2011 kevään ja kesän lapsettomuushoidoista plussanneet

plastex :heart: Pillatuttaa että heti tuli mieleen ajatus että pitävät minua jonain kuppasena likaisena hupakkona!! :kieh: No, lohdullista kuulla että tuollainen näyte on normaali käytäntö. PÖHKÖÄ SILTI! Tsemppii pakastevihannesproblematiikkaan...

DQ :heart:
 
nanniga miehelläni ollut myös nuorempana imusolmukesyöpä, johon saanut sytostaatteja. Se ei kuitenkaan ole ollut (lääkärin mielestä) syy huonontuneseen simpan laatuun,tietysti naisella voi olla eriasia, kun munasolut on kehittynyt jo äidin masussa ollessa. Mutta hatun nosto sinulle hienosta selviytymisestä kaikista vastoinkäymisistä huoimatta! :flower:

Kuinkas paljon ootte pieniä 50/56 vaatteita hankkinu? Meillä nyt muutama vaatekerta niitä ja sit rupee menemään 62, kun niitä ilmeisesti tarvii eniten..riippuu tietysti kuin pieni vauva on syntyessään.

Oletteko havainneet vauvan uni-liike rytmiä? Mä oon tossa kuulostellu jo jonkin aikaa että aamut on hljaista aikaa, sit noin puolilta päivin se rupee siellä jytisemään ja jytisee alkuiltaan saakka,sitten rauhottuu ja nukkumaan mennessä saattaa tujauttaa vielä pari kertaa. Öisin en oo liikkeitä tuntenut ollenkaan tai sit en vaan unenpöpperössä edes tajua!

Onnea hyvistä neuvola ja ultra kuulumisista

Liitoskivut mulla vaihtelevasti tosi kipeitä, kipeitä tai ei kipuja. Lähinnä jos istuu kauan ja sit lähtee kävelemään, niin täytyy vaan hiljaa hipsutella, kun tuntuu että alamasu halkiaa. Neuvolassa otin asian puheeks ja sanoi vaan ,että ikäviä vaivoja, joiltain voi kivut loppua kun raskaus etenee ja toisilla ne taas pahenee..eli...niitä odotellessa. Iskiaskipuja oli myös heti alusta (ennen ku testi näytti plussaa), mutta ne on vähän jo rauhottunut nyt puolivälin yli päästessä. Olen sen huomannu, että pienet rauhalliset kävelyt ja touhuilut on auttanu noihin kipuihin.


T ja Elli 21+3

 
Mollis älä pillastu, multakin otettiin kyseinen näyte heti ekaksi, silloin kun sairaalaan jouduin heinäkuun alussa.
Neuvolasta multa ei ole kertaakaan mitattu hemoglobiinia (paitsi ehkä sairaalassa muiden kokeiden yhteydessä) eikä myöskään sf-mittaa. Mietin vaan, että pitäiskö tässä huolestua (jostain täytyy aina olla huolissaan), kun paino on taas laskenut ja maha ei kasva.

Vaatteita olen varannut hyllyllisen koossa 50-60, samoin hyllyllisen koossa 62 ja vielä koossa 68. Äitini ohje oli, että neljäkin vaatekertaa voi kulua päivässä ja en ajatellut joka päivä pyykkikonetta kuitenkaan pyörittää. Meillä on onneksi iso 8 kg pesukone ja kuivausrumpu, niin saa nopeasti paljon puhdasta.

AdAstra js Viuh-Viuh 22+0 *poks*
 
Onnistuisikohan nyt tämä kuvan linkittäminen... Tosiaan vähän sumea, mutta ehkä tuosta jotain käsitystä saa ;)

Aijaa.com - 8513541.jpg

Niin joo, samalla voisi kommentoida Tarantellalle, että meillä tuntuisi ainakin olevan jotain rytmiä havaittavissa. Aamupäivisin myös yleensä rauhallisempaa, lounaan jälkeen tuntuu jotain liikettä ja iltaa kohtaa enenevissä määrin. Nytkin tulee taas monosta ja varmaan nyrkeistä, kun tuntuu sekä tuolla alhaalla, että vatsan yläosassa. Usein vielä ihan nukkumaan mennessä on myös sellainen vauhdikas vaihe. Paljon kyllä tuntuu riippuvan myös siitä, onko menossa vai paikallaan eli liikkuessa ei tunnu oikeastaan mitään. Ja öisin en ole liikkeisiin heräillyt.
 
Viimeksi muokattu:
Mä en ole vielä uskaltanut hankkia vaatteita ollenkaan, tosin mehän ollaan vasta niin alussakin. Mieli kovasti tekis jotain pieniä vaatteita ihasteltavaks ja hypisteltäväks ostaa, nyt ehkä voisin uskaltautua jotain jo hankkimaan..

