**2010 loppu- ja 2011 alkuvuonna lapsettomuushoidoista plussanneet**

Elli: juu, identtiset kaveruksethan ne siellä köllöttelee. Viimenen tutkimuskäynti on ensi viikolla, silloin koossa 11+5.

A:n koko oli 3.38 ja B:n 3.49. Alma ja Bertta siis.

Mulla on siirto tehty luonnolliseen kiertoon, luget lopetin melkein heti plussan jälkeen, sen mitä resepti riitti, käytin. Mua hirvitti mutta toisaalta tiesin, että mulla on erittäin toimiva keltarauhanen. Mun käsittääkseni lääkkeellisen lääkitys lopetetaan juurikin tuossa vaiheessa. Istukathan toimii kyllä ja keltarauhasesikin toimii, sehän surkastuu pian pois, tutkimusryhmähän on vaan viikolle 11 juuri sen takia.

Tai miten sen nyt voi sanoa, jos ei toimi istukat niin sillehän ei voi mitään ja ikävästi käy lääkkeistä huolimatta jossain vaiheessa sillä se on elintärkeää sikiöiden kannalta. Kyllä siellä on kaikki hyvin jos tähänkin asti on kaverukset kasvaneet.
 
Hyvää äitienpäivää kaikille äideille. Vuoden kuluttua me ekakertalaisetkin pääsemme juhlistamaan ensimmäistä äitienpäiväämme.
Minä vietin eilen päivän kaupungilla ja shoppailin mammavaatteita :D Melkein kaikki housut kiristää jo ja tuntuvat epämiellyttäviltä etenkin istuessa. Viikon kuluttua lomareissulla on tiedossa shortsikelit. Piti saada siis shortsit, caprit, pitkäthousut, ja tietysti myös pari paitaa.
Tämän kesän muoti vaikuttaisi olevan armollinen pyöristyvälle vatsalle. Kaupoissa oli tosi paljon senmallisia mekkoja ja paitoja, että niillä pärjää varmaankin koko kesän jos LA on vasta marras-joulukuulla. Riippuu tietenkin kuinka se vatsa kenelläkin pullahtaa. Just kun pääsin sanomasta, niin joudun itse varmaan jo juhannuksena vetämään päälleni jonkun Haltin telttakankaan ahterini suojaksi. :LOL: Kiitos kaksosten.
Työvaatteilla pärjää varmaankin just lomaan asti, mutta loman jälkeen pitää tehdä jo sillekkin asialle jotain.

Kazille onnea puolenvälin saavuttamisesta. Tuntuu että itsellä on vielä piiitkä aika sinne.
Plastexilla oli hyvät hcg arvot. Hienoa, siitä se lähtee!
Lala-77 Mulla on myös ajatuksena, että säilytän sukupuolen yllätyksenä loppuun asti. Miehen mielipidettä en vielä ole kysynyt, mutta luulen, että hän suostuu siihen. Kaikki etukäteis hankinnat voivat olla neutraaleja värejä, sillä uskon, että puen lapseni melko neutraalisti muutenkin. Minä en ole ollenkaan vaaleanpunaisen tai -sininsen ystävä.
Pieni Tähtönen tuo koputtelemalla kommunikointi kuulostaa niin ihanalta. Pitääpä kokeilla, sitten joskus... Siihen menee vielä piiiitkä aika.

Jenna 13+2
 
Mulla tehtiin tämä PAS sillä tavalla lääkkeeliseen kiertoon, että mukana oli kortisonit ja luget. Kummatkin lopetin 9+0. Hirvittihän se. Mietin, jos olisin aloittanut miniaspiriinit silloin tilalle, mutta jätin sitten kuitenkin.

Jenna, oletko sinäkin lähdössä reissun päälle? Minulla olisi lähtö parin viikon päästä ja ruokapuoli mietityttää. Olen ollut varsin tarkka listerian ja toksoplasmoosin lähteiden kanssa ja mietinpä vain, että mitä uskallan sitten syödä.
 
Ihanaa, kuinka hyviä kuulumisia kaikilla on ollut! :) Onnea ja tsemppiä!

Mulla on alkanut odottamani pahoinvointi. Parina iltana tällä viikolla on ollut huonovointisuuden tunnetta ja samoin tänään aamulla ja iltapäivällä. Toivottavasti tämä lupaa hyvää!

