2011 kevään ja kesän lapsettomuushoidoista plussanneet

Mun kohdalle tohon listaan voisi lisätä ikä 26 ja ss on TAYS.
Täällä voidaan hyvin, koko viikon olen jaksanut olla töissä ja Tuiskun liikkeet on alkanu tuntua kunnolla, niin etten enää kuvittele niitten olevan mielikuvitukseni tuotetta. Ai niin, puoliväli meni jo :)

Täytyy paremmalla ajalla vastailla enemmän.

Emja ja Tuisku 20+1
 
Emja, onnea puolivälin saavuttamisesta! :flower:

DQ, mulla on ihan sama taktiikka jos en saa nukuttua; kirja esiin ja lukemaan. Sitä kautta yleensä unikin sitten tulee. Mulla on tuo iltalukeminen muutenkin niin totuttu tapa, että tuntuu ihan omituiselle joskus mennä nukkumaan ilman että lukisin sivuakaan.

Mollis, kurjaa kun on unettomuutta! Unihiekkaa lähetän sulle täältä oikein ison säkillisen!

Team Uttinen, ihanaa että kaikki oli hienosti rakenneultrassa ja onnea tyttölupauksesta! Mutta vitsit tuota sun kättä! Toivottavasti tulee tassu kuntoon pian!

Plastex, mahtavaa että olet saanut paperihommat kuntoon! Mulla vielä vähän kesken...

Engeli, ihana kuulla että kaikki oli hyvin neuvolassa!

Nanniga, tuo nt- ja rakenneultrien väli tuntui kyllä niin pitkältä, että me käytiin yksityisellä katsomassa pikkuista siinä välissä. Sai siinä ainakin mielenrauhaa itselle - ja meille annettiin jo silloin myös tyttölupaus. :)

On: Väsymystä aina vaan, koskahan tuo rauta alkaa vaikuttaa... |O Töissä on niin hektistä että joka päivä pitäis ottaa päikkärit toipuakseen, mutta aina ei vaan ehdi. Tänään nukuin sohvalla siihen saakka kun koira alkoi raapimaan tassulla ja vaatimaan iltalenkille - mies ei ollut kotona, niin pitihän sitä sitten nousta ja lähteä.
 
Katselin jo vähän yksityisen hintoja, ja ainakin medisonarissa olisi 170 egee ultraus. Jos vain saan miehenkin suostumaan, niin ilman muuta mennään. Vasta 20.10 olisi se rakenne, ja kyllähän pitkältä kyllä tuo aika tuntuu sinne asti odotella.

En tiedä kuvittelinko tänään, vai oliko se jotain muuta, mutta ikäänkuin sellaisia hipaisuja olisi masussa tuntunut mitä piti oikein raapia... ne oli sellaisia jännän tuntuisia hipaisuja... en tiedä onko mahdollista että olisi jotain pikkuisen liikkeitä...

Palailen teidän kuulumisiin huomenna, nyt pitää marssia unelle, että jaksaa huomenna nousta aamuvuoroon :/
 
nanniga, mulla tuntui ekat kutitukset 7.8. eli reilu kuukausi sitten oliko se sitten viikolla 16 vai 17....? Hirmu aikaisin enkä osannut ollenkaan odottaa sitä vielä. Mutta varmaan nuo kaksoset vaatii sen verran enemmän tilaa, että osuvat seiniinkin nopeammin. Ihanaa kutitusta ja aivan mahtavaa on, kuinka ne tuovat mielenrauhaa. Kun tuntee liikkeet, niin usko kaiken onnistumiseen vahvistuu. Siitä lähtien olen tuntenut päivittäin ja kiitän luojaani siitä, että se on ymmärtänyt, että vauvojen pitää antaa jo äitiä rauhoitella.

Yksi ilta muuten laulelin nappuloille lastenlaulukirjaa läpi. Ne lopettivat liikkumisen heti. Jostain syystä mulle ei tullut mieleen, että ne jäivät kuuntelemaan ja rauhoittuivat. Vaan ne leikki kuollutta ja toivoi, että mä lopetan... Mun ja vauvojen välistä omaa mustaa huumoria.... ;)

Eilen olin töissä ja lähes koko päivän. Muuten ookoo, mutta kokopäiväinen istuminen tekee jo tiukkaa masulle. Olen siis pääosin toimistohommissa. J auatolla ajaminen päivittäin töihin ja takaisin (yht. noin 50 kilsaa) tuntui myös yllättävän inhottavalta. Jospa se tästä helpottaisi maanantaihin mennessä, kun kroppaa totuttelee taas istumiseen. Viikko kun tuli maattua / istuttua takakenossa.