Meillä oli eilen np-ultra. Iso kivi putosi sydämeltä ja nyt on super onnellinen olo - pikkuisella kaikki hyvin, on kasvanut ja vastaaa viikkoja :heart: (la muuttu tosin taas päivällä aikaisemmaksi). Turvotusta oli vaan 0,5 eli senkin puolesta pitäisi olla kaikki kunnossa, virallisethan tulokset tulee sitten noin viikon päästä. Siellä se meidän pikkuinen kovasti meille heilutteli, saatiin yks ihana heilutuskuvakin <3

On se vaan niin maailman suurin ihme kuinka pikkuinen jo siellä näytti ihan ihmiseltä jalkoinen, käsineen ja sormineen, vaikka on vasta niin kovin pieni. Ja mikä muutos on edellisestä ultrasta joka oli hieman alle 3 vkoa sitten. Kuinka pakahduttava voikaan onnen tunne olla <3

Ihanaisen aurinkoista viikonloppua kaikille!

Hope ja pikkuinen 11+0
 
Hope, ihanat ultrakuulumiset! Onnea!

DQ, suloinen masu sinulla! Ja kiva kuulla että neuvolalääkärissä oli kaikki hyvin. Kerro sitten minkälaista oli valmennuksessa! Meillä jäi tosiaan eka kerta väliin mun työsuunnittelupäivän vuoksi, mutta mielenkiinnolla odotan seuraavaa.

AdAstra, sulla onkin kunnon arsenaali vauvaa varten. Me ei olla edelleenkään ostettu vaatteita, joku päivä pitää lähteä katsastamaan tarjontaa. Mulla ei jotenkin ole mitään käsitystä noista tarvittavista määristä...

Tarantella, noista liikkeistä: Mä en juurikaan huomaa liikkeitä kun itse liikun, mutta kun istun tai erityisesti makaan paikallaan, niin alkaa tuntua. Erityisesti nukkumaanmennessä vauva molskii ympäriinsä. Yöllä en ole potkimisiin herännyt.

Plastex, hitsit noita pakastevihanneksia ja muita "sattumia" joita laittavat joka paikkaan! Me oltiin eilisiltana yksissä juhlissa ja mietin sitten siellä salaattikippojen äärellä mitä voi ottaa... Yhdessäkin ihanannäköisessä salaatissa oli kylmäsavulohta jne mitä ei voinut ottaa. Ihmettelen tosiaan minäkin miten ihmiset on ennen pärjänneet ja toisaalta kun nykyäänkin on niitä jotka ei huolehdi yhtään. Mun yksi ystävä jolla on vajaa 3-v lapsi oli ihan silmät pyöreinä kun sanoin jostain mitä en voinut ottaa ja sitten oli ihmeissään että ai, kalaa saa kuitenkin syödä, kun tilasin ravintolassa. Oli luullut että kala on kokonaan kielletty... :rolleyes:

Mollis, hyvä että tutkivat mistä on kyse ja toivotaan että kivut sitten saadaan hoidettua. Tosiaan noissa näytteissä on jotain ihmesääntöjä, mulle annettiin heti ekassa neuvolassa virtsanäytelähete jossa otettiin hivit ym vaikka ne on katsottu jo ennen hoitoja. Mulla on myös endoa ja kiinnikkeitä, osaavat kyllä aiheuttaa kovia kipuja. Tsemppiä! :hug:

Team Uttinen, kiva että oli mukava neuvolakäynti! Ja sait vielä ultrasta katsella Pikku-Uttista! Mistähän ihmeestä noita painajaisia tulee... Mullakin on ollut niitä välillä. Toivon teidän nukkumatille nyt lempeämpiä otteita!

Millis, meilläkin Kela-neuvola lähestyy. Saa nähdä osaanko täyttää paperit kun niissä on monesti niin ihmeellisiä kohtia... :ashamed: Nyt olen Kelan sivuilta saanut kuvan miten äitiys- ja hoitorahapolitiikka menee mun osalta, mutta isyyslomaa ja isäkuukautta en tajua vielä ollenkaan. Minkälainen korvaus niissä on? Jotkut työnantajat ehkä maksaa palkkaa, vai...? Jos joku tietää, saa kertoa! :D

Nanniga, onnea hienoista näkymistä np-ultrassa!

Engeli, helpotusta toivon sun närästykseen! Muakin varoitteli yksi kaveri että jossain vaiheessa se iskee... Ihanan onnelliselta kuulostaa odotuksesi! Tämä on kyllä niin ihanaa aikaa, joka päivä tuo masu muistuttaa siitä miten onnekas sitä onkaan.

