2011 kevään ja kesän lapsettomuushoidoista plussanneet

Moikka, vieläköhän tänne mahtuisi yksi lisää?
Meillä oli yritystä takan 2 vuotta kun toukokuussa tärppäs ensimmäisestä IVF:stä. Laskettu aika on 26.1.2012 ja esikoista odotetaan.
Jotenkin edelleen oon epäuskonen sen suhteen että tää oikeesti onnistuu, että me saadaan aikaan paljon kaivattu Tuisku. Viikkoja on tänään kasassa 19+0 ja hentosia liikkeitä tuntuu päivittäin <3
Jännityksellä odotetaan rakenneultraa joka on kahden viikon päästä. Ehkä sen jälkeen uskaltaa hankintojakin alkaa tekemään, tähän mennessä vasta muutama vaate ostettu pikkuiselle.
Joku teistä harmitteli että äitiysloman pitäis alkaa siitä kun testi näyttää plussaa. Mä just naureskelin miehelle että oon toukokuusta lähtien ollu kaks kokonaista viikkoo töissä (tosin yhteensä 6 vk lomaa+pekkasia), muuten enemmän tai vähemmän sairaslomalla koko ajan. Alkuun oksensin melkee kaiken mitä söin ja kun pahoinvointi loppu (12+2) niin vähän ajan päästä alko oikeelle alamahaan sattua kävellessä, eli töissä koko ajan. Työterveyden lähetteellä kävin sitten ylimääräisessä ultrassa ja lääkäri sano että vauvalla kaikki hyvin, kohdun kannakkeet on vaan niin kireellä että sattuu. Edelleen tässä odotellaan niitten venymistä. Olis kyllä kiva päästä edes muutamaks kuukaudeks vielä kunnolla töihin.
Tulipas tähän paljon tekstiä.. Hyviä vointeja kaikille! :)

Emja ja Tuisku 19+0
 
Uttinen, kiva kuulla että pikkutoveri molskii menemään vinhasti! Täällä sama juttu, aktiivisin aika on kun istun päivällä töissä. Mulaa ja meloo aivan älyttömästi. Joka tunti tunnen jotain möyrintää ihan alamahalla, istukka möllöttää ylämasussa edessä. Olet oikeassa, hurjan nopeasti aika kuluu! 15 viikkoa ja alkaa äitiysloma, jess!!

Voi emja, onnea ja tervetuloa! Kappas kun olet näin pitkään malttanut pysytellä poissa listoilta :whistle: Totta turiset, epäusko ja pelko valtaavat välillä mieltä! Terkut Tuiskulle :wave:

Mollis ja Keijo 19+2

ps. meidän pojasta taitaa tulla ADHD.
 
Onnea Keijon hyvistä kuulumisista Mollikselle!
Tervetuloa Emja!
Ja oli kiva lukea muidenkin kuulumisia, varsinkin toiviksen pitkästä aikaa!
ON: kävin eilen ylimääräisessä ultrassa äitipolilla sokereiden takia, meidän pikku Viuh-viuh painaa jo 590 grammaa.Eli kaikki oli hyvin, sukupuoli ei tosin vieläkään selvinnyt. Ja kai se mahakin nyt alkaa jo näkyä, oppilaat kysyivät jo, että onko mulla vauva mahassa...Paino tosin pudonnut taas parisen kiloa, puolisen kiloa viikossa. Mutta pääasia, että vauva kasvaa.Ostettiin nyt sitten sellainen kova kantokoppa (babylift) rattaisiin. Matkarattaat on yhä hankkimatta, samoin kaukalo ja telakka. No kaipa sitä ehtii, vaikka alkoi jo vähän hirvittää, kun mulle löytyi jo sijainen äippälomalle ja on pian tulossa tutustumaan. Eipä ole enää montaa viikkoa jäljellä!
t. AdAstra ja Viuh-viuh 24+0 *poks*
 
AdAstra, kiva että oli hyviä kuulumisia ultrassa taas! :) Sulle on löydetty jo sijainen, oho! Milloin jäätkään äitiyslomalle? Muistelen että ajattelit varhennettua? Mulla ei ole vielä virallista päätöstä, mutta marraskuun loppupuolelle menee. Ja saa todella nähdä minkälaista on sijaistarjonta meillä, siinä on välillä olut haastetta löytää pätevää / alan opiskelijaa tms. Onneksi vanhempainillassakin kaikki kommentit raskaudesta olivat vain positiivisia, taisin pelätä turhaan että joku kritisoi kun ekaluokan ope maha pystyssä...

