2011 kevään ja kesän lapsettomuushoidoista plussanneet

Mulla oli kanssa ekassa raskaudessa suunnilleen lappu mukana mitä saa syödä ja mitä ei. Nyt on ollut meno erilaista. Luotan aika paljon siihen,että mitään ei tuu. Toki mitään raakaa pihviä en syö tai jauhelihaa yms. Ymmärrän silti huolenne..kun miettii listerioita yms.

Meillä on muuten kanssa kissoja. Ollaan tehty nyt molemmissa raskauksissa niin,että mies hoitaa hiekkalaatikon puhdistuksen sun muut kissaan liittyvät.
 
H.o.p.eMulla on kanssa tuota iskias-tyyppistä kipua ollut... tai siihen sen ainakin yhdistäisin.

Noista vakuutuksistakuinka tarkaa on se, että mitä sairauksia äidillä on/ollut? Itse kun olen lapsena sairastanut leukemian, ja imusolmukesyövän. Sitten geenitekijöissä on toi veritulppariski eli pistelen koko raskauden klexanea... Voiko esim. noi lapsuusajan syövät vaikuttaa? Ihan pyllystä olis, jos ne vaikuttais. Silloin meinaa kun asuntolaina otettiin, ei mun ollut mahdollisuutta saada takaisinturvamaksua koska olen lapsen asairastanut nuo syövät, ja silloin tuntu kyllä tosi kurjalta kun kuitenkin aikuisena olen ollut todella terve.

Oltiin perjantaina työporukan kanssa syömässä, ja otin grillipihvin ehdottoman kypsänä. Kun sitä siinä hetken vetelin, huomasin että oli hieman punertava sisältä... pihvi oli naudan ulkofileetä. Jäi kyllä melkein koko pihvi syömättä, en saattanut sitä popsia huomattuani sen olevankin hieman punertavaa. Niin, ja jostain luin että salamikin olisi kiellettyä? Tänään kyllä sitä söin kun oltiin pizzalla yhdessä ravintolassa... salami viipaleita oli siis pizzan päällä ja uunissa tietty ollut, että onkohan tuo nyt vaarallista :confused: Niiiiiiin, ja mites on fetajuuston laita? Saako sitä syödä? Hoh hoijaa... mitähän sitä SAA syödä :D Lievää hysterisointia kenties?

Se olis sitten se ultra keskiviikkona, jänskää :) Eiköhän kaikki ole ok, niin musta ainakin tuntuu...
 
Kiitoksia kovasti neuvoista. Soittelin äsken neuvolaan ja kysäisin asiasta. Sanoi että kysy äitiyspolilla asiasta, mihin ollaan menossa perjantaina np-ultraan. Mulla oli siis vielä eilen vähän kuumetta (+37) joten sen takia vähän panikoin. Nyt täytyy siis jaksaa perjantaihin odottaa... *huoh*

Fetajuustoa olen syönyt kun olen katsonut että on pästöroitua. Tuosta salmista en ole kuullutkaan, söin myös tässä joku päivä pizzassa, ups.

Meillä on myös kissoja. Olen nyt ollut aika tarkkana käsien pesun kanssa kun olen niihin koskenut, ja ulosteisiin en koske olleenkaan.

Aurinkoista viikkoa kaikille ja tsemppiä muilllekin ultraa jännääville! ü
 
Ups. Neuvola oli aamulla ja tää mamma on saanut pikkuisen liikaa lihaa luiden ympärille. Toisin kun kaikki muut tuntuu kasvavan sillee kivasti ja vähän kerrallaan. Juu mää en. Kehottivat nätisti tarkkailemaan syömistä. Meikä on nyt lihonut jo 5 kiloa siitä kun ekan kerran neuvolassa kävin. Tosin eka reissu oli juuri sen pahoinvointikauden lopussa eli olin laihtunut normaalista painosta jokusen kilon. Mutta silti. Sen jälkeen ruoka on maistunut ja se on tuntuntu aivan ihanalta, että saa syötyä ja siinähän ihanuudessa sitten kilot kasvaa kohisemalla... Nyt sitten tuli stoppi (jota osasin kyllä odottaa). Arvot on sinänsä kaikki ookoo, ei sellaista hätää ole. Mutta pelottelivat sillä, että lihominen saattaa nostaa verenpainetta ja sitten vauvoilla alkaa vaikeudet. Eikä kahden vauvan odotus taida muutenkaan ihan herkkua olla.. Ja tottahan tuo on. Eli terveellinen ruokavalio kunniaan ja paluu takaisin normaaliin arkeen.

Sydänäänet löytyivät heti molemmilta eli senkin puoleen on kaikki kunnossa. Ja kohdunpohja oli noussut jo navan korkeudelle.

Kuulemma postissa on tulossa kutsut synnytysvalmennukseen. Jippii, sinne me mennään. Mä en osaa pelätä synnytystä, mua kun ei tuntematon pelota. Ei edes, vaikka on kaksoset tulossa. Se sen sijaan tuntuu jännältä ja kiehtovalta kokemukselta, jota odotan paljon. Hullu ehkä, mutta sellainen olo on. Ja siis kaikki lääkkeet otan, mitä annetaan. Mitään luonnollista synnytystä ei ole meille tulossa, ei ole tullut edes mieleen sellaisesta haaveilla.

