**2010 loppu- ja 2011 alkuvuonna lapsettomuushoidoista plussanneet**

Hei kaikille!

Anteeksi, että tungen teidän ketjuunne, mutta täällä tuntuu olevan "vanhoja tuttuja" tuolta lapsettomuuspuolelta ja ja näköjään muutama monikko-odottaja. Eli plussasin 2. ICSI:n 2 alkion tuoresiirrosta 08/2010 lopulla ja aloin odottamaan kaksosia. Tämä oli 5. raskauteni ja ainut, jonka tuloksena oli lopulta elävät lapset.

Kommentoisin tähän ketjuun muutamaa juttua: ensinnäkin pahoinvoinnistasen verran, että itselläni pahin jakso oli rv 6-13 ja sitten hieman helpotti tuo 24/7 kuvotus, mutta jonkinlaisena jatkui aina rv 20 saakka. Ja sydänäänistä ja istukasta sen verran, että mulla pienokaisten sykkeet löytyi kotidoplerilla rv 10+ alkaen. Monikkoja odottaville tiedoksi, että toisinaan vauvat piilottelevat toistensa takana, joten löytyy vain yhdet äänet siksi. Ja ikävä kyllä istukka voi edelleen olla toimiva, vaikka vauva olisi jo kuollut. Näin on käynyt itsellenikin :(

Erityisesti Ellilletoivottelen kovasti jaksamista jännittävään tilanteeseen ja toivotaan tosiaan, että kaksi muuta jaksavat varmasti loppuun saakka. Ja muutkin monikkoja odottavat: olkaa tarkkoja ja vaativia, että saatte ajoissa tarvittavaa hoitoa ja lisätutkimuksia. Itselläni todettiin a-vauvalla rv 19+ etinen istukka, joka aiheutti rv 23+ lähtien suurta murhetta ja huolta ja pelättiin pikkukeskosten syntymistä. Istukka vuoteli satunnaisesti ja lisäksi todettiin ns. korkea vedenmeno eli a-vauvalta tihkui lapsivettä. Makasin koko talven lepohoidossa kotona ja sairaalassa vuoroin ja tilanne pysyi hallinnassa. Lopulta vauvat syntyivät suunitellulla sektiolla rv 34+3 ja nyt sylissäni ovat maailman suloisimmat tyttö ja poika :)

Tsemppiä odotukseen!

Vadelmaunelma & Tyttö ja poika 4vko
 
Omaa napaa: kävin tänään ultrassa, siellä yksi pieni vauvan alku köllötteli ja sydän jumputti :heart:
alkio vastasi viikkoja 5+5 tai 5+6. Mahtava fiilis, mut täytyy vaan jatkaa maltillisin mielin. Sain tänään myös luvan vähentää lugeja kahteen ja viikon päästä jättää ne kokonaan pois.

Onnea uusille ja ikävää Elli82 että yksi joukosta poistuu, mutta paljon tsemppiä kahden kanssa. Vadelmaunelmaa ja kaksosia Onnitellen :)

Teeny 5+6
 
Voimia Elli yhden pienen menetyksen kanssa! :hug: Toivotaan että kaksi kullanmuruasi pitävät sitäkin tiukemmin kiinni!

Kiva kuulla AdAstra että sait varmistuksen että pikkuisella on kaikki hyvin! :)

Olen Plastex melkein kade sulle pahoinvoinnista! ;) Se on juuri noin kuin sanot: kun on niin pitkään tahkonnut tämän asian kanssa, niin ottaisi ilomielin vatsaan kaiken mikä "varmistaisi" sitä että matkassa on pikkuinen ja kaikki on hyvin.

Tarantella, oli varmaan ihanaa kuulla että salamatkustajalla on kaikki hyvin! :)

Uivelo, onnea hyvistä uutisista! :)

Kiitos Vadelmaunelma vierailusta ja kuulumisten kertomisesta! Muistan sinut Kympin hoidot-pinosta. Ihanaa että kaikki meni hyvin! Onnea hurjasti! :flower:

Jenna, onnea välietapin saavuttamisesta! :) Toivottavasti myös ultra meni tänään hyvin?