Mollis, hienoa että Keijolla oli kaikki hyvin! :) Ja poikalupaus varmistui vielä, se helpottaa varmasti hankintojen tekoa. Toivon että meilläkin varmistuisi Pikku-O tytöksi, niin saisi sitten ostaa tyttöjen vaatteita ja tekstiileitä. En nyt mitään pinkkiä kaipaa, mutta kuitenkin jotkut tuotteet on toiselle sukupuolelle selkeämmin.

Emja, tervetuloa ja onnea! :flower:

Onnea Team Uttisen esikoiselle! :wave: Toivottavasti mehulitkut puree hemppaan ja väsymykseen.

Mapunen, ehkä nuo sokerirasituskokeet on sitten vieläkin kuntakohtaisia? Tuolla, olikohan Käypä hoito -sivulla sanottiin että tehtäis kaikille paitsi alle 25-v normaalipainoisille esikoista odottaville ja alle 40-v norm.painoisille aiemmin synnyttäneille, joilla ei ole ollut ennen rd:ta tai isokokoista vauvaa. Hyvä jos selviät ilman, olen kuullut ettei tuo mikään ihana kokemus ole! ;)

On: Täällä vaan väsyttää... reilun tunnin päästä pitäis lähteä teatteriin, siellä on yksi ensi-ilta ja saatiin kutsu. Ihan kivaa, tykkään kyllä kovasti teatterista, mutta arki-ilta ja vielä tää raskaus- ja rautavajeväsymys päällä.|O

Näin tänään yhden tutun joka on 9vk mua edellä raskaudessa ja kylläpä näytti mun masu pieneltä. :D Meidän Pikku-O (lyhennys vauvan lempinimestä) on vielä oikeesti niin pieni, mutta kovasti vaan melskaa. :heart:

Vaunukaupasta soitettiin myös tänään: kuulemma Briolta on kokonaan loppu plum-väriset rattaat ja kysyivät että halutaanko tilata joku toinen väri vai ottaa ne esillä olleet vaunut jotka on ihan priimakunnossa. Otettiin esittelyvaunut, kun mä haluan ne violetit! :p Kaupan päälle saadaan musta hoitolaukku ja lämpöpussi. Ne sais oikeasti vain pariin tiettyyn väriin kaupan päälle (on siis nyt joku kampanja), mutta tulevat nyt meillekin kaupantekijäisinä. =)

Hyvää alkavaa SYYSkuuta ihaNaiset! Meille koirallisille tietää yhä tihenevää tassujen ja massujen pesua! ;) Nimimerkki maastonakkia hetki sitten kuurannut...

Neela ja Pikku-O 23+1
 
Ai kun teillä on ihanan isoja vauvoja masussa, Molliksellakin jo melkein 400 g. Mulla Mortti ja Vertti oli ihan pikkuruisia.

Eilen oli sitten Deja vu -päivä. Ihan alussahan mä vuosin punaista verta ja kaikki oli silti ookoo, oli hematooma. Eilen sama juttu ja tiettyä illalla myöhään. Ensin ruskeaa, sitten punaista ja sitten pönttöön asti. Karmea tunne. Mä vähän lamaannuinkin, mutta mies kiskoi mut ylös ja pakotti toimimaan. Lähdettiin keskussairaalan päivystykseen yöllä tutkimuksiin. Palvelu oli hyvää ja nopeaa ja lopputulos paras mahdollinen. Vauvat voivat hyvin, nytkin kiehnäävät ympäriinsä. Verta valui silloinkin edelleen, mutta syytä sille ei löytynyt. Nyt on onneksi jo loppunut. Pakkolepoa viikko ja katsotaan sitten mikä on tilanne. Nopeita on raskaudessa käänteet. Päivällä ihan terve ja elämänsä voimissa ja yöllä siipeensä saanut reppana, joka voimattomana vain toivoo, että löydettäisiin keinot suojella pikkuisia. Mutta nyt siis kaikki hyvin. Pelottelu toimi ja minä en tee hetkeen aikaan yhtään mitään. Mortin ja Vertin kanssa vaan levätään ja lihotaan ja läskistytään. Ollaan sitten isoja äitejä, jos niin on parasta. Mitä vain näiden ihmeiden vuoksi.
 
