**2010 loppu- ja 2011 alkuvuonna lapsettomuushoidoista plussanneet**

Ihanaa, on jo paljon porukkaa pinoutunut muutamassa päivässä tänne! Moi kaikki! :wave:

Mansikkaiselle kovasti tsemppiä! Olipa ihanaa että ultrassa oli kaikki hyvin! :heart:

Täällä myös kurkitaan vessapaperi jokaisella vessareissulla verenvuodon pelossa...
Maanantaina ultrassa oli kaikki hyvin ja nyt jo pelottaa joko siellä on elämä loppunut.. :(
Mulla oli vuosi sitten keskeytynyt keskenmeno ja se varmaan tässä aiheuttaa pelkoa. Ei tullut mitään vuotoa eikä mitään muitakaan merkkejä siitä, että sikiö oli menehtynyt jo viikolla 11. Keskenmeno huomattiin vasta 13+3 niskapoimu-ultrassa. Kai se jätti semmoiset traumat ettei voi oikein rentoutua vaikka kaikki oli muutama päivä sitten hyvin.
Heti jos on parempu olo pahoivoinnin suhteen, alan epäillä ettei kaikki ole hyvin. Argh. Mitenhän sitä saisi rauhoittettua mielensä... Kai sitä pitää käydä tässä lähiviikkoina uudelleen ultrassa tarkistamassa onko kaikki hyvin. Mielenrauhasta olen valmis maksamaankin! :)

Miten teidän muiden pahoinvoinnit jamuut oireet? Mulla etoo lähes aamusta iltaan ja olen oksennellutkin välillä. Piti jäädä töistä pariksi päiväksi pois, kun joutuu jatkuvasti yökkimään vessassa. Rintoja pingottaa ja ovat kipeät sekä väsymystä pukkaa. Olo on suurimman osan aikaa niinkuin olis kauheassa krapulassa tai mahataudissa. Huomaan, että paha olo on voimakkaampi nyt kuin edellisessa raskaudessa johtuen ilmeisesti kaksosten aiheuttamista voimakkaammista hormonimuutoksista.

Pirpana + pikkuruiset rv 7+5
 
Mulla on heti eriävä mielipide kärkeen, musta poikien nimien miettiminen on paljon helpompaa kuin tyttöjen! Tai poikien nimissä on enemmän sellaisia jotka todella kolahtaa! :)

Mun ensimmäinen raskaus meni siis kesken tosi myöhään, eli mulle se 12 viikkoa ei tarkoita mitään... Ehkä sitten viikko 24, kun sikiön selviämisen eteen tehtäisiin jotain saa mut rauhoittumaan. Mutta jo hoitoon lähtiessä päätin, että pyrin olemaan mahdollisimman positiivinen ja yritän nauttia alusta asti. Ihan käytännössä tuo ei ole toiminut... Ja tietysti sitä nyt vertaa kaikkea siihen aiempaan raskauteen. Silloin mulla oli alusta asti tosi vahvat oireet, nyt olen lähes oireeton. Alkio oli viikkojen kokoinen varhaisultrassa ja tämä nyt pienempi (Kiitos Hugsy omasta kokemuksesta, se rauhoitti!!). Mutta täytyy vaan toivoa, että kaikki menee hyvin loppuun asti.

Niin niistä oireista! Mä tosissaan olen tosi hyvä vointinen. Konkreettisimmat oireet ovat väsymys, vatsan turpoaminen iltaa kohden ja mielialan vaihtelut. Pitäisi olla tästäkin iloinen, kun Pieni on kuitenkin ultrassa sykkeen kanssa nähty, mutta jotenkin sitä 'toivoo' selkeää pahoinvointia! :)

Kiva kyllä, että on näin monta samassa tilanteessa samojen fiiliksien kanssa! :)

-A
 





La........................Nimimerkki...............Monesko lapsi
18.7......................Apsu...........................1.
18.7......................Hugsy.........................1.
18.7......................pimpam10....................2.
4.8........................kukka73......................1.
8.8........................uivelo.........................1.
9.8.......................Pieni Tähtönen...............5.
12.8......................Danita.........................1.
15.8......................SJL..............................2.
31.8......................Mansikkainen79..............4.
3.9........................pirpana74.....................1. (kaksoset)
5.9........................Anelma.........................1.
 