Millikselle myös onnea plussasta ja hyvistä ultrakuulumisista! :)

Tsemppiä myös kaikille muille!

On: Mulla edelleen rintoja aristaa ja lisäksi väsyttää normaalia enemmän. Pahoinvointia yhä "odotellaan". Vielä 10pv ekaan ultraan... Ei malttaisi odottaa. Tuntuu että tähän tarvitsee vielä jonkun varmistuksen ja mielellään mahdollisimman pian!

Neela ja Hippiäinen 5+5
 
Hyviltähän nuo Plastexin oireet vaikuttaa. Pieni oksetus olo piristää päivää kummasti :D
Tulehan Elli kertomaan heti ultrakuulumisesi keskiviikkona. Täällä eletään vahvasti hengessä mukana.
Vadelmaunelmalle onnea kaksosista. Mukavaa kuulla, että monista vastoinkäymisistä huolimatta raskautesi päättyi onnellisesti.
Uivelo ja Tarantella oli saanut hyviä uutisia. Onnea molemmille.

Ultrakuulumisia seuraavaksi.
Molemmat pienokaiset olivat yhä matkassa mukana, mitat vastasivat viikkoja, LA:na pysyy 11.11. toinen oli millin pidempi, sydämet tykyttelivät hienosti. Niskaturvotusmitta oli hyvä. Toinen mennäviipotti siellä niin vimmatusti, että piti pitkän aikaa odotella sopivaa asentoa mittojen saamiseksi. Pyöri ja hyöri, mutta ei millään meinannut näyttää sivuprofiiliaan.
Kummallista kyllä, siellä laskettiin riskiluvut molemmille. Ne oli ok, muistaakseni 1:1100 ja 1:3000. Olen monesta paikasta lukenut, ettei kaksosraskauksissa voi tehdä veriseulaa. Vielä bonuksena ne mun verinäytteet seisoivat TK:n jääkaapissa pääsiäisen yli ennen labraan pääsyä. No oli miten oli, ainakin lukemat oli ok, eikä tämä tästä mihinkään muutu vaikka lukemat ei olisikaan vertailukelpoiset.
Oli mukavaa kuulla ja nähdä, että kaikki oli kunnossa. Hyvältä tuntuu myös olla jo "turvallisilla viikoilla". Jännitettävää ja huolia riittää varmasti tästä eteenpäinkin, mutta tämä oli hyvä välietappi.

Jenna ja kakkoset rv 12+3
 
Kiva, kuulla, että monet ovat saaneet positiivisia uutisia. Ellin ja Vadelmaunelman kokemukset kuulosti kyllä rankoilta, mutta onneksi Vadelmaunelmalla kaikki lopuksi hyvin. Pidetään peukkuja, että Ellin pienokaiset voivat jatkossa hyvin.

Kuulumisia omasta navasta: kävimme tänään seulontaultrassa. Vaikka olen muuten ollut tosi relasti, tuleva ultra alkoi viikko sitten jännittämään: onko siellä ketään elävää olentoa tai onko kasvanut yhtään viime kerrasta (riski että mun lääkityksen takia voi olla pienikokoisuutta). Mutta onneksi huolet olivat turhia ja masuasukilla kaikki hyvin: siellä se polski vauhdikkaasti pitkillä jaloillaan ja oli kasvanut hyvin :heart: Niskaturvotusta oli kuulemma tosi vähän. Verikokeiden tulokset eivät olleet vielä tulleet, mutta kätilön mukaan kaikki pitäisi olla kunnossa enkä aio siitä sen enempää stressata.