Huomenta kaikille :wave:

EngeliNyt kyllä vuodelepoon, ja keskityt vain olemiseen. Toivottavasti verenvuoto ei ole enää jatkunut. Vähemmästäkin sitä pelästyisi, hui!

MollisIhania uutisia rakenneultrasta, pikkuinen Keke-poika siellä masussa sitten köllii, ihanaa :heart:

Ja Emjalle: Tervetuloa joukkoon =)

Tässä ekaa yötä lopettelen, ja kaksi vielä edessä... onneksi ei tarvitse koko yötä valvoa, vaan saa oikein luvan kanssa kuorsata :D Myöskään fyysistä työtä ei ole (mitään kääntely-vääntelyjä siis) , mutta eilen illalla kyllä hermoja kyseltiin... Miten musta tuntuu, että nyt muutun punaiseksi jo pelkästään siitä, että asukas avaa suunsa :$ Eilen ei vain jaksanut, toivottavasti tänään olen vähän reippaampi.

Mukavaa viikonloppua =)
 
Huomenta arvon rouvat (tai neidit)!
Jospa sitä nyt kirjoittelisi vähän paremmalla ajalla. Ihanaa, kun on viikonloppu vasta alkamassa.
engeli lepää nyt sitten vaan ja keskittyy pitämään vauvat sisällä!
Neela ei mullekaan pätevää sijaista saatu, sijainen on lto, mutta toivottavasti pärjää myös koulun puolella. Jään äippälomalle marraskuun alussa, pari viikkoa varhennettuna, kun haluan olla vimpat viikot kotona enkä viitsinyt sairaslomakortin varaan laskea. Katsoin oaj:n sivuilta, että 60 päivää pitää olla töissä ennen kuin saa palkallisen sairaus-tai äitiysloman, eli lokakuuhun asti olis pakko sinnitellä. Nyt on tosin jo reippaampi olo, kun flunssa alkaa olla ohitse. Meillä on vanhempainilta ensi viikolla ja silloin "julkistetaan" tämä raskaus, reaktioita minäkin odottelen. Mutta jos ministerit ja kansanedustajat voivat jäädä mammalomille, niin kyllä silloin me tavalliset kansankynttilätkin hyvillä mielin.
Molliksen Keijo vaikuttaa aktiiviselta kaverilta. Meillä Viuh-viuh on perätilassa ja ollut nyt pari päivää rauhallisempi, alaspäin potkii. Sai varmaan yli viikon yskimisestä sellaista vuoristoratakyytiä, että nyt vähän lepäilee.
Nannigalle voimia yövuoroihin! Itse en jaksaisi valvoa, nytkin nukun päiväunet joka päivä...
Muiden jutut onkin näemmä edellisellä sivulla ja enhän minä enää muista, että mitä piti kirjoittaa, hyviä kuulumisia taisi kuitenkin olla kaikilla!
 
Toivottavasti engelin vuotelut ovat loppuneet :heart:

nannigalle voimia =)

Neela, eiköhän ne vaunut ole ihan priimakamaa :p Pyyhit sitten isoimmat kuolat pois ;) Voih, mulla vielä 16 päivää vaunujen tuloon...

engeli, vinkkasin miehelle siitä odotuskirjasta ja hänkin "innostui", ts. tulkitsi käskystäni että parempi tilata kirja kuin jättää tilaamatta :O Eli sitä nyt postissa odotellaan, hitto kun olis tullut jo viikonlopuksi! No, mä kävin just Tiimarista ostamassa ihania pehmoisia viidakon elukka-tarroja, apinoita, papukaijoja, elefantteja yms., en tiedä millainen kirja on, mutta ajattelin koristaa sitä sitten tarroin ja tietty tekstein ja terveisin.

Pikkujätkän jumppaviikko jatkuu, monottaa ja kiehnää aina tuolla oikealla alhaalla...Aivan ihana tunne!

Mahtavaa viikonloppua odottajat!! Taidan lähteä taas ressaamaan kirpparille pierupotkuhousuja. Mies tekee yläkerrassa vessaremonttia ja mä taidan olla vaan tiellä. Ainiin ja hain kangaskaupasta tuulipuvun housuihin etuosaan ommeltavaksi resoria. Mulla tais pikkupöksyt vilkkua kaupassa kun painatin menemään housut auki..:whistle:

Koiraihmiset, arvatkaa olimmeko mieheni kanssa pöyristyneitä viime maanantaina? Unohdimme koiravauvamme 3v-syntymäpäivän. Olemme niin Keijon lumoissa, että ekaa kertaa jäi synttärit juhlimatta. Kamalia vanhempia ollaan.