Hyvää viikon alkua tulevat äidit.
 
  • Tykkää
Reactions: Omena_
Pikaisesti vain omaa napaa ja sitten taas peiton alle niistämään...:snotty:

Rakenneultrassa käyty ja kaikki hyvin! :heart:=) Kaikki elimet kohdallaan ja oikean mallisia. Höyryveturi oli ihan oikean kokoinen, 21+1. =) Kovasti kääntyili ja vilkutteli, pieni muru.:heart: Näytti ihan oikealta vauvalta!

Tokson tulokset tulee vasta viikon päästä. Mutta luotan, että mulla ihan normiflunssa.... Olen yrittänyt kyllä himmailla kissojen paijausta ja laatikon putsaukset hoitaa mies. Paljon kyllä käyvät pihalla asioillaan.

Ihanaista viikkoa kaikille!
 
:heart: Tänään käyty rakenneultrassa ja selkeä tyttölupaus saatu =) Painoarvio oli 438g ja vastasi viikkoja 21+3.

Agrin hankinnoista: Mä kans liityn kyseiseen remmiin, ostin viime vuoden lopussa E/90 liivit, jotka nyt sitten ahdistaa. Ympärys vielä hyvä, mut tissit pursuaa..nyt käytän vielä DD/85 kuppisia liivejä, kun en ole saanut ostettua isompia :whistle:

Tarantella83 ja Elli 21+0
 
nanniga, tosi kurja kuulla että olet hirmuisesti joutunut sairauksien vuoksi kärsimään elämäsi varrella. Toivottavasti tulevaisuutesi näyttää sitäkin valoisammalta. Kaikkea hyvää sinulle, perheellesi ja odotukselle :heart:

Tarantellalle tyttö, mahtia :heart: Lisää vahvoja naisia maailmaan ;)

plastex, onnea hyvistä ultranäkymistä =) Sitä odotellessa...huuh, vielä neljä viikkoa (rvlla 22 vasta!)

engeli, olit tosi hoikan ja siron oloinen masukuvassasi. Joten ainakaan näin löllyrä-näkökulmasta nou hätä! Tietty Mortin ja Vertin olojen vuoksi varmaan ihan hyvä pikkasen katsoa mitä syö. Aion tehdä saman. Olen kesän aikana herkutellut karkeilla ja leivoksilla joka päivä. Perjantaina ostin kaupasta Fazerin sinisen pitkästä aikaa moneen vuoteen, ja olihan se nyt hitto aivan törkeen hyvää...!! Ja sitten ne perjantaina ostetut grillisipsit siihen kylkeen...huoh! ;) Nyt jo saatte kutsut valmennukseen? Ihanaa. Meidän neuvolatäti veikkasi että joudutaan sellaiseen ryhmään, joilla LA tammi/helmi ja maaliskuussa. Eli valmennukset sitten lokakuun lopussa/marraskuussa.

H.o.p.e. tsemppiä kärvistelyyn |O

Seinäkukkasta ja muita edellisen sivun naisia tervehdin vain näin : :wave: kun en muista mitä kertoilitte :p

ON: jäin tänään saikkupäivälle kun oli virallisesti vielä tämä päivä sairauslomaa suppareiden vuoksi. Aamulla taas heräsin ja kohtu ja virtsarakko olivat niin saiiiiiraan arkoja 20min heräämisestä ja pissaamisesta että huhhelihuh!! Koko päivän on kivistellyt vaikka oon vaan makoillut ja äsken todella kevyen fillarilenkin jälkeen veti kämmenen kokoiselta alueelta kovaksi masu ja poltti hetkisen. Kertokaa hyvät useampikertalaiset, koska pitää huolestua ja soitanko taas neuvolaan ja saan sitä saikkua? Voi hyvät hyssykät sentään. Keijo on ollut perjantaista saakka todella alhaalla ja äänet kuuluneet vaisusti. Voiko istukka vielä näin rv 18 aluilla hakea lopullista paikkaansa? Mietin vaan että voisko se olla siirtynyt vieläkin edemmäs etuseinään...

Luin eilen tosi hämmentävästä ja pelottavasta jutusta, nimittäin vauvan itkusta kohdussa. Siis että se päästelee jo jonkinlaisia ääniä, öninöitä yms. rv18 lähtien ja esimerkiksi joidenkin tutkimusten jälkeen joissa pääsee kohtuun ilmaa, se voi jopa itkeä! Nyt aina dopplerilla kuuntelussa mielee juolahtaa että mitä jos kuuliskin jotain muuta kuin sykettä..Ihan demonifiilis.

Keijon sydänäänet eivät ole enää olleet niin tasaisia vaan jopa hidastuu ja nopeutuu lyhyen ajan sisällä. Eilen kuulosti siltä että jätti lyönnin jopa väliin. Doppleri on hyvä laite, mutta pitäsi kyllä vaan kuunnella todetakseen että äänet kuuluu. Ei mitään muuta.
 
