**2010 loppu- ja 2011 alkuvuonna lapsettomuushoidoista plussanneet**

Tännehän on tullut hirmuisesti porukkaa lisää ja suuret onnittelut siitä teille kaikille :kiss:
Ja yhdet kolmosetkin tulossa?? Mahtavaa! Nyt hirmuisesti vauvaliimaa kehiin kaikille =)

Täytyy kyllä myöntää, että ei käynyt ikinä mielessäkään, että meidän kaksi alkiota saattaisi tosiaan jakaantua ja vois tulla kolmoset! Tai jopa neloset?!! :O Nyt kun lukee näitä juttuja, niin näkyy monelle tulleen yllätysvauvoja. Eli alkio on päättänytkin jakaantua kahdeksi.

(.) Tänään olis neuvolalääkärille meno. Alkaa olemaan taas se aika vuodesta, että pölyt lentää, niin pitää käydä hakemassa jo reseptit uusiin allergialääkkeisiin. Viikon kuluttua olisi sitten se np-ultra ja yleisesti olokin on jo paranemaan päin. Ei ole tarvinnu halailla posliinia viikkoon =) Jeee!!!! Äitiysvaatteita olen huudellut tuolta huuto.netistä, kun ei mitkään puserot enää masua peitä (paitsi huppari) ja enää muutamat housut vaan käy.

Vimpula ja Vampula 11+5
 
Viimeksi muokattu:
Ihan ryntäysaalto iski tänne pinoon. Tervetuloa kaikille! Toivottavasti kaikkien odotus menee hyvin!

Sain eilen äitiyspakkauksen vauvalle ja ostettiinkin sitteri ja syöttötuoli ja muutakin tarviketta. Vauva tuntuu jo tosi isolta masussa, kun tyyppi tuppaa istuksimaan selkä mahanahassa. Tuntuu, että tulee kohta nahasta läpi. Äitin pikku alien :)
 
Jopas tänne on saatu kivasti uusia :wave: tervetuloa!

Kolmoset! :) onnea Elli82 :flower: saattekin kerralla kunnon porukan kasaan.

Neuvolassa käyty =)
Kaikki ok. Lääkäri tarkisti kohdunsuun tilanteen ja sielläkin paikat kiinni.

Mulle on tullut mielihaluksi tomaatit leivän päällä ja mehukas salaatti. Nam! Ihanaa, kun alkaa grillikausi. Tosin pakko malttaa kaikkein rasvasimpia ruokia kun tuo paino nousee silmissä...

Potkuista Pirpana kysyeli.. Välillä potkuja satelee virtsarakkoon niin, että melkein housuun tulee. Varsinkin ikävältä tuntuu silloin, kun on valmiiksi pissahätä ja pikkuinen päättää monottaa juuri siihen silloin :D hyvä, että vessaan kerkeää...

Päivittäjälle huhuilen Minulle voi laittaa listaan tyttölupaus

Pieni Tähtönen ja Martta 25+1
 
Elli82: Tosiaan,mitähän droppeja ne on meihin siellä OYS:ssa laittaneet?? :LOL:

(.) Kävin siellä neuvolalääkärillä ja se teki sisätutkimuksen, jossa kaikki ok + ultrasi ihan omankin mielenkiinnon vuoksi. Hän ei ole kuulemma kovinkaan usein ole päässyt kaksosia ultraamaan ja kyllähän ne sieltä molemmat löyty ja sydämet sykki :heart: :heart: Olivat ne vaan kasuneet kovasti kahdenviikon aikana. Nyt ne oli jo ihan ihmisen näkösiäki =)
 
Pirpanalle vielä potkuista sen verran, että meidän vauva potkii aina vaan alavatsaan tai suoraan alaspäin. Ikävimmältä tuntuu potkut suoraan kohdunkaulaan. Soitin jo neuvolaankin, että voiko saada vahinkoa aikaan, kun se on niin velmun tuntuista, mutta kuulemma aivan normaalia ja ei mitään huolta. Virtsarakko täälläkin kovilla. Saas nähdä millon tyyppi kääntyy ylöspäin potkimaan.
 