Mollis ja Keijo 19+4
 
Vähän vielä ruskeaa tuhruttelee, mutta verenvuoto on onneksi jo loppunut. Ikinä en ole pelännyt mitään niin paljon tai tärissyt niin lujaa ja hallitsemattomasti. Tärinä päättyi vasta Tays:ssa. Pelko ei ehkä vieläkään. Vessassa käynnit on piinaa, kun ei tiedä, että uskaltaako kurkata housuihin vai ei. Sitä luuli, että rakenneultran jälkeen helpottaa. Pelkää vähemmän ja uskoo täysillä. Ei se sitten meillä niin mennyt. Mutta toivotaan, että verenvuodot eivät enää vieraaksemme tulisi. Ja jos silti tulevat, niin olisivat edelleen järkytyksestä huolimatta harmittomia.

Mollis, mä olen liimaillut sivut tarroja täyteen ;) Tiimarista haettuja myös. Varmaan samoja kun sulla. Kirjassa on myös kirjoitettuja sivuja, mutta totta puhuen en ole edes vilkaissut niitä... Täyttelen vain niitä tyhjiä kohtia, missä kysellään kaikkea kivaa. Siellä on isillekin sitten omat täytettävänsä. Kysytään molempien tuntemuksia ja ajatuksia matkan varrelta ja kummankin lapsuuttakin käydään läpi. Ihme, ettei tällaisa kirjoja ole enempikin. Voisin niitä muutaman erilaisen täytellä ;)

Onneksi kävi vieraita (tuttuja vieraita, jotka kaatoivat itse kahvinsakin). Alkaa meinaan olla aika tylsää, kun ei saa oikein mitään tehdä. Peräti kaksi päivää sairaslomaa takana... Mä oon aika huono tässä täyslevossa. Mutta levätään silti.

engeli ja Mortti ja Vertti 19+3 (meikäläisellä on varmaan jo puoliväli takana)
 
engeli mulla pomppaa sydän kurkkuun kurkkaamaan noitten sun tuhrujen takia. Sen on ihan pakko olla vaan peloketuhrua. Käsittämätöntä. Olette mielessä :heart:

Kirpparilta löysin kaksi pientä pehmolelua. Haarat levällään rötköttävän pienen nallen ja hölmön näköisen pienen sammakon. Oli pakko ostaa, oli euron kipale. Nyt ne nöllöttävät pesupussissa pyykkikorissa. Yhtäkään siedettävää vauvanvaatetta en löytänyt. Taaskaan. Joo, paskasen rintapumpun ja ripulisen hyppykeinun bongasin...

Kävimme ihanassa sienimetsässä koiran kanssa lenkillä. Lenkki käveltiin ihan hissukseen, kesto 40min., ja mä vaapuin viimeiset 400m kotiin kuin viimeisillään seitsemää poikasta vatsassaan kantava ankka! Nyt tää rakkaista rakkain pötsikkä on todellakin möllähtänyt kunnon massuksi. Aivan ihanaa :heart: Välillä kauhistuttaa, mun suosituspaino on max 66kg ja nyt jo painan 85kg, tsiisus mikä mamma mä oon!: /

...joten äskeiseen viitaten, ängenkin kitusiini nyt iltapalaksi pikkupitsoja ja minipätkiksiä. Hullua. Ja Jim Carrien Yes Man pyörimään. Eletään nyt!

Illanjatkoja!

Mollis ja pikku-Keijo rv 20 (!)
 
Viimeksi muokattu:
Emja, onnittelut ja tervetuloa! Ikävän huonovointinen alkutaival sinulla takana. Toivottavasti helpottaa pian.

AdAstra, onnea hyvistä ultrakuulumisista. Siellä on jo hyvän painoinen möllikkä!

Neela, onnea vaunujen omistajalle! Hyvä diili!

Voi engeli, kylläpä teillä on ollut liikaa jännitystä matkassa. Nyt vain levon kannalta. Kropalle se tekee hyvää, vaikka pää ei jaksaisikaan. Hae vaikka lisää odotuskirjoja ja roppakaupalla tarroja!!

Mollis, rentoa lauantai-iltaa hyvien eväiden ja Keke-massun kanssa! Oot ihku!

