**2010 loppu- ja 2011 alkuvuonna lapsettomuushoidoista plussanneet**

Taidan kuulua myös tänne!
Kiitti uudesta pinosta Hugsy :)

Plussasin 4 IVF:stä joulukuussa ja la 9.8.11, nyt raskausviikkoja 11+0, ollaan uusperhe ja tulokas on viides.
Tyttö olisi toiveissa mutta enpä tiedä.... aiotaan kysyä sukupuoli etukäteen.
Nimet on kummallekin jo keksitty :heart:

Nyt porukkaa vaan tänne lisää!!!!

Tähtis ja Tiukuliina 11+0
 
Kiva kun jaksoit Hugsy tämän pinota.

Eli meillä 7. clomifen avusteinen kierto toi plussan. Meillä laskettuaika on 18.7. ja ensimmäinen lapsi meille molemmille.

Nt-ultrassa kaikki oli meillä hyvin ja nyt odotellaan rakenneultraan pääsyä. Ainoa raskauden tuoma ikävä puoli on kovat päänsäryt, jotka vaivaavat nyt kolmatta viikkoa.


Apsu 14+1
 





La........................Nimimerkki...................Monesko lapsi
18.7...............................Apsu...................................1.
18.7...............................Hugsy.................................1.
9.8................................Pieni Tähtönen........................5.
 
Viimeksi muokattu:
Hienoa, että saatiin meille loppuvuoden hoitolaisille oma pino. Meillä plussattiin vihdoin 3.ivf/icsi:stä. Me ollaan myös uusperhe ja mahdollinen tuleva lapsi olis 4. mikäli kaikki menee hyvin loppuun asti. Vielä pelottaa kuinhan tässä tulee käymään kun niin alussa mennään, LA on 31.8 ja lapsi on kuitenkin niin kovasti toivottu.

Mansikkainen 7+6
 
Viimeksi muokattu:
Pimpam ja masu kans mukana :wave:

18.7, toinen lapsi.

Vastaan nyt tänne puolelle.. Mulla on ihan poikaolo. Saako sitä lapsettomuudesta kärsinyt mitään toivoa : / No toista tyttöä jotenkin ennen hoidon alkua ajattelin. Eihän tuolla merkitystä yhtä rakkaita toki molemmat. Jotenkin minä olen esikoistytön myötä prinsessa maailmaan hurahtanut.

Jatkan paremmalla ajalla, edelleen tuo nukkumatti kolkuttelee ajoissa iltaisin..
 
:wave: Tämä taitaa olla minulle sopiva ketju. Plussasin siis ensimmäisestä icsi hoidosta joulukuun alussa.

Laskettu aika 12.8.2011 ja lapsi on ensimmäinen.

Viime viikolla oli ensimmäinen neuvola. Sydänääneet kuului hyvin. Huomenna on neuvolalääkäri, joka kuulemma meidän kunnassa kuuluu kaikille ennen np ultraa. Eli pääsee vauvaa katsomaan nyt ja sitten kahden viikon päästä np ultraan :)

Pimpam Tottakai hoidoilla raskautunut saa toivoa ja haaveilla niin kuin muutkin :) Meillä tätä pienokaista on alkionsiirtopäivästä asti kutsuttu yhdellä pojannimellä, ja pojaksi tätä kuvitellaan koko ajan. Mies ainakin on ihan varma,että poika tulee. Minä ehkä salaisesti välillä haaveilen tytöstä ja prinsessavaatteista yms :)

Tänään huomasin yhden asian. Kaverini kertoi kuulleensa, että eräs entinen työkaverini odottaa kesävauvaa. Ja arvatkaapa mitä, ensimmäinen ajatukseni oli: voi miten ihanaa, ja olisi kiva tavata tämä työkaveri ja onnitella häntä. Vielä pari kuukautta sitten tämmöinen uutinen olisi aiheuttanut katkeruutta ja kateellisuutta. Jee, olen parantunut katkeruudestani :)