Millaista varutusta olette ajatelleet kotitulovaatteksi? Keijolle sellainen oli vissiin jo katsottuna? Tai lähinnä se kiinnostaa kuin paljon vaatteita vauva tarvii, kun ei lainkaan käsitystä moisesta..

Supistuksia mulla on ollu jo n. kuukauden verran, täysin kivuttomia ja hetkisen vetää masun kovaksi. Kuulemma on ihan normaalia että kohtu harjottelee supistuksia.

Sydänäänet dopplerilla kuunnellessa vaimeni myös mulla jossain vaiheessa, istukka on edessä. Nyt vauveli on köllötelly muutaman viikon vasemmalla puolella ja kuuluu taas paremmin ja kovemmin.
 
Pikainen kommentti Mollikselle... Mehän taidamme olla päivää vaille samoilla viikoilla? Minulla on myös nyt kolmena päivänä ollut aivan tajuttoman kipeä alavatsa joka supistaa ja pissin jälkeen sattuu pitkään. Pissatulehdusta olen tässä miettinyt, varsinkin kun tänään nousi vähän lämpöä. Onneksi huomenna neuvola... Lisäksi liitoskivut ovat olleet parina päivänä sellaisia ettei meinaa päästä kävelemään kun tuntuu että värkki tippuu... Taidan olla aika lähellä saikulle jäämistä... Mutta pikaisesti tällaista "mukavaa", palailen taas positiivisempana vaikka huomenissa :)

Team Uttinen 17+1
 
uttinen, ookke? Mä ihmettelen tosi paljon näitä kipukolotuksia ja tuota aamun pissa-arkuutta. Voiko pissitulehdus olla rakossa? Oon aina mieltänyt että se on niinkuin...öh..."hollilla" tai röörissä...:rolleyes:

Voi pentele! Söin tänään ruokalan salaatissa olleita pakasteherneitä. Eivät tasan tarkkaan olleet keitettyjä!! Stana. Sitten työkaverini vielä kertoi, että pakastevihanneksissa olisi KYMMENKERTAINEN listeriariski...keittämättöminä...Vidu. Voi Keijo kun mami on höhlä.

Mollis-döllis ja Keke-Keijonen 17+1
 
seinäkukkaselle tsemppiä rd:n kanssa! Mulla on ruokavaliohoitoinen, toistaiseksi. Nyt on sokerit niin sekaisin, että voipi olla, että joudun lääkityksen aloittamaan.
Kotiintulovaatteita olen neulonut kietaisuneuletakin ja villahaalarin ja lisäks on hommattuna pieni toppapussi kaukaloon, ei tule vauvalle kylmä ainakaan :)

ON: töihin on menty ja esimiehelle kerrottu. Hyvin otti asian. Muuten olo huono, sokerit heittelee ja oon nukkunut huonosti, mutta eiköhän tämä tästä, kun pääsee rytmiin kiinni. Ensi viikolla neuvola.
 
Seinäkukkanen: Mulla ei ole ollut vuotoja mutta kätilö sanoi että sellaisia voi tulla jos tulee supistus jotenkin "sopivasti". Ja lisäksi sanoi että aina pitää soittaa päivystykseen jos mikä vaan vuoto tulee. Toivottavasti nyt kuitenkaan ei tulis sellaisia, eikä sinullakaan!

AdAstra: Tsemppiä töihin ja unihiekkaa yöksi! Mä olin jo ihan uuvuksissa tänään... |O Piti ottaa päikkärit! Kaksi vanhempaa kysyi raskaudesta; toinen rehtorilta jo aamulla ja toinen minulta koulupäivän jälkeen. Kumpikin oli asiallisia ja tämä minulta kysynyt toivotti onnea. Olin tosi iloinen että suhtautuminen oli (tällä erää) näin mukavaa.

Mollis: Nuo salaatit on pirullisia, meillä on myös aina töissä tarjolla tuollaisia virityksiä... Eiköhän kaikki ole hyvin silti Keijolla!

Team Uttinen: Kurjaa kun on noin kovia kipuja, kotiin vaan saikulle lepäämään jos ei helpota!

Tarantella: Onnea tytöstä! =) Mä en ole vielä osannut kotiintulovaatetusta ajatella. Kun näin naapurin vauvan niin mietin juuri ihan samaa että talvivauvalle tarvii paljon päälle. Olis ihanaa kun osaisin tehdä itse niinkun AdAstra...

Plastex: Onnea hyvistä kuulumisista rakenneultrassa! =) Teilläkö ei näkynyt sukupuolta vai halusitteko tietää?

Engeli: Mullakin on ollut syömiset aika lailla mielitekojen sanelemia. :p Et kyllä yhtään näyttänyt kuvassa "isolta" niinkuin ei Molliskaan!

Hope: Tsemppiä perjantain ultran odotteluun!