Kohta tulee hyvä ystävä kylään ja me lähdetään shoppailee. Voi voi, mitä kaikkea taas jää tämän mamman matkaan...
 
Heippatirallaa. Yks kyssäri. Mies päätti tehdä kalakeittoa ja oli ostanut vakuumipakatun norjalaisen merilohen. Voinko syödä sitä keittoa kun kala on vakuumipakattu vai onko enää sitten riskiä kun kuitenkin keitetään kypsäksi? Olis tietty voinut tuoretta ostaa, mutta ei se hoksannut...
 
Viimeksi muokattu:
Neela kiitti unihiekoista! Auttoivat varmaan kun pari yötä on nukuttu suht hyvin =) ja veikkaan että osittain vaikuttaa myös se, etten ole pyörittänyt työasioita päässä!

nanniga, oiskohan pikkuisen tervehdyksiä? :heart: Mulla samoin kuin engelillä kutitukset tuntuivat rv 16 alussa. Nyt ovat jo selkeitä asennonvaihtoja ja "nyrkkeilyä". Aivan hurmoksellinen tunne :whistle: Ja juuri edellisen sanoin, onnistumisen tunne liikkeiden myötä vahvistuu. Ja tosta lohesta...eiköhän se keittämällä...? :confused:

engeli, ah hah haa :LOL: Aika raisua huumoria :) Kiva kuulla että olet jo lauleskellut pikkuisille. Olen myös yrittänyt jutella Keijolle mutta tuntuu vielä jotenkin...oudolta...:D Olen enemmän potkujen aikaan hieroskellut massua ja tökkinyt hellästi Keijon tallia. Olen oppinut, että kun sillä on jumppatuokio meneillään, sitä ei saa häiritä. Meidän ujopiimä. Menee reppana vissiin ihan sekaisin kun sitä häiriköidään! Oliskohan sama juttu kuin teidän nappuloilla? =)

ON: Kaverini, joka oli kaason kanssa kovalla panostuksella järjestämässä polttareitani kaksi vuotta sitten, oli ajatellut järjestää minun luvallani Keijolle kutsut, vauvajuhlat. Haluan myös itse järjestää, joten päätimme että järjestämme meillä kotona yhdessä. Eilen hain tiimarista ihania violetteja lammas-korttipohjia joissa hilettä ja muita ripellyksiä, nalle- ja vauva-aiheisia tarroja, vaaleansinisiä kuoria ja vauvaservettejä. Kutsut ovat valmiit ja lähtevät tänään jakoon. Juhlat pidämme lokakuun puolen välin jälkeen. Ohjelmassa ihan vaan syömistä ja herkuttelua, yhdessäoloa sekä vierailleni leikkimielinen visa: tunnustelupussi, johon ajattelin laittaa muutamia vauvan tarvikkeita, vähän erikoisen muotoisia perustarvikkeita: esim. kylpylämpömittari, tuttilenkki ja sellaista...Sitten herkuiksi kana-melonisalaattia, patonkia, vihreätä salaattia, tonnikalapiirakkaa, alkottomia siidereitä: punaista sidua mansikoilla ja jotain hedelmäsiideriä greippi-tai sitrus-viipaleilla koristeltuna, vaahtokarkkeja, suklaakonvehteja ja haikara-täytekakku :p

Eilisestä aamusta olen kärsinut kooooovista menkkakouristuksista. Huolettaa vähän koska en tiedä ovatko kipeitä suppareita, liitoskipuja vai miksi ovat voimakkaita kuukautiskipumaisia ihan tuolla alavatsalla!! Täytyy soitella neuvolan tädille jos jatkuvat vielä tänään...Itkua meinaan ihan väänsin!:|

Mollis ja pikku-Keijo 20+5 (oho!)
 
Iltaa,
jospa nyt jaksaisi kirjoittaa. Aivan tolkuton väsymys, vaikka nukun yö- ja päiväunet. Öisin tosin herään vessaan ja sen jälkeen vähän aikaa pyörin sängyssä. Vielä pitäisi puolitoista kuukautta töissä jaksaa, nukahdan varmaan joku kaunis päivä kesken työpäivän tai sitten viimeistään rattiin. Lääkärin pitäisi soittaa keskiviikkona, täytyy puhua tästäkin asiasta.
Neela mun ymmärtääkseni se menee juuri niin, vanhempainvapaata haetaan koko ajaksi ja virkavapaaseen tulee kesäkeskeytyksen ajaksi tauko.
Nanniga vakuumipakattua kalaa voi syödä keitettynä, listeria tuhoutuu siinä.
engelille voimia työhönpaluuseen. Tutustuin yks päivä naiseen, jolla on sama laskettu aika kuin mulla, mutta kaksoset mahassa ja ero meidän mahojen välillä oli valtava, joten voin uskoa, että autolla ajo rasittaa.
Mollis se jaksaa suunnitella vauvakutsuja ja isyyspakkauksia :) Itse en vauvakutsuja haluaisi, kun en tykkää olla huomion keskipisteenä ja isyyspakkaukseksi mies on itse luvannut ostaa pullon Dom Perignon- kuohuvaa, joten ei tarvitse siitäkään huolehtia.