Ilmottautuisin mukaan :) marraskuun hoidosta plussasimme joulukuun alkupuolella...tämä meidän toinen hoito, enimmäinen icsi. Ekasta ivf-hoidosta tuloksena 2v poika ja luomupoika täyttää pian 10v. Pakastimeen ei kummallakaan kerralla ole saatu mitään. Hoito epäonnistui tällä kertaa, kasvoi 14 foliikkelia jotka karkasivat jarruista huolimatta ja yksi saatiin napattua ja se siis nyt köllöttelee massussa :) Epävarmuutta kesti tasan rv10+0 asti jolloin alkoi kotidopplerilla sydänäänet kuuluma,,huh sitä helpotuksen tunnetta :) rv7+1 kävin toki ar-ultrassa ja kaikki oli siellä hyvin,mutta edellisen raskauden vuodot ovat kai jättäneet ikuisen pelon. Ensi viikolla on eensimmäinen neuvola ja np-ultra seuraavalla viikolla.

mulle voi listata siis 17.8......................mammy-......................3.


mammy&mato 10+2
 
Viimeksi muokattu:





La........................Nimimerkki...............Monesko lapsi
18.7......................Apsu...........................1.
18.7......................Hugsy.........................1.
18.7......................pimpam10....................2.
4.8........................kukka73......................1.
8.8........................uivelo.........................1.
9.8.......................Pieni Tähtönen...............5.
12.8......................Danita.........................1.
15.8......................SJL..............................2.
17.8......................Mammy.......................3.
31.8......................Mansikkainen79..............4.
3.9........................pirpana74.....................1. (kaksoset)
5.9........................Anelma.........................1.
 
Mammylle tervetuloa porukkaan! Olipa hyvä tuuri että yhdellä alkiolla tuli tärppi! :)
Mitä sitä meidän porukalle kuuluu?
Täällä voidaan pahoin. Etova olo on lähes aamusta iltaan ja välillä rajuakin oksentelua. Tänä aamunakin kaikki syömisyritykset ovat päätyneet vessanpönttöön, kolmesti jo oksensin; mustikkakeitot, ruisleivän ja riisipuuron. Yöks. Saa nähdä pysyykö kuiva keksi ja mehu sisällä mitä nyt natustelen. Huomenna pitäisi töihin lähteä ja arveluttaa kovasti. Olen sairaanhoitaja ja työhöni kuuluu paljon kahdenkeskisiä potilastilanteita joista ei niin vaan pääsekään lähtemään oksentamaan yhtäkkiä. :( Olin jo viime viikolla pari päivää poissa. Kai sitä täytyy hommautua huomenna lääkäriin jos tämä ei yhtään tästä helpota. Ei se ole potilaitakaan kohtaan oikein, että hoitaja keskittyy hoitotilanteessa oksennuksen pidättelemiseen.
No itteppä olen halunnut tätä ;) Jospa tää kertoo siitä että tuolla massussa on kaikki hyvin, hope so.

Mulla ei oo oikeen mitään oloa vauvojen sukupuolesta tai muustakaan. Itseasiassa en oikein uskalla ajatellakaan vielä niin pitkälle että pääsisin synnyttämään tai saisin nyyttejä syliini. :O
Kai se on jotain itsesuojelua että ajattelen vain että "toistaiseksi olen raskaana" ja odottelen turvallisempia viikkoja. Kuitenkin se vuoden takainen keskenmeno on jättänyt niin ison pelon ja epävarmuuden.
Joko teillä muilla on masu pompsahtanut esiin? En tiedä kuvittelenko mutta musta tuntuu, että tuossa ihan alhaalla tuntuu jotain pingotusta??! Voikohan se olla jo vauvamasua? Kaksosraskaudessa masu voi kyllä kasvaa nopeampaa... Pieniä viiltelyjä myös tuntuu välillä tuossa alamahalla joten kai siellä jotain kasvua tms tapahtuu.
Jaksuja kaikille! :heart:

Pirpana ja pikkuruiset 8+1
 
Hyvää sunnuntaita!