Danita ja pikkuinen 10+4
 
Kiitos Hugsy pinon perustamisesta ja terve kaikki palstakamut! :)
Täällä siis plussattu jouluaattona 1. IVF:n 1 PAS.sta ja laskettuaika on 3.9.
Toissapäivänä alkuraskauden ultrassa sykki kaksi pientä sydäntä! :heart: :heart:
Vieläkin ihan sekopäinen olo, ei tätä meinaa uskoa todeksi. Taustalla on yritystä vuodesta 2006 ja keskenmeno rv 13 vuosi sitten. Nytkin keskenmenon pelko on mielessä jatkuvasti mutta ei kai tässä auta kuin toivoa, että kaikki menee hyvin. Ensimmäistä, tai siis esikoisia odotellaan...
Pahoinvointia on ollut jo ihan alusta ja näyttää pahentuvan, jo viikon olen oksennellut päivittäin. Väsymys myös on mahotonta. Toivottavasti tämä ei pahene, työkyky on ihan siinä ja siinä tällä hetkellä, kun pitää jatkuvasti käydä vessassa yökkimässä. Väsymys näyttää pahentavan pahoinvointia ja työpäivän jälkeen olo on kuin haamulla.

Tsemmpiä kaikille tasapuolisesti!

Pirpana ja pikkuruiset rv 7+4
 
Viimeksi muokattu:
Sorry omanapaisesta viestistä, ei ole nyt voimia kommentoida muille. :( Just tietysti kun eilen uskaltauduin ilmoittautumaan joukkoon mukaan ,niin yhdynnän jälkeen alkoi runsas verinen vuoto, verta siis oikein lorisemalla lorisi pönttöön. Yö meni pyöriessä ja keskenmenoa pohtiessa, laitoin oiken kunnon yösiteenkin, verta ei kuitenkaan tullut yhtään siteeseen asti vaan vuotelu loppui yhtä nopeasti kun oli alkanutkin. Tänään sitten varailin ajan yksityiselle uudelleen ultraan, kun niin huolestuttaa onko kaikki hyvin vaiko ei. Viime viikolla varhaisultrassa oli. Äsken sitten tuli vessareissulla vielä todella kookas verihyytymä, muuten vuoto on loppunut. Onkohan tässä enää toivoa? :( Tänään pitäisi olla viikkoja 8+0.

Muoks muoks..vuotelu jatkuu sittenkin. :'(
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta. Ja hienoa, että väki on löytänyt tänne.

Itsellä oli aivan tyttö olo heti aluksi vaikka olen aina kuvitellut, että meille tulee vain poikia. Nyt sanoisin, jos pitäisi veikata, että mahassa kasvaa poika. Mies on vahvasti pojan kannalla. En osaa oikein sanoa kumpaa toivon, kun kumpaakaan ei vielä ole, niin ei osaa kuvitella millainen juuri se meidän tyttö tai poika olisi. Meinaamme kyllä kysyä sukupuolta, kun 2.3. menemme rakenneultraan. Hauskaa, että meitä on jo näin lyhkäisessä pinossa kolme samalla lasketulla ajalla.

Oletteko uskaltaneet tehdä hankintoja vauvalle?

Tsemppiä kaikille!
 
Oi ei mansikkainen, voimia hurjasti ultran odotteluun :hug: Toivottavasti vuodolle on joku ihan muu syy, kuin keskenmeno.

Mustakin on hassua, että meillä kolmella on sama la. Jännä nähdä kuin vauvat lopulta syntyy. Esikoista oottaessa mulla oli viikon väliä ystävän kanssa lasketussa ja tasan kuukausi vauvoille lopulta tuli eroa. Meidän typy syntyi viikon etuajassa ja hänen 2 viikkoa myöhässä.

Hankintoja olen pikkuisen tehnyt.. Nt-ultran jälkeen ja tuntuu että pikku ostosten välit vaan tihenee. Miten ne vauvanvaateosastot onkaan niiiiin ihania.

Mekin aiotaan rakenneultrassa helmikuun lopulla kysyä sukupuoli jos suinkin näkyy. Ollaan myös ajateltu käydä 4D-ultrassa jossa sitten viimeistään saa tietää kumpi tulossa. Mä en varmaan kestäis jännityksessä synnytykseen asti.
 
mansikkainen toivottavasti vuoto on harmitonta. Yhdynnän jälkeiset vuodot raskauden aikana ovat käsittääkseni hyvinkin yleisiä.

Tänään käytiin neuvolalääkärillä, ja meidän vauva oli ottanut kiinni kasvunsa, kun oli ensimmäisessä ultrassa kolme päivää pienempi. Eli vastasi nyt viikkoja 11+1, niin kuin hedelmöityksen mukaan kuuluukin. Pituutta oli 4,5cm :heart: Täytyy sanoa, että harvinaisen söpö lapsi :heart::heart: :D

Laskettu aika siis 9.8.2011.