ON: väsymyksen lisäksi närästys on tullut pysyväksi vieraaksi... ja muuten, miten sellaisen vartalotyynyn kanssa kuuluu nukkua? Mies oli ostanut sellaisen mulle Lidlistä ja sain vihdoinkin ommeltua siihen tyynyliinan, mutta en oikein osaa nukkua sen kanssa.
 
AdAstra, harminpaikka tuo väsymys! Yritähän pärjäillä :wave: Mulla on nyt joku ADHD-viikko meneillään. Vaikka kivut välillä muistuttavatkin että hellitä jo hyvä nainen! Tukityynyn kanssa on kieltämättä vaikea kääntää kylkeä. Kun pitää peiton alla mesota ja ählätä kyljeltä toiselle! Ongelmallista on mun mielestä silloin kun nukkuu muutenkin levottomasti, mutta niinä öinä kun uni on suht katkeamatonta, ruho ei jotenkin ole niin väsynyt kuin tyynyttöminä öinä...tai jotain...:O

Sain päähäni aamulla että mun on pakko saada just tänään tehdä marsipaanifiguureja. Mies katto vähän hitaasti...No, ihania niistä tuli. Kakun päälle meinasin. Tässä teillekin kuva :D

Aijaa.com - Mollamaija 2011 - 8671247.jpg

Illanjatkoja. Meitsi keskittyy nyt odottamaan lettutarjoilua:p

Mollis ja Keke
 
Iltaa täältä sängynpohjalta :snotty: Saikella tässä nyt sitten ollaan, enpä vielä olenkaan ollut nykyisestä työpaikastani pois eli vuoteen. Viimeksi kohta 3 vuotta sitten ollut ylipäätänsä kipeä. Nyt sitten taidan sairastaa oikein kolmen vuoden edestä, viikon jo ollut enemmän tai vähemmän kipeä, ja tällä hetkellä aivan jäätävä flunssa. Taitaa tämä raskauskin heikentää tuota vastustuskykyä...
MollisMäkin haluan vauvakyrsut, ne ois ihanat. Täytyypi alkaa järjestää, tai jos joku järjestäis meille. Ja aivan ihania nuo sinun marsipaanikoristeer :)

En taida kyetä enempiä kirjottelemaan joten palaan astialle jahka tästä tokenen.
 
Täytyypä jotain kirjoittaa, kun oltiin valuttu jo kakkossivulle ;)

Nanninga – ei varmaan ole mahdotonta, että liikettä jo tuntuisi. Se on kyllä sitten ihanaa, kun ne alkaa tuntua! Tsemppiä flunssan kanssa! :hug: Mulla alkoi nyt myös tuntua kurkussa pientä kipua... toivon kyllä kovasti, ettei flunssa iskisi päälle, nyt ei tosiaankaan olisi oikein töiden puolesta varaa sairastaa. Näkemys tulee myöhässä, mutta myös mun mielestä keitettyä kalaa voi syödä, koska listeria-bakteerit kuolee muistaakseni 70 asteessa.

Engeli – laula vaan ja eiköhän ne pikkuiset vaan kuuntele korvat höröllä niin etteivät muista edes liikkua. Hyvä, että töissä sujui ainakin kohtuullisesti. Autoilu ei ole kyllä kivaa ja itsestä ainakin se tuntuu ahdistavalle, jos on yhtään puristava vyötärö housuissa.

Mollis – mahtavaa, että olet nukkunut paremmin! Ja ihanaa, kun sulle on tulossa vauvajuhlat!! Meillä on vähän samanlainen suunnitelma ja kaasonanikin toiminut paras ystäväni on tätä järkkäilemässä myös tuonne pikkuisen lokakuun puolenvälin jälkeen =) Olen itse ollut järkkäämässä baby showereita tosi monelle ystävälleni viime vuosien aikana ja on kyllä uskomattoman ihanaa, että nyt saa viimein olla itse samassa tilanteessa! Usein on järkätty yllätyksenä, mutta nyt on kyseessä ihan sovittu juttu. Vastuun järjestelyistä jätän kyllä muille ;) Olitpa tehnyt ihania koristeita, ei omat taidot riittäisi... Onko nuo sun kouristukset jo helpottaneet?