Mihin olette matkustamassa Jenna ja Sydänjää? Mulla olis matka varattuna Kreikkaan 2 vko:ksi alkukesästä, mutta silloin olis viikot vasta 11... Olen ajatellut perua sen juuri tuon toksoplasmoosin vuoksi, kun se on korkean riskin aluetta ja raskaus olisi silloin vielä niin alussa.
 
Olen menossa Kreikkaan Rodokselle. Kotona olisi kyllä paremmassa turvassa... Minua on myös arveluttanut tuo listeria ja toksoplasmoosi. Pitänee katsoa tarkkaan, että tilaa vain kuumennettuja ruokia ja jättää salaatit väliin. Ihanat ruoat ravintoloissa ovat aina puoli lomaa, mutta nyt on pakko syödä harkiten. Kai siellä uskaltaa isommissa ravintoloissa syödä.
 
Viu
Heippa!

Taidan hypätä täältä taustalta mukaan keskusteluun, kun melkein päivittäin käyn täältä teidän juttuja lukemassa. ihana lukea alkuraskauden jännääjien fiiliksiä, ihan samoja tunnelmia ja pelkoja sitä itsekin kävi läpi :)
Mulla siis nyt menossa rv 32, jos joku haluaa päivittää listalle, niin laskettu aika on 7.7., ensimmäinen lapsi 1. icsi:n tuoresiirrosta ja mitä ilmeisimmin tyttöä odotellaan.

Mie olen ollut nyt sairaslomalla jo kohta kuukauden ja olen äitiysloman alkuun asti. Mulla epäiltiin raskausmyrkytystä, mutta onneksi taisi olla väärä hälytys, verenpaineita kuitenkin tarkkaillaan koko ajan. Lisäksi kohdunsuu oli pehmentynyt jo viikolla 28, mutta ei vielä avautunut.

Vauva on kääntynyt tiukasti pää alaspäin ja on itse asiassa tosi alhaalla, pää painaa aika napakasti alapäätä ja oma liikkuminen on tukalaa. Voi kun nyt pysyisi vielä mukana kuukauden. Tulkaahan muutkin loppuvaihetta lähentelemät jakamaan vaivojanne. Uskomatonta kuitenkin, että olen näin pitkällä ja meidän odotus lähestyy toivotuinta palkintoa ikinä!

Viu& elviira 31+4
 
Heippa hei!

Niin paljon oli tullut tekstiä, etten yhtään muista nimimerkeillä kommentoida. Pahoittelut kuitenkin sinulle joka yhdestä pienestä jouduit luopumaan :hug: Toivottavasti kaksi jaksavat hyvin kasvaa loppuun asti!
Tervetuloa ja onnea kaikille uusille masunkasvattelijoille :heart:
Onnea monesta prinsessalupauksesta, on ne vaan niin ihania voin kertoa tuon oman murusen kokemuksella :heart: Ihan uskomattomia suorastaan!
Oliko yhtään poikalupausta joukossa? Meille ainakin on poika tulossa, jännityksellä odotan millaista on olla pojan äiti =) Muuttuuko nuo edellisen lauseen adjektiivit mihinkään. Masussa poika tuntuu paljon vilkkaammalta kuin tyttö.

ONNEA HURJASTI kolmekymmpisistä HUGSY ja APSU :heart::heart: Minusta tää on hurjan iso rajapyykki, jotenkin odoukset on koko ajan seuraavassa tasakympeissä. Seuraavan kohdalla ollaan jo todella lähellä pikkuisten tapaamista tai jopa jo ehditty sinne asti. Huimaa, että kolme neljäsosaa jo takana.

Mulla alkoi tänään loma =) Valtava pesänrakennusvimma iskenyt, mutta ehkäpä tännekkin nyt tulee ehdittyä hiukan useammin.

Ihanaa viikkoa kaikille!
 
Kreikkaan minäkin olen lähdössä... Alkuraskaudessa testattiin tokso, kun sitä pyysin ja hämmästyttävää kyllä en ollut sitä sairastanut. Arvoin pitkään, että uskallanko lähteä, sillä korkean riskin aluettahan se on. Mutta olen nyt päättänyt vakaasti lähteä (ja matka varattiinkin ihan vasta äkkilähtönä). Tarvittaessa pitää olla pitsalinjalla, jos tuntuu, ettei muuta uskalla. Siinähän on ainakin koko paketti kuumennettu. Melkoinen asennemuutos on kyllä tehtävä, kun aiemmin on popsinut ennakkoluulottomasti mitä vain. Meillä on huoneistohotelli, joten myöskin itse voipi jotain kokkailla ja jääkaappiin varata.