Danita ja pikkuinen 11+1
 
Mansikkainen: Meidän elokuisten pinossa nimimerkki Eveliina koki juuri saman kuin sinä. Verta tuli yhdynnän jälkeen kuulemma ihan lorisemalla ja ultrassa vauvalla oli kaikki hyvin!! Nyt kovasti tsemppiä ja jaksamista, mene ihmeessä ultraan!
 
uivelo: Toi vuotelu tosiaankin säikäyttää, just tolleen mullakin vuoteli ihan lorisi pönttöön sitä verta. Onneksi sulla kaikki oli kuitenkin hyvin samoin kun täälläkin. :)

Lääkärireissulla käyty: Siellä se pikkuinen edelleen näkyi, sydän sykki ja koko vastasi viikkoja. Hiukan tosin pienempi oli kun viikot, mutta samalla tavoin kuin edellisessäkin ultrassa ja lääkäri totesi siihen vaan että muutaman päivän heitto on ihan ok, ei niin tarkkoja mittoja saakaan ja alkioiden koko vaihtelee. Ja itseasiassa joka raskaudessa aiemminkin on ollut sama juttu. Kyllä säikäytti, mutta onneksi kaikki oli kuitenkin edelleenkin hyvin.

Raitis olikin samoihin aikoihin kirjottamassa viestiä. Joo, salaa oon sitäkin pinoa vakoillut ja suunnitellut sinnekin mahdollisesti tulla kirjoittelemaan kuhan viikkoja on enempi ja lueskelin sieltä siitäkin, eli tosiaan ehkä tää sitten on ihan yleistä? En päässyt edes julkisen puolen lääkärin ultrattavaks kun ei kuulemma kuulostanut keskenmenolta. Yksityiselle taas maksettiin kiltisti se sama 160€ mikä viimeviikollakin. No samaan konkurssiin nää taitaa mennä kun ne tonnit mitkä hoitoihinkin on jo maksettu.
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille!

Mä kirjoitan ensimmäistä kertaa millekään palstalle. Mullakin on sama 'ongelma', että nuo tavalliset odotusketjut ei kaiken koetun jälkeen tunnu omalta...eli taustaa vähän:

Minä ja mieheni ollaan 29v. Lapsi on ollut haaveissa 2008 syksystä asti. Ensimmäinen ICSI tehtiin tammikuussa 2010, josta raskaus lähti päättyäkseen myöhäiseen keskenmenoon bakteerin aiheuttaman lapsivesien menon takia :'( Lokakuussa sain varhaisen keskenmenon spontaanissa raskaudessa(sain tietää koko raskaudesta, kun mahakipujen vuoksi menin lääkäriin ja siellä todettiin keskenmeno ja hcg oli koholla). Marraskuussa sain negan PAS:ista ja Joulukuussa tehtiin toinen IVF, josta Joulupäivänä plussasin.

Tämä raskaus alkoi melko dramaattisesti. Multa tuli vähän vuotoa 5+2 ja pääsin heti klinikallemme ultraan. Oma lääkärini oli lomalla ja toinen lääkäri totesi, että kohdussa ei näy mitään ja passitti mut hcg mittaukseen. Kävin verikokeessa myös seuraavana päivänä ja arvo nousi kovaan tahtiin ja lääkäri lähetti mut sairaalan päivystykseen luultavasti kohdunulkoisena raskautena. Olin niin murtunut! Mutta sairaalassa kohdusta löytyikin heti mitä pitikin niillä viikoilla!! Kävin toisen kerran ultrassa 6+3, jolloin alkio oli kasvanut, mutta sykettä ei 100% pystytty näkemään. Tämän viikon maanantaina olin varhaisultrassa 7+0 ja syke näkyi heti ja kaikki oli muutenkin hyvin. Mutta minäkin murehtijana olen jo saanut uuden huolen mieleeni, koska huomasin Äitiyskortista, että alkion koko vastasi 6+4, eikä 7+0. Lääkäri ei kuitenkaan sanonut siitä mitään. Olen ollut myös melko oireeton, alussa oli pientä pahoinvointia, mutta nyt ei oo juuri muuta kun turvonnut maha ja väsymystä. Joten koko ajan on huoli ja murhe mielessä... Tuntuu että voiko edes olla mahdollista, että kaikki vois mennä hyvin, kun takana on aika paljon huonoa onnea...