Sain toksotestistä negatiivisen (neljän viikon odottelun jälkeen). No, toksossahan on flunssan kaltaiset oireet ja sairastin flunssan (?) testin tekemisen jälkeen. No, vaivaahan se. Vähän. Jotta tarttuiko se nyt heti testin ottamisen jälkeen. Th pisti ajan lääkärille, jotta voin käydä juttelemassa asiasta. En oo vielä päättänyt, olenko vainoharhainen vai aiheesta-huolestunut-soon-to-be-mamma...Onhan tuota normaalia flunssaakin paljon liikkeellä.

Plastex ja höyryveturi 23+6
 
Viimeksi muokattu:
Mollis, mä olen taas joku päivä menossa yhdelle kaverille katselee käytettyjä vauvanvaatteita, poikien vaatteita. Sen oman ja kaverin kaksospojan. Jos sua oikeesti kiinnostaa hyvät kirpparivaatteet, niin keksitään jotain keinoa saada niitä sulle. Mulla meinaan alkaa olla jo aika paljon...
 
engeli :heart:

plastex, ymmärrän toksohuolesi! Onneksi testi oli nega! Multa otettiin pienen tappelun jälkeen heinäkuussa listeriakoe ja heti sen kokeen oton jälkeen aloinkin ajatella että olen onnistunut hankkimaan listerian viimeistään kokeen oton jälkeen. Epäilin siis saaneeni listerian vaniljakastikkeesta :whistle:. Sitten vain jotenkin unohdin koko asian ajattelemisen, enkä koommin ole asiaa pähkäillyt. Ihme kyllä...

Ompputorttua uunista odotellessa,
Mollis ja herkkupeppu-Keke ;)
 
Hei ihanuudet!

Työkiireinen viikko takana joten en ehtinyt suuremmin kommentoimaan, mutta kiva lukea kuulumisianne :) ja tervetuloa Emja.

Engeli voi järkytys mitä tapahtui!!! Toivottavasti nyt vuoto pysyy poissa ja saat nauttia olostasi rauhassa. Pelottavaa tuollainen!

Mulla on edelleen kova tasapainotteleminen tässä, koska aloitin uudessa työssä niin, että ehdin 2 vkoa tekemään töitä ennenkuin huomasin että olen raskaana. Nyt sitten on sinnitelty etovan olon kanssa ihan kuin mikään ei olisi muuttunut. Suurempi haaste on se, miten selviän kaikki viineilyillalliset ja muut kissanristiäiset. Onko hyviä vinkkejä millä esim wine tastingistä selviää?? Apua.

Sitten sain lisäksi oman scary momentin eilen, kun vessassa pyyhkiessä tuli paperin jonkinlainen pikkuisen talikasan näköinen mötikkä jonka päässä oli limavana. (kuullostaa ällöltä). Kauhuissani mietin jo että se oli sitten meidän pikkuinen, kun se pikkuomppu ei ole vielä varmaan tuota suurempi ;(

Rinnat on kuitenkin ed kipeät, pikkuisen etoo ja verta ei näy... Seuraava ultra on vasta ke.na... Tuntuu kurjalta. Ja mies on niin innoissaan ed huolimatta että on valinnut jo lastenvaunut ja tutkii autoja sen sopivuuden mukaan.

Sorry, sorry oma napailu, mut johonkin mun piti päästä purkamaan :(
 
Omppu, ...öööh nytpä en osaa veikata mikä kyseinen möykky oli. Jospa vaan perus eritettä klimppiintyneenä :confused: ? Luulis että olis verinen möykky tai vuotoa jos olis jotain pahempaa? Etkö tutkinut tarkemmin? Onko sulla ollut kipuja? Tsemii piinaan. Eiköhän siellä kuitenkin kaikki ole hyvin ja möykky tosiaan oli joku peruserite.
Viinittelystä; mä lantrailin työpalaverissa (illalla) sidutölkkiin vichyä ja vaihtelin viinilasia yhden duunikaverin kanssa joka tietää. Kuljin yksissä kemuissa skumppalasi kädessä ja kostuttelin huulia. Ei kukaan epäillyt kun en selvästi ollut "selvällä linjalla". Muista että ihmiset on kuitenkin aika pöllöjä huomaamaan tollasia juttuja. Niin ja ainahan voit piilotella puskiin ja esineiden taakse laseja yms...Luovuutta nainen :D

Tsiisus oon touhunnut koko päivän ja nyt on olo ihan turta-kampela. Yläkerran uusi vessa sisustettu ja raskausummetuskakalla vihitty :saint: (sori oli pakko heittää toi :D). Ompputorttu puoliks syöty ja olohuoneessa vaihdettu järjestystä. Pölyt pyyhitty koko talosta ja imuroitu. Saisko jo mamma rentoutuu sunnuntai-illan viettoon? :) ...Tai no, koiran kanssahan tässä on lenkille lähdettävä.