Hedelmiähän varmaan uskaltaa syödä, kun ne itse pesee ja kuorii?
 
Voi kun pääsiski jollekkin aurinkomatkalle ennen vauvojen syntymää. Harmi vaan ku ollaan töissä ja kesäloma meillä kummallakin vasta elokuussa. Tai itsehän viellä saikulla tämän kuun, ainakin... Mutta lomaillaan sitten suomessa =)

Viikonloppuna sitten kerrottiin sisaruksille ja vanhemmille uusista tulokkaista =) Minusta jotenki tuntu, että minun vanhemmat ei oikein viellä sisäistäneet uutista kaksosista :LOL: Appiukolle kerrottiin lauantaina jo, että olen raskaana ja laskettuaika on marraskuussa, ei kuitenkaan kerrottu että tulee kaksoset. Anopille annettiin äitienpäiväkortti jonka välissä oli ultrakuva. Kyllä oli appiukon ilme hyvä, kun huomasi niitä olevan kaksi ja anoppi ihmeissään... kyllä erotti vauvan, mutta ei oikein ymmärtäny, että olis kaksi???? :confused:

No suurin yllätys varmaan tuli sitten, kun oltiin illalla mieheni perheen kanssa syömässä ravintolassa.... Mieheni sisko odottaa myös lasta ja laskettuaika on vaan 5 päivää ennen meidän aikaa =) Masuja sitten vertailtiin ja eihän hänellä edes ollu sellaista :LOL: 3 lastenlasta ihan samoihin aikoihin!!!!!! Kyllä oli appivanhemmilla yllätyksellinen äitienpäivä =)

Vimpula ja Vampula 13+3
 
pimpam10 ja hugsy Oikein railakasta 30! On aivan uskomatonta, että ollaan jo näin kauhean pitkällä! Työpäiviä jäljellä viikko ja sitten alkoi kesästä nauttiminen. Selkä alkaa kyllä jo kiukuttelemaan istumisesta, eli ihan hyvä vaihtaa vapaalle.
Eipäs tällä erää muuta.

Mukavaa alkanutta viikkoa!

apsu ja vauva 30+0!
 
Kiitos kaikille jotka vastaili tuohon lääkkeitten lopetukseen :flower: Soitin vielä sairaalaan ja sielä hoitaja neuvoi syömään lääkkeitä 12 viikon alkupäiville asti, mutta lekuri haluais jo lopettaa lääkityksen. Pitää huomenna vielä kysyä lääkäriltä asiaa kun ultrassa käynti.

Katjuska saanko kysyä, että oletko pahoinvoinnin takia sairaslomalla? Mulla ei millään meinaa alkaa helpottamaan tämä pahoinvointi ja aivan uskomaton väsymys.

Tänään oli eka neuvola käynti. Sydänäänet hyvin löyty molempien ja kiivas pulssi oli pikku kavereilla 160-180 :rolleyes: Miten kaksosodottajilla järjestetäänkö teillä päin monikko-odottajille omia synnytysvalmennuksia? Täällä on kuntien yhteinen monikkovalmennus. Kiva päästä sellaiseen. Pinvin kanssa sielä varmaan törmätäänki ;)

Elli+pilli ja pulla rv 10+3
 
Onnea "kolmikymppisille"=) Mahtavaa, että osa on jo niin pitkällä ja "pian" saamme ensimmäiset vauvauutiset tähänkin pinoon.

Töihin pitänee valkkailla pidempiä ja väljiä T-paitoja. Ei voinut enään tänään pitää nappia kiinni työpöksyissä :p. Jos loppuviikon pärjäisi tällä nappi auki systeemillä, niin sitten saa heittää melkein pariksi viikkoa työvaate probleemin nurkkaan.
 
