Heipat kaikille!
Plastex ja
Mollis ja pakastevihannesten syöjät: Eikös noissa se riski yleensä liity lähinnä ulkomaisiin vihanneksiin, joten ehkä se riski on kuitenkin aika pieni
? Puolalaisista vadelmista on erityisesti kai varoiteltu, mutta en muista ainakaan mitään kauhujuttuja sen laajemmin.
Plastexille myös onnittelut rakenneultrasta! Olikos teillä sukupuoli tiedossa..?
Mollis: kyllä sulla nyt on ikäviä kipuja! :hug: Hyvä, että olet päässyt tarkkoihin tutkimuksiin!! Minulta otettiin HIV ja klamydia rutiiniluontoisesti, vaikka tosiaan hoitojen yhteydessä oli myös testattu. Meinasin kommentoida aiemmin sitä, että minulla tuntuu kohtu supistelevan herkästi ja ikävästi, jos pääsee liian kova pissahätä iskemään eli olisiko se osasyy aamun kipuihin. Mutta varmaan on nyt muuta, kun on noita kiinnikkeitä yms. ja tosi hyvä, kun nyt sitten tsekataan. Olen
Plastexin kanssa ihan samaa mieltä, että kyllä tässä kaikki tai useimmat meistä varmaan pelkää keskenmenoa enemmän kuin kesimääräinen odottaja, kun on erinäisiä kivisiä teitä kuljettu. Ehkä tuo hoitohenkilökuntakaan ei aina sitä ihan hiffaa. Tsemppiä ja halaus ja toivottavasti labratulokset tulevat pian ja puhtaina takaisin!! Ja vielä mieheen & liikkeisiin liittyen, niin kyllä ne saattaa aiemminkin tuntua. Tai toki se on yksilöllistä, mutta meillä ainakin mies tunsi sellaista värinää jo vähän ennen 20 viikkoa ja nyt muutamia viikkoja on tuntunut ihan tosi selviä potkuja. Että jos nyt vaikka kuukaudenkin jaksaisi odotella, niin hyvin voi jo tuntua
Team Uttinen: kiva, kun neuvolassa hyvä tätsy! Mulla myös tosi symppis tapaus, vaikka sitä vielä on kovin harvoin tullutkin nähtyä
Ihanaa kun neuvolassa saa ultraa kurkkia, meillä ei tosiaan ole tuollaisia ollenkaan. Samassa veneessä mennään kotiintulovaatteiden osalta, tuntuu vielä aikas kaukaiselta jutulta
Mutta jotenkin sitä pikku hiljaa alkaa ilmeisesti raskaus etenemään siihen vaiheeseen, että vauva tulee konkreettisemmaksi ja ehkä sitten tulevina kuukausina ehdin päästä jo ajattelemaan tuollaisia käytännön asioita. Nyt tuntuu vielä aika utopistiselta, että meillä kotona asuisi joku kolmas olento elävä pieni vauva :O
Millis: minulla kanssa nuo Kelan laput odottelee
Vähän kiirusta nyt, mutta nehän ehtii kai palauttaa myöhemminkin.
Nanningalle isot onnittelut ultrakäynnistä! Mahtavaa, että kaikki kunnossa!! Ja tosiaan kovia olet kokenut, mutta nyt tässä ihanassa vaiheessa :heart: Mä olen syönyt kanssa fetaa, kun se on tehty pastöroidusta maidosta. Toivottavasti on ok
Engeli: mulla on kanssa kesällä ollut todella onnellinen ja kiitollinen olo! Nyt on vähän enemmän väsymystä ilmassa ja enemmän työstressiä, niin tuo meinaa jäädä välillä sen jalkoihin, mutta jotenkin siinä kohtaa, kun liikkeet alkaa tuntua ja homma konkretisoituu, niin on vaan niin mahtavaa. Ja ainakin toistaiseksi samaa mieltä sun kanssa, että on ollut elämäni parasta aikaa. Katsotaan sitten, kun vatsa vielä kasvaa ja olo tulee tukalammaksi, niin muuttuuko mieli
Kaikkihan ei raskaudesta nauti ollenkaan ja se on tietysti ymmärrettävääkin, jos on paljon vaivoja, mutta minulla on kyllä ollut ihana onnellinen perusvire tässä kaiken aikaa ja etenkin nyt kun alun isoimmasta stressistä on päästy (vaikkei se kyllä tosiaan kokonaan ole kadonnut!). :heart:
Neela: täällä on kanssa työkavereille käynyt kyllä selväksi, että jotain on tapahtumassa ja onnitteluja tulee sitä myöden
Ei tämä vatsa enää piiloon jää
Jotenkin sitäkin kautta asia tulee konkreettisemmaksi ja pakko itsekin uskoa, että on raskaana
kun se on muillekin selvää. Tosi mahtavaa, että esimiehesi on suhtautunut hyvin!