Saimme ultrasta muutaman kivan kuvan mukaan. Tulevat isovanhemmat saavat äitinpäiväkortin mukana kuvan, josta päättelevät uutisen. Mielenkiinnolla odotan sunnuntaisia kommentteja =) Muutenkin kiva kertoa muillekin tämän jälkeen tulevasta perheenjäsenestä.

Tosi monella on jo tiedossa vauvan sukupuoli. Me ajateltiin säilyttää jännitys loppuun saakka ja olla kysymättä sitä. Onko muita liikkeellä samoin ajatuksin?

Lala ja salamatkustaja rv 11 ja risat
 
Nt-ultra onnellisesti takana. Molemmilla pienokaisella kaikki hyvin ja vastasivat viikkoja. Niskaturvotukset oli 1,2 ja 1,4. Nyt alkaa olemaan jo sellainen olo, että ollaan ihan oikeasti RASKAANA ja niitä todellakin on KAKSI!!!!!!! Mies oli aivan innoissaan ultrassa ja naureskeli ääneen, kun toinen siellä koko ajan liikuskeli ja koputteli sisaren "yksiön" seinään. Olihan se mahtava nähdä kunnon laitteilla pienokaiset. Nyt odotellaan viikonloppua jolloin kerrotaan meidän vanhemmille ja sisaruksille uutiset.

Vimpula ja Vampula 12+5
 
kaz
Onnea Jennalle, Lalalle ja Katjuskalle hyvistä ultrakuulumisista :heart:

kaz 19+6

Iltapäivällä olisi sitten rakenneultra. Toivottavasti kaikki olisi täydellistä ja saataisiin mahdollisesti tietää saadaanko tytön tyllerö vai pojan pallero.
 
Viimeksi muokattu:
Tsemppiä kazille rakenneultraan! Mulla olis sinne vielä reilut kaksi viikkoa, enkä millään malta odottaa tietää, että kaikki on hyvin ja kummanvärisiä juttuja aletaan osteleen =)

Sydänjää, kunpa itsekin malttaisin pitää jännitystä loppuun asti, mutta sen verran hätähousu olen, etten todennäköisesti siihen pysty.

Maanantain neuvolassa kuunneltiin taas sydänääniä ja siellä ne jumpsutti hurjaa vauhtia. Olen pari kertaa itsekin löytänyt ne lainaksi saadulla kotidopplerilla. Olen paraikaa työmatkalla ulkomailla ja tänä aamuna pukiessa totesin, että nyt myös aamuvatsakin on mennyt ohi rintakummun. Jotenkin jo uskallan ihan nauttia tästä olotilasta...:eek:

Kerroin maanantaina uutiset pomolle ja reaktio oli yllätykseksi aika positiivinen. Pelkäsin vissiin ihan turhaan tilannetta. Sovittiin, että kerrotaan muulle osastolle sitten ensi viikon osastopalaverissa. Onneksi oon reissussa, kun tuo peittely ei taida enää ihan onnistua tai sitten täytyy hommata joku burkhan tyyppinen työasu ;-)

*muoks* Piti vielä kertoa, että liikkeitä olen tuntenut tuossa viistosti vasemmalle navan alta jotain reilun viikon ajan. En ollenkaan joka hetki, mutta aina joskus - kuten nytkin :heart:. Sitten kun dopplerilla sojottaa siihen kohtaan, niin sykekin löytyy. Ihan huippua!

Iloinen tervehdys siis Intiasta!

F 17+3
 
Viimeksi muokattu:
Kiva,kun kävit kertoo kuulumisia vadelmaunelma. Sun nimimerkki on mullekin tuttu vuosien varrelta.

Jennalla ja Lalalla oli hyvät ultrakuulumiset. :)

Kaz Tsemppii rakenneultraan!!

Väsymystä täällä edelleenkin. HUH!! Ja myöskin jonkin sortin kuvotusta on ilmassa. Odottelen tässä innolla,koska se masu alkaa kasvaa. Esikoisesta alkoi näkymään vasta joskus rv 20 tienoilla ja silloin vaihdoin äitiyshousuihinkin. Saa nähdä miten nyt.