On: Käytiin eilen katsomassa vaunuja. Onneksi löydettiin liike jossa oli hyvä myyjä joka selitti vaunuista ja myös auton turvakaukaloista kaiken mitä haluttiin tietää. Emmaljungan City Cross oli se mitä tämä myyjä meille suositteli ja vaikutti meistä hyvältä, mukaan otettaisiin City-koppa. Autoon tulisi Maxi-Cosi ja isofix-jalusta. Lisäksi katsottiin matkarattaita, joihin saisi ensialkuun kaukalon liitettyä. Jossain vaiheessa kun noita matkarattaita tullaan kuitenkin tarvitsemaan. En tiedä menisikö vielä muihin liikkeisiin tekemään vertailua, esim. Brion tai Oran vaunuihin. Mitä te muut olette hankkineet? Mun yhdellä työkaverilla olis myytävänä käytetyt Briot, jotka on olleet kahdella lapsella. Niitäkin täytyy miettiä.

Leppoisaa sunnuntaita! :wave:

Neela 21+4
 
Neel, mekin tosiaan päädyttiin City Crosseihin City kopalla, quadroliftillä, sport hoitolaukulla ja duopussilla :) Meidän mies aikoo tilata turvakaukalon Saksasta...oli joku Röhmer tai sinne päin...itse katselin vaunuiksi myös Briolaisia, kun näin Emmaljungat, ei ollut enää epäselvää että ne meille valitaan.

Hope, ihania ultrauutisia :)

ON: torstain ja perjantain välisenä yönä olin niin kipuinen että mietin jo ensiapuun lähtöä. Ottivat minut perjantaina äippäpolin päivystykseen. Kaikki ok, ilmeisesti endokiinnikkeet joita täynnä koko vatsaontelo ja se kohdussa kiinni oleva suoli oireilevat...Keijo mökötti. Näytti vaan selkärankaa äidilleen...
 
Sunnuntaita, arvon ladyt!

AdAstralla on kyllä hyvin alkupään vaatetus hoidettuna. =) Täällä saldo on vasta 2 kpl koon 60 bodyja. Saataisiin kyllä muualta kasapäin, jos olisi jo se sukupuoli kertoa. Mutta josko siirtäisi tässä vaiheessa jo ne "neutraalit" värit.

DQlla on myös kaunis raskausvatsa! =) Täällä on samanlainen rytmi. Aamupäivä hiljaista, lounaan jälkeen voi ottaa vähän iskua ja useat illat ovat olleet sitten hyörimistä ja pyörimistä. Yöllä en ole herännyt iskuihin, mutta olenkin melkoisen hyvät unenlahjat omaava immeinen.

Hope, ihania ultrauutisia! Onnen täyttämiä hetkiä sinne!

Neela, eipä ihme, jotta kolmivuotias menee sekaisin ruokailusäännöistä, kun kolmikymppinenkin on ihan sekaisin! : / Hienoa, että vaunuasia alkaa selkiytyä. Pitää tässä käväistä myös tutustumassa. Asumme sen verran etäämmällä keskustasta ja ajoa tulee sen verran, että vaunut pitäisi olla kevyet nostaa autoon ja toisaalta renkaiden pitäisi sopia myös epätasaisille lenkkipoluille. Katsotaan, mitkä tarttuvat.

Mollis, inhottavaa! :| Todella ikävää, että kivut kiusaavat. Onneksi pääsit tarkastukseen ja näit, jotta Keijolla kaikki ok. Vaikkakin mökötti.... Ovatko vaivat "vain" kipeitä vai voiko niistä olla suurempaa haittaa jatkon kannalta?
 
Mollis, aiotteko siis ottaa sekä citykopan että quadroliftin? Kun ymmärsin että ne ovat samaan tarkoitukseen eli vauvan kuljetukseen vaunussa 0-6kk ikäisenä vai...? Voi Mollis sun kipuja, kunpa helpottaisivat!

Plastex, taisin sanoa epäselvästi. :D Siis sen vajaa 3-v:n ÄITI ei tiennyt yhtään mitä raskaana oleva saa/ei saa syödä vaikka on itse ollut äskettäin raskaana.
 
Flunssaista sunnuntai-iltaa leidit!
Iski sitten räkätaudin päälle, oon potenut koko viikonlopun, mutta mitään troppia en ole mustaviinimarjamehun lisäks uskaltanut ottaa. Huomenna on mentävä silti töihin, kun en heti viitsi olla viikon jälkeen pois. Muutenkin jo vähän jännittää, että pystynkö sinne marraskuulle asti olemaan töissä, torstaina nimittäin alkoivat liitoskivut oikein kunnolla ja kävely takkuaa. Ostin perjantaina kylläkin tukivyön, joka vähän auttaa. Liikuntatunneista tulee varmaan juhlaa...
Hopelle onnittelut!
Ja kaikille muillekin hyvää jatkoa, palailen taas paremmalla ajalla.
 