Mutta siis kiitos kovasti tästä ketjusta! Toivottavasti kirjoitukseni ei oo kauhean sekava tai liian pitkä! :) Ja toivottavasti kaikilla on kaikki hyvin, erityisesti Mansikkaiselle tsemppiä!

-Anelma 7+2, laskettuaika 5.9.
 





La........................Nimimerkki...............Monesko lapsi
18.7......................Apsu...........................1.
18.7......................Hugsy.........................1.
18.7......................pimpam10....................2.
4.8........................kukka73......................1.
8.8........................uivelo.........................1.
9.8.......................Pieni Tähtönen...............5.
12.8......................Danita.........................1.
31.8......................Mansikkainen79..............4.
3.9........................pirpana74.....................1. (kaksoset)
5.9........................Anelma.........................1.
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa, kun alkaa tulla lisää porukkaa!

Mansikkainen, onneksi pikkuisella kaikki oli hyvin. Varmasti säikäytti tuollainen vuoto!

Hankintoja uskalsin minäkin tehdä, kun sain tietää että sikiöseulan tulokset oli ok. Kotona on nyt ensimmäiset pikkuiset bodyt odottamassa vauvaa.

Joskus pääsee unohtumaan koko raskaus, huomasin sen kun neuvolassa terkka puhui puhelimessa että äiti on käynyt verikokeessa, ja minä ajattelin että se puhuu omasta äidistään :D Ja sitten eräs ihminen kertoi minulle odottavansa vauvaa ja hetken tunsin kateutta kunnes muistin että hetkinen, raskaanahan minäkin olen! Johtuu varmaan siitä kun vauvaa on niin monta vuotta odotettu ja toivottu.

Minkäslaisia oloja teillä muuten on? Väsymys on täällä helpottanut hieman, närästys on tullut tilalle. Edelleen öisin käyn vessassa vähintään kerran. Turvotus on helpottanut siinä määrin, että tuntuu että maha on "hävinnyt". Odotan jo, että tulisi kunnon kumpu! =)

-Hugsy

Anelmalle vielä pitää kertoa, että mulla oli ekassa ultrassa ihan sama juttu, että alkio oli pienempi kuin olis pitäny. Mulla heittoa oli 6 päivää! Olin ihan paniikissa että mistä se johtuu, kun kyseessä on kuitenkin ivf, eikä päivät kauheasti voi heittää. Mutta seuraavassa ultrassa pieni oli sitten enää vain päivän jäljessä. Mittavirheitä voi tulla niin helposti tuossa alussa, meillekin lääkäri sanoi, että millin heitto tekee jo monta päivää. Joten älä ole huolissasi!
 
Viimeksi muokattu:
Mansikkainen Mahtavaa, että kaikki oli hyvin :)

Hankintoja Meillä on kaikkea mahdollista ja liikaakin tavaraa. On poikien ja tyttöjen kamaa, kun molempia löytyy. En ole raaskinut mitään oikeastaan hävittääkään.
No, tuplat tuli ostettua JO!!kun olivat niin halvat :whistle:
Olen kaikille neljälle lapselle ottanut äitiyspakkauksen, joten otan tälle tulevallekin. On sitten aikanaan ihana lasten kanssa yhdessä katsoa heidän pakkauksiaan.

Tähtönen ja Tiukuliina 11+1
 
Hieno kuulla Mansikkainen että kaikki oli pienellä hyvin! Ja Anelma, toivottavasti saat jättää stressaamisen mahdollisimman pian ja pystyt kunnolla nautiskelemaan. Olisi minusta reilua kyllä että meillä joilla tänne saakka pääseminen on vaatinut niin paljon pettymyksiä ja stressiä olisi sitten edes rento ja onnellinen odotusaika. Kuulun myös joukkoon joka ei varmaan koko raskauden aikana pysty käymään wc:ssä katsomatta onko paperissa verta... Aika äklöä ;) Juttelin pitkät lapsettomuushoidot läpikäyneen ystäväni kanssa, joka kertoi että oikeastaan vasta lapsen syntyessä tajusi että heille todella tulee lapsi. Toivoisin niin että itse uskaltaisi jo aikaisemmin ruveta ihan estottomasti nautiskelemaan vaan tilanteesta, odottamaan vauvaa ja vähän suunnittelemaan ja valmistautumaan.