Mulla 3vkon päästä np-ultra. Sitä odotellessa

Millis ja Vertti 8+4
 
kaz
Frangipani Eikö olekin vauvan potkut ja liikkeet ihanan tuntoisia :saint: Minä olen saanut niistä nauttia jo neljä viikkoa päivittäin :) Kaikkina päivinä ei ole yhtä vilkasta ja välissä huoli hiipii mieleen, mutta onneksi vielä aina alkanu potkut tuntua :)

Minulla pomo suhtautui myös tosi hyvin ja toivotti onnea sekä jaksamista, että ei tulisi mitään ongelmia ja jaksaisin olla töissä.
 
Täällähän on paljon ihania kuulumisia!

Miten kaksosodottajat onko maha alkanut milloin teillä näkyä? Kiva kun täällä on niin monta kaksosodottajaa. :)

Millon aikasintaan tuon sukupuolen voi ultrassa nähdä? Jos sinne asti selvitään, halutaan sukupuolet tietää. Tai siis minä ainakin haluan, miehestä en kyllä itseasiassa edes tiedä, pitäisi varmaan hänen kanssaan neuvotella asiasta. Mutta itse olen sitä mieltä, että on tässä vuosien varrella ollu ihan liikaa ylläreitä tähän lapsentekoon liittyen niin ei kiitos enää enempää.

Kävin tänään taas tutkimusultrassa pienimmän sydän oli lakannut sykkimästä, mutta kaksi muuta voivat niinkuin pitääkin ja olivat taas kovasti kasvaneet. Jotakin yrittivät mulle viittoakkin mutta en ymmärtäny :D Kaksi viikkoa kuulemma nyt vielä isomman riskin aikaa kun sisäelimet muodostuvat ja sen jälkeen vois kulemma jo vähän huokasta helpotuksesta, toivottavasti sinne päästään ja piiiiitkästi vielä yliki, mielellään ihan joukukuuhun asti :)

Elli+pilli ja pulla rv 9+5
 
Elli82 Minulla alkoi mahan kauhea turvotus melkein heti. Nyt mahaa ei oikein saa mitenkään enää peitettyä, hupparin altakin se jo pömpöttää ja huokaisenkin jo helpotuksesta, että uskaltaa asiasta kertoa jo ulkopuolisillekkin. Enää en peittele masuani teltoilla =) Siltikkään ei aijota muille kertoa, että odotetaan kaksosia, vasta sitten myöhemmin.... Toki vanhemmille ja sisaruksille, mutta ei muille. Onneksi kaksi pienokaista voivat hyvin. Eilen juuri mietittiin ultrassa, että kommunikoivatkohan pienokaisemme jotenkin keskenään??? Kaikkea sitä tuleekin mietittyä :rolleyes:
 
Heippa pitkästä aikaa!

Onnittelut kaikille ultrissa käyneille ja hyviä uutisia saaneille!!

Vadelmaunelmalle isot onnittelut ihanista nyyteistä! Muistan sut tuolta toiselta puolelta.

Ellille halaus yhden pienen menetyksestä. Onneksi kaksi muuta voivat hyvin!

Lalako se kyseli että jättääkö joku sukupuolen salaisuudeksi? Me tehtiin niin. Mulla ei ole aavistustakaan kumpi tulee, eikä oikeestaan mitään väliäkään. Hetkittäin on tyttöolo, sitten taas ihan poikaolo, joten mulla ei oo mitään sellaista tunnetta että kumpi ois tulossa. Vaatteita ollaan ostettu enimmäkseen sellaisia neutraaleja vaaleita ja beigejä, ajattelin että niihin lisäilen sitten tyttömäisiä tai poikamaisia vaatteita synnytyksen jälkeen. On muuten yllättävän vaikeeta löytää neutraaleja vaatteita! Tuntuu että kaikki on niin selkeesti tytölle tai pojalle.