Voe p*ska! verta..pyyhkiessä, muuttui sit ruskeeks sitkeäksi limaiseks tuhruks, nyt jo loppunut..
Oireet voimassa edelleen, kuvotusta myöten..Kyllä ketuttaa..aamulla tein vielä cb digin joka näytti 3+, niinku pitikin..HELP! :headwall:

Teeny 5+1
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista niitä saaneille, kuten myös tyttölupauksista! Sitten voi alkaa konkreettisesti jo miettimään hankintoja, nimiä ym.
On noi Ellin kolmoset kyllä sellainen ylläri, että jos meille tulis, niin mies varmaan ainakin sais sätkyn. Mutta ihminen on sopeutuvainen eläin ja varmasti kaikkeen pystyy vähän valmistautumaankin. Meillä on kanssa suvussa yhdet kolmoset, kaksi identtistä ja yksi erimunainen, kaikki poikia. Identtiset ovat edelleen aikamiehinä ihan samannäköiset, kun taas erimunainen on ihan eri kokoinen ja näköinen.
Tarantella, en tiedä lohduttaako tämä yhtään, mutta mulla on vuodellut samalla lailla päivä ennen plussaa (eli parisen viikkoa sitten), ja sitten eilen ja tänään. Eli kovin hentoinen on meidänkin pikkuisen elämänlanka. Oon jotenkin ihan valmistautunut huonoihin uutisiin ensi viikon ultrassa, jos sinne asti nyt päästään. Mulla nyt rv 5+6. Toivon toki, että meidän molempien vuoto olisi harmitonta ja ne vauvat syliin saataisiin.
 
Kiitos onnitteluista Kaz! Jospa sinäkin saisit lupauksen viikon päästä ;)

Katjuska, mahtavaa kun pääsit näkemään molemmat pikkuiset ultrassa! :heart:

Ellille onnittelut kolmosista! Hurjaa! :)

Apsu ja Pieni Tähtönen, hyvä tietää että muillakin virtsarakko paukkuu. Luulen, että välillä mullakin potkut osuu tuonne kohdunkaulan seutuville, se tuntuu tosi ilkeältä. :/ Säikähdin kerran alkaako vauva syntyä, kun tuntui jossain emättimessä se potku.
Mulla myös vauva potkii enimmäkseen alaspäin. Vain muutaman kerran on satunnaisia potkuja tullut navan yläpuolelle. Kova möyrinä tuolla alhaalla on päivittäin. Taitaa tytteli olla vilkkaan sorttinen.

Tarantellalle ja AdAstralle paljon onnen murusia. Toivotaan, että vuodot ovat vaarattomia! Mun yhdellä kaverilla oli PAS-alkuinen kaksosraskaus joka vuosi ihan reilua veristä vuotoa alussa ja vielä ajoittain viikolle 17 asti. Silti kaksoset syntyivät lähes täysiaikaisina!
Ei siis heitetä kirvestä kaivoon. Hyvä merkkihän tuo on, että vuodosta huolimatta raskausoireet jatkuvat ja testi näyttää plussaa!
Miten varmana Pieni tähtönen sulle tyttöä luvattiin? Meille sanottiin vain, että tytöltä näyttää. Ja lääkäri vitsaili, että viikon palautusoikeus on jo onkin sitten väärää merkkiä. ;)

Pääsen kyllä tarkistamaan tilanteen ultraan vielä äitipolille jonne sain ajan silloin alkuraskaudesta jolloin oli vielä kaksoset kyydissä. Josko sitten reilun viikon päästä vielä näyttää tytöltä niin voi ehkä yhden vaaleanpunaisen vaatteen uskaltaa hankkia. :D

Pirpana 21+4
 
Kiva, että tänne on tullut näin monia uusia onnistujia. Ja todella monet jopa tuplasti onnistuneita! Meilläkin siirrettiin 2, mutta 1 niistä lähti kasvamaan. Tyytyväinen olisin, jos tämäkin tulisi ehjänä maailmaan.

Jenna, meillä taitaa olla ultra aika samaan aikaan. Mulla on ensi viikon ti. Kävin tänään verikokeissa. Mitenköhän nopeasti niistä saa tulokset seulatesteistä yms? Olis haluttu kertoa tuleville isovanhemmille asiasta äitienpäiväkortin muodossa :)

Aiemmin ei tainnut tulla mainittua että meillekin eka tuloillaan.
 
meillä istuu ilmeisesti myös suurimman osan ajasta ja potkuttaa aika muikeesti alaosastoon..välillä tekee sitä et ponkasee ilmeisesti alhaalta vauhtii ja pukkasee ylös päällään :D