Flunssaista maanantaita täältäkin suunnalta! Minuunkin iski räkätauti eilen mutta urhoollisesti yritin lähteä aamulla töihin mutta tulinkin sitten parin tunnin jälkeen jo kotio. Päänsärky on sitä luokkaa ettei kestä pystyssä.

Voihan rähmä Molliksen kipuja! Onko yhtään helpottanut?

Perehdyin eilen lastenvaatteiden ihmeelliseen maailmaan. Surffasin netistä järjettömän monta UK:laista nettikauppaa :) Aivan ihania luomuksia, eikä tule ainakaan ihan heti samanlaisia vastaan. Hinnatkin h&m tasoa. Harmi etteivät osaa tehdä meidän olosuhteisiin sopivia toppapukuja. Mutta kärsivällisesti yritän ensin odotella josko Uttinen syyskuun rakenneultassa vilauttaisi kumpaa sorttia hää on :heart: sitten vasta tilausta vetämään.

Painajaiset senkun jatkuu... taas aamulla heräsin siihen että kyyneleet valuu poskille. Mies oli muka romuttanut mun uuden auton ja ostanut ihan hirveän auton tilalle :) Naurettavia juttuja kyllä, mistä lie tulevat...

Taidan surffata vähän aikaa matkarattaita ja alkaa sitten päiväunille. Uttinenkin tuolla masussa kolistelee, liekö hänkin patistamassa äippää levolle. Mites teillä tuo matkarattaiden hankinta? Itse haluan hyvät ja tukevat, joihin saa kaukalon kiinni. Mahdollisia vinkkejä otetaan vastaan! Tällä hetkellä olen itse kallistumasa Britaxin B-Mobileihin, mutta kuinkahan lelut mahtavat olla...?

Team Uttinen 18+0 (onko tämä muuten 18+0 vai 18+1 kun maanantai oli hedelmöityspäivä?? Tuntuu olevan kahta merkitsemistapaa...)
 
plastex, kyllä se lekuri yritti vakuutella että Keijolle ei kiinnikekivuista ole haittaa, mutta...ei kai siihen voi kuin luottaa...Lekuri myös kertoi että luulee kipujen helpottavan puolen välin jälkeen, mutta voi jatkua loppuun saakkakin! :x

Neela, halusin ehdottomasti City kopan ekaks talveks ja kesäks ja otettiin samalla quadrolift koska se menee sitten about 1v+ jos sattuu että Keke ei mahdu tuohon koppaan ajansaatossa. Se on siis tulevaisuuden varalle ja yks kaveri kertoi että heille pehmeä kantokoppa on ollut paras keksintö sitten pyörän. Vauva kulki kotonakin siinä helposti huoneesta toiseen ja nukkui kuin tukki pesässään :)
^
Addis ja uttinen, räkäkasoinako siellä olette? Voi pöh, terveyden säteitä ^^^^ sinne!! Ja uttinen, painajaiset ovat kyllä nykyään aivan järisyttäviä. Ihan lakanatkin joutuu joskus vaihtamaan...niin ovat hiestä märät!

Miks aina kaikissa kekkereissä tarjoillaan sellaisia ruokia jotka on kielletty odottajilta? Arvatkaa olinko ykäämisen partaalla kun viikonloppuna ystävien kihlajaisissa oli vain vuohenjuustosalaattia suolaisena vaihtoehtona tarjolla, ja kakkuja, cup caceja, suukkoja ja vaahtokarkkeja sitten minulle? Oli pikkuisen niin sanotusti huono olo...

Tänään parempi päivä. Kipujen suhteen.

Mollamaija ja Keijo 17+6
 
tarantella En oo paljoa hankkinut 50/56 cm vaatteita. Itse asiassa 50cm vaatteita en ollenkaan. Meillä oli tyttö syntyessään jo 51 cm niin aika nopeasti ne 56 cm oli hyviä. 62cm menee jo kauemmin niin niitä voikin sitten ostaa jo enempi. Toki nyt kannattaa huomioida,että nämä lapset syntyy talvella,että esim kesällä on menossa suunnilleen 68cm eli ei kannata ostaa siinä koossa olevia paksuja paitoja tms.

hope Hienot ultrakuulumiset!!

Neela Joillakin saaattaa sen isyysloman maksaa työnantaja. Muistaakseni molempia saa sen n.70% tuloista. Kaikista helpoimmiten saat selville,kun syötät kelan sivuilla olevaan laskuriin miehesi vuositulot. Siihen tulee paljon saa päivälle ja sen kerrot muistaakseni 21:lla. =)

TSemppii nuhanenille. Paranemisia!!

uttinen Meillä on matkarattaat. Ostettiin joskus silloin,kun tyttö oppi istumaan. Helpottaa kummasti kauppakeskuksissa liikkumista.