Ihan hullua miten nopeesti aika nyt menee! Kun silloin alussa piinaviikkoina ja -päivinä tuntui ettei aika kulu millään, mutta nyt se suorastaan lentää! Kohta pitäisi lähteä hakemaan pinnasänky ja hoitopöytä kotiin ja ostaa turvakaukalo + paljon muuta. Töitäkään ei ole enää kuin 3 viikkoa ja sitten alkaa kesäloma ja heti perään äitiysloma.

Joka päivä tulee kyllä mietittyä miten onnekkaita me ollaan, että saadaan tää kaikki kokea. Vieläkin on joskus vaikea käsittää että meille on oikeesti tulossa se vuosia odotettu vauva. Nyt on kädet kyynärpäitä myöten ristissä että vauva on terve ja kaikki menee loppuun asti yhtä hyvin kuin tähän mennessä.

Hyviä vointeja kaikille!

-Hugsy ja Bebe :heart: rv 29+2
 
Jenna76, Lala , Katjuska hienoa, että saitte hyviä uutisia ultrassa! aina nämä hyvät väliuutiset huojentaa mieltä.

Lala, ihana idea kertoa tuolla tavoin uutinen! ja juuri äitienpäivänä.

Frangipani, hyvä, että vastaanotto töissä hyvä. Pullistelehan kunnolla Intiassa!

Elli, hienoa, että kaksi matkalaista olivat jatkaneet kasvuaan niin kuin oli toiveissa.

Tänään hcg oli noussut 16 000. :) Tällä tiedolla jaksaa odottaa ultraan. :) Ikinä ei ole hcg-arvoissa päästy näin pitkälle. Aiemmat keskenmenot, kun hcg noin 300. Toivotaan parasta.... Väsymys ja pahoinvointi onneksi edelleen ilonani. :D Vähän vaihtelee päivittäin kylläkin.

Plastex 6+0
 
kaz
Rakenneultrassa kaikki mainiosti muutaman päivän oli vertailuarvoja pienempi, mutta yksilöllistähän se kasvu tässä vaiheessa on =) Kätilö arvaili, että tyttö olisi tulossa, mutta ei pystynyt varmaksi sanomaan, kun ei nähnyt kunnolla.. Joten en sen perusteella uskalla ostaa vaaleanpunaisia vaatteita..:confused: Kävin kyllä katsomassa ohimennen, että olisi jotain ostanut, mutta tulin siihen tulokseen, että en osaa ostaa vauvalle vaatteita :ashamed: Mutta ehtiihän tuota vielä.

kaz 20+0 POKSPOKS Puoliväli saavutettu kirkkaasti :D
 
Oon seuraillut vaan viimeaikoina muitten kuulumisia, tuntuu kun ois aika seisahtanut. Ihanaa lukea kuulumisia ja oon niin iloinen ultrakuulumisista! Olin innosta soikeena Ellin kolmosista, wau! Pahoillani yhden menetyksestä, mutta toivotaan että ne kaksi muuta jaksaa olla mukana. Varmasti paremmat mahdollisuudet nyt!
Täällä siis maha kasvaa ja paino nousee. Mua oikein nolottaa, kun on jo painoo tullur 3kg ainakin. Mulle siis on koko ajan ruoka maistunut hyvin. Pikkuisen liikkeitä olen tuntenut jo kolme viikkoa ainakin, vaikka aluksi ne tuntui vain ilman liikkumiselta. Mieskin on jo tuntenut liikkeet. Nytten pikkuinen on alkanut liikkua vatsan laidasta toiseen. Mulla siis on tilaa.. :D On hauska kattoa kun selällään makaa ja maha on ihan mutkallaan. Ootteko te puhuneet massulle? Musta se on vielä jotenkin vaikeeta..
Vielä vajaa kaksi viikkoa rakenneultraan ja pitäs miettii haluunko tietää onko siellä tyttö vai poika. Itsellä oli alussa sellainen olo, että on poika, mutta moni on sitä mieltä, ett se on tyttö. Mähän töissä kerroin pomolle jo alussa, koska ties hoidoista. Ja kaikki tietää jo nyt raskaudesta ja ovat tosi iloisia meidän puolesta. Kiva juttu kyllä kun ei tartte peitellä! Muutama on heitellyt jo nimiehdotelmii.. :D
Smirg ja pikkuinen 17+6
 