AdAstra – mulla on vartalotyyny ainakin käytössä lähinnä tukena jalkojen välissä (siis kyljellään nukkuessa). Jonkun yön nukuin niin, että se oli myös pään alla, mutta tuntui vähän turhan paksulle. Esim. sängyssä lukiessa toimii tosi hyvin myös päänalusena. Joskus olen yrittänyt tunkea tyynyä myös mahan alle, mutta en ole oikein osannut, eikä se ole myöskään tuntunut kovin välttämättömältä.

Täällä ei kummempaa. Olo ennallaan, mutta kyllä jo yllättävän lyhytkin kävely aiheuttaa vihlomista vatsassa. Rauhassa täytyy siis ottaa. Mammajoogassa olen käynyt pari kertaa ja se on oikein sopivaa liikuntaa, kun vaan ehtii osallistumaan. Tällä viikolla on tiedossa pitkiä palavereita ja myöhäisiä iltoja töiden merkeissä, joten toivottavasti ei supistukset pahasti iske päälle. Valituslinjalla jos jatketaan, niin enenevissä määrin alkaa myös iltaisin vihloa lapaluiden välistä. Varmaan liittyy kasvavaan vatsaan ja selän uuteen asentoon. Täytynee käydä hierojalla... Mutta kokonaisuutena odotus on edelleen kovasti onnellista :heart: ja eipä näissä nyt kamalan suurta valittamista kyllä ole.

DQ 27+4
 
nanniga, paljon paranemisen säteitä!!! Muista nesteyttää itseäsi tarpeeksi ja yritä syödä paljon hedelmiä ja vaikka herkkujakin ;) Muistan että kevytkin flunssanpoikanen saa odottavan äidin melkoisen heikkoon kuntoon. Eli lepoa lepoa lepoa.

ON: Olimme tänään ekaa kertaa Keijon kanssa mammajoogassa. Ihan mielenkiintoinen kokemus. Tajusin kyllä että A) joogaa ei ole tarkoitettu kankealle ja jäykälle pallukalle B) odottavalle pallukalle c) selkäkivusta kärsivälle pallukalle. Olis välillä tehnyt mieli kysyä että mihin tää massu laitetaan kun on kokoajan vähän tiellä? Keijokin oli vähän ihmeissään. Sekin tais joogata mamman kanssa. Oli kyllä ihan mukavaa ja aion mennä jatkossakin. Oli hassua kun jokainen kyyläsi salaa toisten masuja :)

Tänään en taas oikein päässyt töissä edes kävelemään. Matelin eteenpäin työhuoneen ja kahvihuoneen väliä sellaisessa papparais-etukenossa! Se on varmaan etäpäivä taas huomenna.

Hei arvatkaas mitä! Mieheni suukottelee, siis korvien väliin meidän koiraa!! On aikaisemminkin hellyytellyt ja lilllutellut pojan kanssa mutta nyt tää suukottelu-juttu eli siis pikku pusu päälaelle on ihan uutta! Hellyyttävää. Näinköhän Keke on sitä vähän pehmitellyt, ei ookaan enää nii äijää, nii äijää!:heart:

Mollis ja Keijo, the joogaajat 20+6
 
DQ, olitkin runoilemassa kanssani samaan aikaan :) Hyvät yöunet, - oi nuo liian nopeasti iloitut ilot! Plaah, kesti taas tasan etäpäivän ja viikonlopun. Ja taas työasiat palasivat viime yönä. Voi vittus sentääs kun ärsyttää!! Pistäpäs sitten valkosipulit varpaiden väliin ja sieraimiin!! Kiva kuulla että säkin olet tykännyt mammajoogasta. Mun kivut on välillä sitä luokkaa että huh huh!! Kaikkea hyvää sulle :heart: Ja sinäpä sen taas totesit, odotus on kovasti onnellista :D

Eilen kaverini 6-v pojan synttäreillä kuultua: poliisit ajavat miekkataksilla, äiti tunkee kuulemma pumpulia pyllyyn (tamponit) ja isi on imenyt äidin tissiä. Hoh hoo, oli hymy herkässä :LOL:
 
Musta on tullut ankka. Mä kaakerran ja kiännän ja viännän ja olo niin kuin olisi loppuraskaudessa. Juu ei olla vielä, taitaa olla piiiiitkä matka edessä. Pidempään kun töissä istuu, niin liikkeelle lähtö on kyllä sellaista kaakerrusta, että huh huh. Hetken aikaa vihloo ja sattuu joka paikasta ja jäsenet ei taivu ja kroppa ei suoristu. Kankeeta, ankeeta. Olisi ehkä kannattanut liikkua niinä vuosina, kun vielä kykeni. Nyt siitä liikkuvuudesta ja lihaksistosta olisi apua. Mutta ku emmää ollu niin viisas. Mä laiskottelin ja nyt sitten maksan siitä.