Elli82 Olin Joulukuussa onnettomuudessa ja oikeaa olkapäätä piti operoida ja nyt yritetään saada se kuntoon. Viellä on hieman voimat hukassa, mutta aina parempaan päin. Jos sitä jo kesäkuussa pystyis lähteen kokeileen työntekoa. Alkaa kotona olo tympiin todella, kun on tottunut olemaan asiakaspalvelutyössä ihmisten kans tekemisissä. Seinät hyppii kotona päälle :headwall:

Minun pitäisi ehkä jo ilmottaa esimiehelle, että alkaa hommaileen mammahousuja mulle töihin =)

(.) tänään oli toinen neuvola ja hoitaja yritti kuunnella sydänääniä. Kerran löyty vaimea jumputus, mutta sitten se katosi. Kuitenkin käytiin ultralla kurkistamassa, että onhan pienokaisilla kaikki hyvin, ja olihan heillä :heart: :heart:
 
kaz







La.........................Nimimerkki......Ikä......Monesko lapsi

7.7....................... Viu..............................1. tyttölupaus
18.7..................... Apsu..................28......1.
18.7..................... Hugsy..........................1.
18.7..................... pimpam10....................2.
4.8....................... kukka73.......................1.
8.8....................... uivelo..........................1.tyttölupaus
9.8....................... Pieni Tähtönen...31.......5.tyttölupaus
9.8....................... Danita..........................1.
15.8..................... SiljaTii.........................1.
15.8..................... SJL..............................2.
16.8..................... Krisse-72......................2.
17.8..................... Mammy........................3.tyttölupaus
31.8..................... Mansikkainen79.............4.tyttölupaus
3.9....................... pirpana74...........36.......1. tyttölupaus
22.9..................... Kaz....................25.......1. tyttöarvaus
4.10..................... Sydänjää......................1.
7.10..................... Smirg.................31......1.
9.10..................... Frangipani..........36.......1. poikalupaus
11.10................... Mizze77........................1.
19.10................... Susu75...............36.......1.
26.10................... Shenda81...........29.......2. poikalupaus
11.11................... Katjuska-79...................1. (kaksoset)
12.11................... Jenna-76.......................1. (kaksoset)
18.11................... Lala-77..........................1.
26.11................... Pinvi.............................. (kaksoset)
2.12..................... Elli82.............................1.(kaksoset)
10.12................... Millis1981.......................2.
23.12................... AdAstra.............31.........1.
25.12................... Plastex..............33.........1.
27.12................... Tarantella83...................1.
28.12................... Neela Naranja....31.........1.
9.1...................... Hanskis..............31.........1.
........................... virvatulia........................
........................... Zoe74...........................
 
Viimeksi muokattu:
Onnea myös teille Pimpam ja Apsu kolmenkympin rajapyykin saavuttamisesta! On se hullua että näin pitkällä ollaan jo, aika on mennyt nopeasti! :)

Vielä olisi vähän aikaa töitä jäljellä, tämän kuun lopussa jään kesälomalle ja siitä suoraan 11.6 aloitan mammaloman. Ihanaa!

Täällä on ollut taas pientä stressiä ilmassa kun sunnuntain ja maanantain välisenä yönä heräsin siihen että oli kauhean paha olo. Oikein kouristi tuosta pallean kohdalta ja kiersi mahassa. Oli pakko käydä oksentamassa kerran ja sitten olo helpottikin. Aamulla oli ihan normaali olo ja ruoka maistui tavalliseen tapaan. Mutta tietysti kävin miettimään että sainko jonkun vauvalle vaarallisen ruokamyrkytyksen sunnuntaina kun käytiin äitienpäivää viettämässä monessa paikassa ja tuli syötyä vaikka mitä mm. fetasalaattia joka oli ollut pöydässä jonkun aikaa, sekä tyhjiöpakattua lohta (joka oli kyllä sen jälkeen uunissa paistettu) yms. :(

Olin ihan hermona että olen saanut jonkun listerian tai muun, ja se tarttuu vauvaan. Googlettelin eilen koko aamupäivän netistä tietoa ja siellä kyllä sanottiin että listerian itämisaika on n. parista päivästä jopa pariin kuukauteen ja odottavilla se aiheuttaa influenssan kaltaiset oireet, kuumetta ja lihassärkyä ja päänsärkyä yms. Mulla ei ollu mitään oireita muuta kuin se vatsan kouristus ja kertaoksennus.