Onnea puolivälin saavuttamisesta ja hyvistä ultrakuulumisista kaz!
Itsekin kävin tänään ultrassa ja siellä se sydän sykki!:heart: Vastasi 6+4 vaikka tänään on 7+0. Lääkäri ei siitä kauheen huolissaan ollut kuitenkaan, mutta sovittiin silti kontrolli kahden viikon päähän. Sain äitiyskortin ja ens viikolla pitäis soitella neuvolaan. Eli vauvalla siis kaikki hyvin, samaa ei voi sanoa äidistä. Mulla on painoa kertynyt uskomaton määrä ja kamala turvotus ja puutuminen ja joudunkin nyt kilpirauhaskokeisiin, kun lääkäri sanoi, että joillekin naisille raskaus lyö vajaatoiminnan päälle ja se vois selittää tän painonnousun.
 
Hei kaikille :wave:

AdAstra onnea hyvistä ultra kuulumisista! Mullakin toinen ollu koko ajan 1 päivän ja toinen 4 päivää "jälessä", johtuu kuulemma siitä että kiinnittyneet eri aikaan. Toinen olikin siirettäessä 4 ja toinen 8 solunen. Ei kuulemma huolestuttavaa, varsinkin kun koko ajan olleet samanverran jäljessä.

Smirg ihanaa kun tunnet jo pienen liikkeet =) voi kun äkkiä täälläkin jo oltas siinä vaiheessa, tekee varmaan tästä raskaudesta todellisempaa ja alkaa oikeesti uskomaan että ylipäätään on raskaana.

kazille onnea hyvitä ja ultrakuulumisista ja puolenvälin ylityksestä ;)

plastex onnea hyvistä arvoista! Aiotko mennä varhaisultran milloin? Täällä peukut pystyssä, että kaikki menis hyvin. :)

Katjuska Mullakin maha kovasti pömpöttää, mutta taitaa olla suuurimmaksi osaksi vaan jotain ihme turvotusta. No jospa se oikeeki vauva masu alkas kohta kasvamaan. Jos ne maha-asukkaat naputtelee morsekoodeja toistensa yksiöiden seinään :D Kyllähän tuo tuntoaisi jo hyvin äkkiä sikiöillä kehittyy, jännä ois tietää kuinka aikasin tuntevat jo toistansa liikkeet tuola masussa...

Pika apua kaivataan! Miten koiralliset odottajat, oletteko uskaltaneet laittaa koirillenne punkkiaineen turkkiin nyt raskauden aikana? Menin laittamaan ja nyt sitten mietin voiko olla haitttaa kun koiraa joka päivä käpälöin. Ohjeissa ei puhuttu mitään raskaana olevista ihmisistä, ainoastaan raskaana olevalla nartulle ei saanu laittaa, mutta mitä kun taloudessa asuu tällänen raskaana oleva narttu?? :LOL: Sori tyhmä kysymys, mutta vastauksia kaivataan!