Suuret tsempit teille joilla pahaolo vaivaa! Minulla on onneksi sen puoleen ollut aika helppo tämä alkuraskaus, kunhan muistaa tasaisesti syödä. Pääsärytkin on onneksi helpottaneet! Liikkuminen on nyt jäänyt hävettävän vähiin. Sen kanssa pitäisi kovasti tsempata niin koiratkin kiittäisi. Pelottaa vähän mitä neuvolan vaaka ensikerralla näyttää.

Minulla turvotti alkuraskaudesta alamahaa niin, että pikkareita myöten kaikki painoi. Nyt tilanne on kuitenkin toinen ja mahaa ei näy vielä ollenkaan. En ole kyllä muutenkaan laiheliini.

Nimiä ollaan kauheesti pyöritelty pari viikkoa vaikka välillä olen ihan varma ettei vauva selviä loppuun asti. Mielialat menevät aalloissa yltiöpositiivisesta yltiö negatiiviseen. Ensi viikolla saan koti dobblerin lainaan niin toivon mukaan kuulen ensi kertaa meidän vauvan sydän äänet.

Mites teillä on miehet suhtautuneet raskauteen? Meillä taitaa olla vielä epäusko päällä, mutta muuten kyllä innolla osallistuu kaikkeen suunnitteluun yms.

Meinaatteko tai onko teidän kunnissanne tarjottu perheneuvontaa? Meillä on mietinnässä osallistummeko vaiko emme.
 
Tervehdys kaikille! Ollaankin tiputtu jo toiselle sivulle, täytyy vähän nostella tätä pinoa.

Mitäs teille kuuluu? Täällä asiat on ihan hyvin, liikkeitä ei vielä tunnu, vaikka olen yrittänyt kuulostella aina iltaisin. Olo on hyvä, ruoka maistuu ja etenkin hedelmät ja maito. Karkkia ei tee mieli, eikä suklaatakaan, vaikka normaalisti sitä rakastan. Kahviakin pystyy jo juomaan silloin tällöin.

Viime viikonloppuna tuli pieni säikähdys, kun seksin jälkeen tuli vähän veristä vuotoa, siis ihan vaan sen verran että paperi värjäytyi vaaleanpunaiseksi. Mutta heti alkoi kauhukuvat vilistää päässä. Onneksi se loppui heti, eikä sen jälkeen ole näkynyt. Perjantaina menen käymään neuvolassa pikavisiitillä, ihan vain kuuntelemassa sydänääniä ja rauhoittelemassa itseäni. Seuraava virallinen neuvolakäynti kun on vasta helmikuun puolessa välissä.

Hugsy ja Bebe 15+1
 
Heippa vaan!
Voi Hugsy, vuoto varmasti säikytti. Itse olisin varmasti ihan paniikissa mennyt jo ultraan jos vuotoja olisi näkynyt. Eiköhän tuo vuoto johtunut ihan mekaanisesta ärsytyksestä limakalvoilla eikä olllut vakavaa! Toivotaan ja uskotaan, että neuvolassa on kaikki hyvin. :)

Täällä voidaan edelleen pahoin. Aamupäivisin ei mikään pysy sisällä. Tänäkin aamulla oksensin viisi kertaa, kaikki syömis- ja juomisyritykset epäonnistuivat. Onneksi kuitenkin iltapuolella ruoka pysyy sisällä vaikkakin jatkuva etominen vähentää ruokahaluja. No, tämän kestää jos se vain
merkitsee sitä että pikkuisilla on tuolla masussa kaikki hyvin.
Sain saikkua ensi maanantaihin ja tiistaina onkin sitten ensimmäinen käynti neuvolassa. Sitten näkee onko olo yhtään helpompi ja onko minusta töihin menijäksi.

