Töitä pitäisi tehdä, mutta sen verran kypsyttää, että täytyy tähän väliin ottaa pientä breikkiä... Tuntuu sille, että alkaisin olla aika valmis jo äitiyslomalle, vaikka töitä on vielä yli seitsemän viikkoa jäljellä. Viime viikot on olleet niin kiirettä, että olisin varmaan ollut sairaslomakelpoinen, mutta olen sinnitellyt. Tämä viikko periaatteessa vähän kevyempi, mutta nyt on sellaisia ärsyttäviä ongelmia ja tuntuu, että kaiken saisi tehdä itse, jotta pysytään aikatauluissa jne. :stick: No se siitä.
On taas aikaa kulunut siitä, kun viimeksi tuli kirjoiteltua, mutta luen kyllä ahkerasti melkein joka päivä, mitä täällä tapahtuu. Aina olisi kommentoitavaa, mutta sitten kun on aikaa edellisestä kirjoittelusta, niin kynnys nousee kun tuntuu ettei ehdi kaikkea sanoa mitä pitäisi
Bluebaby,
Emja ja
Omppu tervetuloa ja oikein lämpimät onnittelut raskaudesta!! Ihanaa, että teillä on viimein tärppi käynyt ja olette päässeet tänne odotuspuolelle.
Valmennuksessa oltiin tosiaan muutama viikko sitten ja se oli kyllä valitettavasti vähän mitäänsanomaton kokemus. Varmaan riippuu paljon pitäjästä, mutta meillä ei kyllä olleet mitenkään kovin energisiä tapauksia, eikä siitä hirveästi jäänyt käteen. Paikalla oli vajaat parikymmentä ihmistä ja aiheina oli lähinnä odotukset valmennukselle, rentoutuminen ja imetys. Periaatteessa ihan ok, mutta ei tunnu siltä, että kamalasti olisi menettänyt, vaikkei tuolla olisi ollutkaan. Ihan kiva oli jossain välissä lyhyesti vaihtaa ajatuksia muiden odottajien kanssa, mutta mulla on sen verran raskaana olevia ja tuoreita äitejä lähipiirissä, ettei sekään tuntunut kovin elintärkeälle. Tässä on tosiaan varmaan ihan tuurista kyse, että kuinka hyvän vetäjän saa ja toivottavasti monella on antoisampi kokemus.
Me ollaan myös
vaunuasiassa edistytty, vaikkei vielä olla tilausta laitettu sisään. Lauantaina testattiin suosikkiamme iCandya (malli Peach) ja vaikka se on pari senttiä meidän veräjähissin aukkoa leveämpi, niin ihan näppärästi sen sai hissiin vinottain työntämällä. Eli tuohon nyt varmaan sitten päädytään ja tilaus pitäisi tehdä muutaman viikon sisään. Miinuspuoli on se, että meillä jo oleva Britax / Römer turvakaukalo ei ole tuon kanssa yhteensopiva, mutta harkitaan sitten matkarattaita, joihin tuon kaukalon saa kiinni, jos tuntuu tarpeelliselle. iCandy on joka tapauksessa tosi helposti kasattava ja kevyt, joten saa nähdä tuleeko matkarattaille nopeasti tarvetta.
Neela me on myös käyty tavaroita katselemassa tuolla Lastenturvassa ja Mutsyt olisi voineet tulla meilläkin kyseeseen, mutta kaikki mallit ovat liian leveitä. Te olette jo tosi pitkällä hankinnoissa hienoa!!
Vaatteita tulikin sitten alkuun päästyä osteltua vähän enemmänkin. Satuin parin lastenvaateliikkeen aleihin ja 50-60% alella tuli ostettua varmaan nyt alkuun riittävä setti. Tosin esim. yöpukuja ei ole kyllä yhtään, kun helposti tulee ostettua vaan ns. kivoja juttuja eikä mietittyä mikä olis käytännöllistä ja järkevää. No, äitiyspakkauksessa tulee vielä lisää ja voisi kuvitella, että erilaisina lahjoinakin vaatetta saa. Ostin vinkeistä viisastuneena joitakin pieniä kietaisumallisia vaatteita, kun pään yli vedettävät ei kai ole pikkuvauvojen suosikkeja.
Toppapuvusta joku täällä puhui ja keskellä talvea syntyvälle vauvallehan nuo lämpimämmätkin ulkovaatteet on ihan tärkeä kysymys. Mä olen nyt kallistumassa sellaiseen ratkaisuun (ellei joku osoita ajatustani vääräksi), että en osta mitään pientä toppapukua, vaan mieluummin kunnon untuvaisen pussin, jossa vauvaa voi kuljettaa ja pitää ulkona hieman kevyemmän vaatetuksen kanssa. Jos on kunnon villa / fleece-vaatetus alla, niin untuvapussi, mahdollinen lisäpeitto ja vaunujen tuoma suoja pitäisi kaiken järjen mukaan riittää lämmikkeeksi. Lisäplussana se, että on helpompi pukea, kun ei tarvitse asetella jalkoja lahkeisiin jne. ja on käyttökelpoinen pidempään, kun ei ole niin kokoriippuvainen. Yhdessä liikkeessä nähtiin näitä untuvapusseja, joissa oli myös valjaille aukot, eli saa sitten vauvan myös se päällä autossa turvakaukaloon ja kun lämpö nousee, niin avaa vaan vetskaria. Näin nollan lapsen kokemuksella tuntuu näppärälle
Mollis onko kivut jo helpottaneet? Voimia! Sinulla on kyllä vilkkaat yöt noiden unien kanssa
Ja teillä jo huone valmis, wow! Meillä pitäisi alkaa tuo projekti, ekana tyhjentää tulevan lastenhuoneen kaappi kaikesta romusta
Muutoin tuo huone ei tulekaan heti varmaan kovin suureen käyttöön, koska alkuun vauva nukkunee meidän huoneessa ja hoitotaso laitetaan kylppäriin. Mahtavaa myös, että rakenneultra oli hyvä kokemus ja aivan ihanasti kirjoitat tunteistasi Keijoa kohtaan :heart:
AdAstralle onnittelut (?) tädiksi tulemisesta tähän samaan syssyyn. Helppo ymmärtää noita ristiriitaisia tunteita. Minulla on aikalailla sama tilanne ja alkuun pelkäsin tosi paljon, että jos oma raskaus menee kesken, niin miten kestän katsella sivusta toisten onnea
Onneksi on nyt selvitty tähän asti ja on mukavaa kun on vertaistukea saatavissa ihan lähellä. Minä en ole ikinä (onneksi) kokenut itseäni mitenkään huonoksi tai epäonnistuneeksi siitä syystä, että lapsen saaminen on hankalaa, mutta lähinnä se on aiheuttanut jonkin verran kateutta ja ulkopuolisuuden tunnetta. Onnittelut hyvästä päätöksestä töiden ja työmatkailun suhteen!
Kiva kuulla
Toiviksestakin pitkästä aikaa ja hienoa, että asiat on kunnossa. Toivottavasti myös rakenneultra oli hyvä kokemus. Mulla oli ainakin NKL:lla kiva ultraaja (etkös sinäkin ole sinne suuntaamassa?).
Team Uttinen kyllä se hankintafiilis varmaan päälle iskee
Itse aloittelin aika hitaasti tällä saralla ja meni yli rakenneultran ennen kuin uskalsin ostaa yhtään mitään ja oikeastaan vasta nyt elokuun kuluessa olen ostanut mitään. Vieläkin hankinnat ovat rajoittuneet lähinnä vaatteisiin. Ja monia juttujahan ehtii ostaa sitten vielä vauvan synnyttyäkin. Me ei esim. osteta nyt vielä ollenkaan pinnasänkyä, koska suunnitellaan vauvan nukuttamista aluksi varmaan riippusängyssä (ehkä Mawoc-merkkinen).
Engelille supersuuri halaus ja isot tsempitykset! Tosi ikävää, että joudut kärsimään verenvuodoista ja pelosta raskauden kanssa
Onneksi mitään varsinaista ongelmaa ei ole löytynyt, mutta kyllähän tuo ihan varmasti pelottaa hirmuisesti.
Täällä oli jo mietitty seuraavia lapsia
Täytyy myöntää, että olen kyllä vähän kade teille, joilla on vauvanalkuja pakkasessa... Olen ikionnellinen ja superkiitollinen tästä yhdestä, mutta toivoisin kyllä vielä toisenkin lapsen saavani, jos se vaan on mahdollista. Mieheni on enemmänkin sitä mieltä, että yhden kanssa olisi kivempaa, mutta katsotaan sitten. Meillä on vaan sellainen tausta, että pakkaseen asti ei ikinä ole mitään saatu, hyvä kun siirtoon, joten koko rumba pitäisi aloittaa alusta. Tähän raskauteen vaadittiin neljä IVF / ICSI yritystä, joista vain kahdessa päästiin siirtoon (alkioita ekassa siirrossa kaksi ja tässä tokassa yksi :heart
. Eli vähän itseänikin hirvittää, että miten mutkikas prosessi toisen lapsen yritys olisi ja onko munasarjojen aktiivisuus vaan ennestäänkin vähentynyt niin, ettei soluja tulisi enää tuotakaan vähää :O Ihan pikkuisen salaa haaveilen myös luomulapsesta, kun aika paljon kuulee tarinoita (ja ihan lähipiirissäkin on todisteita) siitä, miten hoitojen jälkeisen vauvan jälkeen toinen tulla tupsahtaa ihan itsekseen. Mutta yksi kerrallaan ja tosiaan on sellainen olo, ettei tässä enempää voi pyytää, kuin jos tämän yhden saa elävänä ja terveenä kotiin asti.
Nyt tuli taas sellainen megaviesti, ettei paremmasta väliä... Taitaa riittää tällä erää. Josko seuraavat tekstit saisi vähän lyhyemmällä välillä, niin pysyisi kirjoitukset lyhyempänä. Haleja!
DQ 26+6