Nanniga: Sua on kyllä lapsena koeteltu! :hug: Onneksi olet saanut olla aikuisena terve ja nyt tässä onnellisessa tilassa! Onnea huomiseen ultraan! Niin ja fetasta; olen syönyt kun on pastöroidusta maidosta valmistettu.

On: Työt on tosiaan alkaneet. Oli kyllä aika ihanaa kun työkaverit on onnitelleet ja ihastelleet masua. :heart: Ja olen tosi onnellinen esimiehen suhtautumisesta. Kun mainitsin joistakin asioista jotka aion hoitaa ennen äitiyslomaa ettei jää sijaiselle, hän sanoi että älä liikaa suunnittele, kun ei tiedä vointia etukäteen mitä jaksat.

Mies kuuntelee vauvan pulputusta ja myllerrystä iltaisin, kuvittelee ainakin tuntevansa sen vatsan läpi. Meidän pieni siellä sukeltelee. :heart:

Neela 20+6
 
Voi kiitos Mollisja Neela NaranjaOnhan noita koettelemuksia ollut, ja kaippa se osa syy lapsettomuuteen on ollut ne hoidot joita olen lapsena saanut, sytostaatit mitä ilmeisemmin on voinut vaikuttaa, mutta toivottavasti ei tarvitse palata rankkoihin hoitoihin, muutakuin pakkasukkoa hakemaan ellei luonto sitten yllättäisi luomusti ;) Heh...

(.) Tänään on ollut ihmeellinen nälkä koko ajan, hyvä kun kolme tuntia pystyy olemaan syömättä, ja vaikka olen syönyt velloo edelleen sellainen pieni nälän tunne, ja ihan meinaa huono-olo tulla jos ei kerkiä syömään. Tänään siis oikein extrasti vaivannut moinen. Huominen kyllä jännittää, mutta luotan siihen, että kaikki on kunnossa :heart:

Huh, kaippa menen peiton alle odottelemaan huomista :9 Hyvät yöt, Arvon Leidit :)
 
Voi Neela, ihanalta kuulostaa että mies jo nyt kuuntelee kiinnostuneena vauvan pulputusta! Meidän mies tuskastui eilen, tuli kainaloon ja laski käden masun päälle odottaen vauvan potkua. Kysyi koska hän saa niitä tuntea ja vastasin ettei todennäköisesti vielä vajaaseen kymmeneen viikkoon. Pah tokaisi ja lähti pois. Pettyi reppana :ashamed:

nanniga, syö tyttö syö! Vauva ottaa kuitenkin omansa ;) Ennemmin itsekin söisin kuin olisin tässä syömättömyyden kierteessä. Öisin tunnen nälkää, mutta aamulla ja päivällä ei maistu. Maanantaistakin tunnen tosi huonoa omaatuntoa, sillä söin vain pari pullaa ja pari leipää+jogurtin. Lämmin ruoka etoi. Ainoo mikä menis tilanteessa kuin tilanteessa alas on ranskalaiset perunat ja majoneesi :ashamed:

Hei mikä toi rd-juttu on, mistä puhutte? :rolleyes:

ON: eka aamu kun ei herätessä ollut vatsanarkuutta ja yölläkin nukuin kuin tukki enkä havahtunut siihen (ilmeisesti) rakon arkuuteen. Join kyllä eilen tosi vähän...eli oiskohan sitten ihan siitä että rakko hälyyttelee?! Tärinäkipu kyllä alkoi sitten aamutoimien aikana. Soitan tänään taas neuvolaan ja vaadin päästä telakalle kuunneltavaksi. Keken sydän jättää lyöntejä väliin. Tök tök tök tök... ... tök ..tök..töktöktöktöktöktökt...Tyyliin: syke 155/160 -> lyöntipari väliin -> 120 pari lyöntiä -> nopeutuen johonkin 175+...ja taas tasaantuen. Jotkut ovat puhuneet että jumppa aiheuttaa ja on vaan hyvä että lyönneissä epätasaisuutta sillä voi olla merkki myös terveestä sydämestä, mutta eikai nyt sentään lyöntejä pois jää?!? Eivät ole mitään sellaisia, että olisi kahdeksi sekunniksi liikkunut pois laitteen alta-tyyppisiä...HUOH.

Mollis ja Keijo 17+1
 
Olisko se rd Mollis raskausdiabetes...? En kyllä varmaksi sano, mutta mielessä kävi. Niin ja noi ranskalaiset on tuttu juttu. Mä söin niitä ekat viikot, muuta ei tehnyt yhtään mieli. Niitäkin vain vähän. Mutta ne sain alas. Nyt sit meneekin kaikki. Aina on nälkä. Tai no kyllä se syöminen hetkeksi täyttää, mutta selvästi useammin on nälkä ja tekee mieli ihan lämmintä ruokaa kuin ennen raskautta.

Nyt alkoi närästys. Tai siis alkoi jo vajaa viikko sitten. Kaksoset taitaa tehdä sen, että oireet aikaistuu, kun tuntuu, että ne nappulat on kasvamassa jo kohta rintalastassa asti. Mutta inhottavaa on. Iltaisin otan Rennietä (joka ei kyllä juurikaan auta, mutta sentään ehkä vähän) vaan päivät kituutan ja annan poltella. Ainakin vielä toistaiseksi.