Soitin kuitenkin puhelintunnilla neuvolaan ja siellä terkka sanoi että kuulostaa että olen syönyt jotain sopimatonta, mutta mitään hätää ei pitäisi olla kun vauva liikkuu, ja olo on nyt ihan normaali. Enhän minä tietenkään yhteen mielipiteeseen tyytynyt vaan soitin vielä äippäpolille ja kysyin kätilön mielipidettä. Hänkin sanoi että kuulostaa joltain ruoansulatusvaivalta tai lievältä ruokamyrkytykseltä, mutta ei tarvitse olla huolissaan. Silti tuli kyllä eilen koko päivä kuulosteltua vauvelin liikkeitä, ja vielä nytkin olen vähän huolissani.

Niin että kyllä näitä huolenaiheita näköjään riittää myöhemmässäkin raskaudessa, ainakin tälläisilla ylihuolehtivilla stressaajilla! :headwall:

Onneksi tänään on neuvola, niin pääsen vielä kerran asiasta kysymään omalta terkalta :ashamed:

Muuten, onko teillä muilla ollut turvotuksia jaloissa? Mulla on iltaisin jalat kyllä ihan kunnolla turvonneet ja jopa joskus aamulla jo lievästi. Viimeeksi jo terkka laittoi korttiin plussan turvotuksen kohdalle.. Oon yrittänyt juoda vettä enemmän ja pitää jalkoja ylhäällä, mutta vielä pitää pari viikkoa töissä seisoa. Mulla ei kyllä kohta mahdu mitkään kengät jalkaan : / Vaan ei mua muuten haittaa, kunhan ei viittaa mihinkään raskausmyrkytykseen.

On kyllä muuten ihanaa kun vauvelin liikkeet on niin jämäköitä, heiluu koko maha kun se kääntyilee :) On se niin rakas jo nyt:heart:

Hyviä vointeja kaikille!

T. Hugsy ja Bebe:heart: rv 30+1
 
Neela Naranja, onnea odottamallesi pahoinvoinnille !:D

(.) Tänään ensimmäinen ultra ja sydänhän se siellä sykki! :heart: :) Aivan uskomaton olo. Koko vastasi viikkoja ja LA olisi 25.12. Ihan "puulla päähän lyöty" - olo ja tätä tässä nyt sulatellaan. Huomenna soitan omaan neuvolaan ja jatketaan klinikan sijaan siellä. Niin, ja meinasin kiljaista kun lääkäri antoi äitiyskortin! Mitä, minulle!!!?????? Ootkos varma???

Voi, voi, kun toivotaan, että kaikki menee hyvin. Tästä olisi taas entistä raskaampi peruuttaa takaisin. Mutta josko nyt olisi tämän risukasan vuoro?

Plastex ja vielä nimetön 7+1
 
Moikka kaikille! Täältä löytyikin tuttuja nimiä:) Pääsisikös tänne mukaan joukkoon, vaikka tässä ei nyt vielä mitään kovin varmaa olekkaan. Eli Pas siirto tehty 18.4 ja plussa saatu. LA olis 9.1, ensimmäistä yritetään kasvatella ja ikää itsellä 31. Huomenna olis lääkärissä käynti ja vilkaisu tuonne onkaloon että onko siellä mitään tapahtunut.
 
kaz
Paljon onnea 30 viikkoa saavuttaneille :flower: ja aikaisemmilla viikoilla oleville hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Meillä oli kolmas neuvola tiistaina ja painoa oli tullut yli 600 g/viikko :eek: Sydänäänien kuuntelusta ei tullut taas mitään, kun meidän pikkuinen lähtee aina karkuun, eikä anna kuunnella ääniä. Alussa kuului kuitenkin vähän aikaa. Kelan paprujen täyttö olisi 30.5.

kaz 21+0 *poks*
 
Tervetuloa hanskis ja onnea vielä tälläkin puolella!
plastexille myös onnea hyvistä ultrakuulumisista!
Sain ekan neuvolan varattua, menee melkein kahden viikon päähän, ens viikolla on vielä klinikalla varmistusultra. Sitten onkin varmaan pian jo se eka julkisen puolen ultra, kylläpä aika rientää. Vielä on kyllä pieni pelko persiissä, että tuleeko tästä mitään vai ei, mutta enpä asialle itse mahda oikein mitään.
AdAstra 8+0 *poks*
 
Jenna ja Sydänjää, varmasti kyllä pärjää matkalla kun on varovainen. Minä olen vaan tällainen hätäilijä, etten uskalla lähteä kun ei ole vielä edes ensimmäinen kolmannes täynnä silloin kun matka olisi. Täytyy katsoa sitten kesän mittaan että lähtisikö myöhemmin käymään jossain vai onko vaan mökkilaiturilla. :cool:

Onnea plussasta Hanskis! :flower: Ja hyvistä ultrakuulumisista onnittelut Plastexille! =)

Onnea 30:n rajapyykista Apsu, Pimpam ja Hugsy! =) Vielä en uskalla ajatella että itse joskus saavuttaisi samat lukemat... Mutta toivo on suuri, kun tänne asti on kuitenkin päästy!