Oma vointi on ollut pikku pahoinvointia lukuunottamatta aika lailla normaali. Oksentelemaan ei ole tarvinnut ruveta (hirvittävää pari päivää kestänyttä vatsatautia lukuunottamatta), mutta joudun syömään koko ajan jotain pientä että se pysyy kurissa (eläköön, puntarille ensi viikon neuvolassa...). Ja välillä kun öklötys on ohi, miettii onko sitä sitten ihan oikeasti edelleen raskaana. No, eiköhän se huoli tässä unohdu kun maha alkaa selvemmin pömpöttää. Ja ultrassa pikkukaverin näkeminen kyllä helpotti kovasti. Muutamalle lähimmälle työkaverille jopa mainitsin asiasta jo tänään. Missä vaiheessa te olette ajatelleet kertoa töissä raskaudesta?

Danita, hymyilytti kun tuo sinun ihmeparantumisesi kuulosti niin tutulta :) Samaa on liikenteessä. Tavallaan tuntuu että hoidot tuntuvat olevan jossain tosi kaukana. Ilmeisesti sitä jotenkin pyyhkii päästään ne kamalatkin kokemukset ja mahdottomalta tuntuneet ahdistukset. Hyvä vaan.

Täällä keskitytään nyt naatiskelemaan! Ja mietitään poikienkin nimiä. Ne tuntuu paljon vaikeammilta kuin tyttöjen nimet...

Kukka
 
Olen itse uskaltanut pari pikkuista juttua ostaa vauvalle, mutta suuret hankinnat jätän sitten tulevaan. Tajusin tänään, että eilen oli tasan 6kk vauvan laskettuun aikaan! Tuntuu aivan uskomattomalta! Meilläkin aktiivista yritystä ehti olla alku vuodesta 2008 ja vauva olisi saanut tulla jos olisi ollut tullakseen kolme vuotta sitä aiemmin. Onneksi ne vuodet ja itkut kuukautisten tai niiden puuttumisten takia on nyt ainakin toistaiseksi ohi ja todellakin kuin ihmeellisesti pyyhitty mielestä.

Töissä kerroin pomolle eilen ja meinasin kuolla jännitykseen kun en yhtään osannut arvata miten pomo suhtautuu. Onneksi otti ainakin vielä asian tyynesti. Saas nähä miten käy kun tajuaa, että kesällä mulla olisi vielä äitiysloman, joka alkaa 13.6., lisäksi se neljä viikkoa kesälomaa, eli perjaatteessa voisin jäädä lomailemaan jo toukokuussa.

Mäkin kannatan rauhallista ja nautinnollista odotusta kaikille!

Mäkin odotan jo vatsan kasvua ja turhaudun kun ei vielä näy mitään. Saas nähä olenko mahasta onnellinen vielä sitten kesähelteillä. :) Ja samaa mieltä noista poikien nimistä. Ei tunnu mikään omalta vaikka kuinka pyörittelisi! Tytölle olisin jo melko varma nimestä.
 
SJL
ONNEA aivan valtavasti kaikille plussanneille! Tämä on jotain niin upeaa :)

Meillä onnistui 4 icsin ensimmäinen Pas Marraskuussa eli nyt olen rv 10 + 2. Esikoisemme sai alkunsa tuosta samaisesta Icsi:n tuoresiirrosta vuonna 2006. Paljoa emme uskaltaneet tähän viimeiseen Passiin uskoa, mutta näitä ihmeitä kuitenkin tapahtuu=) Alkio oli ainokaisemme pakkasessa, joten senkin vuoksi on vaikea uskoa kaikkea todeksi.
Molemmissa raskauksissa minullakin on ollut aivan alkuraskudessa verenvuotoa, ensimmäisesä enemmän ja aivan kirkastakin mutta onneksi raskaudet ovat jatkuneet normaalisti. Toivottavasti kenelläkään eivät vuodot enää säikyttelisi

8+0 kävin alkuraskuden ultrassa ja silloin kaikki oli kuten pitikin. Mittaa pienokaisella oli hurjat 15mm. Väsymys on ollut suurin oireeni ja onneksi kuvotus alkaa jo helpottamaan.
Jotenkin on tyttöolo, koska poikaraskaus oli lähes täysin oireeton. Nytkään ei oireita ole kamalasti ollut, mutta niin erilainen tämä alku kuitenkin.

Vauvatavaraa on jonkin verran jäljellä ja tietty pojan vaatteita, mutta on tullut kyllä hävitettyäkin matkan varrella.

Onnellista odotusta kaikille:wave:
 

Yhteistyössä