Mutta kyllä tää vaan on niin ihanaa. Mun vatsa alkoi kasvaa aika kovalla vauhdilla, ainakin siltä tuntuu. Ja kun pikkuiset kutittavat kaiken aikaa, niin olo on todella luottavainen ja onnellinen.

Me eletään naiset elämämme parasta aikaa.
 
Niin ja valmennuksesta vielä. Meillä on sen verran pienet piirit täällä pienessä kaupungissa, että valmennusta on kerran syksyllä ja kerran keväällä. Ja me ollaan syksyn ryhmässä. Mielenkiinnolla odotan. Aiheina näkyi olevan ainakin loppuraskaus, synnytys ja imetys. Wau. Meikäläinen pääsee synnytysvalmennukseen - kaikkea sitä voi sattua, kun vanhaksi elää.
 
No niin, nyt on käyty ultrassa ja siellä se kaveri köllötteli :heart: Vastasi viikkoja 11+5, ja tänään siis 11+1,että on kirinyt sen heiton joka varhaisultrassa oli. Syke oli 182 ja niskaturvotusta 1,3. Lääkäri-setäkin kehui kovasti kallon muotoa, että on kuin oppikirjasta :) Uskallauduin tänään sitten jopa ostamaan yhden bodyn sekä pikkuruiset sukat.

Nyt siis hyvillä mielein eteenpäin :)

Nanniga + Tirris 11+5 (11+1)
 
rd on raskaudenajan diabetes, niin kuin engeli veikkaskin, tai voi se olla raskausajan dementiakin! Mulla on molemmat.
Ja neela päiväunet on pakko nukkua täälläkin!
Onnea nannigalle hyvistä ultrakuulumisista!
Ja prinsessa Victoriakin odottaa, olen niin onnellinen heidän puolestaan!

AdAstra ja pikku potkiskelija 21+6
 
Kelaneuvolassa käyty ja huomenna voisi hoitaa laput eteenpäin. Sitten jäädään innolla odottamaan paljonko sitä rahaa tuleekaan. Työnantaja maksaa onneksi ekan 3kk palkan normisti.

Sf-mitta huitelee yläkäyrällä joten isompi on tulossa,kun ekasta.

Hemo oli vieläkin laskenut. Nyt 96. Verenpaineet oli kohdallaan.

Seuraavaksi neuvolalääkäri. Jännityksellä odotan mikä on kohdunsuuntilanne.

Kotiintulovaatteet varmaankin vaan perus sisävaatteet,hatut,hanskat,villasukat ja puku. Tyttö on syntynyt tammikuussa ja kotiintulopäivänä oli -22 ja samalla vaatetuksella oltiin liikkellä. Mies tuli lämpimällä autolla ja ajoi sen sairaalan oven eteen niin ei päässyt pikkuinen kylmettyy.

millis ja vertti 23+4
 
Neuvolakäynti takana ja kaikki hienosti! Olipa muuten aivan mahtava kätilö neuvolan tätinä :) Verenpaineet oli ok, hemppa laskenut aivan älyttömästi ja painostakaan ei tullut valittamista. Ultrattiin vauvelia vaikka kuinka kauan. Heppu venytteli, raapi päätään, ui sammakkoa jne... itkien ja nauraen sitä sai katsella. Napanuora vaan oli niin kätevästi jalkojen välissä että sukupuoli jäi salaisuudeksi. Kokoa kaverilla oli 18cm ja rapiat :) Tämä täti oli sitä mieltä, että raskausmyrkytykseni ei välttämättä uusi eri miehen takia, edellinenhän kätilöhän oli sitä mieltä että uusii varmasti. Eli odotamme ja toivomme parasta...

Kerroin vatsakivuistakin jotka ovat olleet samankaltaisia kuin Molliksella, sain lähetteen pissinäytteelle tulehduksen poissulkemiseksi. Kivut ovat edelleen välillä aika hurjia ja pieninkin hätä aiheuttaa aika tavalla omituisen olon. Huomenna aamulla siis purkkia labraan... Niin ja sokerirasitukseen joudun minäkin, höh!
Kävimme pitkän keskustelun kotidopplereista. Kätilö kertoi että äippäpolilla on välillä ruuhkaa kun äidit tulevat huolestuneina kun sydänääniä ei löydy tai ovat epätasaiset. Sanoi että niistä ei saa panikoitua, pelkästään vauvan liike voi jättää äidiltä parit lyönnit kuulematta tai jne... Laitteisiin ei vain voi eikä saa luottaa. Minä pyhästi lupasin olla hysterisoimatta... Saa nähdä kuinka käy.

Minäkin sain jo kaikki Kelan laput, täytyy alkaa pikkuhiljaa tutustua niihin ja palautella sitten syyskuun puolessa välissä :) Jännää!!

