2011 kevään ja kesän lapsettomuushoidoista plussanneet

tänks engeli. Ilmeisesti nukkumattinen kävi luonani =) Nukuin 11h syvässä unessa raukeana kuin lahna!! Otin kyllä puolikkaan Oxaminin, mutta pääasia että saimme Keijon kanssa nukuttua. Ensimmäinen yö yli kahteen kuukauteen kun en kertaakaan noussut yöllä pisulle. Enkä ollut edes kussut alleni! Jes!

Arvatkaa muuten mitä? Keijo oli nukkumaan mennessämme ilmeisesti jotenkin selkä alaspäin ja jalat ylöspäin. Potkaisi viisi kertaa niin kovaa navan kohdalta että mieskin tunsi! Ja näkyi ulospäin! Mies sulki silmänsä ja hymyili. Ekaks en voinut lakata hymyilemästä, sitten alkoi kovasti itkettää :heart:

Mollis ja Keke, jotka suuntaavat nyt aamiaiselle, päivänä 21+2
 
Hienoa Mollisettä saitte Keken kanssa nukuttua :) Ja Kekehän vallan hurjaksi heittäytyi, pikkuinen potkija ;)

Ootteko muuten värjännyt hiuksia? Mä käväsin kampaajalla, ja väri laitettiin päähän. Tosin on joku miedompi, ja ihotautilääkärien testaama tai jotain... mut joku mieto kuiteski. Ajattelin, jos tämän kerran nyt värjään, niin seuraavaksi ehkä sitten vasta ensi vuonna. Aloitin sen kuurin nyt sitten kuitenkin. Soitin vielä neuvolaan, ja varmistelin asiaa, ja täti meinas, et voin aloittaa, koska on jo näin pitkään tauti kestänyt. Mulla on muuten toi neuvolan tyyppi ilmeisesti vaihtunut, koska puhelimeen vastaa sellasenen nuori likka. Mut se täti sanoikin ekalla kerralla, että jää tässä syksyllä eläkkeelle, että ehkä se on sitten jo jäänyt. Toivottavasti Tirris nyt kestää tämän kuurin eikä ota itteensä. Toisaalta ikävämpää se on vain pitkittää tätä flunssaa, tulee pian keuhkokuume tai jotain muuta vastaavaa.

Jaahas, päikkärit kutsuu. Öitä!
 
Juu värjätty on ja moneen kertaan. Meikkaan päivittäin, vaikka siitäkin olen kuullut, että ei olisi ehkä hyväksi. Mulla jatkuu ihan normaali elämä, ainoastaan alkoholi ja kielletyt ruoka-aineet on pannassa (jos niitäkään ihan aina muistan...). Muuten eletään kuten ennenkin ja nautitaan siinä sivussa raskaudesta. Paranemista nanniga.

Ja hyvä Mollis, että nukkumatti löysi perille. Oli jo aikakin.
 
nanniga, kyllä mäkin ole värjäillyt. Se asia on sellainen, josta en jaksa hysterisoida. Samalla tavalla kuin aikaisemmin, ripsetkin olen huollattanut. Ehkä liimahöyry ei ole niin voimakasta että Kekeen vaikuttaisi...:| Rv 12 värjäsin blondista brunetiksi ja muutama viikko sitten taas uudelleen vähän syvemmällä suklaisella, ihan normiväreillä ja hyvin on pysynyt. Kampaaja kyllä varoitteli, koska kyllähän värjäys on raskausaikana vähän kai säkää...Ihan hyvä varmaan että nyt kun sait siunauksen myös neuvolatädiltä, voit turvallisin mielin parannella antibiootilla itsesi =) Neuvolantädistä: mulla kävi samalla tavalla, ekalla ja tokalla kerralla neuvolatätinä oli 50v äidillinen rouva, sitten täti vaihtui ja olin tosi epäileväinen kun kuulin hänen olevan vain pari vuotta minua vanhempi. No, kaverini tsemppasi ennen ensitapaamistamme että vaikka vanhemmalla tädillä kokemus puhuu, voi nuoremalla olla sitten taas ajantasaisempaa viimehetken tietoa. Kokemukseni nuoresta hoitajasta on ollut varsin positiivinen.
 
Aloitin tosiaan sen kuurin, ja nyt kun olen yhden tabletin ottanut olo on terveempi... eikai se nyt heti ala auttamaan? Nyt taas mietinkin, että aloitinko turhaan moisen kuurin...
Hitsi, telkkarissa tekivät muussia yhdessä kokkiohjelmassa, ja nyt olis munkin saatava sitä :p Harmi vaan kun perunoita ei ollutkaan tarpeeksi... hitto sentään, pitääköhän lähteä huoltsikalta lähtee ostaa pottuja, ja panna kattila porisemaan? ... Ei vaan taida jaksaa :/

Mutta, kai menen köljäämään tuota jääkaappia, jospa sieltä löytyisi jotain mikä veisi muussinhimon pois.
 
Mollis, hyvä että lääkäri antoi sairaslomaa ja lääkemääräyksen, niin saat nyt nukuttua!

Nanniga, minäkin olen värjännyt/värjäyttänyt hiuksia raskauden aikana. En usko sen olevan kovin vaarallista, muutenhan kaikkien kampaajien pitäis olla pois töistä koko raskausaika, he kuitenkin päivittäin noita aineita käsittelevät ja hengittelevät. Hyvällä omalla tunnolla siis vain! ;)

Team Uttinen, sielläkin unettomuutta ja ihmeelliset ylävatsakivut, voi kurjuus! Toivottavasti poistuu tuollaiset jomotukset pian ja unta toivon sinulle myös! On kyllä niin tillintallin -olo jos ei saa nukuttua kunnolla...

Engelille tsemppiä ankkailuun Mortin ja Vertin kanssa!

DQ, toivottavasti olet jaksanut pitkät työillat eikä ole tullut pahempia vihlontoja!

AdAstra, onko sulla rautalääkitys? Tuon väsymyksen takia kysyn. Mitä lääkäri sanoi soittaessaan? Tsemppiä sinne!

On: Mullakin on ollut jomotuksia ja supistelua. Tulee heti jos olen pidempään jalkeilla ja kävelemässä. Lauantaina oltiin kaverin kanssa Tyhjä kulho -tapahtumassa ja kävin ostamassa muutaman äitiysvaatteen ja kyllä masussa tuntui että on ollut liikenteessä. Loppuiltapäivä menikin sitten päikkärien ja lepäilyn merkeissä. Kysyin neuvolantädiltä tuosta että pitäiskö tehdä jotain kun jomotus kesti silloin aika kauan kuitenkin mutta hän sanoi että ihan normaalia ja lepäilen vaan kun siltä tuntuu. Parin viikon päästä on onneksi eka lääkärineuvola niin kuulen sitten mikä on kohdunsuun tilanne ym.

Nyt on paperihommat hoidettu! Sain täytettyä äitiysloma- ja virkavapauspaperit ja mies toimitti vauvavakuutusjutut vakuutusyhtiöön. =)

Ihanaa kun on syksyn harrastukset alkaneet, vesijumppa ja kieliopinnot jatkuu. Väsyttävää vaan kun niinä iltoina ei ehdi päikkäreitä ottaa. Töissä on sen verran rankkoja juttuja (taas) että senkin puolesta olen väsynyt, tässä normiraskausväsymyksessäkin olis jo tarpeeksi... Työkaverit onneksi muistuttaa että saikkua saa jos ei jaksa. Toistaiseksi olen vielä pärjännyt mutta katsellaan miten tämä etenee.

Neela ja Pikku-O 25+1
 
Huomenta masunkasvattaja-neitoset! Nukkukaa rauhassa, untanne valvotaan etäyhteydellä :whistle: Tänään unta riitti klo 22.30-01.00. Ihan huippua (lue FUCK FUCK FUCK!) Meidän koiralapsikin on ihan kummissaan kun ämmä vaan makaa päivät ja haahuilee yöt. Päivät se mättää karkkia naamariin ja juoruaa puhelimessa. Pillittää ja välillä touhuaa. Illalla yhdeksän aikaan sain pakonomaisen tarpeen asentaa ruokailuhuoneemme astiavitriinin sisälle boolimaljaan jouluvalot! :p Mies katteli olkkarista ja pyöritteli silmiään. Olen myös joka ilta rukoillut Keijon puolesta. Löysin vanhemmiltani pienen raamatun ja ajattelin josko lukisi Apostolien kirjeitä ajankuluksi. Mieheni varmaan ajatteli eilen että teen kuolemaa kun pöydällä oli raamattu ja rauhoittavia :whistle:

Himmee hedari, ja kaapissa vaan miehen epähuomiossa ostamaa Panadol Compia POREENA, joka vissiin vähän piristää. Eli auringonnousua odotellessa. Mihin helevettiin sen unipillerinkin vaikutus katosi?!? :kieh: Keijolla oli illalla oman tallinsa joogatunti meneillään. Sama nytkin: mun napa hyppii! Oiskohan pojalla hikka? ;)

Vähän joutu nanniga repeileen sun pottuajatuksille! Mä alan vähän olla huolissani omasta namihimostani. Aina pitää kaapissa olla jotain. Eilisen pikalaskelma mukaan pakastimessa Mars-jätskipatukoita, yhdessä laatikossa puolikas Fazerina-levy, veskassa Mentos-pötikkä ja salaisessa meikkipussinsäilytyspaikassa Mariannepussi ja Candyking-pussi. En kyllä eilen syönyt kuin pari mariannea ja puoli kourallista irttiksiä mutta niitä pitää olla henkisesti saatavilla jos pakottava tarve iskee. Niin ja piimää :D Kuulostaako överimenulta raskautetulle; aamupalaleivät ja jogurtti kaakaolla, sama iltapalalla, makaroonilaatikkoa ja piimää, edellämainitut namit ja eskimopuikko? Kuinkahan paljon sitä sokeria uskaltaa syödä ennenkuin alkaa vaikuttamaan vauvaan ja raskauteen? Pissin kyllä viikko sitten kaverini tikkuun ja hänen mukaansa (ensihoitaja) tikku oli ok...

Mites uttisen ja muiden kipuilut?

Jaksamista Neelalle :heart: Sinä taidatkin olla pikku-sisupussi? =) Mä ajattelin nyt näin: eilen meidän toimari joka on firman omistaja, nainen, soitti työasioissa ja kerroin hänelle suoraan etten aio riskeerata lastani ja terveyttäni firman vuoksi. Hän ainakin sanoi ymmärtävänsä ja arvostaa sitä, että teen töitä saikultakin jättämättä heitä pulaan, vaikkei minun tarvitsisi sairauslomalta niin tehdäkään. Päätettiin yhdessä että rekryäni nopeutetaan ja yksi potentiaalinen haastatellaan piakkoin. Eli saan apujoukkoja jo ainakin 2kk ennen äippälomaa. Millaisenkohan ressin osaan kehittää sitten kun hänelle pitäisi luovuttaa töitä ja aloittaa perehdytys? Eilen päätin myös, että vaikka olenkin ihan työnarkomaani, niin olen antanut elämästäni vauvojen puutteessa firmalle 4,5v täysillä. Nyt on minun aikani, ansaittu aikani keskittyä Keijon odotukseen ja hyvään oloon. Aikaisemmin olisin ehkä dissannut työkaveria joka olisi ollut rv22 lähtien saikulla, mutta nyt ymmärtäisin häntäkin :ashamed:

Tekis mieli vähän ommella, uusia verhon sivupidikkeitä (niitä jotka pitävät pitkät verhot sivussa). Pitäsköhän oottaa et ees aurinko nousis? :D Salettiin jyräytän tolla vanhalla paskalla sormeeni ja sittenhän niillä olis sairaalan ensiavussa ihmeteltävää kun vaapun sinne klo 3.54 ompelukoneen neula peukalossa :LOL:

Uneton ja joogaaja 21+3
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta :wave:

Mollis sulla se sitten nukkumasa on vain hukassa.. hemmetin tyyppi. Vois kurvailla meidän kautta vähemmän kun mää veteln enemmän unta kuin olen hereilla :ashamed:Sun ruokavalio kuulosta herkulliselta :p Jännää kyllä se, että meikäläisen ei ole koko tämän raskauden aikana tehnyt mieli karkkia, tai muutakaan makeaa. Normaalisti kyllä mättään nameja, ja muita makeuksia. Mä himoitsen vaan piimää, ja sitten tulee yht´äkkiä niitä oloja, että nyt on saatava vaikka sitä muussia. Yks päivä olis pitänyt saada makkaraperunoita kurkkusalaatilla, mutta niitäkään en sitten saanut :/ Oon kyllä jo lapsenakin ollut enempi tälläinen suolaisen ystävä, mutta nyt on tosiaan se vähäinenkin sokerinhimo hukassa. Sipsejä, ja dippiä kyllä menee, mutta kovasti en niitäkään viitsi syödä, koska näytän sitten ihan joltain pöhöttyneeltä juopolta kun saanut suolaa yliannostuksen (naama turvoksissa).

Jospa sitä karvapeppujen kanssa lähtis vähän pidemmälle lenkille kun on jo parempi olotilakin. Ensiksi tietty aamiaista massuun. Leipiä, ja kaakaota :p
 
Moi!

Voi Mollis tuota valvomista :( Menee jo aikamoiseksi, mutta onneksi olet nyt päivät kotona lepäämässä! Tosi hyvä, että pidät tiukkaa linjaa töiden suhteen ja nuo kivut on kyllä sen kuuloisia, että on todella syytäkin. Itse olen tuossa vähän huono ja kyllä tässä vähän rajoilla on välillä menty, että mikä on järkevää. Mulla on vaan yksi tosi pitkään vireillä ollut projekti, jota yritetään saada valmiiksi parin viikon päähän ja kun ei ole oikein tuuraajaakaan, niin kynnys vetäytyä kuviosta on todella korkea (valitettavasti). Se on tavallaan ärsyttävääkin kun työkaverit sanoo, että pidä nyt huolta itsestäsi, mutta ei se ole niin helppoa, kun ei ole ketään kenelle hommat jättää ja oma vastuuntunto on aika korkealla. No, onneksi tähän asti on selvitty ja loppu häämöttää (ja mulla ei tosiaan ole ollut juuri kipuja vaan lähinnä ajoittain supistuksia)! Ihanaa, kun teillä mieskin jo tunsi liikkeitä :heart: Ja rukous & raamattu on ihan hyvä juttu vaan :) Noihin karkkeihin sen verran, että jos niitä pysyy jemmassa, niin ei kai se niin vaarallista oo. Eikös ne sano alkoholisteistakin niin, että hyvä tunnusmerkki on se, ettei täysiä pulloja löydy kotoa :D Eli no worries!

Kiva kun olet ollut myös joogassa. Mun mielestä siellä ryhmässä on jotenkin hauskaa, kun kaikki on raskaana ja ei ole itse sellainen ”poikkeustapaus” niin kuin vaikka työympyröissä. Mulla on vielä tosi miesvaltainen työyhteisö ja etenkin raskaana olevat naiset on harvinaisuus. Tuolla joogassa saa vapaasti olla raskaana ja pinnistelemättä, jos sille tuntuu ja se on jotenkin vapauttavaa. En ole kyllä taas ehtinyt sinne yli viikkoon, mutta täytyy katsoa jos huomenna ehtisi ja jaksaisi.

Ankka-Engelille tsemppejä. Varmaan kaksosten odotus pahentaa erilaisia kolotuksia, mutta ihanaa, että nukut kuitenkin hyvin! Se auttaa kummasti... Ai sä oot Tapparan naisia :D (tai ainakin miehesi siis Tapparan mies ;) ) Omat juuret on Tampereella ja siellä kun oli valittava puolensa, niin tuohon leiriin kuuluin minäkin. Lätkää ei ole tullut kyllä seurattua vuosiin (tai ehkä paremmin vuosikymmeniin... :kieh:) .

Nanningalle paranemista lääkkeiden voimalla. Eiköhän nuo lääkkeet oo ihan ok, kun olet asiaa varmistellut. Mulla ei ole ollut onneksi tarvetta antibiooteille. Hoitojen aikana oli kyllä yksi virtsatietulehdus ja silloin valittiin sellaiset lääkkeet, jotka olis sopineet myös raskaana olevalle (enpä sit silloin ollutkaan... mutta kuitenkin). Aika huvittava tuo uni ryyppyreissusta :D Mulla alkoi maha tulla enemmän esiin joskus 18 viikon jälkeen. Kyllä sen tuohon astikin itse huomasi, mutta ulkopuolisita pystyi jemmaamaan aika helposti. Ihan tosi kunnolla sitten vasta ehkä kuukausi myöhemmin, jonka jälkeen ei ole ollut paljon salailumahdollisuuksia. Mä olen värjännyt hiuksia aikalailla normaaliin tahtiin raskauden aikana. Meikannut olen myös, tosin ehkä vähän kevyemmin kuin yleensä. Osasyy on se, että iho on ollut niin paljon sileämpi ja parempi, että tuntuu tarvitsevan vähemmän pakkelia...

Team Uttinen – mulla on myös iso imetystyyny, merkiltään Doomoo ja ostettu Lastenturvasta. Mulla on myös ollut tuota ylävatsan puristusta niinä päivinä, kun on joutunut istumaan enemmän paikallaan. Ei tunnu ihan närästykselle, mutta jotain sinne päin. Kai se liittyy siihen, että sisäelimet ja vatsa on rytyssä, kun kohtu kasvaa ja istuu ei ehkä aina ihan täydellisen selkä suorana. Tuo sun asenne ”Uttinen ensin, äidin omatunto sitten” kuulostaa hyvälle ja tuosta täytyisi itsekin ottaa oppia. Onko supistelu jo helpottanut?

Neela – voi höh, kun sulla myös on vihlontoja :( Mä tunnen myös tosi nopsaan aika lyhyenkin kävelyn ja liikkumisen vaikutukset eli rauhassa vaan pitää ottaa. Hyvä kun saat lääkärin tsekin vielä tilanteeseen.

Mulla on ollut tosi rankka työviikko ja thank God it’s Friday!! Päällä vielä pienoinen flunssa, joka ei onneksi ole nostanut kuumetta, mutta tukkoinen olo kyllä väsyttää vielä mukavasti tähän päälle. Vatsassa tuntuisi silti olevan kaikki hyvin ja baby liikkuu aika ahkerasti. Alkaa tosiaan näkyä jo päällekin päin ja välillä palaverissa istuessa tulee tunne, että täytyy laittaa kädet vatsan eteen ettei keskustelukumppanit ala turhaan ihmetellä ja häiriintyä liikkuvasta masusta ;) Vauvajuttuja ei ole kauheasti ehtinyt miettiä, mutta näin ekan synnytysunen tällä viikolla. Siinä koko homma meni jotenkin tosi nopeasti, etten oikein ehtinyt tajutakaan ja vauvakin oli jossain kateissa tapahtuman jälkeen. Outoa.. Ostettiin eilen kiva untuvapussi odottamaan ja nyt viikonloppuna sit varmaan vaunut tilaukseen.

DQ 28+1 (hoh miten pitkällä jo!! Pianhan tää loppuu... : /)
 
Heipsan akkelit!

Pitkästä aikaa. Päivät on menneet töissä ja illat horteessa/torkkuessa, jotta ei ole kertakaikkiaan jaksanut satuilla netissä. Höh, mulla on elämän prioriteetit ihan päällään!!! Pitäisihän täällä päivittää ja päivitellä...

Voi päivystävä Mollis :( Toivottavasti se unijukka löytää pian tiensä teille! Onneksi saat päivällä tarpeen tullen lepuuttaa. On sulla harrastukset! Jouluvalot!!! Keskellä kesää!!!:p Ja maltahan odottaa ompelukoneen kanssa auringonnousua! Päreen valossa ompelee herkästi sormeensa!!! Toivottavasti saat nukuttua ensi yönä.

Neelallakin on paperihommat kunnossa. Hienoa! Taas tuntuu raskaus ja tuleva äitiys tulevan konkreettisesti lähemmäs.

Paranemista Nannigalle.

DQ, mä olen myös ollut joogassa ja tunnistan ajatuksesi. Ihana pyöriä ja ähistä siellä muiden pulleiden kanssa. Minä myöskin pitelin tällä viikolla palaverissa käsiä mahan päällä, kun massu niin heilui! Hihittelin ison kaulahuivini sisällä samalla...:p

ON:kävin neuvolalääkärillä muissa asioissa ja teki sisätutkimuksen samalla. Kohdunsuu oli vähän pehmentynyt....Kehotti ottamaan rauhallisesti ja välttämään tärinää ja pomppimista. Parin viikon päästä on varsinainen neuvolalääkäri ja silloin tarkistetaan tilanne. Mitään muita oireita ei ole, onneksi. Kurkattiin myös ultralla. Siellä se meidän pikkuinen vilkutteli! Muru!Sydämen lyönnit olivat kuulemma napakkoja ja juuri oikean kuuloisia.

Alkuviikosta oli neuvolakin. Kaikki kunnossa, lisärautaa pitäisi kuulemma popsia. Vaikka ei se hemoglobiini ollut kuin 118. Mutta ehkä pientä vajetta on, kun näin väsyttää....

Ihanaa viikonloppua kaikille raskautetuille!

Plastex 25+5 (NIIN DQ, APUA, TÄÄ LOPPUU KOHTA!!!!!!!)
 
Huomenta, ja terveiset tampereelta. Ollaan kamujen luona kylässä, ja nyt eilen illalla kehitin uuden hysterisoinin aiheen :ashamed: Pyysin kamulta tomaatteja, ja toikin mulle pari kappaletta. Hän kyllä huuhtasi ne, mutta nyt aloin miettii, et ne olis tarvinnut kunnolla pestä kun mun mielestä oli ulkomaalaisia... en syönyt kuin yhden ja toisesta osan... tämä nyt on varmaan ultimaattista hysterisointia, mutta päähän tämä nyt pinttyi, enkä saanut nukutuksi. Luin meinaa netistä, että tomaatistakin voi saada listerian... huoh, oonko tulossa hulluksi? : /

Kävin taas eilen neuvolassa sydäntä kuuntelemassa (taidan seota ennen kuin lapsi edes syntyy hysteriani kanssa)... ensin ei meinannut ääniä löytyä, mutta napakka jumputus sitten saatiin esiin. :heart:

Taidan painua vielä peiton alle. Mukavaa vknloppua arvon kanssasisaret :)
 
plastex ja DQ, niinpä, vaikka se vauva sieltä tuleekin niin on ihan pirun surullista että odotus joskus loppuu. Vaikka siis mullakin on tosi ailahtelevaa ja kipuilua ollut, en vaihtais tätä ikinä mihinkään. Raskaus on jotain niin mahtavaa...:heart:

plastex nyt sitten ihan hissuksiin!!!!! :O

voih nanniga, mä niin tiedän sun fiiliksen noiden tomaattien kanssa!! Jos ystäväsi ne huuhtoi, eikös se oli ihan ok? Kun kerran edes huuhtoi...:O Eilen "tyrin" myös itse: söin putkeen kaksi Mars-jätskipatukkaa ja tajusin että voi peppureikä sentään, ne eivät ole suomalaisia!!! Ja sitten toisekseen mun järjentaso aleni jotenkin kun menin syömään jalapeno-popperseja joissa cheddar-juustoa ja paprinoja, joissa fetaa...Eikös ne muuten ole jo esipaistettu rasvakeittimessä? Olivat Pirkan. Olin muuten kaverillani kylässä ja heillä on kaksi kissaa. Juodessani kahvia ystäväni lauseet menivät ihan ohi kun mietin että onkohan kissa nuohonnut kaapissa kuppiani? Onkohan astianpesukonetta tyhjentännyt ihminen tartuttanut kissanhinkkaussormillaan tokson kuppiini? H-i-r-v-e-e-t-ä!! Nyt ei voida nanniga kuin todeta että syöty mikä syöty? :$

DQ, kyllä kyllä, jouluvalot hyvinkin! Tai siis syysvalot :p Viime keväänä mies repi väkisin huhtikuussa pihamme 3m katajasta valot pois kun sitä alkoi jo hävettää...:D Maltoin verhotamppien kanssa odottaa auringonnousua!

ON: Unijukka toi 11h unet puolikkaan Oxaminin voimalla. Nyt oon ihan tööt! Oon ollu meinaan koko yön yövuorossa ja ajanut Italiassa ambulanssia...huoh...|O

Nyt teen Keijolle aamiaista. Ihanaa viikonloppua tulevat äidit :heart:

Mollis ja Keke 21+4
 
Kuka varasti meidän unijukan tänä yönä? Häh?

Eksyin tuonne hoidot-11 pinoon lukemaan kuulumisiamme yli 4kk sitten :whistle: Voi engeli, 4,5kk sitten eli 4.5. sovimme että plussataan sitten siitä pinosta! Me tehtiin se! Ja monet muut myös. Voi että vetää herkille...:heart::snotty:
 
Sunnuntaita naiset!
Nopeasti vain piipahdan, kun meillä on vanha työkaveri ulkomailta kylässä ja viikonloppu kulunut aika pitkälle hänelle kaupunkia esitellessä. Nyt hän jäi kaupungille, kun meikä ei pystynyt enää kävelemään.
Hiuksia en ole värjännyt enkä värjää. Väri laitetaan kuitenkin suoraan iholle ja imeytyy siitä sitten verenkiertoon, varsinkin jos on sattunut raapimaan päänahkaansa. Kampaajillahan on hanskat kädessä. Lopetin jo aikoinaan, kun kuulin aiheuttavan virtsarakonsyöpää. Meikkaamisen olen kanssa jättänyt minimiin näin raskausaikana, ehkä olen ylivarovainen, mutta kyllä tämän muutaman kuukauden kestää kulkea variksenpelättimenä.
Oletteko muuten syöneet sieniä? Tein eilen vieraallemme suppilovahverokastiketta ja söin itsekin, kunnes mieleeni pilkahti, että olikohan ihan turvallista. Että pitää joka asiasta huolestua.
Neela mulla oli hemoglobiini 119 ja neuvolan mukaan ihan hyvä. Kuitenkin jostain toisesta pinosta luin, että joku oli saanut rautakuurin jo hemoglobiinilla 122.
ON: menen keskiviikkona neuvolaan ja lääkäriin ja jos nämä alavatsakivut jatkuu, niin pyydän kyllä saikkaria. Yksi ilta multa pääsi koirat karkuun ja juoksin niiden perään (tyhmänä, ei he minnekään omasta pihasta lähde). Sen jälkeen supparit eivät meinanneet loppua millään. Lisäksi on sellaista Molliksen kuvailemaa paineentunnetta ja epämukavaa oloa jatkuvasti.
 
DQ Juu mää oon Tapparan naisia (ei ehkä kannattaisi, kun seuraa, miten jengi menestyy...) ja miäs kans. Isyyspakkauksessa on nyt sitenSuomi-bodytkin, kun ollaan menossa lätkän MM-kisoihin keväällä. Nappulat saa sitten omalta osaltaan kannustaa kotona Suomivaatteissa ;)

Mollis, mä olen kans lukenut niitä sivuja jälkeenpäin. Kuinka silloin jännitettiin, pelättiin ja itkettiin. Ja nyt ollaan tässä. Taidan jossain kohta akoota sieltä omat tekstini ja tulostaa ne talteen päiväkirjan väliin.

Tänään tuli taaaaaaaaaaaaaaaaaaas shoppailtua. Mutta kun Cittarissa oli niiiiiiiin halvalla Lassien toppahaalarit ja ne multa vielä puuttui (äitiyspakkauksen haalarit kun menee vasta ensi talvena), niin ne jotenkin jäi sieltä mukaan ;)
 
Moi! Täällä yksi uusi ilmoittautuu ryhmään. LA on mulla 30.4. (kuten bluebabyllä, hauskaa!) ja esikoinen kyseessä. Synnytysairaala TAYS.

Tällä viikolla on eletty jännitysnäytelmää ja ultrailtu kahteenkin otteeseen. Ensin maanantaina (12.9.) oli varhaisultra (7+0) ja kaikki ok. Torstaiaamuna alkoi vuoto; se oli sellaista melko ruskeaa, mutta myös punaisempaa mukana. Sitä tuli ihan reippaasti (alushousujen läpi), mutta loppui melko nopeasti ja sen jälkeen on tullut vain pienen pientä ruskeaa tuhruttelua. Tästä pelästyneenä kävin uudessa ultrassa vielä samana päivänä ja vaikka ultrassa näkyi vuotokohta, niin pikkuinen tuntui olevan hyvinkin elossa, sydän pamppaili ja mittaakin olit tullut melkein puoli senttiä 3 päivässä.

Onko muilla ollut samoja kokemuksia? Oliko teillä muuten Luget käytössä varhaisultraan vai lopetitteko aikaisemmin? Mulla oli Luget käytössä juuri varhaisultraan (maanantaihin) ja pelottaa, että niistäkö tuo vuoto johtuu, jollei oma keltarauhashormonimäärä riitä. Kävin myös perjantaina neuvolassa ensikäynnillä ja näistä vuodoista ja tuhrutteluista siellä mainitsin, mutta ei se hoitaja oikein siihen juuta tai jaata sanonut. Nyt mietityttää, että pitäiskö käydä vielä yksityisellä varmistamassa, että kaikki on ok. Seuraava neuvola-aika (ja samalla ultra) mulla on vasta 4 viikon päästä.
 
Lilie, tervetuloa joukkoon. Mulla oli verenvuotoa ihan alussa, olisko ollut jopa viikolla 6 jo. Ei enää muista. Mutta kaikki oli myös minulle kunnossa ja kaksosenalut voivat hyvin. Nyt tapahtui muutama viikko sitten sama juttu, eli viikolla 20 taas verenvuotoa. Syytä ei löytynyt ja kaikki on edelleen hyvin. Tutkittiin silloin aika laajastikin. Lääkäri totesi, että aika usein syyt jää selvittämättä, sellaista sattuu vaikka harmitonta onkin. Uskon lääkäriä, vaikka kieltämättä vähän pelottikin silloin. Nyt on jo helpottanut, varsinkin kun nappulat liikkuvat tasaiseen tahtiin ja ilmoittavat olemassaolostaan. Tsemppiä matkaan, uskotaan, että sinullakin kaikki vuoto on harmitonta.
 
Mollikselle paljon unihiekkaa täältäkin.

Nanniga: mä söin antibiootti kuurin virtsatietulehdukseen pari viikkoa sitten. Sekä lääkäri että neuvolan täti sanoivat että lääkkeet on vaarattomia vauvalle, joten päätin sitten hyvällä omallatunnolla popsia kuurin loppuun.

Engeli kirjoitteli olevansa ankka. Musta tuntuu samalta nykyään. Voin vaan kuvitella miltä se tuntuu kahta kantaessa :)

Hiuksia en oo värjänny raskauden aikana, aattelin sevitä ilman. Myös meikkaaminen on ollut todella vähäistä, tosin harvoin meikkasin aiemminkaan. Ruoka asioista mä en sen sijaan ole ollut kovin neuroottinen.

Lilie tervetuloa joukkoon :)

ON: Käytiin eilen rakenne ultrassa :heart: Mä olin ihan paniikissa sinne mennessä, olin varma että jotain pahaa sieltä kuitenkin selviää. Mutta kaikki oli hyvin. Tuisku vastasi hyvin viikkoja ja kaikki rakenteet olivat loistavat ja paikallaan :) Ultraava kätilö oli hieman yrmeä, mutta tärkein tuli sentää selville, eli siis se että kaikki on hyvin. Sukupuoli ei ihan selvinnyt vaikka suoraan kysyinkin että kumpikos sieltä näyttäisi olevan tulossa. Täti vastasi jotain tyyliin "Kyllä siltä pojan merkit taisi puuttua, mutta ei sitä voi varmaksi sanoa".. Ei osannut mieskään sanoa mitä se tarkoitti. Mutta siis tyttöä täällä nyt luullaan odotettavan :heart: Kätilöltä myös koitin kysyä navanseudun kiristävästä / puristavasta tunteesta, joka on tällä viikolla tullut aika usein kun liikun edes vähän. Täti totesi siihen että "kai se jotain tavallista kasvukipua on. Koita ottaa vähän rauhallisemmin." Mies meinas revetä nauramaan, että jos mä otan vielä rauhallisemmin niin voin pysyvästi majoittua sänkyyn kaikiksi päiviksi. Onneksi keskiviikkona on neuvola, niin voi kysyä siellä samaa.
Sain eilen siskolta ison ikean kassillisen ihan pieniä vaatteita, kun ovat jääneet heidän juhannuksena syntyneeltä tytöltä pieneksi. Niitä oon tässä koittanu läpi käydä ja valita mitä halutaan. Aika söpöä oli kun mies ajatteli auttaa mua ja otti sitten kasasta sellasen kietasubodin jossa oli vielä ne narut ja nepparit auki ja tutkiskeli sitä hetken ilmassa koittaen selvittää mikä vaatekappale se on. :) Ei juurikaan tartte ihan pieniä vaatteita enää ostaa. Siellä oli 56 cm v.punanen toppahaalarikin <3
Väsymys on ihan järkyttävää. Voisin nukkua kaiken päivää. Joka päivä 9 h yöunia ja 3-4 h päiväunia. Ei oikeen muuta tuu kotona tehtyä kuin nukuttua.
Jotenkin suuri paino putosi sydämmeltä kun ultrassa Tuiskulla näytti olevan kaikki hyvin. Alkaa vähän edes luottaa että hän joskus oikeesti on olemassa. (tiedätte varmaan mitä tarkoitan).

Aika oma napainen kirjoitus tuli taan, mutta se taitaa olla nyt vaan ainoana asiana mielessä :)


Emja ja Tuisku 21+3

Ainiin, täällä tuntuu liikkeet jo mahan päältäkin päivittäin. :)
 
Emja, onnea rakenneultran hyvistä kuulumisista ja mahdollisesta tytöstä! =)

Lilie, onnea ja tervetuloa! :flower: Toivottavasti oli ohimeneviä vuoteluita ja ennekaikkea vaarattomia! Mun kohdalla luget lopetettiin pari päivää positiivisen veritestin jälkeen (tuoresiirto).

Engeli, minkäkokoiset toppahaalarit ostit? Sellaiset pitäisi tosiaan hankkia!

AdAstra, toivottavasti sun kivut ja supistelut tasaantuisi! :hug: Mä olen syönyt sieniä, en osannut edes ajatella että olis haitallista?! :O

No voi ihme Mollis, mikä vuorotyöläinen se sun matti on! Onko sulla mahdollisuutta soittaa lääkärille että et vieläkään saa nukuttua? Toivottavasti Masa löytää tänään työpaikalle eikä leimaa itseään liian aikaisin ulos!

Nanniga, rauhallista mieltä toivotan, uskoisin että tomaatit on olleet ihan ok. Teidän neuvola on kyllä mahtava kun pääsee kuuntelemaan pikkuista!

Plastex, kiva kun kirjoittelit! Meillä on joku muovikippo tai vastaava jossa lukee Plastex ja tulet aina siitä mieleen. ;) Mä odotan myös lääkärineuvolaa niin saisi tietää tuosta kohdunsuun tilanteesta, kun ei sitä tähän mennessä ole katsottu. Rauhallista menoa siellä nyt niin kaikki etenee kuin pitääkin!

DQ, toivottavasti oli rentouttava viikonloppu eikä flunssa iskenyt enempää päälle. Kiva kun teidän pienen liikehdintää voi seurata jo ulkopuolisetkin! Meidän Pikku-O:n jumppailut minäkin välillä huomaan näkyvän vatsan päältä ja mies jos tarkkaan katsoo, mutta ei vielä olla häiritty palavereja. :D

On: Huhhuh, selvittiin kotiin viikonloppureissulta anoppilasta. Kovasti passasivat ja ruokkivat ja huolehtivat. Matka vaan on niin pitkä että ei kovin usein viitsi ajella. Anoppi näytti vauvaneulemalleja netistä ja kyseli minkälaista haluttaisiin Pikku-O:lle, eli saa sitten hänkin kotitekoista vaikka mun kyvyt ei siihen riitä. :)

Olen nyt onneksi säästynyt jomotuksilta ja supisteluilta kun olen ottanut rauhallisesti. Keskiviikkona mulla on sokerirasitustesti! Ihanat litkut odottaa... Toivottavasti jostain löytyy joku lepopaikka niin voisi vaikka torkkua ne verikokeiden välit.

Neela ja Pikku-O 25+4
 
Neela, mä olen ilmeisesti suututtanut matin ihan totaalisesti!! Argh, taas heräilin koko yö ja klo 3.30 aloin työstää tekemättömiä duuniasioita päässäni. Vastaan yhdessä pomoni kanssa viestintäosastolla sekä Suomen että Saksan konttorimme sekä 30 maan jälleenmyyjän viestinnästä ja kun pomo ei osaa hommiani tää tilanne on aivan kaoottinen. Listasin kännykkään to-do listalle 17 selvitettävää hommaa tälle aamulle. Eikun klo 5 ylös ja koiraa paskotuttamaan, keskenmenonpelon kyyneleet klo 5.30 aamupuuroon ja läppäri auki. Mulla on keskiviikkona neuvola, josta pyydän ihan häpeilemättä lisää saikkua. Kipuisena nytkin tässä istun ja duunia teen. Onneks Keijo-rakkaani ymmärsi kovasti potkia äitiä aamukahvin jälkeen joten poika on hengissä. Neela, tsemppiä keskiviikon rasitukseen! Ompa kiva kuulla että juippimiset ovat helpottaneet!!

Maha on jo kirjaimellisesti sylissä. Huomenna odotan vaunuliikkeestä soittoa. Sitten haemme vaunut kotiin :) Ja voi vi**u mä sanon jos ne ei oo tulleet tehtaalta...:O Pitäskö rupee stressaamaan sitäkin?!?

Laitoin puhelimeen muistutuksen jotta muistan tilata tänään terveyskeskuksen psykiatriselta sairaanhoitajalta ajan. Kun työt huolettaa, mä en suostu rasittamaan Keijoa noilla bentsoilla...!!!! :kieh:

Lilie, lugeista: mä sain klinikalta ohjeet lopettaa luget testipäivänä. En uskaltanut kertakaikkiaan lopettaa ja kun niitä kaapissa oli, käytin muistaakseni rv 7-8 aina yhdellä napilla, eli 200mg:lla neljän päivän välein vähentäen. Alussa annos siis 800mg/pv ja sit siitä himmailin kunnes tungin muutaman päivän yhtä nappulaa sisuksiin. Mä en oikein koskaan ole tajunnut niiden käyttöohjeiden erilaisuutta...

Emjalle neitonen? Suloista ja ihanaa :heart: Annan sulle muuten pienen vinkin: NUKU NYT kun nukuttaa!!! Tämä unettomuus on aivan kamalaa. Karmee darra päällä joka päivä vaikkei oo edes ryypännyt!!! |O

engeli, vai toppiksen pistit ostaen? Ihanaa, millaisen taisiis millaiset? Mä just toissayönä ajattelinkin sua ja mietin että sun on pakko kasvaa tässä 9kk aikana ihan superäidiksi. Sulle tulee kaksi pienokaista. No, oot kyllä niin rauhan lähettiläs että osaat varmaan pitää pään kylmänä. Musta tuntuu muutenkin että tämän palstan naisista tulee maailman parhaita äitejä :heart:

Pitäsköhän taas mennä ihailemaan kaupunkimme ripulipotkari tarjontaa kirppikselle? Unohtuis ainakin työasiat : / Mua pelottaa että kaverini tuovat vauvakutsuilla joitain Cars tai Batman aiheisia robinhoodeja ja potkareita, jotka ei vaan oo niin mun mieleen....Mites sit suu pannaan? Soikeelle? :p

Mollis ja Keijo 21+6 (jes!)

ps. Hei ootteko löytäneet sikiön painokäyrää/suosituksia? Mietin tässä että paljonkos nuo rakkaamme keräävät painoa viikossa keskimäärin? Jos meidän Keke oli 19+1 390g niin paljonkohan poika painaa tällähetkellä?
 
Viimeksi muokattu:
Heipskukkuu kaikki pyöreämasuiset naiset! Toivis taas pitkästä aikaa ilmoittautuu.... Olen kyllä käynyt lukemassa juttuja joka päivä ja elän mukana mutta kun itsellä ei oikein mitään ole tapahtunut niin olen jättänyt kirjoittamatta. (ja joo, olen myös laiska, myönnän, anteeks.)
Mollikselle toivon parempia öitä, tiedän kokemuksesta miten kauheaa unettomuus on, mulla on ollut vuosien kierre aikoinaan ja olin aika koukussa nukahtamislääkkeisiin, nyt ollut "kuivilla" jo vuosia mutta ainakun unettomuutta esiintyy edes väliaikaisesti niin saan ihan törkeän stressin. Ja sehän ei auta, päinvastoin. Mutta stressaamatta, varmaan varsinkin nyt kun ajattelee vauvaa, oleminen on kyllä helpommin sanottu kuin tehty. Otat vaan rohkeasti lisää saikkua ja nukut vaikka päivällä, uni on tosi tärkeetä. Mulla oli alkuraskaudessa kans unettomuutta ja olin silloin saikulla sen ja huonon olon takia. Eikä kaduta enkä suostu tuntemaan huonoa omatuntoa. Lilie: Tervetuloa ja onneks olkoon! naikkarin mukaan luget lopetetaan positiiviseen veritestiin, ainakin tuoresiirrossa ja luonnolliseen kiertoon tehdyssä passissa. Itekin taisin käyttää paketin loppuun mutta kyllä aika aikaisessa vaiheessa ne lopetin. emjalle onnittelut hyvin menneestä rakenneultrasta, tyttö, ihanaa! Kukas siitä hiusten värjäyksestä kyseli, mä ainakin olen värjännyt ihan normaalisti. Ja meikannutkin sen vähän mitä meikkaan. engeli on shoppaillut taas, nythän on kyllä hyviä alennuksia, pitäis itekin varmaan aktivoitua.... Kaikille muillekin hyviä vointeja tasapuolisesti!
ON: eka perhevalmennus oli viime torstaina, oli ihan jees, oli paljon porukkaa, varmaan 15 pariskuntaa. Seuraava kerta marraskuun lopussa vasta. Ja JEE tunsin vihdoin Urkin liikkeet torstai-iltana! Vähänkö makee tunne. Eikä mitään perhosen siipiä vaan ihan selkeesti tuntuu kun se potkii vatsanahkaan ja välillä ihan näkyykin. Kyllä sitä odottettiinkin, muut tuntuivat tuntevan liikkeet jo aika päiviä sitten. Mulla on kans ajoittain tosi epämiellyttävä painon tunne mahalla, mitähän se sitten on? Kipuja ei hirveesti ole, lähinnä niitä kohdun kasvu- ja repäisykipuja kai, supistuksia en varmaan edes erottaisi. : /. Mutta eteenpäinhän tässä kokoajan mennään!
terv. Toivis ja Urkki (22+4)
 
Heipparallaa :)

Viikonloppu hurahti Tampereen maisemissa, ja paluu arkeen kutsuu. Hurjaa, oon alkanut tuntemaan Tirppanan liikkeitä, sellasia perhosen hipaisuja kylläkin, välillä vähän kovempiakin, mutta kuiteskin. Vähänx ihquu :heart:

Mollis Eikös fetaa kuitenkin voi syödä, jos on tehty pastoroidusta maidosta? Mä ainakin olen syönyt, harkiten tosi. Tuota cheddarjuustoa mietin kanssa eilen kun olimme panchovillassa syömässä, ja hampparin välissä oli juurikin tuo juusto... mut onhan mäcinkin hampparissa cheddarii? Mä kyllä raaputin sen juuston pois... Oon tässä muutenkin elänyt pizza-hampurilais-ranskislinjalla.... hyi että! Nyt loppu mässääminen!

Emjalle onnittelut mahdollisesta tyttö lupauksesta, ihanaa :heart: Mua lko jännittää toi rakenneultra kun luin sun tekstin, mitä jos siellä ei olekkaan kaikki niin kujin pitääkin?? Ja sinne on vielä 4 viikkoa aikaa.... huoh!

Lillie Tervetuloa :wave:

Neela hyvä anoppilareissu sulla ollut kun täyspalvelu pelannut :) Meillä mun äitikin on jo vaunuun jotain peittoa kovasti virkkaamassa :)

Ja Mollikselle vielä... en voi aina kuin nauraa noille sun ripulipotkareille, se on kyl niin totta, että sellaisiakin kirppiksillä näkyy :D Itse olen muutaman löydön tehnyt, mutta suurin osa täyttä kuraa mitä ihmiset myy, hyi!

Ehkäpä alan tässä valmistautumaan töihin lahtöön. Nyt kun koitti mulle bussiaikataulu-elämä sillä mies vaihtaa meidän akksi auto yhteen... Enpä ole työmatkoja 8 vuoteen bussin kanssa tehnyt, onpa opetteleminen.
 

Yhteistyössä