Mutta yöni mä nukun hyvin vaikka ramppaankin vessassa lähes tunnin välein. Nukahdan silti heti uudestaan. Paitsi, että illalla aloitan nukkumisen lähes istuma-asennossa. Tuppaa ruoka ja juotu vesikin tulemaan ylös. Mutta yön aikana helpottuu ja aamuyöllä saan jo melkein mennä vaaka-asentoon. Onneksi olen hyvä nukkuja ja nukun kyllä vaikka istualleen. Harmittelen teidän muiden puolesta tuota unipuolta, kun ei oikein ota onnistuakseen.

Mulle ei taida kukaan järjestää vauvakutsuja. Tai ainakaan eivät ole kertoneet. Jospa onkin tulossa isot yllätyskutsut...hmmm...

Ja Molliksen vinkistä olen väsännyt isyyspakkausta. Että se on kivaa. Tapparan tutit ja pikkupipot on jo pakattu ;)

Ankkaäiti + Mortti ja Vertti 20+6
 
Terve. Tänään sain lääkärissä diagnoosiksi poskiontelontulehduksen. En yhtään epäile etteikö se olisi se, mutta kun lääkäri ei edes sen koneen kanssa tutkinut poskia. Kirjoitti vain sairaslomaa, ja antoi v-pen 1500 lääkereseptin. Tää oli nyt viikon sisään toinen kerta kun samalla lääkärillä kävin. Nyt jäinkin miettii olisinko voinut neuvolan lääkärin vastaanotolle mennä? Ja voinko aloittaa kuurin? Lääkäri sanoi, että vain tarvittaessa aloitan, mutta jos tämä tauti ei sitten muuten ohi mene niin onkohan haittaa jos kuurin syön? On ollut kyllä jäätävä olo, kuumetta ei liiemmin ole, mutta veto on kokonaa pois, ja nukun vaan... ruokakaan ei taho maistua, huoh!

Hmmm, pitäiskö itsekkin mennä mammajoogaan... vois olla ihan kivaa :) Pitääpi tsekata onko täällä sellaisia mahdollisuuksia.
Äh, mä taidan mennä pötköttää (taas vaihteeks)... palaan kunhan jaksan enempi kirjoitella :)

Nanniga & Tirris 15+0 Poooks!
 
engeli-vaakku! Tapparatutit? Ootko tosissas?!? Kuulostaa niin rokilta että huh! Hymyilen täällä niin että poskiin sattuu :D T. Hymyilevä Ankka

nanniga, mitä ihmettä lääkäri määräsi v-penin poskionteloihin jos kerran ei edes ultrannut onteloita? Miksei ultrannut? Paranemisen säteitä!!

ON: soittelin neuvolaan menkkakivuista ja alavatsan paineesta ja passittavat mut aamusta lääkärille. Kiva vaan että se lekuri on virolainen tai venäläinen, eikä siinä siis mitään, mutta hänen tapansa kohdella potilaita kiven kovalla sydämellä ei ole miun makkuun! Eli itkureissu tulee...

Tänään alkoi ekaa kertaa ketuttamaan että tämä raskaus joskus päättyy. Siis synnytykseen. Nyt täytyykin alkaa oikein kiinnittämään huomiota odotukseen ja nauttia siitä että pieni kasvaa masussa. Ystäväni, jolla synnytys uhkaavasti jo lähenee, totesi tänään, että taaksepäin katsottuna he olivat juuri viikolla 22!

Pipopäinen Mollamaija ja hoikkapoika-Keijo 21+0 (poooks!)
 
^^En tiedä miksi ei ultrannut... tämä lääkäri on myös viro-venaläisnainen, ja tyyli vähän outo. Vajaa viikko sitten kun kävin, ei silloinkaan pahemmin tutkinut, eikä antanut edes sairaslomaa. Tänään sain saikkea kun sanoin etten jaksa kertakaikkiaan olla töissä kun on veto ihan pois. Taidan rimpauttaa neuvolaan huomenna, ja kysyä mitä pitäs tehdä. Olishan se kiva jos vaikka tulehdusarvot olis katottu....

Toivottavasti Mollis lääkäri on inhimillinen, tsemppiä.
EngeliLöytyisköhän jostain TuTon-tutteja, tai TPS :D Pitääpi alkaa selailee... Tsemppiä AnkkaEmolle :p
 
Ootteko muuten syöneet antibioottikuureja raskauden aikana? Tuo V-pen 1500 on sallittu raskauden aikana, mutta silti arveluttaa... neuvolaan kyllä huomenna soittelen, mutta alkaa tuntumaan ettei tämä tauti pyhällä hengekkä kyllä poistu, huoh.