Toivo sai myös vahvistusta tänään ekassa ultrassa! Naistenklinikalla katsottiin meidän pikkuista ja ensin meinasi tulla mutkia matkaan kun mulla oli virtsarakko sen verran täynnä, ettei ultralla saanut hyvää näkyvyyttä. Minä sitten laukkasin paljain varpain pitkin käytävää käymään vessassa ja sen jälkeen näkyi meidän pieni kultamurunen joka vastasi viikkoja 7+0 ja sykekin näkyi hyvin! :heart: Äsken varasin neuvolan johon mennään viikon päästä. Huhhuh, vähän helpotti jännitys, kun tämä eka välietappi on saavutettu...

Tsemppiä kaikille hurjasti ja hyvää mieltä! :kiss:

Neela ja Hippiäinen 7+1 :heart:
 
Täälläpä on ollut vilkasta sitten viimekäymisen. Ihanaa, kun kevät tulee ja syksy lähenee myös. ;)

Neela Naranja ja Plastex
, onnea sykkeestä! Siitä se lähtee... Vastahan tässä itsekin oltiin noilla viikoilla pahoinvoinnin kourassa. Tosi nopeasti menee aika ja viikko viikolta mennään eteenpäin.

Hienoa, että teillä kaikilla kaksosten odottajilla on kaikki hyvin. Neljät jo tulossa tähän pinoon!! :) Huippua! Toivottavasti kaikilla menee loppuun asti kaikki hyvin ja jään ainoaksi tilastossa jonka toinen kaksonen ei selvinnyt viikkoa 9 pidemälle. Tsemppiä siis Katjuska, Jenna, Pinvi ja Elli

Yksikö poikalupas meille on annettu? Tyttöjen pino tulossa ilmeisesti. :) No eiköhän tilanne tasoitu kun loppupään porukkakin pääsee rakenneultriin tarkistelemaan tilanteita.

Apsu, Pimpam ja Hugsy, onnea täältäkin kolmikymppisistä! :flower:
Olipas ikävää Hugsy, kun jouduit noin pelkäämään. Itsekin olen huolissani välillä kaikista nipistyksistä ja tarkkana kaikkien vihannesten kanssa. Graaviloheen en ole uskaltanut koskeakaan ja pikkuisen vastenmielisesti söin vakuumipakattua paistettuakin lohta. Ihan hysteerisesti piti pestä kalojen käsittelyssä käytetyt astiatkin :ashamed: Noh,meillä on niin kallisarvoiset kultakimpaleet massussa että parempi olla varovainen kuin myöhemmin harmitella. :)
Itsekin tässä kesälomareissua suunnitellaan mutta ollaan todettu että parempi jäädä Suomeen, kuin lähteä ulkomaille lomailemaan. Ravintopuolen vuoksi sekä myös siksi että synnytykseen ei ole enää kuin reilu kuukausi sitten heinäkuun puolivälin jälkeen kun puolisolla on loma.

Oletteko alkupään ihmiset vielä uskaltaneet miettiä synnytystä? Mulla valkeni tällä viikolla ihan yhtäkkiä että tässä reilun kolmen kk:n päästä synnytetään! :O Tähän asti en ole uskaltanut ajatella edes sinne asti. Päivä kerrallaan ollan menty ja pelätty pysyykö vauveli yleensä kyydissä. Nyt kun pikkuinen alkaa olla niissä mitoissa että voi jo kohta pysyä hengissä synnyttyään, uskaltaa jo miettiä että ehkä saa vielä vauvan syliinkin asti :heart:. Se tuntuu ihan uskomattoman ihmeelliseltä monen vuoden tyhjän sylin jälkeen!!!
Pikkuinen potkii paljon ja masu on kasvanut mukavasti ja paino noussut sopivasti. Vointi on oikeastaan loistava näinä päivinä. Voimat ovat palautuneet hempan nousun myötä.
Voi jo pikkuhiljaa alkaa katselemaan vauvelin tarvikkeitakin...