15 päivää vaunujen saapumiseen.

Olis kiva mennä ennustajalle katsomaan ensivuoteen jos tietäisi ettei sieltä tule mitään pahaa eteen. Arvatkaa muuten mitä! Eilen tuli ensimmäistä kertaa mieleeni, että kun tämä raskaus ja odotus on niin käsittämättömän ihanaa, miksei hakisi pakasteesta jo ensi syksynä uutta pakkasrakasta kyytiin. Siis Keijolle pikkusisarta? :D Sekasin? Kyllä, onnesta ja Keijosta :wave:

Mollis ja pikku-Keijokka-rakas 19+5

muoks: tiirailin tuota Toiviksen päivittämää listaa ja ei voi kuin todeta että hitsi meille tulee paljon ihania vauvoja keväällä! Paras kevät 2012 saapukoon!!! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Engeli jaksamisia lepäämiseen. Kyllä sä siitä selviät, ei tammikuuhun enää ole pitkä matka. Ja masuasukit auttaa jaksamaan. :heart:

Koiraihmiset: mites teillä on sujunu lenkkeily ja reenaaminen mahan kasvaessa? Meillä on kaksi keskikokoista koiraa, joista nuoremman kanssa harrastan agilityä. Tällä viikolla tuntui jo siltä että tais olla reenit tässä, jatketaan keväällä sitten taas. Ei vaan jaksa juosta yhtään. Muutenkin lenkit on aika todella hidastempoisia olleet (siis ne joille ollen raahautunut mukaan), onneksi mies on innokas lenkkeilijä. :)

Ihanaa että muillakin täällä tuntuu olevan ruoka/syöminen mielessä aika usein. Musta tuntuu että Tuiskun lisäksi toinen jatkuvasti oleva asia on ruoka ja syöminen.


Emja ja Tuisku 19+3
 
Mollis Ennustajalle olisi kyllä mukava mennä ;) Kesällä kun olimme hesassa kavereiden luona, pysähdyin kadulla jonkun "mystikon" puheille. Korteista tämä "mystikko" sitten katseli ns. tulevaisuuteen... Olin juuri käynyt ivf-hoidon läpi, mutta tulosta en vielä teinnyt. "Mystikko" sitten kertoi nykyhetkestä, vai oliko se nyt lähitulevaisuudesta, ja sanoi, että saamme lottovoiton, ja elämämme tulee muuttumaan uudenlaiseksi. Niin siinä sitten kävi, että tämä lottovoitto sitten köllii masussa :) Mene, ja tiedä näkikö Oikeasti, ja vastasi vain sillä tavalla kun ihmisethän nyt haluavat vain kuulla kaikkea positiivista. Mielestäni kyllä näki paljon muitakin sellaisia asioita jotka pitivät paikkaansa menneisyydestä.

Oon myös mielessäni ajatellut hakea pakkasrakkaan mahdollisimman pian kyytiin, mitä niitä kauaa odotuttamaan :heart:

Emja_ Meilläkin on kaksi koiraa. Toinen pikkukoira, ja toinen keskikokoinen (tai mikä nyt luokitellaan keskikokoiseksi?) Vielä lenkkeily sujuu kun tuota mahaa niin kovasti vielä ole, mutta olen kanssa haaveillut jos meidän rottaterrierin kanssa alkaisi harrastamaan sitä agilityä... saas nähdä jääkö haaveksi.

OmppuOnko vielä tullut mitään epämääräistä tavaraa? Mikähän se olisi voinut olla? Outoa... toivottavasti ei kuitenkaan mitään vakavaa, ja niin kauan kun ei mitään vuotoja ole niin ehkä kuitenkin ihan harmitonta.

(.) Ihanaa, tiistaina on neuvola, pääsee taas kuulemaan pikkuisen sykkeet:heart:
Tänään oon kyllä parkunut ihan kaikelle. Sillekin, että mies on siskoni miehen kanssa ensi syksyksi suunnitellut saksan matkaa, niin sitäkin tänään tosiaan oon vollottanut... televisiosta en myöskään itkemättä pysty katsomaan sitä mainosta jossa se pieni tumma lapsi syö siitä ruosteisesta kattilasta olematonta ruokaa...toisena hetkenä taas olen kuin myrskynmerkki... huoh...