Mollis tsemppiä kipuilujen kanssa, ei kivaa :(

Ajateltiin mennä yksityiselle ultraan, ja maksaa sitten vähän extraa että päästään näkemään on varmasti pikku Tirppanalla kaikki hyvin. Jotenkin kyllä pelottaa, että jos saiskin huonoja uutisia... mutta sydänäänet ainakin neuvolassa viimeksi kuului, että eikai kovin huonoja uutiset voi olla, eihän? En teidä mistä tämä jatkuva epävarmuus kumpuaa, sitä kai pelkää, että kaikki tämä otettaisiin nyt pois, kun se vihdoin on totta. Pitäis vaan luottaa, ja toisaalta luotankin :)

Hyviä öitä :)
 
Mitä mitä? Missä kaikki palstailukaverini ovat? Kovat mimmit valvovat toisten unta! Huoh, unta riitti tänään klo 22.30-01.15. Voi peppureikä, suoraan sanottuna!! :headwall:

Mutta hei huomenta teille!

Mollis ja Keke 21+1

ps. Kaiken huipuksi meidän telkkari, 3v vanha, meni tohjoksi viikonloppuna ja aukeaminen kesti tänä aamuna 27min. On pikkusen pitkä aika odottaa, varsinkin näin aamuyöstä |O Normitilassa olisin jo nukahtanut!!
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta kanssasisaret!
Mollis, meitä oli siis tänä yönä kaksi kovaa mimmiä valvomassa muiden unta :) Täällä unta riitti 22-01.42, sen jälkeen pelkkää pyörimistä ja lukemista, klo 4.30 luovutin ja aloin valmistautua töihin. Täällä sitä siis istutaan ja olen saanut aikaiseksi jo vaikka mitä :) Tosin simmut meinaa vähän luppasta...
Oliko sinulla muuten Mollis se jätti imetystyyny? Minkä merkkinen se olikaan ja mistä hankit? Upeita muuten nuo tekemäsi marsipaanifiguurit...

Engeli, ankka fiilikset on täälläkin! Useimmiten töihin keskittyy niin hurjasti (tai sitten on laiska) ettei huomaa tarpeeksi jaloitella. Sitten kun nousee ylös, huomaakin ettei ihan hetkeen tarvitse liikkua mihinkään. Jumittaa ja kunnolla.
Aivan mahtavalta kuulostaa tuo sinun isyyspakkauksesi! Myydäänköhän rallituotteissa mitään vauvoihin liittyvää...? Hmm, täytyykin googletella :)

Toivottavasti Naninga voi jo paremmin. Tässä raskaudessa en ole antibiootteja syönyt mutta edellisessä kylläkin ja moneen otteeseen. Silloin ei meinannut poskiontelo -ja korvatulehdus luovuttaa millään. On kyllä todella omituista ettei poskia edes ultrattu sillä laitteella. Toivottavasti joku viisas osaa auttaa sinua... Tsemppiä!

ON: Viime päivinä olen joutunut tekemään osan aikaa töitä seisaaltaan. Ylävatsaan sattuu aamusta iltaan, riippumatta siitä mitä syön ja paljonko. Ihme vanne jatkuvasti puristaa, mutta toistaiseksi ei ole kyllä mitään röyhyjäkään tullut. Onkohan tämä sitten närästystä? Pötköllään on oikeastaan ainoa hyvä asento...
Pari päivää on ollut aivan ihme olo vatsassa ja eilen sitten illalla supisteli 2 kertaa oikein kunnolla. Uttinenkin meni ihan hiljaiseksi eikä liikkunut moneen tuntiin, säikähti varmaan raukka :( Yöllä supisteli myös mutta tällä kertaa kivuttomammin. Ja nämä kaikki siis levossa... Tänään alkaa Pilates, saa nähdä miten siellä menee. Mä niin toivoin, että olisin vähän pidempään ilman näitä vaivoja selvinnyt, mutta ei kun ei... Onneksi sijaisen perehdytys saadaan tässä kuussa loppuun. Tosin silti ressaa olla sairaslomalla. Mutta täytyy opetella uusi asenne, Uttinen ensin, äidin omatunto sitten :) Neuvola on vasta viikon päästä, nyt mietiskelen että pitäisikö käydä aiemmin...