Meil olis tänää ultra..jännittää joko ne pallit on kasvanu ko kk sitten saatiin tyttölupaus ;)

mammy+piippa 24+1
 
Pirpana Meillekin sanottiin, että tytöltä kyllä näyttää. Eli ei tuon tarkemmin saatu tietoa. Itse tulkitsin kuvaa juuri myös tytöksi.
Olen uskaltanut ostaa vaaleanpunaisen bodyn ja ajattelin hakea kuopuksen kaikki pinkit vaatteet laatikoista pesuun tässä jossain vaiheessa. Poikien värisiin vaatteisiin en siis aio katsoakaan :D
Mutta kiva, kun pääset ultraan vielä katsomaan pikkuista :)

Pieni Tähtönen ja Martta 25+2
 
Ompas tullut paljon uusia plussanneita, onnittelut kaikille teille. :)

Jännä miten kaikille tuntuu ultrassa tulevan vaan tyttölupauksia. Mullekin vois tyttölupauksen päivittää. Miten muuten teillä jolla on jo ennestään lapsia, miten on sukupuolijakauma? Mulla on ennestään ,edellisestä liitosta, jo kaksi tyttöä ja yksi poika ja nyt sitten tää ensimmäinen yhteinen lahjasolutyttölupaus. :) Meillä olis haaveena saada vielä toinenkin yhteinen lapsi, siitäkin ollaan jo paljon puhuttu. Hassua että sitä uskaltaa haaveilla jo noinkin pitkälle. Siittiöitäkin on jo varattu samalta luovuttajalta seuraavaa hoitoa varten valmiiksi.

Meillä rakenneultran jälkeinen tarkastusultra oli tänään. Vauvalla oli onneksi sydämessä kaikki ok. Rakenneultrassa kun oli näkyvyys huono ja saatiin uusi aika parin viikon päähän. Painoarvio pikkuneidillä oli 450g. Koskakohan muuten uskaltais noi eilen saadut kelan paperit laittaa menemään että sais sen tän vuoden äitiyspakkauksen?

Mansikkainen 22+1
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos tervetulotoivotuksista! =) On ihanaa että on tällainen vertaistukipaikka. Ensin hoidoissa tuo lapsettomuuspuoli ja nyt oma pino täällä hoidoista plussanneille. On tosiaan eri fiilis täällä kertoa ja jakaa kokemuksia kuin "tavallisessa" plussapinossa, kun täällä kaikki varmasti ymmärtävät mitä itse käy läpi ja missä mittakaavassa.

Kiva tosiaan että meitä samoihin aikoihin plussanneita on monta! =) Pidän peukkuja että alkuvuodot ei tarkoittaisi kenellekään mitään ikävää, mulle lääkäri sanoi että se on kuitenkin melko yleistä. Tärkeintä kai on että testi näyttää yhä plussaa ja oireet jatkuvat? Mulle lääkäri sanoi että voivat ottaa uuden veritestin jos alkaisi isompi vuoto ennen ultraa. Voi kun me kaikki saataisiin ekat ultrat pian alta pois ja niistä hyviä uutisia! EHKÄ sitten uskaltaisi VÄHÄN rentoutua.

Mulla on oireina ainoastaan tissit kipeät. Ennen plussaa oli ihan menkkajuilinnan tyyliset kivut, odotinkin siksi vuodon alkavan. Oli kyllä kerrankin ihanaa olla väärässä! Positiivisen veritestin jälkeen on joskus ohimennen vihlaissut, mutta en tiedä johtuuko raskaudesta vai sitten ihan jostain muusta. Kovasti odottelen lisäoireita, tuntuu että se jotenkin antaisi lisävarmuutta tähän alkuun... Katsotaan sitten miten "iloinen" olen jos alkaa pahoinvoinnit tms...

Onpa täällä paljon tyttöjä tulossa! Onnea! Ja kaikille tsemppiä edelleen kaikkiin vaiheisiin! :heart:

Neela ja Hippiäinen 5+1
 
Onnea kaikille uusille ja lämpimästi tervetuloa

Mulle voi muuten päivittää poikalupauksen.

Oli niin hyvät vehkeet brunolla np-ultrassa että näkyi jo 80% sukupuoli.Tyttöhän meillä on esikoinen joten siinä mielessä olisi hauskaa saada poika mutta eipä tuolla mitään väliä ole.

Tänään kävin ostamassa ja hakemassa vaunut.Emmaljungan duo edget joita olen aina kuolannut niin oli aivan pakko saada.Turvaistuimena on crogon logico s.

Täällä maha kasvaa ja kukaan ei töissä meinaa uskoa että synnytän vasta lokakuussa.
Vielä olis n.6 viikkoa rakenneultraan.