Selkäkivut helpotti viikossa. Vissiinkin tuli sitten paikat kipeiksi loman jälkeen. Nyt on normiolo ja jaksaa painaa taas töitä.

..jaa-a..piti ruveta miettii,että paljonkos niitä viikkoja on ..24+jotain..
 
saan ilokseni liittyä tähän pinoon!:D Plussasin viimeviikon perjantaina. IVf oli 10.8 (siirto). Hoito oli ensimmäinen ja tuuri kävisi jos vielä vauvan saisi syliin asti :heart: En huomannut onko täällä päivitettyä listaa mutta tässä olis tiedot: bluebaby...27.v...ensimmäinen lapsi....oys...LA.30.4. Nyt menossa rv 4+1 :) eka ultra oysissa 16.9 jolloin on rv7+4.
 
Tervetuloa bluebaby ja onnea plussasta.

Nyt on meikäläisellä se vaihe menossa, jolloin mahan kasvu kiihtyy hurjasti. Ehkä ne on ne herkut, joista ei meinaa päästä irti... Noi nappulat kun kai on vielä aika pieniä... Taitaa olla tällä mammalla pitkä ja raskas tie edessä, kun nyt jo alkaa vatsa paisua ku pullataikina. Mihin mittoihin vielä päästäänkään (tai joudutaan). Siltikin, Ihan mahdottoman ihquu touhuu tää raskaana oleminen;)
 
Tervehdys taas kaikille!
Neela mun ymmärtääkseni on työpaikka ja tes-kohtaista, että saako isyyslomalta palkan vai ei. Mieheni työpaikka on onneksi siitä reilu, että mies saa täyden palkan 18 päivää. Mutta tiedätkö, voiko meidän opettajien miehet olla kesällä vanhempainvapaalla, kun mehän periaatteessa palataan kesäksi töihin?
Team Uttinen me saatiin käytetyt matkarattaat lahjaksi, mutta ne menevät nyt eteenpäin miehen veljelle, mies kun haluaa kanssa sellaiset, joihin saa kaukalon kiinni. Ollaan ihan samoja (Britax b-mobile) katseltu, ei tosin vielä käyty liikkeessä koeajamassa.
engelillä päinvastaiset murheet kuin mulla, minä se yhä murehdin mahan pienuutta. No, vaivoja on siitä huolimatta jo tullut eli painaa "just sinne".
bluebabylle onnea plussasta!
Mollis kiitos säteistä, räkä lentää yhä :( Tsemppiä sinulle kipujen kanssa!

AdAstra ja Viuh-viuh 22+5
 
bluebaby aivan mahtavaa ja paljon tervetuloa tänne "mukavempaan ketjuun"! :flower:
Sinun laskettu aikasi sai herkistymään. Meillä juuri vappuna valmistauduttiin irrotuspiikkiin. Siitä se Keijo sitten sai alkunsa...

engeli, mahan kasvusta: sama täällä! Ihan on jo kova pikkupötsikkä. Usko tai älä, mutta varpaiden kynsien lakkauskin teettää jo haastetta! Happea, pikainen sutiminen, happea...Ähkin jo vähän kun pönkeän autosta ulos...:rolleyes: Ja miehellekin totesin, että mihinkäs ne löysät masusta katosi?? A-i-v-a-n mahtavinta!! Ja jo se olis kumma jos ei nappuloittesi kaksio jo kohta ala pinta-alaa suurentamaan :D

Mollis ja Keijo 18+0 (jess!!)
 
Viimeksi muokattu:
AdAstra, syksy ja pienet oppilaat varmaan koettelee vastustuskykyä! Ne kun monet tulee vielä ihan kiinni opettajaan innoissaan niin siinä on bakteerien pommituksessa... :snotty: Toivottavasti menee flunssa ohi pian! Mä en tosiaan tiedä tuota kesäjuttua miehen vapaiden suhteen... Pitää kysyä jos joku työkaveri tietäis. Luulisin kyllä että se ei vaikuta, koska meidän äitiysloma ei kuitenkaan ole "katkolla" vaan kuluu samalla tavalla vaikka saadaankin palkkaa silloin. Niin, ja siis muille, jos ihmettelette miksi opettajilla on näin, niin me ei saada siirtää lomia, siksi on tuo kesällä "töissä" -käytäntö. :cool:

Team Uttinen, voi että, sielläkin flunssassa! Me aiotaan ottaa matkarattaat, juuri sellaiset joihin saa vauvan kaukalon kiinni. AT Lastenturvassa ehdottivat juuri noita Britax B-mobileja tai (n. 80e halvempia) Baby Welt - Moon Kiss+:ia. Niihin saisi kiinni Britaxin kaukalon. Kaukaloissa oli sellaisia joihin tarvii erikseen adapterit ja sellaisia joissa adapterit sisäänrakennettuna. Otetaan tuollainen sisäänrakennettu versio vaikka on kalliimpi, kun on kätevämpi sitten käyttää. Vielä tuosta merkitsemistavasta; Naistenklinikalla ainakin sanotaan että hedelmöityspäivä on +0.