Pinna on ollut mielettömän kireällä :( kaikki ärsyttää... myös painajaiset ovat tulleet uniini :( kahtena aamuna olen herännyt siihen että itkettää ja kyyneleet jo valuvat pitkin poskia. Onneksi unet eivät ole koskeneet vauvaa vaan ihan muita asioita.

Kotiintulovaatteista ei vielä mitään käryä. Sain kaveriltani sellaisen lämpöpussin, eiköhän se ainakin oteta käyttöön.

Naninga, on sinulla ollut rankkaa lapsena. Mahtavaa että olet nyt tässä vaiheessa elämää ja terveenä!

Mukavaa melkein jo viikonloppua!! (mä niin aion vaan nukkua, levätä, syödä ja käydä salilla...)

Team Uttinen 17+3
 
Onnea nanniga, ihania uutisia! :heart:

Voi engeli, olet niin ihanan positiivinen ja onnellinen. Sama täällä, -maailman onnellisin, etuoikeutettu :) ! Jos ei oteta huomioon eilistä lääkärineuvolakäyntiä näiden kipujen takia. Tekstiä alla...:ashamed:

Uttinen, hyvä että sait lähetteen pissitestiin! Sama täällä. Mä sain lähetettä vähän vielä sen lisäksi...(alla)

Addis, rd vois tosiaankin olla raskausajan dementia. Miksen hokassut sitä aiemmin? Mullahan taitaa olla se. Eiku...:LOL:

Miettikää, prinsessa Vikke saa lapsen vasta monen meidän jälkeen!! Ei varmaan ole heidänkään häiden jälkeinen elonsa ihan paineetonta ollut... :O

ON: eilen kävin siis neuvolalääkärissä koska näitä alavatsakipuja on miltei kokoajan. Luki endolaparoskopiakertomusta: kiinnikkeitä täynnä koko vatsaontelo ja lisäksi suoli kiinni kohdussa. No helevetin hienoa että nyt sitten tämä minullekin kerrotaan! Ei ihme jos on vähän kipuja...Määräsi verikokeet: maksa-arvot, kilpirauhasarvot, (pissa)tulehdusarvot. Maksa-arvot otetaan siksi että ollut myös ylävatsakipua. Voi helvetin kuustoista jos se on sitä raskaushepatoosia joka pitäis tulla mahdollisesti vasta 30+ viikoilla!! Vein virtsanäytteet aamulla labraan ja täti ihmetteli kun yksi purkki puuttuu. Toi uuden huomista aamua varten. Ja voi helevetten klamydia-näytepurkki! Sain raivarit labraajalle, että mitä hittoa tarjoaa mulle tollasta purkkia, ei mulla mitään tuollaista tautia ole! Onhan mut tutkittu jo hoitoihin lähtiessä sairaalan toimesta!! Vihaisena puhelu omalle neuvolatädille joka kertoi että jos saan kipujen vuoksi lähetteen äippäpolille, ottavat klamydianäytteen aina siellä sitten kumminkin...huoh. Kummallista silti. Kilpirauhaskokeissa voi olla häikkää koska vaikuttaa kuulemma mielialojen heittelyyn. Mä en voi ymmärtää että eivät laita mua kunnon ultraan vaan arvailevat jumankauta kaikkea suht pöhköä!! :O

Sydänäänistä sanoi että voi olla epätasaisuutta/lyömättömyyttä/ylilyöntejä koska pieni sydän on vielä niin kehittymätön. Mä en ole edelleenkään luottavainen. Ei vakuuttanut. Lääkäri oli about 26v!

Lekuri oli huolissaa itkuisuudestani ja keskenmenopelostani. Voitteko kuvitella, määräsi Panacodia, unilääkkeitä ja käyntejä psykiatrille. O-o-oookkei! :eek: Harkitsen keskenmenopelosta puhumista psykiatrin kanssa mutta reseptin heitän roskikseen.

Pelkään aivan sairaasti tuota raskaushepatoosia. En kyllä voi uskoa että mitään sellaista olisi, sillä vain oikeastaan yhtenä iltana ovat kämmenet kutisseet! Keijo ei todellakaan ole vielä valmis syntymään :'(

Mollamaija ja Keijo 17+2
 
Argh, kirjoitin pitkän pätkän!!! Sitten nettijohto irtosi ja kaikki katosi!!!!!!!!!

Jospa pari riviä uudelleen. :kieh:

Mollis, mulla ollut myös niitä välistä jääneitä lyöntejä.Kiitos Team uttiselle tiedosta, että saattavat jäädä pienestäkin syystä kuulematta. Ja onnea hyvistä neuvolakuulumisista!

Tarantellalle onnittelut tyttölupauksesta!!

Mollis, mä menin myös tötöilemään pakastevihannesten kanssa. Olin syömässä raskaana olevan ystäväni luona ja ajattelin kerrankin ottaa rennosti ja olla miettimättä, koska ajattelin ystäväni miettineen etukäteen, mitä voi syödä ja mitä ei. Ja vasta kotona huomasin, että salaatissa oli ollut pakastevihanneksia!!!!!! Ja ystäväni on "rennompi" odottaja (miten voi olla!!!) ja en ihan luota siihen, että vihannekset oli keitetty…. Mutta en halua kysyä, koska en halua kuulla vastausta! Voi mitenkähän ne on entisaikana ihmiset olleet raskaana, kun ei ole ollut nettiä ja kaikkia varoituslistoja. Varmaan rennompia.....

