**2010 loppu- ja 2011 alkuvuonna lapsettomuushoidoista plussanneet**

Kiitos tsempeistä, ne auttoi! Nyt on arvo nimittäin oikealla käyrällä kasvussa. Eka ultra kahden viikon päästä, siihen asti täytyy vielä jännittää! Toivottavasti kävis yhtä hyvin kuin hugsyllä tässä jälkimmäisessä tapauksessa.
 
Onneksi AdAstra:lla arvot ovat nousseet oikealle käyrälle. Toivottavasti kaveri olisi sissi ja pitäisi kiinni loppuun asti =) Tsemppiä teille kovasti!

Pari viikkoa olis tosiaan ultraan, kiva kun Jennan kans mennään niin samoissa ja kummallakin kaksi köllöttelee masussa :heart: :heart:

Vimpula ja Vampula 10+5
 
Hienoa AdAstra! Pidän peukkuja että kaikki menee hyvin =)

Mulla oli tänään neuvola ja hemoglobiini oli tippunut 94:ään. Nyt täytyy mennä labraan antamaan verikoe, jossa tulos tarkistetaan ja jatkossa napata tupla-annos rautaa.. : / Mulla on myös otettu kilppariarvot pari kertaa tässä raskauden aikana, kun mulla on todettu struuma aiemmin, ja nyt ne oli laskeneet sen verran, että joudun aloittamaan kilpirauhaslääkityksen. Vielä ollaan normaaliarvoissa, mutta ihan alarajalla, joten enneltaehkäisevästi alkaa lääkitys. Pääasia että vauvalla on kuitenkin kaikki hyvin. Sf-mitta edelleen yläkäyrällä, mutta neuvolalääkäri sanoi käsituntumalla, ettei tunnu isolta vauvalta.

-Hugsy ja Bebe :heart: rv 27+2
 
Tuhruja tulee välillä, välillä on ihan ok. Töistä olen nyt sairaslomalla kun pahoinvointi on ihan mahdotonta. Ensi viikolla on taas kontrollikäynti tutkimuksen tiimoilta, toivottavasti tämä oksentamien alkaisi helpottaa :( Ja väsymys on niin kovaa, että nukun 12 tuntia ja siihen pari tuntia päiväunia helpostikin.

Kaverukset oli viime ultrassa kasvaneet, tuplanneet kokonsa, kädet oli pienet melat ja jalat yhtenäinen häntä.

Nyt siis 8+4, ja pari identtistä kaveria kyytillä.
 
Kiitokset onnitteluista! Ei tätä oikein meinaa vielä millään uskoa.
hugsy hyvä, että huomattiin ja lääkitys alkaa.
pinvi kiva, että täällä on joku toinenkin loppuvuodesta jakautuva! Nyt tuli kyllä tonne hoidot 2011-pinoon pari muutakin plussaa, toivottavasti saamme heidätkin pian tänne.
Tekonimeä emme ole vielä päättäneet, kaikki piinailuaikaiset tuntuu ihan tyhmiltä. Auttakaa te vielä viisaammat yhdessä asiassa, onko mulla nyt 5+0 vai 4+6, kun punktio oli 31.3 eli tasan kolme viikkoa sitten?
 
AdAstra mun laskujen mukaan nyt sulla on 5+0 :) ja onnea plussasta :flower:

Vielä olisi 6 päivää neuvolaan, samalla katsoo lääkäri tilanteen. Sitten vasta saan myös kelan paperit. Menisi aika nyt vaan nopeaa..
Mukavasti pikkuinen potkii ja möyryää ja aivan kuin olisi hikkakin välillä, kun tasaista nakutusta tuntuu ainakin pari kertaa päivässä muutaman minuutin ajan. :heart:
4d ultraan ei taideta nyt mennä. Neloselta käytiin ja oli kyllä hurmaava ultra :heart: nyt vaan tuntuu, että jotain yllätystä saa olla synnytykseen asti kasvojen piirteissä ym.. Toivottavasti nyt tyttölupaus pitäisi paikkaansa, sillä vaaleanpunaista on laitettu jonkin verran mutta ei yhtään haittaa vaikka pojaksi muuttuisi matkan varrella :heart:

Pieni Tähtönen ja Martta rv 24+2 (huih, kun menee viikot niin nopeaa :D)
 
Ihanaa AdAstra :flower: Toivon niin kovasti, että pariviikkoa ultraan menisi nopsaan ja näkisit sykkivän sydämen.
Pinvilläkin on onneksi mennyt hyvin kurjista tuhruista huolimatta.
Sikiöseulonnoista: Mulla on vähän tyhmä tilanne. Neuvolassa ei terveydenhoitajalla ole hajuakaan siitä, että vaikuttaako kaksosraskaus jotenkin veriseulan tulokseen. Olen muilta kaksosten odottajilta kuullut, että kaksosraskaudessa niskaturvotuksen voi mitata normaalisti mutta verikokeen tuloksella ei tee mitään. Ettei ole vertailukelpoinen tulos. No jokatapauksessa oli miten oli, niin menin tänään varoiksi verinäytteen antamaan, koska hoitaja sinne laittoi lähetteen. Minä sain vielä muistilapun, jossa oli verikokeen päiviksi laitettu 18.-21.4. Tänään oli siis vimppa päivä tuon paperin mukaan mennä sinne.
Iltapäivällä sitten soittivat perään, että huomisen pyhän takia verinäyte jää nyt jääkaappiin seisomaan koska sitä ei voi lähettää tutkittavaksi. Antoi ymmärtää, että minä olin mennyt vääränä päivänä sinne. He kuulemma aina sanovat, että perjantaisin ei voi näytettä antaa, mutta minä en ollut nyt heidän mielestään oivaltanut, että tällä viikolla torstai on ikäänkuin perjantai pyhän takia.
No totta hitossa mä oletan, että voin mennä sinne 21.4. kun kerran paperissa niin lukee.

Ekalla neuvolakäynnillä oli sijainen, hänelle kerroin käyneeni ultrassa yksityisellä ja että siellä näkyi kaksi sykettä. Tällä vakkari terveydenhoitajalla, joka tänään soitti, ei ollut hajuakaan siitä, että meille on tulossa kaksoset. Kummallista. Hän oli kuitenkin lukenut koneelta mun tiedot läpi.
Niin monta takkuamista ja suurta kysymysmerkkiä on jo ollut näiden muutaman asian kanssa neuvolassa, että ihan harmittaa.

Iloista pääsiäistä kaikille!

Jenna ja kakkoset 10+6
 
Tänään menikin koko päivä päivystyksessä, aamulla oli housut täynnä kirkasta verta ja vuoto jatkui..

TK-lääkäri totesi vuodon tulevan kohdun suulta ja siinä olevan joko polyypin tai raskausmateriaalia. Lähetteellä gynen puolelle ja reilun viiden tunnin päästä, kun oli otettu verikoetta ja pissinäytettä, gyne ultrasi ja totesi vuodon tulevan kohdun suulta, polyypista. Kaksoset oli elossa ja hyvinvoimia, pientä hyytymää oli kohdunkaulassa, mahdollisesti kohdun puolella.

Jatkosta sen verran, että sairasloma jatkuu edellisestäänkin ja ensi gynekäynnillä mietitään sitten, mitä polyypille tehdään, poistetaanko se ja jos niin milloin. Toki silloin selviää taas kaksosten tilanne ja sinne asti seurataan jatkuuko vuoto. Nyt vain lepoa ja rauhallista menoa ja peukut pystyyn.
 
Olipas koettelemus Pinvi! Hyvä, että vauvoilla kuitenkin kaikki hyvin. Pidän peukkuja!
Itsellänikin oli tuhruvuotoa plussan aikaan, onneksi loppui, mutta sekin silloin osaltaan vei uskoa siihen, että onko tässä voitu onnistua.
Hyvää Pääsiäistä kaikille!
AdAstra 5+2
 
Pinville nyt kovasti voimia. Onneksi kaksoset voivat hyvin ja syy selvisi. Se olisi vielä kauheampaa jos joutuisi elämään epätietoisuudessa.
Kunpa nyt kaikkien vuodot ja tuhrut pysyisi kurissa ja saisimme muutenkin odotella pienokaisiamme kevein mielin.

Minulla on pahoinvointi vähentynyt oikeastaan olemattomiin. Oireita on ainoastaan nipistely alavatsassa ja muutaman kerran päivässä voimakkaampia repäisykipuja. Välillä sitä miettii, että onko siellä enään ketään elossa... Turhaahan sitä on miettiä, mutta minkäs teet... Viikon kuluttua maanantaina pääsen ultraan, pääsee huokasemaan hetken kun näkee tilanteen omin simmuin :)

Jenna 11+1
 
Onnea AdAstralle! Muistankin sinut tuolta toiselta puolelta, vaikka en ollut siellä minkään ketjun jäsen varsinaisesti.

Täällä voidaan ihan mukavasti. Päivä päivältä pelko vähenee, vaikka ei varmaan täysin poistu koskaan.
 
Aurinkoista pääsiäistä!

AdAstralle onnittelut plussasta!

Inhottavia neuvolakokemuksia sinullakin Jenna, todella inhottavaa ettei ammattilaisilta saa raskauteen kaipaamaansa tukea! Minullakin oli todella hömelöneuvolahoitaja ja vielä jotenkin poissaolevampi neuvolalääkäri. Ei tuntunut kauhean vakuuttavalta heidän kanssaan keskustella.

Inhottavia nuo teidän tuhruilut ja kunnon vuotelut. Aiheuttaa varmasti todella paljon lisähuolta! Suuren suuren tsempit!

Oma napa kasvaa ja on melkoinen pallukka. Yleisesti maha jakaa mielipiteet, joko niin että ohoh onpa se iso noille viikoille ja toiset taas kovasti väittävät sitä todella pieneksi. Sf mitta oli normaali, joten kaikki niiltä osin hyvin. Vauva kasvaa hurjaa vauhtia ja on melkoisen vilkas normaalisti. Heti kun on hiljasempi hetki olen taas ihan peloissani mitä mahassa tapahtuu. Huolia on siis vieläkin, mutta olen kyllä jo pikkuhiljaa vauvalle tehnyt ostoksia ja suurempiakin juttuja ollaan jo kateltu.

Uskomaton ajatus, että töitä minulla on enään vajaa kuukausi ja sitten alkaakin pitkä vapaa. Saimme tässä muutama viikko sitten muutettuakin hieman isompaan, jotta vauvakin mahtuu lauman jatkoksi. Ihana laitella uutta kotia, mutta turhauttavaa, kun ei viitsi itse juurikaan nostella ja kiipeillä niin on hieman turhauttava olo välillä.
 
Heippa! :wave:

Jos uskaltautuisin tälle puolelle... Sain positiivisen tuloksen veritestistä viime viikolla ja siitä asti olen ollut sekä onnellinen että peloissani - voiko tämä oikeasti nyt kestää. Tämä oli meidän 2. ivf:n tuoresiirto. Lapsettomuutta on takana useita vuosia, pääsyyllisenä endo. Eka ultra on 12.5., toivon että se tulisi pian ja toisi varmuutta että kaikki on hyvin.

Olen lukenut kuulumisianne - voi miten huolta ehtii matkan varrella olla ennenkuin vauvan saa syliinsä. Kaikille teille paljon tsemppiä ja onnea että kaikki sujuisi loppuun saakka hienosti! :kiss:

Laskurin mukaan mulla olis la 28.12. Ikä on 31v ja lapsi olisi meidän ensimmäinen.

Neela + Hippiäinen 4+6

Ps. Kivaa että täällä on myös Pirpana! =) Piinailtiin yhdessä viime syksynä.
 
Hei,

josko minäkin uskaltautuisin tälle puolelle....sama fiilis kuin elli82: taikauskoisena ajattelen, että het menee lööperiksi, jos kirjaudun tänne puolelle. Varsinkin, kun keskenmenotaustaa. Kiva että täällä on muitakin alkutaipaleen kulkijoita!

LA olisi 28.12 eli sama kuin Neela Naranjalla. =) Jos olen laskuria oikein käyttänyt....Yritystä takana viitisen vuotta, hoitoja monta ja ikää 33. Ensimmäinen ultra on 10.5. Siihen on liiiiian piiiiitkä aika!! Oireina on väsymys, kuvotus ja pieni päänsärky.

Plastex 4+6
 
Liityn mukaan remmiin, varovaisin mielin.
Nyt 2. ICSIn tuoresiirrosta 2x 4-soluinen alkio toi plussan ekan kerran pp9 ja vahvistui normitestipäivänä viimelauantaina cb digillä 2-3, kyydissä siis ainakin yksi.
13.5. olis eka ultra klinikalla (hui, toivottavasti ei oo epäonnen päivä) :O
Laskettuaika olis 27.12. :)

Teeny 5+0
 
Kiitos apsu!
Ja kiva, että NeelaNaranja, elli, plastex ja tarantellakin olette tänne tulleet! Mukavaa, että on suurinpiirtein samoilla viikoilla menijöitä!
Tänään kylläkin taas vähän vuoteli, että odotan ensi viikon ultraa todella huolissani.
AdAstra 5+5
 
Elli82 minkäs kokoinen odottaja olet? joko sul on masu pompsahtanu näkyville? :)
Juu, kiva on vaihtaa kuulumisia saman kokeneiden kanssa. Ekan vaatteen ajattelin ostaa ekan ultran jälkeen, mutta muut asiat saa jäädä odottamaan tuonnemmaks.

Meille esikoinen tulossa ja jänskättää jo kovasti (vaikka pitäis ottaa iisisti) että syntyykö jo heti ku saa kinkkua masun täyteen ja kerran p*erasee vai odotteleeko ensivuoden puolelle :D
 
Mahtavaa, Neela Naranja nähdä sinutkin täällä. Onnea hirmuisesti plussasta kuten myös muillekin uusille plussanneille! :heart:
Mukavaa saada lisää hoidoissa onnistuneita pinoon!

Anteeksi, kun en ehdi kaikkien käänteitä kommentoida vaan päivitän pikaisesti oman navan.
Tänään rakenneultrassa kaikin puolin normaali raskaus ja elimet paikoillaan. Istukka takaseinässä ja lapsivettä normaalisti. Vauva kasvaa keskikäyrällä ja liikkuu normaalisti!
TYTTÖLUPAUS saatu! :heart:
Olo on ihan käsittämättömän onnellinen. Niin monen epäonnistumisen ja viiden vuoden yrityksen jälkeen ollaan vihdoin tässä tilanteessa. Nyt voin rauhoittua ja alkaa kasvattamaan masua ja omaa tyttölöistä joka liikkuu päivittäin vinhasti. Potkut tuntuvat jo selvästi ulospäinkin. Välillä oikee maha tärisee kun pikkuinen heittää kuperkeikkaa! :)
Ilmeisesti takaseiämän istukasta johtuen liikkeet tuntuivat jo niin aikaisin; 14 viikolta alkaen.

Onko teillä pidemmällä olevilla tullut potkuja tuonne alas emättimen tai virtsarakon seutuun? Välillä tumpsahtaa sinne alas melko ikävän tuntuisesti, luulen että potku osuu silloin virtsarakkoon.

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti! =)

Pirpana rv 21+3
 
Tervetuloa Neela Naranja, Elli, Tarantella ja Plastex. Onnea plussista, ihanaa että taas on koettu uusia onnistumisia hoitotaipaleilla.
Apsulla onkin jo hyvällä mallilla odotus kun työpäivät käyvät jo noin vähiin ja onnea uuteen kotiin.
Ellille onnea kolmosraskaudesta. Toivonmukaan kaikki kolme nyt jaksaisivat kasvaa reippaasti ja pysyisivät matkassa mukana.
Plastexilla on ainakin hyvät oireet. Keskenmeno taustalla ei ainakaan helpota tätä jännitystä. Järjestät nyt kaikkea kivaa tekemistä päiviisi, niin se ultrapäivä tulee sieltä nopeammin.
Ettei vain olisi Tarantellallakin tuplat masussa kun jo pp9 plussasit:D. Mä testasin myös komean plussan pp9 ja kaksi sykettä näkyi ekassa ultrassa.
AdAstralle voimia ja rautaisia hermoja ekan ultran odotteluun. Toivon täällä hiljaa mielessäni, että sinunkin pienokaisellasi on kaikki hyvin. Samaa toivon meidän jokaisen kohdalla.

Viikko vielä NT-ultraan. Ooops!! VAJAA viikko, sillä nythän eletään JO tiistaita. Kohta mä varmaankin lasken tuntejakin ;) Kyllä se hittovie jaksaa vaan jännittää, että onko ne muruset jaksaneet jatkaa kasvuaan. Vaikka ne on jo kerran ultrassa omin silmin elossa nähnyt, niin silti huolestuttaa onko siellä enään ketään. Ei todellakaan ole tullut pieneen mieleen, että olisi uskaltanut hankkia yhtään mitään vauvatavaraa...

Nyt mä haluun sitruunaa!! Puristettua kylmää raakaa sitruunamehua!!

Jenna 11+4
 
Herranjumala kolmoset! Onnea kaikille uusille plussaajille!

Kiva kuulla AdAstra, että blogia luet :) Mulla ei tahdo hirveästi jäädä energiaa palstailuun sen lisäksi, enemmän seurailen taustalla.

Dopplerista... Valittelin varmaan täälläkin, kun en saanut sydänääniä sitten millään kuulumaan. No, 16. viikosta eteenpäin olen löytänyt ne joka kerran. Mutta silti vehkeen käyttö on jotenkin vastenmielistä, en tiedä pelkäänkö joka kerran, etten niitä tunnekaan. Mutta on se kuitenkin tuonut mielenrauhaa. Koetan aina venyttää hermoa mahdollisimman pitkälle, ennenkuin alan doppleroimaan. Mutta sen ansiosta ei ole tarvinnut enää ihan joka viikko käydä ultrassa... :rolleyes:
 
kaz






La.........................Nimimerkki......Ikä......Monesko lapsi

18.7..................... Apsu..................28......1.
18.7..................... Hugsy..........................1.
18.7..................... pimpam10....................2.
4.8....................... kukka73.......................1.
8.8....................... uivelo..........................1.tyttölupaus
9.8....................... Pieni Tähtönen...31.......5.tyttölupaus
9.8....................... Danita..........................1.
15.8..................... SiljaTii.........................1.
15.8..................... SJL..............................2.
16.8..................... Krisse-72......................2.
17.8..................... Mammy........................3.tyttölupaus
31.8..................... Mansikkainen79.............4.tyttölupaus
3.9....................... pirpana74...........36.......1. tyttölupaus
22.9..................... Kaz....................25.......1.
4.10..................... Sydänjää......................1.
7.10..................... Smirg.................31......1.
9.10..................... Frangipani..........36.......1.
11.10................... Mizze77........................1.
19.10................... Susu75...............36.......1.
26.10................... Shenda81...........29.......2. poikalupaus
11.11................... Katjuska-79...................1. (kaksoset)
12.11................... Jenna-76.......................1. (kaksoset)
18.11................... Lala-77..........................1.
26.11................... Pinvi.............................. (kaksoset)
2.12..................... Elli82.............................1. (kolmoset)
10.12................... Millis1981.......................2.
23.12................... AdAstra.............31.........1.
27.12................... Tarantella83...................1.
28.12................... Neela Naranja....31.........1.
28.12................... Plastex..............33.........1.
........................... virvatulia........................
........................... Viu................................
........................... Zoe74...........................
 
Viimeksi muokattu:
kaz
Tervetuloa uusille ja oikein paljon onnea alkaviin raskauksiin, jotta nyytit saataisiin syliin saakka :heart:

pirpana74 Paljon onnea tyttölupauksesta :heart:

kaz 18+6 (vielä viikko rakenneultraan)
 

Yhteistyössä