Mollis, no niin tosiaan, Quadro Liftillä on paljon muutakin käyttöä. En vaan heti tajunnut. :ashamed: Tuo juhlien tarjoilupuoli on niin totta!

Kiitos Millis tiedosta! Onneksi on huomisaamuna neuvola niin päästään kyselemään sielläkin noista vapaista kun saadaan Kelan paperit. Ja kiva kun on sulla kivut helpottaneet!

Bluebaby, tervetuloa ja onnea! :flower: Meillä on kyllä lista jossain... Toivis on sitä päivittänyt. Voisihan sen laittaa joku muukin jos osaa? Mie en osaa. :ashamed:

Engeli, ihanaa kun massu kasvaa! Olen huomannut saman että jossain vaiheessa tulee spurttia. Katsotaan kuinka tämä vielä kiihtyy kun viikot etenee. :D

On: Kävin toissapäivänä katsomassa AT Lastenturvassa vaunuja. Potentiaalisia vaihtoehtoja olivat Teutoniat, Brion Happyt ja ihan uudet tuttavuudet Mutsy-vaunut. Jovi/Ora-vaunuille en lämmennyt, niitäkin siellä oli. Myyjä sanoi että Mutsyja menee heillä ylivoimaisesti eniten. Niitä myydään Suomessa vasta toista vuotta, nettikeskusteluista katsoin että ihmiset on tilanneet niitä ulkomailta aiemmin. Ne oli vähän erinäköiset kuin muut, pelkistetymmät. Hyviä puolia on, että vauvan koppa tulee ylös kiinni, ei siis tarvi niin paljoa kumarrella ja taka-akseli on vapautettavissa niin että vaunut kääntyy helposti vaikka yhdellä kädellä. Pyöriä siis kuitenkin 4 isoa, niinkun oltiin toivottu.

Vaikeaa tää vaunujen valinta... Kaikissa tuntuu olevan hyviä ja ei-niin-hyviä -puolia. Niin, ja mies haluaa että vauva saa uudet vaunut, niin ei sitten käyty edes katsomassa niitä käytettyjä. Mennään tuonne Lastenturvaan vielä miehen kanssa yhdessä tekemään testiajot. =) Tuolla liikkeessä myös suositeltiin Britaxin kaukaloa autoon sekä kerrottiin että sitten kun vauva siirtyy istuimeen, niin Pohjoismainen suositus on että 3v asti matkustaa selkä menosuuntaan. Tämäkin oli mukava kuulla, uutta tietoa minulle. Mitähän kaikkea on mitä en tiedä...

Edelleen jos teillä on vaunu- ja kaukalovalintoja tehtynä, niin niistä olis mukava kuulla! =)

Neela 22+0 :wave:
 
Neela, mäkin katselin innolla juuri noita Mutsyjä! Jos en olis niin kiintynyt Emmaljungiin, olisin varmaan valinnut ne..oliskohan ollut Mutsy Sliderit. Ymmärsin että Britaxin malli on sama kuin meille tulevat Römerit. Kulkevat eri nimellä...kai.

ON: olen taas koko päivän kärsinyt menkkamaisista kivuista. Panadolia naamariin. Jatkoin saikkua vielä kaks päivää. Viime perjantaina viimeksi äippäpolilla tarkastettu kohdunsuun tilanne, jolloin ei ollut häikkää...tästäköhän tämä minun odotukseni menee saikulla...No, aivan helevetin sama mulle. Pääasia että Keijo pääsee turvallisesti maailmaan.

Sydänäänistä: kotidopplerin haitat on nyt todettu. Tänään mittailin 20min ja 4, 8, ja 12 minuutin kohdalla äänet katkeavat ja dippaavat eli hidastuvat älyttömästi ja sitten taas lähtevät nousuun. Kerroin tästä neuvolalääkärillekin joka väitti että normaalia koska sydän ei ole vielä täydellisesti kehittynyt. En voi tajuta tota että Keken sydän lähes pysähtyy ja sitten taas kuin ihmeen kaupalla lähtee jumpsuttamaan. Huoh. Aikaistin rakenneultraa viikolla, eli kahden viikon päähän. Täytyy siellä pyytää että laittavat käyrille...