Neela, mies ei halunnut tietää sukupuolta. Reisiluuta mitatessa tiirailin kyllä kärppänä ja jonkinlainen näkemys on. Mutta epävarmaa siis…. Ihanasti sulla on esimies suhtautunut!

Onnea Nannigalle hyvistä ultrakuulumisista! Ja rintsessa Victorialle, jos sattuu lukemaan!:LOL:

Kyykkiminen ja nostelu tuovat nykyisin alavatsakipuja. Erityisesti kylpyhuoneen lattian hinkkaus kontallaan. Pitänee ulkoistaa....

Voi miten tämä aika menee äkkiä! Hetki sitten kaikkien nyytit mitattiin vielä milleissä. Ja nyt mietitään ja kotiintulovaatteita!!! Voi meitä onnekkaita!!!
 
Mollis, olit kirjoittanut samaan aikaan. Pakko kommentoida.

Voi ije mitä uutisia. Ei tosiaan ihme jos kipuja, jos reilusti kiinnikkeitä. Toivotaan, että näytetulokset eivät tuo uusia yllätyksiä. Jep, jep, se klamydianäyte tuo varmasti uutta tietoa!!!!! Halooooo!!!!!!!!! Mutta kai menevät ohjeiden mukaan eikä mitään tapauskohtaista harkintaa.

Ja onko se nyt ihme, jos tällä taustalla on hieman normaalia enemmän keskenmenopelkoja. Kun lasta on tehty työllä, tuskalla ja rahalla. Ehkä vähän enemmän jännittää lopputulos kun jotain keskenkasvuista teiniä, joka odottaa vahinkovauvaa.

Voimia sinulle, toivottavasti tästä selvitään säikähdyksellä!!!
 
Heipat kaikille!

Plastex ja Mollis ja pakastevihannesten syöjät: Eikös noissa se riski yleensä liity lähinnä ulkomaisiin vihanneksiin, joten ehkä se riski on kuitenkin aika pieni…? Puolalaisista vadelmista on erityisesti kai varoiteltu, mutta en muista ainakaan mitään kauhujuttuja sen laajemmin. Plastexille myös onnittelut rakenneultrasta! Olikos teillä sukupuoli tiedossa..?

Mollis: kyllä sulla nyt on ikäviä kipuja! :hug: Hyvä, että olet päässyt tarkkoihin tutkimuksiin!! Minulta otettiin HIV ja klamydia rutiiniluontoisesti, vaikka tosiaan hoitojen yhteydessä oli myös testattu. Meinasin kommentoida aiemmin sitä, että minulla tuntuu kohtu supistelevan herkästi ja ikävästi, jos pääsee liian kova pissahätä iskemään eli olisiko se osasyy aamun kipuihin. Mutta varmaan on nyt muuta, kun on noita kiinnikkeitä yms. ja tosi hyvä, kun nyt sitten tsekataan. Olen Plastexin kanssa ihan samaa mieltä, että kyllä tässä kaikki tai useimmat meistä varmaan pelkää keskenmenoa enemmän kuin kesimääräinen odottaja, kun on erinäisiä kivisiä teitä kuljettu. Ehkä tuo hoitohenkilökuntakaan ei aina sitä ihan hiffaa. Tsemppiä ja halaus ja toivottavasti labratulokset tulevat pian ja puhtaina takaisin!! Ja vielä mieheen & liikkeisiin liittyen, niin kyllä ne saattaa aiemminkin tuntua. Tai toki se on yksilöllistä, mutta meillä ainakin mies tunsi sellaista ”värinää” jo vähän ennen 20 viikkoa ja nyt muutamia viikkoja on tuntunut ihan tosi selviä potkuja. Että jos nyt vaikka kuukaudenkin jaksaisi odotella, niin hyvin voi jo tuntua :)

Team Uttinen: kiva, kun neuvolassa hyvä tätsy! Mulla myös tosi symppis tapaus, vaikka sitä vielä on kovin harvoin tullutkin nähtyä… Ihanaa kun neuvolassa saa ultraa kurkkia, meillä ei tosiaan ole tuollaisia ollenkaan. Samassa veneessä mennään kotiintulovaatteiden osalta, tuntuu vielä aikas kaukaiselta jutulta :D Mutta jotenkin sitä pikku hiljaa alkaa ilmeisesti raskaus etenemään siihen vaiheeseen, että vauva tulee konkreettisemmaksi ja ehkä sitten tulevina kuukausina ehdin päästä jo ajattelemaan tuollaisia käytännön asioita. Nyt tuntuu vielä aika utopistiselta, että meillä kotona asuisi joku kolmas olento – elävä pieni vauva :O

Millis: minulla kanssa nuo Kelan laput odottelee… Vähän kiirusta nyt, mutta nehän ehtii kai palauttaa myöhemminkin.