Eilen tein ensimmäisen hankinnan <3 Prismasta lähti mukaan Herra Hakkarais pyjama, tai oikeastaan Rouva Hakkarainen, vaaleanpunainen kun on ja Hakkaraisella paplarit päässä :) Aivan mielettömän suloinen... Kävin myös pyörähtämässä lastentarvikeliikkeessä ja ihastuin Nunan Leaf sitteriin. Oletteko kuulleet tuosta kokemuksia keneltäkään?

Jahas, täytyy jatkaa tätä vauhtia vielä kun sitä riittää... voi olla että työteho laskee jo tuossa puolilta päivin :)

Muksaa päivää kaikille ja hyviä vointeja!

Team Uttinen 21+2
 
Huomenta :) Tänään voidaan jo vähän paremmin. Räkää nyt tulee aivoista asti, mutta yleiskunto nousussa (kop kop..). Näin viime yönä unta, että olin työporukan kanssa ulkona. Aamulla olin sitten esimieheni tykönä, ja en muistanut kuinka monta drinkkiä olin juonut, koska multa oli muisti lähtenyt. Jalanpohjassani oli erinlaisia puhelinnumeroita, ja ihmettelin miksi en muista ketä ne on sinne raapustanut. Koin ihan järjetöntä morkkista, koska olin juonut, ja kauhea huoli heti vauvasta... Huh, onneksi oli vain unta.
Ekan kerran nyt aamulla muuten oksensin... en tiedä saiko tämä räkäisyys oksennuksen tulemaan ylös, vai olenkohan nyt saanut jonkun vatsapöpön... en kai sentään.
Voi Mollisnoitten sun nukkumisten kanssa, millähän keinolla sulle sitä unta saataisiin? Toivottavasti alkaa unirytmi pian tasaantumaan.
Ja Uttisellakinunet ihan sekaisin... missä se teidän nukkumatti oikein kuppaa? Kerrohan sitten miten pilateksessa meni?

Jospa koitan hiukan imuria heiluttaa, on taas karvaiset lapset päässeet sotkemaan.

Nanniga & Tirris 15+1

p.s koska teillä pulpahti tuo vauvamaha esiin? Tuntuu että itsellä vain tämä turvotus jatkuu, jatkuu ja jatkuu.....
 
uttinen, ompa "kiva" kuulla että meitä kukkujia oli useampi. Hassua että olit herännyt 1.42, sillä mä nousin 1.42 sängystä :) Onhan tämä harmillista mutta minkäs teet...Mun tukityyny on ostettu Lastentarvikkeesta ja on merkiltään Alvi. On just sellainen jumbomallinen. Tosin muutamaan yöhön en ole sitä käyttänyt koska ahdistun siitäkin kun se on välillä kuin vieraan kylmä ruho meidän sängyssä. Siis meinaan sitä että vie tilaa ja kun uni ei meinaa tulla niin sekin häiritsee...Ja hei hei hei uttinen, katsopa alhaalta kipulistaani jolla itse jäin tänään saikulle. Otahan nyt varovasti ja kuuntele isolla korvalla itseäsi!!!! Voi että muuten nuo Hakkarais-tavarat ovat ihania! Itse olen kuolannut sellaista unipehmoa Raskauskeijun nettisivuilta! Tuo rouva-versio olis tyttövauvalle aivan superhankinta!!! Täytyypä katsastella palkkapäivänä Prisman tarjonta :p Mies ei siitä varmaan vaan kauheesti innostu koska hankintalistalla lienee uus tölsä...Varsinkin nyt kun makaan kotona, telkkari oli IHAN JEES!! Niin ja otahan sitten helevetin varovasti pilateksessa varsinkin jos sulla on noita kipuja!!!!!

nanniga, mullakaan ei ole raskausaikana kokemusta antibiooteista, vielä. Päätin kyllä että tämä päiväisen reseptin vuoksi alan luottaa siihen että lekurit tietävät mitä määräävät. Ja hoitaisha se v-pen sun tulehdustilan pois, jos vaikka ei oliskaan onteloissa? Vauvamassu pulpahti kunnolla just joskus 14+ viikoilla.