Tää jatkaa viimeisen yövuoron tekemistä. Sitten koittaa 4 pvän vapaat :)
 
Emja, koiruuslenkkeilystä: hissukseen on mentävä, ts. vaaputtava. Mulla on viimeisen viikon ollut jotenkin erityisen turpea ja kömpelö olo. En ole koko odotusaikana voinut kuvitellakaan juoksemista. Kiireellä jolkottelin viime viikolla sateen vuoksi sairaalan parkkipaikalla ultraan ja oli kyllä masu kirjaimellisesti sylissä. Pitelin käsillä alta kiinni :D

nanniga, voih sinun pillityksiäsi =) Mä kyllä olisin kuvitellut olevani enemmän skitso ja pillittäjä odotusaikana! Silloin yks viikko porasi autossa kun liikenneympyrässä tööttäsin ja näytin sormimerkkejä yhdelle papalle. Harmistuin papparaisen morotusta ja säikähdystä niin että meinasin ajaa hänen peräänsä ja pyytää anteeksi, vaikkakin hän oli ajaa autoni kylkeen! Sitten kerran motarin rampissa papparainen heilutteli käynnistyskaapeleita avun tarpeessa ja mä vaan posotin ohi. Meinasin peruuttaa takaisin antamaan virtaa ja itkin taas kun en jäänyt guppea auttamaan. Moottoritiellä ajoi ambulanssi ohi ja olihan sitäkin pakko porata kun jollain oli selvästi iso hätä. Joo, ja nuo työpalaverit on sitten ihan asia erikseen. Otan nokkiini kaikista kehittävistäkin kommenteista ja alan itkeä jopa johtoryhmän edessä. Ja voihan sitä pari kyyneltä vuodattaa ihan jo kauniista syyssäästä ja sienimetsän ihanuudestakin :) Mä vissiin olen sitten "ratissaporaaja". Työmatkan varrella oli koko kesän tienlaidassa laitumella poneja. Ne pötköttivät milloin kintut kohti taivasta ja nauttivat elämästä, ja taas Mollis poraa kun ne on niin ihania...ja hei nanniga, just tollasen mystikon tarttisin! Huippuennustus :p

engeli, et arvaa! Saimme juuri sähköpostiviestin jonka mukaan odotuskirja on viivästynyt kustantajalta. Just joo ja niin meidän tuuria. Hitto mikä sapetus :kieh: Toivottavasti oot malttanut vaan köllöttää ja möllöttää! :heart:

Moi!
 
Viimeksi muokattu:
Engeli, huh kun säikähdin. Onneksi pienillä ei kuitenkaan ollut hätää! Lepäile nyt kunnolla ja hus-pois moiset vuodot!

Mollis, mullekin on tullut mieleen että siellä ne meidän huurunenät odottaa... Ja hei vau, teillä on todella remontointi meneillään siellä, Keken huone ja uusi vessa!

Emja, koiran kanssa on sujunut lenkkeily kävellen. Tosin en pysty kunnolla juoksemaan normitilassakaan kun olen murtanut nilkkani niin pahasti jokunen vuosi sitten. Agility jäisi siis mulla väliin. ;)

Nanniga, olipa sulla oikeaan osunut ennustus!

Omena, älä hätäile. Kun ei ole vuotoa niin ei se Pikku-Omppu voinut olla. Varmaan keho tuottaa kaikenlaista eritettä ja tuo oli vain sellainen klimppiintynyt versio asiasta… Mä olen tehnyt myös tuota lasin vaihtoa ja piilottanut mehua oluttölkkiin sekä ollut aktiivisesti autolla liikenteessä, mutta varsinainen wine-tasting voi olla aika paha... Ainahan voi olla joku lääkekuuri jos tulee sellainen tilaisuus jossa ei muita konsteja saa käyttöön.

Plastex, onneksi toksotesti oli negatiivinen! Tuota normiflunssaa on kyllä liikkeellä tosi paljon.

AdAstra, no höh, että tuo sairaslomajuttu on noin! Toivottavasti pysyt terveenä ja kunnossa lokakuulle asti!