Mollis ja Keijo 18+1
 
mollis Tuskin se Keken sydän kumminkaan pysähtyy. Varmasti vaihtaa asentoa siellä ja hetkeksi ei oo niin hyvässä kohdassa,että saat ääniä kuuluviin. Eihän se vauva jaksa kokoajan pumppailla täydellä teholla. :) Varmasti neuvolalääkäri oli ihan oikeassa,koska eihän vauvan sydän ole vielä kehittynyt. Mutta ymmärrän huolesi,kun odottaa ensimmäistä. Koeta kumminkin levätä ja nauttia raskaudesta mahd paljon,koska vauvakin reagoi jos äidillä stressiä tai muuta vastaavaa. Tsemppiä!!
 
Hei taas Mollis, Engeli ja muut vanhat tutut!

Kesän ivf-taukoilu meni sitten leppoisan lomailun merkeissa -ja viime lauantaina kuukautiset olivat jo viikon myöhässä. Vahva luomuplussahan sieltä pamahti. Aivan käsittämätön yllätys. Himppusen hillitsin itseäni vielä tähän päivään asti, että pääsin lääkäriin ja ultraan. Kaikki oli loistavasti ja siellä näkyi aivan ihana sykkeen tuikkiminen, juuri oikeassa paikassa :) Voi tätä ilon päivää! :heart:

Käsittämätöntä tämä on edelleen, että mulle saisi päivittää listaan
LA 19.4.2012 Omena_ esikoinen ja 41

Ihana liittyä joukkoonne masunkasvattajat ;)

Terv. Omppu ja pikkuomppu 6+1
 
LA..................nimimerkki..........monesko lapsi......ikä........SS

29.11.2011.......isla79....................esikoinen..............31.......SaKS
08.12.2011.......Dancing Queen.........esikoinen..............35......NKL
10.12.2011.......Millis-81..................toinen................30........NKL
22.12.2011.......AdAstra.................esikoinen..............31.......TYKS
23.12.2011.......mapunen................toinen..................40...........
25.12.2011.......Plastex..................esikoinen..............33.......SeKS
26.12.2011.......Tarantella-83...........esikoinen..............28......KSKS
28.12.2011.......Neela Naranja..........esikoinen..............31.......KOS
28.12.2011.......Tevu.....................toinen..................37.............
05.01.2012.......Hanskis..................esikoinen..............31............
19.01.2012.......toivorikas-72............esikoinen..............39......NKL
22.01.2012.......syystoive................kolmas.................30............
23.01.2012.......Uttinen...................kolmas.................36.......PHKS
24.01.2012.......mollamaija-82...........esikoinen..............29......KHKS
25.01.2012.......engeli.....................esikoiset.............36.......TAYS
05.02.2012.......Seinäkukkanen.........esikoinen.............40++..........
07.02.2012.......cava......................esikoinen.............30+........
13.02.2012.......Hoppis-73................esikoiset.............38..........
03.03.2012.......kn071....................esikoinen...............22...RAS/OYS
06.03.2012.......nanniga..................esikoinen...............28......TYKS
10.03.2012.......H.o.p.e...................esikoinen..............31.......KHKS
20.03.2012.......TMO......................esikoinen..............36..........
19.4.2012.........Omena...................esikoinen..............41..........
30.4.2012.........bluebaby................esikoinen...............27.......OYS
 
Omppu ja pikkuomppu ;) Ihanaa, että pääsitte tänne. Pari kuukautta siinä sitten vaan meni pidempään kun mulla ja Molliksella, onneksi ei enemmän ;)

Mä valmistaudun juhliin. Sukkahousuhässäkkä on helvettiä. Mammasukkiksia on vaan mustia, laita ne nyt helteeseen. Juu ei. Pakko laittaa tavalliset. Jos sitten muiden humaltuessa ihan sillee huomaamatta riisuis nekin hemmettiin. Huomaatte, etten ole sukkahousuihmisiä... Stay Upit olis kyllä olleet myös tyrkyllä, mutta kun meikä on pitkä ja mekko aika lyhyt, niin sekin yhtälö on mahdoton. Mutta näillä mennään, hikisillä tavallisilla sukkahousuilla. Ja käännetään katseet illan kohokohtaan, ruokaan. Nam, mitähän kaikkea hyvää on tarjolla...

engeli ja Mortti ja Vertti 18+3
 
Ompulle paljon onnea ja tervetuloa! :flower:

Engeli, toivottavasti selvisit sukkissäädöistä illan juhlissa! ;)

Kurjaa Mollis kun on kipuja, saisivat mennä ohi! :hug:

On: Eilen on tehty hankintoja vino pino! Ja ovat kaikki niin nättejä ja suloisia, että ihan kun olis joulu kun noita availee pakkauksista! :D Ensisijaisesti katsottiin tietenkin turvallisuus ja käytännöllisyys, mutta kun kaikkia ihania värejä ja kuoseja oli valituista tarjolla niin se oli sitten vain ekstraa! :p

Vaunuiksi valitsimme harkinnan ja vertailun jälkeen Brion Happyt. Violetit, ilmatäytteisillä pyörillä (meillä paljon ulkoilumaastoja, hiekkateitä ym, niin on mukavampi vauvan olla kyydissä), teleskooppiaisalla ja pehmeällä kantokassilla (josta saa myöhempään käyttöön istuinpehmusteen ja lämpöpussin). Kaupassa oli vain esittelykappale tuota plum-väriä, joten tilaukseen meni ja haetaan sitten myöhemmin kotiin.

Autoon ostimme Britaxin isofix-telakan ja turvakaukalon. Kaukalo on kuvioinniltaan mustavalkoinen lehmännahkakuvioinen. Mies ihastui siihen. ;) Matkarattaat otettiin mustat Baby Welt Moon Kiss+:t. Sitten ostettiin Babybjörnin sitteri, siitä oli sellainen retrokuosi, jossa on ruskeaa vakosamettia ja vaaleaa ruskeaa jossa pientä kukkakuviota. Oli ihana! Ja vielä Manducan kantoreppu otettiin mukaan, sitä voi käyttää jo pienestä pitäen.

Näissä ostoksissa sattui siitä hyvä tuuri, että monessa oli valmiiksi jo tarjous ja myyjä vielä sitten antoi alennusta kun ostettiin niin paljon. =) Vielä olis isompia hankintoja pinnasänky ja hoitopöytä.

Leppoisaa sunnuntaita kaikki muruset! :kiss:

Neela 22+4
 
Millis, kiitos rauhoittavista sanoistasi. Soittelin äippäpolin kätilölle ja sain vaihdettua rakenneultraa jo ensi keskiviikolle. Sitä odotellessa.

engeli, hymyilin sinun sukkis-episodiasi :D Mä niin tiedän sun fiiliksen!! Oon itekin käyttänyt toukokuusta lähtien vain yhden mallisia todella elastisia leggareita jokapäivä, ne jotka tulee lähes korviin ja hyvin pötsikän päälle. En voi kuvitellakaan että pitäisin normihousuja!! Mitäs herkkuja sait? Toivottavasti juhlissa oli enemmän tarjontaa kuin ne joissa itse sain lähes sokerimyrkytyksen...:vampire:

Whoooot? Omppu, mun leuka loksahti ihan sohvan reunalta alas ja kopsahti lattiaan!! Luomuplussa. Huippua! Tervetuloa joukkoomme kasvattelemaan massua :)

Neela, ihanilta kuulostavat ostoksenne! Meidänkin mies on jostain syystä hurmaantunut tuosta lehmännahkakuvioisesta Britaxin kaukalosta. Päädyimme silti kompromissiin ja meille tulee varmaankin sellainen wasabin vihreä. Ollaan jotenkin ihastuttu tuohon vihreään. Keijon huonekin on wasabin vihreää, keltaista ja valkoista. Ja nuo Brion Happyt ja just väri Plum on se, joka meillekin olis varmaan tullut jos Brioihin olis päädytty. Hyvät valinnat :)

ON: Keijon huone on valmis. Sekin rauhoittaa kun menee sinne nojatuoliin istuskelemaan ja tuijottelemaan pinnasänkyä, hoitopöytää ja pikkupehmoja. Vain kattolamppu puuttuu. Liitin hoitopöytään klipsillä pienen keltaisen lampun, jonka tuikkeessa voi sitten öisin ja hämärällä hissukseen vaihdella vaippaa. Nojatuolin viereen kytkin jalallisen lampun.

Viime torstai oli pohjanoteeraus keskenmenopelossani. Mieheni ja vanhempani olivat jo viemässä mua johonkin suljetulle osastolle pelkoineni. Se pohjanoteeraus kuitenkin näin jälkikäteen ajateltuna rauhoitti sillä nyt on jotenkin ehkä levollisempi olo...Viikon hermolomasaikku teki kai myös hyvää. Huomenna haen töistä läppärin ja teen sitten duunia ainakin keskiviikon kotoa käsin kun on toisella paikkakunnalla se rakenne. Jokohan Keijon kikkeli heiluu kunnolla siellä vai onkohan se typistynyt pelkäksi reiäksi? :xmas:

Joko nimiä keksitty? :confused:

Voikaa hyvin. Olette rakkaita.

Mollamaija ja Keke 18+5
 

Yhteistyössä