Nanningalle isot onnittelut ultrakäynnistä! Mahtavaa, että kaikki kunnossa!! Ja tosiaan kovia olet kokenut, mutta nyt tässä ihanassa vaiheessa :heart: Mä olen syönyt kanssa fetaa, kun se on tehty pastöroidusta maidosta. Toivottavasti on ok…

Engeli: mulla on kanssa kesällä ollut todella onnellinen ja kiitollinen olo! Nyt on vähän enemmän väsymystä ilmassa ja enemmän työstressiä, niin tuo meinaa jäädä välillä sen jalkoihin, mutta jotenkin siinä kohtaa, kun liikkeet alkaa tuntua ja homma konkretisoituu, niin on vaan niin mahtavaa. Ja ainakin toistaiseksi samaa mieltä sun kanssa, että on ollut elämäni parasta aikaa. Katsotaan sitten, kun vatsa vielä kasvaa ja olo tulee tukalammaksi, niin muuttuuko mieli ;) Kaikkihan ei raskaudesta nauti ollenkaan ja se on tietysti ymmärrettävääkin, jos on paljon vaivoja, mutta minulla on kyllä ollut ihana onnellinen perusvire tässä kaiken aikaa ja etenkin nyt kun alun isoimmasta stressistä on päästy (vaikkei se kyllä tosiaan kokonaan ole kadonnut!). :heart:

Neela: täällä on kanssa työkavereille käynyt kyllä selväksi, että jotain on tapahtumassa ja onnitteluja tulee sitä myöden :) Ei tämä vatsa enää piiloon jää… Jotenkin sitäkin kautta asia tulee konkreettisemmaksi ja ”pakko” itsekin uskoa, että on raskaana :D kun se on muillekin selvää. Tosi mahtavaa, että esimiehesi on suhtautunut hyvin!

AdAstra: ihanaa, kun olet jo neulonut vaatteita ja kaikkea! Minulla on nyt vauvalle peitto tekeillä ja siinä menee vielä hetki, kun tulikin vähän tarkoitettua leveämpi :whistle: Sen jälkeen mietin, että josko jotain haalaria tai muuta ehtisi vielä tehdä. En ole kutonut juuri mitään varmaan kymmeneen vuoteen, mutta nyt on hyvä syy :)

Tarantellalle onnea ultrassa näkyneestä tytöstä!! Ja hyvästä rakenneultrasta muutenkin. Noi on aina tärkeitä merkkipaaluja.

Hope: Jos sulta on mennyt salami-kielto ohi, niin mä tajusin vasta hiljattain (ostamistani ruotsalaisista raskauslehdistä :rolleyes: ), että ilmakuivattua kinkkua pitäisi välttää! Olen syönyt sitä kyllä jonkun kerran, mutta luotetaan siihen, ettei ole aiheuttanut ongelmia. Kai se vaan on niin, että riskejä täytyy yrittää välttää, mutta tässä kuten missään muussakaan asiassa elämässä ei saa kaikkia riskejä millään poistettua, vaikka päällään seisoisi.

Valmennukset: Meillä on tänään eka kerta!! Seuraavat kaksi on sitten vasta lokakuussa. Ihan jännää nähdä millaista porukkaa siellä on ja tuleeko esim. puhetta lapsen alkuperästä. Yksi tuttuni kertoi, että hänen avattua pelin, lähes kaikki valmennusryhmäläiset olivat kertoneet tarvinneensa hoitoja vauvan alkuun saattamiseksi. Ei vielä mitään hajua, mistä aiheesta on tarkoitus jutella, mutta sittenhän sen näkee :D

Olin aamulla neuvolalääkärillä ja kaikki oli kunnossa. Painoa on nyt tullut vähän reilummin eli edellisen neuvolakäynnin jälkeen noin kahdessa viikossa pari kiloa ja vatsan mitta oli mennyt keskikäyrältä yläkäyrälle! Joku kasvuvaihe nyt kai sitten menossa. Kohdunsuu yms. oli kunnossa, mikä on tosi hyvä, koska nyt työkiireiden ja muun menon seurauksena on kyllä ollut vähän enemmän supistelua ja vatsa monena iltana aina pinkeän tuntuinen. Kiireitä pahentaa tässä vielä se, että olemme huomenna lähdössä mieheni kanssa lyhyelle lomareissulle ja kaikki hommat pitäisi jotenkin saada hoidettua tästä huolimatta… Auttaisi varmaan, jos ei kirjoittelisi netissä ;) mutta kun ei joka hetki vaan jaksa olla tehokas etenkin kun päivät venyvät kuitenkin monesti iltaan.

Kokeillaan saisinko tähän mahakuvan muiden jatkoksi. Vähän epätarkka tämä on, kun mies ei oikein jaksanut innostua valokuvaajana toimimisesta : / Tämä on viime lauantailta eli 23+2.

*** Hmph, en saakaan tuota kuvaa nyt tänne linkitettyä***

DQ 24+0
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä