihanaa, että teillä kaikilla on kaikki hyvin! Ja ostoksillakin ovat monet jo käyneet. AdAstra, kyllä minäkin varmaan juoksisin koko ajan kellarissa katsomassa, että vaunut ovat tallella. Ehken niinkään paljon siksi, että pelkäisin niiden kadonneen, mutta enemmänkin sen raskauden konkreettisuuden vuoksi. Kyllähän ne renkaatkin voisi laittaa säihkymään :p. Tosi hyvä, että jatkossa voit tehdä etätöitä. Onko se todennäköistä, että ne supistelut jatkuvat koko raskauden ajan vai onko todennäköisempää, että ne loppuvat ainakin toistaiseksi?

Mollis, ihania kuvia - ihana masu ja vauvakuvat. Sinulla selvästi on jo vauvamaha! Minäkin katson, jos saisin kuvia skannattua ja siirrettyä tänne. Vatsa alkaa jo näkyä, mutta ei se kyllä ihan vauvamasu ole - lihavalta vaan näytän ;)

Nanniga, ikävää tuo selkäkipu. Toivottavasti se on vaan väliaikaista! Vain viikko enää ultraan, äkkiä se menee! Pian on jo perjantai, viikonloppu hurahtaa silmänräpäyksessä ja sitten enää muutama päivä...

Neela, toivottavasti rakenneultrassa oli kaikki hyvin ja ihanaa, että pääsit näkemään pienokaisen taas pitkästä aikaa!

Engeli ja Mollis, voi kun minäkin pian tuntisin liikkeitä. Nyt ei vielä mitään : /

ON: Meillä oli tänään np-ultra. Verinäytteet otettiin jo 2 viikkoa sitten. Vähän jännitti tulokset, mutta kaikki oli niin hyvin kun vaan voi olla. Saatiin ihania kaksoskuvia, molemmat vauvat olivat kätilön mukaan tosi hyvin kasvatettuja, tottelivat ultrassa niin hienosti. Riskikerroin molemmilla nykeröillä oli 1:4303 ja molemmat ovat ihan saman kokoisia, noin 7 cm jo! Toinen imi peukaloaan ja toinen vilkutteli kovasti. Erityisen iloinen olen siitä, että raskaus alkaa käydä miehelleni todellisemmaksi, koska haluan että hän tuntee olevansa osa tätä raskautta! Seuraava etappi on sitten se rakenneultra noin viikolla 19.

Töissä en ole kertonut vielä mitään, oletteko te muut jo kertoneet? Haluan kertoa, ennen kuin raskaus alkaa tosissaan näkyä, mutta eiköhän tässä 1-2 viikkoa vielä selvitä kertomatta. Painajaisia ja ihmeellisiä unia on täälläkin, muuten olo on hyvä. Ainoa ongelma on tämä karmea nälkä - miten voi olla nälkä koko ajan, nälkä, johon muutama hedelmä ei kyllä auta mitään. Olen töihin ostanut rusinoita ja keksejä ja hedelmiä, jotta voin jotain napostella, mutta aina olen hirmu nälkäinen kun pääsen kotiin. No huhhuh! Onko teillä muilla sama juttu vai olenko ainoa? Painoa ei ole tullut lisää suuremmin, ehkä 1-2 kg.
 
Täällä on ihanan vilkasta keskustelua! Olen aktiivisesti käynyt lukemassa, mutta ärsyttävä syysflunssa vie voimat, joten kirjoittaminen on jäänyt. Neuvolassa todetttiin, että hb oli laskenut muutamassa viikossa 154:stä alle 120:n, joten tietysti nyt sitten iski joku flunssanketale kimppuun. Rautaa vaan nassuun.

Hurjasti onnea engelille pikkukaverusten liikkeistä! :heart: En osaa edes kuvitella, kuinka herkkä hetki se on ollut. Voi, odotan jo niin malttamattomana, että tuntisin jotain kutitteluja tai hipaisuja. Tekisi tämän odotuksen jotenkin todellisemmaksi.

Molliksella on kaunis ja ainakin minun silmiini ihan selvä vauvamassu. Ihana kuva! Oma mahani tuntuu kasvaneen huimasti, mutta ehkä sitä eivät vielä ulkopuoliset huomaa. Tosin mies on tikahtua nauruun, kun höpötän itsekseni "pienen pieni maha" -juttuja. Sen mielestä kun vatsani on jo valtava, eikä jätä mitään arvailujen varaan... =) Katsotaan, ryhtyisinkö minäkin toivuttuani kuvauspuuhiin.

Mollis ja AdAstra, teillä molemmillahan on ollut kipuja, jotka ovat vasta lääkärissä paljastuneet supistuksiksi. Minkälaisia kipuja ne ovat olleet? Onneksi Mollis sait saikkua ja kohdunsuun tilanne on kunnossa. Vuotelevan kohdunsuuni takia säikähdän näitä supistelu-uutisia joka kerta yhtä pahasti.

nanniga, mulla oli ihan alkuvaiheessa useampaan otteeseen selkäkipuja, juuri tuollaista toispuoleista kuin AdAstra kuvasi. Mulla kuului sydänäänet neuvolassa 10+1, mutta vessapaperirullan käytöstä kuuntelutorvena ei ole kokemusta. ;)

Hoppikselle onnittelut hyvistä nt-ultrakuulumisista! Itse asiassa minä olen kertonut raskaudesta jo töissä esimiehelle. Ehkä vähän outoa, kun muuten tästä tietävät vain kaikkein lähimmät. Vatsan peittely alkaa tosin olla jo oikeasti mahdotonta, joten pakko tässä on kohta rohkaistua.

Neelalle onnea rakenneultraan! Odottelen kuulumisiasi jo innolla!

Olo on niin räytynyt, että täytyy kömpiä taas takaisin peiton alle...
 
nanniga, tsemppiä kipujen kanssa! Tiedän, pelottavia ovat!!

Addis, repeilen täällä tota gumminkiillotus-juttuasi! Miehet on just tollasia, niiden odotukseen kuuluu konkretia. Ja onhan nekin joskus vähän turhamaisia :whistle:. Mut meidänkin mies on ollut kaks viikkoa yövuorossa ja päivisin kun pitäisi nukkua, maalaa Keijon huonetta...!

Hoppiksella ihania ultrakuulumisia! Ja kaksi tounukasta vauvaa ropelsivat siellä menemään, hih!

Cava, muista huolehtia masustasi, siis ihan vatsasta. Olen kuullut että rauta laittaa pakkia sekaisin..Mulla on aamuisin todella arka maha, ihan koskettaessakin on arka. Ne supparikivut on olleet sellaisia hetkittäisiä, joissa maha vetää kovaksi ja olo on epämiellyttävä. Sitten on sellaisia pistostyyppisiä kipuja päivittäin nivusissa tai oikeassa kyljessä aika korkealla. Pelottavaa tuo kylkikipukin koska Keken istukka makaa just oikeassa kyljessä. Ja työstressi ei oo yhtään kivuille hyvästä. Kun pinna duunissa palaa, kivut pamahtavat paikalle. Viime viikolla en edes kyennyt oikein kävelemään duunipaikan ruokalaan syömään...

Paljonkos teillä on tullut ekan ja tokan neuvolan välillä painoa? Mulla tullut rv9-rv16 +3kg. Olin aivan varma että yli +5kg paukkuisi reilusti...

Cava, tuosta duunissa kertomisesta: mä kerroin muutamalle hyvälle työkaverille jo rv7 alkaen ja pomo tiesi heti plussan jälkeen koska tiesi hoidoistakin. Johdolle kerroin rv15 kun palasin kesälomaltani. Nyt maha jo näkyy ja pari haukkaa on bonganneet ihan mahan kasvustakin että Mollis odottaa vauvaa...=)

On tämä odotus niin ihanaa. Mutta edelleen pitää kyllä ihan keskittyä tajuamaan että Keijo on jo aika mötkäle jumppatuokioineen :heart:
 
Mollis, ihana maha! Mulla suunnilleen samaa kokoluokkaa. Oon vain niin onneton, etten osaa ladata kuvia tänne... :p

Mitä Neelan rakenneultraan kuuluu??? Mulla ensi maanantaina, taidan parkkeerata jo pian polin oven taakse!

AdAstralla hurja munkki rattaiden kanssa! Onko teillä lisää samanlaisia naapurimyyjiä? =)

Mammaliikunnoista: Olen ilmoittautunut mammapilatekseen elo-syyskuuksi ja lisäksi ajattelin mennä syyskuun alussa alkavaan mammavesijumppaan ja sitten loka-marraskuussa mammajoogaan. Kylläpä oli paljon mammajuttuja, MINULLA!!!!!!!!!!!! Omatoiminen liikunta on ollut minimissä, pakko repiä itsensä taas liikkeelle. Normaalisti olen aika kovakin liikkumaan. Mammajoogassa keskitytään myös synnytykseen etukäteen. MITÄ???? TULEEKO SE ULOSKIN????

Nyt loman jälkeen kerroin töissä, siis viikolla 20. Tai ei siis tarvinnut enää kertoa, katsoivat silmämunillaan ja iloisena onnittelivat. Melkein kaikki. Yhdelle esimiehelle oli vähän ongelma. Mietti vain, että kuka muka minun hommani tekee. Mulle se on i-han sa-ma!!!

Liikettä on kovasti massussa ollut siis viikolta 17 ja edelleen hyörinä jatkuu. Ihanaa!

Kukas mulle kertoisi, mitä kaikkea se pikku ruippis tarvitsee? APUA!!! Pari bodya ostin kirppikseltä, edullisesti hyväkuntoisia. Mutta muuta ei vielä ole!!!!!!!! Ei edes katseltuna!!!!!! Jaiks!!!!
 

Yhteistyössä