Ai niin ja tänään meidän pikku alkioista tuli virallisesti sikiöitä. Äkkiä se aika menee, kohta ne muuttaa jo pois kotoa :D


Elli+pilli ja pulla rv 10+0
 
Viimeksi muokattu:
Elli, meidän koirallemme jouduttiin laittamaan nenäpunkkilääke. Mies laittoi sen itse lääkkeen aamulla ja koira pistettiin työpäivän ajaksi ulos, kuten normaalistikin. En koskenut siihen aamulla ollenkaan. Sen jälkeen olen käsitellyt taas ihan normaalisti. Eikö siinä ole joku puolen tunnin varoaika, jonka aikana koira ei saa päästä lähelle sytytyslähteitä ja sitä ei saa suihkutella, mutta sen jälkeen ihan normaalisti saa olla? Ajattelin niin, että sen puolen tunnin varoajan aikana on mahdollista, että se lääke tarttuisi koirasta ihmiseen.

Jos viitsit, niin soita teratologiseen tietopalveluun ja kysy. Ja kerro mullekin :) Pitäishän noille oikeat punkkilääkkeetkin laittaa. Tai punkkipannat, mutta se ei liene yhtään sen kummempi asia.
 
Smirg Täällä puhellaan jo kovastikin massulle ja silitellään mahaa. Pikkuinen vastaa hienosti potkuillaan takaisin. Ja on ihanaa seurata kuinka lähellä vauva haluaa nyt jo olla kosketuksia. Jos ei esim. liikkeitä tunnu just sillä hetkellä ja laitan käteni mahalle ja koputtelen niin ei mene kauaakaan, kun pikkuinen vastailee takaisin :)
Tietty luontevalta se jutustelu silloin alkaa tuntumaan, kun vauvan olemassa olon kunnolla tuntee eli kun liikkeet vahvistuvat.
Minulle on tullut semmoinen fiilis, että kumpa tämä raskaus aika menisi tosi hitaasti :) kun tulee niin ikävä näitä liikkeitä ja vauva mahaa.

Pieni Tähtönen ja neitokainen 26+3 :heart:
 
uivelo: millainen on SI-tukivyö? Mie kyllä joutunen kanssa hankkimaan jonkun vyön, alkaa iskias kolkutella siihen malliin..

Täällä on ollut ihan hirveä trafiikki!! Nyt ei pysty onnittelemaan kyllä kuin kerralla kaikkia joilla raskaus on johtanut synnytykseen tai edennyt hyvin!

Meilläkin ollaan päästy kaksosten kanssa kohta 11 vkolle asti, turvotus oli 9 viikkoon asti hirveää ja sitten katosi ja tissitkin mahtui taas rintsikoihin, nyt alkaa olla oikea masu näkyvissä ihan selkeänä. Ensimmäinen neuvolakin on käyty ja kauhea opasnippukasa vastaanotettu. Kohdun polyypille ei nyt sitten tehty mitään eikä se ole vuotanutkaan.

Ellihän menee melkein samoissa mun kanssa, mahtavaa jännätä ollaanko yhtäaikaa synnärillä :D

Mie oon miettinyt tota monikkoyhdistykseen liittymistä, ei oikein nuo normaalit vauvalehdet anna semmosta informaatiota, mitä ehkä kaipaisi kun kahta odottaa. Tosin vielä en oo saanut mitään aikaseksi asian suhteen.
 
Olenkin Pinvi miettinyt, että mitä sinulle kuuluu =) Eikö ollutkin niin että odotat identtisiä kaksosia? Oletko käynyt jo viiimeisen tutkimuskäynnin? Kuinka isoja sinun vaaverot on jo? Eihän sitä tiedä vaikka oltaskin yhtäaikaa synnärillä ;)

Nyt iskee paniikki (taas vaihteeksi :D) Onko kellekkään tehty alkion siirtoa lääkkeelliseen kiertoon? Milloin on lopetettu lääkitys??? Olen ihan paniikissa kun lääkäri ei enempää lugeja eikä merimonoja enää kirjoittanut ja olen vasta raskausviikolla 10+0. Käski vain syödä lääkeet loppuun, mutta niitä ei enää riitä kuin muutamiksi päiväksi. Toimivatko istukat jo muka tarpeeksi hyvin, että pärjään ilman... Auttakaa!
 

Yhteistyössä