Miten teillä on masut kasvaneet? Onko mitään merkkejä kohdun kasvusta? Mää en tiedä kuvittelenko mutta nykyisin tunnen ajoittaista nipistelyä korkeammalla kuin aiemmin, jo tuossa alamahalla. Masu on kyllä pikkuisen turvoksissa joten ei tuosta saa selvää onko se jo vauvamasua vai muuta turvokkia. En tiedä yhtään missä vaiheessa kaksosmasu pompsahtaa näkyville. Tietääkö kukaan? Mahtanee olla yksilöllistä sekin....

Pirpana ja pikkuruiset rv 8+3
 
Pirpana: Mulla on vähän samanlaiset fiilikset kun sullakin että kokoajan pelottaa onko siellä masussa kaikki hyvin vaiko ei. Olen varmaan lukenut kaikki mahdolliset keskenmeno keskustelut ja se ei ainakaan ole yhtään auttanut mun keskenmeno pelkoon. Yhteenvetona keskusteluista vois todeta että toisilla kivut ei o merkinny mitään ja toisilla ne on ollu keskenmenon yks oire, samoin kun vuotelukin. Eli ei näistä oireista kyllä oikein voi mitään päätellä. Sulla toi pahoinvointikin kuulostaa aika rajulta, varmaan tosiaan kaksosista johtuvaa. Ja hyvä merkki. Mullakin on kyllä ollut pahaa oloa mutta ei onneksi sentäs pahemmin pöntön halailua.

Apsu: Tosta miehen suhtautumisesta raskauteen, täällä on kans miehellä vielä epäusko päällä. Varmaan osaksi mun epäuskon vuoksi. Täällä mennään päivä kerrallaan ja pelätään joka vihlasua ja vessareissua. Neuvolaan menosta kun sanoin miehelle ettei tarvi tulla mukaan jos ei pääse töistä tulemaan, melkein suutahti että tietenkin on tulossa. :)

Hugsy: Mulla on kanssa ollut nyt raskauden aikana ettei ole suklaata tehnyt mieli ollenkaan vaikka normaalisti sitä tulee syötyä liiankin kanssa. Nyt on joululahjasuklaat saanu olla ihan rauhassa kaapissa odottelemassa. Ja toinen on tee, mitä normaalisti join monta kuppia päivässä, se ei uppoa ollenkaan. Toi vuotelu kyllä säikäyttää aina, mullakin tuli eilen taas yks tippa punaista ja taas on epäusko päällä tuleeko tästä raskaudesta yhtään mitään.

Huomenna olis eka neuvola, hiukan jännittää. Mietin että yritetäänköhän sydänääniä vielä kuunnella kun on kuitenkin vasta menossa 9+1. Ne ei varmaan välttämättä vielä kuulu ja olen ihan huolissani jos yritetään eikä niitä kuullakaan. Eilen illalla ja tänään on ollut hiukan vatsakipua, ei kohdun kohdalla vaan paremminkin alavatsan molemmin puolin hiukan nivusten yläpuolella. Toivonmukaan normaalia. Onko muilla ollut vastaavaa?
 
Hei!

Mansikkainen mulla on just tuollaista kuvailemaasi kipuilua ja se on tosi ikävän tuntuista. Minun piti ihan tukivyö laittaa kahtena kertana, kun en pystyny kävelemään kunnolla. Kipu on sellaista repivää välillä tuolla sivuissa. Mutta muistelen, että jokaisessa 4:ssä edellisessäkin raskaudessani minulla on ollut ihan just samat tuntemukset. Oiskohan jotkut kohdun kantajalihakset hiukan venytyksessä :confused:

Mulla ei kans alussa tehnyt suklaata mieli ollenkaan mutta kyllä sitä nyt menee, ei kuitenkaan geisha uppoa vieläkään. Maitoa myös menee vaikken normaalisti sitä juo kuin kahvissa. Ja liha :p lihaa on pakko saada. Kahvi on täälläkin alkanut hiljalleen maistumaan tauon jälkeen.

Lääkärineuvola oli tänään ja pikkuisen sydänäänet saatiin heti kuuluviin. Sydän jumputti 140-150krt/min :heart: tulipa hyvä ja helpottunut olo =) Huomenna np-ultra, hui kun jännittää...
Mies suhtautuu ihan kivasti raskauteen. Tänäänkin heti neuvolalääkärin jälkeen mies soitti ja kysyi, kuuluko syke, miten meni? jne..
Neukun jälkeen menin leipomosta hakemaan kunnon pullat iloisten uutisten johdosta :p

Voikaa hyvin!