AdAstra: ihanaa, kun olet jo neulonut vaatteita ja kaikkea! Minulla on nyt vauvalle peitto tekeillä ja siinä menee vielä hetki, kun tulikin vähän tarkoitettua leveämpi
Sen jälkeen mietin, että josko jotain haalaria tai muuta ehtisi vielä tehdä. En ole kutonut juuri mitään varmaan kymmeneen vuoteen, mutta nyt on hyvä syy
Tarantellalle onnea ultrassa näkyneestä tytöstä!! Ja hyvästä rakenneultrasta muutenkin. Noi on aina tärkeitä merkkipaaluja.
Hope: Jos sulta on mennyt salami-kielto ohi, niin mä tajusin vasta hiljattain (ostamistani ruotsalaisista raskauslehdistä
), että ilmakuivattua kinkkua pitäisi välttää! Olen syönyt sitä kyllä jonkun kerran, mutta luotetaan siihen, ettei ole aiheuttanut ongelmia. Kai se vaan on niin, että riskejä täytyy yrittää välttää, mutta tässä kuten missään muussakaan asiassa elämässä ei saa kaikkia riskejä millään poistettua, vaikka päällään seisoisi.
Valmennukset: Meillä on tänään eka kerta!! Seuraavat kaksi on sitten vasta lokakuussa. Ihan jännää nähdä millaista porukkaa siellä on ja tuleeko esim. puhetta lapsen alkuperästä. Yksi tuttuni kertoi, että hänen avattua pelin, lähes kaikki valmennusryhmäläiset olivat kertoneet tarvinneensa hoitoja vauvan alkuun saattamiseksi. Ei vielä mitään hajua, mistä aiheesta on tarkoitus jutella, mutta sittenhän sen näkee
Olin aamulla neuvolalääkärillä ja kaikki oli kunnossa. Painoa on nyt tullut vähän reilummin eli edellisen neuvolakäynnin jälkeen noin kahdessa viikossa pari kiloa ja vatsan mitta oli mennyt keskikäyrältä yläkäyrälle! Joku kasvuvaihe nyt kai sitten menossa. Kohdunsuu yms. oli kunnossa, mikä on tosi hyvä, koska nyt työkiireiden ja muun menon seurauksena on kyllä ollut vähän enemmän supistelua ja vatsa monena iltana aina pinkeän tuntuinen. Kiireitä pahentaa tässä vielä se, että olemme huomenna lähdössä mieheni kanssa lyhyelle lomareissulle ja kaikki hommat pitäisi jotenkin saada hoidettua tästä huolimatta
Auttaisi varmaan, jos ei kirjoittelisi netissä
mutta kun ei joka hetki vaan jaksa olla tehokas etenkin kun päivät venyvät kuitenkin monesti iltaan.
Kokeillaan saisinko tähän mahakuvan muiden jatkoksi. Vähän epätarkka tämä on, kun mies ei oikein jaksanut innostua valokuvaajana toimimisesta : / Tämä on viime lauantailta eli 23+2.
*** Hmph, en saakaan tuota kuvaa nyt tänne linkitettyä***
DQ 24+0