Joitain pieniä hipaisuja on ehkä alkanut tuntumaan ja ehkä löysin murun sydänääneet kun kuului sellainen nopea viuh-viuh-viuh.

Shenda ja muru 14+2
 
Mansikkainen Onnea tarkastusultrasta, että kaikki oli sydämessäkin hyvin.

Haluan kanssa uuden pakkauksen ja eilen soittelin kelaan, että koska aletaan uutta jakamaan. Vastaukseksi sain, että toukokuun alussa mutta olen jostain lukenut, että toukokuun puolessa välissä. Itse vien paprut kelaan vasta sitten puolessa välissä ens kuuta niin sitten on jo aika varmaa että uusi pakkaus sieltä tulee :)

Sukupuolijakauma meillä niin, että 2 tyttöä ja 2 poikaa löytyy ja nyt sitten tulis kolmas tyttö :heart: ja meidän lapsiluku taitaa sitten olla täynnä.

Laitoin tilaukseen hoitopöydän ja pinnasängyn, kun kuopukselta kerettiin jo myydä tavaraa mutta kiva saada uutta taas.

Pieni Tähtönen ja Martta 25+3 :heart:
 
No tuli sentään yksi poikakin! Jostain olen lukenut, että lapsettomuushoidoissa tulisi enemmän tyttöjä, tämä ketju ainakin tukee sitä väitettä.
Tämä hermoheikko nainen kävi nyt sitten aamulla ultrassa. Kolme päivää kun tossa vuoteli, niin aloin olla jo epätoivoinen. Mutta siellä se meidän pikkuinen kohdun lämmössä köllötteli! Sykettä ei vielä näkynyt, sitä katsotaan ensi viikolla uudestaan. Mitään aktiivista vuotokohtaa ei myöskään näkynyt eli ilmeisesti oli jotain vanhaa vertaa vuotanut pois. No ainakaan ei ollut tuulimuna tai kohdunulkoinen, sain siitä rauhan itselleni. Nyt on valokuvakin mistä voi pientä salamatkustajaa tiirailla :) Hauskaa vappua kaikille!
 
Sentäs yksi poikalupauskin tähän pinoon. :)

Onnittelut AdAstralle hyvistä ultrakuulumisista. Mulla oli kanssa alkuraskaudessa vuotoa kerran jos toisenkin ja ramppasin useampaan kertaan ultrattavana. Onneksi vuotelut vain säikäyttivät ja pikkuisella oli kuitenkin kaikki hyvin.

Pieni Tähtönen: Googlettelin tossa ja huomasin että kela näköjään on myös tiedottanut sivuillaan kun uutta pakkausta aletaan jakaa. Pitää seurailla kelan sivuja ja viedä hakemus sitten kun sivuilla lukee että uusi pakkaus on nyt jaossa, jos haluaa ihan varman päälle pelata. Tosin kyllä luulis että jos vie kuun puolessa välissä hakemuksen, saa jo uuden pakkauksen, kun käsittelyaika voi kuitenkin olla sen pari viikkoa. Me ollaan kanssa hukattu kaikki vauvatavara pois jo ajat sitten ,kun mulla nuorimmainenkin ehtii melkein täyttää 10v ennenkun vauva syntyy. Saa tosiaan kaikki tavarat hankkia uusiks. Lapsetkin kovasti odottaa jo että pääsisivät vauvaa hoitelemaan ja niistä taitaa ihan iso apu ollakin. :)

Hyvät waput kaikille, täällä just pähkäilen mitähän kaikkee hyvää sitä tarjoilis huomisille vappuvieraille. :)

Mansikkainen 22+2
 
Viimeksi muokattu:
Meillä on kaksi poikaa ennestään :) 10v ja 2v ja tämä tulokas on nyt aika varmasti tyttö, näytteli niin selkeesti jalkoväliään eilen ultrassa, eikä sinne kyl olis piiloon palleja saanu ;)

mammy & piippa 24+2
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!!