Pieni Tähtönen ja Pikku Viitonen 12+1
 
Viimeksi muokattu:
Pieni Tähtönen: Olipa helpottavaa lukea että sullakin on ollut samanlaista kipua ja masussa oli kaikki hyvin. :) Toivottavasti niin olis täälläkin. Mä en muista edellisistä raskauksista mitään, mulla kun nuorimmaisen ja tän mahdollisen tulevan lapsen ikäeroksi tulee 10 vuotta. Ihan on sellaset tunnelmat kun ensimmäistä odottais ja ensimmäinen yhteinen lapsihan meille onkin tulossa.
 
Heipat taas kaikki!

Aika kuluu hiljalleen, saisi kyllä mennä vaikka nopeamminkin. Tajusin juuri tässä että luvassa on mahtava superpitkä kesäloma! Ja sen jälkeen heti äippäloma! Jee! Sitä jo odotellaan. Heti kun päästää jonkun tuon sorttisen ajatuksen päästään, pitää jatkaa: sikäli mikäli kaikki menee hyvin... Voi kun vois jättää jo ton lopukkeen pois, huoh.

Meillä oli toka neuvolakäynti ja nyt kuunneltiin ekakertaa dopplerilla ääniä. Hyvin kuului! Ihan meinasi pikkuisen liikuttua taas. Pirpana taisi kysellä mahojen kasvusta. Täällä ainakin on aikamoinen möhömaha. Neuvolassa oli terkkari-opiskelija joka kovasti tunnusteli kohtua ja tuumasi että kyllä tämä on jo tässä navan kohdalla. Vanha parta tietokoneen äärestä totesi että ei se kyllä mitenkään voi olla koska raskauden pitäisi siinä vaiheessa olla puolessa välissä... ;) Ja äänet löytyi niin alhaalta että kyllä se kokemuksen ääni tietenkin oikeessa oli, lähinnä on tullut muita pehmusteita ja kohtu on vielä kyllä aikalailla näkymätön... Kaksosmahan kuvittelisi kyllä tuntuvan jo vähän aiemmin.

Apsu: Meidän tuleva isukki on ollut tosi ihanasti mukana. Kyselee aina mitä mahaan kuuluu ja muutenkin on tosi huolehtivainen ja suloinen. Neuvolassa kävi eka kerralla ja ultrassa tietty myös. Ja neuvolakorttia on tarkkaan tutkittu. Perhevalmennusta on meillä kanssa tiedossa ja eiköhän siihen osallistuta molemmat. Ekakertalaisia kun ollaan.

Voinnit on aikalailla hyvät, etoo jos unohtaa syödä mutta muuten ok. Olen syönyt massiivisia määriä varsinkin erilaisia hedelmiä. Valitettavasti toi irtokarkkipuoli uppoisi kyllä myös ihan ilman mitään rajaa. Eikö niistä saakin jotain vitamiineja tai jotain? Saahan?!

Mansikkainen: Onko sulla pysynyt se vuotaminen sen säikäytyksen jälkeen nyt kokonaan pois? Toivottavasti. Kuulosti niin pahalta. Niitä vihlovia kipuja kohtuun ja nivusiin kai kuuluu tässä alussa aika tavalla ollakin kun se koko kasvaa sen verran vauhdikkaasti. Niitä on täälläkin osoitteessa ollut aina silloin tällöin, varsinkin jos vaihtaa vähän vaudikkaammin asentoa.

Mietin muuten sitä minkä ikäisiä te pinoilijat täällä olette? Osalta pystyy arvailemaan nickin perusteella mutta olisi hauska tietää jos haluatte kertoa. Minä 37v eli meillä ei osuta teinivanhemmat-kategoriaan enää :)

Tsemppiä ja ihania talvipäiviä kaikille!

Kukka H12+6
 
repäisykipuja on mullaki ollu joka raskaudessa ja niitä en osaa enää säikkyä...niistä osaan arvella että kaikki luulis olevan hyvin kun masu kasvaa..:)

Eka neuvola meilläkin oli tänään. Sydänääniä ei löytäny,kun ei uskonu ettei ne enää alhaalta kuulu..aamulla viimeksi kuulin itse navankorkeudelta.vaikka itekki se terkka totesi että kohtu on kasvanu jo reilusti ja ylöosa sijaitsee jo noin 5cm navan alapuolella. Kuulemma normaalia kun 2v edellisestä raskaudesta ja jo kolmas lapsi..verenpaine seuranta alkoi,sain mittarin kotiin. Kotona tosin jälleen ollu arvot ihan normaalit toisin ko neuvolassa :D
viikon päästä olis np-ultra,jota jännitän aika kovasti...

mammy&mato 11+0
 
Mansikkainen, täällä myös on tuntunut ajoittaisia nipistyksiä alamahalla nivusten kohdilla molemmin puolin aina välillä, varsinkin jos tekee jonkin äkkiliikkeen. Siitä olen ajatellut josko kohtu olisi kasvanut jo ja nousemassa ylemmäspäin... Samoja mietin Mansikkaisen kanssa, pelkään vuotoja ja keskemenoa ym.. Tiistaina olisi minullakin neuvola. En tiedä minäkään kuuntelevatko sykkeitä vielä tuolloin kun on rv 9+3.
Miten teillä muilla? Kuinka aikaisin on saatu sykkeet kuulumaan?
Miten Mammy tai Pieni tähtönen teillä?
Kukka, kysyit ikää, 36 vee ollaan eli vanha akka jo :)

Pirpana + pikkuruiset 8+4
 
Viimeksi muokattu:
Kaikenlaisia alavatsakipuja on täälläkin tuntunut koko raskauden ajan. Nyt on repäisykivut tuntuneet tosi kovilta kun aivastaa tai yrittää nousta sängystä ristiin. Nivusiakin juilii välillä ihan kunnolla ja sellasia pieni salamaniskuja tuntuu häpykummulla. Se on ihme juttu kun pelkään muuten vauvan puolesta, mutta näitä kipuja en osaa pelätä. Jotenkin tuntuu, että kun kohtu siellä kasvaa ensi kertaa ja melkoista vauhtia niin luulisi, että se jossain tuntuisikin. Ja toisaalta taas vatsan kivut on lähes ainoita konkreettisia asioita raskaudesta tällä hetkellä.

Ikää meillä on 28. Yhdessä ollaan oltu jo lähemmäs 10 vuotta.

Täällä vaivaa kovat päänsäryt. On jo vähän huolestunut olo miten tämä kaikki vaikuttaa vauvaan. Lisästressiä aiheuttaa pomo, joka syyllistää sairaslomista. Minkäs teet kun ei voi syödä lääkkeitä päänsärkyyn ja kipuisena ei voi töitä tehdä... masentavaa. Onneksi panacodi tuo edes iltaisin lohdun. Neuvolakin kehotti ottamaan vahvemmat mömmöt käyttöön, jotta saisi kipukierteelle päätöksen. Noh toivotaan että urheilu ja hieronta helpottaa.

Ensi perjantaina toivottavasti kuullaan ensi kertaa sydän äänet. Toivottavasti! Ensi maanantaina alkaa myös viides raskauskuukausi! Aivan älytöntä!!!

Himoja on kaikenlaisia. Tekee eniten mieli nakkeja ja munkkeja. Kumpiakaan en normaalisti syö. Hedelmät myös maistuu, kasvikset ei niinkään. Kaikki herkut ja roskaruoat uppoaisi...Pitäisi kyllä ottaa itteään niskasta kunnolla kiinni!

apsu ja maha 15+2
 
Mulla on noita repäisykipuja silloin tällöin, tuntuvat just kun aivastaa tai nousee liian nopeesti ylös. Muita kipuja en oo huomannu.

Ikää on mulla 35, miehellä 30. Että en oo mikään teini minäkään :D

Mulla on tosiaan ylihuomenna se neuvola ja vähän jännittää taas että kuuluuko ne sydänäänet vielä. Eihän tästä oo kuin pari viikkoa kun ne viimeeksi kuunneltiin, mutta silti sitä miettii että onko kaikki vielä hyvin. Siitä pienestä vuodosta en oikeestaan oo huolissani enää, kun se loppui kuitenkin heti, eikä ole sen jälkeen mitään ollut. Olen melko varma että se tuli tosiaan vaan limakalvojen ärsytyksestä tai jostain.
Dopplerin ostoa suunnittelin jossain vaiheessa, mutta tulin siihen tulokseen että kyttään sitten joka päivä niitä ääniä ja teen itseni hulluksi, niin parempi jättää ostamatta.

-Hugsy ja Bebe 15+2
 
Taitaa sitten noi kivut olla ihan normaaleja kun muillakin on niitä ollut. Mulla ei ole ollut mitään kipuja ennenkun nyt parina päivänä niin siksi keksin niistäkin jo huolestua, mutta nyt yritän olla turhia stressaamatta.

Kukka: Joo on pysynyt muuten vuotelu pois, eilen vaan tuli tippa punaista vessassa käydessä paperiin, mutta muuten ei ole ollut mitään sen jälkeen, onneksi. Mun iän tosiaan pystyy helposti päättelemään, miehellä on isäksi tullessaan ikää saman verran kun sulla eli se 37v. (Mikäli kaikki nyt menee hyvin.)

Hugsy: Mä kanssa oon miettinyt samaa ton kotidopllerin kanssa, että tulisin varmaan hulluks sen kanssa kun yrittäisin kuunnella ääniä jatkuvasti ja jos ne ei kuuluiskaan niin olisin varmaan ihan huolissani. Ja miehellekun esittelin että tilataanko tälläinen ,mies heitti hyvän pointin, että onkohan toi hyväks vauvallekaan säteilyttää sitä vähän väliä. Siksikin ajattelin että ehkä tosiaan parempi olla ostamatta.

Pirpana: Vanhoista neuvolakorteista kattelin että aiemmissa raskauksissa aikasintaan on kuunneltu/kuulunut sydänäänet 9+5. Nyt huomisessa neuvolassa vasta 9+1. No, huomenna tuun kertomaan yritettiinkö niitä edes kuunnella ja jos yritettiin niin kuuluko mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Sydänääniä on kuunneltu neuvolassa minulta vasta rv 10+ jälkeen jokaiselta ja ovat silloin kyllä kuuluneet. Eilen vasta kuunneltiin tämän tulevan sydänäänet ja heti löytyi.
Tänään oli np-ultra :heart: ja kaikki hyvin. Pääperämitta oli 57,2mm ja vastasi täysin viikkoja. Niskaturvotus 1,3mm normaali, sama kuin neloseltakin. Kuvia sain matkaan ja tuli niin hyvä mieli :heart:

Ikää on 31v ja mies lähentelee 40v :)

Tähtönen ja Pikku Viitonen 12+2
 
Heippa taas täältäkin :)

Pienelle tähtöselle superonnittelut hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Mulla kuunneltiin sydänäänet ekan kerran neuvolassa rv 13+ Dopplerin ostoa harkitsin minäkin, mutta luin jostain ettei sais päivittäin kuunnella, kun jotain lämpöaaltoja?? Vai mitä ne nyt oli, menee kohtuun. Kerran viikkoon sopiva väli ja eihän sellanen onnistus multa ollenkaan :$

Np-ultran ja viimeisen neuvolan jossa kuunneltiin sydänäänet jälkeen on ollut jotenkin rauhallinen olo raskauden suhteen. Luottamus, että kaikki sujuu hyvin. Mitään liikkeitä en ole vielä tuntenut ja istukka etuseinässä varmaan viivyttää ylipäätään niitä tuntemisia edelleen. Siltikin mä tunnen, että vatsassa tapahtuu jotain. Kasvanutkin vatsa on jo söpösti :heart:

Ikää mulla on 30v ja miehellä 31v. Ennen vauvan syntymää ehditään vielä vuosia kartuttaa..

Vointi on hyvä muuten, mutta vanha hartia- niskakipu on tullut kiusaksi. Kunnon lääkecoctaileilla rentouttavia ja tulehduskipulääkkeitä olen nuo aiemmin hoitanut niopsaan. Panadol on ihan yhtä tyhjän kanssa, enkä edes viitsi sitä syödä. Hierojan nyt varasin, jos auttais.

Mieliteoista.. Hedelmät ja tavan ruoka, mutta paljon :ashamed: Mulla on koko ajan nälkä. Ruispalat tuoreena Oivariinillä, NAM! Herkkuja ei oikein mieli tee.

Jatkan paremmalla ajalla!

Hyvät voinnit kaikille :heart:
 
:wave: kuulun sit varmaan siihen teini kategoriaan. :D Olen 24v. Mies on kaksi vuotta vanhempi. Reilu 5 vuotta ollaan yhdessä oltu, joista vajaa vuosi naimisissa.

Mulla ei ole kyllä alun jälkeen ollut mitää kipuja. Alussa oli niitä menkkatuntemuksia.. Noh kait se kohtu kuitenkin siellä kasvaa. Mulla on kyllä maha nyt pienempi, kuin muutama viikko sitten. Ilmeisesti turvotus laskenut.

Neuvolassa rv 10+0 kuunteli ja hyvin kuului sydänäänet. Mulla on kotidoppleri, ja luin myös siitä lämpövaikutuksesta, josta pimpam puhui. Mutta luotan siihen, että nuo kotilaitteet on niin heikkotehoisia, että niitä voi turvallisesti käyttää. Ja olenkin käyttänyt kerran päivässä.

Kukka mie oon jo monta viikkoa haaveillut ihanasta vapaasta kesästä. Oon jo tarkaan laskenut, kun pidän kesäloman ennen äitiyslomaa, että milloin on viimenen työpäivä :D

Tuosta tulikin mieleen, että olettekos jo ajatelleet miten kauan aioitte olla vauvan kanssa kotona?
Oon jo tämänkin asian tarkkaan pohtinut. Haluaisin olla useamman vuoden, mutta taloudellisesti se tekisi meillä liian tiukkaa. Ajattelin palata töihin, kun vauva on noin vuoden. Menen lyhennettyä työaikaa tekemään, joka hoitoalalla tarkoittaa täysiä työpäiviä, mutta enemmän vapaapäiviä, joten hoitomaksutkin pysyvät silloin pienempinä..
 
mie olen ollu kaikkien lasten kans kotona niin et täyttävät vähintään sen kolme vuotta. asutaan onneks omassa asunnossa niin pankin kaa voi aina sopii noita juttuja jos tulee tiukkaa. vuokralla se ei onnistuis..ehdin siis ekan ja toisen välissä olla töissä 5 vuotta joten ei ole vielä ikävä takas :D
 
Mulla on maha! Nyt se siis pullahti. Tietty mulla on siinä vatsakummun päällä vähän omaa pehmikettä niin se korostaa, mutta silti.

Ajattelin kanssa olla kotona lapsen kanssa niin kauan kuin rahatilanne sallii ja toivottavasti pääsemme vielä tekemään yhden tai kaksi pikkuista suht pienillä ikäeroilla. Tietenkin siinä voi taas mennä kovastikkin aikaa ennen kuin tärppää ja vaikea sanoa haluaako sitten vauvan synnyttyä ryhtyä toista yrittämään putkeen. Pitkää kesälomaa tuskin pidän, vaan otan mieluummin sitten rahana, niin se auttaa olemaan kotona pidempään. Toisaalta taas olisihan se ihana ajatus olla pitkä kesä kotona valmistelemassa vauvaa varten!

Minulla on kanssa niskat todella jumissa ja neuvola tädiltä kyselin, että kannattaako syödä kipulääkkeitä vai kärvistellä ja hänen ohjeensa oli että mieluummin otan panacodia ja jopa tarvittaessa buranaa jotta kipukierre saadaan päätökseen. Mulla siis tulee järkyttävät päänsäryt niskoista. Tänään on onneksi hieroja niin se toivon mukaan vähän auttaa!
 

Yhteistyössä