On: Eilen oltiin melko isoissa juhlissa. Erityisen ilahduttavaa oli ruokapuoli jossa oli paljon kaikkea hyvää tiineellekin sopivaa syötävää! :D Illan edetessä masu alkoi tuntumaan painavalta ja lähdettiin sitten kotiin lepäämään. Sängyssä kääntyminen on tullut myös hankalammaksi vatsan kanssa, aina pitää herätä erikseen kääntämään kylkeä. Tuo painava olo on myös yllättänyt useammin kuin ennen. Mutta ihanaa on olla vatsan kanssa! :heart:

Oletteko muuten lukeneet hyviä vauvakirjoja? Saa suositella! Kirjastossa oli niitä melkoinen rivi, arvoin siitä matkaan jonkun suomalaisen 2000-luvun kirjan... Mutta aina olis kivempi jos olis sellainen mikä on valmiiksi hyväksi todettu! =)

Hyvää alkavaa viikkoa ihaNaiset! :kiss:

Neela ja Pikku-O 23+4
 
  • Tykkää
Reactions: Omena_
Neela, kaikki meidän kirjaston odotuskirjat on tullut kahlattua läpi ja osan lainasin jo uudelleen. Mitään erityisen hyvää kirjaa en osaa suositella, kaikissa niissä tuntuu valitettavasti olevan samat virret! Kuvakirjat ja sellaiset joissa kerrotaan lapsen kasvusta kohdussa ja muutoksista äidissä, ovat mieluisimpia! Mies on ihmetellyt kun saatan tuijottaa jotain samaa vanhaa kohtukuvaa ja tai vauvan kroppakuvaa minuuttitolkulla. Vessa sai ison lavuaarin. Mahtuu isompikin kakkapeppu pyykille ;)

ON: tänään se sitten tapahtui!! Keijo morotti aamulla kämmeneeni. Aina kun kuplahti alamasulla, painoin kämmenellä takaisin päin. Sitten taas monotti ja vastasin painalluksella. Keskustelimme ekaa kertaa! Jätkällä oli taas melkoinen jumppatuokio meneillään. Voi että on kyllä ihan supermahtavanihanaa! Kyllä siinä vähän silmäkulma kostui...:heart:

Mollis ja Keke 19+6 (kohta poks poks!)
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta :wave:

Aamulla oltiin neuvolassa, ja kaikki oli hyvin. :heart:-syke oli 147, ja mulle painoa oli tullut hiukan vajaa 4 kg :whistle: Käynti oli aika nopea, mutta tosi mukava neuvoolantäti oli tuuraamassa omaani, kun oli kipeenä. Oma th kyl jää eläkkeelle tässä syksyn mittaan, että saas kattoo kenet saadaan tilalle.
Eilen alkoi orastava kurkkukipu : / Kohta kolmeen vuoteen en ole kipeä ollut, niin nytkö se kierre sitten alkaa? Töissä kyllä joka toinen asukas kipeenä, että liekö pöpö iskenyt minuunkin, ei kiva :(

MollisIhana tuo Keke,vilkas kaveri :heart: Itsekkin jo kovasti odottelen edes jonkunlaisia liikkeitä, mutta kaippa niitä saa vielä hetken odotella.

Jaahas, taidan painua sängynpohjalle, ja uppotua johonkin hömppäpömppäelokuvaan :)

Mukavaa tiistaita naiset :flower:

Nanniga & Tirris 14+0 Pooooks!!!
 
Hei muuten, piti vielä kysyä kun tuli äskön mieleen, et koska se lapsivesipunktio otetaan? Iski tenkkapoo :headwall: Vai tehdäänkö sitä siinätapauksessa jos kerran nt-ultrassa kaikki oli ookoo?
 
Viimeksi muokattu:
nanniga, kiva kuulla että Tirriksellä kaikki ok! Muistahan pötköttää lötköttää hömppäleffojen parissa ja hoitaa itsesi kunnolla kerralla kuntoon! Nytpä en osaakaan sanoa mitään tuosta lapsivesipunktiosta...:ashamed:

Keijo on kyllä ihan armoton ADHD, vai johtuukohan melominen mun säännöllisestä ruokinnastani? Se reppana on varmaan jo nyt ihan addiktoitunut makeaan ja mättöön : / Jäin täksi päiväki etätöihin ja teen duunia läppäri sylissä soffalla. Koko ajan poika kiehnää ja morottelee. Ihanaa :heart:

Se on POOOOOKSSS!!!

Mollamaija ja Keijo 20+0 (ihan huisii, taidan avata juhlan kunniaksi Fazerin sinisen...=) )
 

Yhteistyössä