Voisinpa aktivoitua tähän pinoon. Elikkäs toinen on tulossa. Eka eli tyttö tuli alulle 1.IVF:n 1.PAS:ista ja nyt tää toinen sitten samoista alkoista eli 2.PAS:to. Tässä toisen teossa vaan kroppa temppuili tuon oviksen kanssa. Oli ainakin pari kiertoa ns. vääränä päivänä eikä päästy siirtoon saakka.
mut..siis laskettu on 10.12 ja nyt on rv 8+1. KEskiviikkona oltiin väestöliitossa ultrassa ja kaikki oli hyvin.
 
kaz
Elli82 :hug:

Pahoinvointi alkoi muistaakseni viikolla 5-6 ja loppui viikon 11 loppuun eli viikko ennen nt-ultraa. Minullakaan pönttöä ei tarvinnut halailla, mutta syödä piti tiheää aina jotakin ja kaupassa käydessä tuli aina etova olo. Mitään makeaa en pystynyt syömään kun siitä tuli heti paha olo. Nälkä = paha olo. Ja juoda piti paljon, kun janotti hirveästi.

kaz 19+3
 
Tyttöjä on luvassa, mutta onneksi joukkoon mahtuu sulhokin näille typyköille =)
Tervetuloa mukaan Millis onnea plussasta.
Pahoinvoinnista. Se oli pahimmillaan viikoilla 7-10 nyt on jo helpottanut huomattavasti. Ensimmäinen kuvotuksenpuuska tuli jo ennen plussaa ja ensimmäisillä viikoilla se oli aika lievää sekä iltapainotteista. Supernenäkin on tasaantunut, eikä kaikki hajut käy nokkaan enään niin voimakkaina.
Ellille kovasti jaksuja. Toivotaan, että nämä kaksi olisivat oikein sitkeitä ja voimakkaita ja jaksaisivat loppuun asti.
Huomena on viimeinkin nt-ultra ja pääsee taas näkemään pienokaiset. Jännittää hieman... Onneksi se on aamupäivällä, ettei tarvitse kokopäivää odotella.
Odoteltu välietappi, eli 12 viikkoa poksui jo rikki. Vielä kun huomisessa ultrassa on kaikki kunnossa niin voi taas hetken hengähtää. Aika nopeasti nämä viikot loppujenlopuksi kuluu...
 
Elli82
Jaksamisia.

Itse en ole oksentanut kuin pari kertaa koko aikana mutta sellainen karsee kuvotus 24/7 oli kyll aika väsyttävää varsinkin töissä jossa pitäis olla yhtä hymyä asiakkaille.
En toki halua väheksyä ketään jolla oikeasti todella paha olo.

Esikoisesta oksensin 24/7 ihan raskauden alusta sinne synnytyssaliin saakka.

Tää kuvotus alkoi melkein heti plussauksesta ja loppui kuin seinään rv10 kun mulla oli vuorokauden mittainen oksutauti jolloin oksensin kaiken ulos 2h välein.
Sitten olin ihan paniikissa kun oireet väheni mutta np-ultrassa kaikki oli oikein mainiosti.

millis1981 Tervetuloa ja onnea =)

Kävin anoppilassa puntarilla ja olen lihonnut sitten 1kg verran näitten 14.viikon aikana.Kun ei tuo ruoka maistu yhtään....pakko syödä edes jotain.

Äsken doplerilla kuului hyvin sydänäänet..sellainen nopea hevosen laukkuu-ääni:heart:
Ja kun istuu niin tuntuu tosi paljon sellaista kutittelua navan luota.

Shenda ja muru 14+5

PS.Joo täältä tulee prissiehdokas teidän prinsessoille:LOL:
 
Elli onpa ikävää, etti pikkuinen ole kasvanut. Toivotaan, että kaksi muuta jaksavat kasvaa ja tähän maailmaan aikanaan syntyä!
Mulla ei ole nyt ollut oikein mitään oireita ja se vähän hermostuttaa. Jaloissa on ollut turvotusta, iltaisin huomaa, että nilkkasukat kiristää. Ihan alkuun oli tosi paljon oireita ja nyt olenkin miettinyt, että jos ne johtuivatkin vain lugeista. Miten minusta näin hermoheikko on tullutkin, yleensä en hermostu oikein mistään.
Jennalle onnea poksumisesta ja peukkuja huomiseen ultraan!
 
Elli:hug: ikäviä uutisia. toivottavasti kahden kehitys jatkuu suotuisasti.

kyllä se on aamuun mukavampi herätä, kun vähän oksettaa. :D tai vaikka vähän enemmänkin. kun on yritystä alla enemmän kuin normikansalaisella, niin epäilys on suurempi ja toiveet ei vielä liehu kovin korkealla. oireet auttaa uskomaan, että jotain siellä sisällä ehkä tapahtuu. oireina ollut pp 2 lähtien (!) pahoinvointi/kuvotus. Ja nyt lisänä toivoton väsy. Ultra siis viikon päästä, pitkä on kituviikko. Pitänee käydä otattamassa verinäyte, jotta usko pysyy....
 

Yhteistyössä