Jaksuja kaikille kaikkiin vaiheisiin, tervetuloa uudet ja onnea kaikista hyvistä ultra ym kuulumisista! :heart: :heart:

Pirpana rv 23+5
 
No niin, eilen on sitten käyty lääkärissä hiivatulehduksen takia...ei kivaa. Lääkäri ihan vaan mielenkiinnosta samalla katsoi ultralla että miltä siellä näyttää ja yllätykseksi sieltä kuuluikin jo pieni sydämmentykytys=) Koneelta tuli viikot 5+5 vaikka todellisuudessa kai oli 5+3. No nyt on kuitenkin vähän rauhallisempi mieli kun oon saanu paniikin lähes mistä vaan. Ainoa varjona tässä vielä on että kohdunsuulta löytyi polyyppi? onkos kellään ollu? onko haitannu? Se ei toistaiseksi oireile mitenkään ja lääkärikin sanoi että voin olla murehtimatta sitä.
 
hanskis: multa löytyy, selaat jokusen sivun taaksepäin niin löytyy kokemusta miten se säikäytti kun vuoti ihan kunnolla viikolla 8. Se on tuhrutellut viikosta 6 alkaen ja tulee edelleen silloin tällöin, nyt 11+4.

Huomenna viimeinen tutkimuskäynti, nähdään taas mitä kaveruksille kuuluu.
 
Tulin vain pikaisesti sanomaan heippa pariksi viikkoa. Lähden huljuttelemaan varpaita Välimereen. Voikaa hyvin ja toivonmukaan tuolta piinailijoista saadaan sillävälin uutta porukkaa mukaan :)
Tiistaina oli eka neuvolalääkäri ja kaikki oli ihan kunnossa niin voi hyvillä mielin lähteä lomailemaan.

Katjuska oli laittanut somat kuvat tuonne alkupuoliskon masukuvia pinoon. Oli kiva nähdä miten sinulla on masu kasvanut kun ollaan niiiin samoissa kaikinpuolin :) Mulla näyttää varmaankin aika samalta + pari makkaraa :LOL:

Jenna ja kakkoset 13+6
 
Tervetuloa kaikki uudet! Ihanaa kun alkaa tässä pinossa olla porukkaa enemmän :)

Pirpana kyseli synnytyksestä. Mä oon sitä miettiny jo jonkun verran. Monet on kysyny että joko jännittää, mutta ei mua kyllä jännitä yhtään ainakaan tässä vaiheessa vielä. Enemmän oon sellaisella odottavalla kannalla ja innoissani. Yritän nyt vielä keskittyä tähän loppuraskauteen ja nauttia tästä hetkestä.

Olo on ollut kyllä koko raskauden ajan hyvä, ihan jotain pientä on ollut kuten närästystä ja turvotusta, mutta muuten ei mitään. Teille ensimmäisellä kolmanneksella oleville voisin sanoa, että kun noista piinaavista alkuviikoista selviää, niin aika alkaa lentää siivillä. Muistan hyvin miten silloin elettiin päivä kerrallaan epävarmuudessa, mutta mulla pahimmat pelot helpotti siinä toisella kolmanneksella kun liikkeet alkoi tuntua. Tsemppiä teille! :hug:

Täytyy noista liikkeistä muuten sanoa että kun alkuun ensimmäiset liikkeet oli hipaisuja jotka sitten vaihtuivat sellaisiksi pikkupotkuiksi, niin nyt kun vauva kääntää kylkeä, niin sen näkee kyllä selvästi päällepäinkin. Välillä tulee hassuja muotoja mahaan kun vauveli tanssii siellä. Ja viime yönä heräsin siihen, kun tuntui että vauva tunkee jalkaa kylkiluiden alle :)

Me saatiin muuten vihdoin vaihdettua auto. Uudessa on onneksi myös ilmastointi (jos vaikka tulisi lämmin kesä) ja vähän enemmän kokoa, niin on myös turvallisempi. Vaunuistakin saatiin sähköpostia että arvioitu toimitus on kesäkuun lopussa. Enää puuttuu kaikki pikkusälä ja turvakaukalo. Ai niin ja sänky ja hoitopöytä, mutta ne haetaan parin viikon sisään.

Nyt lähden aamukahville. Aurinkoista päivää kaikille!

-Hugsy ja Bebe:heart: rv 30+4
 

Yhteistyössä