ON: Meikäläinen on sitten taas ainakin viikon, todennäköisesti vieläkin pidempään saikulla. Lääkäri oli aivan ihana, ei ollut se jota pelkäsin vaan nuori ymmärtäväinen, heti vakavasti ottava ja lempeä, hellä. Just sellainen kuin raskaanaolevilla mun mielestä pitääkin olla. Paikat olivat kiinni ja kaikki röörissä kunnossa. Olen niin ahdistunut työstä ja stressistä ja siitä että nyt pitäis olla stressitöntä elämää+unettomuus+kipuilu että sain väliaikaiseen kunnon korjaamiseen Oxamonia. Sydämessä kyllä läikähti, sillä sitä määrätään pakkausselosteen mukaan ahdistuneisuuteen, jännittyneisyyteen ja hermostuneisuuteen, joskus voimakkaaseen masennustilaan. Että meitsi popsii nyt sitten parina iltana bentsoja...enpä olis tätäkään päivää kuvitellut näkeväni...Lääkäriltä paluun jälkeen delegoin kaikkia hommiani pomolleni. Puhelun jälkeen olin tosi itkuinen ja soitin uuden puhelun jossa laiton sitten todellakin kovan kovaa vasten. Kerroin suoraan että en aio firman vuoksi riskeerata omaa jaksamistani ja lastani. Minulla kun ei ole penniäkään siinä putiikissa kiinni. Kerroin myös etten suostu painostukseen, jota minulle sieltä taholta suodaan. Olen jumalauta sairaslomalla. Sitten itkuhanat aukesivat, juttelimme. Hän käski levätä ja unohtaa työt. Sitten mulle tuli joku käsittämätön hormonimylläkkä ja aloin huolehtia pomoni jaksamisesta. Siis että olen huolissani sillä nyt omat työni kaatuvat hänen niskaansa. Prkl mä olen kyllä sekaisin...No, puhelun jälkeen oli heti helpompi olla. Marssin apteekin kautta kauppaan ja aion tunkea makaronilaatikon uunin perukoille ja NUKUN!

Kivuistani, joista viikonloppuna kerroin täälläkin: listasin lääkärille yöllä erilaisia kiputilojani ylös ja näytin paperia hänelle. Totesi heti että selkeitä liian varhaisia supistuksia, jotka saatava loppumaan. Minulla ne ovat tällähetkellä tällaisia: kova kuukautismainen kipu joka kestää 10min, kuukautismainen jomotus joka on aaltomainen ja kestää muutaman sekunnin, kova paineen tunne alavatsalla, vatsan kiristyminen ja jännittyminen, paineen tunne alapäässä siis emättimessä. Näillä mennään tällä hetkellä. Valitettavasti. Onneks pikku-Keijoni potkii välillä ja muistuttaa että hengissä ollaan ja tallissa kaikki hyvin :heart:

Mollis ja Keke
 
Molliksellekovasti halirutistuksia, kunpa saisit levätyksi. Lähetän sulle satamiljoonaakiloa unihiekkaa, nyt rentoudut, ja unohdat paska työt! Sinä ja Keke olette nyt tärkeimmät :hug:

Päätin olla aloittamatta (ainakaan vielä) sitä kuuria kun on jo helpompi olo. Tulu myös mieleen sellainen, ettei mulla ole ollut ainuttakaan neuvolalääkärin vastaanottoaikaa vielä? Eiks olis kuitenkin jo pitänyt? Kattooko se lääkäri sitten maha-asukasta käynnillä? Vai mitä se tekee? En saanut varatuksi sitä ultra-aikaa, ajateltiin jos ootetaan sinne 20.10 asti. Neuvolassa ajattelin perjantaina käydä, saavat kuunnella :heart:-äänet. Pitävät mua varmaan hulluna kun siellä ramppaan, mutta mitä sitten, haluan vain väliakavarmsituksen.
Hitsi kun tuntis jo liikkeitä. En tiedä, mutta sillai on tuntunut kuin olisi pieni elohiiri aika-ajoin mahassa... äh, vaikea tietää miltä niiden liikkeiden pitäisi tuntua.

Jeps, mutta tästä menenkin juomaan sitten vaikka teetä mun uudesta muumimukistani :p Tänään sain rantaelämää-mukin joka on vuoden 2008 kesämuki :) Niihin mukein kun on iskenyt himo ;)
 
nanniga kiitti lähetyksestä :heart: ja pikaista paranemista!

Hah, ihan kuin olis kännissä. Siis en oo vetäny mitään nappeja todellakaan, enkä tiedä uskallankokaan, mutta tämä univaje tekee olon ihan darran ja kännin sekoitukseksi. Hölömöläisenä on haaskempaa :D
 
Voi sinnuu Mollis. Mulla on ihan just treffit nukkumatin kanssa, mutta lähetän sen sitten heti sun luo ja se saa luvan valvoa vieressäsi untasi. Heittäköön vaikka säkillisen unihiekkaa päällesi, jos yhtään meinaat herätä. Sinä ja Keke saatte kuvan nyt nukkua. Ja pärjäile kipujen kanssa. Monenlaisella oireella on sinua piinattukin. Itsekin tunnen slloin tällöin supistuksia ja vaikka tiedän niiden kuuluvan asiaan, niin silti ne jotenkin takaraivossa vähän pelottavat. Voimia mimmi.
 

Yhteistyössä